Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 17.6.

Kelly Brogan: ,,Proč chci, aby mé pacientky přestaly s hormonální antikoncepcí"

12. února 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Radost být Ženou
Velice zajímavé video, které stručně a střízlivě shrnuje možná zdravotní rizika při užívání antikoncepce a její dopad na psychiku žen. Možná pro vás budou zcela nové poznatky o tom, jak mohou syntetické hormony nabourat vaše hospodaření s minerály a vitamíny v těle. Protože - přiznejme barvu - zrovna tohle se všeobecně moc neví.
Doktorka Brogan mluví samozřejmě i o známějších problémech, jako jsou nežádoucí změny v psychice žen a podpora psychiatrických poruch u žen, které k nim mají dispozice. Jmenuje i další problémy: Nespavost, apatie, podrážděnost, deprese, úzkosti, nebo ztrácení libida.

PŘESTAŇTE S TOU PILULKOU - proč chci, aby mé pacientky skončily s hormonální antikoncepcí

http://www.youtube.com/watch?v=5Kt2H-TPJ9k



Mimochodem: Poslední dobou mám takový pocit, že pokud dnes žena nebere antikoncepci, tak je tak trochu ,,poslední mohikán" a když to náhodou řekne nahlas, jak muži tak i ženy ji považují za takovou velice zajímavou výjimku. Jakoby to už v dnešní době nebylo přirozené, přitom je to ve skutečnosti naopak.
Stala se vám podobná situace, nebo to zase tak horké není?


Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org/
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihu! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
• Používáte VIMEO.COM? Účet Alue na Vimeo najdete ZDE
Přispějte na stránky Aluška.org
 


Komentáře

1 Ventrue Ventrue | 12. února 2014 v 9:01 | Reagovat

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že horm. antikoncepce je největší zlo. Vysadila jsem si po víc jak čtyřech letech a v životě už bych se k tomu nevrátila. Sice můj obličej vypadá, jako kdyby na mě šla znovu puberta a menstruace je nesnesitelná, neměnila bych. Ten pocit klidu, že nemusíte každý den myslet na pilulku, ze které jste stejně akorát nervní a vydeptaná, je k nezaplacení. Navíc se se čím dál víc mých vrstevnic (21) antikoncepce zbavuje, z čehož mám taky radost, náš řeznický gynekolog přichází o kšefty =)

2 Alue Alue | E-mail | Web | 12. února 2014 v 9:16 | Reagovat

[1]: Osobně vidím největší problém v tom, jak se to bere na lehkou váhu. Mladé holky to začnou brát například už v 15ti, nedozrají jim vaječníky a pak se v dospělosti diví, že jsou neplodné.... Jak by také mohly být? Obecně se ví, že lidské tělo 100% končí celý svůj vývoj do 25ti let. Potom teprve je  vše hotovo a teprve potom je méně rizikové do něj zasahovat. Dokonce i půsty se doporučují až po 25ti, aby tělu ve vývinu nic nechybělo.

3 Mína Mína | E-mail | 12. února 2014 v 9:24 | Reagovat

Brala jsem hormon.antikoncepci spousty let a když nastaly fyzické potíže v podobě křečí v nohách a jiné,tak jsem s tím ze dne na den skončila...Víte co je na tom všem šílené?Že i přesto,že jsem spadala do ohrožené skupiny kvůli genet.zatížení,tak mi má lékařka jinou antikoncepci nedoporučila!Samozřejmě po vysazení problémy skončily:-).I má kamarádka horm.ant.neužívá a tak si myslím,že to zas tak zlé nebude.Mám dokonce takový pocit,že konečně prozíráme a uvědomujeme si co nám skutečně škodí.....

4 vanilková vanilková | 12. února 2014 v 9:54 | Reagovat

Jó, znám přesně tu situaci...: "A ty jako vážně nebereš antikoncepci? a co jako používáš?" nebo taky... "a ty si jako ten paralen na bolest hlavy nedáš jo? jsi fakt nějak divná, extremistka."

5 Lilien Lilien | 12. února 2014 v 10:10 | Reagovat

Zrovna nedávno jsem se tím zabývala. Začala jsem brát HA v 18 kvůli nepravidelné menstruaci a doktor mi ani neudělala jaterní testy, nic od té doby. Takže mě to trochu nalomilo, že bych s tím skončila a zkusila přijít na to, co tu nerovnováhu způsobilo. Jenže momentálně se hlavně bojím, že bych měla hysterák po každým sexu. Ale jsem na cestě, kdy už o tom aspoň přemýšlím a zvažuju.

6 Alue Alue | E-mail | Web | 12. února 2014 v 10:14 | Reagovat

[4]: Mě když bolí hlava, dám si vodu, jdu na procházku, nebo si jdu zdřímnout. Buď je to málo vody, nebo únava, nebo starosti. Na to prášek fakt potřeba není :D

7 Jarka Jarka | E-mail | 12. února 2014 v 12:11 | Reagovat

Já sem měla HA 2 roky a to před 15ti lety. Z prvních pilulek mě šíleně bolela hlava z druhých pilulek sem měla problémy se žílama na nohách a třetí to jsem měla v injekcích a nemela jsem menzes, myslím že se to jmenuje Depo-provera. A po té Depo-provera se ve mě začala držet voda a hlavne na zádech nevím jak to popsat. Ale dr říkal, že to není z toho, že to je z jidla. Jenže ty umělý hormony udělají šílený bordel v těle, jenže to jsem nevěděla. Až časem jsem na to došla. A vím, že náhody neexistují jednou sem seděla v čekárně u dr. a sedela tam i jiná paní. Daly jsem se do řeči a ta paní říkala, že má peoblémy s otehotnením a že kdysi taky měla Depo-proveru a ty problémy s tím hromaděním vody v těle a hlavně v zádech má taky. Nevím jak to popsat aby jste to  pochopili jak to myslím. Zkrátka já si případala někdy jak medvěd. Ale nebylo to tím, že se nehýbu apod. Já cvičila zrovna v té době třetím rokem aerobik a kalanetiku,pohyb miluju.

8 Verča Verča | E-mail | 12. února 2014 v 12:23 | Reagovat

Ha jsem brala dva roky a i přesto, že mi nezpůsobovala žádné potíže, skončila jsem s ní. Jsou to hormony přidávané do těla navíc a to mi stačí...

9 Elda Trnimir Elda Trnimir | E-mail | Web | 12. února 2014 v 13:08 | Reagovat

[2]: Půsty? Jako na maso?

10 Moonscream Moonscream | 12. února 2014 v 13:23 | Reagovat

Jojo, taky jsem to brala, ale naštěstí jsem měla "jenom" bolesti hlavy a furt jsem brečela. Teď mám nehormonální tělísko a nemusím na nic myslet :)
Jinak Alue DÍKY že nepřechyluješ! "Doktorka Brogan" mi udělalo fakt radost :) (Jak málo člověku stačí ke štěstí :D)

11 Amálka Amálka | 12. února 2014 v 13:48 | Reagovat

Antikoncepci mi paní doktorka předepsala asi v 16-ti, protože jsem měla nepravidelnou menstruaci. Tím byl problém "dočasně" vyřešen...Jak jsem se pak divila, když jsem jí po 10 letech vysadila a problém se vrátil. Úplně zbytečně jsem tedy do sebe rvala hormony a platila každý měsíc nemalou částku. Já jsem jim ale zkrátka věřila, navíc mi to přišlo cool před kamarádkami a zmizelo mi částečně akné. Když jsem se pak paní doktorky ptala co je hlavní příčinou neprav.menstruace,prostě pokrčila rameny a chtěla mi navíc dát injekci na umělé vyvolání. To už jsem naštěstí nedopustila... A přitom stačilo jen počkat, až se to v pubertě ustálí. K doktorce už jsem pak nešla a během roku se to prostě srovnalo samo. Škoda, že jsem nebyla lépe informovaná už dříve. Jinak dobrý příspěvek, ale s nitroděložními tělísky také moc nesouhlasím...

12 Fox Fox | 12. února 2014 v 14:13 | Reagovat

Je mi 17 a HA jsem nebrala a ani se nechystám.. stačí mi co čtu třeba někde na fórech jaký to je svinstvo.. akorát furt nevím co budu mít jako alternativu

13 mariankosnac mariankosnac | 12. února 2014 v 14:18 | Reagovat

[6]:  No ale keď bolí zub tak pohár vody nepomôže, si človek musí dať prášky, a musí sa nimi predávkovať lebo inak moc nezaberajú. Každopádne antikoncepcia je svinstvo, nechápem prečo to ženy užívajú, teda viem  že je to proti menstruaci a proti otehotneniu, ale berú to aj ženy ktoré nemajú sex, prečo si takto zbytočne ničia zdravie?

14 Ameline Ameline | Web | 12. února 2014 v 14:23 | Reagovat

HA už nikdy. Brala jsem ji od 18 do 23. Trvalo půl roku, než se mi menstruace obnovila, a dalšího půl roku, než začala být aspoň rámcově pravidelná a ne tak bolestivá. Z toho vidím, jakej bordel napáchala. Jen mám problém, že jsem nepřišla na jinou použitelnou metodu. Na plodný dny bych musela být pravidelnější, na latex mám zřejmně mírnou alergii a především šíleně vysušuje. Pro něhormonální tělísko jsem nerodila a něco mi říká, že se do roka možná o dítě budu snažit. Tak nevím...

15 Mína Mína | E-mail | 12. února 2014 v 16:34 | Reagovat

Ahojky,reaguji na tvůj dotaz:-)).A ano hormon.antik.NEBERU,jsou přeci i jiné možnosti,které nejsou na chemické bázi.A proč bych měla být divná,že myslím na své zdraví.......?????

16 Arriane Arriane | 12. února 2014 v 16:40 | Reagovat

To by mě právě zajímalo, čím HA nahradíte? Jako myšlenka pěkná, necpat do sebe umělé hormony apod., ale co je teda řešení? Které by mělo stejně nízkou šanci na otěhotnění?

Já se HA dřív hdoně bránila, postupně mě můj kluk přemluvil. Beru ji půl roku, změny žádné, maximálně už mě tolik nebolí břicho a nemám to tak neskutečně nepravidelně. Dobře, možná si tím likviduju tělo více, než je nutné, na druhou stranu... Vždyť si ho likviduju i tím, že žiju ve městě, že jím normální jídlo atd. atd.

Takže já nevím, ale s HA jsem spokojená. Možná jen zatím, kdo ví. Na druhou stranu to brala i generace našich rodičů a že by měli extrémnější zdravotní problémy mi nepřijde.

Na jednu stranu je špatné HA vychvalovat do nebes ale na druhé si myslím, že by se ani neměla zatracovat-pokud se ji rozhodne brát žena, která ví, do čeho jde a jaká jsou rizika, nevidím na tom nic strašného.

17 Alue Alue | E-mail | Web | 12. února 2014 v 17:22 | Reagovat

[16]: Možná to uvidíš později. Však následky se můžou ukázat až za pár let, nebo ve chvíli, kdy chce člověk mít děti.

Znám lidi i s DOST extrémními následky po krátkodobém užívání. Hodně mi jich taky píše maily.
Hlavně proto jsem na 100% proti.

Přijde mi zajímavé, že dnešní lidé 1. dělají že neznají kondomy a za 2. žijí v představě, že bez ,,toho" to nejde. Všichni s každým, bez rizika, často, však proč ne... Ale nikdo už nechce pak řešit ty následky, choroby nepočítaje.
O nějaké zdrženlivosti, opatrnosti atd. se taky nikdo nějak nezmiňuje.

18 Eliss Eliss | 12. února 2014 v 17:29 | Reagovat

HA je svinstvo, to vím už dlouho, ale co teda potom místo toho? Když člověk nechce kondomy a spermicidní gely nejsou příliš sázka na jistotu? Přemýšlela jsem o FemCupu (bariérová antikoncepce), ale tam hrozí poměrně velké riziko špatného zavedení... Tak co tedy?

19 Skitty2 Skitty2 | Web | 12. února 2014 v 18:02 | Reagovat

Myslím, že neexistuje nikdo, kdo by nevěděl, že HA opravdu není nic zdravého. Na druhou stranu - neskutečně to ulehčuje život. Kdyby měl dlouholetej pár používat jen kondomy, tak se nedoplatěj a navíc je to vážně nepříjemné..

20 Amálka Amálka | 12. února 2014 v 18:09 | Reagovat

Podle mého - nejlepší řešení bez zdravotních rizik je buď najít si šikovného partnera, popř. používat kondom. Když hoří nejvíc, existuje pilulka po. Naše babičky a dědové používali v nejhorších časech střívka a my máme dnes takový luxus a spousta lidí říká fuj, já to nechápu...

21 Firzen Firzen | 12. února 2014 v 19:33 | Reagovat

Jak už tu někdo zmínil, vysazení této antikoncepce může přinést to, že se ženě na obličeji vytvoří nějaké ty pupínky, ale hlavně, že pak má menstruaci hodně nepravidelnou, a že je třeba dlouhá víc, jak měsíc... Jsou toto následky té antikoncepce nebo jak to s tím je?

Taky jsme koukali na to nehormonální nitroděložní tělísko, ale mě na tom zarazilo, že obsahuje měď, což je těžký kov. Já bych teda nechtěl mít kus mědi přímo uvnitř těla. Je to v pořádku?

Jinak asi hlasuju za zdrženlivost a kondomy. :D

22 blaf blaf | 12. února 2014 v 19:35 | Reagovat

[17]:
tak někdo třeba ani ty kondomy nesnese..

23 B. B. | E-mail | 12. února 2014 v 20:00 | Reagovat

Poslední mohikán - tak to je dost přesné.
Já kvůli odmítání HA byla na škole považována za "opožděnou" :D .. Jakože ještě nerandím s klukama atd... Taky mě bombardovali otázkami typu: "A jak to jako děláš? To nemáš strach?"..
Nedávno jsem, se taky setkala s argumentem, že někdo to potřebuje a že je to i zdrávé!!!

Docela žasnu nad tím, že někdo fakt neví, čím HA nahradit. Ježiš holky, to jste neslyšeli o pesarech (které jsou dneska už na mnohem užitelnější úrovní, než jak tomu bylo kdysy), spermicidech (které teda taky nejsou nic "žůžo", ale aspoň se necpete tím instatním jedem) nebo cyklotestech? A než začnete hned myslet na to, že tyhle věci jsou nespolehlivé - pohledejte si na internetu a klidně i mezi svými známými, kolik jich otěhotnělo přes HA. U mě konkrétně každá známa, co má dítě, otěhotněla přes HA...

24 Aprilka Aprilka | 12. února 2014 v 20:17 | Reagovat

Já vysadila nedávno po 10 letech. Používám Pearly (konečně vím, jak mé tělo funguje a rozumím mu, je to úžasné) a pro jistotu pesar Femcap a jsem spokojená.
Zajímavé je, že s HA jsem měla lehnou bolest břicha nebo hlavy začátkem menstruace, teď necítím vůbec nic. Akné jsem měla jen přechodně asi 2 měsíce po vysazení. Protože jím hodně zdravě a spoustu ovoce a zeleniny - tělo se vyčistilo.

25 Dara Dara | 12. února 2014 v 21:47 | Reagovat

[18]: Já používám pharmatex nebo contragel společně s Femcapem, pak máš stejné procento neotěhotnění jako s hormonální antikoncepcí, možná i větší, s ohledem na to, když si prášek občas zapomeneš vzít, nebereš ho pořád ve stejnou dobu, průjmy apod ;) Nebo jde používat i kondom + femcap, než se naučíš správně zavádět ;)

26 Bofinka Bofinka | 12. února 2014 v 23:02 | Reagovat

Moje kamarádka uživala dlouhodobě HA, pak dostala zdravotní potíže - sražlivosti krvi, ihned ukončila užívat doporučení doktorky.

[6]:
:-D super! Přášku nepotřebuju taky. Místo toho je mi stačí, když mazu Alpa Francovka na čelo a relaxuju ve teplé vaně v tmě. :-)

27 Aria Keboke Aria Keboke | E-mail | 12. února 2014 v 23:14 | Reagovat

Stala se mi několikrát u gynekologů, oba mi ty hormony cpali. Statečně odolávám. :D Vždycky na mě sice koukají stylem: Zabiju tě, jestli ty pilule popř. tělísko odmítneš. Čemuž už se jen směju. I kdyby ten humus brala celá planeta, tak já nebudu. Ne a ne. Ať jsem třeba za exota ale jak s oblibou říkám, kdykoli se mě někdo zeptá: Proč nekouříš, proč se nepiješ, proč si s náma nedáš jointa, atd, atd. Proč? Protože se mám na to příliš ráda. Basta fidli. :-)

28 Lilien Lilien | 13. února 2014 v 0:04 | Reagovat

Tak ne všichni spí se všema, že. Mám stálého partnera už několik let, přesto nechci mít žádnou ,,nehodu", nejsem připravená mít dítě. U kondomu stačí jedna chybka.

29 Léňa Léňa | 13. února 2014 v 0:36 | Reagovat

Já brala hormonální antikoncepci od svých necelých 19 let, kdy jsem si našla chlapce a asi po půl roce bylo zapotřebí to řešit, jelikož jsme oba byli studenti VŠ. Je to cca 20 let zpátky, tehdy byly ty prášky s mnohem vyšším obsahem hormonů. Tělesně jsem s tím žádné potíže neměla, mé mladé tělo bylo tehdy zdravé a silné, akorát se mi po prvním půlroce zvětšila prsa (jedno prasklo v podkoží a dodnes mě to bolí - má jiný tvar a je posunuté "níže"), pak mi výrazně porostl hrtan a změnilo mi to zabarvení hlasu. Po cca 3/4 roce jsem si všimla, že ty tablety ze mě dělají povahově "mírnou ovci", že jsem přizpůsobivější a ovladatelnější - no zkrátka jsem začala mít silný pocit jakobych já nebyla já. A to byl důvod proč jsem ty tabletky zahodila. Bylo to podvědomé rozhodnutí, nedokážu to přesně vysvětlit, ale šlo o to, že si chci o sobě rozhodovat sama. Zodpovědnost musí být na mě, cítím to tak. Ty tablety mi to rušily (stejnětak na sobě nesnesu různé prstýnky, hodinky, řetízky, náušnice - vydržím to několik hodin a pak to musím ze sebe servat, protože mě to ruší a přivádí až k zoufalství. Mě to spoutává, to je jako když štěněti nasadíte náhubek a ono se to snaží ze sebe servat.. udělá cokoli aby se osvobodilo.) V té době zároveň došlo i k rozchodu s tím chlapcem, a tak zmizel i důvod to nadále brát. Pochopila jsem až dodatečně, že  jsem to nebyla já kdo ty tablety chtěl, ale že jsem spíše  podlehla tlaku ze strany toho chlapce a jeho rodičů. Nedlouho poté jsem se osudově zamilovala a to co jsem nově cítila trvale změnilo mnoho věcí v mém životě. Vůbec pohled na svět. Tuhle antikoncepci už brát nebudu, nemám důvod. Po tom osudovém setkání už si totiž naprosto jasně uvědomuji, že se chci sexuálně stýkat výhradně s člověkem, s nímž pokud bych měla mít dítě, tak budu leda nejšťastnější člověk na světě. S kterým chci absolutně splynout. A to fakt nejde jen tak s někým. Nepravidelná menstruace mi nevadí, bolestivá nijak zvlášť není (po porodu se upravila, je slabší a bezbolestná, necítím se při ní nesvá, žádná nervozita).
Hormonální antikoncepce je IMHO stvořená spíše pro lidi, kteří jsou závislí na sexu a doslova jenom píchají místo aby někoho milovali.  
Je to stejné jako s jídlem - obžerové taky jedí, jedí .. aniž by měli hlad nebo chuť, ani sami neví proč to dělají.

Jediné co mě vždy trápilo byla nečistá pleť, ale tu mám od svých 13 let vpodstatě dosud, a ta antikoncepce to jen dočasně o něco zmírnila ..no a po třech měsících to vesele vyrašilo zas (mám totiž problém s nefunkční ledvinou a ta druhá taky pokulhává, takže se čistím přes plíce a přes kůži)

Myslím, že každý by měl velice důkladně zvážit rizika i benefity, protože čas se nedá vrátit a pokud se rozhodneme nezbývá pak než nést důsledky. Moje osobní cesta, která se mi osvědčila a pro mě funguje je jednoduchá - zbavovat se všech zbytečností a  být sama sebou.

30 Julijana Julijana | 13. února 2014 v 1:28 | Reagovat

[10]: Mýlíš se. Alue přechyluje. Doktorka je totiž přechýlený doktor. A co ti na přechylování v češtině vlastně vadí? Stydíš se za náš krásný nadstandardně vybavený jazyk?

(Tohle sice není k tématu, ale reaguju na poznámku,která taky nebyla k tématu, čímžto se omlouvám)

31 Daniela Daniela | 13. února 2014 v 5:14 | Reagovat

Mám kamarádku, která byla 3 roky s přítelem. Nebrala prášky. Prostě si "dával pozor" a neotěhotněla. To samé druhá kamarádka, která už taky bude 3 roky s klukem a dělají to úplně stejně.
To se jenom v časopisech holky straší, že kluk ze sebe vypouští spermie ještě před vrcholem nebo jak to mám říct. Někde jsem to četla a je to pěkný nesmysl. Jinak by ty kámošky už měly dávno děti. A já to dělala s bývalým přítelem taky tak. Dříve jsem uvažovala, že začnu brát prášky na nějakou dobu, ale jsem proti. Chci mít svoje pocity a nálady a ne to mít nějak ovlivněné hormonama.

32 Arriane Arriane | 13. února 2014 v 7:40 | Reagovat

[17]: Kondomy znám, ale nemám s tím absolutně zkušenost, přítel taky ne a slyšela jsem spoustu příběhů o protržení apod.

A s tou zdrženlivostí-pěkně děkuju, myslím, že zdrženlivá jsem poměrně dost, tedy jestli není tak strašný hřích milovat se se svým klukem (mimochodem mým prvním-stejně jako já jsem jeho první).

A mimochodem, možná je i pravda, že by bylo ještě užitečnější než o škodlivosti HA psát o zdrženlivosti a opatrnosti...

33 mioni mioni | 13. února 2014 v 10:21 | Reagovat

Musim maximalne suhlasit. Brala som antikoncepciu len pol roka a psychicky to bolo pre mna najhorsie obdobie. Je to chemicky hnus, kt. vam udiera na hlavu. Pozorujem to aj na inych zenach, kt. ju beru. Najhorsi je ten pocit, ze ak tabletky berete a mate z nich psychicke problemy, v danu chvilu si to ani neuvedomujete.

34 Jana Jana | 13. února 2014 v 12:43 | Reagovat

[16]: Generace našich rodičů HA sice znala, ale vše bylo v začátku a ještě nebyly ty následky tolik vidět.

Jelikož jsem částečně z oboru mohu potvrdit, že žena která otěhotní na poprvé nebo během půl roku je v dnešní době v podstatě výjimka. Osobně jsem brala pouze půl roku v životě a byl to hnus. Nikdy více. Otěhotnění bez problémů. Naproti tomu moje sestra bere HA cca 10 let. Minulý rok operace ženských orgánů, půlka pryč a otěhotnění je moýné pouze uměle a to ještě není jisté, že to půjde. Přirozeně už nikdy neotěhotní. Takových případů znám velké množství. Takže nechci Vám do toho mluvit, ale jsou i jiná řešení než je HA. Nejsem nějak zdrženlivá a v životě jsem neotěhotněla, pouze při plánovaném těhotenství. Takže jde to i bez HA. Ovšem je to vaše tělo, vaše volba.

35 Katka Katka | 13. února 2014 v 13:09 | Reagovat

Mám dvě děti a v období těhotenství,mezi těhotenstvím a než jsem znova nastoupila do práce, jsem HA 6 let nebrala. Cítila jsem se skvěle, jako by mě s tou HA někdo držel pod pokličkou, moje emoce, prožívání. Po dětech jsem se sice HA bránila, jenže ty nervy když se mi zpozdila menstruace...Tak do sebe raději rvu HA a huntuju svoje tělo a ničím svoji psychiku, ale mám jistotu, že nebudu muset přemýšlet o potratu. Ano, existuje kondom, ale to je poněkud nespolehlivé. A nehormonální tělísko?...nenašla jsem - cpou ty hormony všude :-(

36 Alue Alue | E-mail | Web | 13. února 2014 v 14:06 | Reagovat

[31]: Potvrzuji. Pokud je partner dlouhodobý a umí to dobře, není potřeba se bát. V preejakulátu, pokud je zdravá prostata a vše funguje dobře, spermie nejsou.

37 Luz Luz | 13. února 2014 v 14:55 | Reagovat

[19]: Kondomy nejsou moc drahé, nemyslím si, že by to vyšlo dráž než používat HA (aspoň pro mě teda určitě ne - nemáme s mužem tak velkou frekvenci).
A spolehlivé jsou dostatečně; pokud se někdo i přesto bojí, může si vypočítat plodné dny a v těch nemít sex vůbec, není to zas taková věda - většinu dní v měsíci otěhotnění nehrozí, protože vajíčko se nachází v jiné fázi cyklu.

38 Alue Alue | E-mail | Web | 13. února 2014 v 18:20 | Reagovat

[37]: Ano Luz, jen se nesmíš splést. Já osobně jsem výsledek chybně vypočítaných neplodných dnů. Dělali to na Vánoce a hele co z toho vylezlo.

39 Lilien Lilien | 13. února 2014 v 19:09 | Reagovat

[37]: To právě není pravda. Už kolikrát se nám stalo, když jsme se museli dodatečně chránit kondomem, že sklouznul nebo dokonce zůstal ve mě. Tohle se stát bez HA, tak jsem teď máma.

40 Luz Luz | 13. února 2014 v 20:06 | Reagovat

[38]: :) Jo, proto bych spoléhala ne jenom na tohle ale radši i na ty kondomy; kombinace obojího věřím, že je dost spolehlivá.

41 Luz Luz | 13. února 2014 v 20:14 | Reagovat

Jinak já jsem hlavně ráda, že jsem nezačala se sexem někdy v mladším věku za situace, kdy by pro mě těhotenství bylo opravdu nepředstavitelné. Teď mám věk i situaci takovou, že mě to nestresuje - i kdyby se nám dítě "povedlo" neplánovaně, tak bychom to přijali, protože věk na to už máme a situace není taková, aby se to nedalo zvládnout.

42 Chmm Chmm | 13. února 2014 v 21:50 | Reagovat

[31]: Já to tak s mým klukem nějakou dobu už taky dělám (HA brát nebudu ani náhodou a s kondomem mi to časem začalo vadit), umí si dát pozor a taky zatím nic..Třeba je to s tím vypouštěním ještě před vyvrcholením jen reklama na kondomy a antikoncepci :D

p.s: Doporučuji všem místo lubrikantu kokosový olej. Škodlivý rozhodně není ;)

43 Alue Alue | E-mail | Web | 14. února 2014 v 10:47 | Reagovat

[42]: A funguje líp, než všechny lubrikanty světa.

44 Domča Domča | E-mail | 14. února 2014 v 16:46 | Reagovat

[42]:No, tak tohle ti radím moc dobře fakt nedělej...Já si taky myslela, že se to nemůže stát když si dává pozor a hle, stalo se...A dokonce můj bracha se sestrou jsou také zplození z přerušované soulože...Sice to trvá déle, víc jak pár let než k tomu dojde, ale prostě jednou na to dojde.

45 Domča Domča | E-mail | 14. února 2014 v 16:48 | Reagovat

[22]: Jsou i kondomy s přírodní látky, ne jen ty latexové...

46 Domča Domča | E-mail | 14. února 2014 v 16:51 | Reagovat

[16]: Nemyslím si, že přemlouvání ze strany partnera je pěkné. Je to tvoje tělo, je to tvůj život, nikdo ti do toho kecat nesmí a jestliže tě má opravdu rád, pochopí to, přijme to a ještě bude rád, že si nehuntuješ své zdraví. Jestliže chce sex, měl by se umět přizpůsobit...

47 Domča Domča | E-mail | 14. února 2014 v 16:53 | Reagovat

[31]: Není to nesmysl, stalo se, ale stává se to po delší době, než jsou jen 3 roky sexuálního života...Většinou po 6ti. Proto jsme taky všichni s 6ti ročním odstupem:D My to tak měli celá rodina...

48 Domča Domča | E-mail | 14. února 2014 v 17:01 | Reagovat

[21]:Všechno tohle jsem si myslela taky. Že budu vypadat jako jeden obrovský hnusný červený pupínek po jejím vysazení. Že budu mít nepravidelnou, bolestivou menstruaci a že mi bude trvat hrozně dlouho. Opak je pravdou, všechno se srovnalo a je to ještě lepší než s ní. Jsem úplně bez pupínku a to i před menstruací. Mám jí spožděnou max. tak o 10 dní, a trvá mi přesně 6 dní s tím, že ani nevím o tom, že jí mám...Možná je to taky pupalkovým olejem, který beru týden před menzes, ale pleť si myslím se mi zlepšila hlavně potom co jsem ze svého jídelníčku vyhodila bílý rafinovaný cukr;)

49 Domča Domča | E-mail | 14. února 2014 v 17:03 | Reagovat

[17]: Jé a dáš sem někdy nějaké ty e-maily?myslím, že by to bylo pro některé ženy dost inspirující;)

50 Luz Luz | 14. února 2014 v 17:04 | Reagovat

[42]: [43]: A to jde dohromady s kondomem?? Olejové přípravky se s ním používat nemají, protože ho to může porušit. Jinak jen na přerušovaný styk bych přece jen radši nespoléhala.

51 Alue Alue | E-mail | Web | 14. února 2014 v 21:45 | Reagovat

[49]: Nedám. 1. Chouslostivá data za 2. Ochrana osobních dat. Z poradny jdou jen e-maily, které jsou k publikování vhodné, nejsou příliš choulostivé a ještě k tomu jdou anonymně.
Jiná situace by byla, kdyby konkrétní žena něco sepsala a řekla: Dej to na web, nevadí mi to.

52 Auri Auri | Web | 15. února 2014 v 10:46 | Reagovat

Taky jsem brala HA, vyzkousela jsem jich hned nekolik. Poprve v 18ti nebo 19ti. Po roce brani jsem se jich musela zbavit, protoze jsem zacala mit neskutecne deprese a priserne temne nalady, ktere jsem nikdy driv nemela, at uz se delo cokoli. Mela jsem pauzu kolem dvou let a pak zacala brat dalsi pilulky, abychom s pritelem nemuseli spolehat jen na kondom. Ty mi zpusobobvaly zase vzdy par dni v mesici migreny a nechutenstvi, plus me stresovalo myslet kazdy den na tu pilulku a desilo me, ze bych si ji zapomnela vzit, tak jsem presedlala na HA v naplastech, ktera ze vsech tech HA byla asi "nejlepsi", ale po roce brani(lepeni) mi zacaly rust vsude takove chlupy, az jsem se zhrozila a rekla dost... Prani prislo i od pritele, nechtel uz prvne, abych brala pilulky, pac si stoji za tim, ze je to humus, ale holt predstava ditete ted, kdyz si sotva usporadavam svuj zivot, je pro me desiva, tak jsme zkusili ty naplasti. Dikybohu jsem se odvazila je asi pred mesicem vysadit, tak snad se ze me vsechny ty hormony vyplavi co nejdriv, vydatne na tom pracuji. A snad mi bude rust za par mesicu oboci zase tam, kde ma a ne treba ruzne na cele nebo tesne nad ocnimi vicky... Ted se ucim verit samotnym kondomum a jamile se mi ustali menstruace, budu pocitat i neplodne dny. Uz chci davat do tela jen ty dobre veci.

53 Domča Domča | E-mail | 15. února 2014 v 11:05 | Reagovat

[51]: No jasný, tak já myslela, že ti to trebas některá napsala, protože né všechny jsou takové, že jim to vadí;)

54 Alue Alue | E-mail | Web | 15. února 2014 v 11:07 | Reagovat

[53]: Navíc si myslím, že po takto plodné diskuzi to už ani není potřeba. Je toho tady napsaného víc než dost, až se děsím.

55 Domča Domča | E-mail | 15. února 2014 v 11:40 | Reagovat

[54]: To je taky fakt:D

56 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 15. února 2014 v 18:36 | Reagovat

Je toho fakt dost... až si říkám, že by stálo za to, kdyby existoval nějaký web (třeba je?), kam by ženy mohly psát své zkušenosti s HA... a daly by se tam najít i nějaké statistiky (ale ty asi pořádné neexistují?) jak co opravdu pomáhá a jak v čem rozhodně ne...
Já HA nikdy nebrala... měla jsem ji jen jednou od doktora napsanou :-) V době, kdy by mi bývalo nevadilo, že otěhotním jsme zkoušeli přerušovanou... a pak hlavně symptotermálku. Nedávno jsem slyšela, že i s ní je potřeba dávat pozor, teploty reagují na vyspání-nevyspání, nemoc apod., člověk se může splést. Ale já si nemohla stěžovat... dnes poznám i bez měření, kdy mám po ovulačce... a můžu divoce sexovat :-)

57 K. L. K. L. | 15. února 2014 v 19:41 | Reagovat

Typická diskuze dnešních dívek o hormonální antikoncepci, těší mě, že aspoň zde to je jiné. Cituji: „Ty, vole, já můžu žrát úplně všechno. Dostala sem vod svýho gyndaře super antinu." Pro jistotu překládám do češtiny: Můj gynekolog mi předepsal výbornou antikoncepci. „Řek mi, že vůbec nepřiberu, že můžu žrát, co chci a kolik chci. A navíc krámy v poho." Překlad: Budu mít pravidelnou menstruaci. „Ty vole, to je paráda! Dám sice tři pětibáby (zase raději přeložím: bude mě to stát patnáct set korun měsíčně), ale všechno bude ideál." Jedna z dívek vyfoukla oblak kouře a nevěřícně zahučela: „Děláš si kozy?" (Překlad: Žertuješ?) „Bez prdele. Můj gyndař je bůh, ty vole!" „To teda čumim…" Citováno z: http://www.homeopat.mypage.cz/rubriky/nove-clanky/muj-gyndar-je-buh

58 All All | 17. února 2014 v 17:29 | Reagovat

Suhlasim s komentarom 31, poznam viacero parov, ktore to takto praktizuju a v obdobi par rokov ziadne otehotnenie.
Ja som pri hak citila taky tlak v hlave a v ociach, ze som mala pocit, ze mi praskne nejaka cieva a vsetky spominane nalady a vykyvy som zazila pocas roku s hak. Nikdy viac. A kokosovy olej odporucam taktiež :)

59 Daniela Daniela | 18. února 2014 v 22:31 | Reagovat

[47]:To je docela vtipné. Všichni po 6 letech. Třeba je to něco z miulých životů a domluvili jste se na něčem a proto to tak vyšlo :D Já to podala moc natvrdo, že to je nesmysl. Ale v časopisech se to prostě přehání. Reklama. Samozřejmě si nemůžu  být úplně jistá. Třeba to těm lidem vždycky vyšlo na neplodné dny a pak se najednou stala nehoda nebo něco dostalo ven zrovna v tu dobu a už to bylo. Nic není 100% bohužel. Někdo si vychvaluje prášky a jsou lidi, kteří stejně otěhotněli. Jak čtu všechny ty vedlejší účinky, tak to vážně za to nestojí. Navíc se to vypouští potom v moči dál do přírody všechny ty hormony.

60 Lou Lou | 22. února 2014 v 12:36 | Reagovat

Tak taky přidám svou troškou do mlýna. HA jsem brala necelých pět let s půlroční pauzou. Tu pauzu sem si dala proto, že mě HA strašně štvala. Vysadila jsem jí 3 měsíce jsem nedostala menzes, celá sem se opupínkovala- všude! hrudník, záda, krk, obličej. Dospělo to do stádia, kdy jsem byla totálně na dně a tu HA zase nasadila. po dalších dvou letech jsem si řekla a dost! opět jsem jí vysadila. Impulzem k tomu bylo především to, že se mi zničeho nic začaly po malým nárazu dělat hned modřiny, křeče v nohách a celkově jsem cítila, jak se mi zanáší žíly. Scénář se opakuje. Je to půl roku. 3 měsíce jsem nedostala menzes, potom ano a jako "bonus" se přidala nějaká vyrážka v okolí nosu a pusy. Nevím co to je, klasický akné vypadá jinak. V úterý jdu na kožní. zařekla jsem se, že HA už nikdy! prostě se musim hecnou a i kdybych vypadala jak reklama na puntíky, tak musím vydržet. Po vysazení se cítím líp, odvodnila jsem se, vnímám, že se v mým těle něco děje. Prý se HA z těla odbourává až 7(!!) let. Kdybych v osmnácti věděla, co mě kvůli týdle srajdě čeká, tak bych to nikdy brát nezačala. No,když sem blbá, tak teď budu trpět.

61 Aileane Aileane | 23. února 2014 v 0:01 | Reagovat

Vidím, že tu převažují komentáře proti a ačkoliv plně chápu, co za svinstvo to je a taky, že s tím mnoho slečen/žen může mít problémy, myslím, že to záleží především na člověku samotném. Asi jsem přesně ten případ, který kritizuješ, beru jí od asi 16 (nyní je mi 20). Už v té době jsem ale měla stálého partnera (2 roky) a ačkoliv jsme se rozešli a každý teď máme někoho jiného (před nedávnem oslaveno 2. výročí), antikoncepce byla pro mne nejlepší možnou volbou. Spermicidu totiž nevěřím, to ať se na mě nikdo nezlobí (argument, že při antikoncepci slečny otěhotněly (mimochodem ve většině případů za to může opomenutí pilulky) je irelevantní, protože při kondomu/spermicidu také a dokonce to procento je mnohem vyšší) a u kondomu se mi předtím stalo, že se protrhl a to pak byl teprv strach.
Vždy jde hodně o gynekoložku, mě se konkrétně ptala na srážlivost krve, pravidelnost menzesu (pravidelný) nebo jiné problémy (žádné, v tomto ohledu jsem zdravý člověk) a pravidelně mi bere cytologický stěr. Na tomto základě mi předepsala antikoncepci Lunafem a můžu říci, že mi sedla hned od začátku, vůbec nevím, co je to špinění nebo nějaká nepravidelnost. Jinak se taky necítím a nikdo v okolí si ani ničeho nevšiml, naopak mě spíš přešel ten stálý stes z toho těhotná/netěhotná (protože prostě co kdyby). Za celou dobu užívání jsem jí byla nucena vysadit jen jednou a to při nemoci, menzes jsem měla i nadále pravidelný a žádná změna nenastala. Co se týče mého vývoje - opět žádná změna a i energeticky jsem v pořádku. Navíc se přiznám, že děti jsem nikdy neplánovala, je sice možné, že si to rozmyslím, ale zatím to tak nevypadá, navíc jako budoucí právník na to asi stejně čas mít nebudu. Je to podle mě o tom, co komu sedí. Ale uznejte, že pro 16 letou holku tehdy by nebylo vhodné nitroděložní tělísko a pokud mi tu někdo, řekne, že v zájmu "svého čehokoliv" bych neměla s partnerem raději spát, odpovím, že přeci při milování dochází k nejužšímu spojení a projevení lásky, jde to i jinak, ale k partnerství to neodmyslitelně patří.

62 Arten Arten | 11. března 2014 v 16:15 | Reagovat

No ja jsem se dokonce dohádala s kamošem. My si musíme ničit zdraví aby si užili oni. Ne, brala jsem sice Proveru jen na ustálení menstruačního cyklu, ale od te doby jsem pořád chodila k doktorům, zhoršil se mi psychický a fyzický stav. V 17 letech brát 4 druhy prášků a inhalátor, to je hodně divný. Vysadila jsem všechn y prášky a nakonec Proveru. Je mi fajn, ale menstruaci jsem dva měsíce neměla. I když jsem davky postupně snižovala jak doktorka chtěla. A teď babo raď. Hormony už nikdy více.

63 Profet Profet | E-mail | 29. března 2014 v 8:59 | Reagovat

Ona má hormonální antikoncepce ještě i jinou stránku než působení na zdraví. Mám na mysli její raně potratový účinek při selhání primární funkce bránění ovulaci - což potvrdil i sexuolog Radim Uzel, viz http://aktualityhvezd.wordpress.com/2010/03/15/radim-uzel-potvrdil-abortivni-ucinky-hormonalni-antikoncepce/ nebo podrobnější popis - viz „Antikoncepce – Co potřebujete vědět, ale nikdo o tom nemluví“ (hlavně str.6 a násl.) na http://www.prolife.cz/download/sklad/b004-antikoncepce.pdf
Považuji za velké zlo, že ženy nejsou informovány i o těchto účincích HA. Mnohé by možná už z etických důvodů odmítly. Raně potratově působí i další metody bránící uhnízdění oplodněného vajíčka v děloze, jako nitroděložní tělíska atd., které jsou klamně nazývany "antikoncepční".
Můžete si říci:"Přece vyhnat oplodněné vajíčko či sotva se rozvinuvší zárodek není přece potrat." Pokud by byl člověk jen tělo, pak snad, ale pokud má i duši, která vznikne v okamžiku početí (jakože tělobez duše není živé), pak už se nejedná o něco, ale o někoho...
Alternativou zcela bez chemie je metoda přirozeného plánování rodičovství (PPR) - dnes nemusí být málo spolehlivá, protože se prodávají už mnoho let malé osobní počítače (např.Lady Comp) pro přesný výpočet plodných a neplodných dnů, jejichž spolehlivost je srovnatelná s HA - viz např.:
http://www.naturcomp.cz/
Ještě jednou závažnou skutečností týkající se HA je téměř katastrofální působení hormonů vyplavovaných z těla do vody a do přírody - viz např.:
http://petr-kubac.blog.cz/1304/absolutni-antikoncepce
nebo video na Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wsLV2Mblh8M

64 Michaela Michaela | 5. května 2014 v 9:31 | Reagovat

Ja misto HA (vysazeno po peti letech) zacala pouzivat Pharmatex, je to takova pilulka co se tam dolu zavede a funguje pry tak, ze "zahusti" sliznici a spermie se nedostanou az k vajicku (tak mi to vysvetlovala kamoska z farmacie). Stridame to s kondomem, kterej nam akorat obcas praskne.. Ale nastesti uz jsem v situaci kdy si muzu dovolit otehotnet aniz by to byl nejakej megapruser. Jsem rada ze jsem se toho svinstva zvaneho HA zbavila..

65 Nicol Nicol | E-mail | 8. června 2014 v 18:06 | Reagovat

Juhuu není nás tak málo jak tak koukám :) Antikoncepci jsem nikdy nebrala a to je mi 20. S těma pohledama a divnejma kecama od jiných jsem se setkala no... Prostě to nedokážou pochopit... Jenže já prostě celkově nemám ráda prášky... jediný který beru jsou na nedostatek železa a červených krvinek, ale to jsou spíš vitaminy... názor jiných na to mě nezajímá.. at si do sebe rvou dál chemikálie a stěžujou si na ohromný zvýšení cen prášků a kolik vždy utratí v nemocnici... Ani při nemoci je neberu.. stačí zázvor a další finty a chřipajzna odtáhne pryč :) A bolest hlavy bohužel opravdu nejde zahnat vždy vodu a dalšíma věcma.. když sem měla po bouračně hlava mě bolela pořád a fakt hodně.. a jediný co mi pomohlo byly právě prášky :/ Jinak děvčata moc prosím neznáte nějakou náhradu za HA ? Už mě nebaví po přerušované souloži (doufám, že tu nikoho nepohoršuji)doufat, že jsem neotěhotněla... Kondom prosím nee ten já nepoužívám... :) Díky :)

66 Lorána Lorána | E-mail | 21. června 2014 v 9:52 | Reagovat

Správně! A taky už mi ty pilulky lezou krkem. Po 3 letech s nimi hodlám skončit. Nemám žádné špatné příznaky, ale jsem přecitlivělá a trpím depresemi..kdo ví, možná je to právě z nich. Ke všemu otevřeně říkám, že sex nemusím mít a proč bych si já měla kazit zdraví jen proto, že můj přítel to má pohodlnější. Takového :-D
Děkuji, Alue, za článek, který mě utvrdil v mém,už dřívějším, myšlení :-)

67 W W | 21. prosince 2014 v 19:32 | Reagovat

[2]: Půsty byly ve dřívejších dobách úplně normální a to i neplánovaně -- prostě byla špatná úroda. Takže člověk je na půsty zvyklí a to včetně dětí.

Pochopitelně když bylo příliš málo jídla, tak nebyly děti vyrostené v 15, ale až v 18, ale to bylo všechno. Prostě v 18 letech vypadalo dítě stejně, jako dnes v 15.

Dnes děti rychleji vyrostou a potom... potom také začnou rychleji stárnout, protože jídlo přežírání urychluje stárnutí.

Plánované půsty v dnešní podaní = budu jeden den hladovět, abych druhý den mohl jíst za deset lidí.
A toto je pro tělo ničivé!

Ale jinak -- díky půstu si odpočinou ledviny a ty si to opravdu zaslouží.
Naše ledviny jsou extrémně zatíženi českou kuchyní, která je složena z 90% z masa.
A antikoncepce je další extrémní zátěží pro ledviny, které se snaží přirozeně dostat ty kvanta hormonů z těla ven.

68 W W | 21. prosince 2014 v 19:37 | Reagovat

[4]: Paralen mi nikdy na bolest nepomohl. Vlastně mi nikdy na nic nepomohl.
Paralen je úplně na hovno!

69 W W | 21. prosince 2014 v 19:44 | Reagovat

[5]: Z nepravidelné menstruace je dneska moderní dělat něco hodně nenormálního, strašného a nebezpečného. Ve skutečnosti není žádný důvod se znepokojovat nebo dokonce tuto "nemoc" léčit.
Lidské tělo se občas přepne do úsporného režimu, protože se nechce vyčerpávat. Proto jsou menstruace nepravidelné.

70 W W | 21. prosince 2014 v 20:02 | Reagovat

[13]: Pokud bolí zub, tak ti paralen nepomůže. Na zub potřebuješ něco hodně silného - morfin. Vlastně paralen nepomůže nikdy na nic.

71 W W | 21. prosince 2014 v 20:07 | Reagovat

[16]: Ten kluk je debil! Já bych nikdy nikoho k HA nepřesvědčoval,
a kdybych byl holka tak bych to nikdy nežral!

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama