Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na alueshop.webnode.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 25.06.

194. Dotazník: Jak bych změnila školní systém

12. června 2017 v 0:54 | Alue K. Loskotová |  Dotazníky
Napadá-li Vás nová otázka do příštích dotazníků, položte ji směle do diskuze... Děkuji!
Dotazníky nejsou určeny k recenzím na zboží, posuzování osob, webů, hudebních skupin apod. Nenahrazují poradnu, s osobními problémy se prosím obracejte na e-mail.

1. V aktuálnom školskom systéme mi príde nešťastné, že všetci učitelia sú rovnako hodnotení - tí, ktorí poriadne "neučia", do práce chodia znechutení a iba si odsedieť vyučovacie hodiny, a naopak tí, pre ktorých je práca zároveň i poslaním, sú kreatívni, obetaví a nadšení. Napadá Ti, ako by sa toto mohlo zmeniť?
Existují alternativní školy, kde žáci hodnotí své učitele podle toho, jak jsou s nimi spokojení. V takovém systému by určitě nebyl problém odstupňovat podle tohoto hodnocení (s přihlédnutím k výsledkům) učitelský plat. Ale nemůžeš aplikovat tyto nové metody na zastaralý systém z dob Marie Terezie. Dokud bude daná škola (ne)fungovat postaru, není naděje na výrazné zlepšení.

2. Ktoré školské predmety by si rozhodne mladým pridala do rozvrhu a ktoré zrušila? (resp. preniesla do kategórie voliteľných)
Z toho co jsem zažila já na školách za předměty, mi všechny připadaly rozhodně podstatné, podnětné a nerušila bych žádný. Akorát že jeden předmět byl většinou přínosný pouze pro určitou skupinu dětí, zatímco zbytek to jenom naprázdno proseděl.
V mém případě přestala dávat matematika smysl od osmé třídy nahoru, kdy se začínají brát písmenka. Od té doby už jsem si prakticky nic neodnesla a jenom jsem se snažila dostat normální známku z testu. Fyzika a chemie byly pro mne od začátku úplná ztráta času. Nosila jsem jedničky, protože učitelé byli hodní a benevolentní, ale všechno jelo na taháky, vůbec mi to nelezlo do hlavy a když se mi podařilo jednou něco naučit, neuměla jsem to aplikovat a za pár dnů už jsem to stejně nevěděla. Dneska si nepamatuju absolutně nic a je to škoda, protože jsem ty hromady času mohla vrazit do něčeho hodnotného, co mě bavilo... Teoreticky by se nějaké úplné základy daly přikázat povinně, aby alespoň člověk věděl, co to je atom nebo periodická tabulka prvků, ale vyšší úrovně bych nechala dobrovolné. Protože když jste nadaní na jazyky, prostě tomu nerozumíte a je zbytečné se nad tím trápit.



Diskutabilní je tělocvik a výtvarka. U tělocviku je problém v tom, že - jestli máte opačnou zkušenost dejte mi vědět, ale ať jsem dostala kohokoliv, tak to bylo vždycky stejné - tento předmět prakticky nedostává péči a je brán jako nějaká vycpávka. Děti dostanou učitele, který je tlustý, líný, necvičí s nimi a nerozumí tomu. Vůbec tedy není kompetentní učit daný předmět a protože většinou vypadá sám jako brambora, vůbec děti k pohybu neinspiruje a nemotivuje. Sotva ovládá základní rozcvičku, když je hodně líný tak nechává rozcvičku na nějakém žákovi ať předcvičuje, prožene vás párkrát po hřišti a to je všechno. A podle mě je to totální ztráta času, protože děti by se v tělocviku měly učit lásce ke sportu, měly by vědět v čem je pohyb zdravý, přínosný a proč je potřeba se hýbat, jak správně protahovat svaly před a po cvičení, klidně základy sportovní masáže, měly by se učit správnou techniku běhu, kliku, dřepu, nebo i šplhání. Nebo druhy cviků a sportů, který trénink je na co efektivní, jak funguje a jak dlouho je potřeba ho dělat aby se mělo dělo. Prevence proti zraněním, jak to nepřehnat a nezmrzačit se... U nás vždycky děcko vyskočilo na tyč a když pořádně nevědělo jak se to dělá, nikam nedolezlo a dostalo trojku, přitom by ho to učitel měl učit a sám mu to i ukázat. Jak vás může hodnotit někdo, kdo tam sám nevyleze??
Co vás může o sportu naučit stará obtloustlá paní, která neudělá ani jeden dřep a zatímco vy běháte po hřišti jako pitomci, ona sedí na lavičce a zdálky na vás občas křikne, nebo jde na půl hodiny na kafe a nechá vás tam úplně samotné? U nás učitelé na tělocvik totálně kašlali, na program i na nás kašlali a nic nás nenaučili. Když se něco dělalo na známky, protože to bylo v osnovách povinně, tak jste to jednou udělali naostro a nikdo vás předem neučil, jak se to vlastně dělá. Já to měla dobrý, já chodila do gymnastiky, pohybovek a karate, tak jsem všechno uměla, ale kdo to štěstí neměl, prostě to neuměl a byl za jelito. Jak někdo může udělat hvězdu na jedničku, když se to neměl od koho naučit? Nemůže... kdyby tělocvik učili lidi co fakt cvičí (nemusí to být školení lektoři ale prostě se tomu aktivně věnují a rozumí tomu), tak by mohli být pro děti nejenom skuteční učitelé, ale i vzor, který by je motivoval k pohybu a sportu. Takhle se tam děti jenom plácají, běhají za míčem, trochu se vyblbnou a to je všechno.

U výtvarky je zase problém, že je přínosná pouze pro nadané dítě. To je obvykle 1-2 z celé třídy. Takže většinou celá třída trpěla, všichni znuděně plácali štětcem po papíru a těšili se až bude konec, jenom já vzadu nadšeně řádila... Takže ten předmět byl celý jenom pro mě, zatímco zbytek ztrácel čas.


Kdybych mohla zvolit nějaký předmět navíc, co by se zařadil do osnov, bylo by tam něco jako základy psychologie. Od malička by se děti učily jak se mít rád, jak se vyrovnat s pocity méněcennosti a se svým tělem, jak léčit traumata, jak si poradit se vztekem, jak dobře vycházet s druhými lidmi, jak být asertivní, jak řešit konflikty, jak rozpoznat manipulaci, vydírání, šikanu, jak řešit krizové situace, jak se pozná dobrý kamarád od falešného, jak být dobrý kamarád, jak rozpoznat toxický vztah... Že existují různé povahy a jejich charakteristiky, co je pro jakou povahu typické, jak se pozná, jak s ní pracovat, jak se s ní smířit, jak ji respektovat, jak ji rozvíjet. Dělaly by se všelijaké zajímavé testy a hry na probírané téma... Protože jsou to moc důležité věci pro život, spousta lidí to nezná ani v dospělosti a mnoha dětem by tohle mohlo velice usnadnit pubertu, dětství a celý život do budoucna. Samozřejmě by tam musel být velmi dobrý učitel, který by měl u dětí důvěru.

Jako další bych zařadila předmět, který by učil člověka jak přežít v matrixu praktickým, reálným způsobem. Nevím jak by se to mohlo jmenovat, ale bylo by to třeba o tom, jak si správně vybrat auto, jak si spočítat jestli je daná půjčka a hypotéka výhodná a nebyla to lichva, jak správně hospodařit s penězi, ale i takové základnější věci jako jak se vyplňují všelijaké papíry na úřadech a na poště, jak se vyřizují nějaké konkrétní doklady, jak funguje pojištění tady i v zahraničí, co je kdy potřeba vyřídit, kdy a jak se platí SIPO, inkaso... Protože takhle děti vyjdou ze školy a jsou totálně nepoužitelné v těchto věcech. My jsme se třeba na základní škole učili jenom to, jak se vyplňuje podací lístek na poště a jak se píše adresa na dopis. A to je žalostně málo. Spousta dospělých lidí pak neví jak funguje zdravotní a sociální pojištění, neumí si vyplnit na poště ani složenku a neví jak se mají pojistit při cestě do zahraničí... Byl by to zkrátka praktický předmět, takový o kterém zpívá Boyinaband ve své slavné písničce Don't stay in school. Takový předmět, který by z vás udělal použitelnou, samostatnou jednotku, abyste si poradili v dospělém životě.

Don't stay in school
https://www.youtube.com/watch?v=8xe6nLVXEC0

Také bych přidala předmět, který by člověka učil jak zdravě žít, mohl by se jmenovat Životospráva. Byl by hlavně o stravování. Jak jíst abychom byli zdraví, jak fungují živiny v těle a jak si určit jejich správné množství, jak si vybrat kvalitní jídlo, jak fungují éčka v potravinách. K čemu jsou jednotlivé vitamíny, aminokyseliny, co se z nich tvoří a jak to pak funguje v těle. Přidala bych do toho i kosmetiku, aby děti věděly co jsou to parabeny, parafín a silikony. Jak se vyznat ve všelijakých symbolech a značkách na etiketách. A měl by to být základní předmět, že by jeho základy absolvovali všichni. To platí i pro další dva výše zmíněné přidané předměty.

Kdybych do takové školy chodila já a mohla si vybrat co a v jaké míře budu studovat, tak bych si vyhodila pryč dějepis, chemii, fyziku, pokročilou matiku, pozdější zeměpis a dokonce i občanku. Nevím, jestli jsme jenom měli blbé učebnice, ale z občanky jsem si vůbec nic neodnesla, ani jsem tomu nerozuměla. Místo toho bych si přibrala tři výše zmíněné předměty navíc a kdyby ještě byl čas, tak bych si k angličtině hned od prvního stupně základky přidala ještě jeden nebo dva cizí jazyky. Němčinu a ruštinu, nebo francouzštinu. Byla bych tak zaměřená na humanitní a společenské vědy, zdravý životní styl a hlavně jazyky. Které mi vždycky šly a které jsem studovala s nadšením. Tak bych svůj čas ve škole maximálně využila a i by mě to tam bavilo. Veškerou frustraci, smutek, stres a pocit ztrácení času ve mě totiž vyvolávaly právě ty předměty, které bych si jinak vyhodila, protože mi nic nepřinesly. Za tu dobu jsem se místo toho mohla naučit další dva jazyky.

3. Spomenieš si na situáciu, kedy si bola naposledy nahnevaná a bol to právoplatný hnev, ktorý bol v onej chvíli zrejme najlepšou možnou reakciou?
Jestli je to myšleno v tom smyslu, jestli existují situace, které člověk dokáže v životě vyřešit nejlépe tím že se naštve, tak za sebe říkám, že ano. Že jsou dokonce situace, které vyřeší jedině násilí. Ukázkový příklad je školní šikana. Jednou se mě dokonce pokusili nějací kluci znásilnit na koupališti. Já jsem hodný mírný a klidný tvor, ale když se mě někdo v minulosti pokusil utlačovat, udělalo se mi červeno před očima, chytla jsem berserk a udeřila jsem dřív, než agresor vůbec něco stihl. Ten moment překvapení, kdy zdánlivě klidný introvert tvrdě udeří a vůbec se nebojí, byl vždycky moje nejlepší tajná zbraň. To mě opakovaně uchránilo před šikanou, před fyzickými útoky primitivních spolužáků a i před zmíněným problémem na koupališti. Srazila jsem jejich šéfa k zemi pořádnou fackou a zbytek se rozutekl... Dokud jsem se snažila o dialog, nic to neřešilo, jenom se situace zhoršovala. S debilem se prostě nedomluvíš.
Vždycky říkám, že se všechno dá vyřešit v klidu a taky řeším věci v klidu. Ale to spíš platí na obecné střety názorů a zájmů mezi dospělými. Pokud tě někdo fyzicky ohrožuje, je nejlepší rychle tasit zbraně a udeřit jako první, protože nejlepší obrana je útok a když někomu jednou dovolíš aby ti ublížil, příště se vrátí znova a bude to ještě horší... Mohla bych o tom napsat článek, nebo dokonce i sérii. Jak se bránit ve škole šikaně, jaké jsou nejlepší metody a jak správně pracovat s momentem překvapení, který vezme útočníkovi sílu a obrátí situaci ve prospěch šikanovaného. Mám pocit, že to na internetu nikde není.
Jinak spravedlivý vztek mám poměrně často, ale pracuju s ním konstruktivně. Na nikoho neřvu, většinou zaujmu asertivní stanovisko a snažím se o věci mluvit. Když má protistrana záchvat nesvéprávnosti, odejdu a vrátím se, až když se uklidní.

4. Myslíš, že za stiahnuté piesní z internetu by sme si mali platiť a sťahovanie zdarma by sa malo považovať za piráctvo?
Já nevím. Je spousta interpretů, kteří třeba dávají svou hudbu na internet sami, zadarmo a nijak jim nevadí, když si ji stáhnete, od toho ji přece tvořili. Ale kolikrát jsou to předělávky od jiných autorů nebo z filmů, tak je otázka, nakolik mají autorská práva. A pak jsou takoví, kteří to mají jako obživu, ti chtějí zaplatit a jejich hudba je na netu bez jejich souhlasu. Jenomže paradoxně tím že si zadarmo poslechnete dobrou písničku od nějaké skupiny, vás to pak navede hledat jejich další hudbu, koupit si tričko, přijít na koncert atd. Já prakticky skoro všechnu hudbu, kterou miluji, našla díky internetu a kdyby tam nebyla, prostě o ní vůbec nevím.
Taky mě neskutečně žere, že když si koupím originál CD, tak já to nebudu poslouchat jenom v PC, já si to potřebuju natáhnout do mp3, abych to mohla poslouchat na cestách venku. Takže třeba u skupiny Nightwish je to tak, že mám v knihovně komplet jejich diskografii v originálech, ale jenom se mi na to práší a musela jsem si to postahovat na internetu, abych to mohla mít i v mp3 přehrávači. Kdyby to CD nemělo ochranu proti kopírování hudby, tak by asi i byla větší ochota si ty originály kupovat. Na co mi to CD je, když si ho můžu poslechnout jenom doma. A taky mě štve, že se ta hudba nedá prostě stáhnout do PC, že musíte pokaždé vytahovat originál z obalu a strkat ho do mechaniky. Já si chci namixovat svůj playlist, nebo jenom dvakrát kliknout do iTunes a mít svou hudbu hned k dispozici a nehledat ji v knihovně, kde že vlastně mám to správné CD. Je to zkrátka debilně vymyšleno.
Mohl by být na českém netu portál, kde se dají koupit komplet alba v el. formě za minimální poplatek a dalo by se platit i smskou, abyste nemuseli mít bankovní účet, nebo kreditku. Nebo mít předplacené peníze v tom účtu a stahovat si libovolně. Nějaké takové knihovny už na netu existují, ale jsou zahraniční a musíte mít kreditku a platíte v eurech. To nemám.

Bella's Lullaby - piano solo
https://www.youtube.com/watch?v=Od-3oxpFWB0

5. Vím že to sem nepatří, ale zeptám se. Alue, mužu se zeptat zda-li je pravdou, že hudba ovlivnuje i rysy v obličeji?
Každá hudba je určitá rezonance a rezonance je energie. Takže když se dlouhodobě systematicky vystavuješ nějaké hudbě, vystavuješ se tím i její energii a tato energie tě ovlivňuje. Takže může ovlivnit i to, jak budeš po letech vypadat. Ale není to otázka pěti poslechů jednoho cédéčka :)


 


Komentáře

1 Thel Thel | 12. června 2017 v 2:06 | Reagovat

Ohľadom školy a predmetov mám rovnaký názor ako ty. Niektoré predmety a ich rozsah sú úplne zbytočné pre niektorých žiakov. Ale nechcem písať preto. Nedávno som pri prehľadávaní internetu narazila na tzv.subliminal afformations. Tieto mali podobu hudby, teda určitých tónov. Zo zvedavosti som si pustila jednu nahrávku ale ani nie po dvadsiatich sekundách som to musela vypnúť. Začala ma veľmi bolieť hlava a celkovo som sa cítila zle. Ako keby bola moja energia úplne rozhádzaná. Dostať všetko do normálu mi trvalo určitú dobu, a preto sa chcem opýtať či rezonancia daných tónov mohla mať až také silné následky.

2 Adyn Adyn | 12. června 2017 v 2:31 | Reagovat

Dnešní dotazník mě neoslovil, ale někoho může oslovit. Já jen že mě zajímají i jiné věci z minulých dotazníků a je to škoda že to většinou nejsou v novém dotazniku. A super otázek bylo dost. Škoda.

3 Jarda Jarda | 12. června 2017 v 6:55 | Reagovat

Aluenko, ve středu má být pěkné počasí. -) Uděláme si výlet? Než si najdeš toho pravého, vyvoleného. Tys jediná dívka kterou znám, která již vše zná a mě už v celku nic nezajímá, tak by se nám společně krásně mlčelo. :-)  ;-)
Samozřejmě, kdyby se chtěl někdo přidat, není problém - bereme všechny. ;-)

4 hanka hanka | 12. června 2017 v 8:27 | Reagovat

Měla bych otázku do příštího dotazníku, jak pracovat s trémou a jak se jí zbavit?

5 felicitas felicitas | E-mail | 12. června 2017 v 9:28 | Reagovat

Omlouvám se, že můj dotaz není k výše uvedenému článku, ale vyplynul ze situace. Alue, myslíte si, že naše Země má něco jako obal(kopuli), kterou tvoří částice zlata, které čím výše, tím jsou samozřejmě hustější. Jak známo, zlato je výborný chránič před kosmickým zářením. Ještě jednou se omlouvám a děkuji za Vaši případnou odpověď(názor).

6 Maca Maca | E-mail | 12. června 2017 v 11:52 | Reagovat

Ahoj Alue. Ten jeden predmet, o ktorom píšeš, že nevieš, ako by sa volal, ten sa volá Finančná gramotnosť, učíme to deti v detskom domove, avšak aj napriek tomu, že sa to u nás učia, prídu do života a majú aj tak s tým problém. Buď ich to nezaujíma, alebo majú skreslené názory o živote a musia si naraziť pusu, aby sa to naučili.

7 Stenly919 Stenly919 | 12. června 2017 v 13:11 | Reagovat

Ahoj Alue,

S tím vzděláváním, docela dodbrá otázka a i odpověď celkem zdařilá, s tím tělocvikem by mě to snad ani nenapadlo, jinak já měl vždy učitele, kteří sami aktivně sportovali a bylo to na nich vidět. A co se týká matematiky a fyziky, říkával mi tata, že to právě dá nejvíce chlapovi do života, jenže on měl spíš na mysli tu fyziku a matematiku na základce, jen jako doplněk pro pochopení základních technických věcí. Kdysi se na základních školách vyučoval(nevím, jeslti se ještě někde učí) předmět základy techniky, a myslím si, že právě tohle by mohlo být přínosné i v naší době. Šlo tam v podstatě o seznámení se základními technickými věcmi a principy(třeba se tam učilo, jak si seřídit motorku,vyměnit svíčku, vyřezat si závit..) technickými součástkami, se základy elektrotechniky(třeba jak je zapojená zásuvka atd.). Sice část těchto poznatků jsme získavali v předmětu pracovní vyučování(které mimochodem mělo jiné osnovy pro holky a jiné pro kluky), ale zase tam to teoreticky učitelé moc nevysvětlili, jen nám tam ukázali co udělat a jak udělat, a jen opravdu malé základy jsme nabyli ve fyzice. A to i s trochou štěstí, třeba já měl na základce učitele fyziky, který znal hodně a byl trpělivý a ochotný vyvsvětlovat). Jinak záhadou mi byl předmět pěstitelské práce, tam se člověk moc nedozvěděl o základech zemědělství, a o pěstování vinné révy a ovoce už vůbec ne, ke své škodě, myslím, že by se to hodilo určitě do života, alespoň pro děti na vesnici. Tam by se možná dalo udělat více pro naučení lidí o vztahu k přírodě a zemi..

8 Amálka Amálka | Web | 12. června 2017 v 13:33 | Reagovat

[2]: Mně se naopak dotazník dneska moc líbil, přišel mi hodně zajímavý ;) Psychologii bych do výuky určitě taky zařadila, už od první třídy. Nejdřív formou hry, časem víc do hloubky. Mimo jiné by to velmi prospělo i vztahům ve třídě. Ten praktický předmět, který popisuješ v dalším odstavci, to by se správně mělo vyučovat na SŠ v občance. Máš ale pravdu, že se to tam většinou vůbec neprobírá a člověk je pak nucený pochytávat to až "zapochodu".

9 Emil Emil | 12. června 2017 v 16:04 | Reagovat

[3]: a máte kouzelenej koberec?

10 Mára Mára | E-mail | 12. června 2017 v 16:16 | Reagovat

Velice rozumné. Jestli někdy budu mít děcko (jakože nebudu) tak ho nikdy nedám do klasické školy. Jsem rád že jsou tu vzdělávací systémy typu Montesory a tak.

11 Stefan Stefan | 12. června 2017 v 16:18 | Reagovat

[3]:
Keby som bol zena, tak sa ta bojim.
Kedze som chlap, dam ti radu: vypust paru ;)

12 kalia kalia | 12. června 2017 v 22:39 | Reagovat

Pro mě byl nejzbytečnější předmět asi dějepis, pak jsem viděla seriál Reign (https://www.csfd.cz/film/350008-kralovstvi/prehled/) a kdo má rád hru o trůny, tak toto je podobné, ale (téměř, až na pár scén, kdy jsem zavřela oči, takže nevím, jak moc to bylo zlé) tam není krev a celé je to natočeno dobře (toto byl první seriál, kde jsem nepochybovala o logice např. činů postav, děje atd., snad kromě jedné scény). A takhle bych si představovala výuku dějepisu - ne učit se datumy a jména, ale souvislosti - např. jsme se učili, že někdy (asi ve středověku?) byla svatba mezi šlechtici domluvená, holka musela být panna a o svatební noci se na sex koukali všichni známí. A takovýchhle nevysvětlených věcí (wtf? proč by toto někdo dělal?) jsme se učili víc, až jsem si říkala "co to bylo za lidi, ti byli tak zaostalí". Pak jsem ale viděla tento seriál (nemyslím si, že je podle pravdy), který ukazuje jiný úhel pohledu, jak by to mohlo být (proč se dělo to či ono), dokonce tam byl i jiný úhel pohledu na panovníky, kteří nebyli hamižní a mocichtiví, ale byli to normální dobří lidé vychovaní k tomu, že musí svoje dobro (např. manželství, které je domluvené) obětovat ve prospěch lidu. Obyčejný lid byl (ve městech) oproti nim v seriálu charakterově slabý, ale to mohlo zavinit fyzické strádání. Na vesnicích byli lidé v seriálu asi nejšťastnější. Každopádně se ženami se (alespoň v tom seriálu) zacházelo (min o polovinu) lépe než dnes po emocionální stránce, ač tam neměly tolik práv, jako mají dnes, to bylo pro mě šokující. Tedy tento seriál doporučuji, ač nevím, jestli v něm všichni uvidí to samé (co se týče toho poselství, na CSFD to má 59% a hodně lidí dává 1* nebo odpad). Já ale vidím logické chyby skoro všude a zde snad až na jednu výjimku mi to celé dávalo smysl a byl to hezký zážitek (čímž neříkám, že to není jen hezká manipulace či překrucování minulosti atp.). Jak to v minulosti bylo mi je celkem jedno, jelikož minulost už je pryč, ale nevysvětlený věci mi v mozku uvízly a tento seriál pro ně vysvětlení má a tím mě toho balastu z hodin dějepisu zbavil a mysli se ulevilo. Byl to takový balzám na duši, že i podivné věci můžou mít nějaký smysl či nějakou příčinu, nějaké vysvětlení (namísto toho, co nás učili ve škole, že je nějaký vývoj, že dříve byli lidi zaostalí a dělali nevysvětlitelné věci, případně byli zlí). Ve škole učili strach a v tomto seriálu jsem našla léčbu na své myšlenky, které jsem nabrala v hodinách dějepisu a které uvnitř mě pořád někde byly i když jsem na ně vědomě nemyslela, tak tímto se mi docela ulevilo. (bez ohledu na to, jak to ve skutečnosti bylo, kde je pravda)

13 Kaia Kaia | 12. června 2017 v 22:56 | Reagovat

Aluško,jak jsi psala, že by byla fajn výuka té psychologie(asertivita...)tak něco v tom stylu se teď celý školní rok učíme v rodince. Ale to, že nám to něco dává je hlavně učitelkou-máme mladou asi 40letou učitelku,tak je to v 'kamarádským' stylu :)

14 Sisi Sisi | 13. června 2017 v 0:19 | Reagovat

K otázkám 1 a 2, já bych ráda nejdříve udělala nějaký "konkurz" nebo zkoušky pro učitele. Jelikož já se na základce potýkala jen se samými neschopnými učiteli :').
Tělocvik bych zrušila úplně (a místo toho třeba tu zmíněnou životosprávu). Naše učitelky na tělocvik byly vždycky vysportované a rozuměly tomu. Jenže si vždycky zasedávaly na ty obéznější jedince (tehdy jsem bohužel byla jedna z nich :'D). Plamínky v očích mi zaplály, když nám oznámily, že musíme cvičit za každých okolností. Když nám bude špatně a pozvracíme se, můžou to oni, nebo ostatní spolužáci uklidit. Když s nám stane "nehoda" při menstruaci, můžou nám půjčit tampon :'D. Jednou mi fakt bylo špatně, zvracela jsem a odmítla jsem hrát volejbal. Učitelka mi za to dala na vysvědčení 2 :'D
Navíc každý, kdo má zájem, si může zacvičit či zaběhat doma (jak jsem se to později taky naučila a na tělák pak kašlala úplně.)
A moje malá sestřenka si teď stěžuje úplně na to samé (je ve 4. třídě).

Pak ještě stojí za zmínku naše zamindrákovaná třídní, která mi jednou nadala, že se nemám samostudiem učit jazyky a mám se soustředit na její předměty (chemie, matika) a po tom, co jsem jí řekla své plány o jazykovce mi řekla, cituji: "Já jsem taky chtěla jít na češtinu, ale nedostala jsem se tam a tak jsem musela na matematiku!" i když věděla, že jsem na té střední už dávno přijatá :'D

No a poslední naše výchovná poradkyně, která se mnou řešila moji šikanu. Na její slova snad nikdy nezapomenu: "Ty ses jim bránila? ale jak to, když vůbec nemluvíš? a slyšeli tě vůbec?" :'D skvělá podpora šikanovaného dítěte, opravdu :'D

Takže já bych rozhodně hlavně na základky dělala intenzivní přijímací zkoušky pro učitele, kdyby ty pozice dělali lidé, které práce s dětmi baví, určitě by to tu vypadalo jinak :-?

15 Arriane Arriane | 13. června 2017 v 9:24 | Reagovat

K tomu tělocviku-ne všude to byla taková katastrofa, jakou popisuješ. Na jednu stranu systematicky jsme se nic moc neučili, snad jen hrát volejbal :D ale ani po nás nikdo nechtěl na známky nic, co by nebylo v našich silách či nám nebylo ukázáno-tj. max nějaké pseudo sestavy jako kotrmelec vpřed a vzad, chůze po kladině, holubička a tak. Gymnastika mě díky učitelce vlastně zcela minula a hvězdu neumím doteď... přijde mi to daleko lepší,než kdybych se měla stresovat tím, jak se ji naučit.

Jinak tělocvik u nás-víceleté gymnázium, po celých osm let stejná učitelka byl docela fajn, zima v tělocvičně strávená převážně kolektivními hrami typu přehazovaná, vybíjená, později ten volejbal ale i z vlastní tvorby učitelky občas proložené nějakým posilováním či třeba aerobikem. A v létě venku buď opět hry, nebo nějaké to běhání. Fajn bylo, že se učitelka nechala přesvědčit dle zájmu dětí, co se bude dělat a když někomu už volejbal lezl i ušima, mohla si skupinka jít vedle pinkat badminton, nebo jsem si třeba já domluvila, že budu celou hodinu běhat na dráze, úplně sama :) A taky když jeden semestr vycházel rozvrh dobře, chodili jsme místo jedné hodiny plavat do nedalekého bazénu :)

Ale souhlasím, že by se to mělo transformovat do nějaké systematické a ucelenější podoby a hlavně učit právě správnou techniku základních cviků apod.

16 Arriane Arriane | 13. června 2017 v 9:30 | Reagovat

A teď ještě otázka jako otázka:

Slyšela jsi někdy o tzv. alikvótním zpěvu? Co si o něm myslíš-jak ti to zní? Někteří lidé i tvrdí, že může mít léčebné účinky... co ty na to? :)

Případně přišlo by ti lákavé, se něco takového naučit?

* Myslím alikvotní zpěv v "evropském stylu", tj. takový uhlazenější, např.
https://www.youtube.com/watch?v=2bwx1XFxJVk&index=15&list=PLN4Fkr0BE61Io6XGxncjbnxYlGXm1IDFK

nebo  - https://www.youtube.com/watch?v=TaNwXLRTZoA (tato skladba mě úplně hypnotizuje a dobíjí, ale zajímalo by mě, jestli tak může působit i na jiné lidi :) )

17 sasanka sasanka | 13. června 2017 v 9:46 | Reagovat

2,Krásně napsáno.Se vším do puntíku souhlasím.Dokonce i s předměty které sis vybrala,mám to stejně. O těchto věcech jsem si přála diskutovat už před dvaceti lety,ale jaksi nebyl nikdo k mání.Snad častější diskuze na toto téma pomůžou "rozhýbat" školní systém,který je značně zkostnatělý pro novou dobu a současnou generaci.

18 áťa áťa | E-mail | 13. června 2017 v 10:30 | Reagovat

Nedávno jsem zažil celkem otřesné svěření jedné dívky. Při jedné příležitosti jsem se dozvěděl, že "to" vůbec a absolutně nepotřebuje, ale že to se svým přítelem podstoupila, i když se jí to poprvé vůbec nelíbilo, protože "ví, že každý chlap to vyžaduje a musí se na to zkrátka trochu naučit". Připadá mi to jako mučivé sebetrýznění! Podle mě to prostě neměla dělat a měla si najít někoho, kdo sám nemá (tak velkou) potřebu a pochopí. Vždyť je spoustu chlapů, kteří to berou jen jako mechanická činnost na plození dětí...

Myslím a doufám, že tahle otázka tu ještě nepadla. Rád bych se tě proto zeptal na tvůj názor, jestli myslíš a cítíš, že je u žen a dívek možné (a hlavně pro ně samotné zdravé), že často přirozeně chtějí vztah bez sexu, protože ho zkrátka nepotřebují vůbec a vyžadují to ve vztahu primárně muži? Jak to bereš ze svého hlediska- kdybys potkala báječného chlapa- svého Pana dokonalého, který by sex prostě nepotřeboval a nechtěl- uvítala (či dokázala bys se přizpůsobit) a považovala to za zdravé nebo ne?

19 Shairin Shairin | Web | 13. června 2017 v 15:27 | Reagovat

[12]: Ten seriál totálně miluji, i kvůli tomu, co si zde napsala. Myslím, že je opravdu skvělý. Nevím, co budu dělat, až bude u konce 4. serie, protože pak už pokračovat prý nebude. :-( Asi ho zkouknu celý odznova :-D Mimochodem, máš(máte, ti co ho sledují) raději čj dabing, nebo aj a české titulky? Já jsem se zamilovala do titulků. Koukám se na něco hezkého a ještě se i učím anglicky. Za mě super ;-)

20 Janča Janča | 14. června 2017 v 7:52 | Reagovat

K té škole.
Co si pamatuju tak na prvním stupni jsme měli na tělocvik učitelky, které nás učili nějako všechno. Bylo to většinou takové hraní her, nic moc  učení, ale většinou se rozcvička dělala pravidělně a nebylo to tak hrozné.
Na druhém stupni byla učitelka, která věděla co dělá, snažila se nás něco naučit, něco třeba neříkala, protože asi doufala, že to umíme z dřívějška. Ale je pravda, že jsme měl ataky výhodu z tancování, kde jsme se učily hvězdy, kotouly a pod. Každopádně učitelka za provedené věci dávala známky, ale výslednou známku hodnotila podle toho jak se kdo snaží, takže to bylo fajn.
Na střední to bylo první dva roky o ničem. Zavedl se systém alá uděláš něco v daném limitu 1 neuděláš 5, což bylo opravdu no zničující a tělocvik jsme neměla ráda. Člověk běžel sprint a přetahl čas o tři desetiny vteřiny a už dostal 5. Správná technika běhu? nic. Celou zimu se neběhalo a pak bylo venku trochu hezky, nic mco teplo a šlo se na hřiště a pro zahřátí tři kolečka. Z toho jsem pak měla zápal plic.
A co se týče výtvarky. Zažila jsem jen jednoho učitele s kterým mě výtvarka bavila a něco mi to dalo. Snažil se nás naučit správně koukat na věci aq pak to přenést na papír, nemotal se nám do výkresu s tím, že vzal tužku a třeba že tady mi tohle domaloval. Nechal nás vyjádřit jak to myslíme.
Pak byla učitelka taky na základce a to bylo, že asi uměla a rozumněla tomu umění, ale asi jí nebavilo už dělat ruzné věci. proto třeba některé věci opakovala (lepení zmuchlaného  hedvábného papíru alá koruna stromů) a podobně. Co mě nejvíc štvalo bylo to, že člověk si dá práci na něčem, jak semu to líbí ona přišla koukla vzala to čím se malovalo a řekla "bylo by hezčí tady udělat takhle jakoby stín."  malbu mám doma a je zohyzděná čímsi co vypadá jako chlupatá breberka.
na střední se k výtvarce asi moc nevyjadřovat. Sice se tam dělalo víc různých věcí, ale učitelka si myslela, že je něco víc a když se jí něco nelíbilo tak tomu dala jen zápornou kritiku a  žádnou radu na zlepšení a nebo alespoň něco, čím by řekla proč se jí to nelíbí.
Takže za mě když už by některé školy začaly se trochu upravovat, tak by mohly udělat i ten malý krok v těhlech předmětech, protože takhle opravdu zabíjí v dětech nějakou lásku k pohybu či umění.

21 Ivour Ivour | 14. června 2017 v 10:19 | Reagovat

To s tělocvikem mě pobavilo. My jsme měli na základce starou babču, která při každé hodině řekla: "Udělejte to to, ale já vám to neukážu, bolí mě kolena, záda...) Na střední jsme měli opak, sportovního magora, ale bohužel to nebylo o moc lepší, protože nás zase naopak driloval a nutil dělat věci co nás nebavili nebo nešli. Ne každý je dobrý na běh nebo volejbal. Takže mi sport zošklivili. Našla jsem k němu zpátky cestu a lásku až v dospělosti, kdy jsem mohla začít dělat to co skutečně bavilo mě.

22 Teri Teri | 14. června 2017 v 14:44 | Reagovat

Ahoj Aluško, v posledním díle Harryho Pottera se objevují tzv. Relikvie smrti. Hodně dlouho přemýšlím,že si ten symbol nechám vytetovat. Je to symbol,který by mi mohl škodit? (Trojuhelník, ve kterém je kruh a napůl to rozděluje čára)

23 Eva Eva | 14. června 2017 v 15:41 | Reagovat

Ten seriál o šikaně bych brala. Mě zafungovalo, když jsem to bonzla učitelce, to protistrana fakt nečekala :-D, ale tehdy jsme byli takoví zaprdnutí ďobci, ne chuligáni, jako je to dnes. Teď by se mě týkalo spíš to, když člověk chytne nadřízeného deb***.

24 Katka Katka | 14. června 2017 v 20:19 | Reagovat

Ve škole existuje předmět Výchova ke zdravi....občas bych z toho obsahu zvracela, občas si ťukám na čelo a apeluji na zdravý rozum svých dětí.

25 Tara Tara | 14. června 2017 v 22:45 | Reagovat

Osobně se přikláním ke studiu jazyků. V současné době se učím sedmý a například angličtinu na střední škole by podle mě měli učit lidé se zapálením, ale to snad každý předmět, ale hlavně s většími znalostmi. Z vlastní zkušenosti mi přijde škoda, že jsem na základní škole a střední škole neměla učitele, který by angličtině opravdu rozuměl. Každý věděl něco, ale vždy to byly jenom základy a posun minimální. Když porovnám native speakra, který byl na nás v obou semestrech opravdu přísný, ale dokázal vysvětlit všechny souvislosti, je to neuvěřitelné.

Vždy je asi lepší začít studovat s vlastním zapálením, protože se tak člověk naučí nejvíc. :)

26 Mára Mára | E-mail | 15. června 2017 v 1:06 | Reagovat

Aluško, tohle je dotaz možná do poradny, přesto se zeptám zde.

Už nějaký čas zjišťuji že se mi na tomhle světě, v tomto matrixu nelíbí. Přestože je mi 25, nemám vůbec chuť do života. Nemám chuť nic tvořit, nic budovat, nemám chuť se chodit socializovat mezi ostatní. Nemám chuť se hýbat. Jsem nejradši v klidu zalezlej doma, bez lidí.
Vím že tento svět není v jádru zlej, i my se zde máme dobře, máme vodu, mír a vše co potřebujeme. Všude je dostatek zábavy, mnozí moji kamarádi už zakládají rodiny, ale mě se tu i přes tento určitý komfort nelíbí. Zkrátka bych už prostě rád odešel pryč. Věřím že bych odešel do jiného světa který by mi byl bližší. Někam kde by nebylo tolik zla, zlých lidí, nebyla by tam manipulace obyvatel skrz peníze, lidé by byly více srdeční, nebyla by tam nouze o pitnou vodu a další podobné věci.
Můj dotaz zní, jestli je "v pořádku" žádat konstruktivní sílu vesmíru abych brzo umřel, či jednoduše žádat přímo smrt, aby si pro mě přišla?

Prosím nedávej mi rady že si mám najít nějaký koníček či že si mám najít smysl života atd.. P.S. antidepkáče už něco kolem půl roku neberu, takže ty jsou taky ze hry.

Moc děkuji za přečtení a případnou odpověď.

27 A A | 15. června 2017 v 15:58 | Reagovat

Otázka do dotazníku : Pestuješ si nejaké ovocie/zeleninu/bylinky...?

28 Jarda Jarda | 16. června 2017 v 8:42 | Reagovat

Video o Palmových listech a výkladu budoucnosti pro ČR. https://m.youtube.com/watch?v=qadCBSCS94o&feature=share
2024 nebudou peníze pro socky a nejspíš ani pro důchodce. -(
Změna proběhne ve školství a způsobu vedení vlády. -) Možná začnou vládnout lidi se zdravým selským rozumem nebo třeba dokonce někdo osvícený. O_O

29 Terien Terien | E-mail | 17. června 2017 v 11:50 | Reagovat

Ahoj Alue,
jaký máš názor na suchý šampón?
Máš nějaké zkušenosti nebo tak něco?

30 Alue Alue | 18. června 2017 v 16:18 | Reagovat

[29]:  Vůbec... já se myju :-D  :-D

31 tauri tauri | Pondělí v 21:24 | Reagovat

[29]:
Osobně jsem zainvestoval do ajuverskýho šamponu za 300 a nelituju
http://www.khadi.cz/cz/e-shop/330864/c11408-sampony/khadi-sampon-orechova-trava-na-normalni-a-mastne-vlasy.html

Nejsou zničený vlasy ze silikonů a jsou silnější. Je fajn žít jinak, ale ne fakt v extrémech a šetřit na sobě..že zrovna to a to je v modě...

32 tauri tauri | Pondělí v 21:42 | Reagovat

[26]:
Tak co tedy chceš, když ne radu :D
Chápu, co myslíš...ale chce to zvítězit a nebýt poražený. Chce to najít něco, co má pro Tebe smysl zkrátka..i kdyby si objímal jen stromy a prděl na lidi..Taky mě to tu nebaví ale zažíval jsem to stejný co ty, jen je škoda se trávit jen kvůli blbcům kolem a že jich je většina a nedej prostor, aby Tě Matrix ovládal..ale třebas něco z něho i těžil a dokázal ho vy využívat..
Nemusíš zakládat rodinu..já děti taky nechci, protože si říkám do tohodle bordelu je nechci i když je jejich volba sem přijít..ale zárověň nechci být i jejich otrok, co jen platí za jejich nadměrný požadavky, protože děti kolem mají to a to a oni to nemají, pak je šikanují..to bych musel bydlet fakt u křováků a mit svůj život, jinak to nemá dnes cenu mít děti.
To je tak..mají děti a jsou na prvním místě..děti to poznají a hned využijí toho, že partneři nejsou na prvním místě a dítě loudá a je podlé a pak i matka je proti otci a otec je jen plátce a chudák..Má cenu mít děti?
Je fajn, že vidíš tohle kolem, ale člověk už nevidí, jaký mají život..Tak buď rád, že jsi na jednu stránku sám a jseš svým pánem. Dělej v životě co chceš. Buďto zvítězíš nad Matrixem, nebo Tě lapí, dostaneš nemoc a to nemá cenu hele..Užívej fakt života, protože za půl roku tu třebas nikdo nemusí být a něco se stane. Protože tohle nepůjde věčně..Hlavu vzhůru..

33 Luz Luz | Pondělí v 21:47 | Reagovat

Souhlasim s tim, ze by bylo prospesne mit ve skole nejake predmety vic pro prakticky zivot. Jo, sem tam neco tam je, ale prijde mi to malo. Chtelo by to vic o ruznych situacich, co lidi musi resit, o urednich vecech atd.

S hudbou - vidim, ze u tebe je to jiny pripad, ja uz v poslednich letech vubec nepotrebuju stahovat diky tomu, jak se rozsirily moznosti poslouchat online. Posloucham doma a v praci na PC; na strankach jako deezer, spotify apod. je toho k nalezeni ohromne mnozstvi (a je to legalni).  Jen neco malo mam ulozeno na mobilu; nemam moc potrebu to vyuzivat diky tomu, ze prave muzu dle libosti poslouchat doma nebo v praci, v tom mam stesti, ze mam typ prace, kde je mi to umozneno.

34 Mára Mára | E-mail | Pondělí v 23:46 | Reagovat

[32]: Chci odpověď na otázku která je jasně položená v dotaze.

35 df df | Úterý v 15:13 | Reagovat

[34]: Když teda tak vehementně chceš svoji odpověď tak tě odpovím. Správné to není. Když si sem měl přijít (inkarnovat se), tak si věděl do čeho lezeš a přezto jsme to všeci podepsali. Mě to tady někdy pěkně sejří a podobné myšlenky sem měl a někdy mám. Jenže, Univerzum - Stvořitel jakožto univerzální energie ti to umožní, budeš mít sice možnost se inkarnovat znovu, ale do ještě horších podmínek. A věř tomu, že budeš za troubu který to nezvládl a pošupajdíš hned v prvních řadách fronty. Pokud odejdeš sám sebevraždou, tak do toho bych nešel už vůbec. Vem si, že budeš tisíc až tisícpětset let brouzdat meziprostorem než spotřebuješ svoji pránickou energii která ti byla dána (nedošel si na konec, nespotřebovals) a nebo zachráníš 10 sebevrahů (to taky není jen tak v podobě energie někoho zachraňovat), pak teprve se dostaneš ke Stvořiteli. No a blbnout někde tak dlouho se sobě podobnými a špatnými entitami není zrovna výhra.

A tak nezbývá než jak řekl Karel Němec náčelník výpravy na severní pól Varlovi Fryštenskému "zatni zuby a táhni bačkoro, nebo tě zapíšeme do deníku".

36 Mára Mára | E-mail | Úterý v 16:49 | Reagovat

[35]: Máš perfektní přesvědčovací schopnosti.

37 tauri tauri | Úterý v 21:17 | Reagovat

[35]:
Tak tak, bude to ještě horší..
Buďto se narodí jako mrzák, aby před tím  neutekl, nebo něco hůř..
Každopádně normální duše se nemá moc důvod inkarnovat jako mrzák, nebo víc postižená bytost..Většinou je to vždycky za něco.
Skutečně není jiné východisko Máro, než zatnout zuby, přestat se litovat a dělat, co má smysl..Pokud objevíš kolem sebe víc fajn lidí, uvidíš, že ten život má jinej smysl...i když i já sám chápu, kde jsem a že je tahle planeta spíš zvláštní škola, po polepšovnu až vězení..Tak zkusme i v tom marastu konat konstruktivní činy a jít přes ty "hovna" který tu dělaj lidi kolem.
A až bude nejhůř, popádim raděj někam do pustiny, protože vše má své hranice a nenechám si taky všechno líbit a odnášet za ty blbečky, co makají jen rukama, ale na sobě nemáknou. Protože materialisti musí mít něco v ruce a musí být něco vidět, než aby viděli a cítili charakter a lásku druhých.Myslíš, že nikdo z nás inteligentnějších tu nebojuje a všici jsou upa v klidu? Taky válčim, kde potkat fajn holku, která má stejné zájmy, dokáže milovat mojí osobu a ne peněženku a v práci, že taky jsem mezi lidma, kterým tohle nic neříká, ale zas to není hrůza..
Nefňukám tu, jen se Ti snažím říct, že pokud přepeřeš ty je, tak nemají šanci..Zkrátka ignoruj blbce a buď otevřený fajn lidem. Nedávej jim kapku energie a podporuj jen to "dobrý" Máš dvě možnosti, buď nenávidět, nebo si život zamilovat.

38 Quin Quin | Středa v 10:31 | Reagovat

Zdravím, Aluško. Chtěla bych položit otázku do dotazníku/nebo jen tady do komentářů. Již jsi několikrát psala něco na téma sexuality, nikdy mě to moc nezajímalo. Teď mám ale trochu "problém", a protože se snažím rozvíjet, chápat různé souvislosti a sama sebe, trápí mě to.
Před časem jsem vysadila HA a tak nějak jsem čekala, že příjde pohroma, protože je to pro tělo šok a najednou se musí samo starat o výrobu hormonů, které mu byly dlouho dodávány pilulkami. Četla jsem na netu, že spoustě dívkám se podstatně zvýší chuť na sex. Byl to jeden z důvodů, proč jsem HA přestala brát, měla jsem skoro nulovou chuť. Jenže teď (je to už 3 měsíce od vysazení) u mě začíná druhý extrém. A nejde jen o chuť na to samotné. Začala se projevovat chuť na něco i trochu jiného, temnějšího. Kudy chodím, myslím na to, večer nemůžu usnout, protože jsem myšlenkami někde jinde. Zkrátka jsem začala cítit silnou potřebu zažít (zažávat) BDSM z pohledu sub. Podřízenost muži, poutání atd. V jisté míře mě to lákalo už dřív, teď se ale moje hlava úplně zbláznila a já nevím co s tím. Příjdu si, že jsem v nepořádku, divná. A trápí mě to. Netrápilo by mě to tak moc, kdybych neměla přítele. Nesvěřila jsem se mu (stydím se), ale myslím, že na stejné vlně není. Chtěla bych Tě požádat, Aluško, o nějakou radu. Jak to v sobě potlačit? Je se mnou něco špatně - a myslíš, že to může být dílo HA? I když to tedy ve mně bylo již dřív, pamatuju si to od malička (a ne, žádné trauma jsem nikdy nezažila, měla jsem hezké dětství). I když bych to ráda nechala vyjít na povrch, nechci přijít o toho, koho miluji... Tak bych se toho raději zbavila. Omlouvám se za dlouhý text, předem děkuji za jakoukoliv reakci. Měj se krásně.

39 tauri tauri | Středa v 15:52 | Reagovat

[38]:
Ahoj, každopádně je to následek další potlačené emoce/zážitku, který chceš..tím, že to budeš chtít znovu potlačit jen vše zhoršíš...Takže je to jako přehrada, která se jen plnila. Zkus si v hlavě urovnat, čím Tě to uspokojí, co Ti dá a vezme, klidně si to vyzualizuj, že jsi to prožila a už to nepotřebuješ. Pokud dál, tak se domluv s přítelem, zda není až moc zdrženlivý a chceš jen někde vybít svoji sexualitu a touhu po druhém. Každopádně bych se s ním nebál o tom mluvit, pokud je přítel, je i v jeho zájmu Tě vyslechnout. Lepší s tím něco dělat teď, než mu pak říct, že je konec a ten chudák by ani netušil, co dělá a nedělá špatně.

Zabrouzdej i dál, proč chceš být ta nahoře a mlátit ho..neměla jsi podřízené dětství..?něco z máminy strany?
Určitě je to blok, že sis neužila a ted to chceš dohánět..To bude dobrý..chce to jen pořešit a bude fajnes

40 Quin Quin | Středa v 16:18 | Reagovat

[39]:  Ahoj, moc děkuju za reakci. Asi jsem to špatně vysvětlila (je divné o tom  takhle psát, snad mě Alue nezablokuje :D), já nechci být ta nahoře, právě že naopak.

41 tauri tauri | Čtvrtek v 21:43 | Reagovat

[40]:
No nemáš vůbec zač..Je fajn, když s tím jdeš ven, než to tam nechávat..Nic natom přec není..Tak ať se zadaří a
měj se prímoš

42 aves passeri aves passeri | E-mail | Web | Čtvrtek v 23:50 | Reagovat

[38]: Před časem tady na tohle téma Alue psala (ne zrovna nadšeně :-)). Já musím říct, že když jsem si před lety přiznala, že to tak taky cítím, přestala jsem si myslet, že jsem nějaká špatná, a vykašlala se na odsudky druhých (a to ještě neletělo 50 odstínů, kdy to najednou chtěli zkoušet snad všichni), velmi se mi ulevilo. Potlačovat tyhle energie nevede k ničemu dobrému, mně se osvědčilo si tyhle zkušenosti prožít a prozkoumat, proč mě lákají. Postupně vyplulo na povrch hodně důvodů, i z minulého života. Dneska už tu potřebu extra nemám, což mi přijde zajímavé. Obvykle se říká, že to už člověku zůstane. Ale asi ho to "poutá" jen dokud nezjistí, proč. Pokud se vůbec snaží něco zjišťovat, možná jednou, podobně jako já, dojde do stavu, že je to pro něj jak jedna sušenka mezi ostatními :)))) Tak uvidíš sama. Nakonec určitě objevíš tu něžnou lásku, ale bude mít v sobě ten krásný nádech odevzdání se a ochoty snést i bolest (emoční) :-) Ono to tak ve vztazích totiž je, je umění odpouštět to, co nás někdy zraňuje (aniž by nás ten druhý tedy úmyslně trápil!). Je to těžké téma, protože ta hranice tím, co odpustit, a co ne, je velmi tenká. Je potřeba mít ale na mysli, že nikdo nejsme dokonalý :-)

43 Tauri Tauri | Pátek v 18:52 | Reagovat

[42]:
Odpustit člověk musí chtít v každém případě, záleží, co všechno je ochoten tolerovat..Odpouštět je fajn, pokud druhý člověk pochopí, jak jednal. Pokud věří, že vždycky mu bude odpuštěno a pojede dál tu svou, tak ať, ale bez druhého. Ono neodpuštění je jen forma trestu pro druhého..nakonec je to trest jen pro nás. Je to jen uražení našeho ega, co si to kdo dovolil..

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama