Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Hodně dobrý důvod, proč nemám televizi

23. dubna 2013 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Filmy od Alue
Vážení čtenáři,
po delší době představuji nové video. Mnohokrát jste mě o nějaké žádali, ovšem nebyl zajímavý nápad. Ten přišel až teď, jako náhlé cvrnknutí do nosu.
V tomto videu mluvím o tom, proč jsem šťastná, že nemám televizi a jakým způsobem je to pro mne výhodné a obohacující. Nelíbí se mi, jak lidé každý den sedí znuděně před televizí, procvakávají desetkrát celý seznam pořadů a s průpovídkou ,,V té televizi zas nic není", před ní sedí dál... Místo aby vstali a šli žít svůj život. Televize je totiž psychicky návyková, jako droga. Čím déle u ní lidé sedí, tím víc ji potřebují.
Teprve až když si člověk po delší době odvykne, uvědomuje si, jaký hrozný odpad konzumoval a jak je vlastně televize stupidní. Ale ostatní to nevidí, jelikož si na to zvykali odmalička... A to ani nemluvím o podprahových datech: ,,Sleduj televizi, kup si tohle a onohle, mysli si tohle."
V budoucnu asi budu do televize rýpat častěji, protože čím déle bez ní jsem, tím víc vnímám, jak je to úžasné. Přeji i ostatním, aby to jednou poznali.

Hodně dobrý důvod, proč nemám televizi

https://vimeo.com/63560652



Víte, jak tohle video vzniklo? - Dostala jsem obrovskou chuť něco povídat, tak jsem se na tu myšlenku zaměřila a za půl hodinky mě to napadlo. Tak nakonec není asi rozhodující námět, rozhodující je CHUŤ.

Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org/
• Na Aluška.org najdete také interaktivní chat - Vstoupit do Chatu - ZDE
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
• Používáte VIMEO.COM? Účet Alue na Vimeo najdete ZDE


Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue
 


Komentáře

1 Vlkan Vlkan | 23. dubna 2013 v 7:01 | Reagovat

A digitálne vysielanie umožňuje sledovať čo sa v tej ktorej rodine deje.Netreba montovať odpočúvacie zariadenie alebo skrytú kameru.Stačí si kúpiť za vlastné peniaze moderný televízor a môžeme byť sledovaný každý deň.Dokonca to vraj funguje aj pri vypnutej telke,ak je v pohotovostnom režime.Preto treba tv prijímač vypínať úplne zo siete a ak telku máme,dávať si dobrý pozor,čo pred ňou robíme a rozprávame.

2 Farah Farah | 23. dubna 2013 v 7:04 | Reagovat

UMELE... to je to vystihujici slovo. Umele- to je ono, kdyz u neceho mam dojem, ze bych od toho ihned nejradsi utekla nebo se schovala, nebot se u toho z nejakeho duvodu lze citit snad cokoliv jenom ne prijemne a klidne. Taky jako decko jsem ty televize mela desne moc, pak jsem byla pres den ochrapana a vikendy jsem nesnasela, zvlast kdyz prselo a me rodice nedovolili jit ven- nesla jsem to nelibe ;) A dneska je to tak max. hodinu za mesic a musim Ti Alus dat za pravdu- svuj cas travim rozhodne radsi na balkone na slunicku s kafickem (turek je nej, kdepak ty rozpustne sunty :D ), nejakym ctenim, poslouchanim sumu vetru...popr. necim tvorivym, jak rikas.

3 cholekalciferol cholekalciferol | E-mail | 23. dubna 2013 v 8:13 | Reagovat

Na TV se nedívám už dva roky a jsem naprosto spokojený. Pokud jsem někde v její blízkosti, necítím se dobře a musím pryč.

4 nann nann | 23. dubna 2013 v 8:14 | Reagovat

Moc hezky jsi to shrnula Alusko a naprosto s tebou souhlasím...nejakych par mesicu se o to same pokousim a citim se daleko lip a domaci mazlicci jsou daleko lepsi spolecnici, urcite take doporucuji:)

5 Charlotte Charlotte | 23. dubna 2013 v 8:19 | Reagovat

Já se na televizi dívám, ale mnohem více mě baví být např. na počítači. Když koukám na televizi, je to jako komunikovat s něčím bezduchým, nebo spíše - komunikovat s ničím. Na počítači si píšu s přáteli, se  kterými nemám možnost se opravdu setkat a nebo např. (a to velmi s oblibou) procházím tvůj nebo Lúmenčin blog a čtu si pořád a pořád dokola nějaké články. A ano, stává se mi to skoro pořád - "Mami???""Počkej, teď mi něco dává, teď nemůžu...""Ale mami, je to důležitý!""Teď ne, Karolíno! Neslyšíš co říkám?! Teď ne!!!!". Ano, i kvůli tomuto na mě mamka nebo taťka dokážou pořádně vyjet.... Já se koukám na televizi jen chvíli, většinou zkouknu jen nejhlavnější zprávy. A POZOR! Pokud jste si během sledování tohoto filmu od Alue řekli, že se přece na televizi díváte jenom hodinu denně, tak si spočítejte, jak dlouho byste strávili u televize, kdyby váš život trval 80 let.... A myslím, že každý, kdo má televizi, se někdy nechá unést nějakým filmem a u televize někdy stráví i 3 nebo více hodin! Ale i kdyby jste to pořádně dodržovali, jen hodinu denně, za váš osmdesátiletý život koukáním na televizi strávíte 3,3333 let!!!

6 K. L. K. L. | 23. dubna 2013 v 10:14 | Reagovat

Aluško, mě se líbí, jak v tom videu řekneš Bože a podrbeš se na hlavě :) Opět se potvrdila teorie Igora Chauna o tom, že energie šimrají v momentě, kdy se mluví o Bohu - vyšší konstruktivní síle vesmíru, člověk si tím drbáním ladí antény a napojuje se vzhůru. Vypráví o tom, např. v tomto videu od cca 14. minuty http://www.youtube.com/watch?v=BLNLipV2uCg Ale i v mnoha dalších jeho videích.

7 Renata Renata | Web | 23. dubna 2013 v 11:13 | Reagovat

No, tak my jsme teda "televizní", bohužel. Ale ignoruju televizi, v posledních letech je minimum pořadů, na které mám touhu se dívat.
Přesto cítím to, co popisuje Alue, kolikrát se před tou bednou, kterou se snažím ignorovat, zastavím a zírám.
Zírám a říkám si - CO JE TO????
Jak se na to může někdo dívat? Doma vidím, jak zprávy konkrétně, akční filmy, krimi zprávy a podobné, deformují charakter, to je tragický, to je maření životů nejen dotyčného, ale i citelné zasažení do života ostatních. Kdo nezažil změnu charakteru člověka závislého na televizních zprávách, neuvěří. Snad ani u psychologa bych tohle neobhájila, co denodenně zažívám.

Těším se, až tahle televize odejde, že třeba nebude nová.. asi těžko. Ale třeba já půjdu jinam a televizi řídit nebudu. Rozhodně ne.

8 mg mg | 23. dubna 2013 v 11:44 | Reagovat

Súhlas ...

9 Blue Blue | 23. dubna 2013 v 12:10 | Reagovat

Už se těším, až bude video o počítačích a internetu ;-) Ale stejně mě pokaždé dostane ta reklama na NOVU, co je hned pod každým článkem :-)

10 Alue Alue | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 12:20 | Reagovat

[9]: Znovu opakuji, server blog.cz generuje reklamy automaticky, takže narážky případně adresovat administrátorům.

11 Jill Jill | 23. dubna 2013 v 12:29 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím. Už se těším, až budu dospělá a vypadnu z domu, budu dělat to, co mě baví a nebudu utrácet 600 měsíčně za takový nesmysl, jako je televize. Zdá se mi, že lidem se líbí, když můžou někoho poslouchat a chovat se jako ovce. Ale některé pořady, třeba National Geographic, se mi nezdají zase tak špatné. Odtamtud si člověk doopravdy může něco odnést. Sice tam jsou také reklamy... Co se dá dělat. Vyhodit televizi! Ale ekologicky! Ne na skládku!

12 Belis Belis | 23. dubna 2013 v 12:38 | Reagovat

Jééé kočička :3 ... Super video, šikovná Auška :)Ano televize hypnotizuje! Na TV se dívám tak 1 za měsíc u někoho na návštěvě..a nejsem v žádném případě schopna vnímat okolí...jako zhulená...

13 Renata Renata | Web | 23. dubna 2013 v 12:52 | Reagovat

[10]:  Mě na to kdysi řekli, že si to můžu zrušit na blogu sama.. musíš ale nějak zásadně změnit šablonu, což jsem nechtěla. Te´d už přesně nevím, mít ji uzší???
No ale v případě Tvých stránek to je maximálně o tom, že lidi vidí ten diametrální rozdíl :-))) mezi konzumním šuntem a něčím více komorním.

14 Lana Lasthovicka Lana Lasthovicka | Web | 23. dubna 2013 v 12:55 | Reagovat

Za tři roky se teoreticky stěhuji do vlastního. Lidé už mi nabízeli, že mi dají starou televizi a to i třeba nedávno, byť jenom do pokojíčku. Říkám ne, ne a ne! a všichni se hrozně diví. Teď mám doma televize dvě, jednu klasicky v obýváku a druhou malou si musel nevlastní táta koupit do jídelny, protože by nepřežil, kdyby na ní nemohl celou dobu po práci tupě zírat. Vážně se těším, až tohle půjde mimo mě. Sice ji sama cíleně nesleduji, ale zkrátka běží skoro pořád.
Také vždycky zbožňuji reakce lidí, když mi vypráví, jestli jsem v televizi viděla to a to a jak se mi líbí ta nová Superstar, a já jim řeknu, že absolutně nevím, o čem to mluví, protože takové hovadiny nesleduji. To je asi stejný zločin, nedívat se na televizi, jako nemít facebook :D

15 benetka benetka | 23. dubna 2013 v 13:09 | Reagovat

Ta reakce okolí je přesná: Ty jsi tak chudá, že nemáš ani na televizi? Ne, jsem tak duševně bohatá, že ji vůbec nepotřebuji. Svému okolí to už neříkám, setkala jsem se s absolutním nepochopením. Stejně jako třeba to, že jsem skoro 20let vegetarián, na to je typická reakce: Ty jsi v nějaké sektě? Až mě zaráží, jak všichni reagujou vetšinou stejně, systém asi dobře zpracoval jejich myšlení.

16 Renata Renata | Web | 23. dubna 2013 v 13:30 | Reagovat

nebo jestli vím, co bylo v Ordinaci nebo v Poutech či jak se to jmenuje??? No nářez.

ale ne, abych nekecala, konzumně konzumuji občas pořady na tý nový Primě, o přírodě, vesmíru a tak... a přiznám se, že nedávno jsem trávila páteční dlouhé večery u posledních dílů MasterChefa. Po dlouhý době něco, kde se piplal a pěstoval talent amatérů ve vaření, to bylo neskutečný, porotci měli úžasný charisma a šlo o výsledek, i o proces tvoření, to je pravda, to jsem byla zhypnotizovaná, ale tak jako že člověk odchází od televize a ten pořad v něm zůstává jako připomínka toho, že i on sám má takovou sílu a může dosáhnout toho, co oni...

17 Amiel Amiel | Web | 23. dubna 2013 v 14:48 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím...já se na televizi nedívám (odhaduji) dva roky a je to pro mě úleva. Hodně mě štve, že ji máme doma, protože to hodně ovlivnilo moji rodinu (Tátu a mladšího bratra). Od té doby, co táta sedí pořád u televize, je mnohem agresivnější a o bráchovi ani nemluvím... ten mi do očí, úplně v klidu řekne "ty p*** stará"... štve mě to, chci jim pomoci, ale eno mé rady ignorují :( ...Moristovi to sluší :)

18 Alue Alue | E-mail | Web | 23. dubna 2013 v 14:57 | Reagovat

[15]: O ano... nejíš maso, takže jsi v sektě. Tomu říkám brilantní úsudek! :)

[16]: Osobně mi přišly hodnotné pořady na animal planet, jako dítě jsem na ně koukala často a dodneška si nějaké dokumenty občas sháním. - Avšak televize na dokumenty není moc stavěná, protože proměnlivost životních forem není dostatečně kontrastní, stává se z toho shluk různých skvrn, děj se nedá pořádně moderovat a to pak konzumní diváky nudí.
Televize neumí přenést životní auru, zato neživé věci auru nemají. Díky tomu je perfektní nástroj prodeje.
Čili na dokumenty koukají opravdu jenom takoví blázni jako my, co milují přírodu. S dokumenty televize nikdy moc úspěch neměla... jediné, na co se dalo koukat. Paradox.

[17]: Ta agresivita je dokázaná. Prožíváš příběh a přirozenou reakcí těla je pohyb. Avšak koukáš na obrazovku, tak se vědomě kontroluješ a potlačuješ potřebu se hýbat. - Utíkat, když se lekneš, nebo se bránit, když tam je záporňák. - Když se pak televize vypne, všechna ta potlačená fyzická energie vybouchne. To způsobuje větší hyperaktivitu, u dospělého to bývá i agrese.

19 Karel Karel | E-mail | 23. dubna 2013 v 15:28 | Reagovat

Televizi nesleduji a video ji vystihuje. Nicméně hudba mohla být tišší, aby jsi byla lépe slyšet a hodit do něj i nějaký ten návod "jak si odvyknout?" pro závislé.

20 stenly911 stenly911 | 23. dubna 2013 v 15:48 | Reagovat

A máš stejný vztah i k rádiu, nebo spíš ne ? Mimochodem v tv sleduji hlavně pořady o víně a vinařství a pak o různých tradicích a zvycích a taky cestopisy a každou neděli toulavou kameru.
Viděla jsi také nějaký díl toho pořadu Alue ?

21 Annie7 Annie7 | 23. dubna 2013 v 16:24 | Reagovat

Jéé, já s tebou souhlasím.. Dám sem taky něco k dobru, Alue: jako harant jsem občas na telku koukala, dokumenty a pohádky, později i filmy. Je to tak rok dva zpátky, co mi naši pořídili vlastní počítač. Jakmile jsem ho dostala, přestala jsem koukat na telku v obýváku. Absolutně. Výjimku snad tvoří občas a nepravidelně Star Dance, kdy se mrknu na kreace a na to, jak to Terce Kostkové sluší a jak má Marek Eben supr hlášky :) Když se chci podívat na nějaký film, stáhnu si ho, nebo koupím DVD a pak telku použiju jen jako přehrávač. A jak říkáš, všechno mám na netu a v knížkách. Jo.. Zklidnilo se mi myšlení, cítím se bez telky uvolněnější, takže taky doporučuju vyhodit aspoň ten set-top-box, kterej příjmá vysílání :)
Mimochodem, co je to za hudbu v pozadí..?

22 Lenka Lenka | 23. dubna 2013 v 17:52 | Reagovat

Jsi moc krásná. Sluší ti to! :) A máš překrásný uklidňující hlas. Dobře se tě poslouchá.

23 Jirka87 Jirka87 | E-mail | 23. dubna 2013 v 18:10 | Reagovat

[1]: Prosimtě co to je za hovadinu:D Na webku přes internet se ti někdo napíchnout může, to je fakt, protože tam probíhá obousměrná komunikace..
Ale i tak se to dá celkem jednoduše rozeznat i pro laika.

Ale u TV tohle nemůžeš očekávat, máš přijímací zařízení -
TV anténu kanálovou nebo pro celé pásmo UHF ve kterém se vysílá a přijímač - tuner v TV nebo STB nebo TV kartu v PC. Probíhá jednosměrná komunikace, z konkrétního vysílače na určitém kmitočtu přijímáš program(kdysi jeden analogový, dnes celý jeden multiplex obsahující v normě DVB-T v průměrném datovém toku 5-6 programů v kvalitě MPEG-2 nebo MPEG-4, nebo v normě DVB-T2.

S TV kanálovou nebo UHF anténou lze přijímat analogový, DVB-T i DVB-T2 signál, pokud ho umí koncový přijímač zpracovat, ale rozhodně nelze odesílat nějaká data, samozřejmě je to nesmysl tvrdit že digitální vysílání umožňuje pozorovat dění v rodinách:)

24 Tammy Tammy | Web | 23. dubna 2013 v 18:11 | Reagovat

Já se dívám na televizi asi jednou měsíčně, když jde nějaký dobrý film. Většinou ale ani nevím, co je v programu a i když máme televize doma rovnou dvě, dívají se na ně jen rodiče a sestra. Malé je asi šest, dívá se na ní téměř pořád a nikomu krom mě to očividně nevadí. Mě může vždycky naštvat, když ji pošlou aby se dívala v mém pokoji. Čtu si nebo dělám něco na počítači a začnou mi tady řvát stupidní "dětské pohádky". A to ještě jde. Poslední dobou se jí strašně zalíbili Simsnovi. Opravdu něco, na co by se mělo malé dítě dívat, ve vší ironii. Ani nevím proč jsem se na tu televizi přestala dívat. Ono tam nějak nebylo nic, co by mě zajímalo nebo jsem měla jiné věci na práci. Hodně si psala s kamarády... koho by zajímala tv když má na pc nějaký zajímavý rozhovor? Takže teď už z většiny všechny filmy sleduju na počítači, kdy se mi zachce a bez reklam. Ani jsem nepomyslela na to, že bych si domů pořídila televizi, až budu bydlet ve svém. Připadá mi to jako házení peněz z okna :D

25 Jirka87 Jirka87 | E-mail | 23. dubna 2013 v 18:35 | Reagovat

Úplně tě chápu, že si natočila takové video o TV..
Ještě si zapomněla Aluš dodat že ušetříš za koncesionářský poplatek za veřejnoprávní TV (u nás ČT), případně za satelit, kde kromě výše zmíněného ještě platíš paušál a podobný hovadiny za to co si vybereš.. Většinou kvůli zahraničním TV,(heh, já můžu sledovat např. polský Sport, německý Eurosport, vysílaní z rakouska z Vídně atd. atd. všechno zadarmo, nepotřebuju k tomu satelit a platit nějaký blbý poplatky, bydlím v místě, kde mám přesah zahraničních vysílání ze 3 států + naše, dohromady asi 70 programů za poplatek naší veřejnoprávní TV.
A stejně mě TV neovlivňuje, dělám si vždy vlastní úsudky, reklama na nějaký výrobek v TV má na mě opačný efekt - tím spíš si ho nekoupím, a co se týče trapnosti reklam:D pokud už není vyhnutí a musím nějakou vidět, spíš si z toho dělám legraci, fakt mě to někdy pobaví jak jsou ty reklamy strašně trapný, někdy dostanu úplný záchvat smíchu když si pak vzpomenu, protože co se kolikrát řekne v reklamách by normálního člověka ani nenapadlo v mysli:D
Občas mrknu, protože se dají sledovat zajímavé dokumenty a živé vysílání třeba nějakého sportu + TV s ozvučením domácího kina je lepší pro přehrávání filmů oproti PC.

Máš velkou pravdu v tom že televize odcizuje, stala se z ní jakási společenská norma, to jsem poznal i u nás doma, pokud se ale používá s rozumem, není třeba jí vyhazovat, je to jako se vším, ve skutečnosti je jen na tobě zda se necháš něčím ovlivňovat a zda tomu podlehneš, nakonec tě nikdo nenutí koukat se na TV.. Je to otázka zdravého rozumu, a nakonec díky té TV poznáš jak na tom ten konkrétní člověk v tvé blízkosti vlastně je, byl;-)

26 Jirka87 Jirka87 | E-mail | 23. dubna 2013 v 18:48 | Reagovat

Stojí ale za úvahu zmínit fakt, jak to má duše cikána, chcete li róma. Ještě jsem neviděl nějakého (u nás), kdo by byl spokojenej že pomáhá druhým lidem, vytváří hodnoty, má práci a vůbec žije nějak poctivě a slušně. Naopak když chlastaj, kouřej, čuměj na bednu a berou dávky, souloží co nejvíc bez ohledu na city, prostě žádná odpovědnost - jsou tak spokojení, máme dělat to s čím budeme spokojení, je tedy vůbec správné aby se snažili žít jinak? Když se cítí tak jak jsou spokojení? Asi nemůžeme být všichni hodní, pracovití, chytří a pomáhat druhým, atd. protože potom by takové pojmy neexistovaly, kdyby nebyl opak..

27 Mája Mája | E-mail | 23. dubna 2013 v 21:21 | Reagovat

Dobrý den, ještě jsem žádné reakce nikam nepsala a na vaše stránky jsem narazila zcela náhodou. Jsou bezva a vracím se k nim, ale s tímhle tak úplně nesouhlasím. Samozřejmě, že koukat pořád na televizi není dobré a ani zdravé. Jenže agresivita je v nás a je jen na nás, jak jí ukočírujeme. Jak se ovládneme, nebo ne. Televize ani nikdo jiný za to nemůže, je jen na nás, co ze sebe uděláme. Lidi většinou nechtějí brát za sebe zodpovědnost. No to by bylo na dlouho. Je to jen můj názor, když se Vám nebude tak to smažte.

28 Hugo Hugo | E-mail | 23. dubna 2013 v 21:37 | Reagovat

Úplne s tebou súhlasím, ale mala by si si z toho zobrať poučení aj ty...  Lebo ses rekla: Jak mohou lidé konzumovať tohle svinstvo...........  Ale aj ty to konzumuješ v mase...  Ja ti radím to isté čo ti radis ostatnim: vydrz rok bez mäsa, a potom si uvedomis aké to je svinstvo..... Teraz semnu nesuhlasis, ale ani tí čo kukaju TV nesúhlasia s tebou tak isto ako ty a ostatní nechápete me...

29 Jindra Jindra | E-mail | 23. dubna 2013 v 22:23 | Reagovat

Tak kdysi jsem se na televizi taky díval, ale teď už tak 2 roky jako ne-e. Když chcu film nebo dokument, tak si to radši stáhnu z netu a mam to bez těch ztupidních reklam + pauzu si můžu udělat kykoliv chci. ;) A nějaký ty reality shouw, soutěže, neseriály, telenovely, jako nee děkuji.
Nejlepší je když přijdu domů po práci večer a jen tak kouknu do obýváku a tam táta u tv, občas mrknu na co kouká a zase fofrem odcházim a to na to čučí třeba i po půlnoci. Nu každému jak je libo. :D

30 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 23. dubna 2013 v 22:46 | Reagovat

Asi budu muset taťkovi tu televizi zakázat. Má na něj neblahý vliv. Zprávy v tolevizi ho rozčilují a stresují a pak křičí na všechny okolo.
Jinak, bude to asi těžké, přemluvit svou rodinu, aby tu televizi nepouštěla. Já se na televizi nechci dívat a nechci jí slyšet. Jenže to bych se pak musela zavírat sama do nějaké místnosti a to by vypadalo blbě. Taky je možnost jít ven, když je ta televize puštěná.
A hlavně je taky třeba vyřešit, co dělat, když jsem sama doma, je ticho a já sama mám nutkání si tu televizi zapnout.

31 Adivé Adivé | E-mail | 23. dubna 2013 v 23:08 | Reagovat

Doporučuji přečíst krátkou ale zajímavou kapitolu věnovanou televizi, z knihy "Nová Země" od Eckharta Tolleho. Zdraví Adivé ;-)

32 Alue Alue | E-mail | Web | 24. dubna 2013 v 9:20 | Reagovat

[22]: Děkuji, to asi potřebuji slyšet protože nevím proč, občas přemýšlím, jestli jsem alespoň trochu dobrý řečník. Přes tato a podobná videa si to trochu nacvičuji a myslím, že dělám pokroky.

[23]: Mnoo... já o tom taky slyšela, že je v TV kamera a věřím tomu. Ani nevím proč, prostě mi to tak přišlo.

[27]: Souhlasím s vámi, jen bych dodala, že televize v nás tu agresivitu zesiluje, právě díky tomu, co jsem psala v příspěvku 18 dole. Když se tomu člověk nevystavuje, není to v něm tolik podporované a je to zase jen o jeho rozhodnutí, přesně jak říkáte: Zaleží na každém z nás, co ze sebe dělá.

[28]: Hugo: jestli máš dojem, že se mnou nikdo nesouhlasí, tak si prosím přečti diskuzi, děkuji.

[30]: Nejjednodušší je televizi vyhodit z domu. Když to nejde, tak nekoukat, akorát je to o tom, jestli TV opravdu uvnitř sebe považuješ za nudnou a stupidní. Pak tě totiž nebude lákat.... Když jsi doma sama a je ticho, tak to jsou přesně ty chvíle, kdy bys měla jít dělat něco užitečného. Kreslení, keramika, psaní, háčkování, procházka venku, dodělat budku pro ptáčky, přesazovat květiny....

33 Helča Helča | 24. dubna 2013 v 10:21 | Reagovat

[32]:Přečíst si moderovanou diskuzi, kde jsou vynechány nesouhlasy nebo kritika nevypovídá o ničem...

34 Alue Alue | E-mail | Web | 24. dubna 2013 v 11:25 | Reagovat

[33]: Tebe soudím podle sebe.

Já nesouhlasné komentáře necenzuruji, mažu pouze reklamy, nadávky a vulgarismy, které se poslední dobou už moc neobjevují a pod tímto článkem nebyly žádné.

35 Kea Kea | 24. dubna 2013 v 11:45 | Reagovat

Všeho s mírou. Já myslím, že spíše než televize, vede všeobecně teď závislost na počítači a mobilech ....

36 Helča Helča | 24. dubna 2013 v 14:44 | Reagovat

[34]:To co píšeš není pravda a víš to sama moc dobře. Jakmile s tebou kdokoli nesouhlasí, tak komentář neprojde.

37 Hugo Hugo | E-mail | 24. dubna 2013 v 14:51 | Reagovat

[32]: Ja jsem rekl, že tí, čo koukaji TV s tebou nesouhlasí... A tady písou, že ji nekukaji (i když nevim čo je na tom pravdy)...

38 Alue Alue | E-mail | Web | 24. dubna 2013 v 16:00 | Reagovat

[36]: No ,,helčo", když nevěříš sama sobě, tak nevěříš logicky ani jiným lidem, takže si to osobně neberu. Tvoje škoda... a škoda s tebou na tohle téma diskutovat. Měj se pěkně.

39 Jirka87 Jirka87 | E-mail | 24. dubna 2013 v 16:10 | Reagovat

[32]: Dobře, a kdo ti o tom říkal? Ani nevím že by v TV byly integrované kamery, toho by si při bližším zkoumání každý všiml - nějaké té viditelné čočky což je jedna věc.. Ale dobře kdyby tam ta kamera byla, musela by ta TV být napojená na internet, aby mohla posílat nějaká data, a kde všude by byla sběrná místa těchto nahrávek, koho by bavilo sledovat tyto jistě "hodnotné" nahrávky? Ne, digitální TV vysílání není internet, to je jako srovnávat jablka a pastelky. No ale pokud někoho tento důvod odradí od TV, tak snad jedině dobře:)

40 Ananas Ananas | E-mail | Web | 24. dubna 2013 v 16:14 | Reagovat

A zase další pěkné video :) Celé to dohromady působí příjemně, to batikované plátno, tvůj uklidňující hlas i ta hudba na pozadí.

Já sama už taky hezkých pár let televizi nesleduji a jsem za to ráda. Totiž filmy, dokumenty nebo pořady o vaření občas koukám, ale jen výjimečně, to co chci vidět si stejně spíš najdu na internetu, protože je to bez reklam. Reklamy mě rozčilují, protože ve mně nějakým způsobem budí dojem, že se snaží urazit mojí inteligenci :D

41 Jindra Jindra | 24. dubna 2013 v 17:01 | Reagovat

[1]:

[32]:  řekl bych, že žádná skrytá kamera zatím v telkách není. Ostatně aby fungovala, tak by musela být tv připojená na internet. Ale jsou samozřejmě chytré tv s netem s webkou a jdou použít na skype, ale to je normální funkce, jako u noťasu. A vedle kamerky se rozsvítí led, kdyź je aktivní. Ke šmírování spíš bude sloužit nový x-box, protože to je herní zařízení určené ke sledování osob v místnosti, na ovládání her pohybem těla. A mělo by to být neustále připojené na net a kvůli aktualizacím her to bude pracovat i v uspaném režimu. Tam by hackeři mohli nakukovat do obýváku, teoreticky.
Jinak tv nezavrhuju tak kategorickyjako ty, ale dívám se dost málo. Na zprávy, hudební pořady a některé seriály. U reklam dávám mute.

42 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 24. dubna 2013 v 17:26 | Reagovat

Hezké odpočinkové video, vlastně jsem si opět potvrdila věci, které vím... (tak jo, tohle zní egoisticky, ale je to pravda :DD). Na TV se nekoukám už čtyři roky. Dříve jako malá jsem si tam většinou pouštěla DVD, nebo se koukala na Animal Planet a pečovala při tom o plyšáky :D

I když mi někdy vadí, že vůbec nevím, o čem se ostatní baví o televizi, nelituji, že jsem se neokrádala zbytečně o tolik času. Dá se říct, že jsem se díky tomu začala učit čínskou kaligrafii :)

43 Alue Alue | E-mail | Web | 24. dubna 2013 v 17:32 | Reagovat

[39]: Já myslím, že to možné je. Tak jako existuje vysílač, který vysílá signál do televize, tak může mít televize bez našeho vědomí také zabudovaný speciální vysílač. Když může vysílat wi-fi, nebo mobil, tak proč nemůže televize?
Jestli bysme viděli čočku, to je otázka. Jsou tu technologie, které lidstvo vůbec nezná. Tisíciletí napřed, utajované. Tak si říkám, že když čočku nevidím, tak to nemusí hned znamenat, že tam fakt není.... Tajná policie má dnes věci, které vidí přes zdi a dokonce i slyší hlasy. Existuje rušička, co se zapne a vyřadí z provozu veškerou elektroniku v okruhu 50ti metrů... Když toto všechno je možné a když jsem se přesvědčila o tom že to existuje, potom mi kamera v televizi zkrátka nepřijde nereálná a nesmyslná. A jelikož mám k televizím velmi špatný vztah a považuji ji za autokratický nástroj masové kontroly obyvatelstva, je už velmi snadné, abych řekla: No, něco na tom asi bude.
Proč masová kontrola obyvatelstva? - Podle spásné věty: BYLO TO V TELEVIZI, TAKŽE TO JE PRAVDA. Nikdo už nemyslí na to, že televizi dělají obyčejní lidé jako my, kteří se úplně normálně pletou, takže důvěryhodnost média není o tom jestli je to blog, noviny nebo televize, ale jestli u toho sedí rozumná bytost, nebo naopak idiot.

[40]: Říkám si, že budu radši točit venku... Líp se mi tam mluví a taky to není tolik sterilní... Prostě mi to připadá přirozenější.

44 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 24. dubna 2013 v 18:00 | Reagovat

[32]: No ona televize nudná je. A ještě nudnější je v létě pozorovat hejno much u stropu. Taky je to zbytečné a nic to člověku nedá, ale přece jen u toho člověk nevydrží tři hoodiny denně.

A do žádné další činnnost ani nemám chuť. Kreslení? Přoč mám neustále řešit dilema, jestli vyhodit čisté papíry a nebo povedené obrázy? Nebo povadené povídky či prázdné sešity? Nemám dostatek místa na nic. A já už nemůžu dělat další čistku věcí. Nemůžu vyhazovat pastelky větší než 7 cm a nemám náladu jen papíry pokreslit a dát do jiných desek.
Někdy mám stejně chuť všechno zapálit i s celým psacím stolem a začít se vším od znova. Já bych potřebuvala nějakou další skříňku. Nějaký svůj další soukromý sekror. Kde by nehrozilo, že by mi tam do toho nekdo vlezl a kde bych mohla mít všechno pod kontrolou. Jako s šuplícich mého stolu.

A po těhle úvahách se raději člověk uklidí někam k televizi, aby nemusel toto dilema řešit.

45 Jirka87 Jirka87 | E-mail | 24. dubna 2013 v 19:13 | Reagovat

[43]: Mno, nemyslím si že by nám výrobci instalovali schválně do TV supertajné vysílače, TV by asi potom nestála co stojí teď.

Pak je tu otázka samotné technologie - vysílání je vždy nějaké vlnění na určité frekvenci, které se šíří do dáli podle teréního profilu a vysílaného výkonu.

Těžko by se signál z TV ukryté doma v obýváku za zdí dostal na potřebná místa ke zpracování (která by to byla? TV vysílače? Nejsou tak na husto jako GSM a internet.) Pokud by ten vysílač v té TV zářil extra velkým výkonem, potřeboval by být pod neustálým velkým napětím(nutno zajistit jak?) a škodlivost takového výkonu vysílání by se hned projevila na zdraví lidí, umírali by ve velkým na radioaktivitu. Navíc by to úplně zahltilo telekomunikační provoz, kdyby byl v každé TV na světě nějaký silnější vysílač. GSM je jiná technologie, nepřenáší obraz a víš že když seš v lese nebo i na jiných hůře přístupných místech, už nemáš spojení s vysílačem - nemáš signál, a že jich v ČR je naseto - za každou vesnici na kopci.

Wifi je zrůdnost, vysílá už zpracovaný signál kolem sebe na max. pár desítek metrů kvůli tomu že lidi chtějí mít internet bez kabelu, což sama víš. To co ale komunikuje(ty komunikuješ) s internetovým vysílačem, je obousměrná anténa v pásmu od 2,4Ghz do 5,4Ghz.
Pokud ji ty nemáš, a táhneš to po kabelu až od poskytovatele, věř že ten kabel někde končí. Anténa musí mít pro stabilní příjem a odesílání dat volný výhled na internetový vysílač, a ne do dálky větší než několik km. Pak data, která odešleš jdou přes různé trasy a servery až ke koncovému uživateli.  Veliké TV vysílače v našem státě, vysílají běžně takovým výkonem, že pobyt na vysílači je zakázán kvůli zdraví, vysílají z velké výšky nad zemí a přesto pokryjí jen část republiky. Kupříkladu brněnský vysílač Kojál s výkonem 100kW ERP pokryje kolem sebe kružnici 80-120 km podle teréního profilu. V hustém lese a v panelové zástavbě se ihned ztrácí.

Připadá mi tedy zneužitelná jen ta webkamera, což může být i na TV, ale pořád tam vidím k případě zneužití nutnost připojení TV k internetu.
Zneužít se dají samozřejmě i nové mobily připojené k internetu. (výhoda starších typů bez operačního systému kde nehrozí zneužití)

Rušička existuje už dlouho a co užívá policie a armáda to fakt nikdo vědět nemůže, to by potom ztratilo účel, ale třeba termovize je dnes běžná a také tě odhalí v neprostupném terénu.

A nakonec o našich krocích se stejně ví, ví o nich celý vesmír a neutajíme ani pokoutné praktiky:)

46 malé srdce malé srdce | Web | 24. dubna 2013 v 21:47 | Reagovat

[25]:Jen tak pro zajímavost: Nevím jak to máte v Čechách, ale na Slovensku, kde bydlím i já, máme takové stupidní zákony, že musíme platit koncesionářské poplatky dokonce i když nemáme televizor a ani rádio. Každý totiž, kdo odebírá elektrickou energii( a byť by ji využíval třeba jen na sušič vlasů ), je ze zákona povinný platit koncesie za rozhlas a televizi, i když televizi ani rozhlas nevlastní:-)

PS: Já Ty Tvoje videa Aluško přímo MILUJI:-)Vždy mi je tak příjemně teplo u srdíčka:-) Opravdu se moc těším na další.

Mimochodem se svým hlasem bys opravdu mohla točit mluvené relaxační CD Máš velmi pěkný a libozvučný hlas. Rád Tě poslouchám před spaním:-)

47 Jindra Jindra | 24. dubna 2013 v 22:30 | Reagovat

[45]: jo, tohle je pohled technika. Zatím se k tomu taky přikláním. Pak je na to pohled konspiračního teoretika. A to neodsuzuju úplně šmahem, protože je na světě možné snad úplně vše, ale zatím to prostě nepředpokládám. Ono elitám stačí, že se webky postupně prosazují všude normálně a nepotřebují je ještě dávat skrytě. Každý noťas, tablet a chytrý telefon i některé lepší telky, nově Kinect na hry a tuším od podzimu X-Box se zabudovaným Kinectem, to vše už má kamery i připojení na net, tak se pak dá na dálku nějakým prográmkem zapnout a šmírovat. Připadá mi ale hodně nereálné, co jsem občas zaslechl, že v tv jsou skryté kamery a stačí kolem tv přejet orgonitem, ozve se lupnutí a kamera je zničená... Ale pochopitelně televize fugnuje dál, orgonit cíleně odpálí jen kameru a ostatní elektroniky si nevšímá, že? Tohle jako technik neberu. Ale četl jsem to už dávno. Taky můžou být rizikem  noťasy zapůjčené od nějaké instituce. Škola nebo velká firma. Před pár roky byl případ, že škola měla takový sledovací program na všech noťasech, co zapůjčila děckám. A učitel je na dálku pozoroval. Prozradil se prý, když jedné studentce vytýkal, že má doma bordel... Normální šmírák.

48 Rondir Rondir | 24. dubna 2013 v 22:50 | Reagovat

Osobně nesleduji televizi. Občas se přiznám, při nemoci jenom Simpsnovi :D Když jsem byl mladší, jedinou věcí byl pořad Game Page, ten už ale v TV není, takže tam nemám co sledovat. Někdy mrknu na film, ale nikdy nesleduji nic pravidelně. Nějak s tím problém nemám.

TV a PC mi občas berou přítomnost. Cítím, jak to odvádí pozornost a mysl se tak nějak aktivuje jakoby. U pc s tím mám problém jen někdy a v tu chvíli jsem strášně nervózní, tak jej vypnu a je klid.

Ale nebýt rodičů, taky bych TV vyhodil. Otec ji sleduje, je tím občas jak posedlý. Nesleduje ji nijak extra, ale vždy dříve u oběda nebo večere ji musel hned zapnout a sledovat to, ikdyby tam byla telenovela. Naštěstí jsme ho něco odnaučili :-)

49 Posol Posol | 25. dubna 2013 v 15:20 | Reagovat

Bedňa nie je zlo, až na tie nové - Smarty a pod., tým sa treba oblúkom vyhýbať, predsa je len na nás, že čo tam beží, čo si pustím, nie čo dávajú niektoré kanály, teda voľba je na nás, nie na nich.

50 Aki Aki | E-mail | 26. dubna 2013 v 8:34 | Reagovat

Aluško, moc ti děkuju, video mi opět pomohlo! :) Přeji ti  hodně úspěchů a nápadů na další videa, těším se :)

PS: Máš krásného kocourka, taktéž ti přeji, aby ti dlouho vydržel, kocouři se toulají, pozor na to! :D Ale pochybuju, že by od tak úžasné paničky odešel :) Měla jsem kočku, čekala koťátka a nedávno jen tak zmizela, tak všichni teď doufáme, že se vrátí, ať už s koťátky nebo bez :)

51 Faitheen Faitheen | 27. dubna 2013 v 14:51 | Reagovat

Televize je jako oheň... dobrý sluha, ale zlý pán...

52 Blue Blue | 28. dubna 2013 v 11:20 | Reagovat

[43]: Vidím, že jsem měl reagovat hned, ale nechtěl jsem první příspěvek urazit. Podle mě byly myšleny jen nové televize se zabudovanou webkamerou či možností ji přidat, kvůli používání Skype apod., které jsou samozřejmě připojeny k internetu. Jak tu už Jindra správně psal, stejný princip zneužití už je dávno použit u notebooků, mobilů, tabletů, konzolí apod. Základ je kamera či foťák a připojení do internetu. Proto mě tak trochu zaráží, že u notebooků a mobilů to lidem snad ani nevadí :-)

53 Domča Domča | E-mail | 28. dubna 2013 v 15:06 | Reagovat

Krásné, pošlu ex příteli, který dělal přesně to co si zde předváděla. Mluvím na něj a on hm jo, co??

54 Domča Domča | E-mail | 28. dubna 2013 v 15:13 | Reagovat

Jediný co mě štve, když teď už jakou dobu nemám televizi je to, že někam přijdu a lidé hned na mě "hej viděla jsi tamto a tamto??"kolikrát si i na mě někdo vzpomene s něčím co by se mi mohlo líbit a vola mi ať se kouknu na tu a tu stanici a já jen můžu hlesnout a říct bohužel a jak ráda bych viděla dokument o tornádech na 2 či 1 , přitom když jsem TV měla tak tam šlo velký kulový!Jen zřídkakdy tam šlo něco dobrého, ale aspoň si ty dobré filmy tím pádem pamatuju. A teď zamnou bude furt někdo chodit s mečím dobrým pro mě...Na netu mě to nebaví vyhledavat, no jo ta lenost:D

55 Domča Domča | E-mail | 28. dubna 2013 v 15:24 | Reagovat

Jinak Alue, nefotila jsi někdy nějaké umělecké fotky?protože v jednu chvíli si se tak zastavila a pohlédla si, že jsi vypadala úplně jako panenka...nádherný přirozený černobílý fotky bys měla...O:-)
hned jsem dostala chuť fotit, jááj:D

56 aralklovkyne aralklovkyne | E-mail | 6. května 2013 v 14:36 | Reagovat

Někdy se dívám na své blízké potají když se dívají na telku a vypadají jako zhypnotizovaní a to vypadá dost strašidelně. Je pravda že televize s náma manipuluje a ti kdo to vytvořili, těm šlo jen o biznis né o dobro "nějakých cizích blbích lidí".
Já jsem na televizi nalepená každej večer ale asi si budu začínat rychle odvykat.
Já mám pejska a dva morčáky a jsem vděčná :-) Morčata sleduji  vzbuzené když si spolu hrají a psa když spí :D
Máš velmi inteligentní projev :))

57 N. N. | Web | 12. května 2013 v 12:48 | Reagovat

Myslím si, že dokumentární filmy nejsou tolik škodlivé a vždy si z nich něco odnesu. Ale zase máš pravdu v tom, že ostatní věci v televizi jsou volovina.

58 Lianna Ellusive Lianna Ellusive | E-mail | Web | 24. června 2013 v 16:26 | Reagovat

V poslední době sledování TV hoodně omezuju (není tam nic zajímavého) a čím dýl jsem bez ní, tím se cítím volněji a tím naléhavěji cítím tíhu a otupělost, když to někdo zapne.

Názory, že nás přes TV a rádia gumují a programují mi přijdou uhozené, ale rozhodně je mi líp, když je většinu času vypnutá:-)

59 naežka naežka | 30. června 2013 v 10:50 | Reagovat

já se nekoukám na zprávy, reklamy(když jsou přepnu televizi na jiný program)ale radši si čtu

60 HidD3n HidD3n | E-mail | 29. července 2013 v 17:51 | Reagovat

A co mají říkat lidi kteří se třeba živí prodejem a marketingem těchto produktů ? Musí se každý den na to dívat a zákazníkovi předávat technické parametry,musí domů rodině donést peníze.A bohužel reklama je tržní ekonomika v tomto státě,řekl bych že nevyhnutelná.Musím říct autorce že televize je to stejný jako monitor od PC,pohybující se obrazy,vysokofrekvenční záření škodící očím a zdraví.A potom,internet je taky plný reklam,snad na všech webech nějakou najdeme :-)Samotná autorka bez techniky taky nemůže pracovat.Žijeme v 21stol. a né za dob indiánů a kovbojů .Bohužel tak svět dneska vypadá,a lidé to k životu občas bohužel potřebují.Televize je stejnej zdroj informací jako je rádio,internet,telefon,apod.Vyhoďte to tedy prosím vše a potom budu souhlasit s tímto videem.Reklamy máme dnes už všude nejen v TV ;)PS jinak je video pěkné.S pozdravem xxx

61 Eduard Nud Eduard Nud | 1. října 2013 v 17:08 | Reagovat

Děvče, mluvíš mi z duše. Jak často a hodně říkám něco podobného mamince a jak zbytečně. Poslední dobou máme spolu takovou hru. Já ji tam nainstaluji programy, na které se absolutně nedá koukat, ať už ty hodně kvalitní zpravodajské nebo ty hodně zajímavé hudební a reklamní a maminka se na mne dívá jako bych ji ubližoval nebo co. Jenomže jakékoliv omezování se pak nejvíce obrátí proti mně. Pravda je taková, že s televizí je to pak blbé a bez televize ještě blbější. Já se na televizi moc nedívám, připadá mi, že závislost na internetu je sice horší, ale zkusil jsem obojí, nedá se to srovnat. Teď mám internet zaplaťpánbůh pod kontrolou, nyní to je vlastně výjimka, co jsem tam kapánek déle, jinak tak nanejvýš třikrát denně po dvaceti minutách. Raději končím, ať to není delší než to video.

62 Pavla123 Pavla123 | 4. března 2014 v 1:34 | Reagovat

Je to přesně jak píšeš-že televize je psychicky návyková, že je to jako droga.. Akorát u mě to není televize, ale internet...Já nesedím často před televizí, ale před internetem. Je to strašnej žrout času a když něco dělám, tak pak se vyděsím, kolik už je hodin...
Tolik informací, oblíbených stránek... Někdy je fakt lepší být někde jinde mimo dosahu televize a internetu, aby člověk nezapomněl co to je žít..Na chalupě,v azylu,př.iazyl.cz,nebo nejlépe někde v přírodě-v létě, když voní voda, ptáčkové zpívají,cikády cvrlikají..To je pak úplně jinej život, než ten umělej v televizi..

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama