Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

,,Ale PROČ mi to děláte?!"

27. srpna 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Deníček
Aneb velice nepříjemný zážitek u pokladny

Potřebovala jsem zeleninu, poslední paprika padla za vlast včera večer... Inu, šla jsem něco nakoupit.
Nebylo toho moc, oběhla jsem pár regálů a měla jsem vše co bylo potřeba... Jdu do fronty, kde čekám strašně dlouho, protože paní o dvě místa přede mnou měla nějaký problém s botami.
Patrně měly být ve slevě a stát půlku toho, co jí naúčtovali a než se to všechno vysvětlilo a než se rozhodla, že ty boty nechce a že se to vystornuje a než došla nějaká paní z oddělení obuvi a než se všichni sobě vzájemně omluvili a dospěli k závěru... Tak už pode mnou byl vyšlapaný důlek.
Paní za kasou byla vlasatá, usměvavá a situaci, která by mohla snadno přerůst v něco nepříjemného, tam zvládla úplně v míru.

Měla jsem blbé tušení, že bude dneska u pokladny nějaký problém... Takové nutkavé tušení a svírání v žaludku. Stojím ve frontě a nemůžu se toho pocitu zbavit, úplně mě žral.
Tak prosím nahoru, aby mě toho případně ušetřili, ale nebylo mi vyhověno... (Ony ty prosby na poslední chvilku většinou nevyjdou, to musí člověk říct pár hodin předem. A možná jsem prostě měla jít k jiné kase, to by pak na moji hlavu snad nic nepadlo.... Tak to udělám příště.)
Paní, která se původně zdála být ,,v pohodě", mi totiž fakt dala celkem zabrat.



Měla jsem zrovna den blbec, byla jsem dost unavená, bolela mě z toho všeho hlava a původně jsem ani nakoupit jít nechtěla, ale přemohla jsem se. Cokoliv se ten den stalo, tak se prostě nějak podělalo. Tyhle dny zná snad každý, co si budem povídat. Najednou se to nějak sejde, člověk ani neví jak. - Takže jediné co jsem chtěla, bylo normálně nakoupit, zaplatit a vypadnout, abych už byla doma, měla klid a mohla jít brzy spát.

Když jsem se konečně dostala na řadu, usmály jsme se na sebe, pozdravily se...dobrý. Dokud neobjevila první přeškrtnutý kód...

V této fázi zápisu upozorňuji, že přeškrtávám kódy už celé roky a buď si toho pokladní vůbec nevšimne, nebo jenom pokývá hlavou že už to zná, že už o tom slyšel, anebo se lekne a zarazí, co to je... Já řeknu že jsem to provedla já a ať v klidu pípá, že se nic neděje... Tak se pak zklidní, opípá to a dobrý.
No ano, člověka to trochu zdržuje, ano, bylo by jednodušší se na to škrtání vykašlat, ale zvyk je železná košile a když stačí slušně říct ,,nebojte, to jsem tam udělala já," tak prostě škrtám pořád dál... Ti lidé za pokladnou bývají unavení a nic moc se jim stejně řešit nechce. (Aby taky ne, zkuste do sebe vpalovat stokrát za minutu 666, taky budete hotoví.)

Paní má v ruce první kusy zeleniny, zarazí se u kodu. ,,Proč to děláte?"
Říkám svoji klasickou větu: ,,To je v pohodě, to jsem tam udělala já."
,,Ale proč to děláte!?"
Chvilku na ni koukám... ,,Jen to zkuste, kód funguje, půjde to oskenovat."
,,Já vím, že to funguje, já už takhle potkala víc lidí co mi to škrtali, ale já se ptám, PROČ MI TO DĚLÁTE?!"
,,No a je to tady, to je ta scéna, kterou jsem tušila." Prolítlo mi hlavou. Ona se totiž neptala normálně, nebo klasicky zvědavě, ale ironicky a pichlavě, jakoby se za každou cenu snažila vyvolat konflikt. Tak si v klidu přendávám věci do tašky a mezitím povídám: ,,Můžete si o tom přečíst na internetu, jsou o tom články, nejenom v Česku."
,,Tak mi to ale vysvětlete VY, proč to děláte."
,,Když vás to zajímá, tak si to pak najděte." Co se s ní budu vybavovat, když nechci a když na mě nepříjemně tlačí? Jsem snad automat na odpovědi? ,,Vhoďte kačku a Aluška vám řekne všechno na co se zeptáte?" No, tak to teda fakt nejsem...
,,No já už jsem o tom slyšela, ale já to chci slyšet taky od vás." Tak jsem pochopila, že mě jenom zkouší.
,,Ne, já jsem unavená a opravdu nemám náladu ještě dneska někomu něco vysvětlovat." Fakt už mi s tím začala vadit, myslela bych, že tato moje upřímná odmítavá věta jí bude stačit, ale nestačila.
,,No mě už se to víckrát stalo, že mi to někdo škrtal, jednou tady byli lidi co mi to celý vysvětlili..."
Koukám na ni, neříkám nic. Chci prostě jenom zaplatit a jít pryč...
,,Ale to už je dávno, tak 6 let..."
V hlavě mi dochází, že před šesti lety ,,ti lidi" jsem byla já a moji přátelé.
,,Ale já už jsem to mezitím zapomněla, tak mi to vysvětlete."
,,Pokud vás to zajímá, tak si to zadejte doma do googlu."
,,Ale já to chci slyšet teď a tady, já už jsem to zapomněla."
Dávám si poslední věci do tašky a (kupodivu stále v klidu, ale bylo to nahraně) pomalu povídám: ,,No když jste to mezitím zapomněla, tak vás to očividně zase až tak moc nezajímá..." Hodila na mě škaredý obličej, že si dovoluju nepodlehnout jejímu nátlaku, tak pokračuju dál svoje: ,,Ale když si na to uděláte čas a najdete si to sama, tak už si to snad konečně pro příště zapamatujete." Odměnou mi byl ještě ošklivější obličej. Prostě jsem jí tím pekelně naštvala.
,,A tady to nemáte?!" Hlasitě upozorňuje a ukazuje mi skoro jakoby na protest baterie, co jsem potřebovala do Apple klávesnice.
,,Tam to přeškrtané mít nepotřebuju."
,,Proč ne?!"
Jsem ticho, čekám až dopípá, ať můžu konečně už jít..
,,Ale tak mě to vysvětlete, ne? - Proč to děláte?"
Došla mi trpělivost, tak jsem si rýpla: ,,Protože jsem utekla z Bohnic," obracím oči v sloup, protože nevěřím tomu rozhovoru, co vedeme, že je reálný. Bylo to jako křížový výslech. To mám povinnost se obhajovat a všechno všem pořád vysvětlovat? Nemůžu prostě jenom v klidu koupit zeleninu a jít si v míru po svém?
Paní za kasou se začala řehtat, kulila oči: ,,Co že jste?!?"
,,Nic."
,,Ne počkat, cože jste?!"
,,Kolik to dělá?" Přerušila jsem ji ignorantsky. - Věci už jsem měla naskládané, tak nevím proč bych se s ní měla ještě zdržovat.
Paní s sebou cukla, chvilku koukala s otevřenou pusou (asi že se nenechám pokořit?) a pak se jakoby probrala: ,,298." ... jakoby jí konečně došlo, že je tady od kasy a ne od obtěžování zákazníků.

Dostala peníze, ,,nashledanou" a když jsem odcházela, přemýšlela jsem o tom pořekadle, co říkávala kdysi dávno moje máti, když se jí něco nepodařilo: ,,Na pos***nýho i ha**l spadne."
Takové hodně lidové, ale když má člověk ,,den blbec", měl by prostě zůstat doma a vykašlat se na všechno, protože mu Matrix ještě přidá zážitek navíc.
Zajímavé, když se mi stane něco nepříjemného, tak na ni často myslím a říkám si, co na to asi říká, když se tak zeshora na mě dívá... Ale to mám ještě dobrý, když ona měla den blbec, tak ještě po cestě šlápla do exkrementu, ztratila mobil, peněženku, klíče a podobné věci... Tak to mám ještě dobrý, oproti tomu je paní za kasou úplný miláček. :) hihi

Před vchodem na mě čeká kámoš. Tak mu to hned za tepla vyklopím... ,,No, já ti říkala, že máš jít se mnou. Jsem to tušila dopředu. Kdybys tam byl, tak by na mě nebyla ta ženská určitě tak drzá. To by se určitě mírnila. - Co to mělo být? Pětkrát jí řeknu NE a ona mě prostě neslyší." ...

Zajímalo by mě, jestli kdybych byla mstivá potvora, tak jestli v situaci kdy je na mě ta pokladní taková a otravuje mě, můžu říct ,,Zavolejte mi vedoucí, budu si na vás stěžovat, že jste bezdůvodně zlá na zákazníky." ? ... Možná by to bylo na místě a možná by zavřela pusu rychleji... Nebo ne? - Mají lidé na pokladnách v popisu práce něco jako ,,k lidem se budete chovat slušně a jestli ne, tak tytyty"?
Nebo by třeba fungovalo jí klidně a narovinu říct, aby se ke mně chovala slušně, že si tohle od ní nezasloužím... ? Taky dobrý. - Proč mě to vlastně hned nenapadlo?

Stalo se vám někdy něco podobného?
Každopádně škrtat kody budu dál, jsou to moje věci a jestli ji ještě někdy potkám, tak už vím, čím to utnu příště. Každopádně myslím, že ta situace šla ,,zvládnout" i hůř, že jsem to - až na ty Bohnice - kupodivu dala celkem v klidu. Příště to snad bude ještě o něco lepší. Člověk se holt musí naučit tyhle věci zdárně řešit, protože jaksi žije v lidské společnosti a srážka s blbem se stane občas každému. V jeskyni bydlet nechci, tak se s tím holt musím občas smířit.

Ale fascinuje mě, jak lidi strašně dráždí odlišnost. Prostě jedna nebo dvě čárky na papírku někoho takhle vzruší? Ona doslova čekala, až zase někdo takový přijde, aby se na něm mohla vyventilovat a padnu jí do rány zrovna já... Murphyho zákon schválnosti v praxi.
Vždyť přece tím svým přeškrtnutím kódu nikoho neomezuji, ani neobtěžuji, nikomu to nevnucuji, nepřidělávám tím nikomu práci.. Řeknu že jsem to byla já a nechávám toho člověka, ať si o mě myslí co chce... A přesto tím dokážu někoho tak strašně vytočit?
Kdybych došla s letáky a agitovala ,,PÁN JEŽÍŠ TĚ MILUJE, SPAS SVOJI DUŠI A PŘIDEJ SE DO MÉ SEKTY," tak bych snad její reakci i pochopila, ale tomuto zkrátka nějak nerozumím.

Já samozřejmě chápu, že sedět za pokladnou je úmorné, že je to práce na prd, za malé peníze, člověk se nemůže jít ani svobodně vyčůrat, nijak ho to nerozvíjí, jenom strašně vysiluje a že tam jsou lidi ne proto že by chtěli, ale že prostě zrovna neseženou nic lepšího... Ale myslím, že to určitě není důvod, být zlý na každého, kdo něco udělá trošku jinak, než všichni ostatní.




Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org/
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihy! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
.
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue
 


Komentáře

1 Mára Mára | E-mail | 27. srpna 2014 v 5:30 | Reagovat

Taky bych měl konečně začít škrtat.

2 Amiran Amiran | Web | 27. srpna 2014 v 8:35 | Reagovat

Teda to musel bát zážitek. :D Na tvém místě bych asi vztekem te ženské málem jednu vrazila... Asi musela být hodně naštvaná, když takhle bezdůvodně vyšiluje... Takhle to bývá, když už má člověk všeho po krk a vyjede při první příležitosti, kdy se mu to naskytne. :D Pro příště, když mám mít den blbec, raději zůstanu doma. :D Díky za upozornění. :DDD

3 Myšák Myšák | Web | 27. srpna 2014 v 9:37 | Reagovat

Aluš, kdybys jí na první otázku, proč to děláš jí odpověděla hned nějak zkráceně a jasně, ten rozhovor by se, podle mě, takhle vůbec nemusel rozvinout.

4 Alue Alue | Web | 27. srpna 2014 v 9:59 | Reagovat

[3]: To by nepomohlo, ona očividně věděla o co jde a chtěla se prostě o tom s někým pohádat. Patrně nějaký komplex.

5 Kač Kač | 27. srpna 2014 v 10:29 | Reagovat

Taky bych to škrtání chtěla konečně alespoň vyzkoušet. Takže až budu někdy v nějakém jiném městě, než bydlím, půjdu do toho. Ale v našem zapadákově je to příliš riskantní, za pokladnou může sedět někdo, kdo zná naší rodinu i mě (a já ho ani třeba znát nemusím :D) a já nehodlám následně poslouchat kecy ve stylu "jedna paní povídala, že ta jejich dcera je nějaká divná", naše městečko je celkem drbárna :D A to nemluvím o tom, když by někdo známý stál za mnou nebo tak něco a taktéž to celé uviděl... :D Ne, nějakou pověst "blázna" napříč městečkem já prostě nemám zapotřebí :D

6 Farah Farah | 27. srpna 2014 v 10:30 | Reagovat

Takové typy lidí znám, s jedním jsem žila pod střechou 15let. Popis "pichlavě a arogantně bez nulového respektu" že na otázku odpovědět NECHCI, na to sedí. Na tohle takoví lidé prostě neslyší a chtějí slyšet tu odpověď za každou cenu, aby Ti dokázali, že oni jsou "ti normální" a že Ty jsi blázen, padavka (a proto se tak lačně pachtila po tom znovu od Tebe Aluš slyšet, že jsi z těch Bohnic :D aby její ucho a ego bylo nažrané dosytosti). Na***t! :P Ve skutečnosti v zatéžkávajících situacích jsou jako papiňák, jeví se v klidu, ale pak přijdou do styku s osobou, která je utahaná a oni cítí, že s ní jim tohle ventilování projde, tak obrana je jenom ŠTÍT. No dneska se mi stalo- přišel kolegy bratranec- otázka opět jak pro magora :D - proč nenosím ten šátek, když jsme muslimové- a jinak pod nátlakovým jednáním nikdy vstřícná nejsem a ruku pak nepodávám ;) (že by se chtěl jednou zeptat na mé spodní prádlo? heh) tak se jen usměju a nedám najevo nechuť odpovědět: "PROTOŽE JE TO TAK!" a ladně projdu dveřmi, zavřu a nechám tam ty dva se vykecávat do libosti.

7 Alue Alue | Web | 27. srpna 2014 v 11:05 | Reagovat

Možná jsem jí mohla na každou její větu odpovědět: ,,Pán Ježíš tě miluje." - To by možná uškrtila ona mě :D

8 Babalon Babalon | 27. srpna 2014 v 11:22 | Reagovat

Jednou se mi stalo, že pokladní začala řešit, proč si v zimě kupuju okurku, když je drahá, samá voda a má málo vitamínů. Zarazilo mě to, bylo mi nepříjemné, že komentuje můj nákup, ale usoudila jsem, že nejrychlejší bude jí to odkývat a jít. Nevěřícně kroutit hlavou jsem začala až venku :-)

9 Alue Alue | Web | 27. srpna 2014 v 11:53 | Reagovat

[8]: Já bych jí řekla: ,,Jo vlastně okurka!! - Tak ještě tyhle kondomy si vezmu."
Ta by padla pod stůl :D

10 Amálka Amálka | 27. srpna 2014 v 12:32 | Reagovat

[8]:[9]: :-DDD
Tyhle výslechy u pokladny a komenty nákupu taky úplně miluju! Já zase často kupuji větší množství červené řepy na džus. Jak mám v košíku víc jak 3kg, vím, že téměř s jistou přiletí otázka typu: "Proboha slečno, na co to máte?" nebo dokonce zvednout pytlík s řepou a snaží se hádat "bude salátek, polévka, chystáte se zavařovat?" Když jim odpovím, že na džus, s 99% pravděpodobností přiletí kyselý obličej se slovy ve smyslu "jé, za syrova to bych nesnesla, jak to můžete pít? Vím, že je prý to zdravé, ale ta zemitá pachuť... do salátu ještě ale šťávu?... ap." Vždycky jsem na jejich hodnocení samozřejmě STRAŠNĚ ZVĚDAVÁ!

11 Alue Alue | Web | 27. srpna 2014 v 12:55 | Reagovat

[10]: Letos v dubnu jsem si kupovala kotníkové botky z umělé kůže, potřebovala jsem nějaké pěkné, abych nechodila jenom v sandálech a teniskách. Prodavačka se mě zeptala, jestli mi v tom nebude horko... opakuji, že byl DUBEN... Ale i kdyby červenec: To si jako boty kupuju na půl roku a pak je mám vyhodit? Jindy je jako nosit nebudu?

12 aves passeri aves passeri | Web | 27. srpna 2014 v 13:03 | Reagovat

No, já tedy nevím, mně to spíš přijde jako takové to: "A já to nepovím" vs. "A povíš". Dvě zabejčené, každá si myslí, že ta druhá je nějak zlá, že si stojí na svém....
Takhle to dopadá, když se sejdou dvě unavené osoby...
A přitom na otázku "proč to děláte" se dalo s úsměvem odpovědět (i třeba tak, že je to na dlouhé vysvětlování) a bylo by. Anebo to prostě vysvětlit, co je na tom tak těžkého odpovědět na otázku? Kdyby mi někdo řekl na moje "Proč to děláte" "si to zjisti", asi by mě to tedy zaskočilo. A upřímně řečeno, když pokladní nějak okomentuje můj nákup, tak mám spíš radost, že tam jen tak nesedí a dozblnutí nepípá, ale prostě si chce jen popovídat. Jak si tu jejich poznámku vysvětlíme, je jen na nás - jestli jako zájem, nebo jako šťourání se do našich věcí... nebo dokonce jako odsuzování...

13 obycejnilide obycejnilide | 27. srpna 2014 v 13:21 | Reagovat

Stalo. Když jsem poněkolikáté nakupoval v stejném krámku, paní u pokladny se na mně vyloženě snažila "vyřádit". Asi již věděla z minulosti, že přeškrtávám kódy, i když mě osobně markovala zboží poprvé. Prostě malý krámek.
Už když ta paní šla ke kase (prve rovnala zboží), cítil jsem, že její "nálada na bodu mrazu"... Mám to osobně tak, že momentální stav lidí prostě a jedno duše "čiší na dálku", vždy je to poznat.
Když mrkla na přeškrtlý kód, Vyjela na mě dost hrubým tónem, doslova hulákala na celý krám "..že tohle se tam U NÍ dělat opravdu nebude, že takovéhle poškozování zboží rozhodně nebude trpět". A dodala, že pokud si tam chci něco malovat, tak ať nejdřív zaplatím, a pak ať si tam čmárám co chcu :-)
Jakmile jsem po pár slovech zjistil o co jí jde, tak jsem se na ni snažil usmívat, a to ji postupně nakrkávalo ještě víc, při poslední větě téměř řvala...
Po dobrém to s ní vyloženě nešlo, a vedoucí jsem volat nechtěl, řekl jsem jí jen že je to zboží, které si chcu koupit, a budu v tom "čmárání" pokračovat dále, když to platím. Mezitím přibyl další člověk do frontě na placení, říkám si super aspoň to zkrátí situaci...
Jaksi to nezabralo, paní zopakovala s ještě větším důrazem vše, co již párkrát řekla znovu, tak se jí ptám jak že to vlastně je - "Jestli jsem tam já jako zákazník pro ni, anebo ona je tu pro mne"?? (nebo..?)
A to jsem si dovolil mnoho asi, nic nedocvaklo, hodila uražený, zlobný pohled, spustila tu svou píseň a já už se jen smál, nic jiného nešlo... Náladu si kazit nehodlám. :-)
Ale příjemné to není to mi věřte.

A souhlasím - jakmile se člověk (čimkoliv) odlišuje, jeho Cesta obvykle trnitá bývá :-) Jsem za to však vědomě rád a vždy za tyto situace poděkuju.
Děkuju za Váš čas :-)

14 Iveta Iveta | 27. srpna 2014 v 13:51 | Reagovat

Víte vy všichni chytří, prodavačka je taky člověk a ne jen pípající stroj. Já si náhodou ráda popovídám, když se paní za kasou rozpovídá. Když tím není myšleno nic zlého a chtějí prohodit pár vět třeba o řepě, okurce nebo vajíčkách, nemám s tím problém. Ten člověk je tam půl dne a když se i potom chce přátelsky rozpovídat fajn. Je tedy děs, že to všechny tak obtěžuje. Mnohem lepší určitě je: Dobrý den..Ještě něco?.. Děkujeme...Nashledanou... To si radši zajděte do Tesca kde mívají pípající mašinky...

15 Lussy Lussy | 27. srpna 2014 v 13:59 | Reagovat

Pracovala jsem měsíc v lidlu takže si myslím,že by na ni rozhodně zabralo to první a ne to druhé to,že bys ji pohrozila,že zavoláš vedoucí.To by ji myslím zachvíli sklaplo :)...Co se týče Lidlu bylo to únavné jedna vedoucí ne šéfová byla trochu na mě zasedlá,chtěla mě furt honit atd..ale já ji měla někde nenechám se sebou mávat..pak se mi naskytla možnost v jednotě...co na to říct,je to rozhodně lepší jak v lidlu klidnější,menší obchůdek.sice sobota a pondělí bývá nejhorší..uzeniny atd bud sklidit vytřít chladničku...ale na jednotě je blbé to oproti lidlu,že v jednotě neplatí přesčasy což je docela na houby co jsme snad rychlé stroje co vše zmáknou do konce prac. doby??Hm..ale  jinač to není tak hrozné..a ještě jeden zážitek z lidlu..sem se z pokladny zrovna odhlašovala že sem se byla navečeřet jelikož jsem diabetička a jeden zákazník protivný chlap,že něco na mě v tom smyslu že to je taky dobrý...bla bla bla,že se ani jako nemám právo na jest...Sem měla s to chutí mu něco říct ale pak sem jen zavrtěla hlavou nad jeho arogantním sobecostvím a šla se najíst...lidi hold hodně spěchají..Jo a ještě něco co bylo docela zarážející..dalšího vedoucího co sem se ptala jak to chodí s pečivem co se ten den neprodá že když se teda vyhazuje jestli se někomu dává třeba něco jako charita či zvířatům..zarážející bylo,že mi řekl že tu nejsme od přemýšlení,ale od práce,že nemáme na práci přemýšlet jen dělat..neřekl to hnusným tonem tak normálně ale i tak..a ještě dodal že lidl chce vydělat co nejíc z lidí proto se jen slevnují chleby a ostatní se vyhazuje a nikam nedává...a trochu z toho lidlu u hrabalo se mi aj zdál sen že z mojeho kasíruji peníze za koblížky nákých 500 kč :D

16 Be Be | 27. srpna 2014 v 15:58 | Reagovat

[3]: súhlasím.

17 Be Be | 27. srpna 2014 v 16:00 | Reagovat

[3]: súhlasím.
Aluško, každý predsa dostane čo si zaslúži.  Ty si už išla do obchodu v očakávaní niečoho, trošku napätá. Takže, nehnevala by som sa na hoci aj "dráždivé" otázky a pani vysvetlila, že prečo škrtám. Podľa mňa si prepásla príležitosť zasiať zrnko osvietenia. No nič - príde zas chvíľa... u inej pokladne :-)

18 Eileen Eileen | Web | 27. srpna 2014 v 18:25 | Reagovat

Paní si tu práci nejspíš snaží oživit, tak rýpe do lidí, páč má to má v povaze. Od některých osob si pravděpodobně tak dobíjí i ztracenou energii, kterou z ní práce vysává.

19 Alue Alue | Web | 27. srpna 2014 v 18:30 | Reagovat

[12]: Aves, to jsi nepochopila situaci. Ona je tam od pípání a je tam pro mne. JÁ V TOM OBCHODĚ PRO NI NEJSEM a nemám ŽÁDNÝ důvod jí cokoliv vysvětlovat, pokud sama nechci.

20 Ameline Ameline | 27. srpna 2014 v 18:42 | Reagovat

Jé, no taky nemám ráda, když se se mnou začne prodavačka vybavovat, ještě když má blbý kecy... Nejhorší je to v různých takových tvořilkovských obchodech, nemůžu do galanterie nebo pro látky bez výslechu, co vlastně dělám. Přitom si dovedu představit, že mnoha zákaznicím to příjemné je, trocha osobního přístupu, jaký třeba v hypermarketu neznají, jenže já mám spíš dojem, že mám někomu skládat účty, zvlášť, když dělám něco neobvyklého, co se blbě vysvětluje. Historický kostýmy ještě jakž takž berou, ale nejednou jsem těmto konzervativním dámám přiznala "erotický komplet" a to jsem se opravdu stala terčem Pohledu. A co teprve v obchodech s oblečením, to vysvětlovat, že tohle prostě nesedí a i kdyby mi přinesla x jiných velikostí to sedět nebude, protože to má blbej tvar... Prostě si ráda anonymně prohlídnu, vyzkouším, promyslím, zaplatím, odejdu. Uvědomuji si ale, že pak jsou lidi, co si naopak stěžují na malou účast prodavaček a právě na tu anonymitu, kterou já vítám. Musí být strašně nevděčné pokoušet se odhadovat, kdo si chce pokecat, kdo chce asistenci a kdo chce prostě nechat být....

Nicméně k čláknu - opravdu je mi proti srsti, když má někdo blbou náladu a cíleně si ji na někom vybíjí, jako tato pokladní. Docela fail.

21 Alue Alue | Web | 27. srpna 2014 v 19:04 | Reagovat

[20]: To se pozná snadno. Do supíku si nikdo pokecat nejde (můj případ). Pokecat si jdou lidi do menších obchodů a jak kteří. Nejlepší z pohledu prodavačky, pokud je krámek fakt malý, počkat až zákazník sám od sebe projeví zájem něco konzultovat. Když jenom řekne že něco chce, kolik, zaplatí a jde, tak jasně že se ho nebudu ptát, jestli bude dělat manžovi salátek...

Člověk co si chce pokecat, vyhledává oční kontakt, usmívá se a má určitou řeč těla, komentuje nahlas co vidí.

22 obycejnilide obycejnilide | 27. srpna 2014 v 21:59 | Reagovat

[3]: ... a kdyby pes nes***, tak ho to roztrhne :)

23 obycejnilide obycejnilide | 27. srpna 2014 v 22:17 | Reagovat

Všml jsem si jednoho okamžiku - co když se slovy "PROČ MI TO DĚLÁTE?!"" ozvalo podvědomí prodavačky.. (či vědomí, pokud se o věci zajímá..)

Tohle možná znáte - Komu zůstane nepřevzatá "zásilka"? Samozřejmě odesílateli..
Co když je to tedy tak, že ta pokladní (aniž by nějak tušila) funguje ve  chvíli skenování jako (např.nevědomý) "odesílatel" 666 kódu do zboží, jenže když je antena na zboží tím čáráním zkratována, kam ta trojšestková energie jde..skener tj stroj ji asi nechce,či nemože převzít, tak že by zůstala u té prodavačky...?

24 Petr Petr | E-mail | 28. srpna 2014 v 9:07 | Reagovat

Ne, TVOJE věci to nejsou. Tvoje se stanou až potom, co je zaplatíš - do té doby škrtáš po cizím majetku.

25 jk jk | 28. srpna 2014 v 9:09 | Reagovat

A .. proč jim to teda děláte ? :(

26 Alue Alue | Web | 28. srpna 2014 v 9:10 | Reagovat

[23]: Naopak. Když se kod zabezpečí, laser přečte kod, ale nerozrezonuje 666, které jsou překryté černou barvou. Takže ta rezonance nevznikne. Chráníš tím své zboží i prodavačku, co pod tím má ruce.

27 obycejnilide obycejnilide | 28. srpna 2014 v 11:44 | Reagovat

[24]: Petře, souhlasím s Vámi, ale dodám, že to není ani její majetek, takže co, chce ten kšeft bo ne?? Chce výplatu? Jsem tam jako zákazník pro ní, či ona pro mě? Kdo určuje pravidla? KUPUJÍCÍ, ten totiž platí :-) Pokud by mi ta paní řekla tuto verzi o cizím majetku, omluvím se jí a vysvětlím. Ale zakopanej pes byl jinde-ona se spíš chtěla s někým porafat, vysávat, a tuto situaci využila.
Bez škrtnutí kódu si to holt nekoupím... A aby byl klid - vyřešil jsem tak, že tam už nechodím a obchod přišel o každodenní kšeft(svačina a "oběd").

[26]:  Děkuji.

28 Šílený žabí kůň Šílený žabí kůň | 28. srpna 2014 v 11:50 | Reagovat

Čárový kódy jsou jasný. Ale jak je to s QR kódy? Nemůže v nich být zamaskovaný něco destruktivního?

29 Glubo Glubo | E-mail | 28. srpna 2014 v 13:17 | Reagovat

Jinak rád bych zasponzoroval dvojitě zaslepený test, kdy by se nakoupilo stejné zboží, zaškrtané i nezaškrtané, potom by se vybalilo z obalu a jiná skupina by určovala, co (ne)bylo zaškrtáno...

30 Lilien Lilien | 28. srpna 2014 v 14:48 | Reagovat

Nevím, jestli je být milá povinností prodavačky zrovna v supermarketu, ale je to součastí práce. Já jsem vyrůstala s tím, že prodavačky jsou většinou nabručený, takže když nejsou, jsem mile překvapená.
Ale řeknu ti mou zkušenost z kina. Byla to náročná práce, zvlášť proto, že třeba lidi chodili 10 před začátkem filmu pro lístky a když se ti jich tam nacpe 50 a ještě máš zastaralý pokladny... teď se ti tam nacpou ti co mají rezervaci, že mají mít přednost a nezajímá, že na vyzvednutí rezerva je nějaký časový limit atd., no není to snadné. A sice člověk vydrží chovat se slušeně, ale občas už nemá na ten úsměv. No a jednou si na mě nějaký chlapec stěžoval, že prý jsem nemastná neslaná a prakticky mi to bylo sděleno jako napomenutí, že mě jinak vyhodí.
Její chování bylo rozhodně nepřípustné, člověk si musí zachovat určitý takt a navíc ještě počítat s tím, že ti tam chodí denně miliarda debilů se pohádat, to nic nemění na tom, že na zákazníka si hubu otvírat nesmí a myslím, že ty si v tomhle případě stěžovat můžeš.

31 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 28. srpna 2014 v 19:57 | Reagovat

Já se musím přiznat, že o přeškrtávání jsem ještě nikdy neslyšela, no nic, musím se vzdělat.
Ono to nemá cenu se s nimi hádat. Hlavně zůstat v klidu. Ono pokladní to nemají jednoduché, je to dle mého tak trochu otročina, ale ať si vylívají zlost na stát, chodí na demonstrace, atakuji odbory a dělají vše proto aby tam nemusely dřepět přes deset hodin a o Vánocích a na svátky. Ale to dělají všichni, místo toho aby se sebou nebo s vedením něco řešili, si to vyřvávají na náhodné osoby, které nemají to štěstí
P.S: S těmi Bohnicemi jsi to tedy dala :D

32 @ @ | 28. srpna 2014 v 20:11 | Reagovat

Ty,taková ochráňkyně zdravé výživy,kupuješ papriky v kšeftě?
To nemáš svoji zeleninu ze zahrádky?
Styď se osobo.

33 obycejnilide obycejnilide | 28. srpna 2014 v 22:42 | Reagovat

[29]: pochybnosti=správná věc, tím jsem prošel taky.
Možná Vás lehce navede fakt, že existuje vícero druhů EAN kódů. (některé např nemají ty 3 "anténky" (wtf?) Pro EU se používají právě ty zaškrtávací.
Dále vím,že některé tuzemské značky začaly fikaně "vyřazovat z provozu" tu funkci, kvůli které čárkujem. Jde o pivovar Ber****, spodek kodu-myšleno ty 3 "vystrčené čarky, šestky" jsou překryty červeným obdélníkem s bílým nápisem "Nepasterováno" :-)
Další variantu jsem objevil u jiného zboží, celý kód je přeškrtnutý vodorovně uprostřed čarou...jde o časopis Medium.

34 Arleta Arleta | 29. srpna 2014 v 8:05 | Reagovat

[29]: To je vyborny napad, otazka je, jak vybrat skupinu testujicich, protoze si myslim, ze ne kazdy je schopen tyto nyance rozpoznat, v zavislosti na konkretnim stravovani a zivotnim stylu daneho testovatele

35 Alue Alue | Web | 29. srpna 2014 v 10:13 | Reagovat

[32]: No to víš, nemám strejčka zázoba, co by mi tu zahrádku koupil a nemám auto, abych pro papriky alespoň jezdila 20 kilometrů daleko.
Uvažuj trochu než něco napíšeš experte.

36 JITKA JITKA | 29. srpna 2014 v 12:34 | Reagovat

Naučila jsem se u ovoce a zeleniny, které si sama vážím, kódy nelepit na pytlíky v kterých mám ovozel, ale vše na jeden, který prodavačka napípá a ten pak vyhodím. Naprosto jednoduché

37 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 29. srpna 2014 v 15:06 | Reagovat

Myslím, že kdyby jsi jí odpověděla celá ta konverzace by se nestala a nebylo by to tak nepříjemné. Každopádně jsem si myslel, že se o tom dozvím protože prostě jsem neznalí tohoto proškrtávání kódů a tak si jdu o tom něco najít. :)

38 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 29. srpna 2014 v 15:31 | Reagovat

Ahoj, přečetl jsem si článek o těch kódech - http://karolinaloskotova.blog.cz/1110/cela-pravda-o-carkovem-kodu-napsal-tomas-marny-doporucuji - zajímalo by mě ale jak to vlastně funguje. Dám příklad - vezmu si pet láhev. Sundám z ní ten štítek s nápisem/značkou a kódem a nechám to projet s tím, že celý balík pití je v mém košíku. Jak se tedy stane ta voda v láhvi "špatnou" když kód jsem sice nepřeškrtl, ale nechal projet jeden štítek - bez láhve, která je v košíku.

A co je tedy výsledkem tohoto konání? Budu JÁ mírumilovnější protože nebudu jíst propípané věci s anténou 666, nebo budou mírumilovnější ke mě? Jak to tedy je? Napiš mi na blog, protože by mě to zajímalo, děkuji.

39 obycejnilide obycejnilide | 29. srpna 2014 v 22:21 | Reagovat

[7]: jj podobný ulítlý řešení jsou NEJ, ale hodí zejména v cizím prostředí..

- anebo mlčet jako hrob, ptaní ji přestane bavit.. lze třeba jen semtam lehce pokývat hlavou - funguje! Ale bacha obv. na ten její výbuch :)

- případně pustit, či zpívat píseň
https://www.youtube.com/watch?v=Qu7R-21IzuM
:-))))

mmj kdybychom se po září už snad neviděli, píseň posílám i všem známým :-)

40 Arleta Arleta | 30. srpna 2014 v 14:11 | Reagovat

[35]:Strycek zazob :DD Rozsekalo :)))

41 Adonajpetr Adonajpetr | E-mail | 30. srpna 2014 v 22:37 | Reagovat

To znám... jakmile se člověk trochu víc odlišuje (v dobrém smyslu) tak se mu takovéto situace občas objeví a zjistí, že nejlepší je odejít, protože slova jsou tam zbytečná... ten člověk jakoby neumí nebýt rýpavě naladěný.. má to v sobě- je tím pocitem bohužel ani neví jak.. přehlcený... a vinu vidí v tobě :-)

42 Bejby Bejby | 1. září 2014 v 17:12 | Reagovat

To je ale fakt šialene drzé... vždy som paranoidná, keď idem k pokladni s niečím zvláštnym, a ukľudňujem sa, že to aj tak predavača zaujímať nebude, a teraz čítam toto. To ešte aby sa človek bál nakupovať!
Nabudúce tú vedúcu zavolaj. Nechápem, prečo na teba bola tak zlá..

43 Vojta Vojta | 2. září 2014 v 0:39 | Reagovat

Ahoj, četl jsem na internetu jeden článek od Čecha, který žil dlouho v Jižní Korei a asi nejvíc vychvaloval usměvavé a ochotné prodavačky. Omlouvám se, nevím jak bych googlil jaké kódy používá J. Korea, ale není pravděpodobné že je tohle chování spíš způsobené tou typickou českou nevraživostí?

44 myší královna myší královna | Web | 2. září 2014 v 23:57 | Reagovat

A co ji to zajímá? Hele, já bych se asi taky divila (brigádničím občas u kasy) (a taky je to tím, že nevěřím, že jestli je v kódu problém, tak se přeškrtnutím vyřeší - to si to, kurňa, nemůžeš přeškrtnout doma, lejzr to oskenuje beztak a vůbec, ne každej kód projde v cajku, některé stačí jen trochu ušpinit. ale to sem nepatří), nechápu, kde ženská vzala tu sílu na to svoe "a próč", já jsem vždycky tak vyfluslá, že se nepříjemná témata snažím utnout co nejrychleji. Leda by si na tobě ventilovala vztek z předešlé zákaznice. Měla sis na ni stěžovat.

45 tarantule* tarantule* | Web | 3. září 2014 v 16:57 | Reagovat

Napadlo tě, že kdybys jí to nějak zkráceně vysvětlila, tak jste se vůbec hádat nemusely?

46 Emily Emily | 3. září 2014 v 21:54 | Reagovat

Já Ti nevím... Mám dojem, že vina je rovnoměrně na obou stranách, protože ani jedna z vás se teda moc hezky nezachovala. Je divný takhle to z někoho páčit, ale upřímně řečeno, sama sis mohla pomoct tím, že bys jí to klidně vysvětlila. Ve finále to totiž nebylo příjemné ani pro jednu z vás. Nebo ano? Obě jste se možná potřebovaly na někom vybít, Tys pak šla, napsala o tom článek, který pravděpodobně naštval dost dalších lidí, jednak ty, kteří s Tebou souhlasí a sami si vzpomněli na nějakou podobnou příhodu z vlastního života, a taky pár dalších, kteří nevěří vlastním očím a říkají si, jak se někdo může chovat TAKHLE.
Za tím si stojím, i když je téměř jisté, že můj komentář, stejně jako spoustu podobných, vůbec nezveřejníš.

47 Auri Auri | Web | 4. září 2014 v 18:46 | Reagovat

Alusko, s podobnymi zazitky se taky setkavam. Pripada mi, ze kdyz nekteri lide vidi mladou holku, hned se domnivaji, ze si na ni muzou vylit sve mindraky, protoze je to v jejich ocich takova ta zpomalena popleta, ktera se neubrani. Tyhle situace zatim resim tak, ze se vzdy usmivam a jsem velmi mila, odpovidam v klidu, prestoze bych dane osobe nejradeji rekla uprimne, co si v tu chvili myslim a at laskave zklidni hormon. Vzdy az doma si pak vycitam, ze jsem neco takoveho neudelala. Co se tyka tech prodavacu, je naprosto v poradku chtit zavolat vedouciho nebo jim oznamit, aby si "dali pauzu", nic pomstychtiveho na tom neni, je potreba, aby si uvedomili, ze takove chovani neni ok. (... I kdyz zase chapu jejich naladu, pac zrovna prodavac nekde v marketu je otresna prace, zvlast kdyz tam clovek sedi cely den v umelem prostredi, s umelym svetlem, neustalou hudbou a hlukem a na zachod muze 1x za 4 hodiny a zakaznici si na nem vylevaji vztek, protoze jim nedochazi, ze clovek za pokladnou tezko muze za to, ze vedeni neco podelalo se slevami atd., ale vzdy to schyta prave prodavac). Clovek si dnes musi dokazat v mezich dupnout, treba pak prudicum docvakne, co vlastne delaji.

48 Alue Alue | E-mail | Web | 6. září 2014 v 16:22 | Reagovat

[45]: Nevím, jestli jsi článek četla, ale já se s ní nehádala. Na to jsem neměla náladu, ani energii.

[46]: Každý má právo říct ,,ne". A pokud tě někdo k něčemu nutí proti tvé vůli, bere ti svobodnou volbu rozhodnutí. Tu já si od nikoho brát nenechám. Když řeknu na něco ,,ne", tak to platí a okolí to má respektovat.

49 Emily Emily | 9. září 2014 v 15:24 | Reagovat

[48]: Samozřejmě, že to právo máš a pokud ho umíš náležitě využívat, máš můj respekt, ale pokud chceš, aby na Tebe byli i cizí lidé milí, měla bys být Ty milá na ně a nevyvolávat zbytečné konflikty jako tento. Obyčejně si stačí říct, že je daná osoba vlezlá a taktně to přejít. NIKDY nevíš, co přesně toho člověka k podobnému chování vedlo- nebo snad umíš číst myšlenky? Chceš, aby Tě respektovali? Respektuj Ty je, jinak to nepůjde ;)

50 svetlolej svetlolej | 24. září 2014 v 0:45 | Reagovat

[49]: Nebo snad lze číst myšlenky když se vznáší jako obláčky nad každým z nás?

51 Milos Kovac Milos Kovac | E-mail | 29. září 2014 v 12:09 | Reagovat

Moj pocit s tejto udalosti....Dolezita informacia je otazka "PROČ MI TO DĚLÁTE?!". Podla mna je docela mozne ze ta otazka nebola v skutocnosti vyslovena predavackou. Teda jej fyzickym telom urcite ano, ale nebola to mozno ona kto to v skutocnosti povedal. Tuna totiz sa stretlo niekolko udalosti naraz. Negativne pritahuje negativne alebo malo pozitivnej energie umoznuje negativnej sa dostat tam kde sa normalne nedostane a teda mi s toho vychadza nasledovne:
1. Alue nemala svoj den a teda cokolvek negativne malo lahsiu robotu jej den pokazit este viacej.
2. Predavacka tiez nebola idealne naladena a teda bez problemov cokolvek negativne mohlo dokazat pouzit jej mysel na vyvolanie dalsich negativnych emocii.
3. Za predpokladu ze to preskrtavanie sposobuje to co je v clankouch od Alue napisane - da sa cakat ze "majitel" 666 vyuzije kazdu prilezitost aby komukolvek kto mu kazi jeho plany to co najviac zneprijemnil v snahe ho od toho odradit. Viem si predstavit ze by sa nasli ludia ktory preskrtavaju, ale ak by taketo nieco ich stretlo pri kazdom nakupovani a ich moznosti sa tomu vyhnut by neboli lahko pouzitelne, tak vysledok moze byt ten ze si povedia - kaslem na preskrtavanie. Pokial som to nerobil mal som klud...

Vojta [43]: tu spomenul, ze v Juznej Korei sa predavacky tvaria inac, mam podobnu skusenost z slnecnej casti USA. Nikdy som nebol v Korei ale ... Myslim si ze to je znova stejna pricina. Pokial ludia maju sposob ako ziskavat dostatok pozitivnej energie ci uz meditaciou, s pomocou duchovnych pomocnikov alebo vdaka slnku, co je najlahsi sposob (o tom slnku Alue ma tiez pekne clanky) tak v tej chvili maju dostatocny silny energeticky stit na to aby ziadne negativne energie ich nedokazali ovplyvnit.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama