V e-shopu Alue.cz jsou nové křišťály z Madagaskaru. - Aktuální výběr ZDE
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 01.12.

Jak chránit náš zrak?

6. listopadu 2010 v 4:45 | Alue |  Poradna: Zdraví
Otázka:
Ahoj Alue,
Tvůj web znám už asi rok a půl a dost mi pomohl. Nejsem moc ten citlivý typ, který hodně pracuje s energiemi apod., ale upozornila jsi mě např. na nebezpečí opalováků, aspartamu a vůbec, čemu se v jídle vyhnout, a za to ti moc děkuju. :) Koneckonců, občas si přečtu i nějaký ten článek o těch energiích apod. a ono se to hodí, když odněkud přijdu úplně vycucnutá.
Mám menší otázku - naučila jsem se pracovat se zákonem přitažlivosti (další díky, můj život je mnohem šťastnější :) - ale jednu věc pořád nedokážu - vylepšit si zrak. Jsem totiž docela (4 dioptrie) krátkozraká na obě oči (narozdíl od tebe jsem totiž své brýle svědomitě nosila a oči se kazily a kazily) a docela mě to štve. A ono se to nejspíš bude kazit dál, teprve dospívám a téměř celá rodina má pěkně silná skla. Nevíš prosím o něčem, co by mi oči mohlo vyléčit (alespoň částečně)?
Předem děkuju za odpověď a měj se hezky :)

Odpověď:
Ahoj,
Víla
Oči se léčí sluncem. Nebudeš tomu věřit, ale dívání se do slunce léčí zrak a nejen to, nabíjí tělo vitamíny. Problém je tato roční doba. Rada se sluncem je ti k ničemu, protože se nemáš do čeho dívat. Plánuji už delší dobu popsat léčbu očí sluncem, jsou k tomu i cviky, bude to asi seriál a potrvá mi to, doufám že to stihnu do jara a ty ho můžeš rovnou začít zkoušet. Nemá smysl to vypisovat do mailu, je toho moc a navíc si to musím ještě přebrat a více naštudovat.
Pokud ale slunce vykoukne, dívej se přímo do něj bez brýlí. Nemůže ti to poškodit sítnici, já se do slunce dívám pořád a mám zrak jako rys. Nejlépe se do slunce dívá, když je slabé, čili při východu a západu. Skvrna co po sledování slunce vzniká zmizne sama, vůbec se toho neboj.
Jako prevenci ti ale doporučím jinou věc a to je zahodit mobil. Totiž volání mobilem a ozařování wifi likviduje zrak. Čím novější mobil, tím hůř. Tyto vlny doslova smaží mozek v hlavě a to je důvod, proč lidi po delší době používání telefonu bolí hlava a později nasazují brýle. Za žádnou cenu nikdy nepřikládej svůj mobil k hlavě. Pokud ho musíš používat a neobejdeš se bez něj, určitě si kup sluchátka a používej handsfree. Ale pozor, během volání NESMÍŠ  mobil držet v ruce, odsuň ho od sebe co nejdál a mluv do sluchátek. Volání a pouhé držení mobilu v ruce tě ozařuje a tím pádem ti budou i sluchátka k ničemu. Vyhýbej se wifi a mobilům, to je nejlepší způsob, jak své oči nelikvidovat.
Také dobře popřemýšlej nad svým myšlením. Ztrácení zraku znamená, že něco nechceš vidět, něco přehlížíš a ignoruješ. Zkus zjistit, co to je a pracuj na tom. Oči se umí spravit, všechno má nějaký smysl, musí se jen odkrýt, co nechceš vidět a ten problém přijmout a zpracovat.

Hodně štěstí :)
Alue
linka
Kam dál?
 


Komentáře

1 Wera Wera | Web | 6. listopadu 2010 v 5:25 | Reagovat

zajímavé:D

2 malé srdce malé srdce | Web | 6. listopadu 2010 v 9:07 | Reagovat

Tak toto bych si na zodpovědnost nikdy nevzal, poradit někomu, aby se díval přímo do slunce. Už jen z toho důvodu, že každý člověk je jiný a co neškodí mně, může škodit jinému. Slunce je nejintenzivnějším zdrojem světla, při jehož účinku hrozí foto-toxické reakce, které se u někoho projevit mohou a také u některých jedinců mohou vést až k trvalému poškození zraku. Samozřejmě záleží na tom, jakým způsobem se do slunce díváme a jak napsala Alue, připravuje na to článek a jak věřím, v něm budou zahrnuty i bezpečné techniky dívání se.

3 danielkix danielkix | 6. listopadu 2010 v 9:20 | Reagovat

Môžem odporučiť knihu "Jak se zbavit brýlí – zkušenosti hlupáka aneb klíč k prozření" od Mirzakarima Norbekova. Ja som s ňou pred pár dňami začal robiť a už cítim mierne zlepšenie.

4 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 10:10 | Reagovat

[2]: Tak to jsi uvěřil jednomu z nejhorších nesmyslů, které lidem nacpali do hlavy. Znám hromady lidí, patřím mezi ně i já, kteří sledují slunce pravidelně a mají zrak jako ostříž. Naopak to otevírá mozek a účinek na naše tělo to má naprosto nezanedbatelný. Prosimtě nepiš o věcech, kterým nerozumíš a se kterými nemáš zkušenosti. Mate to pak ostatní.

5 Patus Patus | 6. listopadu 2010 v 11:16 | Reagovat

Spomínam si, ako som sa raz dívala do SLnka ja. Tie  škrvny sa mi na sietnici odrazili a zostávali tam niekoľko dní. Mala som problémi s videním na tabuľu, nedokázala som čítať poznámky po učiteľoch na hodinách som nevidela čísla...najväčší šok nastal keď som si skúsila spolužiačkine okuliare... ˇvšetko bolo o toľko ostrejšišie :-/ Vyskúšala som zákon príťažlivosti, čo ,pochopitelne , zabralo, ale aj tak nechápem tomu asi týždňovému rozmazanému zraku o.O

6 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 12:01 | Reagovat

[5]: Pro nezvyklé oko se musíš dívat jen při východu a západu slunce. V pravé poledne se dívají jen mistři, kteří už to praktikují dlouho a v tu dobu je také svit a jeho účinky nejsilnější. Musíš začínat od nejslabšího slunce, dokud si nezvykneš. Navíc jsou k tomu i cviky, které v tomto dotazu popsané nejsou, takže data jsou zatím neúplná, zatím je to jen nástin.

7 Patus Patus | 6. listopadu 2010 v 12:01 | Reagovat

neviete čím to mohlo byť spôsobené? :)

8 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 12:04 | Reagovat

[7]: Když se budeš dívat jen při východu a západu slunce, skvrnka je mírná a zmizí velmi rychle, za pár hodin už ji nevidíš. Není to poškození oka, je to kanál, kterým do tebe vešlo hodně fotonů. Čočka lidského oka se nemůže poškodit ani spálit sluncem. Je to přirozené světlo.

9 Frise Frise | Web | 6. listopadu 2010 v 12:38 | Reagovat

Hele já do slunka taky čučim kdy se dá... No, v poledne většinou venku ani nejsem, tak to nečučim, ale ráno když jdu při východu slunce do školy nebo když jsem někde odpoledne venku tak koukám... Můj zrak je zatím naprosto v pořádku, jsem poslední z rodiny, kdo ten zrak v pořádku ještě má. Nevím, jestli je to slunkem ale já se dívám do slunka a na nebe docela často, cítím se hned líp, když vylezu na sluníčko a usměju se na něj. Ty fleky co potom mám na očích mi mizí nejpozději do pár minut. Nekoukám do slunce proto, že jsi nám to poradila, dělám to prostě automaticky celej život a ještě mi to neublížilo a zrak jsem si tím nepoškodila.

10 deyf deyf | 6. listopadu 2010 v 12:44 | Reagovat

Mám pocit že tady zmizel jeden komentář, to je záhada :-) Jinak při tom západu sem to v létě zkoušel a žádny problémy nebyly, v poledne bych do toho určitě nešel ...

11 Wynnie Wynnie | E-mail | 6. listopadu 2010 v 13:03 | Reagovat

Jéé, to je fajn, já už jsem to párkrát intuitivně udělala při západu slunce - hůř vidím do dálky, a bylo to pro mě moc příjemné. V pátek mi kamarádka řekla, že každý den cvičí s očima, aby si spravila zrak. Mě to zajímalo jak cvičí, tak mi to řekla a já to teď taky tak dělám.

12 deyf deyf | 6. listopadu 2010 v 14:13 | Reagovat

Alue, ty se s tim teda nepářeš, tak snad sou tvy data správny když tady pro jiny neni misto. Ale to mně de spíš o princip, ne o to slunko nebo výživu aby to nebylo špatně pochopeno. Můžeš to taky smáznout, já se neurazím, chodit sem budu určitě dál :-)

13 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 14:30 | Reagovat

[12]: Deyfe, já nemám důvod mazat lidi, u kterých cítím, že mají dobré srdce a neuráží mě. Mezi ně patříš. Stejně tak mi ale dobře funguje intuice na lidi, kteří si na dobré jen hrají.

14 Vee Vee | 6. listopadu 2010 v 14:38 | Reagovat

Jsem ráda za tento dotaz i odpověď. :)
Může slunce vyléčit oči úplně?

15 Martin Martin | 6. listopadu 2010 v 15:07 | Reagovat

[14]: Může. Když si uvědomíš, že čočka ve tvém oku soustředí paprsky stejně, jako čočka, která dokáže stejnými paprsky v poledne propálit list papíru, tak jsi vlastně totálně vyléčená v okamžiku, kdy si díky Aluščině dobrotě vypálíš světločivné buňky na sítnici.

16 Leilak1 Leilak1 | 6. listopadu 2010 v 15:14 | Reagovat

Heh o tom slnku ma to prekvapilo. Ja mám dobrý zrak a dúfam, že ešte dlho budem mať. Keď tak uvažujem do slnka sa pozerám dosť často, prečo? No cez leto sa rád opalujem a pozerám stále, kde to slnko je a kde sú mraky :-)) Alebo na kupku, keď idú mraky tak idem do vody a keď idem z vody už slnko vychádza s pod mraku, aby som sa netriasol :-) Uvedomil som si teraz že dosť pozerám do slnka. Hm ale vtedy som mal stále výčitky svedomia, že keď takto stále budem čumieť na oblohu, teda do slnka, že sa mi zhorší zrak. Tak teraz už také výčitky nebudem mať a dúfam že to slnko ozaj lieči.
Ináč ja som sa pristihol aj sem tam (teda od malička) ako ležím na posteli a pozerám do svetla žiarovky to svetlo mi príde také príjemné,teplé ... doteraz som nad tým,ale vôbec neuvažoval.  Myslím obyčajné žiarovky nie neon alebo nejaké úsporné.
Pekný deň.. :-)

17 malé srdce malé srdce | 6. listopadu 2010 v 16:30 | Reagovat

[4]: Chtěl bych se Ti omluvit Alue, ze své nevědomosti jsem plácl něco nepodloženého. Opravdu mě to mrzí. Ale snaž se pochopit i Ty mě, když do Tebe několik let učitelé hustí, že je to nebezpečné, tak to v člověku nějaké stopy určitého strachu zanechá. Z mé strany to byla opravdu unáhlená reakce. Promiň.

18 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 16:41 | Reagovat

[16]: Máš to správně, protože světlo ze žárovky je levotočivé, nezdravé. Slunce naopak je pravotočivé, léčivé a nikdy tvému oku ublížit nemůže. I malé děti se rády dívají do slunce, než jim rodiče nabulíkují, že jim slunce může vypálit oči, což nemůže. Lidská čočka nefunguje jako skleněná čočka a nesoustředí paprsky tak, že by se mohla vypálit. Kdyby tomu tak bylo, většina osazenstva okolo mě a včetně mě samotné by už dávno byla slepá po těch letech. Naopak jsme zdraví. Vůbec neposlouchej lidi, co ti vykládají, že slunce ti vypálí zrak. Je to strašný nesmysl a opravdu se mu dneska směju, jak tomu někdo může věřit.

[17]: Nemusíš se omlouvat, já vím, že to nemyslíš špatně. Koneckonců v tomto článku je jen nástin, nevíte všechno, není tady nic vysvětlené, takže jsem tyhle reakce i čekala. Bohužel nevím, kdy se mi podaří to sepsat, ale pokusím se co nejdřív. Vůbec tě nemá co mrzet :)

19 Frise Frise | Web | 6. listopadu 2010 v 17:07 | Reagovat

Aluš možná někdy v létě kdy je slunko blízko v dobu, kdy svítí opravdu hodně, někdy třeba dopoledne a v poledne, by to mohlo někomu uškodit, ale zatím jsem teda neslyšela o jediným případu na světě, kdy by někdo oslepl kvůli tomu, že by se díval do slunce... Ty jo?

20 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 17:33 | Reagovat

[19]: Máš snad pocit, že jsem slepá? :) To už bych musela být vypálená natřikrát. Samozřejmě, že to neexistuje.

21 barchettka barchettka | Web | 6. listopadu 2010 v 17:46 | Reagovat

Hustý :-O od té doby, co čtu tvoje stránky, se do sluníčka dívám intuitivně - kazení zraku se zastavilo a ještě nemusím nosit sluneční brýle, protože mě už neoslepuje :)

22 Frise Frise | Web | 6. listopadu 2010 v 17:47 | Reagovat

[20]: Já neříkám, že TY jsi slepá :) Já říkám, že NĚKDO mohl oslepnout :) Zjevně ne :D Mě se taky nikdy nic nestalo, takže nevěřím tomu, že to škodí. Mě se nejvíc líbí jak jdu třeba v létě po náměstí a tam polovina lidí má sluneční brýle... I když někteří je nosí i v zimě když je zataženo :D Vypadají pak prej víc drsně, ale to už je mimo téma.

23 Boikana Boikana | E-mail | 6. listopadu 2010 v 17:49 | Reagovat

Věřím, že ta rada o nepoužívání mobilů atd. je pravdivá, nicméně v dněšní době? Copak má člověk na výběr zdali používat či ne, obzvlášť když jsi nezletilá a rodiči chtějí vědět kde jejich děti jsou...
Někdy si myslím, že nejednodušší by bylo vrátit se do pravěku-žádné splodiny v ovzduší, 6ádné vlnění, žádné uměliny v jídle. Bohužel to nejde a tak si myslím že by si měl člověk uvědomit, že takovéto elektronické přístroje se budou vyrábět dál a jednoho dne? Kdoví co bude???

24 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 17:52 | Reagovat

V té souvisloti mě napadá... kdysi dávno jsem stanovala v jednom kempu a tam byl chlápek, co nosil zelené tričko jako žába. Měl vyholenou hlavu, sluneční brýle i když pršelo... prostě klasický biorobot. Ale pořád se usmíval a na noc mi půjčil i tričko.
Druhý den jsem za ním došla a jentak jsem mu řekla něco v tom stylu:
,,Proč vlastně nosíš pořád ty brýle? Ono to není moc dobře, tvoje oči potřebují slunce a fotony, aby byly zdravé."
On se jenom usmál, nic neříkal, tak jsem ho nechala být a šla si po svém. Druhý den vylezu ze stanu a tenhle chlápek už ty sluneční brýle na nos nikdy znovu nedal.
Asi mu to došlo přes noc nějak samo.

25 Weri Weri | Web | 6. listopadu 2010 v 18:16 | Reagovat

tak proto mi zmizela ta dioptrie!protože jsem celý měsíc v kuse v létě čuměla do slunce!!!a teď zase vidím rozmazaně, když je furt zataženo..Slunce, kde jsi?Já ty brýle nechci a nechi vytáhnout z nánosu prachu!!!

26 Snip Snip | 6. listopadu 2010 v 19:03 | Reagovat

Alue,nejspíš tě tohle urazí,ale musím se smát když si vzpomenu na jednu myšlenku z filmu Matrix,kterou jsi na svých stránkách několikrát zmiňovala.Ta myšlenka zní nějak takto:"Čím víc lidé propadli iluzi matrixu,tím urputněji si ji brání".Není to přesné,protože už si nepamatuji znění,ale myslím že víš na co narážím.Vždy si na to vzpomenu jak smažeš nějaký kritický příspěvek,například dnes ty od pana Martina.Napadlo tě někdy,že jak tak bojuješ(nebo se aspoň snažíš) proti matrixu tak si sama nějaký vytváříš?Nebo to že odmítáš snad všechny,i základní poznatky vědy z kdovíjakých důvodů,přitom na nich stojí prakticky vše co je v dnešní době funkční.Vždyť lidé co se tu snaží argumentovat proti tvým článkům nejsou ani sprostí a jejich argumenty jsou většinou opodstatněné.Víš Alue,někdy mi připadá že nejsi o nic lepší než všichni ti lidé proti kterým "bojuješ".Promiň,ale nedalo mi to.

27 Vee Vee | 6. listopadu 2010 v 19:11 | Reagovat

[15]: Moc děkuji za odpověď a vysvětlení :)

28 Frise Frise | Web | 6. listopadu 2010 v 19:24 | Reagovat

Mě se třeba strašně moc líbí, když jsme u té vědy, jak se věda snaží dokázat duchy tím, že rozmístí do věznice různý senzory a čeká, co se bude dít :D Ale třeba se vysílají v televizi i pořady o andělech, přistihla jsem rodiče, jak na to koukaj ;)

29 Jindra Jindra | 6. listopadu 2010 v 19:25 | Reagovat

Je to fakt odvaha, doporučovat koukání do slunce. Oči jsou příliš cenný, než abych to riskoval naplno. Samozřejmě, že zvědavost funguje a já to budu zkoušet jen tak opatrně, ale nevzal bych si na triko to někomu doporučovat. Oči máme jen jedny. Jinak dioptrie mi naskákaly dávno v době, kdy mobily a wifi neexistovalo a dál se to nezhoršuje, roky je to stabilizované bez ohledu na čučení do PC, používání mobilu, takže to bych až do takové souvislosti nedával.

30 Snip Snip | 6. listopadu 2010 v 19:47 | Reagovat

[28]: No,neřekl bych že se tímhle zabývají vědci ve velkém,tohle je spíš kuriozita :).Dokonce i pochybuji že tohle nějací vědci byli,spíše badatelé.A co se vysílá v televizi s tím toho věda asi taky moc neudělá,i když například si vzpomínám na rozhořčení českých vědců nad pořadem Detektor.Navíc se vysílá kdeco ať už tomu lidé věří nebo ne :)

31 Frise Frise | Web | 6. listopadu 2010 v 20:24 | Reagovat

[30]: Přesně ocitovaná věta: "Pro vědu jsou zatím duchové neprokázaní." ;) Jinak máš naprostou pravdu :)

32 Verča Verča | E-mail | 6. listopadu 2010 v 20:54 | Reagovat

No upřímně - když jsem tento článek dočetla, řekla jsem si: "Co je to za blbost? Vždyť koukáním do slunce si člověk tak akorát zrak ještě víc zničí." No ale pak jsem si vzpomněla, kolikrát jsem už zažila, že někdo napsal něco, co bylo v rozporu s fakty, které nám od malička vtloukali do hlavy a uvědomila jsem si, že to, že nám sluníčko zničí zrak bude nejspíš další z nich. Rozhodně souhlasím s tím, že je to přirozené světlo a jako takové by nám tím pádem nemělo ublížit. Na druhou stranu tohle vyzkouším až o tom budu něco víc vědět, protože i dobrá věc může člověku ublížit, pokud o ní nic neví. Já jsem už od dětství intuitivně chtěla koukat do slunce, ale hloupé řeči zakořeněné v mozcích lidí v mém okolí a fakt, že jsem to zkoušela v době, kdy byl sluneční žár dost silný, mě od koukání nakonec odradily. Věřím ale, že se po Aluščině seriálu budu moct zase koukat a nejen, že mi to neublíží, možná mi to alespoň trošku pomůže.

33 Alue Alue | E-mail | Web | 6. listopadu 2010 v 20:57 | Reagovat

[32]: Tak tak, trpělivost růže přináší, já bych do toho taky bez více dat nešla.

34 otevřená mysl otevřená mysl | 6. listopadu 2010 v 21:00 | Reagovat

Na ty články se už moc těším. :-)

35 Ether Ether | 7. listopadu 2010 v 2:06 | Reagovat

Pridávam sem objektívnu informáciu treba to zvážiť či sa vám oplatí experimentovať alebo nie ak nemáte problémi zo zrakom tak to netreba riskovať a keď tak vo velmi malej miere. Bohuzial nie vzdy sa dá odvolávať na to ako to dakedy bolo pretože retazec DNA sa každé storočie mutuje a vlastnosti človeka sa menia.

Neni to len take jednoduche oko je na dva typy žiarenia veľmi citlivé presnejšie na UV a IR žiarenie. Proti viditelnému žiareniu sa vie vačšinou dostatočne brániť. UV žiarenie poškodzuje rohovky a spojovky takmer vždy keď je ľudské oko vystavené priamemu źiareniu zo slnka. Tým že sa UV žiarenie absorbuje v šošovke, sa síce zabráni poškodeniu sietnice, ale zároveň nahromadené žiarenie v šošovke spôsobuje jej postupné skaľovanie - kataraktu.

Ďalej to ovplyvnuje chémia napr zvýšením prijmom fotosenzitívnych látok ktoré ešte  viac zvyšujú škodlivý účinok UV žiarenia. Oko si môžete nenávratne poškodiť aj pri náhlej zmene prostredia.

36 ok ok | 7. listopadu 2010 v 10:53 | Reagovat

"Derek onemocněl v lednu minulého roku když mu byly 2 roky, byl ochrnutý a oslepl . . . Lékaři se vzdali veškeré naděje, nemohli pro něho již nic udělat ... tkáně jeho očí byly prý zničeny a přirovnávali oči k prázdným mušlím ... nedoufali, že by někdy mohl vidět. Zaslechla jsem, že je šťáva z karotky dobrá pro oči ... Chvála Bohu začal Derek o vánocích zase vidět. Všichni se tomu divili. Teď doporučuji každému, kdo je nemocen, karotkovou šťávu ... Mimoto jsem vám chtěla ještě říct, že Derek už zase chodí a je skoro vyléčený."
http://www.sk2.goo.cz/zdravi_na_dlani/knihy/omladnete/5117-omladnete-17_svaly.htm
na tom webu je víc pojednání o očích a jak léčit,...

37 ok ok | 7. listopadu 2010 v 11:20 | Reagovat

tak samozřejmě, když se do slunka dívám ráno a večer, těžko si nějak zrak poškodím. Lidi přemýšlejte. Já se díval i v poledne, ale přes tričko, který to světlo utlumí. žádný problém.

Zároveň si pamatuju osleplé ovečky v Austrálii, prý z UV záření a dál, osleplé polofanatické křesťany, co jeli do Medžugorje sledovat "sluneční zázrak". Takže ze slunka se oslepnout dá...

38 Babe Babe | Web | 7. listopadu 2010 v 12:55 | Reagovat

Ve třetí třídě jsem dostalo mobil, protože už jsem chodilo daleko do školy. Ve čtvrté už jsem mělo brýle. Už vím proč :)

39 Vojta Vojta | 7. listopadu 2010 v 19:13 | Reagovat

Já to zkoušel v létě při západu slunce a uplně v pohodě.Obavy sice byly,ale říkám v pohodě".

40 kko kko | Web | 7. listopadu 2010 v 22:11 | Reagovat

super

41 Radůz Radůz | 8. listopadu 2010 v 10:38 | Reagovat

Dívám se do slunka několik let, dost dlouhou dobu i v poledne a zrak mám řekl bych lepší než dřív. Neslyšel jsem o nikom, komu by slunko zrak poškodilo, takže doporučuji všem co se enbojí prolomi dogmata. Dívejte se a vciťujte se. Je to paráda.

42 Yip Yip | 8. listopadu 2010 v 12:19 | Reagovat

"Bezpečná doba" na zírání do Slunce je jedna hodina po východu a jedna hodina před západem. Začít s 10 vteřinama denně, postupně po 10 vteřinách každý den přidávat (údajně až do 45 minut, víc není třeba) zrak nechat uvolněný, oči nemhouřit a NEVYNUCOVAT jejich otevření - mrkat kdykoli cítíte, že mrknout potřebujete. Možná vám oči Slunce spálit nemůže trvale, ale může vám vytvořit několikaměsíční skvrny, a to taky není nic příjemného.

Pohledejte sungazing (třeba sungazing.com)

Pěkně pomalu a s citem, nechat to na intuici, hodně štěstí.

43 adamos adamos | 8. listopadu 2010 v 22:07 | Reagovat

Boikana:na phoenixdivision.cz seženeš nálepky na telefony a monitory se spirálou proti škodlivému záření, taky jí v případě hovoru můžeš mít u sebe. orgonit by měl taky fungovat(možná i líp), ale co vím, tak to není moc mobilní řešení

Alue: vzpomínám si, že si na zš spolužačka něco udělala s očima, když sledovala zatmění bez ochrany. třeba to byl ale jen zánět spojivek

44 am2 am2 | 8. listopadu 2010 v 22:21 | Reagovat

[42]: Plný souhlas.
Každý jsme jiný, co funguje jednomu, může druhému uškodit.
Takže Slunce ano, ale začínat postupně, tj. od krátkých časů a jen po východu a před západem. Pak teprve přidávat.

45 Václav Gerla Václav Gerla | Web | 17. prosince 2010 v 17:48 | Reagovat
46 Václav Gerla Václav Gerla | Web | 17. prosince 2010 v 17:59 | Reagovat

kousek textu z uvedene publikace: Za určitých podmínek může viditelné světlo (v rozmezí vlnových délek 380 -- 780 nm) vyvolat v oku poškození (dojde-li k jeho předávkování). Před přímým slunečním světlem je lidské oko chráněno ochrannými reflexy (zornicový a mrkací reflex, umístění v očnici). K poškození oka dochází také při pozorování zatmění Slunce okem nechráněným filtrem nebo použití umělých světelných zdrojů jako jsou obloukové lampy, fotoblesky a lasery. Dochází k fotochemickému poškození sítnice modrým světlem (vlnovou délkou mezi 380 a 450 nm), termickému poškození sítnice, makulopatiím nebo termálnímu popálení duhovky. Přímým pohledem do slunce vzniká solární retinopatie a výsledkem fokusace paprsků do makuly a jejího spálení je centrální výpadek zorného pole díky zjizvení sítnice. Zvýšenou sluneční expozicí může vzniknout šedý zákal -- nukleární katarakta, a také makulární degenerace poškozením modrých čípků.

48 an an | 16. listopadu 2011 v 5:46 | Reagovat

Súhlasím, článok aj názory na prirodzené vlastnosti slnečného žiarenia sa mi páčia. Prikladám tiež zaujímavý link ku svetlu zo Slnka:  http://www.svetgralu.sk/?id=temy_zdravie_a_medicina-svetlo_je_zivot_i_liek

49 Divoké Vepřecí Divoké Vepřecí | Web | 12. dubna 2012 v 12:09 | Reagovat

takže když mi slunce svítí do očí a slzí mi oči je to pořádku?

50 Míša Míša | 19. března 2013 v 11:39 | Reagovat

Na oči jsou dobré oční výživy,ale chce to užívat delší dobu. Výbornou zkušenost mám s výživou od ocutein, obsahuje velké mnozství Luteinu -  25mg

51 David David | E-mail | 2. dubna 2014 v 21:58 | Reagovat

Ahoj, chtel bych se zeptat za jak dlouho by se mi spravil zrak kdys mam trictvrte deoptrie? :-D

52 Jirka Jirka | E-mail | 21. října 2014 v 2:26 | Reagovat

....a proto ptaci litaji ve slunecnich brylich s UV filtrem, chodi k ocnimu, plati si zdravotni pojisteni, chodi na laserove operace zraku... Maji nejlepsi zrak ze vsech zvirat, litaji primo proti slunci a korist vidi z obrovske vysky... Libi se mi jak tady Ti straspytlove cituji odborne publikace ve strachu z toho, ze by treba opravdu uvideli bez bryli a uz se nemeli za co schovavat nebo videli pravdu opravdu takovou jaka je... :-D :-D :-D

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama