Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 20.9.

Neberte si žádné půjčky!

5. prosince 2015 v 0:45 | Alue K. Loskotová |  tomáš marný
Důležité téma dluhů, které nedávno nakousla prvopodstata, jsem nemohla nechat bez povšimnutí. Pod převzatým článkem najdete ještě dodatečné vysvětlení.

Psal jsem o TTIP a tajných zákonech EU, které se nedostanou lidem před oči na přečtení až do doby, než spadne klec. Pak jste ale v ní. Ven se asi nedostanete. Domnívám se, že jsme všichni na jedné lodi a bylo by dobré táhnout za jeden provaz a pomáhat si s daty navzájem. Nepíši o něčem, o čem nejsem pevně přesvědčen a pokud Vám nemohu podat důkazy.

Vše je stanoveno různými zákony v EU a panfletu TTIP. Kdyby měli lidé možnost si je přečíst a prostudovat, vznikla by zde během několika dnů revoluce. Podotýkám, že žáby se musejí vařit pomalu. A to s lidstvem dělají po celá tisíciletí. Nastala ale doba probuzení před totálním uvařením a žáby mohou ještě vyskočit z vody ven.



Popřemýšlejte o slovech MADAMME MERKELOVÉ, která zve všechny "uprchlíky" do EU s tím, že zde na ně čekají a domy jim zde dají. Reklamy v televizi v Africe a mnoha jiných zemích. Uváděl jsem v minulosti. Proto se sem hrnou aby dostali slibované. MADAMME MERKELOVÁ ale nemůže slovům dostát a proto se začínají lidem brát byty a domy. Nevěříte? První pokusní beránci a první náznaky na příkaz vlády jsou v Německu v akci. Článek si můžete přečíst s překladačem zde:

Je to zatím jenom zkouška, jak lidé budou reagovat a co se bude odehrávat. Potřebují získat zkušenosti a potom se podle toho zařídit v dalších případech, popřípadě celoplošné akci.

Je nutné si uvědomit, že jste dostali půjčený majetek od bank (peníze), které dle nějaké smlouvy máte do určité doby vrátit. Málokdo však ví, že jsou nové směrnice bank, které jste tiše odsouhlasili. Psal jsem o nich v roce asi 2010-2011. Jedete-li na dovolenou na 14 dní na hory a neuvědomili jste písemně banku? Může Vám okamžitě zrušit kredit a musíte ho splatit třeba do 14 dnů. Nebo čekáte dítě a manželka půjde na mateřskou, je to taky důvod k okamžité výpovědi, pokud jste neuvědomili banku. Slíbili jste sousedce, která je stará paní, že ji vysajete byt a vy to neuděláte? Bude-li si na Vás stěžovat u banky, je to také okamžitý důvod k výpovědi kreditu.

Další absurdity v bankovních smlouvách zakódované nebudu psát, bylo to otištěno dokonce v českém tisku před 2-3 roky. Laik se diví odborník žasne!

Ptáte se co dělat? Ano radil jsem všem dopředu, neberte si půjčky. Nyní když přijde na lámání chleba, bude to pro mnohé hrozné. Dobře, poradím Vám i zde.

Mám jednoho dobrého známého v Německu. Když jsem ho jednou náhodou navštívil asi před 4 lety, byl velice nevrlý, byl v depresi a já to na něm okamžitě poznal. Moc se se mnou nechtěl bavit. Při čaji, který mi nabídl jsme prohodili pár slov a já chtěl odejít. Netrávím rád čas s lidmi, kteří se nacházejí v takovém stavu a vysávají z Vás energii. Místo odchodu jsem mu položil otázku. Takového jaký jsi dnes tě neznám, jsi jiný, něco se s tebou stalo. To nejsi už ty. Kdo vlastně jsi?

Vytřeštil na mně oči, obličej plnej údivu, a zeptal se, jak jsem to poznal? Na hloupou otázku hloupá odpověď. Běž do koupelny a podívej se do zrcadla. Zase k mému údivu šel skutečně do koupelny. Po chvilce přišel a řekl, ano mám problémy. Během roku jsem zestárl o mnoho let. Poblahopřál jsem mu k jeho objevu který mu zrcadlo prozradilo. Než mně stačil cokoliv dalšího říci, poznamenal jsem: Máš problém s majetkem, s hmotou, která tě obklopuje, že ano. Sklidil jsem další pohled úžasu. Málem se rozbrečel. Vylíčil mně rozsáhle jeho problém a zeptal se na řešení, jestli bych nějaké znal.

Pro čtenáře aby pochopili další radu: měl problémy s hypotékou na barák, dále hypotékou na auto a ještě k tomu s jeho dcerou. Nespával, převaloval se celé noci v posteli a dostal se do depresivních stavů.

Chtěl po mně radu tak ji dostal. Řekl jsem mu, jestli tohle hned od zítřka nezačne řešit, skončí na ulici i s rodinou a nebude mít nic. Ihned prodej dům který nepatří tobě ale bance, zbav se auta a nastěhuj se do malého bytu, který nestojí tolik jako splátky na dům. Stejně o něj příjdeš. Je to jeden z mála jedinců, kterému jsem poradil a skutečně radu přijal. Prodal dům, auto vrátil a zbylo mu ještě mnoho peněz na luxusní život.

Luxusní život je žít v klidu, bez tlaku z kterékoliv strany a mít hodně času pro sebe a pro rodinu. Pamatujte si prosím, že majetek a hmota v životě na zemi nemá žádnou hodnotu. Je to vztah člověka k člověku a rodina (skuteční přátelé). To má cenu!

Asi před třemi měsíci jsem ho opět navštívil v jeho malém bytě, byl spokojený jak on, manželka a i problémy s dcerou se jako mávnutím kouzelného proutku vyřešily. Vše si totiž urovnal v hlavě a už s nikým nesoutěží. Bylo na něm vidět, že je opět šťastný. Neodpustil jsem si zase nevhodnou poznámku a poslal jsem ho zase do koupelny před zrcadlo. Šel tam a s rozzářeným obličejem mi sdělil, že je to zase on, štastný jako kdysi. Jeho velká hacienda, ve které bydlel, byla až příliš velká na jeho příjem a příjem jeho manželky.

Bylo by dobré si uvědomit, že lidé se snaží ukázat druhým co mají, jak luxusně žijí a co vše si mohou pořídit. Chlubí se většinou cizím peřím. Když jdou na kávu, téma rozhovorů je většinou stejné, hovoří jenom o svém majetku, kde byli na dovolené, jaké mají auto a jaký mají mobil co si koupili na sebe, a mnoho dalších nepotřebných věcí. Kdo jde dnes ještě do lesa na procházku a nesedí doma před zlodějem času (televizí a počítačem)?????

Pro mladé lidi, kteří mají zájem se odstěhovat od rodičů a začít samostatný život bych doporučil následující. Ušetřit si pár tisíc na kauci a první nájem. Je nutné aby aspoň jeden z nich pracoval. Vzhledem k tomu, že vše je dnes předražené a hypotéky také, doporučuji uskrovnit se, bydlet raději v malém bytě v nájmu, určitě se dá sehnat. Je nutné, aby si mladí lidé uvědomili, že je půjčkou zotročují. Protože neustále musejí potom splácet bance peníze a dostanou se do kolotoče, který nikdy nezastavuje. No vlastně zastavuje: destrukcí.

Je skutečně na každém jedinci, aby rozhodl do čeho půjde. Zvážil velice PEČLIVĚ každý krok a možné důsledky v budoucnosti. Půjčky dělají z lidí, promiňte mi ten výraz, mrzáky, a způsobují při sebemenším narušení příjmu peněz deprese a rozvrat rodin. Vymysleli to na lidstvo výborně.
Všeobecné rady, které jsem zde umístil, byly pro většinu lidí. Jsou samozřejmě i specifické, které se musejí řešit případ od případu zvlášť.
Dnes jsou na všechno páky, jenom málo kdo o nich ví…..

…..s Láskou a úsměvem tm….

______________________________________________________________________


Dodatek Alue:
Mimochodem kdyby vás zajímalo proč jsem neměla pěkné dětství, hlavních důvodů bylo hodně a jedních z nich byly i finanční problémy v rodině. Bohužel lidé jsou absolutně nepoučitelní a když už jsou v háji, tak si berou další půjčky a tím se celá situace ještě více zhoršuje.. A tak jsem mnoho let sledovala jak jeden člověk za druhým se topí v pořád větších a větších sr... a já se musela topit s nimi, nedalo se svítit, řadu let jsme díky tomu neměli ani co do huby.
Už jako dítě jsem pochopila jednu velice důležitou věc: Nechci dopadnout stejně jako oni a nikdy v životě se nebudu snažit mít víc, než na kolik stačím. Buď si na to vydělám, našetřím, zaplatím keš na stůl a budu to mít, nebo na to nemám, nekoupím si to a budu žít skromně. Protože hezký život není o tom mít všechno za každou cenu.
Dnes je mi 23 let, nemám auto, jezdím vlakem, ale na všechno co k životu opravdu potřebuji jsem si dokázala sama vydělat a našetřit. Na techniku, na jídlo, na oblečení, na boty, na zvířata... A nemám nikde ani korunu dluhu. To pak člověk úplně jinak spí, než když se každý večer bojí kdy mu přijdou exekutoři oblepit nábytek.
Člověk zkrátka musí umět odhadnout na co stačí. A i když by si něco přál, nemá smysl si to pořizovat, když není schopen to uživit. Jednoduché pravidlo, které vám ale může zachránit život.

Po vší té hrůze co jsem si zažila, jsem si jistá jedním: Člověk co si vezme větší půjčku musí vysílat do Vesmíru silnou energii nespokojenosti a nedostatku, protože osobně neznám jediný případ člověka, který by dokázal bez problémů větší závazek splatit, aniž by se mezitím nedostal do problémů a nezačal si brát další. Pokaždé se něco podělalo. Například když se na podnikání bral do startu dluh, podnikání krachlo. Když podnikání začalo kolabovat a začalo se dotovat půjčkami, krachlo a pak se na dluhy z půjček braly další půjčky.
Zkrátka když na něco nemám, tak to nemám mít a půjčka to nevyřeší, naopak způsobí problém. A když mi něco krachuje, tak to zkrátka má krachnout a cpát do toho další peníze to nikdy nezachrání, naopak člověk padne na dno a pak se z něj kvůli dluhům nevyhrabe. Pokud jste zažili dobrý případ, sdělte mi ho do diskuzí, ale co jsem viděla já, tak to vždy dopadlo zle. Jakoby ten kdo si bere půjčky, si na tebe bral cejch chudoby, smůly, neštěstí, depresí a strachu, kterého se pak leta nemůže zbavit, mnozí se ho nezbaví už nikdy.
Když si půjčíte peníze které ve skutečnosti nepatří vám a pak za ně spravujete hmotu která vám také nepatří, prakticky se nic jiného než destruktivní výsledek stát nemůže.
Berte si jen to, na co jste si našetřili a na co peníze skutečně máte. Cokoliv nad rámec vašich možností prostě nemáte mít. Zadlužovat se kvůli tomu že chci velký barák, velké auto a 3 děti na které nemám peníze, nemá smysl, protože o to stejně nakonec přijdete.


 


Komentáře

1 Eliška Eliška | 5. prosince 2015 v 8:39 | Reagovat

Jeden z nejpravdivějších článků které jsem
kdy četla.Kolegyně z práce se pokusila i o
sebevraždu kvůli dluhům.Hrozné fakt.

2 Agáve Agáve | 5. prosince 2015 v 9:43 | Reagovat

v něčem máte pravdu v něčem ne. ona třeba hypotéka na byt stojí skoro stejně jako nájem, člověk raději doufá, že bude mít jak splácet hypotéku, a pak mít za 30 let byt  a platit jen energie, nebo platit celý život nájem a energie ještě k tomu. Když člověk nemá na hypotéku, přijde o byt, když nemá na nájem, přijde o bydlení také.  nebo půjčka na podnikání. chce si ji vzít s rozumem, vše mít spočítané, ale kdyby si nikdo nevzal půjčku na podnikání, tak spousta dnes velmi úspěšných firem neexistuje. hloupost jsou ovšem půjčky na dovolené, domácí spotřebiče apod. :-)

3 ¨theofil ¨theofil | 5. prosince 2015 v 11:12 | Reagovat

aktualni clanek, hlavne by si to meli precistti co si pujcuji na vanoce

4 Blaf Blaf | 5. prosince 2015 v 11:53 | Reagovat

Ono na tom určitě něco je. Nicméně souhlasím s Agáve.
Moje teta má hypotéku a 3/4 již mají splaceno. Nehledě na to, že máte šanci, že ten barák jednou opravdu bude váš nebo dětí.
U nájmu tomu tak není a v podstatě dáváte peníze někam jen tak, kde evidentně do konce života nebudete (až přijdou děti - bude to chtít víc místa, něco se stane a budete muset ubytovat dalšího člena rodiny - to se taky né každému pronajímateli libí, atd, atd ).

5 Vojta Vojta | 5. prosince 2015 v 12:07 | Reagovat

[2]:: vidím to stejně, s tím bytem je to celkem dobrá věc, ale nepochopím lidi, co si půjčují na elektro, auta apod. V mém bezprostředním okolí si tohohle užívám dost, a nikdy nechci skončit stejně.

6 BE BE | 5. prosince 2015 v 12:56 | Reagovat

[5]: Pôžičky na prestavbu domu sme mali - inak by sme piati bývali v ošarpanej bytovke, na sídlisku plnom špiny a bordelu. Splatili sme dlh banke i Vesmíru, ako bonus nám zrazu odpísali 80 tisíc korún z dlhu - jo, fakt, pri prevodu na euro banka /štátna/ prepočítala :-)
Som za rozumné požičiavanie, nie úžernické úroky... ako napr. u nás kiskove pôžičkárne. Fuj.
Druhé je, že sme zobudili ku životu rachotinu-dom, oživili záhradu, vrátili sa živočichy, je tam každému krásne.
Súhlasím v tom, že na "blbosti" nie.
Ale na podnikanie, potrebné auto k nemu, strechu, okno, posteľ, skriňu, áno !
"Účel svätí prostriedky" sa hovorí.

7 Hukvald Hukvald | 5. prosince 2015 v 14:44 | Reagovat

Každý druhý má dnes hypotéku a nemá s tím problém. Podle vás je tedy lepší platit 10 let někomu nájem (vlastně dávat peníze cizím lidem do kapsy) než si vzít půjčku, to samo platit bance a po 10 letech mít vlastní byt, který můžu prodat nebo v něm dál žít? Jestli platím nájem někomu cízímu nebo bance je v zásadě jedno.

8 A. A. | 5. prosince 2015 v 14:44 | Reagovat

Taky si myslím, že to není tak černobílé. Hypotéka stojí tolik, co pronájem a narozdíl od pronájmu Ti pak ten byt zůstane. A když se hypotéka pak nedá splácet a dojde k nejhoršímu, stejně člověk "jen" přijde o ten dům, co si za hypotéku koupil, zaplatí jen úroky a je na tom skoro stejně jako ten, kdo žil v pronájmu.

Mimochodem, někteří lidé si prostě MUSÍ vzít půjčku na to, aby mohli vykonávat své zaměstnání. Třeba začínající zubaři nemají jinou možnost, než si vzít vysokou půjčku na vybavení ordinace, dělají to všichni. Ale zubaři také mají skoro jisté, že nepřijdou o práci....

9 Vladka Vladka | E-mail | 5. prosince 2015 v 19:56 | Reagovat

Byla jsem na obou stranách- toho o čem píšete- špatným podnikáním jsme se s manželem dostali  do velkých dluhů, nikdo nám nechtěl půjčit další peníze , ale s jednou úvěrovou společností jsem začala spolupracovat, pak i s dalšími bankovními i nebankovními institucemi.
Jedno je jisté- lidi odmítají převzít za svůj život odpovědnost- jsou jako děti- chtějí všechno ,co mají ti druzí-nejnovější televize, auta,dovolené dárky k Vánocům- mohla bych napsat román-na jaké kraviny si lidi půjčuji. Už mi ta práce po pár letech lezla na nervy- já už i  některé ty zoufalce přesvědčovala ,ať už si žádnou půjčku neberou- že to absolutně nemůžou zvládnout splácet.Nejhorší je, když si myslí stará paní se 7 tisiícovým důchodem, že pomůže svému 50 letému nemakačenkovi synovi , když si na sebe pro něj půjčí 50-70-100 tis. Říkala jsem jí- ať radši jede do lázní, na dovolenou a jeho pošle do práce... nic naplat. Lidi jsou nepoučitelní. Mě ta destruktivní energie z mých klientů jednoho dne dorazila a v podstatě ze dne na den jsem zavřela kancelář a začala dělat jinou práci.My s manželem dluhy pomalu splatili. Nejezdili jsme na dovolenou, auto  stálo v garáži, na nákupy jsme jezdili na kolech nebo pěšky,šetřili jsme na každé maličkosti-a máme klid a už to nikdy nechceme zažít- Žijeme na co máme.Jak úlevné!

10 VS VS | 5. prosince 2015 v 21:15 | Reagovat

[2]:

[5]: To je přesně ta lež,  kterou máte naprogramovanou. Myslím to upřímně. Víte co je to 30 let? Za dvacet let se zranit, nebo přijdete o práci a už vám bude 50, žádnou práci už neseženete!! A celé vaše odříkání je v háji. Tohle je totiž ten chyták, udělat z vás otroka pak pomalu vařit vodu, jako s tou žábou. To šlo za komunistů, ale dnes je to past. Kdo si půjčí, ještě k tomu živý banky a udržuje v chodu systém Babylonského dluhu. Je to na dlouhou debatu, ale začněte žít tak že si pořídíte jen to co opravdu potřebujete a pozor ani šetření není záruka

11 Luz Luz | 5. prosince 2015 v 23:59 | Reagovat

[10]: No ale bydleni je nutnost. A pokud skoncite bez prijmu a platite najem, tak v cem by to bylo lepsi nez byt bez prijmu a platit hypoteku...? Taky se mi nelibi predstava takoveho dluhu ani to, ze to jsou tak obrovske castky, opravdu je to nutne? (jak za najem tak i za koupi bytu, v pripade koupe jeste navic s tucnym priplatkem bance). Myslim, ze by to melo byt nastaveno nejak, aby bydleni ve slusnych podminkach bylo pristupne i chudsim lidem, je to prece zakladni potreba.

12 Agáve Agáve | 6. prosince 2015 v 9:41 | Reagovat

[10]:: rozumím, za 10 let se zraním a přijdu o práci, nemám tedy 9000 na nájem, a protože nemám v podnájmu napsaný ani trvalý bydliště (což je dnes nechutně častý jev), skončím ze dne na den hned na ulici.

13 Alue Alue | 6. prosince 2015 v 10:15 | Reagovat

[11]: ,,A pokud skoncite bez prijmu a platite najem, tak v cem by to bylo lepsi nez byt bez prijmu a platit hypoteku...?"

Z podnájmu se dá přestěhovat do levnějšího nebo v případě úplného krachu jít dočasně skvotovat k rodině/přátelům, než se znova postavíš na nohy... Když máš půjčku u banky, budeš skvotovat dalších 10 let, protože banku nebude zajímat že teď zrovna nemáš. Na***e ti do dlaně a pošle exekutory aby ti šli oblepit nábytek. Čí ten nábytek je, je taky často ani nezajímá.

14 anelie anelie | 6. prosince 2015 v 12:20 | Reagovat

[13]:Alusko, ja nevim, jak to funguje v CR, ale my jsme meli v hypotecni smlouve, ze v pripade ztraty prace a dalsich vyjmenovanych pripadech mame pravo na pul roku prerusit splaceni hypoteky. A pokud je nekdo ve financni tisni, tak pul roku je dost dlouha doba na to, aby svou nemovitost prodal. Nam se podarilo nas byt prodat za jeden mesic.  Pokud se hypoteka rovna najmu, je to podle me lepsi reseni. Samozrejme zalezi na situaci. Jinak my, nez si vezmeme hypoteku, tak si to vzdycky propocitame tak, abychom i v tom nejhorsim pripade byli porad schopni splacet. Nekdo si vezme hypoteku moc vysokou a pak jsou nervozni, kdyz treba jeden z nich prijde o praci...

Jinak v Belgii chudaci pronajimatele, najemci jsou tak dobre chraneni zakonem, ze i kdyz neplati najem, tak pronajimatel je nemuze vystehovat. Z toho duvodu, kdyz jsi ve financni tisni, tak ti nikdo byt nepronajme...

15 Luz Luz | 6. prosince 2015 v 13:07 | Reagovat

[12]:  Trvaly bydliste si tam napsat muzes, staci k tomu najemni smlouva. I kdyz stejne je potreba se zeptat majitele, protoze se to tom taky dozvi. Ale dava to smysl, pokud tam bydlis dlouhodobe, nebo kde jinak bys to trvale mela mit zapsane? Je hodne neprakticky (napr. kvuli ruznym urednim pochuzkam) mit ho treba nekde u pribuznych v jinem meste, jako jsem docasne mela, kdyz jsem driv bydlela v jinem najmu (a ani ne kazdy tu moznost ma). :( Tak aspon ze soucasni majitele jsou v tomto rozumni a neni s tim problem.

[11]: Jo, aspon to, ze je tam vetsi flexibilita, pokud by clovek mel min penez. Nebo pokud by se treba chtel odstehovat nekam uplne jinam. Tezky to asi budou mit duchodci, kde ten prijem je pomerne nevelky vzhledem k cenam najmu, to pak asi bude potreba mit neco nasporeno.

16 Přemek Přemek | 6. prosince 2015 v 23:28 | Reagovat

Peníze jsou v podstatě energie. Přijít okamžite o energii, abych mohl bydlet ve svém, není rozumné. Je lepší splácetdům tak, jak ho postupně odbydluji. Je to forma nájmu, také nijak moc do domu neinvestuji, není můj, prakticky je banky. Vnímám to tak, že jsem v nájmu - mám ale více svobody, soukromí a nikdo mi nemá právo do bytu jen tak pro kontrolu vlézt.

Na podnikání je dobré si si spíše sehnat investora. Ten chce ale pro ochranu svých peněz většinové rozhodující právo ve firmě, což řada začínajících podnikatelů s přehnaným sebevědomím nese těžce. Nic méně investor s vámi jede v zisku i ztrátě, ale při problémech má stejný zájem jako vy a máte parťáka, se kterým to můlžete řešit.

Půjčky na spotřebu jsou fakt pitomost, pokud jen nepřeklenují dočasný nedostatek financí. Například se mi rozbije pračka a já na ni budu mít až po výplatě - tak na tu chvilku použiji kontokorent, to se dá zkousnout. ale je lepší jet bez půjčky, to je fakt.

17 Přemek Přemek | 6. prosince 2015 v 23:38 | Reagovat

[13]: Alue, s bankami je to poněkud jednodušší než s majiteli nájemného bytu/domu. Majitel Tě klidně vystěhuje a vezme jiného nájemníka.

Banka má při nesplácení dluhu Tebou sama problém. Po určité době nesplacený dluh přeskočí do kategorie, která u žádné bnky nesmí přesáhnout určitou mez, jinak může přijít o licenci od České národní banky.

Aby se z Tvé hypotéky nestala taková záležitost, banka sice bude na oko prskat, vyhrožovat, ale velmi ráda dočasně pomůže - např. se přeruší na rok splácení při ztrátě zaměstnání, nemoc apod. Ano, řekne si o vyšší úrok, protože jde do vyššího rizika a chce vyšší odměnu.

Aby toto nastalo, lidé nesmí dělat mrtvé brouky, ale nejlépe dopředu se začít s bankou bavit, aby si zachovali důvěryhodnost. Po první nesplacené splátce nastává problém, pokud klient dělá mrtvého brouka, po dalších už se banka s nikým bavit nebude. Ale jinak bakny nejsou realitní kanceláře a řešit exekuce je pro ně nepříjmené z řady důvodů.

18 Ivca Ivca | 7. prosince 2015 v 6:42 | Reagovat

Tak já si třeba hypotéku vzala a to proto, že nás to ve výsledku vyjde stejně, splácet bance, jako platit nájem městu a navíc nakonec ten dům bude můj, kdežto u nájmu budu jen do konce života platit městu a nebudu z toho mít vůbec nic.

19 Blaf Blaf | 7. prosince 2015 v 12:34 | Reagovat

[15]:Za těch několik let zkušeností s nájmy, kde jsem byla já, čí jsem sháněla, mluvila s majiteli bytů atd. ti můžu říct, že v dnešní době ti jen málokterý pronajímatel dovolí mít v nájmu trvalý pobyt, protože pak pro něj vzniká také určité riziko.
A rozhodně potřebuješ souhlas majitele, to je klíčové, až pak můžeš něco přepisovat. Co se týče těch úředních pochůzek - vždy můžeš všude nahlásit tvé přechodné bydliště, kam ti bude chodit pošta, nebo, kde budeš na nemocenské atd.

20 Luz Luz | 7. prosince 2015 v 23:07 | Reagovat

[19]:  Tak aspon ze ted mam stesti. Ale nezda se mi, ze to je maloktery, zase podle nejake diskuse/ankety, co jsem videla nekde jinde to neni tak neobvykle. Prijde mi na hlavu nemit bydliste tam, kde skutecne bydlim, zvlast pokud je tam clovek hodne let a ne treba jen na rok...  No ovsem co se da delat, pokud se s tim clovekem neda dohodnout. Ja mam pomerne malo toho uredniho vyrizovani, ale stejne, treba danove priznani - odevzdavala jsem v jinem meste (mela jsem tam driv psane bydliste u rodicu), chtela jsem osobne a ne postou, kdyby neco bylo spatne (taky bylo, tak jsem hned vedela, co a jak je treba opravit). A mit tech veci k vyrizovani vic, musela bych si brat kvuli tomu dovolenou, jelikoz ne vse se da resit na jakemkoli urade, ale musi to opravdu byt ten v miste oficialniho bydliste... Vim, ze byl nejaky navrh, ze by se melo zavest, aby lidi opravdu meli oficialne zapsane, kde bydli, ale nevim, jak to dopadlo. Nebo aspon kdyby byly urady flexibilnejsi v tomhle (cekala bych, ze uz by dnes mohly byt diky elektronickym systemum), aby se veci daly resit na libovolnem urade a zadna trvala adresa se neresi, jako to je v nekterych jinych zemich... A jak to vlastne resi lidi, kteri nemaji ani ty pribuzne, u kterych by si to mohli zapsat?

21 Piranka Piranka | 8. prosince 2015 v 0:43 | Reagovat

Začarovaný kruh, nejhorší co se stát může

22 Blaf Blaf | 8. prosince 2015 v 14:46 | Reagovat

[20]:
Ti to řeší tak, že si napíšou trvalý pobyt na úřadě.
Co se týče toho trvalého pobytu - trošku to upravím, koukala jsem, že nově si může nájemník zřídit trvalý pobyt i bez souhlasu majitele bytu. To je pro mne novinka.

23 Luz Luz | 8. prosince 2015 v 21:05 | Reagovat

[20]:  Ano, jak jsem psala predtim, staci najemno smlouva. Ale stejne majitel o tom dostane oznameni. Takze kdyz to nekdo udela, i kdyz vi, ze s tim nesouhlasi, tak se pak muze stat, ze mu majitel, pokud ho to bude stvat, uz smlouvu nenecha prodlouzit.
Na urade myslim ze to je mozne jen v miste, kde clovek mel posledni trvaly pobyt. Takze to by mi tehdy v me predchozi situaci nijak nepomohlo ohledne toho mesta.

24 Laco Laco | E-mail | Web | 11. prosince 2015 v 10:31 | Reagovat

Ja tiež som nemal auto, ale keď som bol nezamestnaný, tak som si musel kúpiť nejaké približovadlo. Mám ho rád, volám ho ÚPLNE NOVÁ FELÍCIA, je HRDZAVO-MODREJ FARBY a je na LPG. Opravuje mi ho jeden poctivý človek, takže ma to veľa nestojí. Teraz som spočítal, že za plyn som ušetril viac, ako som dal na opravy. A nakoniec sa dá jazdiť aj takto skromne PS:a k pôvodnej téme. Keď privatizovali naše banky, tvrdili, že keď banka skrachuje, tak stát mi uhradí do 100tis.Euro. Dnes už to neplatí,dnes ste akcionárom-investorom banky a pri krachu vám oznámia, že ste zle investovali:http://news.e-republika.cz/article3069-Bankovni-model-bail-in-okrade-st%C5%99adatele

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama