Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 25.9.

Vyměnila by si kráva svůj úděl s člověkem?

3. listopadu 2014 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Zamyšlení
Nedávno na Stream.cz vyšel nový díl pořadu ,,Jídlo s.r.o.". ,,Mléko a mléčné výrobky - 1.díl Kravín"
Díl byl o chovu dojnic. Jejich výživě, režimu, podmínkám k žití... Zkrátka stručné shrnutí, jak to tam asi chodí. Osobně mě překvapilo, že o odebírání telat krávám, která pak pláčí v boxech, v tom dílu nepadlo ani slovo. Pomalu jakoby se snažili ten díl udělat tak, aby nepodráždili milovníky zvířat a vegetariány. (Ti se ale i tak samozřejmě ozvali.)
Šla jsem rovnou do diskuze, protože jsem tušila, že bude velice pestrá. Bývá zvykem, že pokud diskuzi nikdo nepohlídá, tak se lidé nakonec požerou mezi sebou, pošlou se do pr., potom dlouho nic, pak se tomu někdo zasměje a diskuze jde nakonec do kytek.
Objevila jsem tam ale vééélice dlouhá vlákna, u kterých jsem strávila hodně času.
Přijde mi zajímavé, jak spousta lidí, pokud se nezačnou hned zkraje posílat do háje, dokáže vytvořit velice zajímavou diskuzi na toto téma a plynule ji rozšířit až na globální otázky, o evoluci ani nemluvě. Ačkoliv si příspěvky často přímo odporují, dohromady je to taková symfonie, co vám potrápí mozkové závity.
Opravdu jsem tam objevila moc zajímavé myšlenky. To nejzajímavější jsem zvýraznila (ne že s tím nutně souhlasím,ale že je to zajímavá myšlenka). Jsou to často doslova nepohodlné příspěvky a otázky, nad kterými se nikomu moc nechce přemýšlet, lidé mají kolikrát morální zábranu si je vůbec pokládat, ale je škoda aby někde zapadly a zapomnělo se na ně. Podle mě diskutující rozrýpali přesně to, co visí ve vzduchu už hodně dlouho a dalo by se na to celkem solidně navázat... Bolestivé téma o tom, co vlastně člověk jako všežravec doopravdy potřebuje, nakolik je zvýhodněn moderní dobou a jestli je či není nutné to, co dělá... A kolik lidí, tolik rozdílných názorů, mnohdy trefných.
Posuďte sami a napište svůj názor a témata, která se zde probírají. Moc mě to zajímá: (jednotlivé příspěvky jsou oddělované jako samostatné odstavce)



Po precteni komentaru jsem zjistil ze jsou lide kteri nastesti nemaji klapky na ocich a dochazi jim jiste souvislosti.A pro ty ostatni - prijde vam normalni a zcela prirozene (tak jak to priroda chtela) pit mleko jineho druhu ? :D respektive odebrat matce mlade pro ktere je mleko urcene a brat ji ho pro nekoho jineho ? Jake by to asi bylo kdyby vam matkam po porodu vzali dite,napojili vas na hadice a cucali z vas co nejvic mleka za podpory neustaleho neprirozeneho krmeni aby jste davali vic a vic a jak by jste nesplnili limit tak sup s vami pod nuz :) ..odpovezte si sami ;) ..me to tedy prijde absolutne zvrhle

člověk je všežravec, tak jak ho pán bůh stvořil. Lovec je od pravěku.. A dejte lvovi okurku nebo rajče a salát atd.. a chcípne hlady. Ne lve to nesmíš stane se z tebe vegan. Jděte se vycpat.. Ať žijou vegani, to jsou zrovna ti, kteří nutí lidi jist ty sračky ze španelska italie atd kde se v zimě pěstuji okurky, rajčata banány a ja nevím kde jakej humus. Vozí se to zelený pak to jde pod dusík a kde jake chemikalie jen pro to aby to dozralo a bylo to na oko dobre.. bezte do lesa a zerte koreny stromu.. Jen všem veganum bych chtel vzkazat.. Nebýt 21 stoleti tak by jste chciply hlady. protoze v zime nic neroste.. :-) Dobrou chut a hodne zdravy, hlavne tim cpete deti.. Mam zname kteri jsou vegani, ale v jejich kuzi bych byt nechtel, kost a kuze, zadny sval.. dejte si v prosinci papriku a neotravujte normalni lidi.

Proč někdo pořád musí srovnávat člověka se lvem ? Když někdo takhle začne komentář proti vege stravě ,tak už v podstatě ukazuje svoje znalosti a inteligenci.

Protože člověk i lev sou predátoři lovci od přírody je člověk predátor není to lovný zvíře ale zvíře které loví ostatní nižší druhy a slabší ale má něco více do vínku jelikož to se mu netvoří vitamín C tak mu dala evoluce do vínku to že musí živočišnou stravu doplňovat ovocem a zeleninou a dalšíma plodinami dále nás vybavila evoluce mozkem na jiné úrovni který umí předvídat umí přemýšlet a komunikovat mezi sebou k tomu nás vybavila evoluce řečí a to vděčíme právě konzumaci masa a také přežil směr všežravec a rostlinář vyhynul to je ta evoluce a dále člověk umí také vyrábět různé nastroje kterými získává kořist ať je to pazourek nebo v dnešní době brokovnice je to stále zdokonalovat lovecké techniky pak člověk je vybaven na trávení živočišné stravy žlučníkem a výrobou žluči na trávení tučných živočišných produktu takže člověk je nikoliv masožravec nikoliv plodožravý ani býložravec je kombinace všech těchto směrů.

Zdenek Chval ano vitamin C ,ale je toho dalko vic co nas rozlisuje ;) navic clovek konzumoval maso pac nemel v te dobe moc na vyber ,jinak by vyhynul ,dnes uz tu potrebu nemame prave i diky vyssi inteligenci ...mimochodem k cemu je podobny vic clovek k lvovi nebo k opici? ;)

Člověk je svým chováním a způsobem stravovaní podobný primátům lidoopům což sou šimpanzi orangutani, což nejsou opice ale sou jako my také všežraví a kupodivu máme ještě společný stravovací náviky jako prasata což sou také všežravci ale sou i kanibalové dokáží sníst i vlastní mladé když na to příde, což člověk také má někde v hloubi dávné kanibalské choutky

To vam take nevyvracim ..... a nevim jak vy ale ja se povazuji za vic rozumneho tvora nez gorila atd.,ba co vic ja mam technologii skrz kterou me plne regaly a jidlo muzu snadno nakoupit v nejpestrejsim mnozstvi a nemusi kvuli tomu nikdo umirat. Nam nehrozi vyhynuti ani me nebo vam,ze by jste musel lovit.To bych pak sel klidne s vami :) ... naopak ,lide jen tloustnou a slabnou...podivejte se na ukazkovou ameriku kde je vrazdeno miliony zvirat denne jen aby se lide precpavali nebo rovnou kusy tel vyhazovali do kafilerek. Prijde vam to aspon trochu logicke kdyz uz ne moralni ? Nemluve otom ze masu jist denne je vylozene nezdrave,stim snad souhlasite a to i pres nutnou tepelnou upravu...atak muzu pokracovat do nekonecna ...mam proste tisic a jeden duvod ho nejist..ale jenom jeden ho jist ;)

Vaše argumentace ukazuje, jak dobře se máme. Máte pravdu, že lev by si okurku nedal, ale zato vás - mě - kohokoli z diskutujících by ve volné přírodě snědl. V zimě zelenina je a vždycky byla. Akorát se nejí rajčata, ale kořenová zelenina, kysané zelí, brambory, křížaly uskladněné ovoce... Je toho fůra.
Člověk jí maso od pradávna, ale uvědomte si v jaké míře. Než zvíře vychováte, zabijete, zpracujete... Ani slepice u baráku nesnese deset vajíček denně. Navrhuji tedy maso výrazně omezit, minimálně na míru, v jaké se jedlo na začátku minulého století. :-)

Asi by nebylo úplně od věci, kdyby se autoři příspěvků, ,,jak snadno to jde bez masa", zamysleli nad tím, čím a jak se stravují. Tvrdit, že to jde i bez masa na základě toho, že se někdo mladý a zdravý, někdo, kdo se 25 let živil masem a ostatními živočišnými produkty a vybudoval si na tom zdravé a fungující tělo, rozhodne nejíst maso a funguje na dovážených potravinách a doplňcích, je tak trochu pokrytecké. Zajímalo by mě, jak dlouho by to takového vegana bavilo, kdyby měl fungovat jen na tom, co se vypěstuje v dosahu. Ono je to snadné tvrdit, že maso není třeba, když si člověk nechá dovést všemožné potraviny ze všech koutů světa a zají to umělými doplňky stravy. To, že může existovat něco jako vegan, je možné jen díky složité struktuře, která zajistí něco na vrub něčeho jiného - paliva, dopravy na obrovské vzdálenosti se všemi jejími "ctnostmi", chemického průmyslu a mnoha dalších. Souhlasím, že bez masa se to dá, dá se to dokonce dlouho, když je člověk zdravý... ale za jakou cenu a i kdyby všichni chtěli, stejně by se tak nedala uživit celá populace. Takže, prosím, klidně nadávejte, jak je tohle a tamto špatné, ale nic není zadarmo a tohle a mnoho jiných věcí je cena za možnost si zvolit "být veganem" a pokrytecky koukat na ostatní z patra.

Ano my koncoví spotřebitelé jsme nejmocnejší zbraní všech velkoproducentů a velkoodběratelů. Malovýrobců je sice málo, ale stále je možné je v ČR najít a odebírat od nich to nejlepší co mohou nabídnout. V potravině a její výsledné kvalitě se totiž otiskne celá její historie. Za mě mohu doporučit pro Brňáky malou hospůdku pod Hády (Občerstvení Na Kamenné horce), kde nabízejí vlastní výborné produkty z kozího mléka. Opravdu lahůdky.
Hledejte zemědelce a chovatele v nejbližším okolí a kupujte o něco méně v hypermarketech, hlavně co se týče masa a mléčných výrobků. Mohu čestně podtvrdit, že čerstvě nadojené mléko je úplně jiná substance než to co je v krabicích na regálech.

Ten kdo tu mluví o svobodné duši krav, měl by si uvědomit, že ač myšlenka hezká, sám svobodnou vůli nemá. Od narození neděláme, to co chceme, ale to co chce někdo jiný: musíme do školky, přestože s mámou je líp, musíme do školy, přestože venku je krásně a nás to tam stejně nebaví a nedáváme pozor, musíme do práce, někdo s obrovskou nechutí a odporem, ale protože žijeme v konzumní společnosti, peníze potřebujeme. Když nás vyždímou do krajnosti tělesných i duševních sil, musíme do důchodu, kde nás čeká daleko nižší životní standard, nemoci, samota. Pokud nemáme dost peněz , přemýšlíme, zda je lepší koupit léky, které nás drží při životě, nebo jídlo, bez kterého se také neobejdeme. Pokud onemocníme nezvratnou chorobou, uměle nás drží při životě- vždyť eutanázie není povolena- ztratíme zcela lidskou důstojnost, odkázáni na pleny, umělou výživu a v krutých bolestech umíráme. Pro nemocniční personál jsme jen další v řadě a na naše lůžko stejně čeká někdo jiný.
Chtěla bych poznat tu nesvobodnou krávu z tohohle kravína, která by si to chtěla s někým takto popsaným vyměnit.
Žijeme ve společnosti, kde více než 50 procent světového bohatství vlastní NECELÉ 1 procento lidí. A tito lidé o nás všech rozhodují, rozhodují o tom, kde nechají propuknout války, protože do zničené oblasti mohou investovat a vydělat víc. Rozhodují o hladomoru, vodě, neobnovitelných i obnovitelných surovinách, o tom, co se budeme učit, o nemocích a jejich léčení, o tom co smíme či nesmíme dělat.
Patříme k druhu nejhorších predátorů na celé zemi, pro moc, peníze, území, potraviny a vodu, či náboženství se vraždíme mezi sebou. Je snad normální, chlubit se na facebooku a v médiích hromadou hlav uřezaných za živa nevěřícím ? Dívat se v televizi na malé podvyživené děti v Africe? Znásilněné zohavené ženy? Dívat se na to z tepla domova, žít si v relativním nadbytku- potraviny, které nespotřebujeme, vyhodíme, přestože miliardy lidí hladoví, natržené tričko vyhodíme a koupíme nové, přestože miliardy lidí nemají ani to, vodou plýtváme, přestože je jí na světě nedostatek.
A vy tu mluvíte o svobodě potravinových zvířat !!!

Připadáte mi jako sobec který se dívá jen na problémy lidstva a ne planety...Oháníte se tu nespravedlností kterou si dělají lidé navzájem a proč ? Kvůli lenosti zbavení se odpovědnosti na něčem čeho se můžete vzdát a nepodporovat to ? Vím co se děje ve světě, ale momentálně tahle diskuze není o problémech lidstva...

Samozrejme ma pani pravdu,ale!! - lide si to vse uvedene delaji sami ale jak uvadi Jaromir ,je to sobecke chovani od lidi tahat do toho zvirata ktere za nic nemohou...

Treba jednou pochopime, ze vsechny tyhle silenosti sou treba jenom dusledkem divani se na svet soudicima ocima, kdy si rikame...tohle sou JENOM "potravinova" "zvirata", tohle sou jenom ****, jenom ******, jenom stromy, jenom lidi, to je tak mimo proboha, nevime, co to je a stejne se chovame, jakobysme tomu rozumeli...

Jeste dodatek,,do skoly nemusite ;) a nevim jak vy ale ja svou praci mam rad..... a to i pres to ze vim,ze diky ni nezbohatnu (financne) tak me naplnuje pac delam neco pro lidi i sebe - problem je to ze jsou lide moc zavisli na penezich pritom je k zivotu vubec nepotrebuji.Je to uz prezitek ktery pouze lidi zotrocuje ....

Přesně ! Taky člověk může dělat práci třeba nelegálně a nebo úplně vybočit ze systému a jít žít třeba do pralesa. Když se budeme vymlouvat na system a nedělat nic proto abychom mohli dělat to co chceme ,tak nebudeme nikdy spokojení a bude z toho jen začarovaný kruh výmluv.

U nás je školní docházka povinná, pokud jste duševně i tělesně vyspělý, tak od šestého roku.
I když budete v pralese, vždycky si vás najde finanční úřad a bude chtít daně, sociální a zdravotní pojištění, přestože nebudete mít z čeho, poněvač budete jíst jen ananas a brouky, ale nebudete zaevidován na pracovním úřadě.
Všežravá zvířata, pokud nedostanou živočišnou bílkovinu, se stávají agresivními. Divoká prasata v touze po mase rozryjí fotbalové hřiště plné myši, vyplení kurníky, zabijí jehňata. Slepice a krůty se stávají kanibalkami. Šimpanzi sežerou svá mláďata. Jak je to u lidí, nevím...
Nevím, co se může stát s lidmi, když jim chybí esenciální bílkoviny z masa a mléka. Lékařské poznatky u nás jsou v plenkách a veganské matky se svými vegansky krmenými dětmi jsou teprve v pozorování. Zatím výsledky jsou nepřesvědčivé. Co bude s dětmi, jejichž matky, aniž by jim daly možnost výběru, z nich dělají vegany? Nezbavují je tyto matky svobody výběru ?

A svou práci miluji, dělám se zvířaty, snažím se jim pomáhat. Jen prostě existuje dělení na potravinová a nepotravinová zvířata. Nesnáším násilí a křivdu, nesnáším extremismus v jakékoliv podobě.

To říká člověk, který sedí v teple domova, chroupe ekomrkev a píše na facebooku? Nedívat se na problémy lidstva , ale planety? Mluvím o krávě, která by si to chtěla vyměnit s člověkem a o naší predátorské rase. Buď jsi lovec, nebo kořist. Pro vlka jelen, pro jelena tráva,pro trávu zemina. Každý něco potřebuje pro svůj život.

Neexistuje deleni na potravinova a nepotravinova zvirata, mozna ze si muzeme myslet, ze existuje, protoze to tak nekteri lide deli, ale kdyz je neco v mozcich nekterych lidi, neznamena to, ze je nekde dane, ktera zvirata maji pravo zit a ktera zemrit, to je proste fakt.

Nepamatuju se, ze bych posledni dobou, kdyz se prochazim po meste musel nekoho zabijet, aby se ze me nestala korist...zajimave...a jak muzete vedet, co si krava mysli a jestli by si to s nama chtela vymenit? :D

"Co bude s dětmi, jejichž matky, aniž by jim daly možnost výběru, z nich dělají vegany?" - A co bude s dětmi, kterým je už od mala předhazováno, že maso a mléko (cizí!! ne mateřské od matky) je potřeba? Ti taky nemají možnost výběru, protože o žádné jiné možnosti neví.

A nechapu, proc mluvite o tom, ze nekdo pise z tepla domova apod.,kdyz jste na strane "pojdme najit argumenty a obhajit si zabijeni", to naopak ti ze strany "pojdme najit argumenty, proc nezabijet" by meli psat vam, ze vam nikdo deti nebere, nenuti vas nekde travit zivot v zajeti a nakonec vas nezbavi zivota, ikdyz byste treba kricela, ze nechcete... ale ze se vam to mluvi z tepla domova pres fb...fakt nechapu...

Samozrejme ze je to nesmysl... takove deleni neexistuje,boze :D ...treba v indii nebo kde to je je krava svata...nebo krysy...zato zase asiati jedi psy...je to jen o tom co ma clovek v hlave za egoisticky mixmaks :) A rikate ze milujete zvirata ? Ja take. Jsou to mi pratele, a ja sve pratele nejim ;)

Děti matek konvenčně krmených se po svém rozhodnutí mohou stát vegany, frutariány či vegetariány. Děti veganských matek mohou být jen vegany, neb budou mít pozměněné trávení, budou jim chybět enzymy a bakterie, které mají všežravci. Nemají na výběr. Děti konvenčně krmené budou mít dostatek laktozy a vitamínu skupiny B, důležitých pro rozvoj mozku, krve atd. Budou mít esenciální kyseliny pro stavbu těla. Jak jsem říkala výš, veganské děti u nás jsou teprve v pozorování a sepisování údajů. Dostatečné výsledky ještě nejsou.

Nemusíte se bránit jinému násilníkovi, kdyby vás ovšem někdo napadl, nebudete se bránit, kdyby napadl někdo někoho vám drahého a hodně mu ublížil, nebudete ho chtít zabít vlastníma rukama? Modlete se, ať vás nic takového nepotká. Přeji vám jen slunce v duši.Nehledě na to, že vy patříte k druhu největších predátorů, nad námi již nikdo horší není. I kdyby jste lvovi předkládal sebelepší sojové maso, lovit nepřestane- teda pokud po tý soje nechcípne :-) A dělení na potravinová a nepotravinová zvířata samozřejmě existuje, třeba při léčení nemocných, jiné léky se používají na zápal plic např. pro psy a jiné pro prasata. Jde o dobu usazovaní antibiotik v mase či mléce, nebo vejcích, pro potravinová zvířata musí být co nejkratší. S tím extremismem jste také vedle. To co píšete o válce, není extremismus.Extremismus je agresivní ideologie motivovaná nenávistí.

... Ale kdy se tak veganské děti mohou rozhodnout? Až po několika letech, jestli je to vůbec napadne. Když se jim bude říkat pravda už od mala, tak nad tím začnou přemýšlet a uvědomí si sami, že je něco špatně. Konvenčně krmeným dětem je ale od mala předhazováno, že bez masa a mléka nebudou mít tvrdé kosti, neporostou, budou slabé, nevyvine se jim mozek a podobné bláboly. Přitom dobře postavený veganský jídelníček obsahuje všechny potřebné živiny. Děti, které se budou od narození stravovat vegansky, se taky mohou později rozhodnout, jestli nechtějí jíst maso. Jenže si myslím, že už stejně chtít nebudou.

Děti vegansky krmené už nemají výběr, psala jsem to. A dobře víte, že za vegany se považují všichni kdo nejí maso,vejce, nepijí mléko a nemlsají med. O správné stavbě jídelníčku neuvažují, Veganství je něco jako náboženství, má svá určitá pravidla, jež se nesmí překračovat. O takových případech pak píšou noviny,matky krmící novorozence džusem,podvyživené děti krmené rostlinnými mléky,jež nedokážou strávit atd. Tohle si ti lidé,hlásící se k veganství,přestože tomu nerozumí,neuvědomují.Že musejí o svém jídle pořád uvažovat,aby něco nechybělo,či nepřebývalo. Dost lidí se nacpe buchtama,knedlíkama,jsou tlustí a přitom nutričně hladoví,ale hlásí se jako vegani a vnucují svou pravdu každému,kdo není.

Ja nerozumim, proc mi odpovidate timhle zpusobem :) nevim, kde je pointa...ale vypada to, jako byste mela v hlave nemennou predstavu o vsem...ale ani vy ani ja prece Zdeňko vubec nevime, co jsou ty bytosti, kterym rikame "zvirata" a ktera stale ve 21 stoleti masakrujeme, i pres to, ze vime, ze citi bolest, maji pocity, prozivaji emoce...i pres to je potreba stale hledat argumenty, proc jim to delat...kdyz se zeptam primo, jake mate argumenty pro? (kdyz uz tedy z jakehokoliv duvodu potrebujete asi hledat argumenty, proc to delat i nadale....) a vynechme vegany nebo co kde nejaky mental dela nebo propaguje ptam se primo a ocekavam strucnou odpoved :) děkuji

... Děláte si ze mě srandu ? Chcete mi říct ,že lidé co nejí živočišnou bílkovinu jsou agresivní ? Tohle mě teda upřímně dostalo. Pochopil jsem ,že tímhle tu akorát ztrácím čas ,protože dlouho ale opravdu dlouho jsem takové blbosti nečetl. Končím s touhle diskuzí a přeji trpělivost všem co budou dále diskutovat s paní Š.

Já nikde nepíšu, že lidé, co nejedí živočišnou bílkovinu, jsou agresivní. Píšu o zvířatech všežravcích. Podívejte se třeba na indické vegetariány, jsou to mírná laskavá stvoření( nemyslím ty lidi, co v Indii hladoví, myslím, ty,co se pro vegetariánství rozhodli sami). Nikomu nevnucují svou pravdu na facebooku, jedí dobře a meditují. Tvrdě pracují, aby si svou stravu vypěstovali, nechodí do supermerketu pro biopotraviny. Krávy jsou pro ně posvátné, ale jejich mléko pijí. Indie patří mezi špičku ve výrobě mléka na světě. Indie, kolébka vegetariánství a veganství.


Co si myslíte o těchto protichůdných výrocích?
Jsou skutečně odpovědi na mnohé otázky tak jednoznačné?




Kam dál:
• Líbí se vám tyto stránky? Doporučte přátelům adresu http://aluska.org/
• Líbí se vám publikované články? Za pár dní vám může pošta doručit i knihy! - Podrobnosti ZDE
• Používáte Facebook? Pomozte propagovat tento článek a použijte prosím tlačítko ,,To se mi líbí" níže pod reklamou, děkuji!
• Chcete mít přehled o videoaktivitách Alue na YouTube? - Můžete se přihlásit k odběru: ZDE
Elektronický obchůdek: www.kramky.cz/alue
 


Komentáře

1 Apata Apata | 3. listopadu 2014 v 6:59 | Reagovat

Podle mě je v pořádku jíst maso když to zvíře za svého života netrpělo a když se s ním neplýtvá.

2 myshoolka myshoolka | E-mail | 3. listopadu 2014 v 9:29 | Reagovat

Pěkná diskuze, ale stále nebylo řečeno všechno... třeba že člověk ve skutečnosti nepotřebuje jíst nakonec vůbec nic a breathariáni jsou tomu příkladem.
   Já osobně jím všechno na co mám chuť, ale mám kamarádku, která před několika měsíci najela na čistě veganskou stravu a to ze zdravotních důvodů. Původně to plánovala jen na nějakou dobu, ale po vyskoušení zjistila, že je jí bez živočišných produktů mnohem a mnohem líp. Je to na ní i vidět.
   Prostě každému sedne něco jiného. Mě může být po vajíčkách těžko, zatímco někdo miluje omeletu každé ráno a jiná snídaně pro něj neexistuje. Chci tím tedy říct, že pro každého je dobré něco jiného a v jinou dobu.
   Ještě bych chtěla poukázat na jednu věc. Slyšela jsem o chlapečkovi, jehož otec je breatharián. Matka se stravuje úplně normálně. Rodiče se rozvedli a dítě je ve střídavé péči. U tatínka nejí vůbec a u maminky jí jako ona. Žádné zdravotní problémy, je to tak, jak chce on. Myslím, že podobně to může fungovat u matek vegetariánek, které nedávají svým dětem maso ani mléko jiné než své.
   Osobně znám dvě holky, které v životě neochutnaly maso. Žijí v Praze kvalitní život bez zdravotních problémů.
   Všechno je to prostě v hlavě. Pokud si myslíte, že maso potřebujete a nebudete ho mít, dobré to pro vás nebude.

3 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 3. listopadu 2014 v 10:13 | Reagovat

Už strašně dlouho se zajímám o zdravou stravu a stále nevím, co si myslet o mléce :) Jednu dobu jsem byla veganka a tak jsem mléko považovala za "špatné" už jen z etických důvodů. Jenže teď už veganka nejsem a o neprospěšnosti mléka se dozvídám i z úplně jiných zdrojů, například od propagátorů paleo stravy, jejichž strava je složena hlavně z masa a vajec. Nebo ve skvělé knize Jídlo na prvním místě, kterou mohu jen doporučit, se také píše, že mléko nepodporuje zdravou hormonální a psychologickou reakci. Podobné názory má i např. Petr Fořt... A tito lidé jsou odborníci ve svém oboru a přitom nejsou jednak zmanipulovaní potravinářským průmyslem, druhak to nejsou propagátoři veganství, takže nejsou ovlivněni etikou.

Ale zase - já se poslední dobou snažím jíst alespoň trochu zdravě a v mém jídelníčku jsou mléčné výrobky dost. Tvaroh, cottage, jogurty, mléko do ovesných a jiných kaší... A doporučila mi to tak i má trenérka a výživová poradkyně.

Souhlasím s tím, že žádný jiný živočišný druh nekonzumuje mateřské mléko i v dospělosti a že je divné pít ještě  k tomu mléko jiného živočišného druhu. ale zvířata taky nelétají do vesmíru, že.

Ale.. Poslední dobou mi veganství nepřijde moc zdravé. Řadím se tím k lidem, které jsem dřív sama neměla ráda, já vím. Ale stejně mi (rozumné) masožroutsví, nebo alespoň vegetariánství, přijde zdravější, než veganství. A poslední dobou se dost přikláním na stranu palea..

Ale je to zajímavé. Když si člověk vezme třeba to paleo (strava založená hlavně na tucích, mase, vejcích, málo sacharidů..) a vitariánství (naopak žádné živočišné tuky, hodně sacharidů..), vidí, že je to úplný opak. Ale spokojení a zdraví lidé jsou na obou stranách, oba směry očividně dokážou léčit z nemocí, lidé z obou stran si to velmi chválí...
Jediné, co je pro vitariánství i paleo společné je, že se jedí přirozené potraviny, co nám dala příroda (ve vitariánství ořechy, ovoce, zelenina, v paleu tohle a k tomu bio maso, vejce..). Takže ono to je hlavně asi o původu, kvalitě a hlavně přirozenosti...

4 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 3. listopadu 2014 v 10:28 | Reagovat

Při pohledu na tuhle diskusi se mi chce bl****, velebnosti. Je fakt k smíchu, jak si ti masožravci dokážou najít "neprůstřelné" agrumenty, proč je jíst maso v pohodě. A přitom je z nich cítit, že s tím sami mají tak trochu problém.

Přidám svůj pohled na věc:

Když si uvědomím, že na místě, kde jsou dnes pastviny, jatka, zbytečný budovy apod. by byly ekozahrady, jedlý lesy nebo rovnou rodový statky, tak by Země bez problému uživila o pár miliard lidí víc, a to po celej rok. A to bez masa. (A to by se ani nemuselo nahrazovat 100% toho místa, stačilo by jen dejme tomu 50-70%, protože na zbytku by samozřejmě nic nevyrostlo).

K tomu je nutný přidat to, že současnej systém zemědělství zaručuje to, že výnosnost půdy je jen nějakejch 20% oproti ideálnímu - původnímu - stavu!!! Kdyby šlo současný zemědělství do kytek, tak se vitariánsky uživí celá planeta. A bez pesticidů, herbicidů atp.

Tyhle pokrytecký pohledy, když lidi obhajujou jezení masa z omezenýho pohledu současnýho systému ... jako pardon, ale to je fakt totálně mimo. Chce to se podívat na věc s trochu větším odstupem ... nehledě na to, že stravou z rodovejch statků se zajistí i to, že vymizí skoro všechny nemoci, atd. atd. :)

5 Iveta Iveta | 3. listopadu 2014 v 10:44 | Reagovat

Mě přišel mnohem horší díl o "výrobě" kuřat, kde je prostě věšeli živé za nohy na běžícím pásu. Všechno to ztrácí srdce. Ano lidé jedí maso a žvočišné výrobky, ale měli bychom si uvědomit v jakém množství. Nši předci si rádi dopřáli maso, ale to proto, že ho měli vyjímečně a nejdřív si to zvíře museli vychovat, vykrmit, vlastnoručně zabít, zpracovat a pak si mohli jednou za čas dopřát pečeni. Vážili toho zvířete i maso, které se jim dostalo na talíř. Bylo v tom srdce, láska a úcta. Teď je to jen konzum a prachy. Maso máme každý den, nejlépe několikrát a tím pádem nevyhnutelně se jen rychlovykrmují zvířata rovnou pod kudlu. Argumentem je, že by to takhle nešlo, ale ŠLO, jen yby lidstvo nesmělo být tak rozežrané a nenasytné...

6 Alue Alue | Web | 3. listopadu 2014 v 11:45 | Reagovat

[5]: No, z těch kuřat jsem brečela... Proto je taky nejím. Jen pokud nějaký soukromník daruje.

7 Lorána Lorána | 3. listopadu 2014 v 13:16 | Reagovat

Pěkný den přeji :-)
Whow, to jsou mocné komentáře s mocnými názory. Musím se přiznat, že jsem nebyla toho srdce přečíst všechny, protože se mě některé docela dotýkaly svou agresivitou a nelogičností.
Můj názor na věc se formuje jaksi přirozenou cestou-intuicí, ale třešničku na dort dodal například pan  Gary Yourofsky, které řekl vše jak je.
Abych to ale uvedla na pravou míru. Jím maso, piju kozí i kravské mléko, jím vejce a do čase si dávám med- vše  ale jen domácí z našeho malého hospodářství, kde si vše vychoveme, každému zvířeti říkáme jménem a pečujeme o ně na principu "prvně zvířata, pak my".

-Lidi nemají tělo tvora určeného pro konzumaci masa, už náš chrup je naprosto...nemasožravý. Takže neuznávám, že by maso mělo být základem našeho jídelníčku, jak tvrdí většina.
Každé zvíře se přizpůsobí podmínkám a stejně jako si dá pes nebo jakékoli masožravé zvíře, třeba jablko(sní ho, neumřou, hlad je hlad) tak my lidé si v pravěku, kdy byla kosa, lovili zvěř: vlastnoručně, tolik kolik spotřebujeme a né víc- a tak to má být, né víc.

Mohla bych toho napsat hodně, ale vše,i to co jsem napsala, už bylo řečeno.

Kdybychom byli nezaujati pozorovatelé naši planety, nazvali bychom se vážně škodlivým virem.

Je to smutná záležitost a já doufám...věřím, že jednou společnost zmoudří a nebudeme se chovat tak neuctivě a krutě k těm co tady mají stejné právo být jako my, ne-li větší.
Nakonec to co děláme je možná jen naše nevědomost.
Tak šup šup do propagování ať jsme vědomí :-))

Raz darmo, svet dnes patrí mladým, dynamický dravcom.
:-)
L.

8 Alue Alue | Web | 3. listopadu 2014 v 13:24 | Reagovat

[7]: Jen malá poznámka, chrup býložravců nemá ŠPIČÁKY. Jen řezáky a stoličky... Náš chrup je chrup VŠEŽRAVCE, jako u opic.

9 mariankosnac mariankosnac | 3. listopadu 2014 v 14:17 | Reagovat

Problém je v tom že pravda neni len jedna. Mlieko je dobré pre ľudí ktorý ho dokážu spracovať, ale väčšina ľudí ho nespracuje  teda pre väčšinu neni vhodné. Pravdu tak majú aj tí čo tvrdia že mlieko je dobré a aj tí čo tvrdia že je pre nás zlé, tí sú bližšie pravde. Podobne je to s mäsom niekto ho potrebuje a niekto nie. Človek má chrup všežravca a tráviacu sústavu ako krava. Takže sme všežravé bylinožravce, to preto aby sme mohli žiť v rôznych podmienkach, kde je stále zima a nič moc tam nerastie ostáva len jesť mäso.

K trápeniu zvierat na bitúnkoch niečo písal Vadim Zeland ku konci knihy Ovlivňováni reality VI , písal že mäso zvierat ktoré žili a zomierali v zlých a mučivých podmienkach neni dobré, ten strach a stres je presiaknutý každou bunkov toho zvieraťa.

10 Neri Neri | Web | 3. listopadu 2014 v 15:18 | Reagovat

Jo, vidím to tak, že není jedna pravda pro všechny. Jsou lidé, kteří si bez masa život nedokáží představit a pak takoví, kterým se příčí ho jíst a třeba jim ani nechutná. Je zbytečné se hádat, kdo má pravdu. Ať si každý jí, co chce, s čím se cítí dobře, dá taky trochu na pozorování svého těla a intuici a nenutí ostatním svůj životní styl :-)

11 Vojta Vojta | 3. listopadu 2014 v 15:33 | Reagovat

Myslím že stačí si zkusit sníst syrovou krávu a všežravost nás přejde. Nemyslím, že by přiroda zamýšlela nějakou tepelnou úpravu. A co se týče mlíka, to je mnohem vyšší level. Ukrást ho jinému živočišnému druhu a pak ho pít, to vymyslí jenom lidi.

12 MilosK MilosK | 3. listopadu 2014 v 15:36 | Reagovat

Kazdy clovek ma iny zivotny styl, ine telo a hlavne inu mysel. To co je dobre jedlo pre jedneho nemusi byt dobre jedlo pre druheho z roznych dovodov. Ci uz fyzickych ako su alergie alebo psychickych ako je vychova alebo zivotne presvedcenie a podobne. Mysel je rozhodujuca v tom ake jedlo nase telo potrebuje.  [2]: spominala bretharianstvi ... cital som uz pribeh o rodicoch v Indii kde obaja boli breathariáni a splodili zdrave dieta.

Existuje takisto zaujimava myslienka ohladom hierarchie energie na prezitie. Primarny zdroj energie je slnecne ziarenie. Bez neho neprezije nic. Druhe v poradi su rastliny, ktore potrebuju na prezitie predovsetkym slnecne ziarenie. Maso je az tretie v poradi. Cize masozravci prijimaju energiu ktora vo chvili ak je v ich zaludku je uz minimalne 3 krat pretransformovana.

Dalsia zaujimava myslienka na zamyslenie je, ze na rozne choroby tela je dieta odporucany sposob liecby. Co je samo osebe zvlastne pretoze skuste liecit rastliny tym ze ich schovate do tmy...

Co sa tyka sposobu chovania a zabijania zvierat na maso ... su ludia ktory tvrdia ze vo chvili ked zjedia maso dokazu vycitit ci to zviera bolo vo svojom zivote stastne, alebo cely zivot trpelo. Alebo minimalne citia zmenu svojej nalady potom ako zjedia maso a prisudzuju to tomu aka zivotna energia je v tom mase schovana.

Takze povedal by som ze kazde jedno tvrdenie je pravdive z pohladu toho kto to tvrdi. A vobec nevadi ze dvaja ludia tvrdia nieco na pohlad uplne nekompatibilne. Obaja maju pravdu.

13 Alue Alue | Web | 3. listopadu 2014 v 16:33 | Reagovat

[11]:: A co myslíš, že je oblíbený tataráček? :) ... nebo sushi?

14 Vojta Vojta | 3. listopadu 2014 v 17:12 | Reagovat

[13]:: Určitě se najdou věci, které sní člověk syrové, ale musí je vyhledávat a nedá si se stejným potěšením syrového medvěda a třeba rajče.

15 Alue Alue | Web | 3. listopadu 2014 v 17:16 | Reagovat

[14]: Taky kde bys sehnal syrového medvěda? To by ti ochránci přírody dali! :)

16 Sigil Sigil | E-mail | 3. listopadu 2014 v 18:42 | Reagovat

[4]: Pěkný by byl Inuitský rodový statek...
Rodové statky vypadají jako modla a Vy jejich prorokem?
Hlavně si živě představuji kdo na nich bude pěstovat. Obdělávat. A také mne zarazila o 80 pct vyšší výnosnost oproti současnému zemědělství. Musím říci kamarádům, že to, co převzali jako "rodový statek" (fungující i přez dobu socíku), asi nebude rodový statek přesto že jej provozuje jejich rod až kdoví jak daleko do minulosti...
Mimochodem, pěstění a obdělávání není práce na chvíli ale řehole, zvláště pokud vypustíte různé postřiky. Mimochodem, brouk, larva, slimák, krtek, hryzec a mšice jsou také boží tvorové. Věřím, že na Vašem rodovém statku buď zázrakem nejsou, nebo máte rodový statek uzavřen v hermetickém trezůrku anebo, a teď pevně doufám že tomu tak je, všechnu tuto boží havěť sbíráte abyste jim neublížil/a a nezničil/a si karmu a opatrně je odnášíte do jiného vhodného biotopu...A docela bych Váš rodový statek chtěl vidět. Rozmanitost, zpracování na zimu.
Já dost dobře nechápu, proč vy - lidé ženete vše ad absurdum... Pokud by člověk nebyl všežravec ani by se nestihl pořádně vyvinout a přežít doteď (pro Zemi chyba, já vím...). Osobně pěstuji králíky, slepice, nemám rodový statek ale relatvně velké dvě  zahrady, chodím do práce a mám toho plné brýle. A ano, používám postřiky, snažím se vybírat snadno odbouratelné ale co už. Vím jak vše vypadá a dopadá bez postřiků. Králíky chovám, zabíjím a jím. Nezabíjím je rád, to je pravda. Možná to souvisí ale naše kočky zabíjí myši. A jak jsem koukal, dost drasticky. Od té doby když se k tomu zabíjení raději tu myš zašlápnu. Měl  jsem je, jako koťata, krmit švestkami a jablky aby se přizpůsobila...
Mimochodem, hmyz  je ještě zvíře nebo už tráva? Hmyz se jíst může? Cítí bolest určitě také, je bolest pavouka, co jste zašlápli menší než srnce který dostal ránu na komoru?
Podle mne je toto demagogie jedno jak druhé. Nemám rád extrémy. Potřebná je harmonie. Nezabíjet z rozkoše, z pocitu zabíjení, zbytešně a krutě. Jasně, každá smrt je krutá. Navíc tipuji, že pokud by člověk neměl maso jíst, byla by zvířata stvořena či evolucí upravena, jako nestravitelná, nechutná. Já mám maso rád. Nemohu za to. Nestydím se za to. Jaká kočka takový člověk...
Cituji:"Při pohledu na tuhle diskusi se mi chce bl****, velebnosti. Je fakt k smíchu, jak si ti masožravci dokážou najít "neprůstřelné" agrumenty, proč je jíst maso v pohodě. A přitom je z nich cítit, že s tím sami mají tak trochu problém."Toto je velmi štěpná myšlenka... Jdu přemýšlet jaký "tak trochu problém" mám s požíváním masa já.

17 Vojta Vojta | 3. listopadu 2014 v 18:53 | Reagovat

[15]:: Takže chápeš jak to myslím :D
Já bych medvěda nesháněl, mám zvířata radši než lidskou společnost jako celek, zatím medvědy ještě nikdy nenapadlo kácet deštné pralesy nebo házet někomu na hlavu atomovou bombu.

18 Marie Marie | 3. listopadu 2014 v 19:46 | Reagovat

Zdravím všechny, jak tady čtu to množství názorů, mám dojem že bych se k tomuhle tématu mohla taky vyjádřit.
O tuto problematiku se zajímám již velmi dlouho a podle mnohých jsem velmi "vyhraněná". Od svých dvanácti let jsem DOBROVOLNĚ vegetarián a cítím se tak mnohem lépe a rozhodně si nepřipadám slabě nebo "nedovyvinutě". Takže když někdo argumentuje že maso je základ jídelníčku a bez něho jsou lidé nemocní a já nevím co všechno, se mi zdá velmi zoufalé.

Neříkám že by všichni museli být hned vegetariáni nebo vegani. Někdo se bez masa prostě neobejde ale pak si řekněte sami sobě jestli ho opravdu nutně potřebujete nebo jenom prostě chcete získat tou nejsnadnější cestou a mít z toho chuťový požitek. Protože kvůli vašemu obědu muselo nějaké zvíře umřít a neříkejte že není pravda že žilo a umíralo v podmínkách rovnajících se vyhlazovacím táborům. Dnes je dobře známý fakt že jatka jsou prostě otřesná místa kde jde vlastně o dlouhodobě udržovanou genocidu.

Pro mě byl určitý zlomový okamžik když jsem si uvědomila že to maso co jím vlastně kdysi bylo živé zvíře a představa dejme tomu třeba telete nebo kuřete které dýchalo žilo a cítilo se mi zdála dost nechutná a já si uvědomila že jím vlastně velmi hezky zpracovanou mrtvolu. O to horší byl pocit když mi došlo že to zvíře rozhodně neběhalo někde po pastvině jak se to všude vykresluje aby na to měl člověk chuť.

Další zajímavá věc je, že již mnoho zvířat si samo sebe uvědomuje. A nejde už jenom o opice nebo delfíny. Při pokusech se ukázalo že dokonce třeba i straka už si dokáže uvědomit svojí existenci. Prase z velkochovu dokázalo úkol který spočíval v posouvání předměty a dostávání odměn, vyřešit o dost rychleji než pes. Jestliže si tedy zvíře uvědomuje sebe samo nebo přinejmenším chápe souvislosti, jak se asi cítí ve vězení a pak když jde na smrt?

Celý tento svůj příspěvek bych asi uzavřela mým názorem který mi nikdo nevyvrátí. Lidé klesli velmi hluboko pod úroveň zvířat protože i predátoři v přírodě (i v předchozí diskuzi zmínění lvi) loví z hladu. Ne jako lidi že mají chuť na nějaké dobré masíčko takže si ho pěkně dopřejí. A taky nedrží svojí kořist na takových místech jako jsou velkochovy. Já prostě jedení masa chápu jako zpátečnictví a to že mám zuby všežravce je mi upřímně jedno. Mrtvoly jíst prostě nebudu.

Poslední co mě napadlo je takové doporučení pro ty kdo snesou i tvrdší záběry z tohoto průmyslu smrti. V dokumentu POZEMŠŤANÉ je vše velmi přesně ukázáno ale jestli se vám dělá těžko jen když o tom přemýšlíte, slyšíte nebo čtete, tak tohle prostě nesnesete. Pravda prostě není hezká a pravda je že lidi se chovají jako dost špatní páni světa. Jsme prostě paraziti a upřímně se divím že se nás země ještě nezbavila.

Tak to je ode mne zatím vše a těším se na názory a reakce ostatních.

19 Michaela Michaela | 3. listopadu 2014 v 19:53 | Reagovat

[9]: Trávící soustavu jako kráva? Nevím jak ostatní, ale já mám žaludek jen jeden, ne čtyři. PRavda je taková, že podle biologického hlediska zkrátka JSME všežravci. Býložravci mají delší trávící trakt, masožravci naopak kratší (aby jim maso uvnitř nehnilo a rychle se vyloučilo). Stejně tak býložravci nemají špičáky, což masožravci zase ano. My, lidé, jsme někde uprostřed - jsme nastavení na rostliny i maso. Tohle je prostě fakt, který ovšem vegani (a naopak i anti-vegani) neradi připouštějí.

20 Lucy Lucy | 3. listopadu 2014 v 20:03 | Reagovat

Argumenty typu, že lidé dnes mohou být vegany jen díky dovozu okurek ze Španělska, mi přijdou úplně stupidní. A lidi, co říkají, že by byli zvědaví, jak dlouho by vegan přežil zimu z vlastních zásob... Ať si vyrobí luk a jdou si v metru a půl sněhu do lesa honit srnku (nemluvě o tom, že spousta zvířat v zimě hibernuje). A jak rychle se vrátí domů a půjdou si chroupat svoji bio mrkvičku. Vážně bych tyhle lidi chtěla vidět. A navíc se nesmí zapomínat na obiloviny a luštěniny! Ty jsou v zimě za stejnou cenu jako v létě a vydrží dost dlouho. Člověk se nemusí živit banány a pomeranči. Může si v zimě uvařit cizrnu s bramborami a nějakým kořením a jak má skvělý oběd.

Další argumenty se lvem mi přijdou úplně marné. A já si připadám marně, když se mě tisící člověk ptá, odkud beru vápník...
Nejsem toho názoru, že proto, abych si strčila něco dobrýho do pusy, by měl někdo trpět. Proč by měl, když nemusí? Když existují alternativy? Lidi by se mohli konečně probudit.

21 Alue Alue | Web | 3. listopadu 2014 v 20:27 | Reagovat

[16]: Já s tebou více méně souhlasím a děkuji ti za názor.

Často mám pocit, že všechny ty idealistické představy o statcích jsou představy lidí, co bydlí v bytech, v životě na práci na zahradě nesáhli a nemají tudíž představu jaké je to know-how a kolik je kolem toho práce, jenom udržovat porost aby všechno nezarostlo... a jenom pořídit ho, stojí nemalé peníze. A mít zdravou zahradu se zdravým biotopem, když okolo je třeba chemicky hnojené pole, taky nejde, to není jen tak, koupit někde pozemek... A na tu práci kolem toho nejsou všichni stavění.

Mnoho jedinců - i když s velmi dobrým úmyslem - žije na mráčku a říká jak je všechno snadné, ale přitom sami vůbec neví o čem to všechno je. Zeleninu mají se supíku a bydlí v paneláku, tak nikdy ani to dřevo nenosili.
Neříkám že jsou takoví všichni, jen že to často sleduji. Jaksi se tam postrádá ta realita a skutečné setkání s ní.

22 Alue Alue | Web | 3. listopadu 2014 v 20:29 | Reagovat

[18]: Jaká je tvá krevní skupina? Tipuju A nebo B.. je to tak?

23 Veezy Veezy | Web | 3. listopadu 2014 v 21:35 | Reagovat

Ja vegetarianka nie som. Ale zase nie som ani nejaký veľký "žrúť" mäsa.
Ľudia sú odjakživa všežravci. Každý má vlastnú hlavu a každý vie kedy sa cíti lepšie a čo je pre neho lepšie. :)

24 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 3. listopadu 2014 v 23:34 | Reagovat

To já jsem se nedávno uchýlila v něčemu, čemu říkám polovegetariánství. Převážně jím syrovou zeleninu a ovoce, ale jednou za den si člověk může vzít krajíc chleba se sýrem nebo s máslem. Tedy spíš máslem. Fosfor v taveňácích nění zdravý každý den. A dvakrát, třikrát do týdne je vhodné i malé množství masa.
Já totiž věřím, že správnně vyvážená strava spočívá ve správném poměru zásad a kyselin. Tedy 80% zásadotvorné stravy a 20% té kyselinotvorné. Paradoxně nej kyselinotvornější je maso a cukr a nejzásadotvornější je ovoce jako jsou citrony a limetky. Takže každé ráno začnu vymačkanou čťávou z citronu a zajím to jablkem.

25 vika vika | E-mail | 4. listopadu 2014 v 10:01 | Reagovat

[22]:
Ahoj Alue, podle krevních skupin je to už dávno vyvrácené, že by to mělo vliv na to, jak se člověk stravuje.Tím to není. Znám spoustu se skupinou 0, kterým maso vyloženě nedělá dobře.

V článku se srovnává člověk se lvem. Ale šelmy jsou na konzumaci masa přizpůsobeny. Mají krátká střeva a agresivní enzymy. Přesto jsou aktivní 4 hodiny a 20 hodin spí. Dožívají se v průměru 15 let. My máme jako býložravci dlouhá střeva a neumíme syntetizovat vitamin C. Býložravci jsou aktivní 20 hodin a 4 hodiny spí.Mnozí se dožívají 100 let.My ale nemáme 4 žaludky. Naše trávicí soustava je uzpůsobena trávení rostlinných potravin. Máme velký počet třenových zubů na mletí obilí, řezáky máme na zeleninu a jen 4 špičáky na maso.Tento poměr bychom měli ve skladbě jídla respektovat.

26 Spiiiidy Spiiiidy | E-mail | Web | 4. listopadu 2014 v 12:06 | Reagovat

[21]: Já mám dost dobrou představu, co práce na vesnickém statku obnáší. Vyrostl jsem tam, a dodneška tam skoro každou volnou chvíli s rodinou pracujeme a udržujeme ho. Znám lidi na vesnici a i jim chodíme pomáhat, pokud to jde. Proto si dovedu dost realisticky představit ten Anastasiin. Mám taky v plánu navštívit ty, co už začínají fungovat. Takže nějaké mudrování o lidech, co neví, o čem to je, je u mě trochu mimo :-)

Až bude ten můj založen a plně funkční, rád tam ty nevěřící pozvu a vychutnám si jejich pohledy :D

Ty akorát říkáš, proč to nejde, co by mohlo být za problémy atd. S takovým myšlením je jasný, že by ses na rodovým statku upracovala k smrti.

[16]: Rodové statky se téměř neobdělávají. Žádné orání a podobné kraviny. Nejdřív se pořádně seznam s tím, co pojem "rodový statek" vůbec znamená, jak to tam všecko funguje, a pak říkej, proč to nejde. Jenže ono to jde, a už celkem dost lidem. I v ČR už se začínají zakládat.
Víš, ono s myšlením pracanta na typickým vesnickým statku to je nepředstavitelný, taky jsem s tím měl dřív problém. Hned v hlavě naskočí milion (nesprávných) argumentů proč to nejde. Ale ono to jde.

K těm postřikům - musíš mít správné složení rostlinstva, aby prosperovalo. Nestačí jen vysadit postřik a lamentovat nad tím, jak to bez něj nejde.

27 Marie Marie | 4. listopadu 2014 v 16:34 | Reagovat

Ano, moje krevní skupina je A. Jinak souhlasím s Vikou že na to krevní skupina nemá vliv. Sama znám hodně lidí kteří jsou 0 a jsou to vegetariáni.

[22]:

Já teda naštěstí patřím k těm kdo nežijí v paneláku nebo ve městě i když vyloženě na farmě taky nebydlím. Jídlo si s rodinou musíme tedy z většiny kupovat v obchodech ale něco přece jen vypěstujeme. Na zimu si dřevo na topení musíme taky obstarat sami.
Je jasné že s provozováním vlastního statku nebo něčeho podobného je hodně práce a samozřejmě to vyžaduje čas a péči. Přesto to jde a já doufám že se k co největší samostatnosti časem dopracuji.

[20]: Tu stravu v zimě často řeším právě luštěninami, sušeným ovocem, bramborami atd. Prostě jsem se sama přesvědčila že to jde :)

28 Alue Alue | Web | 4. listopadu 2014 v 17:00 | Reagovat

[27]: No právě ty statky jsou tak pěkně vylíčené v knihách Anastasia, že pak vypadají snadně, ale ono to není jen o tom... jak říkám, mít peníze na nákup toho všeho, a to není malá částka.. Mít vhodné místo, protože statek nemůžeš mít jen tak někde .. už z tohoto důvodu pokud kvalitně nepodědíš, nebo nejsi zazobaná, prostě nemáš šanci tohle mít, protože z obyč. platu a v podnájmu našetříš kulové.
A to nestačí mít pozemek a stavení, musíš mít i velký sklep, abys měla kde uložit svoje mrambory, mrkev a cibuli... v teple když nedokoupíš čerstvé, ti to seschne a naklíčí.
Jenom to dřevo: Na zimu v domě potřebuješ tak 8-10 kubíků. Nosit to z lesa na černo se trestá pokutou, nákup není zrovna levný. - opět je to o penězích, i to topení dřevem a ne elektrikou nebo plynem.

Na rodovém statku máš mít zvířata, která v něm budou fungovat a s mnohými prácemi ti pomůžou, ale o ta zvířata se musíš umět náležitě starat, musíš k nim mít vztah, rozumět jim a to je hromada práce na každý den.
Když se taky vykládá o tom jak se na rodovém statku nic neryje atd., to je sice hezké, to snad každý kdo ty knihy četl ví, ale minimálně něco na udržování zeleně, aby z toho nebyla houština a dalo se tam procházet a vegetovat, prostě mít musíš a pracné to je. Rodový statek počítá i se včelstvem.. Já třeba včely chci chovat, už o nich studuji materiály a je to pořádná věda, taky to nestojí zrovna málo. Jenom pitomý medomet na internetu stojí 40 000 a to ještě nemáš vůbec nic, ani ty včely.
Lidi co mají fungující rodové statky jsou lidi, co tomu jednak rozumí, taky to musí být silná rodina s dobrými vztahy a musí k tomu mít všichni vztah. Když se jeden blázen rozhodne, tak se tam akorát tak udře, na to musí být solidní parta.

Já bych takový statek nechtěla, neměla bych na to čas ani peníze....

29 A. A. | E-mail | 4. listopadu 2014 v 21:15 | Reagovat

Ahoj, býložravci špičáky rozhodně mají, zkuste se podívat na zuby např koni. Jsou sice menší, jaksi "zakrnělé" ale existují! ;)

30 Mára Mára | E-mail | 4. listopadu 2014 v 21:31 | Reagovat

Člověk prý vůbec není původně masožravec. Je sběrač, a asi vegetarian. To mi řekla jedna známá co se po tom delší dobu pídila. Jako já si myslím že jíst maso není přirozené. Přirozeně se máme živit vodou, ovocem, zeleninou a tím co vyroste + životodárnou energií slunce atd. Kdo nám kdy podsunul potřebu jíst maso nevím.

31 iriska iriska | 8. listopadu 2014 v 10:26 | Reagovat

Myslím že není univerzální návod pro všechny ve stravování. Zkoušela jsem syrovou stravu, vegetariánství a makrobiotiku a zdá se mi že dlouhodobě ani jeden z těchto stravovacích systémů není zdraví prospěšný. Hlavně jsou nebezpečné ty zákazy (nikdy maso, nikdy mléko...), protože když to člověk bere moc dogmaticky stane se z něj extremista, nastaví si v hlavě že jedině takto je to správně a s nepružnou psychikou pak může i na velmi zdravé stravě onemocnět. Já maso moc nejím z etických důvodů, a i proto že když ho jím moc často tak je mi těžko. Když dostanu na něj chuť tak si dám, třeba dvakrát třikrát za měsíc. Taky nejím kuřata, je mi jich líto. Nejvíc jím ryby. Závěrem bych řekla že nejdůležitější je pestrost, žádné extrémy a pozorovat co komu dělá dobře...toť moje prozatímní zkušenost :)

32 onni onni | Web | 15. listopadu 2014 v 19:47 | Reagovat

[30]: jiste, ze clovek puvodne neni vubec masozravec. Maso kdysi totiz nepotreboval. Potreboval energii pro sve telo, pro uplne zakladni fungovani, jako je pohyb, dychani, spanek. Na to mu stacila energie z rostlin. Jakmile zacal jist maso, jeho telo dostalo i dostatek energie pro rozvoj dalsich organu v tele - a to hlavne mozku. Diky tomu je dnes pro nas samozrejmosti sedet u pocitace, mit internet a resit podobne blbosti, jako co kdo ma jist...

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama