Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Gympl: škola nebo blázinec?

21. srpna 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Příspěvky čtenářů
Čtenářka, inspirovaná mým nedávným seriálem o Nejdivnější schůzce na světě (Mimochodem děkuji za váš zájem a velice bohatou diskuzi), mi poslala svoji kuziorní zkušenost s nejmenovanou střední školou, kterou navštěvuje.
Berte to jako vtipnou vložku, ale také jako zajímavé zamyšlení. Srovnání mezi tím, co mladý člověk očekává a mezi tím, co poté dostane ve skutečnosti.


Gympl: škola nebo blázinec?
"Tak a je to tady… hodnocení má toto gymnázium velice dobré a tak se něco naučím a až budu velká, tak toho budu hodně znát a vědět." Asi v tomto duchu se nesly mé myšlenky, když jsem přestupovala na "elitní" školu. Boužel jsem nevěděla, co mě čeká...

Už jako malý špunt jsem si přála chodit na gympl - chytří lidé, dobří učitelé, ale hlavně se mi tam chtělo kvůli té úžasné budově - krásná bílá, neponičená!
Gympl jsem vnímala jako nebe pro chytré lidi. Tady je ocení, připraví, odpoví na všechny dotazy. Budeme mít chemickou laboratoř a budeme dělat ty bublající a bouchající hokusy pokusy. Přesně jako v tom pořadu "Věda je zábava".

A tak jsem se pilně učila, až jsem se do tohohle ráje dostala.
O několik let později, jsem se z tohoto snu probudila a lituji mého vynaloženého času a úsilí, abych se dostala sem. Budova zvenčí vypadá krásně, ale uvnitř se bojíte čehokoliv dotknout, aby se to nezbortilo. Že přeháním? Ráda bych, ale NEpřeháním. Z tohoto idylického snu mě probudily tři roky plné příhod všeho druhu:



Jednou jsem si takto zvesela šla na toalety, splachuji a najednou mi na hlavě přistane jakási deska, která ještě před chvílí byla na záchodové nádrži s vodou. Nejenže je to nechutné, ale taky to celkem bolí. Ale ještě horší je odpovědět na otázku "Co teď s tím mám, k sakru, dělat?".
Přiznat bych se nemohla - to by se chápalo tak, že jsem to rozbila a byla by ostuda, ale kam mám schovat desku? Tak jsem ji nechala ladně ležet u stěny.

V jiném případě (a budu opět mluvit o záchodě) byl konec výtvarky. Zamatlaná jsem byla jako vždycky a potřebovala jsem se nějak zbavit barev na rukou. Tak si umyji ruce v umyvadle na záchodech a jelikož máme na sušení rukou jen větráky (které foukají z posledních sil), tak jsem si šla ruce s rozpuštěnýma barvami utřít do toaleťáku. Vytahuji ho a najednou mi v rukách skončí celý toaleťák i v tom plastovém obalu, který je připevněný na stěně! Zase se mi v hlavě honí myšlenka "Co teď s tím?".
Nejdřív jsem si ruce utřela a pak se mi to povedlo nějak zavěsit na stěnu- na to místo, kde to dříve bylo. Sice trochu nakřivo, ale povedlo se mi to.

Vybavení sice není nejlepší, ale alespoň nás to připraví na všechny možné krize, až budeme dospělí. Jak třeba ucpat díru, která je velká jak kráva? Jednoduše - narvat do ní starý závěs, přebarvit to bílou barvou a jede se dál!
Nebo jak byste spravili rozbitou splachovací šňůru? Kupovat novou by byla zbytečná investice- lepší je si vsít nějaký starý kabel, připevnit ho k splachovacímu systému a tradá! Hotovo!
A to mám těchto kutilských senzací ještě mnohem více!

Vybavení nic moc, ale alespoň učitelé by mohli být fajn... To jsem se také spletla.
Víte, jaké bylo pro mě zklamání, když jsem se dozvěděla, že učitelka na chemii má alergii na chemikálie, takže žádné hokusy pokusy nebudou? A to je jen začátek hitparády!
Protože ani toho ocenění se tu člověk nedočká! A učitelé…

Jsem absolutní antitalent na matiku. Vymlouvání se na brutálně vyvinutou pravou mozkovou hemisféru dělají jen neschopní, a tak jsem začala chodit na doučování. První rok jsem chodila ještě před vyučováním od 7:00 na hodiny matiky i třikrát týdně! Místo toho, abych si v pohodě doma spala, tak věnuji čas něčemu, co mě nebaví, nenaplňuje a v budoucnu se tomu nechci věnovat! V zimě ve tmě na ledu jít přes půl města pěšky, přijít promrzlá do školy, kde se netopí, být tu do 16:40, vrátit se ve tmě domů, dělat úkoly z matiky, okolo 22:00 si jít lehnou, protože nemám JENOM matiku. Je to sice náročné, ale za to, že vidím zlepšení, mi to stojí. A teď chodím již jen jedenkrát týdně na doučko z matiky - bylo mi řečeno, že jsem šikovná a že to už chápu a víckrát to nemá cenu.

Ale zpět k věci: A tak doma počítám, snažím se, učím se na testy, tak taky čekám nějaké hodnocení, které bude úměrné mé snaze. Přijde čas testu a náš učitel nám tam na*ere něco, co jsme v životě neviděli! Jeden kámoš si to vyfotil a ukázal to své mamce, protože ani tento expert na matiku neměl páru jak se to počítá! A mamka učitelka mu odpověděla, že toto se učí až o ročník výš. Je toto normální? A pak mi ještě učitel řekne, že ,,mám za 5 a že už to víc pokadit nešlo a že bych měla se sebou začít něco dělat"! Sakra, kde to jsme? Tak já se snažím jak debil a on mě ještě takto ztrapní před celou třídou?

Také učitelka na angličtinu je případ sám o sobě. Jednou jsem se jí zeptala, proč tam nemůže být must, ale musí tam být have to. Odpovědí mi bylo doslova toto:"To moc vysvětlit nejde. To prostě musíš myslet jako Angličan."
Tak jo, je to moje chyba, že jsem se nenarodila jako rodilý anglický mluvčí, odpusťte mi to prosím, slibuji, že v příštím životě budu Angličan a budu to mít v krvi. :D To máte za to, když se snažíte něco pochopit.

Specialita mezi učiteli je ,,ekomagor".
Bydlí ve vlastnoručně uhnětený chatrči, nosí lněné kalhoty a když je léto, tak má trencle. JENOM trecle.
Moje kamarádka z vyššího ročníku to, boužel, zjistila v moment, když si sedl na volnou lavici v první řadě, trošku si rozkročil nožky, udělal si pohodlí a najednou mu bylo vidět až… do krku :D. Ani si nedokážete představit, jak se holky v čele s mojí kamarádkou , cítily pohoršeně :D. Biologii člověka bychom neměli mít s geologií v jednom výhodném balíčku :D

Ještě lohní nějakou tu svou tekutinu ze zavařovačky- listy čehosi mu plavou na hladině toho nápoje. A to je ještě ta dobrá varianta- někdy si přinese nápoj do bílé barvy. To je teprv humus!

A ještě jeden zážitek z naší třídy s tímto učitelem: Jeden kluk měl referát a mluvil o krásách Českého ráje. Najednou se mu zhoupl žaludek a začal nám tam blinkat. Taková ukázka Niagárských vodopádů... Aneb interaktivní vyučování na naší škole :D.
No a co myslíte, že udělal tento nanejvýš citlivý, ekologický a éterický učitel? Zařval na něj: ,,To bliješ proto, že ti je blbě, nebo kvůli tomu, že jsi něco sežral?"
V tu chvíli jsem se nezmohla absolutně na nic. Jen jsem tupě zírala a přemýšlela, jestli slyším správně.
Korunku tomu nasadil ve chvíli, kdy se ho blinkající zeptal, jestli může zavolat mamce. On na to: ,,Zavolej si, ale do konce hodiny to tady ještě vydržíš. Příště si napíšeme test, tak abys to taky uměl."
Jen taková poznámčička: do konce hodiny zbývalo ještě dvacet minut! Ano 20! Jelikož to ve třídě začalo nevábně vonět, tak jsme se zeptali, jestli si můžeme otevřít okna.
Odpověď tohoto ekomagora byla omračující: "Moc se mi nechce. Víte kolik tepla tím vyplýtváme?" Jemu se to řeklo! On si stál na druhé straně třídy od místa činu! Co jsme měli říkat my v předních řadách u umyvadla?
Ale nakonec jsme otevřeli jedno okno, ke kterému posadil toho nemocného a nechal ho tam jen v tričku a mikině sedět do konce hodiny. Poznamenávám, že byla zima a mráz a chudák spolužák tam klepal kosu celých dvacet minut! Příští hodinu jsme opravdu psali, ale všichni si pamatovali jen ty Niagáry. A spolužák? Bůh ví, kde je mu teď konec… Dělám si srandu- za čtrnáct dní byl ve škole zase :D.

Když ani na nějaké učitele jsem neměla štěstí, tak alespoň ti spolužáci by mohli být chytří a inteligentní. Hahá, houby s octem! Zas tak příšerná ta třída není, ale máme tam skupinu kluků, kteří mají více dole než v hlavě. No a ti se neučí a to, z čeho píšeme, si vyfotí a opíší. A co myslíte, že dělají učitelé? Ignorují to a ještě je chválí! Vůbec jim není divný, že během hodin spí, když je na něco vyvolají, tak vykřiknou "Paříž" nebo "24". Většina učitelů je ještě pochválí, že jsou sice zlobivý, ale na testy je vidět, že se připravují a jak jim to pěkně jde. Proto jsem fanynkou všech učitelů, kteří je pěkně setřou a dávají jim takové známky, jaké si zaslouží. Teď už jich dokonce i přibývá!

Mně nezbývá už nic jiného, než to ty dva roky do maturity nějak vydržet, jít na nějakou zubařskou školu, kde by mohla být má práce i oceněna, a vybavení se nebude rozpadat…

P.S.: Toto jsem nenapsala kvůli tomu, abych si postěžovala, ale hlavně kvůli tomu, aby si mohli lidé uvědomit, že je něco špatně i ve škole. Proč musí chytré děti, které chtějí něco dokázat, být na gymplu (lepší škola) s magory, kteří se na gympl dostali přes známé nebo kvůli úplatkům? Proč se potom tito lidé vysmívají těm, kteří tam mají své vydřené místo? Jsem jediná, která toto musí trpět deset měsíců v roce? Je můj příběh ojedinělý nebo naprosto běžný?
Ještě chci napsat, že vše, co je zde uvedeno, je pravda- nic jsem si nevymyslela a takto to opravdu na mé škole chodí!

... A jaké jsou Vaše zkušenosti, nebo vzpomínky na střední školu?

Osobně myslím, že něco obdobného se najde skoro všude.


Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihy! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue
 


Komentáře

1 Viktor Viktor | 21. srpna 2014 v 4:51 | Reagovat

Já jsem chodil na průmku a budova vypadala jako starý komunistický panelák fakt hnus, :D ale zevnitř to bylo úplně naopak moderní super vybavená škola, hodně dobří učitelé, i super spolužáci. asi je to jak kde..

2 Arriane Arriane | 21. srpna 2014 v 7:22 | Reagovat

Cely prispevek pusobi jako stezovani, at uz si autorka do zaveru napise co chce.

Jinak je vzit a ne vSit, ale budiz, urcite jde o preklep. Podle me si mela autorka overit u znamych, co gympl jiz navstevuji, jak to tam doopravdy vypada a ne se jen spolehat na nejakou propagaci. A take me trochu zarazi, ze pri prijimackach preci musela videt skolu i zevnitr.

Ja jsem na gymnaziu take a v ramci moznosti jsem spokojena. Lide tu jsou opravdu o neco inteligentnejsi, nez ti ze zakladky a ucitele az na vyjimky dobri. Jediny opravdovy problem je v celkovem systemu skolstvi CR, ale z toho nemuzu gympl vinit...

3 Alek Alek | 21. srpna 2014 v 8:48 | Reagovat

Po čtyřech letech na osmiletém gymnáziu můžu jen souhlasit.

4 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 21. srpna 2014 v 9:07 | Reagovat

Jo jo, už se těším, až tam prvního září přijdu :D

Hlavně co jsem se dozvěděla, koho budu mít za spolužáky... To chce nějaký antistresový kurz :D

5 Elda Trnimir Elda Trnimir | E-mail | Web | 21. srpna 2014 v 9:25 | Reagovat

Jo, mě ten blázinec zase čeká :P

6 aneta aneta | 21. srpna 2014 v 9:39 | Reagovat

ty jsi chtěla fakt na zubařskou školu? :)

7 Lenka Lenka | 21. srpna 2014 v 9:40 | Reagovat

Je pravda, ze je to podobne vsude. Zazitku mam take plno, az mi nektere ty v clanku prijdou jako kazdodenni realita. Napriklad ucitelka fyziky, ktera si sklada vejir z pisemek, ze kterych vsichni dostali za 5 a nasledne se s nimi oviva. Dale ucitelka HV, ktera zasadne na svych hodinach neuci, ale drbe sve studenty a kolegy. Ucitel, ktery to v kazdem rocniku uspesne zkousi na nekolik maturantek a dale spoustu expertu, kteri toho o svem predmetu moc nevedi. Spoluzaci s vyhulenyma mozkama, kteri se nepripravuji ani na testy a radi stiraji ucitele. Vedle toho uz vam absence toaletniho papiru nebo vetrak na ruce, ktery se spousti sam kazdou minutu prijde jako sranda. A to vse take na elitnim gymnaziu.  No kde to jsme?
PS: rozdil mezi must a have to je zrovna jedna z veci, ktere jdou vysvetlit jednoduse: must je kdyz neco musis z vlastni vule a have to je kdyz ti to nekdo prikaze.. :D

8 Alue Alue | Web | 21. srpna 2014 v 9:51 | Reagovat

[7]: My se učili rozdíl mezi ,,must" a ,,have to" už na základní škole. Učitelka co tohle neumí vysvětlit, prostě na gympl nepatří. Nám jako děckám úplně stačilo:
must - muset
have to - mít za úkol, mít povinnost.
... Na tom není prostě CO chápat.

Jinak moje střední škola byla pěkná zevnitř i zvenku, záchody pěkné, nové... kolektiv fajn, ale teda někteří učitelé pokulhávali. Velká část z nich neuměla učit tím stylem, že třída jejich výklad nechápala. Nebo to byli samolibí dementi, co omdlévali na lavici, nebo měli hysterický záchvat, když někdo něco nevěděl... A pak bylo pár učitelek, co na nás byly tak hodné, jako bychom byli školčátka a sbírali sluníčka a razítka s beruškama do památníčků. Celkem zajímavý vzorek.

9 Li Li | 21. srpna 2014 v 10:16 | Reagovat

Uf mi teda máme na gymplu učitele celkem normální co umí naučit a dovedou věci kterým nerozumím vysvětlit a látku taky ví.
Najdou se sice mezi nima různé vyjímky
ale taky jsou fajn. Ale ti spolužáci!
Škola není sice nová ale lepší než super nová s učiteli kteří rozdávají známky dle
oblíbenosti a škatulkují (jednou provedeš něco špatného-jsi zlý)

P.S.:Alue Neznáš náhodou uč.Renatu Pilařovou?

10 Morwen Morwen | 21. srpna 2014 v 10:59 | Reagovat

Můj gympl byl fajn. Samozřejmě, ne všichni učitelé mi sedli, jeden biologář byl opravdu magor, ale i tak na to vzpomínám ráda. A k tomuto článku - autorka by to neměla psát sem, ale poslat to ředitelovi své školy a dalším lidem, kteří mají pravomoc s tím něco udělat, např. nějaká rada rodičů nebo tak něco.

11 anelie anelie | 21. srpna 2014 v 11:05 | Reagovat

No tak já v angličtině pracuju už několik let (žiju v cizině) a s tím must a have to to není jak jednoduché, ta učitelka měla pravdu, že správně použití se musí vycítit. Ta pomůcku, must muset, have to, mít povinnost, je jen proto, aby se děti měly za co chytit, aby to aspoň trochu pochopily, ale úplně to teda realitě neodpovídá.

Je snadné nadávat, jak učitelé neumí naučit, učitelé jsou tady ale od toho, aby nás jenom vedli. Já jsem se třeba sama vypracovala tak, že když někdo v angličtině něco nechápal, tak mi profesorka řekla, ať mu to sama vysvětlím:)

12 Ani nemusím číst.... Ani nemusím číst.... | 21. srpna 2014 v 11:07 | Reagovat

Na gymnázium bych v životě nešla, tam podle mě lezou jen outsideři prvního kalibru...Ti kteří mají potřebu v životě něco znamenat, ale nevidí jiný cíl jak jinak toho dosáhnout, než ze sebe dělat dementa na gymplu. Táhne to z nich na kilometry a akurát jsou pak z toho přistupu učitelu pak taky tak zkažení...

13 Inalyn Inalyn | 21. srpna 2014 v 11:15 | Reagovat

Zatiaľ som na základke a čaká ma posledný rok...Už tam je to teda pekný blázinec! :D
Napadla ma jedna vtipná príhoda z biológie. Mali sme jednu učiteľku, ktorá už odišla na dôchodok a strašne, ale STRAŠNE sa bála chorôb a baktérií. Pokiaľ ste nechceli ísť odpovedať, stačilo nenápadne kašľať, alebo sa tváriť že ste chorí a nevyvolala vás. Žiaľ, potom na to nejako prišla a odpovedať chodili aj "chorí". Ibaže...z opačného konca triedy, aby ju niekto náááhodou nenakazil :D Keď raz išiel spolužiak niečo za ňou ku katedre (bolo to myslím v 6. triede), kýchol si...No a pani učiteľka doňho začala vrieskať citujem "Ty šteňa malé čo si to dovoľuješ, ešte ma nakazíš! To je hrozné čo si vy deti v tejto dobe dovoľujete! Štence malé! Toto si vyprosím!" a následne z kabelky vybrala niečo na dezinfekciu čím si ponatierala ruky. Mala som z toho dosť :D Možno mala nejakú fóbiu :D
Inak u nás je samozrejmé, že matikárka učí telesnú a telocvikár hudobnú...Tiež celkom sranda :D

14 Kopretina Kopretina | Web | 21. srpna 2014 v 11:48 | Reagovat

[8]: Taky jsme se to učili na základce, řekla bych, že autorka šla asi na osmiletý nebo šestiletý gympl...
Ale větu "musíš myslet jako Angličan" jsme od našeho angličtináře slyšeli také každou chvíli :D

15 Eileen Eileen | Web | 21. srpna 2014 v 12:07 | Reagovat

No jo, taková normální střední škola. Mám pocit, že tohle je všude - když soudím podle zážitků svých a kamarádů. Všude jsou dobří a špatní učitelé, chvilkama magoři. Všude (i na gymplu) jsou nadanější a méně nadanější studenti...

16 Lori Lori | 21. srpna 2014 v 12:10 | Reagovat

och, kiežby sa učitelia spýtali, čo si myslíme o  ich spôsobe vyučovania, keby sa nás len spýtali, kľudne formou " napíšte anonymne", či by sme niečo vylepšili na ich metódach vyučovania, pri niektorých učiteľoch by som im poslala zapísané stránky :D ( u nás na škole máme 4 predmety úplne samoštudijne kde nám učitelia len hovoria, čo sa máme naučiť)

myslím, že byť učiteľom, to je zodpovednosť... a navyše by školský systém potreboval zmenu v osnovách, keď už nič iné ( a dopočula som sa, že na slovensku chceli obmedziť počet hodín druhého cudzieho jazyka - ktorých je aj tak málo - v prospech chémie. Tak pardon.
a povinná maturita z matematiky je naozaj výborný nápad, veď tá stredoškolská matematika je tak nehorázne PRAKTICKÁ ... )

..nie nadarmo voláme najnovšie reformy školstva deformy :)

17 ginze ginze | 21. srpna 2014 v 12:19 | Reagovat

Komentář už jsem jednou psala, ale asi se neposlal, tak ho posílám znovu :)

S autorkou tohoto textu plně soucítím. Moje časy na střední...prvák -supr, budova byla sice stará, ale udržovaná, učitelé naprosto v pohodě. Bohužel pak nastalo slučování škol a právě naše škola se sloučila s jinou, takže od druháku jsem chodila do školy do jiné budovy. A to bylo něco! Ti, kdo na tuto školu ,,patřili" (hlásili se původně opravdu na tu školu), měli nově vymalované, příjemně vytopené třídy s plastovými okny. Naší třídu šoupli do staré části budovy, kde se netopilo, byla tam stará dřevěná okna, skrz které slyšitelně profukovalo! V zimě si všichni zvykli jít do třídy s bundou a spousta z nás si nosila takové ty přehozové deky, v mikině by se tam vydržet opravdu nedalo. Na chodbách bylo  HODNĚ prachu, díry ve zdi, ze kterých trčely dráty a malba pamatovala snad víc než moji prarodiče. Přístup učitelů byl ještě horší. Půlka učitelů nám zůstala, půlka učitelů byla nová. Ti cizí učitelé byli tak nevraživí! Úplně z nich vyzařoval odpor vůči nám, co na školu ,,nepatří". Pořádaly se výlety pro nejlepší studenty, na který jsem jela já a ještě dvě kamarádky ze třídy, ostatní jsme neznaly. Celý výlet organizovala učitelka, která nás nesnášela asi nejvíc. Překvapení bylo číst na stránkách školy zprávu z výletu - o naší třídě tam nebyla ani zmínka. Jen jedna společná fotka, zbytek fotek byly už ostatní třídy. Však ona taky na tom výletě: ,,Holky, pojďte se vyfotit...ale jenom ty, co učim". V tu chvíli jsem měla chuť jí zaškrtit :D. Dokonce učitelé z naší dřívější školy nám říkali, že ti zdejší učitelé jsou namyšlení a ani je nepozdraví. Mně dokonce učitelka na angličtinu pořád obviňovala z toho, že mám někde schované taháky, protože není možné, abych měla z každého testu jedničku. Když zjistila, že to taháky není, začala mě obviňovat, že všem o písemkách napovídám. To bylo pořád něco.
Stejně tak slova té učitelky, co nás nikdy neměla ráda: ,,Minulý rok se ti z vašeho oboru ohledně plesu pohádali, vás to čeká taky, to by moje třída NIKDY neudělala, to jsou hodní lidi, co se umí domluvit". No, bylo to strašné, na základku bych se klidně vrátila, na střední už nikdy! Koukám, že jsem se docela rozepsala, ale takový zážitek by vydal snad i na knihu :D!

18 Lilien Lilien | 21. srpna 2014 v 12:26 | Reagovat

Taky jsem byla na elitním gymnáziu a nikdy nezapomenu na to, jak naše třídní hrála na obě strany. Měli jsme chemikářku, s kterou nikdo nebyl spokojen, protože nedokázala dobře učit. Pak jsme dostali skvělou mladou, se kterou chápali chemii i ti, co v ní jinak plavali. A pak nám zase dali tu původní. Měli jsme schůzi s ředitelem, abychom mu to mohli vysvětlit a třídní místo aby stála za náma, tak se do nás pustila, že co si dovolujeme mít vlastní názor.

19 Alue Alue | Web | 21. srpna 2014 v 12:54 | Reagovat

[9]: Ne.

[18]: No jo, vlastní názor se přece nenosí, hlavně pokud je originální a netypický. Ani ve škole, ani obecně tady v Česku... A hlavně si nesmíš dovolit být úspěšná, nebo nedejbože něco dokázat a mít z toho peníze. To už tě úplně sežerou. - A tomuto je potřeba učit děti už na základce a na střední. Aby pak nedejbože nevyčuhovaly z davu!

20 tarantule* tarantule* | Web | 21. srpna 2014 v 13:21 | Reagovat

Já jdu na gympl teď po prázdninách. Moc díky za uklidnění. :D :(

21 clario clario | 21. srpna 2014 v 13:26 | Reagovat

Střední škola je něco na co budete jednou rádi vzpomínat ať už jsou ty zážitky téměř jakékoliv :D. Občas jsou učitelé magoři a jindy zase perfektní lidé a vždy je to jen o učitelích, jestli bude výuka schůdná nebo ne. Není problém aby se vám změnily známky se změnou učitele ze čtyřek na jedničky. Vždy to chce jen zachovat ten správný přístup. Pokud chcete umět anglicky tak si ten cit angličana opravdu budete muset vypěstovat. Matematiku jsem také nikdy neměl rád, nicméně tak náročné učivo na střední zase není a musím spíš říci, že je učivo matematiky na většině škol včetně gymnázií zanedbané. Například mezi spolužáky na vysoké se takové integrály učili jen ti co přišli z průmyslovky. Střední škola navíc není základka, musíte si vybrat jestli chcete jen proplouvat a občas něco napsat tak aby vás to tam udrželo a nebo mít dobré známky. V takovém případě to chce dost samostudia, ke kterému by lidé na střední měli být vedeni o trochu více (zvláště na gymnáziu), protože následně na vysoké to o ničem jiném není. Nejdůležitější je ale zachovat chladnou hlavu a mít pozitivní přístup, protože jste to jen vy, kdo  rozhoduje o tom zda to tam pro vás bude legrace a nebo horror.

22 Neri Neri | Web | 21. srpna 2014 v 14:00 | Reagovat

Já jsem na soukromé knihkupecké střední, která je spojená se soukromým gymplem. Tzn., že máme společné učitele i některé předměty. Není to první škola, na které jsem a já zrovna si nemám moc na co stěžovat, jsem spokojená. No naši "spolužáci" z gymplu, samí kluci, to je sebranka. Námi knihaři opovrhují, jak jsme hloupí, že nejsme na gymplu, že oni jsou mnohem lepší. ALE ty jejich známky. Ve škole nic nedělají, spí, neodpovídají, testy na pětky. Já se nijak zvlášť nesnažím, pamatuju si s hodin, no měla jsem nejlepší známky ze třídy. A to prosím když tam započítali i ty gymplaře. Jsme v ročníku jen jedna třída. Chápala bych, že to mají těžší, ale ani ve společných předmětech nedělají nic, takže jejich tzv. chytrost je zřejmě vycucaná z prstu.

Zato mám bohaté zážitky z jiných škol. Jedna učitelka byla nadšená do zdravého životního stylu a všechny nutila sportovat. Sama pila a kouřila. Měli jsme ji za třídní a seřvala mě, když jsem nepřišla po zubaři do školy. Trhal mi zub a krvácelo to několik hodin. Krom toho, chyběla jsem velmi výjimečně.

Zástupce ředitele byl namyšlený frajer, který málem padl do mdlob, když jsem jako čerstvá prvačka nevěděla, kde má kancelář. Za trest mě nechal táhnout jeho tašky do třetího patra. Sám nesl jen klíče.

Ředitel byl magor do matematiky. Dával nám úkoly, se kterými si nevěděla rady ani moje matka (vystudovaná ekonomka, matura za 1 z matiky)a za nesplněný úkol byl další úkol a pětka. Mnoho bezesných nocí.

Závěrem bych zmínila učitele zahradničení, který mluvil nevybíravě sprostě, na tabuli čmáral značně nečitelně, jeho výklad probíhal stylem: "Tohle je dobré, to baštětě, tady to je hnusný jak sviňa... a hlavně hnojte a hnojte a hnojte". Potrpěl si na ostré nože a jedné studentce zahodil nůž přes plot na hřbitov, protože byl tupý :)

Na spolužáky jsem ovšem mívala docela kliku. Vyjma ZŠ.

23 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 21. srpna 2014 v 14:20 | Reagovat

A já si myslela, jak jsem na tom špatně. Třeba moje základka. Ta takky stála za hovno, ale Splachovadla byly v pořádku. Leda snad záchody byly odčas ucpané vším možným. Třeba tam přý někdo nastrkal i tričko nebo ponožky.
A učitelé by projevili alespoň nějaký zájem o zdráví žáka, který zvracel. Možná by to i sami uklidili nebo si poslali pro uklízačku.
Jinak se to ale od toho v článku zmíněného gymplu neliší.
Střední už potom byla v pohodě. Učitelé sice byli různí, ale žádný problém s nimi nikdy nebyl. Akorát s jedním učitelem. Křivák jeden. Kdysi mě jeho kecy doháněly k slzám, dneska se se jim i směju. Asi už na mě to jeho psychické upírství nepůsobí.

24 Shae Shae | 21. srpna 2014 v 14:25 | Reagovat

[8]: Já taky nikdy nepochopila, proč to někomu dělá problém, vždyť je to to samé v češtině - musím uklidit a mám uklidit (must a have to)

25 Babe Babe | Web | 21. srpna 2014 v 14:49 | Reagovat

[8]: Omyl. Oboje must a have to mají v češtině význam muset. Must má tvar pouze pro přítomný čas, kde je mezi oběma slovesy jemný rozdíl. Rozhodně ale have to neznamená mít (povinnost), to je should/ought to.
http://www.helpforenglish.cz/article/2009061505-opisy-modalnich-sloves?crumb=gramatika%2Fslovesa%2Fmodalni-slovesa

26 M.T. M.T. | 21. srpna 2014 v 15:56 | Reagovat

Taky se nám rozpadá škola, hlavně záchody. U jedné třídy v přístavbě jsou dveře, ze kterých vypadává klika a my když tam jdeme na záchod, tak ji vždycky popadneme a děláme si srandu, že dneska máme kliku. Jedné holce se tam dokonce prý podařilo uvíznout, protože se jí zasekl zámek, a tak ji musel přijít vysvobodit školník. Jinak gympl celkem fajn, až na pana matikáře, jehož přístup je: „Vy se to musíte naučit, já ne, mně už je to jedno.“ Bohužel vůbec neumí vysvětlovat a jeho podání úloh o pohybu dodnes nikdo nechápe. Musel mě to musel naučit strýček Google a vysoce inteligentní maminka, takže jsem naštěstí prolezla s trojkama :)

27 Katrin Katrin | 21. srpna 2014 v 15:58 | Reagovat

[6]:: Ano, opravdu bych ráda šla na zubařku :) Ještě mě lákala antropologie, ale tam si s živými lidmi moc pokecat nedá :D

[8]:: Rozdíl mezi MUST a HAVE TO chápu (měla jsem zkonkretizovat danou situaci)- byl diktát a učitelka ".... a prostě to MUSÍTE udělat!" Tak tam všichni prdli MUST a ona, že tam má být don´t have to... Když jsem se jí zeptala proč, tak odpověděla, co odpověděla... Jinak souhlasím s tím, že se to dá i vycítit :-)

[10]:: Jéje, těch stížností bylo :) I rodiče už byli naštvaní.
A my (prostí gympláci)jsme si už taky stěžovali a navrhovali různá vylepšení... bez odezvy...

Pro všechny, kteří jdou na gympl: VŽDY se najdou dobří učitelé i spolužáci, takže se omlouvám, pokud jsem vás vystrašila :)
U nás jsou taky nějací fajn učitelé, kteří se staví na naši stranu a jsou na nás hodní, spravedliví a pomáhají nám. Je jich však jako máku, což je škoda...
A i nějaká ta slušná třída, kde nic nepadá by se našla :D :)

[21]:: Jo, vzpomínat budu :D Nějaký případy jsou fakt dobrý :)

28 Arleta Arleta | 21. srpna 2014 v 17:00 | Reagovat

Katrin- ahojky, nahodou jsi to popsala moc trefne, vtipne a troufam si tvrdit, ze i objektivne.  Myslim, ze to mas v hlave srovnane, coz je skvele a preji ti mnoho uspechu a sil do budoucna. Zaplatpanbu za "mladez" jako ty :-)

29 Míra Míra | 21. srpna 2014 v 21:54 | Reagovat

Hm... Já s gymnáziem problémy neměl. Je sice pravda, že škola měla menší nedostatky ve vybavení a někteří učitelé se chodili do školy pouze "pobavit", ale jinak tam bylo všechno super, kolektiv prima, i když jsem nezapadal, všichni se ke mně chovali mile a vyšli mi vstříc když jsem něco potřeboval. Jediné, co mi vadilo byly lži, co nám vtloukali učitelé do hlavy, ale tak je to na každé škole, takže... :)

30 Eva Eva | 21. srpna 2014 v 22:40 | Reagovat

[27]: Ahoj, k té antropologii - kdybys šla na sociokulturní, tak můžeš zkoumat domorodé obyvatelstvo nebo život subkultur (třeba bezdomovce :D). Archeologická antropologie se zabývá antropologickými nálezy.
Jinak já chodila na obchodní akademii a za ty čtyři roky se tam objevili jen dva vyučující-exoti. Zeměpisář nám celé hodiny vyprávěl o nespravedlivosti zavedení 30ti korunových poplatků u doktora a pak jsme psali testy z toho, co jsme nebrali a informatikář líp známkoval holky s výstřihy a sukní :). Jinak byla moje střední fajn.
Přeju ti, abys ty dva zbývající roky ještě přežila. Vejška by měla být o něco lepší :)

31 Janča Janča | 22. srpna 2014 v 13:41 | Reagovat

Tak to by asi chtělo věnovat o něco víc času a energie na výběr nějaké pořádné školy, a ne jít prostě do první budovy, která "vypadá zvenčí hezky".
Sama jsem chodila na gympl a musím říct, že díky tomu mám opravdu lepší všeobecný přehled než mí kamarádi z průmek/obchodek apod. A jsem za to ráda. Taky mě to naučilo se učit, což se hodí.
Ne, že by mě tam bavily všechny předměty, ale hodně věcí bylo zajímavých, a to co nebaví, to se prostě nějak profláká a u testu opíše.
Díky gymplu jsem se taky dostala na vysokou školu, kterou chci dělat a která mě baví, takže bych to školství zase úplně nezatracovala, i když by se to dalo dělat líp...ostatně jako všechno :)

32 Natyna Natyna | 22. srpna 2014 v 14:25 | Reagovat

Mno, jak si to tak čtu, tak si asi začínám říkat že naše škola vážně tak hrozná není :D
Na gympl chodím také, ale očekávala jsem tam... No prostě inteligentní lidi. Ale ono houby, jeden si ho tam (s prominutím) honí, při hodině biologie, sice na ní máme nejlepšího učitele, který bohužel už odešel, ale asi dělal radši že to nevidí. Další holka tam zpívá při hodině, dostane 17 pětek za zapomínání úkolů (a to musíte úkol zapomenout 3x aby jste dostali jednu 5) a naše pitomá úča jí dá 2 z ajíny, že je prý velmi talentovaná a já dřu jak mezek a dostanu 3 -_- Navíc ten "honič" dostává o 10 minut navíc při písemkách, protože jeho úžasná maminka seřvala úču.

Těžko říct jestli je to tak hrozný :D Někdy býbá i sranda. Naše škola sice vypadá z venku příšerně, ale vevnitř to jde...

33 lissabonka lissabonka | 22. srpna 2014 v 16:17 | Reagovat

Vcelku ma zaujal ten učiteľ, čo si sám spravil chatrč :D to by bylo zaujímavé :D
ale je vidno že s ekológiou to myslí fakt vážne... :D :D :D
ja to mám na gymku úplne perfektné, nemám si na čo sťažovať - už mi asi len chýba aby mi voľakdo hádzal červený koberec pod nohy :D aj keď niekedy je toho učenia fakt príliš...
ale na základke to bolo niečo iné - sme mali triedu na vrchu a zo strechy pretekalo a kvapkalo na určité lavice - čo bolo mimochodom veľké šťastie!!! pretože ak si to pamätám dobre, spolužiak čo sedel v predu si kvôli tomu kvapkaniu presadol a o niekoľko dní na to tam buchla žiarovka a zvyšky z nej dopadli na tú lavicu - mohla sa mu ničo stať (inak podobne skončilo aj svetlo nad kobercom kde našťastie vtedy tiež nikdo nebol...)
inak sme mali pokazených veľa vecí, ale to ma tak nežralo ako niektorý spolužiaci :D
ale viete čo je divné? že mne to na základke ani divné neprišlo... som to brala že to tak bežne chodí... ale asi by to tak nemalo byť... aj preto, ak to bude potrebné založím raz radšej sama školu - vžiadnom prípade nechcem aby sa moje deti účastnili školstva v takom stave v akom je dnes :P

34 mk mk | 22. srpna 2014 v 16:44 | Reagovat

jak říkal v jedné ze svých rolí pan dušek: "..všechno nový, krásný.." :)
ono to naše školství, zájem o něj a tedy o vzdělání nastupujících generací a samozřejmě i finance, které do něj z vyšších míst plynou, jaksi poukazují na stav naší milé vlasti. i o našem každodenním dění rozhodují figurky, které, pokud si chtějí udržet příjem, musí (have to) plavat s proudem a nevybočovat svými názory a preferencemi. jak nahoře, tak i dole, že..
držte se

35 Pokoutník domácí Pokoutník domácí | 22. srpna 2014 v 17:30 | Reagovat

[21]:

Hm... nemluv za všechny.. ať si všichni rádi vzpomenou, ale beze mě! Pro mě už to skončilo.. navždy... mám za sebou tuhle zkušenost a ano, jsem za ní rád, protože jsem si uvědomil jak to chodí, prožil jsem si to a je to už za mnou.. Země je má premiéra, tím pádem i "škola" je mý první provedení a bohužel na to vzpomínám s velkou nenávistí a uvědomil jsem si, jak je to celý akorát na hovno.. pro mě osobně až na základy to nemělo žádný smysl.. stejně jsem se to, co teď považuju za hlavní a nejduležitější doučil SÁM, SVOU VLASTNÍ CESTOU A METODAMI..

mé jméno je Svobodný člověk.. nikdy jsem do "školy" nechtěl a cítil jsem z ní zkaženost a zvrácenost, přesto mě tam nacpali mezi dalších tucet ovcí a poslouchat a učit se co ti poručíme! Vecpeme ti do hlavy naše pravidla - "normy" to "co máme nařízené" a co je "obecná pravda", protože tak praví "zákony", kteří vymysleli "posvátní šéfy" a nebuď drzej! A běda jak budeš protestovat, protože jinak v životě budeš "nic" budeš "vyvrhel" a život tě semele.. nemáš šanci chlapče, bez nás a naší pravdy a vůbec to se nesmí, tak  drž hubu a krok a dělej co dělat máš a neser! ! !

nikdy mě nedostali a nedostanou.. malý plamínek svobody, která mi ještě zbývá bude dál vlát v mé duši.. o to se postarám.. Nikdy víc žádných "středních,  "základních, včetně "speciélních odborných" pozemných škol atd atd.. už to svinstvo nechci nikdy vidět a nikdy zažít, protože znám celou pravdu.. a když už vím, jak funguje celá společnost - včetně škol, vlád, náboženství, v neposlední řadě peněz, nemohu sám sobě lhát a nemohu žít ve lži.. prostě mi to srdce nedovolí..  když mi to srdce zakazuje, vždy mu prostě MUSÍM vyhovět, protože jen tak se mohu osvobodit..
vím přesně na jakém principu společnost funguje - o životě jsem si už hodně uvědomil..

každopádně radši chcípnu, než se vrátit.. za ty roky, co jsem odešel v 18 ze "střední školy" jsem ani jednou nezalitoval ani nezalituju - nikdy!!!! Naopak, dokázal jsem se zase o kousek "vyvázat a osvobodit" i když to s sebou neslo obrovské problémy, který tahle společnost automaticky přináší, pokud jdeš proti ní  - "proti proudu společenským konvecím jakseříká".. podařilo se mi to ale zmáknout.. HAHAHAHOHO - společnosti na mě si krátká i se všema tvýma poskokama, školama, betonem i debilní technologií  - mě nedostanete hoši!!!!!! MÁM NAMÍŘENO KE SVOBODĚ A NIKDO MĚ NEZASTAVÍ!!!!

P.S.: Někdy je možná lepší nevědět...

  - všechno co jsem napsal je jen můj názor a jestli někdo řekne, že jsem magor a že o životě nic nevím vezmu to úplně v klidu a nebudu se zlobit..

36 Katrin Katrin | 22. srpna 2014 v 20:34 | Reagovat

[28]:: Mockrát Vám děkuji za milá slova :-)

[30]:: :D Zkoumání bezdomovců by nebylo špatný, ale měla jsem na mysli forenzní antropologii :) Asi budu znít divně, ale odmala mě fascinuje lidská kostra a co všechno se z ní dá vyčíst :) (Nejedná se o žádnou úchylku, ale zájem :D)
Tak u učitele, co známkuje podle odhalenosti bych asi moc úspěšná nebyla- nosím trička ke krku a rifle :D Takový druh učitele na naší škole ještě nemáme...zatím :D
Tyto dva roky se už nějak doklepou a pak se vydám mým směrem :)- děkuji za povzbudivá slova :)

[32]:: ou, tak "honiče" ve třídě nemáme :D Ale někteří spolužáci si o hodinách dělají na lavici lajny z jedlý sody a šňupou :D. Učitelé to nevidí (spíše nechtějí vidět a nebo neví, jestli jsou při smyslech a vidí správně :D).
A ještě jedna řečnická otázka: taky se občas sama sebe ptáš:"Jak jsem mohla ve třídě skončit s tímhle?" :D

[33]:: Ano, s ekologií to myslí velice vážně, dokonce tak vážně, že se z toho sám, chudák, scvokl- sprchuje se ve škole (v šatně na TV) a svou Samsung S4 si nabíjí u sousedky a nás nutí psát seminárky ručně na již použitý papír,   :D Prostě magor... A také prohlašuje, že je vegetarián proto, že jíst maso není ekologické...
Tak to máme přesně naopak- základku jsem měla fakt pěknou a tak jsem to očekávala i zde :)
Taky jsem přemýšlela, jak to udělám, až budu mít děti, ale když vidím, jak systém semílá mou malou sestřičku, tak jsem se rozhodla, že radši žádné mít nebudu... :)

[31]:: To s tou školou zvenčí bylo psáno s nadsázkou :).
Jinak jsem se byla podívat (z důvodu přestupu=bez přijímaček z lycea na toto osmileté gymnázium- šla jsem do 8.) do této budovy čtrnáct dní před začátkem školního roku, kdy bylo všechno domluvené a já oficiálně zapsaná. Jen mě zklamalo to, že když je toto gymnázium mezi první desítkou v žebříčku školních maturit, že to tu bude vypadat tak, jak to tu vypadá a někteří učitelé budou mít takovýto přístup...

[34]: a [35]:: Třeba jsem nepochopila, proč se nás ve škole ptají na naše názory, když je stejně ignorují nebo je prohlásí za špatné...
Taky jsem si všimla toho, čím víc času jsem ve škole, tím jsem "vygumovanější"- před spaním mi v hlavě běhají čísílka a různé věty typu A+B=...
Přesně jak praví "Pokoutník domácí"- co chceme se stejně musíme naučit sami... :)

37 Šílený žabí kůň Šílený žabí kůň | 22. srpna 2014 v 20:43 | Reagovat

Když srovnám střední školu a vojnu, tak na vojně to bylo lepší:-)

38 Alue Alue | Web | 22. srpna 2014 v 22:10 | Reagovat

[36]: Upřímně, já taky svoje vědomosti nemám ze školy. To co jde vyčíst, jsem si nastudovala sama, škola byla pro mne dobrá jen jako základ, že mě tam naučili psát, počítat a číst. Občas mě něco zaujalo, tak jsem si to pak doplnila sama podrobněji.
Jinak psát číst a počítat bych se zvládla naučit i sama doma s trochou pomoci, takže i tak to byla celkem škoda času a zbytečný stres v nepříjemném prostředí a kolektivu.

A vědomí toho co je opravdu důležité, takové hlavní věci pro život, mě naučil život sám. Dokonce ty nejhorší věci, co se mi kdy v životě staly, mi toho daly nejvíc.

Mimochodem spolužáky, co při vyučováni masturbovali pod lavicí, jsem sama začala registrovat už někdy v 8. třídě na ZŠ. To jim bylo asi 13-14... Na střední se nám jednou stalo v matematice, že vyučující spolužáka přistihl. Dokonce se nahlas zeptal co to dělá a na odpověď ,,nic" odvětil ,,hm, nic? No, já měl dojem, že si ho tam dlachníte..." Už je to dost dlouho, to bylo hned v prvním ročníku, ale zapomenout se na to nedá.

Přijde mi trochu zvláštní, že kluci v pubertě jsou schopní masturbovat pod lavicí, když přitom před tabulí je oškivý starý učitel... Možná se ale přitom soustředí na spolužačku před sebou... A co pak dělají s tím výsledkem? Chodí s mokrými kalhoty několik hodin? Než to uschne?
Prostě nechápu, že si to nenechají na doma, nebo na přestávku na záchod, že se neodklidí do soukromí, když už to nejde jinak... V hodině to fakt nepochopím.

39 Pokoutník domácí Pokoutník domácí | 22. srpna 2014 v 22:31 | Reagovat

[36]:

Podle mě je škola zkaženost a zbytečnost - doslova.. udělám všechno proto - v rámci svých možností, abych se tohohle hnusu už nemusel účastnit, protože to zažívat už nechci a nebudu.. už si totiž nebudu a hlavně nechci pořád lhát a mít za pravdu něco, co prostě cítím, že pravda není..

- "musíš studovat spoustu let, aby jsi byl "někdo" a tím zvýšit svou hodnotu na "trhu práce", protože tak praví "obecná pravda".. ?  - nemusím vůbec NIC. Srdce mi to prostě nepovolí..  když mi to srdce zakazuje, vždy mu prostě MUSÍM vyhovět, protože jen tak se mohu osvobodit a cítit se dobře.. když neposlouchám srdce umírám - to je stará pravda..

občas je mi líto těch dětí co nastupují čerstvě do "školy" a obecně lidí, kteří se přizpůsobují společnosti, protože nemají jinou možnost.. buď prostě nemají na výběr, nebo sílu, odvahu jít proti proudu, nebo jim prostě vyhovuje tahle společnost.. chápu to.. to je jejich věc, nebudu se jim do toho srát.. znám zkrátka celou pravdu a snažím se podle ní žít.. věci, který změnit můžu měním a který nemůžu těm se snažím přizpůsobit a nějak je přežít..

a to, že jsem vypadl ze "školského vzdělávacího systému" byla upřímně jedna z nejúžasnějších věcí co jsem udělal a jak říkám - dokázal jsem se zase o kousek "vyvázat a osvobodit" i když to s sebou neslo obrovské problémy.. mé srdce si s ní nikdy ruku nepodalo a a ani nepodá dokud budu naživu.. škola je pro mě a vždy bude synonymum k pořádnýmu blázinci do kterýho se už nikdy nevrátím.

40 Denis Denis | E-mail | 23. srpna 2014 v 0:06 | Reagovat

Ahoj,len chcem napisat,ako funguju prihlašky na gympel v Slovinsku...

Takže,gympel mal tento rok 120 volnych miest pre všeobecny program a 20 z každeho (umelecky,dramaticky(divadelny? ),športovy) programu... Žiakov sa vybera podla znamok,takže sa tam dostane 120 najlepšich a ti,ktory sa tam nedostanu tak asi velmi dobre znamky nemaju...Ak by sa stalo,že by bolo takych žiakov viac,čo maju isty sučet znamok,tak sa bude brat ohlad na monitor( NPZ-(nacionalno preverjanje znanja))  a až podla toho sa vyberie kto tam nepojde...A čo to znamena? Ak mate obre znamky a viete že sa dam dostanete tak monitor možete kludne napisat na 5% :) . Nerobia sa skušky,iba na tie ostatne 3 programy spominane vyššie.

41 Elie Elie | Web | 23. srpna 2014 v 18:14 | Reagovat

Tak to bylo velmi zábavné čtení xD. U některých pasáží jsem přemýšlela, jestli se náhodou nepopisuje můj gympl, tam to totiž chodí velmi podobně. Záchody, to jsou spíš kadibudky, o jiném zařízení raději nebudu mluvit. Někteří učitelé (naštěstí jen někteří) si asi omylem zvolili nesprávnou profesi a taky se u nás jede z taháků o sto šest. Naštěstí to ale není zas tak špatné a svojí školu mám přesto ráda, protože lidi tam nejsou špatný. Na rozdíl od ostatních škol ve městě tu k šikaně v podstatě nedochází a vládne tu slušnost. Jen to vybavení a úroveň výuky, no... :D

42 Lulu Lulu | 24. srpna 2014 v 11:23 | Reagovat

Hlavně není gympl, jako gympl...dneska jsou tyhle školy všude, i v mini městech, kde se prostě kvalitních pedagogů nedostává. Stejně tak se žáky...myslím si, že ve velkých městech máš větší šanci dostat se mezi chytré lidi, protože už jen dostat se tam je větší problém než na maloměstě, kde vezmou každého. Klidně mě sežerte, ale já zkušenost z gymnázia na maloměstě a následně i na kvalitním gymnáziu ve velkém městě a nedá se to porovnávat...

43 fluttershine fluttershine | 24. srpna 2014 v 19:50 | Reagovat

No, naše škola je opačná, pokud jde o popis. Zvenku vypadá hrozně, ale zevnitř to tak zlý není, vloni se to všechno opravovalo. A pokud jde o papouškování všude...ano, je to tak...ale máme jednoho učitele, který po nás chce, abychom přemýšleli, a je zajímavé, že právě z jeho hodin si toho nejvíc pamatuju. (Aneb jé, to vím, to jsem se učila v zemáku. Většinou to tak je, když vím něco ze školy. I když tu hodinu prospím, tak si to pamatuju :D)

44 lorana lorana | 26. srpna 2014 v 21:31 | Reagovat

Co chtit od skolstvi, ze jo...vse podstatne o tomto dablove pokusu o vtip bylo psano.
Zaujaly me taky ty komentare...hlavne cislo 2 na ktere musim reagovat "si delas hyzde ne?" Dalsi recenzor :D jeezus
Nebo to jak se zacalo rozebirat must a have to..:D ...taky dobry...
Jojo, je to maras. Co si budem povidat..

Pekny den vsem :)

45 Alergie na chemikálie Alergie na chemikálie | 28. srpna 2014 v 7:19 | Reagovat

Alergie na chemikálie je veliký nesmysl. Chemikálie jsou různorodé, na nějakou alergii můžete mít, ale na mnoho jiných, zcela odlišných... Nelze mít třeba 200 alergií.

46 dolor dolor | 28. srpna 2014 v 11:27 | Reagovat

[38]:Já myslela že to "dláchání pod lavicí" jsou jen bludy o_o

47 Alue Alue | Web | 28. srpna 2014 v 17:25 | Reagovat

[46]: Nejsou - Honimíři světu vládnou!

48 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 28. srpna 2014 v 19:32 | Reagovat

Náš gympl je poměrně "friendly" prostředí - oproti tomu, ze kterého jsem kvůli stěhování přestupovala, určitě... alespoň, co se kantorů týče. Jasně, občas mě to taky pěkně se*e, ale mohla jsem skončit hůř, mnohem hůř - gympl sice není nějaká "elita," ale příde mi, že tam je větší šance narazit na rozumnýho člověka :)

49 myší královna myší královna | Web | 3. září 2014 v 0:10 | Reagovat

Souhlasím s Arriane, tohle za článek fakt nestálo, jak sama říkáš, tohle je všude
Já chodila na hotelovku a ani tak by mě nedusil obor, jako lidi, kteří žili úplně jiné životy s jinými zájmy... no prostě jsem tam byla jako mimoň.

Ze špeků tam byla asi matikářka, která celé hodiny vyprávěla "veselé historky" z Améru, kde žije její dcera. Pak učitelka na ájtý, které jsem musela vysvětlovat, že je sice krásné, že nám všem drsně zakázala internet a úpravy administrace, ale že tím pádem nejen že nestáhneme aktualizace do účetního programu, ale navíc vážně zrakově postižené kamarádce nemůžeme sepnout lupu, což byl jediný způsob,jak jí umožnit práci s PC s obličejem dál, než 10 cm od monitoru. K ničemu.

Největší perla byla ale matikářka. Nehodlám shazovat její schopnosti, které možná má, jen proto, že jsem byla na matiku tupá a doučování z čehokoli pro mě byla vždycky spíš potupa, protože JÁ NA VŠECKO PŘECE PŘIJDU SAMA! Jenomže ona si vyloženě libovala v ponižování, výsměchu, buzeraci a v tom, že něco nechápeme.
"Mohla byste nám, prosím, ještě jednou vysvětlit to a tamto? Nikdo tomu nerozumíme."
"Hahaha, na co, vy se stejně neučíte, hahaha."
Šlus.

50 myší královna myší královna | Web | 3. září 2014 v 0:13 | Reagovat

[8]: Prakticky většina anglické gramatiky se dá naučit zpaměti, připadá mi mnohem míň komplikovaná, než třeba německá. Jediná věc, u které jsem narazila, byl kondicionál, ale i ten mi dodnes nejde jen proto, že jsem líná se ho nadrtit.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama