Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Kde sídlí vzpomínky? / DOPORUČUJI

20. června 2013 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Příspěvky čtenářů
Následuje malé rýpnutí na adresu toho pochybného balvanového klubu, který mi tehdy vzkázal ,,No nevíme jak ty Aluško, ale naše mozky, na rozdíl od tvého, v sobě vědomosti mají." - Kdo se však směje naposledy, jsem já. Právě teď.
Mozek skutečně data neukládá do sebe, ale přijímá a vysílá. Za touto pravdou, stejně tak jako za vším ostatním, si stojím. Dnes nabízím malé doplnění k tématu, které nám laskavě zaslala čtenářka Thea.

Z dopisu čtenářky
Ahoj Alue,
dívala jsem se na část videa, které jsi natočila jako reakci na kritiku Sisyfa.
A dnes jsem náhodou narazila na dvoudílný článek o vědeckém zkoumání, kde sídlí vzpomínky.
Tady jsou odkazy na obě části:
Říkala jsem si, že by tě to asi mohlo zajímat coby další podpora pro tvá tvrzení.
Přeji ti pokud možno pěkný den ^.~
S pozdravem
Thea

1. článek
http://www.velkaepocha.sk/2012041219390/Sidli-pamet-mimo-mozek-cast-1.html
Ani po desítkách let výzkumu nejsou vědci schopni vysvětlit, proč neexistuje žádná část mozku, která by měla na starosti ukládání vzpomínek.
Většina lidí předpokládá, že naše vzpomínky musí existovat někde uvnitř hlavy, ale ať už lékařští badatelé zkoumají jak chtějí, nemohou určit, která oblast mozku ukládá to, co si pamatujeme. Je možné, aby naše vzpomínky ve skutečnosti přebývaly v prostoru mimo naši fyzickou konstrukci?
Biolog, publicista a výzkumník Dr. Rupert Sheldrake poznamenává, že hledání mysli se vydalo dvěma různými směry. Zatímco většina vědců hledá uvnitř lebky, on se dívá mimo ni. Podle Sheldraka, jenž napsal řadu vědeckých knih a článků, nesídlí paměť v žádné z geografických oblastí velkého mozku, nýbrž v poli, které mozek obklopuje a prostupuje jím. Samotný mozek pracuje jako dekodér pro příliv informací vytvářených interakcí člověka s jeho okolím.



Ve své studii nazvané "Mysl, paměť a archetypy morfické rezonance a kolektivního nevědomí" uveřejněné v odborném časopise Psychologické perspektivy Sheldrake přirovnává mozek k televizoru, aby vysvětlil, jak mysl a mozek vzájemně spolupracují.

"Když vám poškodím televizor, abyste nemohli přijímat určité kanály anebo televizor přivedu do afázie (porucha chápání a myšlení, pozn. red.) tím, že zničím tu část, která má na starosti tvorbu zvuku, abyste se pořád mohli dívat, ale neslyšeli zvuk, to nedokazuje, že zvuk nebo obraz jsou uloženy uvnitř televizoru. Jen to ukáže, že jsem zasáhl do ladícího systému, abyste nemohli chytit správný signál. Stejně tak ztráta paměti v důsledku poškození mozku nedokazuje, že paměť je uložena uvnitř mozku. Ve skutečnosti je většina ztrát paměti dočasných: například amnézie po otřesu mozku je často dočasná."
"Toto opětovné získání paměti se konvenčními teoriemi vysvětluje velmi těžce: pokud jsou vzpomínky zničeny v důsledku zničení paměťové tkáně, pak by se neměly znovu vracet. Přesto se vrací," píše vědec.

Sheldrake při vyvracení názoru, že paměť je obsažena v mozku, rovněž hovoří o klíčových pokusech, o kterých se domnívá, že byly špatně vyloženy. Při těchto experimentech si pacienti jasně vybavili scény z minulosti, když se jim elektricky stimulovaly jisté části velkého mozku. Kde vědci došli k závěru, že stimulované oblasti musí logicky obsahovat paměť, Sheldrake nabízí rozdílný pohled za použití televizní analogie: "... kdybych stimuloval ladící obvod vašeho přijímače a on by přeskočil na jiný kanál, nedokázalo by to, že informace byla uložena uvnitř ladícího obvodu," píše badatel.

2. článek
http://www.velkaepocha.sk/2012041519402/Sidli-pamet-mimo-mozek-cast-2.html
Většina lidí předpokládá, že naše vzpomínky musí existovat někde uvnitř hlavy.
Pokud ovšem paměť nebydlí v mozku, kde se nachází? Sheldrake má za to, že všechny organizmy patří do vlastního typu tvarové rezonance, což má být pole existující jak kolem organizmu, tak uvnitř něj, které mu dává instrukce a tvar.
Morfogenetický přístup je v biologii alternativou k převažujícímu redukcionizmu a mechanistickému přístupu a vidí organizmy jako úzce spojené se svým odpovídajícím polem a s hromadící se pamětí, kterou živočišné druhy jako celek zažily v minulosti.
Přesto jsou tato pole čím dál víc charakterističtější a utvářejí pole uvnitř polí, kdy každá mysl a dokonce každý orgán mají svou vlastní rezonanci a jedinečnou historii a na základě minulých zážitků stabilizují organizmus.
"Klíčovým pojetím morfické rezonance je, že podobné věci ovlivňují zase podobné věci napříč prostorem a časem," píše Sheldrake.
Přesto mnozí neurofyzikové stále trvají na ještě hlubším zkoumání velkého mozku, kde pátrají po paměti. Jedním z těch známějších vědců byl Karl Lashley, který demonstroval, že když kryse uřízne padesát procent mozku, zvíře si stále bude pamatovat triky, kterým ji učil. Co je zajímavé, je fakt, že nezáleží na tom, kterou půlku mozku odstraníte. Ať už to byla pravá či levá hemisféra, hlodavci dokázali provádět naučené kousky stejně tak. Následní badatelé přišli ke stejným závěrům i u jiných živočichů.

Představ si to
Holografická teorie zrozená z pokusů, jaké dělal Lashley a jemu podobní, má za to, že paměť nesídlí v žádné konkrétní oblasti velkého mozku, nýbrž v mozku jako celku. Jinými slovy je paměť, stejně jako holografický obraz, uložena po celém mozku.
Neurologové ovšem objevili, že mozek není neměnná entita, ale dynamická, synaptická hmota, která se neustále mění. Všechny chemické a buněčné látky vzájemně reagují a neustále mění pozici. Na rozdíl od počítačového disku, který má stálý, neměnný formát a který vám vždy, jak by se dalo očekávat, vyplivne stejnou informaci nahranou v minulosti, je těžké tvrdit, že paměť se dá v neustále se měnícím mozku někam umístit a zase vyvolat.
S tím, jak věříme, že všechny naše myšlenky jsou ukryty v hlavě, by mohlo být zprvu poněkud matoucí přijít s myšlenkou, že by naše paměť mohla být ovlivněna odněkud zvenčí našeho mozku.

Sheldrake ve svém článku "Pokusy s upřeným pohledem" píše: "...při čtení této stránky procházejí světelné paprsky ze stránky do vašich očí, kde tvoří obracený obraz na sítnici. Tento obraz je detekován buňkami citlivými na světlo. To způsobuje, že nervové impulzy procházejí do optických nervů a vedou ke složitým elektrochemickým pochodům v mozku. Všechno tohle se detailně zkoumalo technikami neurofyziologie. Ovšem teď přijde ta záhada. Nějak si vybavíte obraz stránky. Zažijete ji mimo sebe, před vlastní tváří. Z hlediska konvenční vědy je tento zážitek iluzorní. Ve skutečnosti by měl být ten obraz ve vašem nitru, stejně jako zbytek vaší duševní činnosti."

Zatímco hledání paměti zpochybňuje tradiční biologické pochopení, badatelé jako Sheldrake se domnívají, že paměť ve skutečnosti sídlí v prostorové dimenzi, kterou nelze pozorovat. Tato myšlenka souhlasí s primárními představami myšlenky, jako je Jungovo "kolektivní nevědomí" nebo taoistický způsob uvažování, který lidskou mysl a duševno vidí jako odvozeninu z různých zdrojů nacházejících se jak uvnitř těla tak mimo něj, a to včetně energetických vlivů několika různých orgánů (samozřejmě s výjimkou mozku).
Podle tohoto pohledu se mozek nechová jako skladovací jednotka ani jako samotná mysl, ale jako fyzické propojení nutné k přiblížení jedince s jeho morfickým polem.

Závěrem: Haha :)
Abychom to shrnuli, ,,jestli mozek ukládá či neukládá vědomosti", ještě lidstvo spolehlivě neví. Právě kvůli zpátečníkům, který se drží zuby nehty předpotopních nedokázaných teorií a snaží se zesměšňovat a likvidovat ty, kteří přichází s pokrokovými poznatky.

Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue

 


Komentáře

1 Ausila Ausila | 20. června 2013 v 7:44 | Reagovat

...a je to pro nás důležité vědět?

2 Annamarie Annamarie | 20. června 2013 v 9:57 | Reagovat

Doporučuji se podívat na tyto stránky, kde je přesně uvedeno, jak náš mozek pracuje. V dolní části je možno si brožurku stáhnout ve formátu Word. Hezké čtení.

http://www.vodasvetla.cz/1-Text/Mozek/MOZEK.htm

3 Alue Alue | Web | 20. června 2013 v 10:27 | Reagovat

[1]: Pro primitivy, kteří se nezajímají o svoji bytost a zajímají je jenom prachy a co do korýtka, to určitě důležité není.
Pro ty ostatní je to velmi důležité.

4 Žabák Kvak Žabák Kvak | 20. června 2013 v 10:41 | Reagovat

Je to už hodně desítek let, kdy se vědci "do krve" hádali, zda světlo že hmota nebo vlnění. A nakonec se ukázalo, že foton má SOUČASNĚ charakter hmoty (byť tu je klidová nulová hmotnost)a charakter vlny.
Proč by to tedy nemohlo být v jistém smyslu podobně s daty ukládanými v našem mozku ?  Mnohá náboženství i filozofické směry vidí nějakou formu "života po životě". Tak proč by mozek - provozní počítač který po smrti zanikne - nemohl disponovat nějakým vzdáleným uložištěm, jakýmsi "cloudem" ...  takhle by to fungovat mohlo a obě strany sporu by nakonec měly pravdu ...   :-)))

5 Jarka Jarka | E-mail | 20. června 2013 v 11:00 | Reagovat

Ahoj Alue, super odpověď :D souhlasím

6 Myšák Myšák | Web | 20. června 2013 v 12:36 | Reagovat

Proč asi většina psychologů tvrdí, že Jungova teorie je těžko pochopitelná :)

7 Blue Blue | 20. června 2013 v 14:57 | Reagovat

Hm, někdo mi na stará kolena ruší příjem signálu ;-)

8 Martin Riedl Martin Riedl | 20. června 2013 v 16:16 | Reagovat

Super článek!
[3]: Aluško, noták... lidi mají dobré úmysly, jen ne správné vědomosti. I ti, co jdou po přiblblých prašulích, se ve skutečnosti chtějí zajímat o svou bytost ;). Ale jináč- skvělý článek, jsi úžasná dušička :D. Měj se krásně

9 Auri Auri | Web | 20. června 2013 v 16:39 | Reagovat

Zajimave :-) pred nekolika lety jsem videla dokument, kde vedci presne o tomto tematu spekulovali a prisli napr. s teorii velmi malych, neznatelnych cervich der, ktere mohou byt kdekoli v prostoru kolem nas (i v hlave), ne jen ve vesmiru, a tyto cervi diry pry maji pohlcovat spoustu informaci, co za zivot vstrebame, prozijeme, ponevadz si vyzkumnici nedokazali jinak vysvetlit, kde by se to vsechno v tom mozku asi ulozilo :-)

10 Wilford F.L. Wilford F.L. | 20. června 2013 v 20:39 | Reagovat

Analogie s televizi je chaba - TV je zarizeni, ktere samo o sobe nema pamet a neuchovava ani obraz, ani zvuk. Jen jej prenasi a reprodukuje, zatimco lidsky mozek si tyto informace dokaze uchovat a pozdeji i zreprodukovat.

Navic pomerne mylne zastavate nazor, ze vedeckou obec vedou lide, co, "... se drží zuby nehty předpotopních nedokázaných teorií..." proc? Vzdyt by z toho nic nemeli - zakladem vedy je neustale zpochybnovani jiz existujicich poznatku. Drzeni se "predpotopnich" teorii za kazdou cenu je zalezitosti cirkvi a lidi, kteri maji mindraky nebo nedostatecne vzdelani aby pochopili prinos vyvoje.

11 Ausila Ausila | 20. června 2013 v 21:21 | Reagovat

[8]: Ono hlavně to, co jsem  napsala, ani trochu neznamená, že jsem materialista.
Každopádně souhlasím.

"Nechci nikomu nic vyčítat, nikoho kárat pro jeho chyby ani nikoho přímo či nepřímo urážet. Vím totiž, že nikdo nechybuje proto, že by chybovat chtěl (a proč by kdo také chtěl?), vím, že s temnotami není třeba nijak zvlášť bojovat, neboť přinese-li se Světlo, ustoupí samy."

— Jan Amos Komenský: Obecná porada o nápravě věcí lidských

12 AChantall AChantall | 20. června 2013 v 23:46 | Reagovat

Fíha  skúškové učivo.. o tom sme sa učili na škole z predmetu ekologická etika :)

13 Sim Sim | 21. června 2013 v 7:46 | Reagovat

Ale popritom nikdy nezabúdajte, že VY NIE STE VAŠA MYSEĽ :)

14 Jirka Jirka | 21. června 2013 v 7:55 | Reagovat

Kdyby se všechno ukládalo do mozku a vědci by tam našli data, hromadně by zloději vykrádali hroby a kradli lidem hlavu a tu prodávali vědcům na zkopírování dat z hlavy. Takže díky Bohu se v hlavě nic neukládá a nic se nedá vymazat, jedině potlačit. Jak se říká, ani svědomí navěky nevypneš.

15 Alue Alue | Web | 21. června 2013 v 9:25 | Reagovat

[14]: Zajímavá morbidní myšlenka, ale vlastně.... Když by mi umřel někdo velice vzdělaný, taky bych chtěla mít ten jeho datadisk. Někdo takový mi nedávno odešel a vzal si s sebou poznatky tak cenné, že to nikam ani nesměl napsat. Nestihla jsem se toho dost naučit a teď tu není... A spoustu věcí, které jsme nedodělali, nedořekli, zůstaly viset ve vzduchu. Takový mozek by za uložení dat zatraceně hodně stál.

16 David David | 21. června 2013 v 10:10 | Reagovat

To je už dávno známe v antropozofii. Pamäť ako aj životné sily u človeka sídlia v jeho éterickom tele. Pocity, vášne, emócie sídlia v astrálnom tele. Jednoduché...Schopnosti logického a pojmového myslenia, analýzy a syntézy sídlia v mentálnom tele, ktoré je vyššou oktávou a prepracovaním síl éterického tela.

17 Firzen Firzen | 21. června 2013 v 18:43 | Reagovat

[10]: Vy jste to asi nějak špatně pochopil. Ta teorie o mozku přijímači-vysílači nemá vůbec nic společného s běžnou teorií o mozku. Proto nelze prokazovat tu teorii na základě té běžné.
Je to o tom, že když máme objekt T (televize) a objekt M (mozek), tak pokud provedeme akci XM, která u M způsobí nemožnost vzpomenout si - tedy ukázat - na učitou věc, tak pokud akce XT (tedy stejná jako X, pozuze vzhledem ke specifikům TV) způsobí u T taktéž nemožnost ukázat (tedy přehrát) určitou věc, pak ale s jistotou nelze vyloučit, že M není téhož charakteru, jako T. Stačí takhle trochu formálněji? :D

A k tomu druhému odstavci.. Ano, většina vědců je skutečně zkoumavých a zajímají je nové názory. Jenže jsou i takoví, kteří si prostě svoje závěry nedají vymluvit. Pokud tomu nevěříte, koukněte se na nějaké předávání bludných balvanů anebo si aspoň přečtěte sisyfos.cz. Je tam dobře vidět opovrhování novými myšlenkami (byť fungujícími), a je zde vidět posměch, závist, možná i pomsta. Vlastně docela dost negativních lidských vlastností. A co je to potom za vědce, když nemá základní slušnost a úctu k poznání?

18 Adivé Adivé | E-mail | 21. června 2013 v 23:15 | Reagovat

Ahoj

Já jsem se nedávno dozvěděl, přes jednoho internetového kamaráda, pak následně přes Teal Scott (což je vtělená Arkturianka - mimozemská entita, s jasnověděckými a léčitelskými schopnostmi - alespoň to o sobě tvrdí), že paměť se ukládá do Akašických záznamů. Což je nějaké energetické pole kolem planety.  
Že je mozek přijímačem myšlenek z hůry, to je velmi možné. Vždyť se už nějakou dobu ví, že šišinka (epifýza), která je v mezimozku, (je to takový malinkatý útvar uprostřed mozku, má velikost asi hrášku) je tím "třetím okem", které je "anténou" na vaše Vyšší Já, nebo-li Intuici.
Vždy, když jste naladěni na vaše Vyšší Já, při všem co děláte, máte u toho dobrý pocit a daří se vám v životě, dojdete bezpečně tam, kam vaše duše chce jít.
Bohužel v naší civilizaci , kde lidé (ne všichni že) dávají přednost rozumu více než intuici (pozn. ženy jsou více intuitivní než muži), kde je koncentrováno spousta lidí do měst více než do lesa, kvůli špatné stravě, znečištěním prostředí, televize, - tento útvar nevykonává správnou funkci, jak by měl.
Zablokuje se a nedaří se vám tolik.
O tom bych vám mohl vyprávět :D
Měl by se dát i odblokovat.
Rozhodně si myslím, že šišince pomůže detoxikace těla, zdravá strava, nejlépe žádné maso a samozřejmě meditace.

Jakmile se tohle na internetu provalilo a já věřím, že je to pravda, proč by celý mozek nemohl fungovat na podobném principu jako "radiový přijímač", který se ladí jen na určité frekvence.

19 Jirka Jirka | 22. června 2013 v 0:50 | Reagovat

Někteří vědci a hlavně, ti kdo se třepou na materiál od nich , aby na něm zbohatli, jsou totiž morbidní. A svět je utvořen tak, aby morbidní lidé měli minimální šanci, aby vůběc svět měl dostatečnu šanci existovat.

20 Jirka Jirka | 22. června 2013 v 0:53 | Reagovat

[15]:A tak díky, že tu máme Alušku a ta to dotáhne do cíle.

21 Alue Alue | Web | 22. června 2013 v 10:56 | Reagovat

[20]: Odpusťte mi to výrazivo, ale já do cíle nic moc nedotáhnu, protože všechna data a OBROVSKÁ knihovna je totálně v řiti. Všechny kontakty, dešifrovací klíče, staletí staré knihy, všechno je nenávratně zničeno.
Neměla jsem vůbec šanci se k tomu dostat a něco z toho archivu urvat pro sebe. Takže teď už mám jenom to, co si pamatuji. Když si ale vzpomenu, jaké vědomosti byly zničeny a co všechno objevil, chce se mi z toho zvracet!!
A přitom jedna z posledních vět dotyčného byla: ,,Co lidstvo neumí a nikdy se to nenaučilo, je archivovat data."
A pak mi klidně odejde, všechno po sobě nechá a teď je to pryč... Panebože.

22 svetlolej svetlolej | E-mail | 22. června 2013 v 21:10 | Reagovat

[21]: Přijde mi, cítím jakoby nám společně někdo "odešel" moc brzy, či nečekaně, či co si pod tím představit?
Mě osobně to potkalo před několika lety, potoky slz nebraly konce a dodnes vidím, cítím, slyším tu drahou Bytost stále "při sobě" bo jak to říct... :-)

23 Tomáš Tomáš | 22. června 2013 v 21:14 | Reagovat

[21]: Nejde, doufám, o TM?

24 Jirka Jirka | 23. června 2013 v 4:14 | Reagovat

Tak s tím budeme muset hnout všichni. Nemyslel jsem to tak, že Aluš bude na všechno sama. Nejlepší je, když táhnou "řepu" všichni. Každý jak umí a hlavní je říct si, že chci.

25 Alue Alue | Web | 23. června 2013 v 10:18 | Reagovat

[23]: Ne... ten ani nevlastní archivy se staletými knihami a nemá kolem sebe dost idiotů, co by po něm zničili všechno, co zbylo.
To je nejhorší, když ti odejde někdo, kdo je daleko. To nic neuchráníš.

26 Tomáš Tomáš | 23. června 2013 v 16:54 | Reagovat

[25]: Už jsem se lekl!

Ale tohle je taky dost špatné. Myslel jsem, že knihovna, o které jsi psala, je nějaká metafora pro morfická pole, nebo tak něco.

Oni mu pozůstalí fakt spálili knihy? Jak tohle někdo může udělat!

27 Alue Alue | Web | 24. června 2013 v 15:17 | Reagovat

[26]: Nejenom knihy. Kompl, ve kterém byly kontakty na lidi ( třeba na Rusa, co objevil jazyk, se kterým se domluvíš se zvířaty) rozflákali na maděru a vyhodili. V tom komplu toho bylo taky strašně moc.
Kdyby mi někdo řekl ,,Hej nechceš ho?" Já mu za to budu nohy líbat...
To je nejhorší, když máš přimitivní blbá děcka, která ničemu nerozumí, ničeho si neváží a chtějí si ve tvém baráku postavit fitko. Nějaké archivy jsou jim u pr. ! a nějaká památka na rodiče taky.
Já mít taková děcka, chodím je po smrti strašit.

28 Rodney Rodney | 2. srpna 2013 v 19:37 | Reagovat

Zdravím, nejednodušší způsob jak podpořit hypotézu, že informace existují i mimo naše mozky by bylo prokázat existenci telepatie. Já doufám, že taková možnost existuje. Spousta lidí jí i věří a testovaly ji hodně i tajné služby. Bohužel jsem nikdy nenašel publikovaný žádný spolehlivější test, takový který by vyloučil klam nebo omyl.  Sám jsem to zkoušel i s několika známými, ale nedařilo se. Nenašel by se se tu náhodou někdo, kdo u sebe pozoruje takové schopnosti? Vím, že většina duchovně vyspělích lidí nemá potřebu nic dokazovat, bohužel já nejsme na takové duchovní úrovni, jsem jenom hrozně zvědavej, jak to teda ve skutečnosti v té přírodě je.

29 Fox Fox | E-mail | 4. února 2014 v 23:55 | Reagovat

Alue, pokud jsou informace uložené mimo mozek, v nějakém centrálním nehmotném uložišti, nejde se na ně napojit? Dostat se do nějakého druhu tranzu, nebo něčeho podobného a prostě se připojit a číst si?

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama