Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Věci, které na lidech nechápu (3. díl) Neupřímnost

14. února 2017 v 0:54 | Alue K. Loskotová |  Zamyšlení
S kouřením je to v mnoha ohledech podobné jako s alkoholem. Všichni ví, že to je špatné, drahé, nezdravé, že to lidem ničí životy, bere zdraví a rozbíjí rodiny, ale nikdo s tím nic nedělá.
Naše společnost by se ráda vymluvila na to, že prodej alkoholu a cigaret je velice výdělečný obchod a že vláda to nikdy nestopne a vždycky to bude podporovat a dovážet, protože kouření a chlast představuje zisk, obrat. Ale je to jenom výmluva, protože konečné rozhodnutí je na spotřebiteli, na konzumentovi. Každý člověk, který to podporuje, je za své rozhodnutí zodpovědný a nemůže se vymlouvat na to, že za to můžou prodejci co to nabízí, nebo blbí kamarádi, co je to naučili, nebo nikdy nekončící deprese nebo nervozita, kterou ne a ne setřást.
Děláme si to všechno sami a můžeme si za to sami. Jsou to problémy, které by se daly vyřešit velice snadno během pár dnů, ale nikdo s tím nic nedělá, protože to všem vyhovuje a jedni se vymlouvají na druhé, nebo si vymýšlejí výmluvy, proč to potřebují.
A vy abyste měli strach prohlásit, že je na tom něco špatného, protože jste hned suchar, je s vámi nuda, jste puritán, ujetý biočlověk, moralista a já nevím co ještě. Jste všechno špatné, hanlivé a nezajímavé, ale rozhodně nemáte pravdu.
To samé jsou automaty. Je tolik lidí, co na tom prohrají poslední gatě, ale pořád se to vyrábí a dodává do podniků. Je to něco, co se dá vyřešit během jednoho týdne zákazem hazardu, výroby a likvidací hracích automatů, ale nic takového se neděje. Sice si lidé stěžují, jak je to špatně, ale nikdo s tím nic nedělá a provozovatelé podniků to dál nabízí.

Lidstvo jako celek, se chová velice podivně, proti základním zákonitostem přírody.
V přírodě všechna společenství dodržují automaticky daná pravidla a mají určitý systém, aby se pokud možno co nejlépe postarala o všechny své jedince, zajistila jim zdraví, bezpečí, stabilitu a přežití do budoucna. Taková společenství zásadně nepáchají zločiny sama na sobě. Jedna včela přece neokrádá druhou o med, ani jí netrhá křídla, ani ji v úlu nepomlouvá u královny, že málo pracuje a lítá nakřivo. To samé platí pro mravence, vosy, nebo stáda a hejna zvířat... Člověk se těmto zákonitostem absolutně vymyká.



Srnky v lese nebudou jíst jedovatou rostlinu, když ví, že jsou po tom tupé a zvrací. Ale lidé jedí otrávené jídlo, inhalují jedovatý kouř a pijí likvidátor mozku úplně běžně, klidně i na denní bázi. A vymýšlí si důvody, proč je to v pořádku. Někdy mám dojem, že lidstvo je velký komplet nesmyslů, kdy se navenek tváří že mu o něco fakt jde, ale celou dobu dělá pravý opak, ubližuje si navzájem a ještě se obhajuje s naprostými nesmysly, typu ,,uklidňuje mě to".

Úplně to samé, co jsem popsala předtím, platí pro drogy. - Drahé, zbytečné, extrémě nebezpečné, ale společnost to pořád vyrábí, dováží a prodává.
Jedna věc, která je na moderní dekadentní společnosti celkem ,,dobrá" je ta, že dnešní mladí lidé raději hledají nejlepší appku do svého ajfounu a drogy je nezajímají. Ty jsou pro ,,zoufalce, trapáky, socky a smažky". Moderní člověk má místo toho pořádnou dotykovou obrazovku s internetem a všemi možnými i nemožnými činčurinkami. Sice vznikly nové nemoci a fobie spojené se závislostí na moderních technologiích, ale snížila se konzumace drog. Lidé už se totiž venku nenudí a nevymýšlí hovadiny, místo toho sedí doma za počítačem. Zní to asi blbě, ale pořád je lepší hrát odpoledne střílečky, než si venku něco píchat. Je to sice z bláta do louže, ale pořád lepší varianta.

Také nás společnost soustavně učí, přestat nazývat věci pravými jmény. Například obezita je teď ,,curvy, plnoštíhlost", a opovažte se někomu říct nebo napsat, ať si přestane stěžovat že nemůže na sebe sehnat dost velké plavky a začne se místo toho normálně stravovat a trochu hýbat. Hned jste necitliví šmejdi, ona je krásná, je zdravá a vy ji přestaňte hejtovat a přestaňte jí podkopávat sebevědomí!

Pusťte si tohle a pochopíte co myslím
https://www.youtube.com/watch?v=JEry-VFTTcw&t=239s

Doslova mě iritují videa a propagační materiály, které se hrnou zejména z Ameriky, kde je aktuálně 40% všech žen obézních, díky těm sajrajtům co jedí a díky lenosti se hýbat. A řeší to tím, že místo toho, aby si přiznaly, že jsou obrostlé viscerálním tukem, co je pomalu zabíjí, tak točí beauty videa, producírují se nahaté před kamerou v plavkách velikosti STAN XXL a vypráví o sebevědomí, kráse, jedinečnosti a ŽENSKÝCH KŘIVKÁCH, zatímco jim u kolen visí obří jelita špeku. A ostatní říkají ,,O ty jsi úžasná, celá jsi krásná! Máš super hadry!" - A v této chvíli, pokud přijde upřímný Evropan, který není zvyklý na to, že se kolem něj běžně producíruje 40% polonahých velryb, a řekne pravdu, okamžitě dostává totální stěr... Asi jsem tedy ta zlá a odsuzující potvora, jelikož jsem přesně ten typ náhodně se nachomýtnuvší ,,držky", která prostě nemůže odolat a řekne to: ZAČNI SE HEJBAT!! - A taky za to dostávám pěkné kapky :)
V Americe ať klidně páchají hromadnou sebevraždu přejídáním a tukem, ale upřímně se bojím, že se postupně nakazí i Evropa, korektně začne nazývat obezitu ženskými křivkami, a obezita začne být normální... Nechci v takovém světě žít. Lidé musí být a zůstat zdravě sebekritičtí a pracovat na svém rozvoji i zdraví. Ve chvíli, kdy začneme nemocem dávat líbivá jména a říkat že jsou úplně normální, si kopeme hrob.

https://www.youtube.com/watch?v=fgfCsrrfGrU

Samozřejmě chápu, že skoro každá žena má období výkyvu váhy, z různých důvodů. Ale řešení je chápat že něco není v normě a něco dělat, abych to napravila. A ne udělat lookbook, kde nestydatě vyvalím svého vorvaně a říkat, že jsem dokonalá a nemusím se sebou vůbec nic dělat, protože 40 koblih k večeři je dneska standard. Všichni mí přátelé a známí, co byli delší dobu v Americe říkají, že jsou američani jako jiný živočišný druh, ale ne v lichotivém slovasmyslu... Když tohle vidím, dává mi to smysl. PROSÍM, neinspirujte se od nich... A teď pomalu abych se bála článek zveřejnit, aby o mně nenapsali, že jsem protiamerická a tudíž automaticky proruská, když jsem si dovolila něco kritizovat.

Uvádím primitivní příklad obezity, ale to je jenom špička obrovského ledovce. Vezměte si, kolik už věcí dneska nenazýváme pravými jmény a dokonce kolik úchylek a nenormálností se dneska propaguje, jakože jsou naprosto v pořádku a vy nesmíte říct ani křivé slovíčko. Člověk už si připadá jako na minovém poli, že se pomalu bojí pozdravit, aby náhodou nebyl vůči někomu nějak nekorektní a nedostal po papuli.
Zkrátka člověk aby se dneska bál říct svůj názor. A pozor, od letošního roku už máme ministerstvo pravdy, které situaci nijak neulehčuje.
Čím více budeme my jako společnost (nebo člověk jako jednotlivec) neupřímní sami k sobě a čím víc budeme ignorovat úplně všechno, co je nepříjemné téma k vyřešení, tím rychleji nás asi potká záhuba. Už u tolika věcí nemůžeme otevřeně říct svůj názor, protože se bojíme, že nás ostatní setřou, nebo z nás udělají nějakého extremistu. Nemáme svobodu slova a nesmíme být upřímní... Kam tento přístup spěje? Kam to chceme jako společenství dotáhnout, když se takhle budeme dál chovat a když si budeme pořád dál lepit další a další flastry na pusu a zakážeme si mluvit o všem, co je nepohodlné, nepříjemné, co by mohlo někoho naštvat, nebo co nám vadí? - Když o tom všem nebudeme mluvit, nebude už tlak s tím něco dělat, ani to řešit!

Dovolím si malou odbočku od tématu neupřímnosti ke svobodě:
Máte pocit, že jste víc svobodní než vaši rodiče, protože můžete napsat, ,,Paroubek je debil" a můžete cestovat po světě? Ale to, že nemůžete nikomu říct, že vám vadí jeho orientace, nebo že vyznává nebezpečné náboženství, nebo nesmíte diskutovat o jiných možných verzích naší historie, to snad je svoboda? Že vás sleduje váš mobil kde se pohybujete a v občance máte čip? Že vás vidí i ze satelitu? Že na vás bonzuje vlastní počítač co na něm děláte? - Postupem let se nám zakazuje víc a víc věcí, co už nesmíme dělat a říkat, a jsme pod stále dokonalejší kontrolou a dohledem. Sami sobě splétáme pořád složitější labyrinty z našich vlastních lží, protože to je jednodušší, než řešit problémy... Ale protože to jde pomalu, tak to tolik nevnímáme. Jsme tak zvyklí na své vězení, že nám už ani nevadí, už ho ani nevnímáme.
Lidstvo by mělo ve svém vlastním zájmu mluvit pravdu, podporovat pravdu a dávat veřejně vše důležité a ne že se budou pořád někde pod stolem škudlit tajné dokumenty, jako kdybychom nežili na jedné planetě, jako bychom všichni nebyli jedno velké společenství, jako kdyby planeta Země nepatřila všem stejně a bez rozdílu, jako kdybychom neměli všichni stejná práva a také právo znát pravdu a pravdu nahlas a bez obavy říkat... Ale děláme přesně pravý opak, kdy schováváme všechno nepříjemné, co se nedobře poslouchá a pak se divíme, že to tady vypadá tak, jak to tady vypadá.

Pozoruju to odmalička, jak lidi neskutečně vytáčí, když jim řeknete pravdu. A nevytáčí to jen samostatné osoby, ale celá společenství, státy a národnosti. Člověk by si myslel, že když jsme tedy tak strašně vyspělí, měli bychom mít alespoň tuto základní otázku dávno vyřešenou. Opak je ale pravdou.

Vrátíme se k upřímnosti...
Odmalička jsem byla ,,držka". Prostě jsem vždycky říkala co si myslím. Neuměla jsem lhát, dodneška to neumím a neumím se přetvařovat. Spoustě lidí jsem s tím pěkně lezla na nervy a dodneška lezu, protože je tou svojí hubou stavím před realitu, kterou kolikrát nechtějí vidět a nechtějí si ji přiznat.
Nejsem na lidi sprostá, neříkám ,,jsi debil a v ničem nemáš pravdu". Být ,,upřímná huba" není o tom dělat z lidí blbce, je to zkrátka naivita, upřímnost, co na srdci to na jazyku. Dávám jasně najevo, co jak vnímám a vidím.
Nebudu vás plácat po zádech za to že děláte něco, s čím ve skutečnosti nesouhlasím, jenom abyste se vedle mě cítili dobře. Nebudu vám skákat po krku a předstírat, že vás ráda vidím, protože se to ode mě očekává. A nebudu se bavit s lidmi, které nemám ráda... Co bych z toho měla?
Ale když někoho mám ráda, nemám problém mu to říct, nebo jinak dát srozumitelně najevo. Když se mi něco líbí, nešetřím chválou. Spousta lidí není na přívaly chvály zvyklá, kolikrát skoro zatuhnou když je doma nikdo nechválí, ale proč bych nepochválila, když je za co... Trochu problém ale bývá - a to přiznávám - spousta chlapů si mé uznání a obdiv vysvětluje jako flirt. Jako náznak platonického, nebo erotického zájmu... A bývají z toho problémy. To je třeba taky věc, která mě na lidech mrzí. Že se navzájem nechválíme a když se jako opačné pohlaví chválíme, automaticky to znamená, že se balíme... Že to je flirtovací a sváděcí technika. Nemůžete prostě druhému člověku říct, že ho máte rádi, že je chytrý, spolehlivý a hodný ,,jenom tak", protože si to prostě myslíte. Ne, automaticky ho tím BALÍTE! :D Jinak byste ho přece nikdy nemohli pochválit! ... Nemyslím si, že je se mnou něco blbě, prostě je to riziko toho být ,,co na srdci, to na jazyku". A také to ukazuje, jak lidem pochvala a uznání v životě chybí, jak málo to mají a když to dostanou, tak by pro vás šli světa kraj, abyste je znova pochválili a uznali, protože to nedostali doma, nebo v rodině.
Je mi z toho smutno. Je velice málo lidí v mém okolí, kterých si nemám za co vážit. Na každém můžu vidět něco skvělého, co je hodno chvály... A mezi tolik lidí bych se nerozdala, kdybych je všechny platonicky milovala, je to pitomost si něco takového myslet.
Taky si někdy říkám, že bych potřebovala za něco pochválit, i když mě hodně chválí i lidé, které vůbec osobně neznám. Někdy přesto pocítím tu potřebu, přestože jsem pravděpodobně chválená vysoce nadprůměrně, prakticky denně a hodně... Tak se někdy chválím sama :) Nahlas. A klidně i před zrcadlem. :) Někdy si to zkuste, je to příjemné a setřepete s tím blbou náladu.

Odmalička (i dnes) jsem si vždycky nejvíc cenila lidí, u kterých jsem věděla, na čem jsem. Kdy jsem věděla, že mi říkají pravdu, říkají věci tak jak je cítí a jsem si jistá, jaký ke mně mají vztah. Potom jste totiž mnohokrát raději i za kritiku, když víte, že je míněná upřímně a od srdce, než abyste vedle sebe měli falešňáka, co vám donekonečna bude matlat medík kolem pusy a pak vám vrazí kudlu do zad, ve chvíli kdy to nečekáte... To jsou přesně lidé, které také NECHÁPU.
Co jsem vždycky nesnášela, byly falešné kamarádky. Každé reálné zjištění, že takový živočišný druh existuje, mě jako dítě ranilo... Kamarádi, kteří se s vámi jeden den plácají po zádech, druhý den vás pošlou do řiti a třetí den řeknou ,,to byla jenom sranda", zase vás plácají po zádech a pak vás náhle opět pošlou do řiti... Nebo kamarádka, co je na oko dobrá, ale pak vás okrade a nepřizná se... A pak vás okrade znova, a znova a pořád se tváří, jak vás miluje. - A když už jste tak zblblí, že vůbec nechápete co s tím člověkem je blbě, nebo co je blbě s váma, zjistíte, že ten člověk vás vlastně nikdy neměl rád, nikdy o vás vlastně neměl zájem, jenom využíval nějaké pomyslné výhody, nebo si myslel, že se přes vás dostane někam, kam se chce dostat... (Třeba ta co mě okradla si myslela, že jsem bohatá, tak že mi to nebude vadit. Mylná dedukce, a totálně zvrácená.)
Z tohoto mi vždycky bylo blivno. A je mi z toho blivno... Ale protože já jsem ta upřímná huba, co vždycky dělá a mluví od srdce, tak jsem dlouho měla problém se z toho poučit s konečnou platností. Když něco ve vašem světě neexistuje, máte problém pochopit, že ve světě jiných lidí je to normální. Ještě dlouho jsem měla tendenci si tyhle falešné kámoše vydržovat. Třeba kluka, co řekne že vás miluje, protože si myslí, že to chcete slyšet a že se s ním pak už konečně vyspíte a pak je překvapen, že nevyspíte, protože nejste šiša a víte, že kecal... Myslím, že nějaká ta konečná schopnost se smířit s falešnými lidmi, co jednají nejednoznačně, přišla v době mé plnoletosti. A svět pro mě přestal být tak matoucí, když si vybírám společnost lidí, kteří jsou ,,upřímné huby" jako já. Jsem si mezi nimi mnohem jistější v kramflecích, protože když se nepřetvařuje nikdo, tak je ve všem větší pořádek.

Ale dál zjišťuji, pro kolik lidí je faleš a neupřímnost úplně normální. Hodně jsem to viděla i při chození na ZŠ, tam mezi sebou děcka pěstovala falešné vztahy úplně běžně a klidně se vám k tomu přiznali, protože věděli, že to stejně nikomu nepovíte... Děly se mi takové situace, kdy jsem se šla někoho upřímně zeptat, proč jeho nejlepší kamarád(ka) pláče, co mu udělal a proč mu to udělal. ,,Protože je to totální dement,a já se s ním bavím jenom protože (dosaďte si libovolně)"... - COŽE?!
Přetvářka je něco, s čím se asi člověk narodí. Stejně tak jako charakter je zřejmě věc vrozená. Kdyby byla fakt pravda, že člověka z 90% zformuje jeho prostředí, určitě bych byla někdo úplně jiný. A asi bych tyhle šílenosti chápala, nebo uměla.
Spousta lidí se s tím dneska i veřejně pochlubí a přizná to, že pěstují vztahy jenom pro nějaké výhody, zejména materiální. Připadá mi to strašné... Ti lidé to asi berou jako obchod. ,,Já ti řeknu že tě miluju a ty mi konečně dáš i když to není pravda." / ,,Vezmu si tě za manžela, nechám se brousit a ty mě budeš živit a kupovat mi drahé kabelky" .... Nechápu, jak někdo může obchodovat s takovými posvátnými věcmi, jako je přátelství, láska, důvěra, náklonnost a pravda.

Když jsem byla dítě, byla jsem hodně za svoji upřímnost káraná a trestaná. Jakoby to byla charakterová vada, vada výchovy, vada povahy... Ale nedá se z toho vyrůst, ani se to nedá přeučit a převychovat. Je to prostě ve vás... A to je velká výhoda když jste dospělí, že potom už můžete být klidně upřímná huba a nikdo vás už za to nekárá, netrestá, nebije a nesnižuje vaši hodnotu. Maximálně ho naštvete, ale to je asi všechno, co s váma může dělat. :)
Vždycky mi říkali ať se netěším na dospělost, ale naopak jsem začala skutečně žít až v dospělosti.. Respektive na jejím prahu. Ale to už je asi zamyšlení do jiného článku na jiné téma, a ne do této série.



POKRAČOVÁNÍ ZDE: Věci, které na lidech nechápu (4. díl) Sex



 


Komentáře

1 Mára Mára | E-mail | 14. února 2017 v 2:45 | Reagovat

Dovolím si zde opět reagovat.

Proč bys proboha zakazovala hazard a výrobu herních automatů? Poptávka po tom je, tak když někdo chce riskovat a vyhrát či prohrát peníze, tak ať si jde zacvakat ne? To že tam nechá gatě je jeho hloupost.

Ano třeba po některých omamných nebo psychotropních látkách je Ti pak zle, ale ten "výlet" stojí třeba za to. Aluš pochop že většina lidí nevidí jemnohmotný bytosti, nevidí běžně UFO, nepovídá si s andělem, neumí astrálně cestovat a příliš necítí energie. Pro nás jsou stavy pozměňující vědomí velkým zážitkem, Ty žiješ napůl v jiném světě pořád. Pro běžné lidi je tam nejlepší vstupenka občas si něco zobnout.

Argument typu "uklidňuje mě tráva či cigareta" není blbost ale argument.

S elektrickým špehováním a odposloucháváním mobilu máš naprostou pravdu.

Pravda nemusí být pravdou. Já vidím situaci ze svého pohledu jinak než někdo jiný a jeho pravda se může lišit od mé. A když mi někdo řekne jeho verzi pravdy, může to na mě působit tak že mě to naštve, protože podle mě to pravda není.  Pokud se ale bavíme o pravdě jakožto například o utajování tajných technologií a tak, tak by to samozřejmě mělo jít ven mezi lidi a nebýt utajováno.

Jsi dobrá že jsi správně upřímná a máš prořízlou pusu :) S tím chválením, co se mě týče když mi nějaká holka řekne jo mám Tě ráda, jsi hodný a bla bla, tak to jako flirt beru. A pokud ona ne, tak je to podle mě jasnej Friendzone, na což sem vyloženě alergickej. Podle mě přátelství mezi mužem a ženou v 95% případů prostě není. Ten chlap se jí pokaždé chce dostat do kalhotek a ne jí dělat kamaráda.. Neříkám že nejsou výjmky.

" Když něco ve vašem světě neexistuje, máte problém pochopit, že ve světě jiných lidí je to normální" - naprosto dokonalá věta.

Ty falešný vztahy se podle mě dají tolerovat pokud to oboum klape.
- Mít milenku a platit si ji dárkama a spol je podle mě uplně normální, oboustranně výhodný (výměný) obchod. Stejně tak prostituce je podle mě v pohodě. Je to prostě oboustraně výhodný obchod.

- Když kluk chce dostat holku do postele, nakecá jí cokoliv a bude ji jakkoliv obelhávat až ji prostě nějak "hekne". Podle mě to je normální. Co má taky jinýho dělat, jestliže když je na ni hodný, milý a tak, tak obvykle skončí ve Friendzone.

- Kamoš má "kamarádku" s kterou kamarádí jenom proto aby měl výhody který mu ona poskytuje. Ovšem pokud nemusí tak se k ní nehlásí. Konkrétně na ni nemám žaludek, je mi ta baba odporná, ale neříkám že u jinýho člověka bych něco podobnýho taky neprovozoval. Já na tom fakt nevidím nic zlýho. Prostě Ty na mě, já na Tebe. Ruka ruku myje. Tohle samozřejmě nenahrazuje přátelství, to je o něčem jiném.

2 Mára Mára | E-mail | 14. února 2017 v 2:47 | Reagovat

K anketě - líbí se mi všechno, od anorektiček po středně oplácnuté.

3 Kač Kač | 14. února 2017 v 6:17 | Reagovat

Aluško, obezita se teď nazývá "body positive". Ze začátku se mi onen název docela zamlouval - dokud jsem nenarazila na tyto instagramy. Jestli si pod názvem "body positive" dané dámy představují, že se prožerou ke 150 kilům a budou na instagram u polonahé fotky psát statě o tom, jak jsou teď šťastné a naplněné a jak na morbidní obezitě není nic špatného, a k tomu sem tam přihodí nějaký citátek ze sorty "hate free", nechci s tím opravdu mít nic společného. Samozřejmě, nevidím nic špatného na tom, když má někdo třeba trochu plnější tvary a je hezké, když se je naučil přijímat, ovšem "plné tvary" a "obezita", to už je něco zcela jiného. Obezita je zdraví ohrožující.

https://www.instagram.com/simonemariposa/ https://www.instagram.com/yourstruelymelly/

https://www.instagram.com/chooselifewarrior/

...zde jen pro příklad.

4 Ivet Ivet | 14. února 2017 v 6:23 | Reagovat

Ohledně zvířat si dovolím nesouhlasit. Viděla jsem dokument, kdy jeden druh opic si nechával kvasit ovoce= pijí alkohol. Nebo například prý sobi rádi jedí muchomůrky červené, které je omamují, taky klokani ožírají syrový mák, který obsahuje opium atd..

5 Ivet Ivet | 14. února 2017 v 6:35 | Reagovat

Co se týče vztahů jsem na tom stejně jako ty. Taky jsem z toho vždy byla špatná, když se ostatní kolem pomlouvali jen co "kamarádka" vytáhla paty. Když někoho nemam ráda nebavím se s ním, když někoho miluju, tak opravdově. Nedokážu pochopit jak se někdo může přátelsky bavit s někým o kom prohlašuje jen to nejhorší..

6 Jarek VanEk Jarek VanEk | E-mail | 14. února 2017 v 7:07 | Reagovat

Svět by byl strašně nudný, kdyby byli všichni dokonalí.  Byli by jako kloni.
A bohužel pořád platí, mlčeti zlato. Za upřímnost se donedávna upalovalo, zavíralo do vězení nebo odvádělo do armády.
Nejlepší cesta jak zbohatne kdejaký prevít,podvody, lži a faleš. Tak to chodí.
Proto čest všem,  kteří se nad lidské poklesky a choutky dokáží povznést.

7 jirik jirik | E-mail | 14. února 2017 v 7:45 | Reagovat

Ukázka politické neupřímnosti, se kterou se setkáváme několikrát denně -
Podle zákulisních informací by taková koalice vzniknout mohla: v kuloárech spolu údajně už nějaký čas čile neformálně komunikují zástupci ANO a ODS. Špičky ODS to ovšem popírají.
https://www.novinky.cz/domaci/429247-ano-otukava-pravici-vysachovalo-by-cssd.html

8 Alue Alue | 14. února 2017 v 8:44 | Reagovat

[3]:  Z toho skoro až pálí oči.

9 Ameline Ameline | 14. února 2017 v 10:33 | Reagovat

No nevím, z tohoto článku mám velmi rozporuplné dojmy. Především si myslím, že je nesmírně důležité neopomenout téma taktu. Takt totiž je pravda+empatie. Také to znamená schopnost říct pravdu tak, že je druhý schopen ji přijmout, případně je schopen o ní diskutovat. Pravdomluvností se totiž leckdy ohánějí ti největší sígři, aby si obhájili, proč se mohou bez pardonů vozit po ostatních a honit si ego. Nemyslím si tedy, že je to samospásná vlastnost, ale potřebuje být v tandemu ještě s něčím - citem, empatií, zájmem o druhého člověka - aby byla ve skutečnosti k něčemu dobrá a nebylo to jen dupání podpatečkem jakože "já mám pravdu", o kterém ostatně sama píšeš.

Nicméně velice souhlasím, že faleš je mor. Myslím, že vychází z netolerance a strachu z ní - no a co se v mládí naučíš... Hodně se mi líbí, co říkáš o pochvale i o tom, jak to dnes není příliš normální. I tohle je o tom...

Na nadměrné dívky oslavující své tělo mám ovšem zcela opačný názor. Já to vidím jako úžasné vyjádření svobody a je mi to neuvěřitelně sympatické. Pochybuji, že 90% lidí, co se ohánějí zdravotním hlediskem, zajímá, zda jsou zdravé, či ne, spíše jsou pobouřeni, co si to jen dovolují, proč se za svou zjevnou neochotu nevčlenit se do normy nestydí? Správnej tlusťoch se přece má za své hříchy kát, ne si z toho dělat dobrý den. Co si to dovolujou kašlat na předspecifikované parametry? Na právě ten jeden způsob, jak být správná ženská? Jakože jo, pak se vám z toho kusy začnou radikalizovat, druhá strana odpoví stejně, no a máme tu drámo jak z telenovely, ale to je u takovejchhle věcí normální postup, stalo se to i Husitům.

10 Alue Alue | 14. února 2017 v 10:54 | Reagovat

[9]:  Být pyšný na svoji morbidní obezitu není žádné hrdinství. To je jakoby člověk byl hrdý na svoje hemeroidy... :)

11 Ameline Ameline | 14. února 2017 v 11:07 | Reagovat

[10]: No, za hemeroidy tě každý na pohled neposuzuje a není kolem toho takový haló. Nebo snad jsou média plný této tématiky (nepočítaje některé lékařské žurnály)?

Každopádně mám jiný názor. Mít v této atmosféře dobrý vztah ke svému tělu, zvláště když se nějak vymyká ideálu, rozhodně "hrdinství" je. Považuju to za definitivně zdravější přístup než u jiných, co jsou sice hubený, ale nemaj se rády. Samozřejmně ten ideální stav není ani jedno, ale podle mého je tohle o něco blíž.

12 All All | 14. února 2017 v 11:18 | Reagovat

Smutne podla mna je, ze sa stale nepropaguje ta normalna, zdrava zenska postava, s ktorou sa dokazu zeny stotoznit, po extremne vychudnutych modelkach tu mame extremne obezne mlade dievcata. Neviem co je horsie.

13 Alue Alue | 14. února 2017 v 12:37 | Reagovat

[11]:  ... ovšem je třeba nedávat rovnítko mezi věci vrozené, se kterými vlastním přičiněním, zdravým životním stylem a jiných druhem péče nic neuděláš a mezi věcmi, které si člověk způsobil sám svou nezodpovědností a špatnou životosprávou. Tento článek mluví o tom druhém. Ne o tom prvním.
Je zásadní rozdíl mezi tím prožrat se na 150 kilo a narodit se s plochýma nohama, na které nezabralo nic.

14 :) :) | 14. února 2017 v 12:47 | Reagovat

Alusko naprosto souhlasím s tím že už se ty lidi a decka snad takové rodí, já a spoustu jiných lidí by také bylo jinych kdyby ne. Proč když já jsem si v dětství mohla uvědomovat to co si neuvědomovali snad ani moji rodiče by si to teda nemohl uvědomit kdokoliv jiny? Neustále se tady tutinkuje každej ne jen dospělí ale i děti on to špatne dělá protože tohle a protože tamto...Neustále se vše omlouvá a to už od útlého věku. I kdyz mě táta stokrát bil nenapadlo by mě si myslet že to je vporadku, ani nechápu jak si nějaké dítě může myslet že je to vpohode jen proto že to dělá muj táta. To už je podle mě pokřivene vnímání na začátku života a pak se to s lidimi táhne proste celý zivot a navzájem si všichni hezký pochlebujou i a tváří se jakoby nic.

15 Alue Alue | 14. února 2017 v 13:00 | Reagovat

[14]: Já třeba fyzické tresty jako malá vůbec nechápala (proč, na co? nic mě to neučí, jenom strachu z otce a stejně mi to nepomůže pochopit co je blbě) a pak jsem byla strašně v šoku, když jsem od jiných dětí slyšela, že je nikdo nemlátí :-/

16 All All | 14. února 2017 v 13:07 | Reagovat

Este ma napadlo, ze z "plus size" modeliek ma uzasnu postavu Robyn Lawley, podla mna toto je taky zdravy stred, pozrite jej fotky https://www.google.sk/search?q=robyn+lawley&espv=2&biw=1517&bih=654&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwid1sWSxo_SAhXBCSwKHb6gCMMQ_AUIBigB

17 Ameline Ameline | 14. února 2017 v 13:29 | Reagovat

[13]: Vidíšto, mě tento přístup úplně nesedí. Co když na ty plochý nohy existuje nějaká divná, drahá bolestivá operace s dlouhou rekonvalescencí, kterou ten umanutec prostě nechce a nechce podstoupit? A já mám teď posuzovat, jestli ten člověk dostane "omluvenku", budu zkoumat, jak si to mohl a nemohl způsobit, jak si může a nemůže pomoct.... proč? K čemu mi to bude? K čemu mu to bude? Tohle si musí vyříkat sám se sebou.

150 kilo je nicméně extrém. A když se bavíme v extrémech, začíná to být zavádějící. Zkusme se třeba spíše bavit o 90-100 kilech (pro ženskou). To bych tak odhadla ty obrázky třeba tu v komentech, pokud nejsou fakt vysoký. To je solidní nadváha na většinu výšek, ale stále je to ještě úplně normálně provozuschopný člověk, který ani nemusí dělat svýmu tělu přímočarý zvěrstva, aby se tam dostal. A kdo říká, že jeho priorita v životě má být zapadat do normy? Třeba svůj čas a energii raději investuje jinak. A co mu má kdo povídat, že "to se nedělá" a že je proto jaksi špatný a morálně odsouzeníhodný, když on sám nedospěl k tomu, že mu to překáží?

18 atrej ystma 776 atrej ystma 776 | E-mail | 14. února 2017 v 13:54 | Reagovat

...žádná držka nebo huba, ale krásná upřímná pusa, ať už si ostatní myslí, že je krutopřísná nebo ne ;D

No, musím říct, že když jsme u těch vrozených osobnostních nedostatků, tak je fakt těžké se něčeho o čem víte, že děláte od dětství a je to špatné, zbavit, přetransformovat, obrátit v dobré a rozvíjet. Ale o to víc je pak výhra, když se vám to podaří. Myslím si, že čím přirozenější prostředí a uvědomělejší rodiče, tím snáze dítě může většinu toho špatného, co zdědila, změnit. Líbí se mi jakým způsobem popisuje vývoj dítěte Anastázie z tajgy a jestli někdy budu mít děti (dřív než po 30 určitě ne, zbývá mně obrovská hromada práce na sobě) a výchova se mi aspoń trochu tomuhle obrazu podaří uzpůsobit, byl bych šťastný :). Ale bude nejednoduché někoho s podobnými myšlenkami najít.

19 Fellien Fellien | Web | 14. února 2017 v 14:48 | Reagovat

S tou obezitou souhlasím. Na obézní lidi jsem vysazená. Já jsem pravdomluvná až moc a kolikrát i netaktně nahlas upozorním na to, že je stokilová slečna oblečená jak běhna, při čemž si to se svou postavou ani nemůže dovolit. Mně totiž připadá zase velice netaktní, že se musím dívat na stokilovou napůl holou zadnici, která když se zjeví před člověkem v minikraťasech, tak je to jako náhlé zatmění Slunce. Taťka je na tlusté taky strašně vysazený. Je to prostě na prd, ti lidi se i v MHD potí více než lidi normální postavy, standartně berou dvě místa, letět letadlem a sedět vedle tlustého člověka je peklo. Známá mojí mamky je tlustá neuvěřitelným způsobem. Má teď docela vážné zdravotní problémy a chtěla se soudit o to, že jí lékaři neposkytli péči, jakou jí údajně jsou povini poskytnout – oni jí totiž odmítli udělat magnetickou rezonanci, protože jednak by se dovnitř nevešla a jednak to má nějaký váhový limit, který ona značně překračovala, takže jí doktoři řekli ať se nezlobí, ale že to prostě nejde. A je z toho hrozné haló. Moje mamka se jí vysmála a byla taky za špatnou. Naše společnost má nějak pokřivené názory...

20 Alue Alue | 14. února 2017 v 16:08 | Reagovat

[17]:  Operace bych do toho nepletla, protože dneska si můžeš nechat i prodloužit nohy, přešít celý obličej a veškerý špek si nechat odsát... Jak do toho začneš motat plastiky a operace, tak jakákoliv diskuze nad vrozeným a zaviněným vlastní hloupostí, ztrácí smysl, protože obřezat můžeš prakticky cokoliv, včetně brady. Operace je také forma extrému.

21 Alue Alue | 14. února 2017 v 16:12 | Reagovat

[19]:  No jistě. Budu žrát 50 koblih k večeři a žalovat doktory, že nemají radary pro slona, se kterými by mě mohli vyšetřit. Ať se odstěhuje do Ameriky, tam takové myšlenky uplatňují v praxi a občas to nějakému takovému nenažranci projde. Tam můžeš žalovat kohokoliv kdykoliv, když nemá dost velkou židli na tvou monstrozní záď.

22 Jarda Jarda | 14. února 2017 v 16:36 | Reagovat

No ale v zimě se spousta srn otráví řepkou takže asi a to zasypáváme s tátou a jinejma myslivcema krmelce, dáváme seno, tady si toho fakt hledí ale stejně srny umíraj.

23 Jarda Jarda | 14. února 2017 v 16:46 | Reagovat

[13]:no, ségra měla problémy s plochejma nohama a pomohlo jí cvičení a specl boty akorát jí vadí tohle http://empatia.cz/prehled-pricin-nemoci/ploche-nohy pořád na ten web leze :-) má strach že se jí to vrátí :-)

24 Downloady-thesims2 Downloady-thesims2 | Web | 14. února 2017 v 16:56 | Reagovat

[16]: tomu se snad ani nedá říkat plus size :D

25 Ameline Ameline | 14. února 2017 v 17:11 | Reagovat

[20]: Prostě mi řeči o zavinění a nezavinění přijdou strašně pokrytecký. Možná spíš tím, že mi nedávají moc smysl. To mám u člověka na vozíčku zkoumat, zda si to udělal v opilosti skokem do lomu nebo ho srazilo auto, v prvním případě ho odsoudit, v druhém politovat? A proč je to vlastně tak důležitý? Jednou ten člověk přede mnou nějakej je, tak ho beru, jakej přede mnou je a jako s takovým s ním jednám.

Třeba taková Beth Ditto je důkladně kulatá a jakou má energii. Fakt se mi líbí, že se nebojí vyčnívat a klidně vybuřuje už jenom tím, jak se se svou postavou obleče. I jako osůbku menší váhové kategorie mě ten přístup hodně inspiruje. Nebát se dělat, co se líbí mě a kašlat na zapšklý ksichty a na ty, kdo maj akorát blbý kecy se jen přezíravě usmívat.

26 Irča Irča | 14. února 2017 v 17:26 | Reagovat

Tak pravdivý článek, já jsem taky hodně upřímná a jsem i velký kritik a když se mi něco nelíbí obzvlášť ve škole, tak se to hned všichni včetně učitelů dozví, ale mám před maturitou, tak už raději mlčím. :-D

27 mariankosnac mariankosnac | 14. února 2017 v 17:39 | Reagovat

Medvede sa niekedy opíjajú z prezretého ovocia, a keby mali prístup k cigaretám a pivu ver tomu že by aj fajčili a pili. https://www.interez.sk/nosil-municiu-fajcil-pil-pivo-dojimavy-az-neuveritelny-pribeh-medveda-wojteka-ktory-sa-stal-hrdinom-2-svetovej-vojny/

28 sirren sirren | 14. února 2017 v 17:54 | Reagovat

Já jen dodám, že podle mého názoru srovnávat chování zvířat a roslin s chováním lidí není úplně šťastné. Rostliny se řídí snad nějakým kolektivním vědomím, zvířata mají pudy, ale jediný člověk má svobodnou vůli - a o tom to je. Že ji využívá nebo zneužívá je věc s rostlinami a zvířaty nesouvisející.

29 :) :) | 14. února 2017 v 19:49 | Reagovat

[20]:Alusko to byl preci jen priklad :-* a navic urcite nejsi ten typ, ktery proto ze ho nekdo bil, ted bude bit druhe nebo si to na nich vylevat. Ä urcite si chapala a vedela zakladni veci jako je ze vysmivat se druhym neni spravne, stejne tak jako lhani, kradeze a ublizovani sobe samym, prirode ci zviratum a bohuzel uz u tohohle polovina decek stroskotava a vubec nerozezna, nevyciti, nevnima rozdily, proste pachaji tyhle zverstva uz odmala at to delaji rodice ci nedelaji, at to nekde videli nebo nevideli, proste maji takova nutkani uz dana a me to normalni opravdu neprijde.

30 Milan Milan | 14. února 2017 v 19:54 | Reagovat

článek jsem nedočetl, tedy pouze první odstavec, trochu jsem přelítnul pár slov, dál je mi naprosto jasné o čem se píše, problematika je rozsáhla avšak naprosto předvídající, Aluška sice píše co na jazyku to na klávesnici (nikoliv s uslintanou klávenicí)... Pokusím se dodat ještě pár informací co mi nyní frčí hlavou dokud mi neuletí...

Celou problematiku okolo drog ať už alkohol, kouření, nezdravého jídla či celkových návykových "věcí" je potřeba vidět z výšky, z hooodně veliké výšky a v celku jako takovém, tedy obdobně, jako vidíme z dálky hromadu vedle stromu, když příjdeme blíže, uvidíme obrovské množství mravenečků, po ještě bližším zkoumání zjistíme jak každý dělá naprosto něco jiného, po dlouhodobém pozorování však uvidíme jak se chovají ve společenství celku tedy spolupracují, takto se děje nejenom ve druhových ale i mezidruhových společenství jenomže člověk je taknějak odlišný nebo spíše obrácený.
Proč toto píši? člověk je tvor takový naruby, zevnitř - ven, tedy vše důležité uvnitř a pro to důležité venku, potažmo v první vlně ego a emoce, ve druhé vlně chutě a požitek. Velmi dobře zjišťuji, jak téměř až na vyjímky každý jedinec vykazuje velmi podobné známky chování kdy je pro něho důležitý pocit sebeuspokojení a tím nemyslím jen sexuální, může to být chuťový, emoční i jinak fyzický. Při pozorování jedinců, kteří si myslí že pomáhají a nač vůbec pomáhají ať už nemocným, umírajícím nebo jen prostě pomáhají tedy moment kdy se domnívájí jací jsou vlastně dobří lidé, ti vykazují stejnou známků sebeuspokojení jako třeba jedinec který si právě zapálil své oblíbené kuřivo nebo ještě lépe ten co zblajznul jeho nejoblíbenější bigmegaburgr. Toto chování není vůbec divné, opravdu své chování směřujeme zevnitř ven, né že bych na lidech vždy hledal právě jejich uspokojování, rád sleduji celkové chování masy či jedinců, nicméně téměř každá lidská činnost vede nebo se prostě snažíme usměrňovat činnosti pro svoje potěšení. Jistěže o tom je život, být spokojený a "šťastný" a dělat to co já chci a co mne baví a ??? no a vážení to je právě ono, co MNE baví, co JÁ chci, no jak bych pokračoval, již od malinka jsme vedení nejenom genetickyými předpoklady ale i těmi lidskými potažmo výchovou k sobeckému životu, tak sobeckému, kdy nevnímáme masu tedy ostatní, kdy je vlastní vnitřní cíl sebeuspokojení.

Nyní tak trochu odbočím, člověk, lidé, jediný tvorové zvláštních a velmi odlišných vlastností od ostatních živých tvorů této planety, jediný tvor schopný porozumět vlastní existenci, již toto je takové zvláštní, tvor odlišující se od základních vlastností od ostatních přestože v živoucím základu je totožný s ostatními savci? zkrátka a jednoduše, lidské tělo bylo navrhnuto nebo spíše lépe žečeno zkonstruováno pro jiné potřeby než jaké mají ostatní živočichoví na této planetě, v prvé řadě slouží jako biologický robot pro nositele informačního kanálu potažmo duše, dále pak umožňuje prořívat realitu duše potažno hmotnou realitu, tedy tvořit no a nakonec pomáhá pochopit a najít další zkušenosti které mimo tuto realitu nelze prožít. Nyní se naskýtá další a další psaní textů leč již píši zbytečné a odbíhám od tématu. Napsal jsem toho již dostatek pro nakousnutí myšlenky, snad tato indície postačí pro další možné vnitřní studování problematiky lidské psyché...

Tak tedy na hlavní otázku "Proč tedy lidé jsou neupřímní?" si odpovím sám - Protože byli naučeni být neupřímní ;) hezký večí přeje Milan

31 peta sabo peta sabo | E-mail | 14. února 2017 v 21:03 | Reagovat

zdravim te alu a taktez i vsechny lidicky. moc si vazim techto stranek a ctu je rad kazdy den.jen se mi alusko zda jokobys posledni dobou malinko sklouzla do nejake negativity....? nebo se mi to jen zda..? vzdy jsi byla prece tak vesela. chapu take to ze v teto dobe to mame tezke kazdy...tak pro se zabyvat  negaci dalsi...ano priznavam...uz je mi po50tce. ale i ja  byl v mladi tezky rebel,vysmival se vsem kreri "nesplnovali nejakou nomrmu"tzv.normalnosti.no a dal o svem mladi radej pomlcim...mozna to ted vidim trochu jinak..jde o to ze citim kolik uz tak zla mezi lidma je a komu asi tak za toto zlo muzem asi podekovat...............? to je ale tezka otazka.....?ze.... komu to pali uz na to prisel. no je to prece tento system ve kterem tady zijem a ktery nas dovedl az sem.lidicky prosim zamyslete se kdepak se vzalo to zlo ktere je v nas...?muzu vam odpovedne pisnout ze tolik zla a vzyvani a uctivani materialnich hodnot v rocich +-80 rozhodne nebylo..uz to slysim....."jo zase stara skola...atd." ano pravda ale jen me zajima....opravdu by se uz dnes nedaly praktikovat hodnoty ktere tenkrat opravdu byly....? jako je treba pomahat si jeden druhemu bez toho ze by mel z toho nejakej profit,byt k sobe slusni,ochotni,ohleduplni,vlidni,neodsuzovat a neposuzovat se. copak vam rika fraze-v jednote je sila-?  a tento system dela presne pravy opak toho jak zni tato fraze......a proc...?aby jsme prece byli jako ovecky snaze manipulovatelni....anebo ne....? a proc je nasim popularnim konickem se vzajemne kritizovat,vysmivat se,urazet,atd. ne nejsem zadny kotolik ale pokud to tak citim kazdy z nas je tady na tomto svete jako jedinecna originalita a potazmo i kousek boha nebo vesmiru. a mam pocit ze pokad neprijdem na to ze kazdy z nas tady na tomto svete ma mimo sveho poslani i respektovat anebo se aspon snazit pochopit kazdeho nachazejiciho se vedle nas. tak se ten nas svet urcite nezlepsi. pojdme a skuzme ten nas svet udelat trochu lepsim mistem...pojdme a zacneme se na lidi okolo nas aspon trosku usmivat.nic to nestoji,nam lidem to hodne da, ale bohuzel to zase ublizi systemu...ale to mi zase tak moc neva. a co se tyce tebe alusko kdyz uz mas takovy krasny dar videt veci ktere jen tak nekdo nevidi....byl by pro tebe velky problem nam obycejnym s tim trosku pomoci....?kazdy z nas ma urcite nejake predstavy,sny,vize, ale hlavne poslani v tomto svete. nez se tady zabyvat tak nizkymi tematy. predem dekuji za moznost se tady vyjadrit. a jeste neco pro ostani lidicky.....moc vas prosim zacneme se na sebe divat podle toho co nosime v sobe nez podle toho co mame na sobe a z jakoho bouraku vystupujem....predem moc diky!!!! peta

32 laurendemoon laurendemoon | 14. února 2017 v 21:10 | Reagovat

Souhlasím s tím, že ta obezita a její propagace je špatná.
Nedávno jsme tuhle o tom mluvili s mámou...Také začala hnedka, že je to přeci dobré, že se má ráda taková, jaká je.
Není to dobré. Není dobré, když je to extrém, který škodí.

S upřímností se mi to zdá krapet komplikovanější.
Já jsem též velice často upřímná, ale musím přiznat, že jsem několikrát neřekla krutou pravdu někomu do očí. Bylo mi ho třeba v té chvíli líto a nechtěla jsem mu ránu ještě osolit.

Ve škole už tuplem musím držet držku, protože už teď mám problémy s učiteli.
Opravdu mě irituje, jak se na nás povyšují. Respektuji učitele jako takové, ale povyšovat se a řvát na nás, nedovolit nám vlastní iniciativu...
Co to je?...

33 LenkaL. LenkaL. | 14. února 2017 v 21:37 | Reagovat

Tak druhé video jsem ani nedokoukala :D. Divím se, že to má tak velkou pozitivní odezvu. Důvodem bude asi povídání autorky. Má celkem hezký hlas, což už se o tělu zase tolik říct nedá. Ten, kdo to má v hlavě alespon trochu srovnané ví, že toto není doopravdy inspirující. Jeden tam napsal celkem drsný komentář a všichni se na něj sesypali :DD.
Jinak, upřímnost nade vše. Lidé se bojí být upřímný, protože na upřímnost většinou dojeli. Poznali opak a zjistili, že jim určité věci lépe vychází, když nebudou upřímný.
U pár dětí to pozoruji, což mě přijde velmi smutné. Většinou je to ale reakce ze strachu. Bohužel.
Jak Alue píše, jak za to byla káraná, tak jsou na tom stejně odmala děti a postupně se upřímnosti vyhýbají, protože jsou za to zbytečně sprdávány.

34 fluttershine fluttershine | 14. února 2017 v 22:03 | Reagovat

Nedávno jsem koukala na video z nějaké té americké talentové soutěže ve zpěvu (netuším název). Tam přišla, slušně řečeno, oplácaná holka, zpívala dobře, takže why not - ale komentáře přesně jak píšeš. Někdo tam napsal, že je tlustá (zřejmě Evropan) a další oponovali, že je úplně normální (nejspíš Američani). Jako chápu, že se to pod video, kde je hlavní zpěv nehodí, ale když už to chcou řešit, měli by si aspoň přiznat realitu.

A mimochodem, s upřímností je všechno mnohem jednodušší, nebo aspoň nelhaním, nemám potřebu říkat zase všechno, co si myslím. Sice si o mně lidi myslí, že jsem divná, ale to si myslí i tak, ale když mě chvíli poslouchají, aspoň mají pocit, že nejsou divní sami, to se počítá, ne? :D

35 Werca Werca | E-mail | 14. února 2017 v 22:17 | Reagovat

Souhlasim, pravda je dulezita. Je mnoho zpusobu jak pravdu sdelit a pokud hovorime s jednotlivcem, ktery se nam sveri se svym problemem co ho trapi, tak by sdelovana pravda nemela postradat nadeji. Napriklad v medicine po dlouhe dobe temna zacali lekari sdelovat pacientum pravdu, ktera casto postrada alezpon naznaky nadeje. Jak je asi cloveku kdyz prijde domu a slysi v hlave slova lekare: "Vam uz pomoci nemuzeme." Cista pravda vsak patri na mista, ktera ovlivnuji zivot nas vsech. Tem kdo rozhoduji za nas. Jeden cizinec z Noveho Zelandu prechodne zijici v Cechach, se vyjadril, ze Cesi nehaji pravdu a nehaji to co opravdu chteji, ze misto toho nadavaji v hospode. Mel jiste z casti pravdu. Myslim si, ze se nemame bat rikat pravdu i kdyz se to nekdy tzv. "nenosi" a taky nemusime necekat az to bude tzv.velke. Ale rikat ji i v situacich ktere jsou male a temer bezvyznamne. Neztrapnime se ale naucime se na obycejnych situacich byt opravdovejsi :-)

36 Ameline Ameline | 15. února 2017 v 1:25 | Reagovat

[3]:[8]:[19]:[32]:[33]: WTF, tenhle způsob uvažování? Fakt z toho nechápu. Jakože nerozumím tomu myšlenkovému procesu. Tady, kde se obecně k normám většinové společnosti přistupuje kriticky, lidi mají tendenci být nezblblí a nespoutanosti sebevyjádření se spíše fandí. Já vím, že bych vám do toho asi neměla rejpat, protože si koleduju protože jsem tu se svým názorem zdá se sama a asi moje reakce není úplně košer, ale já být zmatený rumpál

37 Ivet Ivet | 15. února 2017 v 8:11 | Reagovat

[16]: To má být plus size?? :-D :-O Kdo je potom štíhlý?

38 Alue Alue | 15. února 2017 v 9:43 | Reagovat

[36]:  Obezita není o normě, obezita je o zdraví. Zdraví je konkrétně definované.

[37]:  V modelingu jsi štíhlá, když při chůzi chrastíš kostma a tvá žebra se dají použít jako xilofon. :)

39 romca romca | 15. února 2017 v 10:43 | Reagovat

Kvuli pravde se nestykam s tkz. bio matkou, s nikym tkz. rodiny. Partner take Ne - tak to mame jiz dosti dlouho. Je to pro nas zatim to nejvetsi osvobozeni tady na te nekdy silene planete. Byt s temi lidmi je jako byt neustale temi baterkami co metrix vyzaduje a napajet ho.
K te obezite - vsimli jste si jak tyto zeny jsou sebevedome? Ikdyz ja se na nemohu moc nafotkach ci netu koukat protoze mam pocit ze me infikuji.

40 Alue Alue | 15. února 2017 v 10:49 | Reagovat

[39]:  To podle mě není sebevědomí, ale absolutní ztráta kontaktu s realitou.

41 jm jm | 15. února 2017 v 12:31 | Reagovat

[9]:Je fajn, když se středně vysoká holka, co má třeba 70 nebo 80 kg dokáže přijmout, radovat ze života i s troškou nadváhy a netrápí se někde  v koutě celá zdeptaná, že nemá modelkovských 50. Ale tohle producírování se těch velryb, co by jim jen prospělo se nad sebou zamyslet, protože už jde o zdraví, a místo toho si to radši obrátí,jak je to vlastně "krásné" a jak jsou na sebe hrdé,to je perverzní a špatné. Ještě si hrají na něco lepšího, ale ony handicap mají, tak je to dost hloupé a tupé. Jednoznačně. Lhaní si do kapsy, co se jim vymstí, a tím, že oblbujou i druhé, tak tedy se to vymstí nám. ˇ

42 jm jm | 15. února 2017 v 12:33 | Reagovat

[39]:To není sebevědomí, to je chorobná nesoudnost. Zdravé sebevědomí je podloženo skutečností, převrátit komplex méněnennosti do komplexu přeceněnosti je stejně zvrácené a špatné a není to řešení.

43 Anna Anna | 15. února 2017 v 13:03 | Reagovat

Nesouhlasím s tebou v první části článku, kde tvrdíš, že vláda nezasahuje proti alkoholu, cigaretám a hazardu, protože to není pravda. Úřad vlády, ministerstvo financí i policie ČR společně postupují pomocí zákonů, zdaněním a dotacemi proti jejich dopadům na obyvatelstvo a pro prevenci  a snaží se je omezovat. Ty a tví čtenáři zjistíte víc pokud byste se podívali na jejich stránky. Je to směrnice EU.

44 micka micka | 15. února 2017 v 13:37 | Reagovat

[21]: Aluško je rozdíl mezi pravdomluvností či upřímností a neomaleností. Urážet někoho za jeho vzhled už není o upřímnosti. A můžeš mít třeba 100x pravdu, že je ten člověk obézní. Je to ale jen jeho věc jak se k tomu postaví.

45 Ayeri Ayeri | 15. února 2017 v 14:38 | Reagovat

Hezky napsáno :) Nesouhlasím se začátkem, já bych byla se všemi zákazy opatrná, nebo si najednou každý uvědomí, co všechno mu vadí, a bude si myslet, že mu to dává právo omezovat svobodu jiných lidí, a než se rozkoukáme, zakáže se všechno. Jinak nemůžu než souhlasit. Jako mě tlustí lidi nevadí, chápu, že někomu prostě nezáleží na tom, jak vypadá, že pokud není morbidně obézní a neškodí to zdraví (třeba jen menší nadváha), může být šťastný, spokojený a normální. Najde si někoho, komu se bude líbit takový, jaký je, přijme se a může s tím normálně žít. Ale nesmí to samozřejmě jít do extrému. Co ale nepochopím, je předvádění se v plavkách a focení, když víte, že nejste zrovna modelka. Nechápu tlusté holky v legínách a krátkých topech. To se ráno probudily s klapkami na očích? I s větší velikostí se dá obléct lichotivě a vkusně. Ale tohle pro mě znamená totální ztrátu soudnosti a vkusu. Když na něco nemám postavu, tak to prostě nenosím. Ale oni si to naschvál oblečou, protože jim přece nikdo nebude říkat, co máji nosit.
Moje novoroční předsevzetí se většinou týkají právě upřímnosti a konkrétně toho, že se musím naučit rozdávat a přijímat chválu a kritiku a omezit milosrdné lži.
Téma orientace a náboženství bych nechala stranou. Sama jsi psala, že jiná orientace je vrozená a člověk za ni nemůže, proto není nic, co by na tom mělo někomu vadit (pokud se ten člověk nechová jako idiot ve všech směrech). Ale jinak bylo politické (ne)korektnosti už opravdu dost a vrcholem je "těhotný člověk"  Zajímalo by mě, kam až to nakonec povede :D

46 Alue Alue | 15. února 2017 v 15:24 | Reagovat

[45]:  ad. těhotný člověk: Už jsem viděla i fotku z nějaké zahraniční učebnice, kde se o lidech nemluví jako muž / žena, ale Person. Osoba. :D
Bylo to ilustrované, po ulici šel nějaký freak, podivně oblečen a dítě tahá mamku za ruku a ptá se, jestli ten kdo tam jde je chlap nebo ženská (třeba tohle se mi jako malé stalo mockrát, že jsem nedokázala na někom rozeznat pohlaví a žralo mě to :D) a matka mu odpovídá ,,It is a PERSON."
A někdo tomu dítěti v té učebnici domaloval tužkou otazníčky nad hlavu. - Protože to je fakt odpověď, co tu otázku solidně vyřešila.

47 :) :) | 15. února 2017 v 16:35 | Reagovat

No a jako úplně nejvtipnější jsou podle mě to co si vesele tvrdí, že pokud miluji svoji postavu a klidně mají i 100 kg tak jim prej na zdraví nijak neublíží ani při 160 cm, protože tu postavu prostě milují a to co miluješ ti nemůže ublizovat. Myslím že tomu říkají psychosomatika a etikoterapii v praxi, no já tomu říkám blbost v praxi :-D

48 jirik jirik | E-mail | 15. února 2017 v 17:49 | Reagovat
49 Lizzy Lizzy | 15. února 2017 v 18:59 | Reagovat

Jen na okraj, znáte tenhle kratinký film? Aluščin článek mi ho trochu připomněl, podle mě skvěle ukazuje, kam tyhle postoje spějí... https://m.youtube.com/watch?v=OOtdAQLYP4I

50 Tomáš Slunce Tomáš Slunce | E-mail | Web | 15. února 2017 v 21:14 | Reagovat

Ahoj Alue,
tento syrově, rovný a přímě upřímný článek mě hodně zasáhl. Tne do živého jak to umíš. Též pozoruji, že jsou to v dnešní společnosti hodnoty k pohledání: mít svůj názor, umět ho obhájit, ale i naslouchat, pozorovat a hlavně co se mi na tobě líbí jak to umíš dát do souvislostí (souvztažností) a ještě to takhle skvěle shrnout do článku. (nebo tvé poslední knihy)
Je v Tom síla.
Krásný den Tobě

52 Martin Martin | 16. února 2017 v 10:40 | Reagovat

[1]: Alue! Tento svět, tj. Země je stvořen jako zóna svobodné vůle, kde se ega mohou libovolně  realizovat. Byl to záměr Stvořitele!! K plnému pochopení toho všeho je třeba poznat jak funguje lidská psychika.

***************************************************
Nahoře webu je krásné motto: "věděním ke svobodě"... myslím že je čas jej vzít vážně!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
***************************************************

A teď bez legrace, to nejdůležitější poznání je na úzké Cestě dovnitř své mysli... poznejme konečně sami sebe! TO JE NEJDŮLEŽITĚJŠÍ POZNÁNÍ KTERÉ POTŘEBUJEME!

=====================================
Takže: kým je bytost zvaná člověk?
=====================================

Hodně zjednodušeně: Lidské jednání je součtem dvou částečně nezávislých vědomí:

Tím prvním je ve vibrační rovině hmoty fyzické tělo se svým vědomím ega /podvědomí, emoce, ženské energie v člověku/. Je místně situováno do oblasti solar plexu. Na vnitřní rovině lidské bytosti se jeví i chová jako naprosto samostatná bytost orientovaná na nízkovibrační program hmotných světů, který si nazvěme programem „sobectví a oddělenosti“.

Tím druhým v nejnižší vibrační rovině duchovního světa je velmi jemné /fyzickému zraku neviditelné/ duchovní tělo se svým vědomím ducha /mysl, mužské energie v nás/. Je čistou energií a je tvořeno čistým Světlem v lidské auře. Místně se jeho vědomí projevuje jako situováno do oblasti lidského srdce a to do jeho sedmé nejjemnější dimenze.

...

http://www.ragauian.cz/stvoritel-satan-a-studijni-program-lidske-duse-v-hmotnych-svetech-1/

Vývoj duší na Zemí probíhá od počáteční převahy ega (zvířecí člověk) směrem k jin-jang rovnováze založené na lásce k sobě... Obecně všechny závislosti plynou z nelásky sama-k-sobě. Je to vlastně velmi velmi prosté.

=====================================
Ego je třeba kultivovat tzv. láskou k sobě, to je jediná efektivní metoda!
=====================================

53 Ameline Ameline | 16. února 2017 v 13:07 | Reagovat

[45]: Já jsem třeba takovej 75 kilovej kousek, tvarem klasická slovanka - přesýpačky - a i když mám přes stehna, co některý modelky v pase, stejně strašně ráda nosím vzorovaný legíny. Jako kalhoty. Mám podobný, jen nějaký levnější:
http://gear.blizzard.com/warcraft/illidari-leggings-wild-bangarang
a prostě se mi v nich líbí, jaký tvar mají moje nohy, že nejsou špalíčky odzhora dolů, ale že mají tvar. A že mi to dělá hezky kulatej zadek. Zrovna v tomhle případě mi dokonce přijde, že ten vzor vyniká líp na mě, než na modelce. Že není tak nahuštěnej a přepláclej :D. Jsem se za nohy celej život styděla, mě to doma vždycky říkali. Kupovala jsem ty legíny na nějakou ulítlou párty, ale jak jsem viděla ten celek, začala jsem je prostě nosit. A mám už další dvoje. A pořídila jsem od té doby i nějaké sukně nad kolena. Protože pro mě to prostě vizuálně funguje, nemůžu si pomoct. Vím, že to asi nebude většinovej vkus, ale kdyby se člověk měl furt ohlížet, aby se někomu náhodou neznelíbil, co by to bylo za život?

54 Melisa Melisa | 16. února 2017 v 16:25 | Reagovat

tak podobny obrazek (co je na konci clanku) mam na obrazovce PC v praci....:DDD v popredí šeď nejake mistnosti a otevrene dvere, ze kterych lze videt more/nebo jezero a krasnou krajinu....zeleň...hory...a dirou v rozbite zdi vletl asi nechtic ptacek...Tak to tu vnimam...zavrena v sedi a do doslova (vsechno je tu sedive) a zivot je tam venku:)

55 Melisa Melisa | 16. února 2017 v 16:35 | Reagovat

nejcastejsi oznaceni od druhy lidi uz od mladi bylo..."Hm...seš divná..." Moje nejcastejsi odpoved k nim pozdeji  byla..."A co kdyz jste divni vy?..." Po precteni tvych mnoha clanku, vim ze to mame hoooodne podobne:-D tudiz se jen utvrzuji v tom, ze pokud jsem opravdu "divna", tak jsem "divna" stejne jako ty !:D A vubec...."divnych" je nas vic, jen se to ty lidi boji dat najevo, aby je druzi neodsoudili. Nekteri se i chytnou a nekdy jim neni divne byt "divni". Lidi ve svem  okoli lze i vlastnim prikladem formovat, aby jim prestalo byt neco divne, blbe, nezadouci..Jsem zjistila...nejde to hned, ale jde..:)

56 Melisa Melisa | 16. února 2017 v 16:46 | Reagovat

[10]: :-DDD ja to beru taky jako vymluvu, aby nemusely se sebou, nedej Bože, neco delat... :) Ale jejich vec. A i tak moje vec, ze je nebudu hodnotit jako krasne, kdyz jsou proste na muj vkus vyžrané...A budte taky taktni a respektujte MUJ nazor..:)

57 Luz Luz | 16. února 2017 v 18:19 | Reagovat

[37]:  Sice jsem o neco hubenejsi, ale taky nevericne koukam na tuhle "plus size", to je prece normalni zdrava postava, ktera priblizne reprezentuje mnoho dospelych zen, tak proc to oznacovat jako neco "specialniho".

58 sirren sirren | 16. února 2017 v 19:26 | Reagovat

[52]:: Ano, regauian je velice zajimave cteni. Nicmene kde je jistota, ze prave tato teorie je ta nejspravnejsi? Co treba teorie Ivy Adamcove, ktera mne prijde, ze cim vic je podobna, tim vic je jina? Nebo nazory Alue? Existuje tolik pohledu na vec - snad vic nez ruznych nabozenstvi ... ktery je ten nejspravnejsi a na zaklade ceho ??

59 Aleš Aleš | 16. února 2017 v 20:42 | Reagovat

Ahoj, přeju Ti štěstí a lásku :)

60 mariankosnac mariankosnac | 16. února 2017 v 21:34 | Reagovat

[24]:[37]: Robyn Lawley má 80kg takže áno to už je plus size.

61 Alue Alue | 16. února 2017 v 21:47 | Reagovat

[60]:  To je jedno... je krásná a vypadá realisticky jako normální člověk. Žádná zdechlina, co si půl roku před přehlídkou strká prsty do krku. Žádný extrém není dobrý.

62 Luz Luz | 17. února 2017 v 20:03 | Reagovat

[60]: Takovou vahu bych tedy podle tech fotek nehadala, ale pozor, vygooglila jsem taky, ze meri 1.89 m! A to je tedy dost rozdil oproti tomu, kdyby takovou vahu mela zena prumerne vysky 160-170 cm. Tedy vypada to, ze tu kategorii ma hlavne diky vysce, nez ze by byla nejak objemna na sirku.

63 fred fred | 17. února 2017 v 21:39 | Reagovat

[49]: ano ten filmík má přes 6 mil. zhlédnutí.
Ale pozor - je tam špatný český titulek v čase 6:08min, správně má být "Je nelegální zpětně útočit", tedy není legální se bránit před násilím.

64 Marka Marka | Web | 22. února 2017 v 18:31 | Reagovat

Taky jsem sama o sobě upřímná a dost nesnáším faleše... Občas něco neřeknu, protože mě nebaví se snažit, ale trpím ve společnosti falešných lidí. Copak by někoho bavilo ze sebe dělat idiota? Ale bohužel jsem až moc hodná a pomáhám občas i lidem, kteří si to nezaslouží. Každopádně s tebou v lecčem souhlasím, ačkoliv jsou tu i věci, na které mám jiný názor. Jsou některý věci, které by se měly říct, ale s dostatečnou empatií. Ano, dostává mě, jak přemýšlí Amerika - nesnáším je - a udivuje mě, kolik špatností je, ale nehctěla bych, aby bylo normální na plnou hubu urážet věci zbytečně - kolikrát bez toho, že by si dotyčný něco o tom zjistil. Tím nechci říct, že to tu píšeš, jen chci svůj komentář upravit na pravou míru.

65 Talaniel Talaniel | E-mail | Web | 23. února 2017 v 14:04 | Reagovat

Dlouhý, dlouhý text. A v mnohém mi velmi blízký. První chuť reagovat přišla hned na začátku ohledně alkoholu a cigaret. Alkohol mi znechutil otec, který se občas vracel domů opilý tak, že sotva lezl po čtyřech. V současnosti si občas cucnu medoviny, vína, nebo k obědu dvě deci piva. Z počátku s tím byly problémy - "ty si nepřipiješ na narozeniny člena rodiny?" Nebo jednou se mě neznalý kolega pokusil přesvědčit, ať se napiju. Pár zlých pohledů a slov a už to víckrát nezkusil, přesto jsme zůstali přáteli. Nakonec si zvykli. Všichni. A za suchara nejsem a zvou mě na akce a vědí, že nebudu pít chlast a nevadí jim to. Takže kdo se bojí, že bude za odpadlíka, ať se bát přestane - praví přátelé to akceptují.

A pak se mi líbila část o "upřímné hubě" :-) Pokud si tato "huba" dá pozor, aby nezranila, tak nevidím problém a skoro mě napadá, že je vlastně lepší mí za přátele takto otevřené lidi, kteří řeknout "ty vole, přestaň blbnout", než aby v lepším případě jen tiše přihlíželi hovadinám, které jejich kamarád páchá. Ale zdá se mi, že opakuji, co bylo v článku.

V názoru se rozcházím akorát v bodu s dospělostí, ale to bude asi tím, že si na neupřímnost z dětství moc nevzpomínám. Myslím, že kdo už už spěchá do dospělosti, něco ztrácí. Dětství může být těžké, ale kdo má štěstí, se slzou v oku na něj v dobrém vzpomíná, domnívám se.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama