V e-shopu Alue.cz jsou nové křišťály z Madagaskaru. - Aktuální výběr ZDE
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 01.12.

Jaroslav Dušek: Jsme pokrytci

21. července 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Rozhovory a Osobnosti
Máme plnou pusu bezpečnosti na silnici, dítě strčíme do sedačky, spoutáme i psa, protože pes má mít také bezpečnostní pásy, a vedle toho jezdí naše auta dvě stě kilometrů v hodině!
To je to, co považuji za pokrytectví! Kdybychom chtěli opravdovou bezpečnost a záleželo nám na lidech, nikdo by tak rychle nejezdil. Nejezdily by kamiony po stejné silnici, jako jezdí malá auta. Ale tady nikomu o skutečnou bezpečnost nejde. Hlavní je, aby se autosedačky prodávaly, aby se prodávaly helmy! Možná budeme chodit v helmách dokonce i po ulicích, nebo nám přikážou nosit brnění, protože se to bude někomu hodit. Vhodná by byla třeba molitanová vrstva, kdyby do nás někdo narazil, aby to tak nebolelo. Když to někdo vymyslí, tak si to koupíme. Protože to bude předpis.

Taky se rádi věnujeme drogové problematice, protože to vypadá ušlechtile. Když se však zeptáme skutečných odborníků na drogy, dozvíme se s úžasem, že největší negativní dopad mají léky a alkohol. Jenomže nenápadná, plíživá závislost na lécích a alkoholu je společností tolerována. Stejnou společností, která začne otravovat pěstitele kaktusů, aby v sobě náhodou neměly mescalin!

Za chvilku se jistě dozvíme, že si z pokojových rostlin můžeme vypreparovat nějakou látku, která by nás mohla nějak povzbudit, a pak zakážou i je. A nám to svým způsobem patří. Jestliže si to totiž my, lidé, necháme líbit, tak nebudeme pěstovat žádné kaktusy, ale klidně si necháme do sebe sypat léky ve velkém.
Proč se na benzinové pumpě prodává alkohol? To nikomu nevadí?
Vadí někomu herny? A co závislost na automatech? Nikomu nevadí ta ohromná závislost?
Tečou z toho prachy, pro státní zisky… Vždyť je to směšné a legrační.



Když přestaneme vidět celek a soustředíme se na detailní pitomosti, vymyslí nějaký blázen zákaz kaktusů určitého typu jen proto, že mu to jeho pozice v politické straně umožňuje.

Když se objevil záměr stavět Kaplického Chobotnici na Letné, všichni o ní diskutovali jako diví, aniž si všimli, že tam roste víceúrovňová křižovatka jako kráva. Zdá se, že celá akce okolo budovy Národní knihovny mohla být jenom zástěrkou, měla odvést pozornost. Protože - jak všichni víme - Chobotnice se nakonec nestaví. Byla to jenom taková legrace. Ale ta křižovatka tam nejspíš bude, pokud se tunel Blanka nepropadne celý úplně.

Když totiž předhodíš lidem problematiku kaktusů, jestli je mohou pěstovat, nebo ne, tak odvedeš jejich pozornost od jiných závažných problémů. Třeba od těch, které se týkají medicíny nebo fungování zdravotnictví vůbec, pojišťoven… Odvedeš pozornost od jádra problémů. Bude se řešit, jestli můžeš mít doma kaktus.

Myslím si, že obecně nejvíc vadí látky, které by mohli být lidem opravdu prospěšné. Které by je vytáhly z celého farmaceutického kolosu, vyjmuly by je z působení černokněžníků. Najednou bychom se vyléčili sami pomocí přírodních látek, díky svému důvtipu. Protože takové ,,nebezpečí" tady skutečně existuje, pořádají se tažení proti těmto látkám. Lobby chce, abychom se cpali ibuprofeny, ibalginy, které má dnes v kabelce každá holka na střední škole. Když ji při menstruaci není dobře, tak šup, a všechno je v nejlepším pořádku. Člověk má pocit, že jde hlavně o to, abychom nezačali být nějak zdraví sami od sebe. Abychom si doma nepěstovali něco, co by nám pomohlo.

Když jsem se ptal kluků, kteří pěstují technické konopí, proč je proti němu takové tažení, řekli mi, že je to obrovský konkurent pro ropu.
Z konopí můžeme totiž vyrobit úplně všechno! Olej, mouku, provazy, látky, pohonné hmoty, laky, masti, krémy, stavební materiál, tepelné izolace, brikety. Je to univerzální materiál, najde využití v odvětví potravinářském, oděvním, energetickém a stavebním. Konopí je přímý konkurent ropy. Proto o něm debatujeme jako o droze, jenže jde hlavně o to, aby se náhodou nerozšířilo. Co kdyby narušilo zavedené hegemonie…

Slyšel jsem přednášku doktora Greena, která zazněla na konferenci v Barceloně v červnu roku 2009. Mluvil o tom, kolik se ročně protáčí peněz v petrolejářském průmyslu. Pamatujte si to číslo: čtyři sta trilionů eur! Doktor Green je americký obvodní lékař, který celý život bojuje za rozšíření informací kolem tzv. volné energie reprezentované vynálezy Nikoly Tesly a dalších vědců. Hovořil o tom, že komunikoval s prezidenty Clintonem a Obamou, kteří mají snahu tyto informace uvolnit. Tento lékař tvrdí, že od roku 1902 už nemusel být spálen ani litr ropy, ani kilo uhlí.

Přístroje, které by to umožnily, už tady v té době byly. Green dokládá, že v Americe je přijato 1600 patentů na volnou energii a na všechny je uvaleno národně bezpečnostní embargo, protože patentovací úřad má v případech některých vynálezů právo na jejich zmrazení. Přijmou je, patentují, ale dál už je nepustí. Green říká, že přístroje na výrobu volné energie viděl, že existují. Vyjmenovává lidi, kteří byli kvůli tomu zabiti, dokonce včetně ředitele CIA, jenž byl ochoten na takovouto komunikaci přistoupit a určité informace uvolnit - v případě malých generátorů pro rodinné domy. Nalezli jej mrtvého dva dny před důležitou schůzkou.

Pořád nějak nechápeme základní princip našeho manipulativního světa, který spočívá v tom, že nějací ,,chytřejší lidé" něco zakazují. Nacpou nám na hlavy helmy, do těla strčí čipy, oočkují nás, přikážou nám povinnou péči v tom či onom jenom proto, aby se náhodou někdo ze systému nevymanil. To by se jim nehodilo, je přece potřeba pro nějakou úzkou vrstvu lidí, majitelů korporací, aby všichni makali a minimálně padesát procent svých příjmů odevzdávali na daních, pojistkách a poplatcích. Hra je jasná, není na ní nic složitého.

Viděl jsem film Home, který ukazuje, jakým způsobem ničíme planetu.
Všechno jsme ,,zobchodovali" a připadá nám to jako normální. Unikl nám pocit celku. Nechápeme, že když chceme hospodářský růst, roste náš dluh. Myslím hospodářský růst, jak je dnes definovaný. Tím pádem je logické, že nejvíc rostou dluhy. A protože se nedíváme na svět celostně, myslíme si, že je výhodné plundrovat Zemi. Dneska už jsou státy jako Gabon, jejichž představitelé říkají: ,,Ano, budeme těžit vzácné dřeviny z pralesa, ale na jeden hektar pokácíme jen jeden strom za rok. Najdeme způsob, jak udržet celek. Ne že vykácíme všechny krásné stromy na židle, na podlahy a trámy. Nebo že je ztopíme…"
Nemusíme přece krásné stromy zničit, dokud židle, podlahy, trámy slouží. Nemusíme mít přece každý půlrok nové židle. Je to nesmysl a choroba naší mysli. Toužíme po věcech, které nepotřebujeme. Necháme si nadiktovat nějakou společenskou reklamní masáží, že potřebujeme zbytečnosti, bez kterých bychom se klidně mohli obejít.
Kvůli téhle dysfunkci naší mysli může nekonečně fungovat obrovská nadvýroba a celé se to bude hájit hrozbou nezaměstnanosti. Nakonec se vždycky najde někdo, kdo ti řekne: ,,No, hele, počkej, a co by dělali ti nezaměstnaní?" Já mu na to odpovím: ,,Dělali by to, co by bylo potřeba! Uklidili by ulici, zahrabali by vykopaný výkop, někomu by pomohli."

Slyšel jsem takovou věc. Nějaký člověk údajně mluví s gorilami. Zná jejich posunkovou řeč. Zeptal se jich: ,,Proč používáte nástroje mnohem méně, než to dělají šimpanzi?" A gorila mu odpověděla: ,,My používáme nástroje méně, protože od nich je příliš blízko ke zbraním."
Když toto odpoví gorila, nastavuje nám zrcadlo. Uvidíme svůj strach, ztrátu bdělosti. Uvidíme, jací jsme pitomci. Slovo ,,pitomý" původně znamenalo ,,krmený". ,,Husa pitomá" byla ,,husa vykrmená". Naše pitomost spočívá v naší vykrmenosti. Zejména naše civilizace obchodující s čímkoli. A především s našimi dušemi. Pitomci, kteří ztratili bdělost. Neboť jestli gorila toto odpoví, je to vrchol bdělosti. Protože se obejde bez nástrojů, zvládne věci, které potřebuje, a neví, proč by si připravila problém, že se těmi větvemi začnou všichni nakonec mlátit.
Téhle příhodě věřím, protože vím třeba od spisovatelky Anick de Souzenelle, že na planetě existují domorodé kmeny, jež ovládají metalurgii, ale záměrně ji nepoužívají. Říkají, že metalurgie je přílišný zásah do těla Země. Že nástroje si mohou vyrobit z kamene a z kostí, a to jim stačí. A viděl jsem filmový dokument o Křovácích, jak kamennými sekyrami pokácejí strom. Slyšel jsem, že dodnes v některých afrických vesnicích je kovář něco jako kat. Žije trochu stranou jako zvláštní bytost.

Při metalurgických procesech se musejí dodržovat velice přísná pravidla, zvyky a očistné rituály. Takže si dovedu připustit myšlenku, že gorily nepoužívají nástroje vědomě. Stejně jako Mayové neužívali kolo, ačkoli ho museli znát, ale z nějakých důvodů ho nechtěli užívat.
My, jak jsme lační a neklidní, nechápeme celek, začneme se rýpat v genech, protože chceme být bohy naší umolousané části světa, a vyrábíme umělé myši. Nenechaví černokněžníci chtějí štěpit atom, chtějí se cpát do genetického kódu.
A proč? Co tím získáme? Že vyrobíme umělou myš? Nebo že rozštěpíme půl zeměkoule v atomu a že nebudeme kam pak mít uložit odpad? Že otrávíme všechny podzemní vody kyselinou sírovou, abychom mohli vytěžit uran?
Získáme větší pocit důležitosti, který nás ještě více zaslepí? Jak dlouho ještě chceme pěstovat svou nepozornost?

Originální zdroj textu: Jaroslav Dušek - ZE MĚ (kniha)
Převzato (s úpravami češtiny) z http://czechnewstv.cz/jsme-pokrytci/
Doporučující recenzi na skvělou knihu ZE MĚ najdete zde: ZE MĚ Cesta blázna a vnitřní svět Jaroslava Duška

Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihy! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue
 


Komentáře

1 Karel Havlík Karel Havlík | E-mail | 21. července 2014 v 9:00 | Reagovat

... co k tomu napsat?... NIC NEŽ PRAVDA!

2 Lenka Lenka | 21. července 2014 v 11:18 | Reagovat

Jasně že je to pravda, ale k čemu nám takový článek je? Článek, ve kterém si člověk na něco stěžuje, musí mít alespoň nějaký návrh co s tím dělat nebo tak, ale tohle?

3 vlaja vlaja | E-mail | 21. července 2014 v 11:32 | Reagovat

ked si budeme važiť zdravy rozum chraniť ho starať sa onho je to ako vzacna kvetina pokročíme/ide tu o zdravy rozum/

4 Alue Alue | 21. července 2014 v 11:32 | Reagovat

[2]: To je úryvek z knížky. Když to chceš celé, tak si ji kup.

5 sp sp | 21. července 2014 v 12:20 | Reagovat

[2]:On si nestěžuje, jen konstatuje fakta.

Kdyby někdo chtěl bezpečnost na silnici, tak by nařídil, aby bylo možno vyrábět a provozovat takové vozy, které mají omezenou max. rychlost dejme tomu 60 a budou muset být šetrné k přírodě.
Jenže to se nestane, protože ty tajtrlíky zajímají jen peníze ať už za prodané auta, autosedačky, benzín. atd.

Prostě je to jen byznys s prázdnými řečmi o bezpečnosti. Tomu děcku bude prd platné, že je v autosedačce, když do jejich auta narazí 12tunový kamion.

6 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 21. července 2014 v 12:25 | Reagovat

Já auto neřídím, a když náhodou s nekým jedu, tak se zezásady nepřipoutávám, pokud nemusím. Nepotřebuju to. Když jedu na kole, nepoužívám helmu, protože si neplánuju rozbíjet hlavu o silnici. Vlastně nechápu, jak se při pádu z kola vůbec někdo může praštit do hlavy. Mě si to nikdy nestalo.

7 Myšák Myšák | Web | 21. července 2014 v 12:44 | Reagovat

Trošku mi uniklo jádro článku. Mám pocit, že celý text je o jednom a tomtéž.

8 Iv Iv | E-mail | 21. července 2014 v 14:45 | Reagovat

[2]: Mně připadá, že ten úryvek Duškův návrh právě obsahuje.. Učit se vidět celek, být pozornější k životu atd. atd

9 ach-jo ach-jo | 21. července 2014 v 16:00 | Reagovat

To je zase mlaskot. V České republice počítáme milion, miliarda, bilion. V USA se počítá milion, bilion, trilion. V matematice 10^6, 10^9, 10^12. Ropný průmysl v USA má velikost zhruba 400 miliard USD (nebo eur). Tj. je tam ještě další řádová chyba (v USA by řekli 400 bilionů - nikoliv trilionů!)

Celá světová ekonomika má velikost 74 bilionů USD (americky 74 trilionů).

Jestli budeš tvrdit, že ropný průmysl je mnohem větší než celá ekonomika, tak je to jako když klasik tvrdil, že uvnitř zeměkoule je schovaná další zeměkoule, která je větší než ta vnější. ;-)

10 vlaja vlaja | E-mail | 21. července 2014 v 17:03 | Reagovat

je to jednoduche je to vlada psychopatou ked budu /vladnuť/ normalny ludia ok treba protipsychopaticku obranu armadu.

11 Vanilková Vanilková | 21. července 2014 v 17:21 | Reagovat

[2]: no myslím, že je taky dobré si problém nejdříve uvědomit. Ale jinak připouštím, že obecně se většinou o globálních problémech spíše jen hovoří, než aby se konstruktivně něco začalo podnikat. Článek se mi líbí, zaujala mne pasáž o metalurgii.

12 Alcatraz Alcatraz | 21. července 2014 v 19:35 | Reagovat

[4]: Souhlasim s Lenkou, však to víme, ale co my s tím zmůžeme?

V názvu článku je napsáno: Jsme pokrytci, kdo my? Já teda ne a osobně se mě to dotýká, když si jsem dala úryvek, tak si k němu měla alespoň ještě dopsat svůj názor + nějaký KONKRÉTNÍ plán co s tím dělat, jinak tohle dokáže říci každý, člověk si nemůže dovolit kupovat každou knihu ze které viděl úryvek. Jinak je mi jasný že máš právo dávat jsem co chceš, respektuju to.

13 sp sp | 22. července 2014 v 9:48 | Reagovat

[12]:Existují knihovny.
Tu vzpomínanou knihu napsala Brzáková jako rozhovor s J. Duškem.

Takže si ji můžeš přečíst, jen se musíš zvednout a zajít do knihovny.

14 Alue Alue | 22. července 2014 v 10:30 | Reagovat

[12]: Tak takovým příspěvkům se už jenom zasměju.
Věčně nespokojení jedinci: dáte jim zlaté prase a oni budou ještě blbě remcat, že nemá uvázanou červenou mašli.

[13]: Na to je moc línej, ten by rád všechno kompletně zadarmo, pěkně přímo pod nos.

15 Alue Alue | 22. července 2014 v 10:31 | Reagovat

[13]: ... a ještě oštemplované mým názorem, aby nemusel přemýšlet sám.

16 Arleta Arleta | 22. července 2014 v 10:57 | Reagovat

[12]: Proc chces KONKRETNI plan, co s tim delat? Copak neni vsude v mediich dost navodu, co delat, co nedelat, jak se chovat, co kupovat? To opravdu potrebujes konkrerni navod, jako ovce? Ani ta ho nepotrebuje, proste citi, co je spravne a dela to. Proto si myslim, ze je dulezite, nadhazovat teorie, otazky, aby se clovek zamyslel. A pak udelal to, co citi, ze je spravne. Ikdyz to bude omyl - protoze jedine tak ziskas svou vlastni zkusenost, a ta je nedocenitelna. Budes-li delat veci podle  navodu tech druhych, nebudes sam sebou, proste udelas co ti rekl nekdo jiny a pak nebudes spokojen...ikdyz se ti bude zdat, ze je to dobre, stale tam bude pochybnost o rozhodnuti...

17 Karel Karel | 22. července 2014 v 10:59 | Reagovat

Myslim ze aby se mohl problem resit je treba na nej poukazat aby si ho lide uvedomily, a mohly o nem premyslet, pokud na to nejsou lini, vsechno je o lidech a pokud dostatecny pocet lidi dostatecne chce neco resit vdy se najde cesta, zdravim Alusko.

18 Iv Iv | E-mail | 22. července 2014 v 13:42 | Reagovat

Schůdnější a zábavnější, než se pídit po knihkupectvích a nebo knihovnách, je si Jaroslava Duška prostě najít na internetu, pustit třeba na YouTube, má vždy velkou sledovanost, vesměs si zve do divadla zajímavé a zároveň vtipné a pohodové lidi.. A např. to jeho představení Čtyři dohody na základě  knižní předlohy M. Ruize je naprosto dokonalé:). Potěšilo mě, že ho Alue připomněla..

19 Krahujec Krahujec | 22. července 2014 v 14:27 | Reagovat

Těm lidem nešlo o to remcat. Šlo o to, že tento článek je prakticky nic než remcání. Jeho přečtením si nic neodnesli. Chápu, že je to úryvek, stejně tak to chápou i ti lidé. Ale Pokud je celý úryvek ono zmiňované remcání, pak člověk nabyde dojmu, že v knize opravdu nic než remcání není. Těm lidem šlo o to, aby když už člověk na něco nadává, neřekl jen že je to na nic, proč je to na nic, ale také vlastní myšlenku, jak údajnou situaci změnit k lepšímu. Neznamená to, že ti lidé nemají vlastní představu. Neznamená to, že jsou automaticky v opozici vůči autorovi. Chcou jen mít něco, co by odlišovalo daná slova od slov hospodských filozofů.

20 Alue Alue | 22. července 2014 v 17:23 | Reagovat

[19]: Článek je zamyšlení nad společností, nad tím jak to je. To že říkám fakta, nebo svoje názory, ještě neznamená, že si stěžuju. Kor říkat o Jaroslavu Duškovi, že je hospodský remcal a nedává řešení, absolutně není na místě. Tento člověk na rozdíl od mnoha jiných něco dělá a něco dokázal.

21 Alcatraz Alcatraz | 22. července 2014 v 19:03 | Reagovat

[14]:

[20]: To ale skoro vypadá jako že ostatní nic nedělali nebo neudělali, ačkoliv se třeba snažili sebevíc, byť neměli takový talent, můžeme tedy začít dělit lidi na méněcenné a hodnotnější podle toho jak jsou populární, tím nezpochybňuji J. Duška, a říci o někom podle pár vět že je líný a vše by chtěl zadarmo přímo na talíř také není zrovna moudré, já jsem neřekl že si ty nebo J. Dušek stěžujete ale ty to říkáš o jiných a přitom o nich vůbec nic nevíš, Lence jsi jen odsekla: Když to chceš celé tak si to kup. Vůbec v těch dvou příspěvcích nebyl žádný útok, lidé jsou už vysílení psychicky i fyzicky když vidí že žijí spořádaným životem, snaží se ale vidí že všechno kolem nich je čím dál horší a horší, systém nás čím dál víc dostává pod kontrolu a pomalu zabíjí. Pro odstavení současného systému asi nebude stačit žít spořádáně a harmonicky, bude to chtít nějakou velkou nevratnou akci po které se současný systém zhroutí, a tu v tomhle článku nevidím, vidím tam jen 100x omílané, to bych opravdu bez přehánění taky dokázal napsat, jenže nejsem "nadčlověk" Přeber si to jak chceš.

22 Martin Martin Martin Martin | 22. července 2014 v 22:57 | Reagovat

Ahoj Alue, děkuji za krásný příspěvek moudrého Jaroslava Duška :)
A těm popichovačům, co si jenom stěžujou, že tu není odpověď na jejich nevědomost vzkazuji jenom jedno: myslete srdcem :)

23 Vojta Vojta | 24. července 2014 v 15:16 | Reagovat

Super článek. Nevím, proč někdo věří tomu že tráva je zakázaná kvůli tomu že vládě strašně záleží na našem zdraví (což je taky dost překroucené)

24 Frankie Frankie | 26. července 2014 v 9:08 | Reagovat

S trávou taky souhlasím :) Ale...
Řekněme, že plány na stroje produkující volnou energii existují. Všichni se shodneme na tom, že aby někde něco mohlo vznikat, musí jinde zanikat, někde přibude jen to, co jinde vezmeme. Není možné, že to CIA/kdokoliv blokuje jak kvůli zisku, tak i kvůli tomu, že přesně nikdo nerozumí, co se stane při masovém využívání? - jinak by přece všechny elektrárny nemusely nakupovat suroviny a pod maskou jaderných/uhelných zdrojů poskytovat onu energii kterou by měli zdarma. To jen taková filozofická úvaha. Další věcí jsou ti, kdo na to přišli. Patentovali si to, protože chtějí zisk, kdyby chtěli lidstvu prospět samaritánsky, připraví si to a zahltí stě natolik, že alespoň pár minut by to přežilo bez cenzury, což stačí bohatě.

25 zoe zoe | 1. srpna 2014 v 7:49 | Reagovat

Stale jsem si myslela,ze jsi mila a hodna duše,ale nekdy mi prijde,ze kdyz ma nekdo jiny nazor,tak ho trochu odsuzujes a to mi u Tebe,jako u cloveka,co vidi ty krasne bytosti nesedi.Cetla jsem,ze kdyz ma nekdo cistou a dobrou dusi,tak jen on muze videt krasne bytosti..myslim si,ze to tak neni.Obcas mi je lito,ze zrovna Ty,jsi trochu jina,nez jsem si myslela.

26 Alue Alue | 1. srpna 2014 v 8:38 | Reagovat

[25]: A to jako píšeš po článek, který ani není ode mě? Čím si zasloužím takový ortel za přebírání úryvků z knihy?

27 áťa 77 áťa 77 | E-mail | 11. května 2017 v 14:18 | Reagovat

Co věta, to perla.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama