V e-shopu Alue.cz jsou nové Brazilské křišťály. - Aktuální výběr ZDE
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 14.11.

Agrese proti sukním, aneb Pizzetky pod palbou

4. ledna 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Zamyšlení
Na jednom (záměrně nejmenovaném, aby to nevypadalo že haním) blogu, který jednou za čas navštívím, se objevil článek, který mne opravdu zamrzel.
Autorka narazila na e-shop se sukněmi, který se jí nelíbil, a tak ho úplně virtuálně ve svém názoru rozpucovala. Diskuze také není příliš hezká, všichni se přidali a éterem lítaly různé silné impertinence, dokonce i na mě celkem blbě stravitelné... (A to snesu kde co.)
Kdokoliv si dovolil se slušně nebohého e-shopu (i jeho světonázoru) zastat, byl v podstatě označen za ,,debila"...

Probudily se ve mně otazníky, jak je možné, že někoho můžou takhle naštvat/znechutit/dráždit obyčejné sukně? Prostě kousky oblečení? Co je na tom proboha tak nesnesitelně otřesného a ,,eklového"? - CO?

A tak jsem zvědavě navštívila onu ,,poplivanou" stránku Pizzetky.cz, kde jsem zjistila, že se jedná o ruční práci paní, která se poněkud hlouběji (to znamená ,,hodně") zabývá tématem posvátné menstruace a ženství.
Tak jsem si vlastně uvědomila, že je to tak trochu ,,kolegyňka" v určitém slovasmyslu (ne samozřejmě úplně ve všem). I já se poslední dobou zabývám podrobněji otázkami ženské menstruace: Jestli to má hlubší smysl, jak jinak se to dá ještě vnímat, využít, jaké byly staré tradice... A tak to pomaličku po kouscích rozkrývám, snažím se měnit některé svoje staré zvyky a zlepšovat se. - Po minimálním úsilí už mi to hodně dalo.
Prostě jenom stačí zkusit to co kdysi bylo a člověk hned vidí, jestli to smysl má, nebo nemá... Mně to smysl rozhodně dává.



A samozřejmě i já se setkala s vlnou agrese. - kterou čtenáři nezaznamenali díky moderovaným diskuzím - Nejčastěji jsem četla, že ,,jsem prase". Protože kalíšky jsou ,,nechutné", (doporučovala jsem je ve své sérii článků) nebo že ,,menstruační krev v květináči musí dělat čoro moro"... Ve skutečnosti menstruační krev v květináči vůbec nic nedělá, jen jsou potom nádherné květiny, co suprově rostou a jsou velice vitální. Ani jsem neslyšela o nikom, kdo by s tím měl problém... Ale vykládejte to nějakému primitivovi.

Dokonce jsou Pizzetky.cz haněny i za to, že ze svých stránek záměrně mažou jedovaté sliny, které tam diskutující posílají... A tu se divím pro změnu já: Kdo by chtěl mít u sebe vystavené nějaké cizí hemzy? Ať ti diskutující taky první něco vytvoří, ať předloží výsledky své práce, ať jsou s kůži na trh a pak ať do toho mluví jiným lidem, co tuto odvahu mají a nezůstávají jenom u kafrání.

Nejmenovaná bloggerka například haní slova z krámku, že ,,pizzetky" (rozumějte sukénky) ,,léčí ženství" a tomuto se vysmívá. Samozřejmě, že pokud je člověk primitiv (teď už ji sice haním, ale neznám na tohle lepší slova), všechno chápe silně materiálně a ještě to vytrhuje z kontextu, pak nemůže pochopit, jak vlastně autor popisuje a nazývá svoji tvorbu.
Pokud nějaká švadlenka má nějaké vnitřní pnutí, díky kterému vnímá své šití jako umělecké dílo, samozřejmě že to potom okomentuje hromadou vznešených slov, která je však nutno vnímat obrazně a poněkud jinak. - Jestli někdo neví o co jde, tak ať se jde podívat třeba na Fler.cz, ten je plný tvořilů a květnatých slov. Ale tomu se nikdo nediví, protože tam nefigurují slova jako ,,posvátné ženství".

Nekupujeme totiž mixér, ke kterému je přiložen tak maximálně návod na zapnutí... Ale originální předmět, který někdo stvořil podle svého vkusu, jako umělecké dílo a kterým chce něco podstatného sdělit lidem. Každý kdo něco tvoří, nebo má umělecké nadání, tohle chápe a tak se podobným květnatým slovům nesměje. Ví, jak to autor mínil. - Prostě se to bere s rezervou, když už.

Samozřejmě, že to co obchůdek Pizzetky.cz vystavuje, není úplně pro každého. - Je to o vkusu. O tom co se vám líbí. Já osobně bych 95% vystaveného zboží nenosila, protože se mi líbí jiné věci. ALE umím si představit hned několik žen v mém okolí, které by podobné sukně nosily, protože vím, že mají právě takové věci rády. V podobných kouscích samy chodí. Některé si je i šijí doma, nebo kupují v sekáči, protože si v normálním obchodě nemůžou nic vybrat.
Spoustu svých čtenářek znám osobně a vím, že podobné věci nosí. - Možná že to co jinde poplivali, tady u mne někoho naopak zaujme...
Těch zbývajících 5% se mi líbí, i bych je za tu cenu koupila.
Ale i kdyby se mi nelíbilo vůbec nic: Dává to smysl, posmívat se někomu za to, že šije věci kterým nerozumím? - Spousta lidí má dojem, že když může plivnout jedovatou slinu na práci, se kterou se někdo šušní a do které dává celou svou duši, že je o něco lepší. Ale ve skutečnosti píše/mluví jen sám o sobě a ta jedovatá slina se mu nakonec stejně obloukem vrátí.
Nicméně o tom že si krámek své příznivce našel, svědčí i jejich speciální rubrika. Věřím tomu, že někdo může mít takovou radost. Ona ta ruční práce, když je ještě dělaná se speciálním úmyslem, je doopravdy o něčem jiném, než když si zajdete do supíku koupit tepláky za pár KČ, vyrobené v ,,made in prc".

Pryč ale od sukní, podívejme se na podstatu tohoto článku, důvod proč ho vůbec píšu:
Fascinuje mne, jak lidi neskutečným způsobem dráždí taková normální věc. Jak vlastně lidé reagují strašně agresivně na něco tak neškodného, jako je žena, která se hluboce a kreativně zabývá sama sebou. Dokonce se tyto ženy i skupinkují, vzájemně se podporují a zcela logicky tedy musí vznikat i tvorba inspirovaná tímto tématem.
A místo aby se lidé ptali, ,,proč se tolik žen tak moc vrací ke svému tělu a znovu se snaží najít co bylo jejich", tak je naopak haní. A haní dokonce i tak strašně nevinnou věc, jako je OBLEČENÍ. SUKNĚ. Dokonce se haní i obyčejné leginy, které krámek nabízí. Přestože je to logické: ,,Prodávám krátké sukě, budu nabízet i něco k tomu...". Čemu se jako proboha ti lidé v diskuzích diví?
- Stačí, že to má netradiční názvy, popisy kterým primitiv nerozumí a je oheň na střeše.

Takže tahle švadlenka, co šije sukénky, byla v diskuzi na nejmenovaném blogu například označena za ,,p**u", aniž by udělala cokoliv špatného. A já jsem, za to že doporučuji vyzkoušet menstruační kalíšek, byla mnohokrát diskuzně označena za ,,prase".

Čí je to ale problém, pokud někoho dráždí menstruační kalíšek, sukně co má zvláštní název, žena co se zabývá posvátnými rituály, nebo už jenom to samotné slovo ,,menstruace"?
Problém nemá ten, co šije sukně, problém má ten, co ho haní... Protože sukně ještě nikdy nikoho nezabila.

Ne, netvrdím že úplně všechno co je v obchůdku vystavené nebo napsané, je 100% moje gusto, všechno se mi líbí, všechno žeru, koupím a se vším souhlasím... Není tomu tak. Ale vidím v tom smysl a hlavně dobrý záměr člověka, co tvoří nejlépe jak umí a EVIDENTNĚ s tím dělá hromadě lidí radost.
Jestli i vy máte pocit, že sukýnky nevypadají moderně a tím pádem se vám nelíbí, vítejte ve světě jiného úhlu pohledu. Všem se nebude líbit všechno.

To už je ta naše povaha česká: Plivat, závidět, pomlouvat. Nulový respekt vůči druhému člověku.
A hlavně: Žena co otevřeně mluví o měsíčkách, patří na hranici. Pomluvit ji a označit za tmářku je málo. Ta by se měla rovnou upálit.


Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org/
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue


 


Komentáře

1 Markéta Markéta | 4. ledna 2014 v 3:54 | Reagovat

Achjo. Ani by mě nenapadlo říct o tvůrci něčeho, o čem nic nevím, nezajímá mě to nebo mi to přijde fakt divný, že je "p*ča". To si nevystačí s tím, že řeknou, že je na hlavu? Když už si teda dají tu práci o něčem takovým psát, ale zároveň o tom nic nevědí...
A že někdo řekne o uživatelce kalíšku, že je prase, nechápu už vůbec. Je to stejně tak "nechutný" jako vložky a tampony (myslím z pohledu vnějšího pozorovatele, ne uživatelky) a mnohem míň nechutný, než třeba plenky. To je jako říct, že každej, kdo používá toaleťák, je prase. Kalíšek rulez a potěšilo mě, že jsem na něj nedávno viděla internetovou reklamu (konečně - zatím jsem vždycky viděla jen nálepky na záchodcích).
P.S.: Tahle je boží! http://www.pizzetky.cz/products/rovnovaha-super-novinka/ :3

2 mariankosnac6 mariankosnac6 | 4. ledna 2014 v 5:16 | Reagovat

Pizzetky mi pripadajú ako bežné oblečenie, čo niektoré ženy nosia, tak prečo to niekto odsudzuje? No možno Zpívající fontána, Zpívající děloha či Čokoládové potěšení nie sú najvhodnejšie názvy pre sukne.

3 Devenny Devenny | E-mail | 4. ledna 2014 v 7:04 | Reagovat

Je k nevíře, že lidi může takhle dráždit člověk, co se věnuje něčemu v této době, méně obvyklému.
Pff...Jestliže je to téma nějak štve, přece nemá cenu jej takto kritizovat. Nejenže je to asi zbytečné,ale také trapné :)

4 Jana Jana | 4. ledna 2014 v 9:53 | Reagovat

S tímto článkem naprosto souhlasím. Musím říct, že je až do nebe volající co v dnešní "moderní" a "pokrokové" době lidem vadí a co nejsou schopni strávit.

5 Jarka Jarka | E-mail | 4. ledna 2014 v 9:57 | Reagovat

Ahoj Alue, to je moc co si někteří jak je správně označuješ "primitivové" dovolují. Máš pravdu typická česká povaha plivat, závidět, pomlouvat takový primitivy mám ve své blízkosti jo a ještě hanit práci druhých to jim jde skvěle. Však takovým lidem se to vrátí i s úrokama.

6 lenka f lenka f | E-mail | 4. ledna 2014 v 10:44 | Reagovat

Máš pravdu Alue, že nejdůležitější je mít respekt, který spousta lidí nemá. Když už se mi něco nelíbí, tak nemít hned potřebu toho druhého poplivat a zadupat do země nebo ho ztrapňovat. Ta paní umí aspoň šít, což je v dnešní době velká výhoda umět si na sebe něco ušít. Já jsem na tohle nikdy nebyla. Nebavilo mě to, což je moje škoda. Jukla jsem na tu stránku Pizzetky a musím říct, že to není můj šálek kávy.

7 Amálka Amálka | 4. ledna 2014 v 10:45 | Reagovat

Stránka i sukýnky jsou hezké, osobně bych je asi taky nenosila, ale spousta mých známých ano. Je milé, že ses paní zastala. Líbí se mi, když někdo dělá to, co ho baví a ještě potěší ostatní. Podle mě to spoustu žen dráždí proto, že se nemají rády a ještě k tomu ani náhodou nedělají to, co je v životě baví...tím pádem jí vlastně závidí a problém je na světě. Když někdo začne kritizovat, je už pak strašně jednoduché se přidat. (PS: inspirovaná Tvým seriálem jsem si nechala kalíšek nadělit k Vánocům a musím uznat, že je super:)

8 kiki kiki | 4. ledna 2014 v 12:47 | Reagovat

Souhlasim a jen dodam neco ke kalisku, kdyz jsi vydala prvni cast serialu o nem, tak jsem se konecne rozhodla, ze si ho poridim, i kdyz jsem nemela na to dat jen tak takovou sumu penez na kalisek, protoze jsem studentka a moc nevydelavam. A tu se ukazalo jak mam tolerantniho a chapaveho pritele :-)  a dostala jsem kalisek, co jsem si vybrala pod stromek. Docela jsem se bala ho ukaz svoji mamince, ale udelala jsem to .... no doufam, ze z toho nebude mit trauma do konce zivota, protoze byla pekne vydesena. A sestra zase zhnusena a vydesea takovy to no fuj ble dej t pryc, jak kdybych v ruce mela nejakeho oskliveho pavouka :-D  myslim, ze to bude chtit jeste cas, aby se lidi srovnali s kaliskem.

9 Annamarie Annamarie | 4. ledna 2014 v 12:52 | Reagovat

Mno, nepřispívám často do diskuse, mám z tohoto článku smíšené  pocity. Ano, každý si může publikovat co chce, není třeba ho napadat a urážet. Nicméně...ano, je to o vkusu. Žena s velkým "Ž" by si zcela jistě neoblékla pidisukénku sotva zakrývající její rozkrok a nenazývala by to posvátným ženstvím. Také by si nikdy neoblékla například šaty s výstřihem téměř odhalující její prsa a pak se divila, že vzbuzuje myšlenku na sex u opačného pohlaví. Je to o cítění a o duchovní vyspělosti. Paní, co vede výše zmíněné stránky to snad myslí dobře, ale provedení, marná sláva, pokulhává. Ženě nepomohou krátké sukně, když uvnitř není čistá a ctnostná, to ostatní je jenom chabá berlička.

10 Robert Robert | 4. ledna 2014 v 12:56 | Reagovat

Zhruba před 12ti lety jsem si projel kus evropy jen s báglem a bez peněz. Potkal jsem hodně zajímavých lidí ale nikdy nezapomenu na větu co mi řekl jeden anglán který moc dobře věděl jak se žije v naší republice.
,, Všude ve světě když má soused prase, tak já udělám vše proto abych já měl prasata dvě. V čechách když má soused prase, tak udělám vše aby mu chcíplo!
Kdy už lidé konečně pochopí že člověk má člověku pomáhat a ne sloužit???

11 B. B. | E-mail | 4. ledna 2014 v 13:14 | Reagovat

Co čekat od blogu, který má název takový, jaký má? :D
Autorka tráví čas pomlouváním a urážením. A na tomto blogu lze ukázat fakt, že jedinec má ve skupince lidí IQ aligátora, že dnešní mladý člověk se vzdá všeho, co ho dělá jedinečným, jen aby patřil do kolektivu a kolektivní myšlení je bohužel takové, že není dobré :D  
Je mi líto paní, co pizzetky šije (ale ona určitě bude mít své příznivce vždycky :) )a stejně tak je mi líto těch nanynek, co se v podstatě vysmívají svému ženství...

12 Alue Alue | E-mail | Web | 4. ledna 2014 v 13:48 | Reagovat

[10]: Je to ještě horší: Stačí jenom vyjet za hranice do Rakouska a tam, když je člověk nový, tak má šok z toho, jak moc jiní lidé tam jsou.
Nejenom to jejich pusinkování na uvítanou jako Francouzi, ale úplně jiný přístup k lidem, úplně jiný rozměr slova ,,úcta", ,,respekt", nebo ,,přát druhému úspěch".

Když jsem byla malá, tak vždycky všichni na Rakušáky nadávali, že prý jsou to nafoukanci co na nás Čechy koukají zpatra.
Teď už vím proč: To byla jenom pověstná česká závist, protože koho jsem tam potkala, ten mě okamžitě měl rád a přijmul mě takovou jaká jsem. Zcela automaticky. - A nikomu na potkání nevykládám kdo jsem a co dělám. To oni zjišťují až postupně, potom co rozvedeme řeč.
..... V Čechách něco nevídaného. Tady tě kolektiv přijme, až když ukážeš, kolik love si zarobil, jaké školy udělal a jestli máš lujviton mobil brácho... Dokud jsi anonym, jsi všem putna a ještě tě pak za zády pomluví.

Komukoliv tam v Rakousku můžu říct cokoliv o sobě a ani jednou se mi nestalo, že by se mi někdo vysmál, nebo mě zbuzeroval, když se mi něco nepovede.

Jestli budu mít možnost, chci být Čech žijící v Rakousku. Protože tam jsou lidé podle mého gusta. Volněji se ti tam dýchá.
Opravdu nemusíš jezdit až do Anglie.

Nejhorší je, že se říká, že my Češi to máme díky komunistovi, ale tyhle moresy (nepřejícnost) přebírá od starých mladá generace a ta je podle mě ještě horší, protože ji navíc kazí digitální a neosobní doba. Kdy rodiče nemají na děcka čas, a ty rostou jako dřevo v lese, sedí celý den před komplem a paří wowko.
Já mám denně v mailu kopy mladých lidí, kteří jsou úplně zlatí, ale to je ten lepší malinký vzorek. Realita je tam venku. Stačí vylézt na ulici, sednout na lavičku a dívat se... Jen se dívat. Člověk nevychází z údivu.

13 Alue Alue | E-mail | Web | 4. ledna 2014 v 13:50 | Reagovat

[1]: Ta je opravdu moc pěkná... Ještě se mi líbí tahle: http://www.pizzetky.cz/products/sladky-zivot-novinka/ .. Ale  v modré by byla určitě ještě hezčí.

14 Braňo Braňo | 4. ledna 2014 v 13:52 | Reagovat

Je to zaujímavý príklad toho ako v dnešnej dobe prosperujú hlavne veci v ktorých ide nakoniec v prvom rade o biznis, takže ide o to aby na ľudí pôsobili cool a môže to byť šmejd a to ma okrem iného napadajú aj všeliaké bioprodukty, predražené bylinné extrakty a iné úžasné prírodné lieky ktoré sa u nás predávajú za nehorázne ceny v zriedených množstvách, ale dajú tomu dobrú reklamu a farebný obal a zarábajú na ľuďoch ktorí si môžu dovoliť rozhadzovať peniaze a ľudia čo to naozaj potrebujú si musia siahnuť hlboko do vrecka...
A inak musím povedať že sa mi tie Pizzetky naozaj páčia a podľa mňa zdôrazňujú hmmm...posvätné ženstvo :)

15 Ameline Ameline | 4. ledna 2014 v 13:54 | Reagovat

No já nevím, mám obrovský problém s tím, když se nedostatek řemeslné zručnosti maskuje pod nějákým ezo kabátkem. Kolikrát prachobyčejné šlendriánství a je to neskutečná drzost proti všem znás, kteří s láskou a trpělivostí rozvíjíme své techniky a schopnosti, pořád zkoušíme něco nového... a pak přijdě holka s nápadem "posvátnýho ženství" a sukňama, který... no, s danými cenami si může přijít na víc, než 3000 na hodinu kdyby jela non-stop, tolik je na tom práce. Je to sprostej marketing, nic jinýho. Osobní vkus je jedna věc, řemeslo druhá. Dobře, dámě nechám toto - je dobrý obchodník. Smutný je svět, kde tohle stačí.

Když jsme u toho, obecně se mi trochu příčí všechny tyhle řeči o posilování ženství. Je to zbytečné. Nepotřebujem nějáký rituály, oslavy nebo nedej bože spešl sukně, abysme byly ženami jak se patří. To je zas materialistická spiritualita. Koupím v krámě recept na poznání, doma přidám vodu a voilá! Stačí se občas proběhnout pod noční oblohou, zadívat se na měsíc, nahlédnout s upřímností do sebe aby člověk pochopil, co to znamená bejt opravdu ženská a nestydět se za to. Nějáká sukně tomu fakt nepomůže.

P-B je hatovací blogerka, to je teď populární, takový módní peklo si aspoň klade za cíl osvětu (jak se to daří je věc jiná), tohle je jen o jedovejch slinách. Je to zajímavý fenomén, který je celkem příznakový z hlediska společnosti. Přečtěte si od Sorokina Krize naší doby (50 let stará knížka, která je s postupujícím věkem čím dál aktuálnější) a trochu lépe tyto fenomény pochopíte. Žádnej strach, tohle není udržitelné, převrátí se to.

16 Domča Domča | E-mail | 4. ledna 2014 v 16:22 | Reagovat

Perfektní článek Alue! děkuji...

17 aralklovkyne aralklovkyne | E-mail | Web | 4. ledna 2014 v 16:24 | Reagovat

Ano, jeden příbuzný mému kamarádovi říkal: " Navštívil jsem tolik zemí, všude se usmívali a jak jsem přijel zpět do čech, čuměl jsem, kolik tu bylo zamračených držek."

18 Aria Keboke Aria Keboke | E-mail | 4. ledna 2014 v 17:11 | Reagovat

Koukla jsem se na tu stránku hned jak jsem rozklikla článek a musím říct, že nevidím jediný důvod k hanění těchto stránek, k urážení žen, které zde prodávají své dílo ani ničeho dalšího. Taky nemůžu říct, že se mi tam všechno líbí, ale našlo se pár kousků, které bych si klidně pořídila. Jediné co mě zamrzelo je cena, kterou si zatím nemůžu dovolit. Ale sama tvořím, i když to neprodávám, tak si dovedu představit kolik práce do toho člověk dá a hlavně, že tam vloží něco ze sebe. Já třeba maluji obrazy, šiji a pletu zvířátka. Moje rodina to označila za naivní umění. Protože je to plné barev a je v tom dětská hravost. Ale já nebudu tvořit obrazy vyzařující destrukci a depresi, nebudu měnit svůj styl jen proto, že někdo má jiný názor než já. I přesto, že mám jiný názor, tak nemám právo urážet ostatní. A jak už napsala Alue, kdo haní dílo druhého, jen proto že má jiný názor, vkus a styl, ten má problém sám se sebou.

19 mariankosnac6 mariankosnac6 | 4. ledna 2014 v 17:23 | Reagovat

[12]:  Rakúšania majú prísnu výchovu, sú viac vedený k slušnosti. V rakúsku sú prísne zákony, sú tam napríklad miesta kde nesmiete ani zahodiť špak či žuvačku na zem. U nás je v móde chovať sa jak hovado. Vina komunistu to asi nebude, vtedy bola prísna výchova a museli ste sa chovať slušne. Vinu vidím v televízii a médiách, kde sú nám prezentované skazené "celebrity" a reality show,  ľudia na to čumia a myslia si, že to je realita a že tak sa majú chovať.

20 Jirka Jirka | 4. ledna 2014 v 18:21 | Reagovat

[12]: souhlasím.... Ale osud našeho státu na to má vliv. Představ si, že jsme byli jeden stát, jedna země s Rakouskem a dalšími zeměmi, běžný Čech uměl německy a žili jsme v míru, po rozpadu Rakouska - Uherska byla naše země - tehdejší ČSR nejvíc demokratickým státem a nejlepším státem k žití a podnikání zde ve střední evropě. Kam se hrabalo Německo se skoro 40-procentní nezaměstnaností, vnitřními rozpory a nestálou politikou podporující násilí, ani Rakousko na nás nemělo. To byli časy panečku.. Jenže jsme měli smůlu že jsme byli menší stát a stáli jsme se obětí vysoké evropské a ruské politiky. To prostě na národu zanechá po dlouhá léta negativní stopu. A všichni víme co se s náma jako s národem dělo od roku 1938 až 1989. Otázka je co jako jednotlivec teď dělat, jestli se snažit změnit přístup lidí zde v naší mateřské zemi, nebo se odstěhovat natrvalo do lepší země, ovšem pokud bych se chtěl natrvalo odstěhovat, žádal bych i o občanství abych se nemusel stydět...

Jeden psycholog řekl, že stav deprese, smutku a beznaděje je normální reakce zdravého člověka žíjícího v ČR. To myslím mluví za vše..

21 Jirka Jirka | 4. ledna 2014 v 18:30 | Reagovat

Ach, až je mi z toho najednou smutno, když si vzpomenu na krásné vyprávění mého pradědy o žití v naší zemi před 80-90 lety.

Momentálně to vypadá že český národ, ač má nezpochybnitelný potenciál, bojuje sám se sebou a dělá všechno špatně na všech úrovních a má slušně nakročeno k vlastní definitivní záhubě.. slza ukápla.

22 Jana Jana | 4. ledna 2014 v 18:57 | Reagovat

[12]:Ano, ano mám naprosto stejnou zkušenost a to nejen s Rakouskem, ale s většinou cizích zemí kde jsem byla. Tady jakmile je člověk uspěšný nebo spokojený, tak aby se za to nakonec styděl...nenosí se to tu. Jakmile se někdo zeptá jak se máš a ty odpovíš že dobře a ještě se usměješ a vyzařuje s tebe spokojenost, tak v tu chvíli jsi "nějaký divný"....:)

23 Dragita Dragita | Web | 4. ledna 2014 v 19:18 | Reagovat

já tohle nikdy nepochopím, vlastně to možná ani nepůjde. Sukně se i některé opravdu líbí, jen je to jiná cenová hladina, než jsem ochotna za sukni dát.

Jen ti chci říct - děkuji. Děkuji ti za článek o kalíšku, díky tomu jsem si na něj po letech vzpoměla, mohla jsem se zbavit strachu a předsudků (jak ho budu čistit?) a nechala si ho dát na Vánoce. Řeknu ti, super. Sice nemývám bolesti ani jiné obtíže, ale to pohodlí, takové jsem ještě nezažila!! :) A květiny jsem také obdarovala, nač plýtvat;)

24 myší královna myší královna | Web | 4. ledna 2014 v 20:26 | Reagovat

Na jednu stranu mi připadá jako pitomost oslavovat obyčejný kus hadru.
Na druhou stranu mi připadá jako pitomost z toho dělat takové haló. Sukně jsou to pořád pěkné a jsou to POŘÁD JEN sukně.

25 tarantule* tarantule* | Web | 4. ledna 2014 v 20:39 | Reagovat

Myslím, že vím jaký blog to je (Protivná blondýna?) a jestli je to ten samý, tak ten článek jsem četla a taky to moc nechápu. Co jí ty sukně udělaly? Zrovna krásné nejsou, ale nikomu neubližují... Ale ona už dřív nadávala i na octování a orgonity, takže jí asi vadí všechno, co není tak úplně normální. Takoví lidi jsou vážně "úžasný" :/

26 Alue Alue | E-mail | Web | 4. ledna 2014 v 20:49 | Reagovat

[15]: V tomto s tebou určitě souhlasím, každopádně jak jsem psala v článku, otázka těch sukní opravdu není o tom že tě dělají ženou, ale je to předmět víceméně symbolický.

Přijde mi to podobné jako když já něco nakreslím, dám tomu jméno ,,Svoboda". Ale už přece nemůžu tvrdit, že ten obrázek tě udělá svobodnou. - Jen že jsem se v něm snažila vystihnout toto poselství.

[17]: A to je pravda. V německu jenom tak prostě vylezeš z auta po mnohahodinové jízdě, protáhneš se a najednou vidíš, že tě někdo z vedlejšího auta pozoruje. - V Česku ten člověk odvrátí tvář a dělá, že na tebe nekoukal, ale němka se hezky usměje. WHAT?? - Málem mi tehdy vypadly oči z důlků.
Jsou to maličkosti, ale to je právě ten jejich jiný přístup. Lidský... konstruktivní.

V Česku když jsem byla malá, tak kdykoliv jsem se na kohokoliv se zájmem podívala, řekl mi ,,Na co čumíš, krávo?"
A nejeden člověk mi dokonce přímo řekl, že ho moje zvědavé pohledy děsí a že proč pořád tak koukám kolem sebe... No co na to chceš říct? MÁM OČI TAK SE DÍVÁM.
Teď jsem dospělá, nemusím chodit do školy, nestýkám se s primitivy, takže se mnou už takhle dlouho nikdo nejedná, ale když máš tuhle ,,výchovu" z Čech a přejedeš hranice kde se na sebe lidé můžou dívat a můžou se na sebe usmívat, jsi z toho úplně mimo.

[19]: Alespoň je tam pořádek, lidi nedělají bordel a není všechno počmáraný. Trochu jinak si tam váží veřejnýho majetku, ne jak tady.
,,Není to moje, jak to urvu/rozbiju/poškrábu/ukradnu."

[20]: Mám jednu zásadu, která platí: ,,Nezachráníš celej svět. Nezachráníš všechny lidi na celým světě. A nezachráníš celej stát."
Takže si musíš umět vybrat místo, kde je pro tebe dobré žít a nenabírat si na záda tíhu celýho světa. Každej je tu sám za sebe, musíš uvažovat reálně.

[22]: Však já to tady mám z první ruky. Největší sranda je, že dokonce jsou lidi, co ani nevěří že já jsem já. Pro ně už je představa inteligentního a spokojenýho člověka až tak moc nereálná, že za tím hledají podvod... No co na to říct? Takovým lidem už asi nic nepomůže, mají ten svůj nepřejícný program pevně usazený v kebuli.

27 Alue Alue | E-mail | Web | 4. ledna 2014 v 20:54 | Reagovat

[25]: Už to tam navštěvovat nebudu. Agrese autorky proti všemu alternativnímu mi nikdy nevadila. Plivla na orgonet, orgonity, energetizovanou vodu, octování... Všechno jsem brala, je to taky názor a nejsme přece diktátoři, nebudeme se hádat o takových kravinách, tyhle věci nejsou prostě pro kdejakého blba co k tomu přijde jako slepý k houslím. Tomu už se musí trochu rozumět, musíš na to mít vitamíny.
Občas jsem se tam i něco zajímavého dozvěděla, otevřelo mi to oči. (podvodné e-shopy především)
Ale v této fázi už se mi to opravdu přestalo líbit a mám dojem, že se hází kamenem za každou cenu po každém, kdo jen projde kolem, jenom aby byl nějaký nový článek. Podle mě nemá prostě o čem psát, tak plive na všechno co je zrovna po ruce. A na to já už taky nejsem zvědavá.

28 adeláč adeláč | 4. ledna 2014 v 22:15 | Reagovat

Já jsem na ten blog šla, přečetla jsem si asi odstavec a začalo mi být na zvracení. Takže fakt ne. Na ten blog chodit nebudu. Přišlo mi, že to citovala záměrně tak, aby to vypadalo jako naprostá hrůza.
Je ale smutné, že není jediný člověk, který toto dělá. Plivat na někoho, to jde všem fakt dobře.

29 Cherryna Cherryna | 4. ledna 2014 v 22:56 | Reagovat

Taky jsem ten článek četla a četla jsem i ty diskuze pod ním. Tam nebylo člověka co by se té paní zastal! Ono fakt není smutné to, že občas se najde nějaký člověk který si vezme do pusy to co by neměl, ale nejsmutnější je na tom to že x dalších lidí s tím člověkem souhlasí a ještě k tomu pomale soutěží o nejvtipnější útočný komentář...fakt jako stádo ovcí.

30 Kač Kač | 4. ledna 2014 v 23:15 | Reagovat

Takovéhle chování nechápu. Autorka si naopak (i přesto, že taktéž většina z nabízeného zboží zrovna neodpovídá mému osobnímu vkusu) ode mě zaslouží pochvalu za to, že se věnuje něčemu, co jí evidentně baví a naplňuje. Sice nad některými názvy jsem se trochu pozastavila a upřímně řečeno se občas i zasmála, ale tak je to její věc, jak nazývá své výrobky a když to nikomu neubližuje a není to nějak radikálně směšné, tak proč na to zbytečně plivat? :)) Ty řeči o tom "jak to pozvedne ženství" apod. mi sice přijdou více než přehnané, ale i tak nemám důvod k ní cítit nějakou antipatii :))
Jinak úroveň chování v České republice je občas k pozastavení, když třeba vezmu  v potaz, jak jsem byla před zhruba rokem a půl v Paříži a tam bylo vážně poznat, že je charakter speciálně Francouzů úplně jiný a upřímně působí mnohem sympatičtěji. A nebo, když jsme byli kdysi na Krétě, tak tam byli všichni tak hrozně milí, hodní a výřeční. Speciálně číšník z hotelu, kde jsme byli a jezdili tam samí Angličané apod., ale tu tam se i objevili nějací Češi, s námi i zkoušel mluvit česky, což bylo naprosto super a naší partou tam se dost spřátelil :D No a Řekové byli i tak vřelí, že když se v tom hotelu pořádala svatební veselka (běžně se tam pořádaly i různé oslavy), typicky řecká, bylo docela zajímavé se na ní sem tam kouknout...tak mého značně připitého a rozjančeného tatínka nevyhodili z tanečního parketu, když jim tam vběhl a začal s nimi tancovat :D No, taková dost úsměvná vzpomínka :D Jinak ty zachmuřené tváře na ulici v Česku mi už taky dost iritují, člověk když se začne jen tak sám pro sebe usmívat, tak na něj hned každý udiveně kouká. Ale na druhou stranu naše ne zrovna ideální chování je asi i částečně pozůstatkem naší chmurnější minulosti a to už si každý jedinec prostě musí přebrat sám a udělat podle toho patřičné změny na své osobnosti... :))

31 Colliode Colliode | 4. ledna 2014 v 23:25 | Reagovat

"problém má ten, co ho haní"

A dodala bych ten, kterého to sere...

32 Léňa Léňa | 5. ledna 2014 v 10:42 | Reagovat

Dík za odkaz na sukničky. Já taky šiju, baví mě to - takže kupec ze mě jistě nebude. O svých výtvorech mám vždy předem naprosto konkrétní představu jak by měly vypadat i když většinou se to nepovede napuntík jak bych chtěla (asi gramlavé ručky ?:-) No, pro mě je důležitý ten čas který strávím šitím, protože je naplněn činností, která mě uspokojuje. A o tom to je. Radost z času prožitého konstruktivním způsobem. Až budou i ty finální výrobky krásné - to bude teprve něco ! Radost násobná, chi :-)
Co se týče menstruace, tak zrovinka předevčírem jsem si drze zalévala květiny menstruační krví přímo z v zaměstnání. Poprvé. A nijak jsem se s tím nepárala - "zalévací roztok" jsem připravila přímo v kuchyňce - zrovna tam nikdo nebyl, normálně do skleněné konvice, ve které si dělám svůj zelený čaj. No a pak jsem to nesla hrdě kanceláří (asi 30 metrů) k těm květinám a v duchu si skládala v hlavě co asi řeknu až se mě někdo zeptá cože si to nesu :-) Vypadalo to totiž jako malinová šťáva. A nikdo se neptal. Takže bez problémů. Nikdo se ani nepozastavoval nad tím že zalévám malinovkou..
Jestli jsem prase, to teda nevím. Mi ta krev přišla čisťounká, a z té konvice hodlám samozřejmě normálně nadále pít. Ale jiným bych z ní pít určitě nedala - to je MOJE !! (nedám, nedám, ne, ne ne) Takže tolik moje čerstvá zkušenost.

33 Rea.A Rea.A | Web | 5. ledna 2014 v 11:45 | Reagovat

Nakoukla jsem tam a zjistila jen tolik, že tam "někdo" nosí krajkový pruh látky přes kalhoty.... a co? Nějak jsem nezjistila, kde má být ten problém:-)

34 Rosa Canina Rosa Canina | E-mail | 5. ledna 2014 v 12:01 | Reagovat

Souhlasím, žena je tajnosnubná bytost;-) Výzva přílišným odhalováním, to je o mužkém principu...[9]:

35 Alue Alue | E-mail | Web | 5. ledna 2014 v 12:22 | Reagovat

[32]: Já bych řekla, že to je nějaké hyper super moderní hnojivo s obsahem dusíkatých látek a minerálů a že proto je voda zabarvená.

Já mám třeba hnojivo koupené, dělané ze slepičinců (normálně to tam přímo píšou) a voda je z toho prostě hnědá jako čaj. Je to určené na zalévání bylin.

Tak ty si můžeš vymyslet něco podobného.

Baví mě ale, že v obchodě můžu koupit hnojivo ze slepičinců  a nikdo se z toho nevzruší, ale zalévat krví někomu přijde hnusné. No kdybych si měla vybrat - co se ,,čistoty" týče - mezi merdou a krví, jsem pro krev.

36 Lili Lili | 5. ledna 2014 v 12:51 | Reagovat

Je sice hrozné, že se někdo naváží do sukýnek, protože když se mu nelíbí, tak ať tam neleze. Nicméně tahle typicky čecháčkovská glorifikace zahraniči je trapná. Pokud se podíváte na zahranični blogy, tak nevkusně sprosté diskuze jsou tam uplně stejně. Žila jsem v Berlíně a opravdu je to pouze o tom, jaké lidi potkáte. Našla jsem si tam spoustu přátel, ale spoustu lidí bylo taky závistivých a hloupých. Ale nikdy jsem žádného němce neslyšela plyvat na svojí zem a lamentovat nad poměry ( korupce, nezaměstnanost je všude, to není český vynález). Naopak znám hodně cizinců žijících v Praze a na Česko nedají dopustit. Naše povaha se od zahraničí opravdu liší pouze tímhle neustálím remcáním a podlézáním super západním států. A to je v dnešní době komický a maločecháčkovský. Možná by bylo lepší vic se sám usmívat, než neustále plivat na lidi a poměry ( opravdu ne tak vyjímečné).

37 iriska iriska | 5. ledna 2014 v 14:20 | Reagovat

Díky za odkaz na sukničky, některé jsou vážně originální skvosty! (to ani v sekáči nemají). Myslím, že míra uvědomělosti ženy nezávisí na délce sukně... když je nálada,  ráda si obleču mini, a vulgární narážky ze strany mužů jsem nikdy nezaznamenala, jen příjemnou pozornost a někdy obdivné pohledy :) mně se líbí vyjadřovat ženskost tak, jak to cítím já

38 Alue Alue | E-mail | Web | 5. ledna 2014 v 14:32 | Reagovat

[34]: Hele nechci ti do toho kecat, ale ,,tajnosnubné" jsou jen nekvetoucí rostliny, množící se pomocí výtrusků. Navíc je to docela zastaralý název.

39 iriska iriska | 5. ledna 2014 v 17:53 | Reagovat

[11]: úplný souhlas :) raději se zabývat tím, co mě baví, než pomlouvat druhé... kdo je sám za sebe a stojí si za tím, co dělá, přece nemá potřebu tak hrubě kritizovat práci ostatních. Někteří lidi rádi urážejí druhé, ptž jsou sami se svým životem nespokojení

40 Jana Jana | 5. ledna 2014 v 18:01 | Reagovat

[26]: Přesně tak, většina lidí tady bohužel závidí doslova všechno. Omezenost je opravdu obrovská. Zkoušela jsem žít jinde, ale vždy se mi hodně stýskalo po zdejší přírodě a vlasti. Takže za mě to budu muset holt zvládnout tady :)

41 Líza Líza | E-mail | 6. ledna 2014 v 11:09 | Reagovat

Zkoušeli jste někdo z mražáku vytáhnout maso, nechat přes noc rozmrazit a tu vytečenou červenou vodou /PLNOU MINERÁLŮ/ zalívat květiny? Nebudete potřebovat hnojivo a je to ZADARMO !

42 Luz Luz | 6. ledna 2014 v 11:31 | Reagovat

Nějak taky nechápu, proč to někoho tak pohoršuje.
Celkově se mi tam líbí design a barvy těch sukní, ale přes eshop bych si to nekoupila - nejsou zrovna nejlevnější, takže bych chtěla nejdřív vidět, jaká je kvalita látky a zpracování.

[36]: Jo, taky mě štvě u nás populární nadávání na Česko a Čechy. Jakož i mého muže, cizince ze země, kde je život objektivně těžší (pokud jde o sociální služby a zabezpečení, kriminalitu, finanční situaci). Nehlásá se snad mezi ezo lidmi, že svět, který vidíme kolem, odpovídá tomu, co chceme vidět a na co zaměřujeme pozornost? Dle mé zkušenosti je to do velké míry pravda.

43 onni onni | Web | 8. ledna 2014 v 16:13 | Reagovat

No, hled sem si pomyslela, o jaky blog jde a taky ze jo :D Souhlasim s tim co jsi napsala, ackoli...
taky jsem to tam cetla uz nejakou dobu zpatky a teda mi prijde dost uhozene chtit za neco tak spatne usiteho a nevkusneho takove silene prachy, jen proto, ze to ma jakousi super symboliku, to at se na me nikdo nezlobi :D A myslim, ze o tohle blondyne slo, kdyz ten clanek psala, ze lidi jsou dneska schopny prodat cokoli a taky koupit cokoli aniz by trosku premysleli. To ze to napsala ponekud blbe, to je vec druha, ale ja bych ji nebrala asi tak vazne, vsak ji jde taky o ctenost, takze nejakym zpusobem prilakat lidi musi. To, ze je zjevne, ze absolutne nepobira to, ze "jsou veci mezi nebem a zemi", za to ona zas nemuze, za to nemuze vlastne nikdo.

44 benghi benghi | E-mail | Web | 14. ledna 2014 v 8:51 | Reagovat

Nesouhlasím s tím, že sukně nikoho nezabije. Je-li úzká, dlouhá a bez rozparku, mohlo by se to podařit. Zblízka jsem to neviděl, takže provedení nekomentuji, na fotkách některé vypadají dobře. Ceny, příběh, značka etc, no to je marketing. Prodáte i alpskej vzduch v plechovkách a není to ani moc těžký. Za to bych nikoho neodsuzoval, všichni nakonec chceme vydělat. Kdybych se měl rozběsnit nad každým předraženým šrotem, tak mě už trefilo. Navíc tohle mi předražený nepřipadá.

S tím životem v cizině, je dost rozdíl tam dojet na dovolenou a tím pro ně pracovat. Extra v Rakousku. Žít tam bude taky něco jinýho, nejspíš. Oni se časem vybarví a je to stejný jak tady. Každopádně na první pohled jsou otevřenější, to přiznávám.

45 Mia Mia | E-mail | 20. května 2015 v 8:19 | Reagovat

Moc hezky napsané, děkuji. :) Cítím to stejně a nemám sílu se k tomu vyjadřovat, je to hnus, jak se dokážeme někdy z nepochopení chovat.
Jinak já jsem ta, která by to nosila, znám je a moc se mi to celé líbí. A taky jsem ta, která dlouhou dobu byla chlapem, protože se nedokázala cítit jinak. Až po oholení hlavy se spustil proces hledání vlastního ženství. Opravdu je odlišnost důvod k výsměchu? Smějeme se tomu, mnozí tím ale TRPÍ každou sekundu. To utrpení VŠECH žen světa je při meditacích cítit. Nesmějme se žádné cestě, ketrá nás může posunout.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama