Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Proč už nebudu pomáhat uprchlíkům

9. prosince 2015 v 2:54 | Alue K. Loskotová |  Ze světa
Pro sluníčkáře, kteří věří, že jsou to ,,uprchlíci a chudí chudáčci, kterým se musí pomáhat". DOUFÁM, že už mezi vámi nikdo tak naivní není...

Přišlo e-mailem:

Jeden den v utečeneckém táboře. A změnil jsem názor. Už nebudu pomáhat!

Nickelsdorf, Rakousko, 30. září 2015. Směřuji s dalšími třemi dobrovolníky do tábora, ve kterém je nyní soustředěno množství uprchlíků ze Sýrie, Iráku a Afghánistánu. Kromě nich asi 90 Maročanů a 25 Alžířanů.

Dodávku s pomocí máme naplněnou téměř kompletně potravinami, ovocem, teplým oblečením, vodou, hygienickými potřebami a léky.



Hledáme nějakého odpovědného šéfa, kterému pomoc chceme předat. Miro obchází už asi potřetí celý objekt a nikde nikdo. Odtud ho posílají tam, odtamtud
zase jinam. Pak to vzdává. Vyložme to do skladu, navrhuji. Zkoušíme, ale sklad je samozřejmě zamčený. Tak vykládáme věci na betonové ploše, nakonec je slunečno a příjemně, snad to rozdáme uprchlíkům přímo my. Voláme na děti, aby si první vybrali hlavně ovoce a sladkosti. Odmítají. Tyčinky a čokoláda jsou naše, české výroby, a oni trvají na Milka, kindervajíčkach a tyčinkách Mars, nebo Bounty. Neuspěli jsme ... Nic to, říká Katka, možná je to náhoda.

Zkoušíme to s ovocem. Jablka a hrušky se nechytá, prý by rádi banány a ananasy. Začínáme být nejistí. Triček a dětského oblečení máme také množství. Všechny jsou nové. Věnovala to jedna slovenská společnost, zabývající se jejich dovozem. Jsme v koncích. Jelikož mezi nimi nejsou značkové Addidasy a Pumy, děti je téměř pohrdavě odsouvají stranou. Stejně dopadly i tenisky z asijské produkce.

Co byste chtěli, ptá se Michal jednoho z dětí, které překvapilo velmi dobrou angličtinou. Nejprve trošku ostýchavě, ale pak už sebevědomé chalanisko říká. Mobily i s kreditem. Ať víme trochu surfovat na internetu a zavolat domů, jak se máme. Nebo ještě lépe tablety, ty se dají použít univerzálně. A kam chcete jít v Německu? Já do Mnichova, říká téměř dospělý chalanisko. Mám rád fotbal, chci chodit na Bayern. Ty by si měl hlavně chodit do školy, oponuje mu Mišo. Klukovi se zdála představa chození do školy natolik směšná, že se začal upřímně řehtat. Nač do školy? Vždyť dostaneme podporu skoro 1 800, € z toho nádherně vyžijem!

Ale co chceš v Německu později dělat? Zkouší Mišo dále. Nic. Když nám přestanou vyplácet po třech letech podporu, půjdeme do Nizozemska, nebo Švédska.

Začínal jsem si klást otázku, zda jsme s pomocí na správném místě. A vy jste odkud, ptáme se chalaniska, asi tak ve věku 20 let, který stál poblíž se svým otcem a zřejmě mámou. Z Maroka, říká s úsměvem. Tak to jste museli obrovský kus cesty, dokud jste se sem dostali, uklidňuje sám sebe. No, jak se to vezme, odpovídá. Letadlem z Casablanky přes Istanbul do Bělehradu a odtud již taxíkem na chorvatské hranice. A po 8 hodinách ve vlaku jsme vystoupili v Nickelsdorf, láme perfektní francouzštinou název svého momentálního bydliště. Zde budeme asi 3 dny a přijde pro nás rodina z Paříže. Oni tam žijí už asi 30 let. Je to bratr mojí mámy. Budeme u nich na začátku bydlet a požádáme o sociál ní výpomoc. Z té se tam dá skvěle vyžít.

Nastudoval jsem si to už tehdy, když jsme začali připravovat náš odchod do některé evropské země. Rumunsko, Bulharsko, Maďarsko a Slovensko jsme vyloučili už na začátku, říká s úsměvem, který je znakem profesionální přípravy jeho rodiny na příchod do Evropy.

Všichni čtyři členové naší humanitární výpravy jsme se začali nechápavě ohlížet ....

No nic, zavelel Mišo po trapném, možná 5 minutovém mlčení. Nasedáme a padáme!



 


Komentáře

1 Luz Luz | 9. prosince 2015 v 7:54 | Reagovat

Melo by se pomahat tem, kdo utekli pred valkou.  Tak asi jsem spatne informovana, ale  valci se v Maroku?? Proc jsou teda v uprchlickem tabore? Kdo neutikaji pred valkou a pronasledovanim (to se hodne tyka zvlast krestanu v nekterych zemich), nemeli by mit nejake zvlastni vyhody jako zadatele o azyl. Moznost legalne si zaridit pobyt, pracovat, ano, ale ne nejake zvlast zvyhodnene podminky.

2 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 9. prosince 2015 v 9:06 | Reagovat

Tak slyšela jsem i opačné zprávy od těch, co tam byli. Pokud tam člověk není sám, může si o jakýchkoli zprávách myslet cokoliv. Ty tlaky jsou tu z obou stran - od "sluníčkářů" i od těch co, jsou silně proti uprchlíkům a jejich přijímání. Navíc asi také záleží na tom, na koho člověk narazí. Že je mezi nimi spousta ekonomických uprchlíků, kteří briskně využili nabídky paní Merkelové a případně i rodiny, která již v Evropě žije, a rozhodli se, že si zlepší životní standard, o tom vůbec nepochybuji. Že spoustě lidí někdo něco nabulíkoval, aby na nich vydělal, o tom také nepochybuji. Že příliv muslimů do Evropy je do budoucna značný problém (stačí ta troška zklamaných dosud - co až tu budeme mít miliony zklamaných??), o tom taky nepochybuji. Ale také opravdové uprchlíky ze Sýrie znám (přišli ještě roky před touto vlnou) a vím přesně, že se snaží integrovat a učit se jazyk a hledat práci. Jen jaksi s nimi nechce jít nikdo ani na to pivo (a že ten dotyčný byl i k tomu ochotný). K žádné integraci nedojde - ani z jejich strany, natož pak z té evropské. Nebo české. Neumíme skutečně integrovat nikoho. Takže to nakonec bude tak, že muslimové, kteří neměli šaríu dlouhá léta ani ve svých vlastních zemích, kde ji téměř všude vyměnili za západní zákoníky (s výjimkou rodinného práva) ji třeba jednou prosadí v Evropě. To mi přijde velmi velmi absurdní...
Jenže Saudská Arábie má dost peněz na to podporovat evropskou ummu (a nejen tu, hodně investuje prý i v Africe) a Saudská Arábie je země nejkonzervativnější a s nejpřísnějším zákoníkem, kde se dosud konají veřejné popravy... tak asi tak...

3 Alue Alue | 9. prosince 2015 v 10:51 | Reagovat

[2]: Právě protože je konzervativní a nepouští si k sobě nic cizího, je tato země (a další islámské) silná. Naopak tolerantní málo výbojné mírumilovné národy byly v historii zničeny. - Kdyžtak znova doporučuji tu přednášku o historii islámu. Historie se opakuje, aplikují na nás úplně stejnou metodu jako před stovkami let a funguje to.

4 Fred Fred | 9. prosince 2015 v 13:27 | Reagovat

"Zajímavé" srovnání vzdáleností a k zamyšleni.
Během války v ukrajině 2014 uprchlo 1,5 milionu ukrajinců (ženy, děti, důchodci) do ruska. Ukazuje to 3-dílný dokument slovenských dobrovolníků, pojednávající o uprchlických táborech v rusku:
https://www.youtube.com/watch?v=c1lvhPJQBlU
Z donbasu do ruska je vzdušná vzdálenost cca 100km, do německa 1800km.
No a "syřané" z pakistánu, afganistánu prchající do německa překonávají vzdálenost 5300km, ze  sudánu 2900km, z maroka 2300km, z kosova 600km, atd. Syřané ze sýrie to mají do německa 1700km.
http://www.distancefromto.net/

5 V. V. | Web | 9. prosince 2015 v 14:18 | Reagovat

Ale jsou mezi nima i lidi, co fakt pomoct potřebujou, ne? Nemůžou být všichni jenom zlodějové a flákači, ne? :/

6 Aneta Aneta | E-mail | 9. prosince 2015 v 16:33 | Reagovat

Alue, podíwej wálku wždy odsírají newinní na tom je postawená. Tím,že odsoudíš newinné se stawíš na stranu wálky ať chceš nebo ne. Nechápeš, že tohle je přesně typ uwažowaní, kteří w nás žiwý, za jediným učelem - zwýšit nenáwist w prostoru a tím způsobit další chaos a další zlo. Jediné řešení je smíchat rozum s láskou, nastawit jasná a přísně nastawená prawidla, když přišla welká wlna turků do německa w dewadesatkach wsichni panikařili a nakonec se ukázalo, že kriminalita se nezwýšila w důsledku toho ani o pid a nawic stoupla ekonomika zeme a to o dost procent a prokazatelne diky nim! prawidla a důslednost, stejně jako když chceš zwladnout šelmu, nebo wychowat dítě.Chlapy by měli jít ihned makat někam krompačem, aby wydělali na swé ženy a děti, které by na ně než něco nenašetří počkali w bytech, které zejí prázdnotou wšude po republice. Sami by si na sebe wydělali a ješte by zwyšowali ekonomiku statu placením nájmů w bytech kde je teď prázdno a té práce co Češi nechtějí dělat! :)nawíc by byly rozděleni a nuceni se začlenit(newytwářeli by nebezpečné komunity) není to nic složitého, jenže tady holt wladnou ti co wladnou a těm co je wolí a tudíš nepočítám , že to dopadne dobře. wětšina je prostě posra.. až za ušima jsme národ zbabělců a ti co teď wšude hlásají, jak by bojowali, by se pak twaří w twář skutečným bojowníkům podělali...Je možné potkat hladowou šelmu dokonce w jejím teritoriu a nic wám neudělá když se oprawdu nebudete bát :) Ukážete asertiwní klidnou energii, kontrola nad situací je wýsada inteligence! S lidmi je to stejně :)Na záwěr bych řekla - Wše co hledáš je na druhé straně strachu :)

7 Agáve Agáve | 9. prosince 2015 v 16:44 | Reagovat

spíš mě udivuje, že nejsi v tomto ohledu sluníčkář. tvůj blog tomu nasvědčuje, když píšeš o duších, že každá lidská duše je dobrá, jen časem se může stát zlou, jak miluješ živé tvory, o vyzařování dobré a špatné energie z různých lidí atd. člověk by si myslel, že dáváš šanci všem lidem ukázat se v dobrém světle  a ne je hned odsoudit, že jsou špatní. fakt je těžký zaškatulkovat tě, někdy mě překvapíš nečekaným negativismem a předsudky. zvířata se nesmí jíst, ale lidi pomalu střílet ano. (vím, že jsi to takto neřekla, to je nadneseně) jinak mně se tato invaze taky nelíbí, ale nejsem taková eterická, nadpozemská a vše živé milující duše jako ty

8 Farah Farah | 9. prosince 2015 v 19:15 | Reagovat

Zas je to o tom, že se jim řeklo, jak se budou mít v Evropě dobře... KDY se jim začne říkat, že to tak není? Když už byla tu věta  "DOUFÁM, že už mezi vámi nikdo tak naivní není...", tak si pro sebe doufám, že mi zůstane aspoň ta dětská naivita v dobrém slova smyslu. Tu si nechci nechat vzít, protože pak už by se mi dost možná taky ani nechtělo žít...ve světě plném sporů a lží. :/ Je fakt síla, jak se neumějí chovat. Přijdou mi jako banda opičáků (a opičákům teda pardon), kteří se jen chechtají bez jakéhokoliv vědomí, že bychom jim jednou mohli říct: VYSCHLY ZDROJE, tak se vraťte, odkud jste přišli, pomoct vám nemůžeme! Nejsme Eldorádo (ale asi nás tak prezentují v jejich zemích- bohužel).
Přesto něco uvnitř mě chce uvěřit tomu, že se to bez válek obejde! Pořád bych chtěla přijít na kloub tomu, zda existuje něco jiného, jak se ubránit a NEMUSET sáhnout k válce. Až mi to někdo poví, pak ho budu mít za nejlepší mozek, jakého jsem potkala :) Skrz peníze to asi zrovna nepůjde, v tom nejsme zrovna při extra síle. Připadám si teď, že když nedělám vlastně nic, tak je to to nejlepší, co dovedu,...a taky mi přijde, že jednou potkám fajn lidi a druhý den je to úplně jinak a jsou to samí vypočítavci (viz komentář 2, záleží, na koho narazíme), co zkoumají, jak zneužívat dobroty ostatních (mluvím o nás obecně, průměrných občanech, Čechách, kteří jsou jeden den tak a pak zase jinak..) ...chjo lidi, vy mě/SEBE! trápíte..a proto jsem radši zblbla tím směrem, že už se usmívám jen proto, že CHCI, ale reálně tu není nic, pro co se usmívat (nic venku hezkého, tak aspoň zalezu do sebe, kde to možné je).

9 Hukvald Hukvald | 9. prosince 2015 v 20:41 | Reagovat

No vidíš, známý se do akcí zapojuje a říká úplně jiné věci, než jsou v tomhle článku. Nevěř všemu, co se válí na internetu.

10 Jiří Hubálek Jiří Hubálek | 10. prosince 2015 v 6:13 | Reagovat

Dobrý den,

dívám se na televizi, čtu noviny, proberu situaci s kamarády.
Pak dostanu od známého nebo kamaráda nějaký článek, přečtu si ho a pošlu dalším známým.
Závěry si pro sebe udělám sám a dál je nijakým způsobem neventiluji.
Po několika reakcích musím bohužel skončit s přeposíláním, neboť to vypadá jako cílené využití mého jména.

11 Efs Efs | E-mail | 10. prosince 2015 v 7:26 | Reagovat

[3]: Souhlasím s první větou. Tu druhou už tak jedoznačně nevidím. Nemusíme chodit daleko. Třeba zrovna český a slovenský národ. Po staletí se plácáme pod všelijakými nadvládami a ze všeho jsme se pokaždé dostali. Poláci -- taky celkem mírumilovný národ --  několikrát jejich země zmizela z mapy. Na druhou stranu: Co se stalo s těmi nejvýbojnějšími? Jak dlouho jim roztahovačnost a pýcha vydržela? Dále opět souhlasím. Historie se opakuje a kdo se z ní nedovede poučit, prožije si to znovu. Určitě sama víš, že a jak fungují přírodní/vesmírné/společenské apod. zákony. Chápu ovšem, že to není úplně zjevně jednoznačné a často neznáme všechny souvislosti a celý příběh.

12 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 10. prosince 2015 v 9:30 | Reagovat

[3]: Historii islámu a jeho šíření znám, ostatně jsem vystudovaná arabistka :-) V samotných počátcích muslimové sami nestáli o to, aby někdo přestupoval na víru - měli víc z toho, když nevěřící platili daň z hlavy, a oni si ponechali politickou moc. SPousta muslimů začala být muslimy hlavně s čistě pragmatických důvodů - bylo to finančně výhodnější a taky se skýtala možnost podílu na moci. Když se šířil islám v Africe, muslimy se místní stávali hlavně proto, protože na rozdíl od křesťanství, jim islám umožnil nechat si víc žen :-) Uvážíme-li, že ekonomické zřetele jsou dnes pro spoustu Evropanů ty hlavní, a uvážíme-li historii komunismu u nás, kde spousta lidí "přestoupila na víru" jen proto, protože nechtěla být pronásledovaná či naopak proto, aby se měla za režimu dobře, tak máme zaděláno na dost velký problém. Muslimové nemusí dělat vůbec nic, my si to pěkně všechno způsobíme sami :-(

Většinou odolají jen ti, kteří hodně silně věří v to, že jejich hodnoty jsou jim přednější. Tou hodnotou je i tolerance a mírumilovnost. Jen my si ji pleteme s vystrašeným ustupováním. Kdybychom je opravdu chápali jako základní evropské hodnoty, tak je budeme požadovat i od muslimů - aby oni tolerovali naši kulturu a náš způsob života...

13 Alue Alue | 10. prosince 2015 v 11:11 | Reagovat

[10]: Pardon, vypadalo to jako podpis autora.

Mimochodem tento článek včera četlo 1500 lidí - takže zájem je.

14 Alue Alue | 10. prosince 2015 v 11:20 | Reagovat

[12]:  Ale notak. Opravdu věříš tomu, že muslimové se sem přišli přizpůsobit?

15 Eau Eau | E-mail | 10. prosince 2015 v 17:17 | Reagovat

Aluško, konečně někdo další s rozumem když už i Mark Zuckerberg konvertoval k islámu ...

16 Honza Honza | Web | 10. prosince 2015 v 18:18 | Reagovat

Svatá pravda!!! Nechceme a nepotřebujeme ať se přizpůsobí naší kultuře potom budiž.

17 Luz Luz | 10. prosince 2015 v 20:39 | Reagovat

[5]:  Samozrejme ze jo, zvlast z oblasti, kde je valka a nabozenske pronasledovani. A to je take realita. Napr. znam krestanskou rodinu, ktera kvuli tomu utekla do CR z Pakistanu, uz je to par let. A sanozrejme vsichni vi o Syrii ci Iraku. Ale ostatni pripady, kterych se netyka valecny stav apod. viz komentar c. 1.

18 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | 11. prosince 2015 v 11:20 | Reagovat

[14]: Samozřejmě že ne. Něco z toho, co jsem napsala, nasvědčovalo tomu, že mě to byť i jen napadlo? :-) Oni se nikomu a ničemu přizpůsobovat nebudou. Jedině, že bychom je přesvědčili, že naše kultura je lepší. Což už jsme "přešvihli", jak říká má dcera. Už si naše "hodnoty" vyzkoušeli v minulosti u sebe (viděli jste ty fotky z Íránu!,kde se dnes chodí zahaleno od hlavy k patě, v minulosti? Prostovlasá děvčata v kalhotech, bikiny a tak? Viděli jste ty staré egyptské filmy??, západní zákoníky, západní způsob oblékání, modernější výklady Koránu a tak?)  a také ti, kteří sem kdysi emigrovali, přímo tady u nás. Nějak přišli na to, že není oč stát. Čemu by se přizpůsobovali, když nás považují za morálně upadlé národy??? Cítí se nadřazeně. A islám vidí jako zdroj jejich nadřazenosti, protože právě on jim dává vše to, co my podle nich nemáme. Náš individualismus, jak mi kdysi v Káhiře hrdě vysvětloval jeden student, který o tom psal práci, je kořenem našeho zla. Naše oblékání - u žen, jak mi zas vysvětlovaly hrdé středoškolačky v Jordánsku, je kořenem rozvratu rodin, AIDS a kdo ví čeho ještě. Mají v tom naprosto jasno. Však přizpůsobovat se nemusí, ať si věří a dělají, co chtějí, ale my máme trvat na tom, že odcaď pocaď - Evropa je sekulárně křesťanská řekněme, ne muslimská. Nemohou po nás chtít, abychom se my přizpůsobovali jim... jen jestli to my místo ustrašeného couvání dokážeme ustát????

19 Michal Michal | 12. prosince 2015 v 18:21 | Reagovat

[6]:Kresťanská ikona Ježiš hlásal lásku, milosrdenstvo, toleranciu, odpúšťanie a napriek tomu kresťania v mene Ježiša a v znamení kríža napáchali neskutočné zverstvá. Myslíš si, že keď ikona islamu Mohamed vraždil, kradol, klamal a ako pedofil súložil s 9 ročným dievčaťom, tak jeho nasledovníci a vyznávači sa budú správať inak a aby ukázali zlým kresťanom správnu cestu, budú oni šíriť lásku a milosrdenstvo?

20 Přemek Přemek | 13. prosince 2015 v 10:54 | Reagovat

[4]:Stěhování národů. Za lepším. Jak a odklud jsme sem asi přišli my, Slované? Co před námi Germáni a Keltové? :-) A když jsme odsud vytlačili Germány, také= se jim to nelíbilo - a dodnes asi některým nelíbí. Historie se opakuje. Nakonec tu vzniknou rezervace - buď naše v jejich Evropě, nebo jejich v naší Evropě. Ale před tím asi přijde válka. Někdo říká, že Evropané splácí karmu za kolonie a za Ameriku.

21 Přemek Přemek | 13. prosince 2015 v 11:26 | Reagovat

[14]: A Ty se chceš přizpůsobovat většině?

22 Přemek Přemek | 13. prosince 2015 v 11:27 | Reagovat

[16]: Nevítám tu muslimy, ale ani já se nehodlám přozpůsobovat naší kultuře - a to jsem se tu narodil. Co se mnou provedeš?

23 Přemek Přemek | 13. prosince 2015 v 11:29 | Reagovat

[17]: Přesně tak. Je rozdíl mezi uprchlíky a ekonomickými migranty. A to je potřeba vnímat. Jedně azyl (dočasný), druhým návrat domů.

24 Alue Alue | 13. prosince 2015 v 11:45 | Reagovat

[21]: No kdybych se cpala do jiného státu, tak se samozřejmě přizpůsobím. A pokud ne, tak tam prostě nemám co lézt... co to je za blbou otázku?

25 Přemek Přemek | 13. prosince 2015 v 11:45 | Reagovat

Už starověký Řím se zhroutil díky tomu, že tak velký kolos bylo těžké uřídit. Člověk na to nemá. A když přišly sociální experimenty, ekonomika šla do háje, pak šlo do háje zásobování legií v dalkých krajích a tím se ty země začaly opouštět. Ony se osvobozovaly a nakonec útočily na hroutící se římské impérium. Vyspělou civilizaci zlikvidovali barbaři.

Stejně jsme na tom my: budování nadnárodních soustav ať už zemí nebo firem atd. Nemáme systémy, kterými by se to dalo dlouhodobě uřídit. K tomu naše nároky na to či onoi, pořád si myslíme, že máme nějaká práva na to či ono, či nějaká práva požadujeme. Uniká nám, že takový systém může být zachován jen za posmínky určitého otroctví: mám-li já právo, jiný člověk má povinnost. Mám-li právo na dovolenou, jiný člověk (zaměstnavatel) má povinnost mi ji dát apod. Uz z bohatství nevíme roupama, co dělat. Vymýšlíme stále více, což naše systémy neumí vyřešit.

Ani žádný strom neroste tak vysoko, aby jej neunesla jeho nejspodnější vrstva dřeva podepřená kořeny. Bylo jen otázka času, kdy se naše civilizace začne hroutit jako Babylonská věž. Teď přijde zmatení jazyků - přestaneme si rozumět, budeme se od sebe oddělovat a znásobíme tak naše utrpení (v jednotě je síla, ale rozděleni Islámu podlehneme).

Historie se opakuje. Nepoučili jsme se asi z pádu starověkého Říma, ani z pádu středověké Svaté říše římské (dnešní Něcko), ale ani u úpadků kdysi nejrozvinutějších východních civilizací v Číně a Indii či civilizací Aztéků a Mayů v Americe.....

Má-li se to odvrátit, řešení musí být systémové a společné pro celou západní civilizaci.

26 Aneta Aneta | E-mail | 13. prosince 2015 v 18:32 | Reagovat

[19]:ne nemyslim, myslim si, ze pokud je clowek trosku odusewnelej, muze si udelat we wsem takowy system, ktery mu wyhowuje zajisti bezpeci atd., precejenom kdyz se nad tim logicky zamyslis nemyslis ze nas je tady trosku wic nez tech co sem prijde? Tak kde je logika ceho se bojime? bojime se, protoze jsme hloupi, mame hloupe wudce a tak se bojime, protoze i kdyz je nas wic inteligence w boji wzdy witezi, wsichni si hrajou na kultiwowany, ale jak maji spolupracowat dwa odbory ci oddeleni je to katastrofa, komunikace na bode mrazu. A ten strach je w nas zakorenenej...to snad nikdo jeste nepochopil, ze nas ukol je ted to wymyslet tak - lidsky inteligentne a bezpecne a hlawne jinak nez jak se od nas ocekawa (s panikou která jen odwádí uz tak tupou pozornost spoluobcanu)jde to ne ze ne :) jen by museli wsichni cesi makat tak jak maji a hlawne wlada..je to stejny jak s cikanama jsou to diwocejsi narody, ale i ta nejdiwocejsi selma se zkrotit da, sama mam par pratel mezi cikanama w nasem meste za mnou stoji jsou to w jadru fajn lidi, jen je musi nekdo west tim sprawnym smerem a neni to zadnej lalac..

27 Michal Michal | 18. prosince 2015 v 8:53 | Reagovat

[26]:Oceňujem Tvoje oduševnenie i snahu a čistotu Tvojich myšlienok. Ale cigáňov sa nám doteraz nepodarilo začleniť do spoločnosti ako rovnocenných. Oni majú svoje tradície a spôsob života získaný za stáročia a náš spôsob života neuznávajú. Vyznávači islámu sú v tomto ohľade ešte tvrdší. Videl som zábery z demonštrácií "islamistov" v Holandsku, kde príslušníci 20% moslimskej minority  vyhlasovali, že sú milosrdní a Holanďanov ak neprestúpia na islám nezabijú, ale dajú im možnosť vysťahovať sa z Holandska.!!!!!
V Nemecku sa vyjadrovali moslimskí adolescenti študujúci na stredných školách, ktorí sa v Nemecku už narodili, že žena má poslúchať muža, lebo je jeho vlastníctvom. Keď im reportérka hovorila, že žijú v Nemecku, kde platia nemecké zákony, mladíci sa len smiali, že oni také zákony neuznávajú.  
Otca-moslimského podnikateľa, žijúceho 20 rokov v Nemecku sa pýtali, či by dovolil svojmu synovi oženiť sa s európankou. On povedal, že to nepripadá do úvahy, lebo oni si berú len moslimky.
Opakujem znovu. Keď sme nezvládli tzv. "zcivilizovať" cigáňov s ktorými žijeme stáročia, poznáme ich zvyky a mentalitu a ktorí mi pripadajú prispôsobivejší a nezmagorení islámom, ako chceme zvládnuť moslimov, ktorí na našu európsku kultúru a zákony zvysoka s..ú ? A to nám po "nežnej" pribudli ešte desaťtisíce bezdomovcov, ktorí sú nám blízki a napriek tomu naša civilizovaná spoločnosť nevie vyriešiť problém "Kam s ním ?"
Okrem toho my sa tiež vyvíjame a nemyslím si, že by našim hlavným poslaním bolo ťahať našich islámom zmagorených bratov a sestry do vyššieho levelu. Oni si túto cestu vybrali už pred inkarnáciou na zem . Po dlhoročných skúsenostiach som sa stotožnil s názorom, že človeku mám pomáhať vtedy, keď ho o pomoc požiada a nie mu pomoc vnucovať.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama