Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 20.9.

Škola byla pro mne učiněné peklo

4. října 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Příspěvky čtenářů
Ahoj Alue
Četl jsem článek s názvem ,,Gympl: Škola nebo blázinec?" a hned mě to inspirovalo k napsání svého článku o svých zážitcích, co jsem prožil já na střední a základní škole. Ten můj příběh by se dal nazvat ,,Škola: Do pekla zpátky a z pekla ven", ale nechám to na tobě, jak ho pojmenuješ. Píšu to proto, že si myslím, že ten minulý příběh je slabý odvar, oproti tomu mému, kde popisuji, co jsem já na školách prožíval. I když každý asi vnímáme situaci jinak.

Předkládám ti svůj příběh:
Mě škola taky moc nebavila. Na základce byly pro mě poslední čtyři roky očistec. Hlavně kvůli některým spolužákům. Jednou jsem se třeba přeřekl a místo o papír, jsem učitelku poprosil o papfil. No strašná sranda. Od té doby na mě volali Papfil. ,,Hele. Papfil jde",, Prosím tě, neměl by si ještě jeden papfil?". K tomu si ještě někdo vymyslel na výletě, jak jsme byli ze školy, že mi smrdí nohy, i když to byl smrad z bot, které patřily jednomu tmavšímu spolužákovi... a od té doby mi říkali Kvašák. Nějak jsem ty čtyři roky vydržel a šel na střední. Takže na Základce, to byla spíš psychická šikana pubertálních a někdy i přiblblých spolužáků, která mi školu zhnusila a do jisté míry, to narušilo mou psychiku, kdy jsem se spíš uzavřel do sebe.

Druhé kolo: Střední
Poslední dva roky jsem už úplně rezignoval s nějakou snahou a doslova jsem si je odseděl v lavici, tak jako si kriminálníci odsedávají trest. Škola mě absolutně nebavila, výuka mě nebavila, nic mě nebavilo. Jeden učitel, který byl u nás na suplu (byl celkem dobrý) mi rovnou řekl, že na mě úplně vidí, že mě ta škola nebaví a že by nás vyučoval v přírodě, prakticky, aby ta výuka byla zajímavá. Byla to doba, kdy jsem se tak nějak snažil najít sám sebe, a škola mi v tom nijak nepomáhala.




Myslím, že na tom mělo podíl i to, že jsem si hned na začátku školy sedl do první lavice, kde jsem v podstatě seděl pořád sám a byla to pro mě celkem pakárna. Dovedete si představit, sedět celé čtyři roky sám v první lavici, před učitelským stolem, kde jediný kontakt se světem jsou dva troubové za vámi, kteří se vždycky vysmějí před celou třídou každé vaší větě, kterou řeknete?
Cítil jsem se sám. Bez sounáležitosti k celku. Proč neudělají třídu, kde bude něco jako kulatý stůl, kde si všichni uvidí do očí, nikdo nebude sedět k někomu zády, odstrčen od ostatních? Nebo proč se nevyučuje tak, jak vyučovali staří učitelé? Ve starověkém Řecku se například vyučovalo venku v přírodě. Stejně tak staří druidové vyučovali své žáky. Každý si sednul, kde chtěl. Navíc měl člověk pocit sounáležitosti s přírodou.
Dneska podle mě lidé ztratili s přírodou kontakt a vlastně ztratili zároveň kontakt mezi sebou. Žáci jsou jako stáda ovcí nahnání do tříd, kde se strojově učí učivo, aby měli dobré známky. Protože bez dobrých známek pro ně není budoucnost. Podle mě je dnešní školský systém hodně strojový, založený na výsledcích, tak jako je na výsledcích založena práce, kde chodí dospělí. A o tom to je. Nezáleží na tom, co a jak se učíte, záleží na výsledcích a na tom, abyste se po škole zařadili do společnosti, která je zase založena na výsledcích vaší práce.

Protože mě škola nebavila, tak jsem měl spoustu zmeškaných hodin. Často jsem se flákal po hospodách. Vím, že to nebylo ideální, ale nevěděl jsem, jak mám své těžké období řešit. Občas jsem i zašel do knihovny. Chození za školu netrvalo věčně a třídní zavolala rodičům, že už skoro dva týdny nechodím do školy a že co se mnou je. Takže moje chození za školu prasklo a mělo celkem nepříjemnou dohru.
Přišel jsem do kabinetu na kobereček před třídní učitelku, ředitele, psycholožku a byla tam i moje matka, která brečela. Nakonec moje matka svedla vinu na školu, protože škola je povinna podle zákona do třech dnů informovat rodiče, že se student tři dny neukázal ve škole, což měla udělat třídní a neudělala.
Matka řekla, že pokud mě ze školy vyrazí, tak že napadne školu, že nekonala svoji povinnost. No řediteli nezbývalo nic jiného než mě na škole nechat s trojkou z chování a podmínečným vyloučením, a že jestli ještě byť jen jediný den nepřijdu, tak mě ze školy vyrazí. Psycholožka hlasitě protestovala, aby mě vyrazili (asi, že jsem psychopat, narušený jedinec a kdo ví co ještě), rozhodně mě neměla ráda.
Jenom pro srovnání, ti největší grázli, kteří někoho na té škole šikanovali, vyrušovali v hodinách a dělali bordel, měli jenom ředitelskou dutku, nebo maximálně dvojku z chování. Takže jsem byl na škole kvůli záškoláctví za největšího grázla. Mělo to i svou výhodu, všichni mi uhýbali z cesty (to byl vtip :) ).

Poslední rok jsem na střední sekal latinu a do té školy jsem chodil jako švýcarské hodinky. Uvědomil jsem si, že by sem si zničil život, pokud bych školu nedodělal a řekl jsem si, že nějak to vězení musím vydržet. Přece jenom ten papír (maturitu) budu potřebovat, aby si o mně někdo nemyslel, že jsem třeba cvičená opice.
Sílou vůle jsem školu dochodil. Vždycky jsem se na učivo nějak naučil a nakonec jsem i dodělal maturitu. I když u maturity mi učitelé dávali vždycky horší známky (asi už o mě měli svůj obrázek). Např. ze zkoušky z tělocviku, kde jsem si myslel, že dostanu za 2, mi řekla porota, že se rozhodovala mezi známkou 4-5, ale asi nějak ze soucitu se rozhodli, že mi dají za 4. Kámoš a já jsme nechápali. Jenom dodám, že jsme dělali zkoušky z Juda a Jiu Jitsu a byla to policejní škola.

Vždycky jsem tam byl podceňovaný. I před tím, než jsem dostal tu trojku z chování, ale po té trojce to bylo, jako byste byli, nějak poskvrnění. Jednou jsme třeba psali nějakou slohovou práci, kde jsem měl psát úvahu o Chartě 77. Vlastně jsme měli více témat, ale já jsem si vybral tohle.
Když jsem před třídou řekl, že jsem si vybral tohle téma, tak se na mě učitelka (ta psycholožka co mě tak nenáviděla) dívala, jako kdybych řekl, že se chystám vykrást banku. Měli jste vidět ty pohledy spolužáků, kteří na mě nevěřícně koukali. Do té úvahy jsem napsal, že ty lidi obdivuji, protože našli odvahu postavit se totalitnímu režimu a taky jsem něco napsal o historii Charty 77. Dostal jsem za 5.
Tolik práce jsem si s tím dal, shromažďování informací atd. Úplně nedoceněná práce. To jsem se na ten papír mohl rovnou a doslova vysr.t, dát to tomu učiteli, který to známkoval a výsledek by byl stejný. Možná jsem si neměl vybírat politicky zaměřené téma pro případ, že učitel bude komunista, ale to je spíš chyba těch učitelů, že nám dali ze čtyř možností si toto téma vybrat, ne?
Jenom podotknu, že to bylo v roce 2006 a ne někdy za komančů před rokem 89, abyste si nemysleli, že jsem sebevrah.

A tak to bylo se vším
V tělocviku jsme měli třeba učitele, který nás mlátil opaskem, když jsme něco udělali špatně, nebo když jsme už nemohli. Bože ta potupa, když zavolal ,,pojď sem a nastav prdel"
Spíš než ta bolest, mi vadila ta potupa, že vás někdo v 19ti letech mlátí opaskem. Tragédie.
Nebo jsme si měli v tělocviku sehnat sparing partnera (spolu cvičícího) a byli jsme třeba v lichém počtu. Na mě třeba žádný nezbyl a co jsem měl dělat?
Já: Pane učiteli, na mě nezbyl sparing partner. Učitel: To mě nezajímá. To je tvůj problém. Zítra z toho budu zkoušet, a jak to nebudeš umět, máš za 5!!! K někomu se přiřaď!!!
Rozhlížíte se a přemýšlíte, ke které skupině se přiřadit.
Já: Kluci, nemohl bych cvičit s vámi, že bychom se střídali? Kluci: Ty to fakt nejde, on z toho bude zítra zkoušet a my se to potřebujeme pořádně naučit. A takhle jak žebrák jste třeba obcházeli skupiny, a ptali se, která se vás ujme. Někdo to řešil tak, že se k nějaké skupince postavil a dělal, že ty chvaty co dělají ostatní, sleduje, jako že se to učí. Nebo když se učitel přibližoval, tak třeba ten třetí řekl: Jde sem. Hoď se mnou o zem, ať to vypadá, že něco dělám. Občas se někdo schoval na záchod jako, že má sra*ku. No není to komedie? :)

Tak, teď už asi chápete, proč pro mě byla škola peklo na zemi. Jsem rád, že jsem jí dodělal, ale už bych si to rozhodně nechtěl prožít.
Pořád samé přežívaní z ročníků do ročníků, jenom proto, abych byl ve ,,hře" a nakonec zjistíte, že i když je to za vámi, tak život je zase o tom samém, udržet se ve ,,hře", jinak byste mohli skončit jako bezdomovec a to přece nechcete, že?
A proto chodíte do práce, která vás nebaví, jste na ní závislý a říkáte si: Kde to vlastně žiju?




Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihy! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue
 


Komentáře

1 Calwen Calwen | E-mail | Web | 4. října 2014 v 8:35 | Reagovat

To je hrozné, je mi to moc líto. Já bohužel chodím do prváku a začínám se bát. Budeme mít 4 dny do 16:00, takže domů přijedu v pět. Já potřebuju svobodu, volný čas. Tohle mě zevnitř úplně ničí.
S takovou formou šikany jsem se setkala jednou, když na základce šikanovali jednoho kluka. On byl takový... jakoby trochu zaostalý. Samozřejmě ti co mu to dělali, neměli ani důtku. Mně nevadil. Bohužel u nás na zš se nic neřešilo, ani to když tam byly dvě holky zdrogované a mávali nějakými prášky...
U mě se asi přímo o šikaně mluvit nedá, jenom mě vždycky všichni začnou po čase ignorovat, většinou to bývá, když mě poznají blíže, moje názory, a tak. Ale naučila jsem se mít samotu ráda a být sama mě baví. Přeju hodně sil všem, kteří se setkávají s nějakou formou šikany.

2 Alue Alue | Web | 4. října 2014 v 8:55 | Reagovat

[1]: V prváku tolik hodin?! - Neslýchané.

3 Calwen Calwen | E-mail | Web | 4. října 2014 v 9:07 | Reagovat

[2]: No 36 hodin týdně. Chodím na uměleckou. Ve čtvrťáku to asi bude 40 ne co..

4 ginze ginze | 4. října 2014 v 9:25 | Reagovat

[1]: Tak to ti držím palce, měla jsem to podobně. Měli jsme i klidně od 7 ráno do půl čtvrté nebo do pěti. Takže vstávat v pět ráno a okolo páté (někdy i déle, když měl vlak zpoždění, což měl částo). Nejlepší na tom bylo to, že jsem šla do školy ve stejný čas, kdy šli moji rodiče do práce, ale když jsem se vracela, tak oni si už skoro 3 hodiny seděli doma. Je to hrozné, člověk najednou nemá žádné zájmy, natož čas. Podlě mě je něco takového dost náročné na psychiku.

Jinak - s autorem tohoto článku nemůžu než souhlasit. Sice jsem nezažila žádnou šikanu, ale sdílím jeho názor, že školy v dnešní době jsou strašný průšvih. Vždycky jsem tam seděla a říkala si - panebože, proč musíme dělat zrovna tohle? Proč s námi jednají jako se stroji, které odříkávají naučené fráze? Proč se nás nikdo nesnaží pochopit? Dokonce jsme v prváku měli na fyziku opravdu zvláštního učitele. Měli jsme psát písemku, ale já byla nemocná a ani jsem neměla zápisy, tak jsem se danou látku naučila z internetu. Z písemky jsem dostala 5, protože to prý možná bylo správně, ale nebylo to přesně, jak on říkal. To už je opravdu vymývárna mozků.
A co budeme povídat - taky jsem často chodila za školu. Bylo tak krásné najednou pocítit tu svobodu.
Teď jsem si představila tu školu, kde bychom se učili v přírodě samé hezké a užitečné věci...to je moc krásná představa. Do takové školy bych klidně chodila celý život :D

5 colourfulworlds colourfulworlds | 4. října 2014 v 9:52 | Reagovat

Tak tohle mi náladu nezlepšilo. Co se děje, no člověk se někdy nestačí divit.
No přeji, ať se autorovi článku daří dobře.
Na mě ten článek působil takovým "hořkosladkým" dojmem, tak si říkám, že u nás ve škole možná už trochu zmoudřeli :)

6 Alue Alue | Web | 4. října 2014 v 9:54 | Reagovat

[4]: Hm... kdybych se měla vrátit v čase, vyberu si školu za 1. nejlehčí za 2. s nejmenším počtem hodin.
A obor by mi byl jedno. Co děckám nikdo neřekne je, že nakonec je úplně jedno, jaký obor dělali. Protože se budou muset přizpůsobit tomu, co bude momentálně k dispozici a zaměstnavatel si je stejně zaučí.
Tak na co ztrácet čas....???

7 colourfulworlds colourfulworlds | 4. října 2014 v 10:04 | Reagovat

A ten obrázek na konci článku je k tomu zajímavě vybraný...ta modrá, takový zvláštní odstín (asi).
Vždycky jsou vybírány pěkné obrázky, které mi tak nějak "dokreslují" článek a dojmy z přečteného článku, a vždycky (vetšinou), se mi líbí. Tenhle mě ale něčím zaujal, a zároveň trošku zneklidnil :-). Jen takový dodatek no :)

8 Amálka Amálka | 4. října 2014 v 10:21 | Reagovat

Smutné, smutné... Moje ZŠ byla něco podobného, tak se s Vámi taky podělím...

Šikana úplně všude, kam se člověk podíval - řev, bitky na denním pořádku, o přestávkách, po vyučování, kluci mlátili holky, učitelé kolikrát vůbec nezasáhli, protože se sami báli, drogy, ničení osobních věcí, povinné odevzdávání svačin spolužákům, dojídání celého oběda v jídelně (u zbytků stála vždy služba z řad deváťáků a kontrolovala prázdné talíře) ap. O přestávce jsme se museli dovolovat na záchod, o hodině třeba i na to, jestli si můžeme sundat svetr. Žáci si ubližovali mezi sebou, dokonce někteří šikanovali slabší, hodné učitele a ti přísní zase šikanovali žáky. Začarovaný kruh. Největší horor byly školní výlety a přesně jak říkáš, hodiny tělocviku.

I když tam byli kluci, kteří na tom byli, co se týče ubližování mnohem hůř než já, devítku jsem ani nedochodila, pořád jsem ze školy utíkala a předstírala nemoci tak dobře, že jsem je nakonec vážně dostala a zkoušky jsem si pak dodělala extra.

Když jsem ZŠ opustila, bylo to pro mě hotové osvobození. Se špatnými zkušenostmi jsem se vyrovnávala docela dlouho, rodičům jsem řekla pravdu cca až po 15 letech, hrozně jsem se bála a vlastně ani dodnes nevím proč. Už bych to rozhodně nechtěla zažít znovu, ale dnes jsem za tu lekci ráda, člověka to ve výsledku zocelí a umí se pak lépe vcítit do někoho v podobné situaci...

Přestup na střední byl pro mě jako příchod z pekla do ráje a i když jsme taky někdy končili až v 16:00, nevadilo mi to. Neučili jsme se ale v kuse, měli jsme třeba 3-4h okna mezi předměty. Je docela vtipné, že ve škole jsme v pauzách zůstávat nemohli a kam jít třeba v zimě? Do hospody, jak jinak. No, a byla tam poblíž jen kuřácká. Spousta spolužáků se tedy díky těmto pauzám naučila kouřit a pít. Já například :-) Už jsem ale naštěstí přestala.

9 ginze ginze | 4. října 2014 v 10:21 | Reagovat

[6]: To máš naprostou pravdu :)Dneska se střední školou stejně nikoho neohromíš, to vím z vlastní zkušenosti.
Nejhorší je, že ve 14-15 letech na děti vybafnou, že se musí během dost krátké doby rozhodnout o své budoucnosti. 90% z nich vůbec neví, co chtějí vůbec dělat, nebo hůř - školu jim vyberou rodiče.
Ale jinak, co si tak vzpomínám, tak už na základce jsme měli odpoledky do čtyř...fakt nevím, co tím sledují.

10 Alue Alue | Web | 4. října 2014 v 11:27 | Reagovat

[9]: Taky jsme měli... Vidím v tom jediný smysl: Učit děti odmalička otročit, i když to nemá žádný smysl.
Hodinu čekat ve škole, abych si pak na odpolední odseděla dvě hoďky výtvarku, to je vysoký stupeň demence, jenomže co s tím má člověk dělat?

11 Lafi Lafi | Web | 4. října 2014 v 11:30 | Reagovat

Článek mi připomněl základku. Doporučuju stránky http://www.svobodauceni.cz/ Zajímavé čtení.

12 Ájinek Ájinek | 4. října 2014 v 11:53 | Reagovat

Ahoj,
to je opravdu hrozné..Já měla vždy štěstí na dobré školy,až do 5 jsem chodila na jednu vesnickou školu a bylo to tam úžasné.Učitelky se nám snažili hodiny ozvláštnit a jak nás tam bylo málo byli jsme tam skoro jako rodina.1,2 se tam učili společně a 3,4,5 taky-což vedlo k tomu že 3 si pamatoval učení i 5 třídy takže jsme byli ve všem hrozně napřed:D..Učitelkám ses taky mohla se vším svěřit..Jednu chvíli tam byla taky šikana ale po tom co to učitelky zjistily tak to přestalo(ty tam udělali tyjátr:DD).Teď chodím do školy v maloměstě,kolektiv je tam úžasný-všichni se baví tak nějak se všemi,učitelé jsou tam už mnohem horší,třeba tam máme zeměpisáře co si celou hodinu huhlá že mu není rozumět,pak nám dá test na 15 stránek z učebnice z nichž tam ani některé otázky nejsou-že nám to prý říkal a máme si to pamatovat:DD. Ale třeba mám ráda naší fyzikářku-místo toho aby nás strojově učila data nutí nás přemýšlet a jak ona říká vidět:)¨
No když ty dvě srovnám tak v první byli lepší učitelky a v druhé zas kolektiv.Třeba ještě v půlce 6 jsme měli učivo co já dávno uměla:D..

Pak bych se chtěla zeptat kde bereš ty krásné animované obrázky a jestli bych si mohla ten nahoře zkopírovat.

Na novinkách jsem teď našla článek o tom že Čechům zabavují bezdůvodně děti:o
http://www.novinky.cz/domaci/349500-cechum-v-zahranici-casteji-berou-deti.html

A ještě jedna otázka:D-nevíš jak nastartovat mozek?Poslední dobou mi dělají problém i úplně jednoduché úkoly..Celkem mě to děsí a připadám si jak blbec:(..Nevíš co s tím?

Děkuji

13 Alue Alue | Web | 4. října 2014 v 12:03 | Reagovat

[12]: Ahoj, animace beru odevšad, klidně si ji vezmi, ta kočka je supr.

14 Vanilková Vanilková | 4. října 2014 v 12:15 | Reagovat

[1]: No právě, to je na tom to nejhorší- Volný čas! Jsi ve škole tolik hodin, potom si z vyučování stejně nic nepamatuješ, popř. nechápeš (alespoň to bylo tak u mě), přijdeš domů večer, potřebuješ si taky trochu vydechnout, no ale to aby ses zase začala připravovat na další den, učila se... jo, jako roboti. Z toho jsem na střední měla největší trauma. Neměla jsem čas na to, co mě tolik bavilo a o čem jsem věděla, že bych se tím chtěla i v budoucnu živit...
Zvláštní je, že 99procent obyvatel planety vidí, že školství, je v troskách a stejně se nic neděje. A kyž má student problémy ve škole, tak je to prostě jen lenoch a flákač. A já si naopak myslím, že jsme od přírody velice zvídaví a chceme se něco naučit, jen je potřeba vybrat, na co je čověk zaměřený, mít alespoň trochu citlivého a uvědomnělého učitele a jde to samo.
Škole zdar, jdu se učit:-)

15 Colliode Colliode | 4. října 2014 v 12:43 | Reagovat

[1]: Prvák mívá nejvíc hodin, postupem času většinou naopak ubývají.

Já teď chodím v pořadí na třetí školu a světe, div se - mám tam peklo... Ale jen díky tomu jsem si uvědomila, proč se mi dějí některé věci pořád dokola... A můžu s tím doopravdy něco udělat :)

Na základce mě škola bavila - rozhodně jsem si nemyslela, že je to kořen všeho zla či co. Jen se spolužáky jsem si nerozuměla. Kdybych tenkrát měla dnešní zkušenosti, bylo by to všechno jinak a nikdy bych z toho neměla takové trauma :) Příběh nekončí, kdo ví, co všechno autor nakonec ze svých zkušeností vytěží.

16 majka majka | 4. října 2014 v 12:45 | Reagovat

Moje zkušenost: Zkusila jsem na nátlak okolí po maturitě výšku a utekla jsem. A dodnes na to období nerada vzpomínám, protože v té době jsem nežila, jen přežívala ode dne ke dni. Nakonec jsem stejně nedokončila a zdrhla celkem včas. Už se to nedalo vydržet. Byla jsem furt vynervovaná, celé dny jen tam...od rána do večera. Ze všech stran jen a jen buzerace a nátlak, ponižování od učitelů, bazírování na v praxi nepoužitelných hovadinách, které se vyučovali jen proto, aby učitelé měli práci. Nepřála bych tuto zkušenost ani nepříteli. Dost dlouho jsem se z toho dostávala a ta škola mi krom nervů vzala i chuť se vzdělávat.I dlouhé měsíce po tom, co jsem od tama utekla jsem měla velký problém vzít do ruky knížku, která mě zajímá. Naštěstí teď už je to v pohodě. Čtu a učím se sama doma jen to co chci a co mě zajímá..a kdy mám chuť se něco nového dozvědět, to si taky určuju já. A hlavně: už jen a pouze sama pro sebe.

17 Aria Keboke Aria Keboke | E-mail | 4. října 2014 v 14:04 | Reagovat

[1]: Já jsem teď v prvním semestru na vysoké a mám 5 dní v týdnu cca do 6 a začínám obvykle v 7 a dva dny v 5:30. :D Taky jsem si myslela, že pár dní na gymplu do 4 je hrozné ghetto. Teď bych za to dala nevímco. Já mám opravdu pocit, že nemám žádný život. Protože jakmile přijdu v těch 6 dom, tak musím šrotit a někdy taky potřebuju spát. :/ Ale kolektiv teď mám konečně fajn. :) Na základce i střední hrůza. Takže si vlastně ani nestěžuju.

18 moudravrba moudravrba | E-mail | 4. října 2014 v 14:10 | Reagovat

Včera byl moc dobrý díl pořadu 13 komnata Michala Hrůzy. Mluvil tam o tom jak se dostal na vojenskou školu a jak to tam bylo strašné. Říkal, že tam zažíval šikanu ze strany učitelů a že když chtěl odejít, tak chtěly po něm, aby zaplatil všechny výdaje za studium a že prosil maminku, aby ho vykoupila z té školy, ale ona neměla tolik peněz. Takže to tam musel vydržet nějáké ty čtyři roky. Říká, že jediné co si z té školy odnesl byla traumata a ponížení.

Zde je odkaz na ten díl: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1186000189-13-komnata/

19 Eliška Eliška | 4. října 2014 v 14:35 | Reagovat

Achjo... Ani nemám náladu číst něco tak negativního. Já jsem byla na střední hodně spokojená a moje současná škola (VŠ) je po všech stránkách super. Každý má možnost volby. Existují i kvalitní školy.

20 Calwen Calwen | E-mail | Web | 4. října 2014 v 15:00 | Reagovat

vybrala jsem si uměleckou právě proto, že umění rozvíjí pravou mozkovou hemisféru a není tam tolik matiky a podobně. Jednou, když jsem na základce chyběla na měřítko mapy a chtěla to vysvětlit po učitelce, řekla, že mi to nevysvětlí. Do teď vůbec nevím, o co se jedná. Bohužel máme teď na fyziku jednu učitelku, která říkala, že ví, že kvůli fyzice jsme tu nepřišly, a že nás nebude nějak zatěžovat. Samozřejmě nás hned první hodinu nechala opisovat milióny příkladů na převody jednotek a z těch jednotek na další a na další. Nikdo z nás si to nestihl ani opsat. Takže vážně moudrá a uvědomělá učitelka.

[15]: Bohužel u nás neubývají. Koukala jsem i na rozvrh pro čtvrťáky a ti mají 2x9 hodin a 3x10 hodin.

21 David David | 4. října 2014 v 15:19 | Reagovat

Taky jsem nadával kolik je práce na střední škole, ale to jsem ještě nevěděl, co se dělá na Vysoké škole :D, srovnání střední a vysoké škole je asi jako procházka v růžovém sadu a to střední byla vcelku peklo na učení.Na vysoké škole je učení po dvou hodinovkách = 100 minut, průběžně jsou vždy cca 6 předmětů = 1 předmět, 2 hodiny přednášky a 2 hodiny cvika = 24 hodin pouze pravidelná docházka (přednášky nejsou povinné), ale na přednášce se za 2 hodiny vysvětlí tolik co za 3 týdny na střední škole (měli jsme předmět Matematiku Statistku a pravděpodobnost -> za přednášku popsané 4 A4 z obou stran, zkuste to za 100 minut stihnout :D + pochopit samozřejmě :)), jinak ve cviční to není lepší, zadají vám projekt na další týden a ten projekt, než se vypracuje v průměru vezme 10 hodin když jsi to spočítáte na 1 týden tak vám vyjde, že máte cca 3-4 hodiny na jídlo a zábavu každý den, (7x24 = 168-24(škola)-60(projekty)-56(spánek 8 hodin)=28/7(týden) 4 hodiny) při 8 hodinovém spánku -> tak to probíhá 13 týdnu (semestr) a potom se z těch předmětů dělá zkouška = maturita každý semestr, 1 ročník má 2 semestry.jeden den ve škole vypadá asi takhle:8:00-10:00 škola, 10:00-12:00 (volno), 12:00-18:00) školacelý den v prde** a většinou se dělá škola do 2-3 hodin do rána, u mě rekord do 6 hodin rána.

22 Martin Martin | 4. října 2014 v 15:29 | Reagovat

Ahojte, v tomhle systemu již není škola základ života, ale škola základ otroka. Opakovat, papouškovat, hlavně nepřemejšlet. Tady je odkaz na video, kde je to podrobně probráno https://www.youtube.com/watch?v=KyY1w_qW54U#t=167

23 clario clario | E-mail | 4. října 2014 v 15:56 | Reagovat

Každá škola je jiná a stejně tak přístup každého z nás k ní od kterého se pak hodně odvíjí. Já si třeba na školu nemůžu stěžovat. Na základce jsem se sice potkal taky se šikanou, která ale rychle skončila a zbytek základky byl celkem bez potíží. Někteří učitelé sice byli občas na ránu, ale je jen a jen na vás jak k tomu přistoupíte, když dokážete k věcem přistupovat tak jak jsou, nebrat je moc vážně a zachovat klid a chladnou hlavu, tak nemáte problém.

Na střední škole to bylo také celkem fajn, byla to průmyslovka samí kluci a docela fajn kolektiv (občas to taky zajiskřilo, ale nic z čeho si dělat hlavu). Pro mě ta škola byl ale jeden veliký přešlap, byl to počítačový obor a já si po chvíli uvědomil, že to není vůbec pro mě. I tak jsem si z toho ale nic nedělal, naučil jsem se vždy jen to co jsem potřeboval abych prošel, občas něco opsal a nakonec skončil i s maturitou.

Při výběru vysoké školy už jsem byl rozumnější a vybral si to nejlepší co jsem mohl a to ekologii. Spolužáci jsou ta nejlepší banda co jsem kdy poznal a učitelé byli naprosto dokonalí, mnohdy vám přišli víc jako kamarádi než jako učitelé a jednali s vámi jako se sobě rovným (na vedlejší ekonomické fakultě měli za učitele ale hrozná hovada). Vysoká pro mě bylo zatím to nejlepší období života. Hromada předmětů byla nepovinná a celé studium byla vlastně jedna velká zábava plná zajímavých informací.

Jak tu zaznělo, že je jedno co studujete, tak s tím nemůžu ani v nejmenším souhlasit. Kdybych si měl vybrat znovu střední školu vyberu si za obor, třeba truhlařinu (samozřejmě s maturitou) nebo nějaký takový obor, který mě bude bavit a doopravdy mě něco naučí. Například takové gymnázium je v dnešní době (pokud nepokračujete dál na vysokou) úplně k ničemu. Nutí vás memorovat si spoustu hovadin, které stejně zapomenete, ale nic praktického vás tam nenaučí, mnohem lepší variantou se mi zdá i obyčejný učňák s následnou nástavbou. Vybrat si dobrý obor studia je hodně důležité. I v případě, že se v něm nakonec neuplatníte se vám budou rozhodně studovat lépe témata, která vás zajímají než ta, která vám jsou ukradená a také si toho mnohem více a mnohem snáze zapamatujete. Problémem ovšem je to, že se v patnácti velice snadno člověk rozhodně špatně.

24 Lorána Lorána | 4. října 2014 v 19:21 | Reagovat

Pěkný den všem :-)
Ať čtu jak čtu, vidím, že je to všude na podobné brdo. Jsem to stejné(jsem "JINÁ"): základní škola prvotřídní Tortura(trapný odpadlík bez kamarádů), a střední škola "druhotřídní" :-) Dojal mě komentář ohledně časové náročnosti na umělecké škole hned u Calwen...Taky jsem na ní chodila...Od 8 do 5...v 6-7 doma= žádný osobní život, žádné koníčky, nutili nás 7 hodin sedět u počítače(vážně nanejvýš zbytečně), žádný prostor pro rozvoj osobní kreativity(vážně)...opravdu dost se to celé (od školky po střední) podepsalo na psychice. Nejsmutnější je, že z té střední nic nemám(kromě tiku v oku :-))-nic neumím pořádně.

Teď jsem v prváku na VŠ a cítím v každé buňce jak se vše obrací k lepšímu. Jak se mi zlepšila nálada, cítím se lépe, mám sama sebe raději, jsem uvolněnější, chodím spát s menším děsem v duši a po probuzení se usměju. Je kolem i více lásky.

Nezbavila jsem se té minulosti plné stavů úzkosti, nechuti a smutku úplně, ale mohu světu říci, že jsem příkladem toho, že TO jde. Že lze být šťastnější, začít se mít rád, vidět svět veseleji, vycházet s lidmi a jednoduše se cítit dobře. Byla to dlooouhá. Jistě každý, který je v podobném duševním stavu ví, jak nekonečně a marně ta cesta vypadá.
Pomalu a jistě šplhám. Často se jen tak usměju jak je to zvláštní pocit necítit se nijak ošklivě :-))

No jasně a stručně můžeme si všichni zatleskat a říct, že jsme to zvládli a myslím, že nebude nadsázkou, když povím, že jsme zvládli vážně děsivou věc. Ti kteří stále študují i ti co doštudovali zaslouží smeknutí kloboukem.

Pěkný den,
L.

25 Jana Jana | 4. října 2014 v 19:38 | Reagovat

Tak, to je masakr, vůbec nic jsi z toho nedělej. Já jsem z inteligentní rodiny, kde každý měl nějakú aspoň jednu vysokú, jen já a brácha nemáme. A víš co mi jednou řekl děda, který měl 3 maturity z různych oborů, podotýkam, že zažil život naplno s tým zlým i tým dobrým, myslím vojna a tak, opravdové hodnoty,měl 92let. Že v živote se nejvíc uchytí lidé, kterí škola nebavila, špatně se učili, byli rebelové, protože jsou inteligenčně někde jinde a mají na víc a dneska některý učitelé tohle nepochopí, mají svoje osnovy. V normálnim životě a v dnešným systému, věčšinou našli to svoje co je bavilo, nepatřili pod systém, učili se to co oni chtěli a uplatňovali v živote a byli šťastnejší. A je to tak, i ty práce už není tolik a člověk jse buď přispůsobí anebo bude vydělávat po svým. Samozřejmě tu maturitu to chce mít, ale dál už žiješ jak chceš. Držím palce

26 Markéta Markéta | 5. října 2014 v 1:18 | Reagovat

Smutné je, že si tu stěžujete na počet hodin atd. 36/5 to je cca 7 hodin denně, to je do 3 proboha! Spousta lidí dělá 12 hodinové směny... Lidi, proberte se! Jak byste to asi chtěli dělat? Chodit v 11 domů jako v první třídě a pak se celý odpoledne poflakovat? Jdete tedy rovnou do práce, když vám vadí škola. Kór na umělecký (jak píše první koment), kde se na vaše místo hlásilo x dalších lidí... Ach jo. Asi jsem byla divná, když jsem měla úplně normální gympl, s normální třídou i učiteli... Nebo jsem tak zkažená dnešní hroznou společností, že se mi ve škole líbilo a být tam od 8 do 3 mi přišlo normální... :D :D

27 Mára Mára | E-mail | 5. října 2014 v 2:17 | Reagovat

To že si bez maturity zničíš život je učiněný nesmysl. Já být na střední dýl než ten rok co jsem tam byl tak mě šlehne. Mám základku, dělám práci která je uplně v poho, do toho provozuji svůj koníček s autama a fakt si nemůžu stěžovat :) Je to totiž o lidech a ne o papírech :) :)

28 The Wretched Egg The Wretched Egg | 5. října 2014 v 9:23 | Reagovat

[26]: Neboj, cítím to podobně

29 tarantule* tarantule* | Web | 5. října 2014 v 13:06 | Reagovat

To je hrůza, je mi to líto. Moje základka byla příšerná, jsem ráda, že jsem odtud konečně vypadla a nechci na ni vzpomínat. Teď jsem na gymplu, zatím se mám jako prase v žitě a přála bych to i všem ostatním! :)

30 Daniela Daniela | 6. října 2014 v 7:33 | Reagovat

[2]: My jsme taky takhle v prváku nikdy neměli. A když už potom později ve vyšších ročnících, tak max do 3:15. Jinak Alue, víš co? Už jsem přes rok v Kalifornii, za týden se vracím domů. Tady by se člověk nestačil divit, jak to tu mají. Starám se tu o dvě děti, mladší teď bude mít 7 - chodí do 1st grade - což je u nás jako 2. třída. A má denně do 3:15. I v pátek. A jinak tady děti nemají přestávky jako u nás. Mají myslím jednu krátkou na svačinu. Stejně skoro nic nepojí. A pak jednu na "oběd" - ty jejich obědy taky stojí za to. A to je vše. Domů přijedem ve 3:45, pak jim dám něco malého - třeba misku cereálií nebo chleba s něčím. A pak mají zakázané jíst, než bude "dinner". A ten je kolikrát v 6 nebo o půl 7. Přijela mi tu v létě rodina na návštěvu a mamka se nestačila divit z čeho ty děti berou energii tady. Asi vážně ze slunka, které tu svítí celý rok a ještě teď je pořád horko. Protože z toho jejich jídla těžko..

31 pomooc pomooc | 6. října 2014 v 18:46 | Reagovat

prave ted chodim do prvaku ale vubec tam uz nechci mame moc hodin D: mame 10 9 8 a tak proste treba hend v pondeli do 16:40 ve skole v utery jen o 45 minut min..a nejhorsi je ta trida..snad vetsina kouri pije nekteri i fetuji, a kdyz nedelaji nic z toho tak maji nechutne reci ..alusko nebo nekdo, prosim co mam delat D: je to umelecka, ale stejne nebudu delat to co se naucim..co mam delat :c

32 Kocmeister Kocmeister | 6. října 2014 v 21:07 | Reagovat

Škola do tří, do čtyřech je sice pruda, ale počkejte až budete chodit do práce. S tim jsem měl osobně zpočátku (tak první půlrok) mnohem větší problém. Každej den doma v šest a pak už žádnej čas na život. Přitom to je naprostý standard. Teď po pár letech a pár prostřídanejch pracech pracuju na směny, takže jsem v práci třeba i zrovna teď a domů se vracim v 23:00. A vůbec mi to nevadí, dokonce mě to i celkem baví. Doma mi řvou 2 malý potomci, tak si chodím do práce odpočinou. Člověk si asi jednak zvykne na všechno, případně se mění s tím jak se mění jeho priority :-)

33 Alina Alina | E-mail | 17. října 2014 v 16:32 | Reagovat

No tak ja se leto rozhoduju na jakou střední školu jí, ale už ted vím že at se rozhonu jakkoliv tak to bude peklo na zemi i když se celkem slušně učím :( :(

34 Irča Irča | 12. dubna 2015 v 20:03 | Reagovat

Základka byl horor, hlavně s tělocvikem, učitelka mě šikanovala a dala mi za 3 na výzo jen kvůli tomu, že jsem tělocvik neměla ráda.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama