V e-shopu Alue.cz přibyly nové druhy Energetických krystalů. - K dispozici ZDE
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 20.10.

3. / Můj menstruační kalíšek, aneb Otevřeně o menstruaci

19. listopadu 2013 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Radost být Ženou
3. díl

Otázka čistoty?
Když mi bylo 13, ptala jsem se své tehdejší starší známé, co používá.
(Já měla ještě chvilku čas, ale všechno jsem studovala poctivě a detailně od svých 11ti let. Všechno jsem načetla a pak mě nic většinou nepřekvapilo, protože data jsou dostupná i na netu, nejenom v knihách. Už se dnes dívenky nemusí spoléhat na zkreslené popisy kamarádů, nebo rodičů. Stačí sednout na internet a dítě ví všechno...)

Její odpověď nikdy nezapomenu: ,,Lepší jsou tampony, protože jsi při tom čistější."
Ovšem řekněte mi, co je to ,,čistější"?
Tampon pojímá pouze tekutinu, ale jak každá žena ví, menstruace není jen to... Představte si, co to asi může v těle dělat? Tohle někomu přijde čisté? - Jenom proto, že to přímo nevidí? A že se z tamponu do těla uvolňují jedy z bělidel? To nikomu nevadí?
Vložka tedy také není v otázce čistoty nějak úžasná, ale není uvnitř těla, tady je to rozhodně o nečem jiném.

Takže si to shrneme: Některé mladé ženy nepovažují za nečistý a nechutný tampon (nebo vložku), ale považují za nechutný menstruační kalíšek, protože... Proč?
Protože se po jeho vyjmutí vypláchne krev v umyvadle a kalíšek se zavede zpět.
Sahání na jejich vlastní menstruační krev těmto dívkám vadí...??



Dobrá, když už jsme u toho vztahu žen k menstruační krvi: Doporučuji všem, které ještě neviděly, shlédnout film o menstruaci: Čas měsíce: Ženské posvátné cykly / DOPORUČUJI!
V tomto filmu je nejen pravda o síle, posvátnosti a vzácnosti ženské menstruace. Je tam základní zapomenuté učení, které se ženám ukradlo během potírání jejich principu....

Malý úvod do tématu: Dříve, ještě než sem přitáhla církev, předávaly si ženy z generace na generaci všechny rituály, všechna tajemství a postupy. Nebyly to jen bylinky, ochranné rituály, něco podobného Zákonům Vesmíru. Byla v tom i menstruace a její obrovský význam pro ženu. Jak s ní pomáhat zemi, sama sobě, jak s ní nakládat, jak si jí vážit. Tohle všechno nám vzala církev, když začala upalovat čarodějnice. Nebyly to žádné čarodějnice, ale léčitelky a hlavně ženy, které znaly tato nejvyšší tajemství. Mužům se nesdělovala. A pokud nějaký muž tyto ženy bránil, byl upálen také, jako čaroděj, nebo jako někdo, kdo se s jejich nečistými silami spojil.
Menstruace, síla plodnosti, úcta k ženám... Všechno šlo do kopru. Část z toho zná pár posledních potomků a příznivců původních indiánů (jeden z nich mluví právě v uvedeném videu), kteří měli učení podobné, odlišné jen díky kulturním rozdílům. Na indiány samozřejmě také přišlo, jak jinak... Příliš cenná a příliš moudrá kultura. - Zničit.

Možná vám po tomto videu dojde, proč byla vlastně žena v minulosti tak utlačována do pozadí... Protože kdyby ženy neztratily kdysi samy sebe a své duchovní bohatství, nikdy by se tato planeta nemohla dostat do takových problémů, v jakých nyní jsme. Celé to bylo geniálně naplánované. V tomto filmu je opravdu skoro VŠE. Včetně faktu, že menstruační krev, je krev životadárná, velice výživná a velice užitečná.
Tak jako se při urinoterapii dá využít moč k léčebným účelům, přestože se jí lidé štítí, tak i menstruační krev má velmi zajímavé využítí a rituální hodnotu, neexistuje důvod, proč by se jí někdo měl štítit. Je to velice vzácná a velice důležitá tekutina. Je to DAR, žádné prokletí.

Realita dnešních žen: Nevědomí, kam se podíváš
Četla jsem článek na jednom nejmenovaném blogu, kde si autorka stěžovala na svoji menstruaci. ,,Že má k ní velmi nedobrý postoj. Že to strašně bolí, že to je každý měsíc nehorázné utrpení a proč to ženy musí a muži nic... Že to je až příliš velká daň za plodnost... A že ta krev je odporná, tmavá, s bordelem a páchne..."
Čerstvá menstruační krev je však krásně temně rudá, nepáchne a pokud u někoho ano, je to pravděpodobně známka vysoké toxicity těla, nebo nějaké nemoci. Pokud je ale žena zdravá, není na její krvi nic, čeho by se měla štítit a co by se mělo démonizovat.
Taktéž prudké křeče a silné bolesti při menstruaci ukazují, že je tělo nemocné. Většinou je to od jater, štítné žlázy, nebo nezdravou životosprávou, kdy je tělo velice toxické a nemá se jak čistit, protože dotyčná třeba ani nepije čistou vodu.

Ženy, pokud se nestaráte o svá játra, o svou štítnou žlázu, žijete ve stresu, jíte chemické nekvalitní hnusy, nemáte rády svoji menstruaci a svoji krev, nedivte se potom, že trpíte při menstruaci. Ta bolest vám říká, že se sebou musíte něco začít dělat.
Koneckonců vztah ženy k její menstruaci a k její krvi, odráží v první řadě její vztah k ženství a k ní samotné.
Pokud nejsem ochotná přijmout samu sebe jako plodnou ženu, nemohu se potom divit, že je to pro mne utrpení, že se mi to nelíbí, že nikdy do svých posvátných tajemství neproniknu a že se třeba ani nemám ráda... Jde to ruku v ruce.

Není správné, že někdo, kdo je zakomplexovaný a není schopen přijmout svoji vlastní krev, bude v diskuzích anonymně hanit netypické pomůcky, jako je menstruační kalíšek (které ani nezkusil) a vykládat, že to je nečisté a hnusné.
To je podobné, jako kdyby se muž štítil svého vlastního ejakulátu a prohlásil do diskuze, že je mu to odporné, že na to nechce sahat a že to smrdí... - Nesmysl.
Muži to však nedělají, vezměte si z nich dívky příklad: Přijměte se takové, jaké jste.

Vraťme se zpět k přínosům kalíšku...

Chci mít možnost svoji krev používat
Dále mi kalíšky moc učarovaly právě v tom, co některým naopak vadí: Dá se sbírat menstruační krev a ta se nemusí nutně vylézat do umyvadla, ale můžeme ji používat, tak jako se to dřív dělávalo.
Na klasických ,,nasávacích" pomůckách mi kromě ekologického hlediska dost vadil fakt, že ačkoliv bych moc chtěla, nemám díky nim přílišnou možnost svoji krev využít tak, jak se správně má. Nemůžu ji darovat zemi, nemůžu s ní kouzlit v zahradě, nemůžu s ní zalívat květiny... S kalíškem by to ale šlo a nebyla bych v žádném případě první, kterou to napadlo.

Kolik vzácné životadárné krve skončí každý měsíc v odpadu, v koši? - To je obrovská škoda. Kolik dobrého by se s tou krví dalo udělat? Vždyť je posvátná. Házet ji do koše mi nikdy nepřipadalo jako dobrý nápad, naopak je to strašné plýtvání.

Celkově mi ten systém přijde dost nemocný. Kde končí jedno z největších bohatství, které žena má? - Každoměsíčně v koši, jako nějaký odpad.
Ale v konečném důsledku: Mají nás přece tam, kde nás chtěli mít. Z posvátné tekutiny se stal odpad a v odpadu i končí. Nemluvě o těch, které se nepochopitelně štítí své vlastní krve.
Zajímavé je, že některé ženy dokáží napsat, že se své krve štítí, ale - napište pokud je vaše zkušenost jiná - já nikdy nepoznala muže, který by měl s ženskou krví nějaký (jakýkoliv!) problém. - Přitom to není jeho krev, čili teoreticky by mohl mít někdo problém.... Ale nemá. - Kde se stala chyba?



Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org/
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
• Používáte VIMEO.COM? Účet Alue na Vimeo najdete ZDE

Přispějte na stránky Aluška.org
 


Komentáře

1 onni onni | Web | 19. listopadu 2013 v 6:47 | Reagovat

Ja si myslim, ze my zeny jsme i celkove vychovavany tak, ze vsechno musim PREZIT. Musime PREZIT kazdy mesic menstruaci, to nepohodli, bolest atd, musim PREZIT porod.. aniz bychom si uvedomovaly, ze je to v nasi hlave. Ale to mame vesmes od nasich matek, ktere to maji zase od svych matek, a ty proste nic jineho neznaji. Jak taky, kdyz zily v dobe, v jake zily? Nemely moznost cist knihy a koukat na videa, kde by se dozvedely neco jineho.

A ze nekomu pripada menstruaci krev nechutna? No, ono je v tom i sliznice, proto to taky vypada jinak nez klasicka krev a hodne lidi vubec maji ke krvi negativni postoj, takze ja to beru. Myslim, ze behem menstruace by kazdy mel pouzivat to, co jemu presne sedi, s cim se citi pohodlne, ve vsech ohledech.

Co se bolesti pri menstruaci tyce, nerikam, ze to ma takhle kazdy, ale ty bolesti jsou vetsinou hlavne u mladych holek. Ja to taky tak mela. Proste asi chvili trva, nez se to srovna. Nastesti jsem mela fajn mamku, ktera me aspon prvni den nechavala doma, ale to vite, kazdy takove stesti nema. A pak si predstavte, ze mate ve skole telocvik...
Co me ale napadlo, teda, je to jen teorie. Ale vemte si, ze treba obzezane zeny prozivaji hodne velke bolesti behem MS, protoze krev nemuze svobodne odtekat z tela. A mlade holky jsou (vetsinou) jeste panny, ze.

2 Čajovna U modré kočky Čajovna U modré kočky | Web | 19. listopadu 2013 v 9:03 | Reagovat

Alue, krásný článek.
Ano, já poznala muže, který o ženě, která zrovna měla menstruaci řekl, že je "prase"...
Taktéž muže, kteří se štítí svého vlastního ejakulátu.
Jsem ráda, že se ve mě už něco přehodilo a že s takovými lidmi už NECHCI sdílet život.
:-)

3 Myšák Myšák | Web | 19. listopadu 2013 v 9:20 | Reagovat

Proč by někdo měl zalívat květiny menstruační krví? Jaký je proboha k tomuhle důvod? Tohle mi přijde více než ztřeštěné...

4 Alue Alue | Web | 19. listopadu 2013 v 10:07 | Reagovat

[1]: Onni, obřízku bych vynechala. To je strašné téma. Ta žena se nemůže tam dole ani pořádně umýt. Vš, jakými musí trpět strašlivými zdravotními problémy? - Radši nerozvádět.

[2]: To je hezký přístup. To je stejné jako říct, že když ti ucho produkuje žlutý ušní maz, tak za to můžeš a jsi čuně.

[3]: To není ztřeštěné, to je přírodní hnojivo. Něco si o tom nastuduj, i na netu o tom je.

5 Alue Alue | Web | 19. listopadu 2013 v 10:13 | Reagovat

Jinak co se ještě týče ženskému odporu k vlastní krvi, opravdu je to program z výchovy. A co nejde samo, to se musí UVĚDOMIT dodatečně.
Mně se chce zvracet, když cítím pach krve a vidím jí víc tak jedno deci. Takže se mi na tu krev zezačátku nedívalo úplně dobře.
Ale ten pocit zmizel, když jsem si uvědomila, jaký je to dar, a že tohle není krev smrti - nepochází ze zranění - ale života... Tím se mi něco v mozku přeplo zpátky na to správné.

6 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 19. listopadu 2013 v 12:12 | Reagovat

Ta představa, že je menstruační krev nečistá, to je velký problém, který nám ženám vnutily oficiální náboženské systémy, které byly vymyšlené, podle mě, spíš pro muže, než pro ženy (viz všechny ty snahy chránit muže, toužící po "čistém" životě před pokušitelkami ženami). Od toho se pak odvíjí spousta věcí, bohužel. Tenhle článek se mi líbí. Je z něj cítit úcta k ženskosti, to lze vnímat jen málokdy a málokde. Na kalíšek mě možná nepřesvědčíš (opět se vymluvím na nepraktičnost), ale respektuju to. Asi je to to nejpřirozenší, máš pravdu.

7 Lenka Lenka | 19. listopadu 2013 v 14:03 | Reagovat

Nevím, jestli už to tu někdo nepsal, ale o menstruaci a menstruační krvi píše Barbara Marciniak v knize Země - Plejádské klíče k živé knihovně. Lze i volně stáhnout z internetu.

8 Eva Eva | 19. listopadu 2013 v 14:14 | Reagovat

Zajímavé téma, ale víc mě zajímá premenstruační syndrom. Všude se píše, jak je to špatné, když holky berou ibuprofen, aby jim nebylo špatně, ale co dělat? Když si žádný prášek nevezmu, tak proležím celý den s bolením hlavy v posteli a to mi nepřipadá zrovna jako vhodná alternativa. Možná, že v dávných kulturách ženy odcházely do ústraní a celý týden nic nedělaly, ale myslím, že dnes by takový dlouhodobý výpadek z provozu ani rodina ani zaměstnavatel netolerovali.

9 Lori Lori | 19. listopadu 2013 v 14:33 | Reagovat

Ja som pri prvej menšturácii rozprávala svojmu telu, aké je super a ako to parádne zvláda a že sme šikovní že takto spolu ideme do nového štádia môjho života :D  Kupodivu ma nikdy netrápili bolesti a až na občasné zhoršenie pleti menštruáciu zvládam ukážkovo :D ( jediný raz som mala bolesti, keď som ju mala dostať 2  krát a zo slov ostatných som vedela aké sú predmenštruačné syndromy a že budem náladová a je to strašné.. :) a to som ju ani len nedostala! :D )

10 onni onni | Web | 19. listopadu 2013 v 15:53 | Reagovat

[4]: o obrizce vim hodne, a prave proto vim, jaky ma vliv na MS. To, ze se nemuze ta zena umyt je to nejmensi..

11 Lioan Lioan | 19. listopadu 2013 v 16:04 | Reagovat

Mně se ten nápad s využíváním krve líbí, nikdy jsem se jí vyloženě neštítila, ale toto mě nenapadlo... každopádně, pokud se špatné věci z těla ženy odvádějí menstruační krví, jak to, že je životadárná?
Ne, že bych ti nevěřila. A ještě jeden dotaz, nehodláš-li se k tomu dostat později... je mi 15, pochopitelně, jsem panna, a ač se mi kalíšek líbí, dost se toho zavádění kvůli tomu bojím. Je lepší si ho koupit později, nebo na tom nezáleží?

12 poutnik poutnik | 19. listopadu 2013 v 16:08 | Reagovat

chlapsky postoj: v dnesni dobe je strasny problem najit slecnu, ktera svou menstruaci bere jako projev zenstvi. Kazda to vidi jako obtiz, jako neco spinaveho, jako necisteho... A presne, jak pises, je to jako bych odsuzoval vlastni ejakulat. A trochu me stve, ze je malo zen, ktere si menstruace vazi - takove bych hledal i ja...

13 vlaja vlaja | E-mail | 19. listopadu 2013 v 16:22 | Reagovat

co je prirodzene to je svate kvety maju korene v bahne tiez

14 Tammy Tammy | Web | 19. listopadu 2013 v 16:39 | Reagovat

Já se musím ke kalíšku stavět skepticky a to z jednoho prostého důvodu: Je to často nepraktické. Když opomineme důvody jako, že se slečny své krve štítí apod., tak je problém hlavně v tom, že na vyjmutí a umytí takového kalíšku je třeba soukromí. Doma v koupelně, v pohodě, ale co někde venku? Veřejné záchodky? Toalety ve škole nebo v práci, kde většina žen tráví každý den 6-8 hodin? Asi těžko půjde nějaká dívka z kabinky s rukama od krve a kalíškem v ruce, jen někdo opravdu velmi odvážný by riskoval, že by to viděl někdo jiný - z těch "vychovaných" nechápavých lidí.

15 Domča Domča | E-mail | 19. listopadu 2013 v 16:43 | Reagovat

Tak ženy, které se štítí své vlastní krve opravdu nechápu, vždy jsem měla vztahy kde má krev nevadila ani muži a nevadil mu ani jeho vlastni ejakulát, ale také mám spoustu známých, kteří to mají právě naopak...Určitě mi menstruační kalíšek nevadí z toho důvodu, že bych se musela dotknout své krve, ale z toho, že bych mohla zaprasit jak sebe tak i něco okolo co není mé a pak co...Ono když je někdo doma a má možnost to opravdu využít, tak proč ne...

16 Alue Alue | Web | 19. listopadu 2013 v 17:05 | Reagovat

[11]: Osobně netuším vůbec, každopádně jsem četla něco na kalíšku.cz a tam výrobce píše, že pokud je panenství ve smyslu fyzické blány, tak kalíšek raději ne. Pokud tam ale blána není, tak v pohodě ano.

[11]: Jedině při menstruaci je možno z těla ženy vyloučit některé druhy toxinů, které jinak ven nejdou. Jako je baryum z chemtrailů. - Její hodnotu to ale nenarušuje.

[14]: Teď si nejsem jistá, ale mám dojem, že to je s diskuzi pod předchozím dílem. Slečna zavedla kalíšek ráno a po osmi hodinách po příchodu domů vymyla.... Ve škole to dělat zkrátka nemusela. Podobný postup by šel i v práci.

Navíc ne všichni máme v práci kabinky. Někdo to má volnější a pohodlnější i komornější... Čili se nedá paušalizovat, každý má trochu jiné podmínky.

17 Amálka Amálka | 19. listopadu 2013 v 18:18 | Reagovat

[14]: :-DD hehe, to je vtipná představa, to mě fakt pobavilo!
Jinak já se krve určitě neštítím, už jako puberťačka jsem byla šťastná, že to konečně mám a cítila jsem se náramně žensky:-) (ale jeden můj kamarád, se kterým jsem jednu dobu bydlela, s tím má obrovský problém, nesnáší už jen výrazy menstruace, intimka atd., reaguje na sebemenší zmínku podrážděně ve stylu - "NE! Tohle nebudu poslouchat, nic o tom nechci vědět", což mi přišlo vtipné, ráda jsem ho s tím tématem draždila:-) Jak to řeší teď doma s partnerkou nevím. Jinak o tom, že se dá krev prakticky využít i jinak, jsem nikdy předtím neslyšela...zajímavé, díky

18 Čajovna U modré kočky Čajovna U modré kočky | 19. listopadu 2013 v 18:47 | Reagovat

No jo, ibáč na bolesti... ale doslova mě šokovalo, že na lécích typu Frontin, Neurol je v příbalovém letáku i indikace na premenstruační syndrom. Představa, že jsem honěná bičem konzumu a Systému a před menstruací beru 5 dní Neurol, abych fungovala a neobtěžovala sebe ani okolí a pak 5 dní Ibalgin, abych se vůbec mohla plazit, je strašná!

19 Orbia Orbia | 19. listopadu 2013 v 19:51 | Reagovat

Jojo, v pohodě po 9ti klidně i 10ti hodinách se to dá. Ale záleží na síle menstruace. Někdo ji má tak silnou, že musí měnit třeba každé 3h. Já takhle musela měnit tampon velikosti super. Ale kalíšek mi vydrží mnohem mnohem dýl. Ty první dny jsem měnila každé 4h, protože jsem chtěla vědět, jak dlouho si můžu dovolit neměnit. A kalíšek byl naplněný jen z půlky. Takže já můžu i první dva dny klidně měnit až po 8mi hodinách. Ale někdo to má prostě silnější. Ale tu láhev s vodou jsem vyzkoušela a prakticky bez problému. Mám pocit, že někteří lidi prostě jen hledají problémy, místo aby se pokusili hledat řešení. Já si třeba myslela jakou mám silnou menstruaci a s kalíškem jsem zjistila, že vůbec ne. :-) A svojí menstruace si vážím i přesto, že mě bolí. Zvláštní je, že si vzpomínám, že na začátku mě vůbec nebolela. To až za nějaký ten rok začala a všechno se nějak pokazilo. Zajímalo by mě, co se stalo. Bolesti mám šílené vždy první den. Pak se to uklidní. S těmi játry to může být pravda. A vůbec by mě zajímalo, co znamená, že mám už 3 měsíce v kuse subfebrilie a nikdo neví z čeho, že by taky od jater? :-) Alue, znáš něco, čím by se játra dala napravit?

20 Farah Farah | 19. listopadu 2013 v 20:01 | Reagovat

[16]:Aha! Chemtrails..tak proto me to nejvic bere na podzim- rijen,listopad a pak unor a nekdy i brezen...to byva v tomto ohledu vzduch nejhorsi kvality...jinak takova pletova maska by tez nemusela byt na skodu, v menstruacni krvi je obrovske mnozstvi kmenovych bunek (tzn. regenerace) :)..ale jak uz tu zaznelo, co teda ty vyloucene jedy? Tim, ze je to kombinace toho uzasneho a soucasne toxickeho, tak nemam jistotu. Asi jedine s temi pokusy a zalivanim kyticek bych pockala do ty doby, nez na sobe poznam, ze jsem dobre detoxikovana. Jinak od boleni me pomuze celkove se zklidnit, dat bylinkovy caj- za 1-2hodiny je klid. Ostatni problemy nemam, nic mi nezavazi, ani barva ani mnozstvi a na pachy jakoze citim kov, tak je to asi casty jev ta citlivost na ne. Vypada to na dobre ceste, toz?

21 vlaja vlaja | E-mail | 19. listopadu 2013 v 20:14 | Reagovat

trebarz vložka z bavlny a papiera by mohla ist do zahrady

22 Anička Anička | E-mail | 19. listopadu 2013 v 20:46 | Reagovat

[14]: Ja kalíšek používam už vyše 3 rokov, a som s ním veľmi spokojná...:) V práci a v škole sa to dá riešiť aj tak, že si so sebou vezmete flašku vody a opláchnete to v záchode..:) nie vždy to je potrebné, stačí aj toaletný papier niekedy...tak isto na ruky, a keď sa dostanete k verejnému umývadlu aj medzi ostatnými ženami nikto si nič na rukách nevšimne..:)
Čo sa týka toho vzťahu k menštruácii,  video ako tá indiánka rozprávala o úcte a určitej posvätnosti k menštruačnej krvi ma vtedy úplne dostalo, pamätám sa akoby mi do seba docvakli kúsky nejakej skladačky, a bolo to presne to čo ako mladá žena potrebujem počuť, niečo čo by ma v živote nenapadlo že sa to takto dá brať. Odvtedy som si svojich dní vedomá, s rešpektom sa vciťujem do seba a počúvam potreby svojho tela, a tak sa správam aj k tej krvi...ktorú bohužiaľ prírode vracať nemôžem, pretože bývam v meste a tu to proste nejde..
Cítim sa celkovo lepšie keď som to takto začala vnímať, vďaka Tebe Aluška a informáciám ktoré nám tu dávaš.:) :*

23 0zay 0zay | 19. listopadu 2013 v 21:13 | Reagovat

[16]: [14]: Hlavně s tím nemusíš z kabinky vůbec vycházet, stačí si s sebou vzít ty vlhčené intim ubrousky, vylít, otřít a můžeš zase pohodlně zavést :) Předtím samozřejmě pořádně umýt ruce :) Jinak už používám půl roku - verze yuuki soft a jsem nadmíru spokojená - zavedu ráno a večer ve sprše vyndám a zatím jsem nikdy neměla kalíšek přeplněný:)

24 Ilíriel Ilíriel | E-mail | 19. listopadu 2013 v 23:15 | Reagovat

[16]: Taky jsem neměla problém, když jsem používala kalíšek, si ho ráno zavést a odpoledne po příchodu z práce vyndat. Až na to nepříjemné zavádění a hlavně vytahování to byla dobrá zkušenost.

Jinak s krví jde pracovat i při používání látkových vložek, už jsem to tu myslím psala. Stačí vložku začerstva vymáchat v malém množství vody. Zředění krvi nijak neuškodí, pořád je tam všechno podstatné. A líp se s tím pak zalívají kytky :-)

25 JJJ JJJ | 19. listopadu 2013 v 23:16 | Reagovat

Je menštruačná krv výživná aj vtedy, keď žena berie dlhodobo lieky nie HAK.

26 dalik4you dalik4you | E-mail | 20. listopadu 2013 v 0:34 | Reagovat

Já trochu nechápu tu debatu. Vždyť je to úplně normální a říká-li mě někdo o čistotě této krve. Tak nechci být sprostý.
To je jak s tím ejakulátem. Co je na tom špatného? Tak co jsme? Napůl špinavý a napůl čistý? To asi bude někde v hlavě, a ne v kalíšku či ejakulátu. Mě to připadá přiblblé.když jsem se koukal pod mikroskopem na svůj ejakulát, začal jsem si ho vážit. A to patí i o té krvi.

27 Luz Luz | 20. listopadu 2013 v 10:22 | Reagovat

[1]: Je to asi složitější určit příčinu bolesti. Já jsem naopak měla přibližně prvních 5 nebo 6 let bez problémů, ani bych nepoznala, že jsem to dostala. Až někdy později mi začaly bolesti, a to skoro každou menstruaci vždycky první den (potom už ne). A později, když už jsem pak nebyla panna, žádná změna v tomto nenastala (fyziologicky to asi není tak velký rozdíl, aby to nějak ovlivnilo ms).

28 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 20. listopadu 2013 v 14:59 | Reagovat

[19]: Jo, já to tak taký mívala... zpočátku (začala jsem brzy, tuším už v 6.třídě, tak ve 12?) nic, chodily za mnou spolužačky jako za tou "zkušenou", že co že prý dělat, když je to bolí. A já na ně koukala, jak na zjevení. Začalo to taky pozdějc. A protože jsem teď poslední dobou řešila pár svých věcí z minulosti, hodně se toho nakupilo v mé cca. 7 třídě. Tak si teď tak tipnu, že ty bolesti přišly nejspíš také v té době a souviselo to s tím vším.

29 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 20. listopadu 2013 v 15:49 | Reagovat

Když já taky vždycky měla při menstruaci velké křeče v břiše. Hlavně první dva dny. Dost hrůza.
Pak jsem úplně vyloučila pití s umělými sladidly a po stupně se všechno začalo zmírňovat. Nedávno jsem měla menstruaci, která byla skoro skvělá. Téměř bezbolestná. Všem doporučuju nepít vodu s aspartamem a vyměnit ji za čistou vodu z vodovodu.
Jinak, třeba jednou ten kalíšek vyzkouším, ale zatím se na to necítí. Vložky mi stačí.

30 XX XX | 20. listopadu 2013 v 16:10 | Reagovat

Mně osobně ta krev třeba přijde taková odporná, co se daů dělat, no. Nemám nejmenší problém s normální krví, tu dám klidně i do pusy, ale tohle doopravdy ne....

31 DZ DZ | 20. listopadu 2013 v 19:45 | Reagovat

Myslim si ze, je to věc zeny co si s tim udela ;) at si ji klidne i povesi na stenu ale hlavne na svoji ;)

32 Alue Alue | Web | 21. listopadu 2013 v 10:14 | Reagovat

[31]: :D !!! :D

33 Iris Iris | 26. listopadu 2013 v 18:25 | Reagovat

To video je skvělé. Přepis videa je na www.vhled.webnode.cz

34 Lilith Lilith | E-mail | Web | 29. listopadu 2013 v 20:23 | Reagovat

Miluju tvůj článek, hlavně tvojí otevřenost, mnohé dívky se na toto téma ani nebaví, natož aby o tom ještě někde vypisovaly, nechápu eventuálně proč, je to prostě příroda, neberu na tom nic špatného a nechutného, pokud se o tom dotyčná/né baví samozřejmě slušně, protože některé výrazy, které slýchávám od kámošek, jsou... děsný. Ale tak zase, ať si každá používá, co chce, každopádně s tím tamponem s tebou naprosto souhlasím, říkala mi to i samotná máma, ale taky mi řekla, že to záleží na mě, co mi bude více sedět. Každopádně s těmi bolestmi, to zase, já to měla dost otřesné, od mých 13 let jsem trpěla migrénami a bolestmi, při kterých jsem musela první 3 dny během menstruace jen ležet v posteli, nemohla jsem ani dojít na záchod, a když jsem něco snědla, tak jsem okamžitě zvracela, fakt hnus, nepřála bych to žádné holce, byla jsem s tím i na vyšetření a nic, prostě každá holká má bolesti a příznaky jiný no, akorát se to začalo dost projevovat na mé absenci ve škole, učitelé dost nadávali, jelikož bývám i často nemocná, takže jsem to musela začít řešit přes prášky, což je ještě horší, další chemie do těla no, teďka to po 4 letech zkouším poprvé bez nich, snad to bude lepší :/

35 Spade Spade | Web | 1. prosince 2013 v 13:21 | Reagovat

Tedy, já svou menstruační krev nijak zvláště neřeším - prostě se tu jednou měsíčně objeví. Ani se jí neštítím, ale na druhou stranu s ní ani nezalévál květiny. Ráda bych něco napsala k bolestem při menstruaci. Já osobně si myslím, že jsem zdravá - nekouřím, jím celkem zdravě - zkrátka od všeho trochu. A když se dostaví menstruace, začne mě vždy bolet podbřišek, a pokaždé, když si sedám, musím si dávat velký pozor, neboť jak sebou na židli "žuchnu" vběhnou mi slzy do očí. Menstruaci neberu jako přítěž, ale opravdu by mi to ulehčilo, kdybych se zbavila bolestí, které ji celý týden doprovází.

36 nika nika | 14. srpna 2014 v 10:57 | Reagovat

ja som osobne z tych, co museli pri kalisku riesit taky, ktory ma co mozno najvacsiu kapacitu, odhliadnuc od toho, ze vela problemov suviselo hlavne s tym, ze som sa dlho nevedela naucit ho spravne zaviest (nastastie som doma s dvoma malickymi detmi, tak som mala cas na ucenie a trenovanie), tak aj tak najvacsi yukki musim po par hodinach v najsilnejsich dnoch menit, inak taketo clanky mi tiez dost pomahaju sa na menstruaciu pozerat prirodzenejsie a skor ako na vyhodu a nie trapenie. inak k tym toxinom, ja teda neviem, ale ked sa tak nad tym zamyslim, maternica sa pocas cyklu pripravuje na prijatie oplodneneho vajicka, vystelka sa prekrvuje a naplna zivinami aby mohlo babatko rast... nuz a ked oplodnene vajicko nepride, tak tato vystelka ma tiez svoju zarucnu dobu, tak odchadza z tela von, mne teda nepride, ze by mala obsahovat nejake velke mnozstvo toxinov, skor naopak... ale teda to je len moj laicky nazor

37 matulik matulik | E-mail | 10. června 2015 v 22:29 | Reagovat

Používam kalíšok a som úplne spokojna.Nemám žiadny problém ani s použitím na verejných toaletách.Proste si umyjem ruky,v kabinke kalíšok vyberiem,vylejem,ocikám,zavediem naspäť a zase umyjem ruky.Ved moč je sterilný.Nebehám po toaletách s krvavými prstami a ani nemám žiadny zdravotný problém...ved urinoterapia..:-)

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama