Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Moje zkušenost s kurzy tantry. Otřesná pravda, kterou vám na letáčku neřeknou. / Doporučuji

4. listopadu 2017 v 0:54 | Alue K. Loskotová |  Zasvěcení a jiné sekty
Článek je určen výhradně dospělým čtenářům 18+
Pokud i vy máte hodnotnou zkušenost která by mohla druhým lidem pomoci či je obohatit na jejich cestě,
ráda vám dám také prostor v některém z příštích článků. V případě potřeby mi napište.

Ahoj všichni čtenáři Aluščina blogu. Nedávno tady vyšel článek o rizicích různých esoterických či spíš pseudoduchovních kurzů a Aluška vyzvala čtenáře, kteří mají k tématu co říci, aby se také zapojili. Tak se i já připojuji se svojí troškou do mlýna a sepíšu pro vás článek o mých zkušenostech se specifickým druhem "duchovních" kurzů a to jsou kurzy tantry. Předem varuji, že to není pěkné čtení a pro některé to bude určitě šokující a nechutné, budu se snažit to podat co nejcitlivěji, ale zároveň nebudu skrývat, co jsem viděla a prožila. Všechno co zde napíšu vychází z mojí osobní zkušenosti, nejsou to žádné pomluvy, neuvedu ničí jméno, ani název ani místo konání kurzů. Vše, co se dočtete, je mnou prožitá realita.

Článek bych ráda věnovala všem, kdo slyšeli o kurzech tantry či tantra masáží a uvažovali o účasti na těchto kurzech - tak pro ně, aby viděli i odvrácenou stránku, o které se na pozvánce na kurz nedozví. A dále pro ty, kdo si podobnými kurzy prošli a nesou si z nich špatné zkušenosti anebo třeba "jen" neodbytný nepříjemný pocit, že možná ne všechno, co se tam odehrálo, bylo v pořádku.



Co jsou to tantrické kurzy a co se na nich odehrává?
Kromě jednorázových kurzů různých tantra-cvičení existují i tzv. tantrické školy nebo série seminářů, které trvají rok až dva roky, kde se setkává pořád ta stejná skupina účastníků a společně na sobě "pracují". Měla jsem tu čest si projít jedním takovým dlouhodobým "výcvikem" u jednoho v ČR dost populárního zahraničního lektora. Je to na první pohled milý pán, na svůj věk pozoruhodně vitální. Dlouho jsem přemýšlela, co mi na něm nesedí, když se zdá být tak fajn, když mluví se skupinou nebo individuálně, vždycky zachovával svoji úroveň a mluvil velice kultivovaně a chytře. Až jednou jsem se šla v létě vykoupat do jezera a on jel zrovna sám v lodičce blízko břehu. Já jsem tam stála a chystala se do vody. A on na mě: "Chceš svézt?" A já se úplně lekla najednou toho tónu a podtextu, který byl cítit. Taková slizkost a odpornost, že mi to začalo být jasné. Rychle jsem odsekla že ne, že se jdu koupat a mazala jsem daleko od něj. Tak jsem si začala dávat věci do souvislostí.

Tento kurz byl pro muže i ženy, pro páry i nezadané. V popisu kurzu bylo, že některá cvičení mohou být erotická, ale že nikdo nebude k ničemu nucen. Když jsme přijeli na první setkání (celkem jich bylo asi pět), na začátku to bylo jenom - meditace, povídání, pak kreslení s cílem pochopit a zpracovat nějaká vnitřní traumata. Přijížděli tam lidé s psychickými problémy a zároveň s touhou po prohloubení vztahu s partnerem, s touhou najít partnera a přestat být zablokovaný, vyřešit si své komplexy, poznat sebe sama, vyřešit si rodinné problémy, zkrátka klasické problémy, které lidi řeší, a to vše se na kurzu řeší v kontextu sexuality, čili skrze cvičení, která pracují se studem, snaží se dostat k traumatu a znovu jej vědomě projít, prožít a zbavit se ho. To všechno zní logicky a lektor o tom uměl moc poutavě vyprávět, bylo vidět, že má všechno odžité a že má letité zkušenosti se zpracováním vlastních traumat, protože sám měl těžké dětství. Bylo velice snadné začít mu důvěřovat, protože jednak byl skvělý řečník a také působil velice lidsky.

Kurz začínal pozvolna jak jsem říkala, meditacemi a pak se začala přidávat různá cvičení. Nejprve jsme se měli celá skupina svléknout. Pak jsme se měli navzájem osahávat. A nakonec došlo i na to, na co teď myslíte, ano. Vždycky nám zdůrazňovali, že máme znát své hranice a že nemusíme akceptovat všechno, jenže efekt skupinového myšlení fungoval tak, že když jste se první a druhý den nesvlékli ale všichni ostatní ano, tak jste se třetí den s úplnou samozřejmostí svlékli taky. A jak šla cvičení dál a dál, tak jsem viděla, že bez té nahoty by se člověk ani nemohl účastnit těch následujících cvičení, takže oni stejně počítali s tím, že nakonec poslechnete a uděláte co ostatní. Šlo to přes nahotu, osahávání s kým se vám to líbí až po intimní seance.
Představte si, že je šedesát lidí ve skupině, ti se dají do skupinek po pěti v jedné obrovské místnosti, každá skupinka dostane žíněnku, tam si jeden z těch pěti lehne, řekne ostatním, co můžou a co ne, a ti ostatní mají dvě hodiny na to, aby toho člověka osahávali, a mnohé další. Během tohoto dění se místnost zaplnila zvuky, příjemnými i méně příjemnými, křikem, pláčem, a na to se vždycky říkalo, to si léčíš trauma, to je v pořádku, prožij si ty emoce...a jelo se dál.

Bylo tam mnoho párů, které plánovaly v kurzu prohloubit svůj vztah, ale skončilo to tak, že ve cvičeních třeba ani nebyli spolu a všechny tyto věci tam dělali ve dvou různých skupinách v jedné místnosti. Tím se "léčila" žárlivost a majetnictví. Došlo i k tomu, že žena jednoho účastníka se tam před jeho očima vyspala s někým jiným. Její muž brečel a říkal že tohle už je moc, proč mu to dělá, proč to nemůžou vyřešit normálně a ona mu na to řekla, že nemůže být bez sexu. Ti dva se pochopitelně rozešli a muž z kurzu odešel ještě před ukončením.
Takových párů tam bylo víc, během cvičení jste se mohli beze všeho s někým vyspat, bez ohledu na to, jestli ten člověk tam měl partnera, prostě všechno dovoleno a hrajte si, objevujte, tohle je léčení, říkali nám. Nebo tam byli nezadaní chlapi a ačkoli vykládali něco o duchovním rozvoji, tak se časem ukázalo naprosto nepřehlédnutelně, že si tam jezdili pouze za….t.

Říkáte si, jak je možné, že dospělí lidi, co mají rodiny, jsou chytří, většinou bohatí (toto byl zrovna dost drahý kurz a jezdili tam zámožní) se nechají takhle zmanipulovat?
Ono to totiž probíhalo velmi pozvolna a nenápadně. Kdyby nám hned první den řekli, že se máme nazí osahávat na žíněnkách, tak by to nikdo neudělal. Seance byly prokládané přednášením lektora (nebo guru, chcete-li, ale on sám se tak nenazýval) kde nám vždycky vysvětlil, co budeme dělat a proč. Dokázal lidi velice dobře naladit na svou vlnu a přesvědčit. Několikrát nám kladl na srdce, ať po příjezdu domů nikomu neříkáme, co se tam dělo, protože by nás ostatní lidi zvenku nepochopili, že toto pochopí jenom ten, kdo to zažil a že jsme jedna velká rodina která má své tajemství, které je důvěrné.

Asi v polovině kurzu jsem začala mít pocit, že toto nikam nevede. Páry kolem řešily krize, můj partner a já jsme se pochopitelně odcizili a pak se zase vášnivě dávali dohromady (naštěstí k nevěře v přímém přenosu nedošlo, aspoň to jsme dokázali ustát). Bylo mi divné, že lektor s jednou ženou individuálně před celou skupinou řešil její "problém" ohledně toho, že je moc namachrovaná, ona se tam sesypala a upadla do deprese. Na dalším kurzu za dva měsíce ale pořád v té depresi byla! On jí vůbec nepomohl, normálně ji zničil a nechal ji tak, a ona mu tolik věřila že se v tom dobrovolně utápěla s tím, že je špatná.
Začalo mi být divné, že se nic nikam neposouvá, lidem se říkalo, že si řeší problém, ale oni ho nikdy nevyřešili, byli na tom stejně! Říkalo se tomu, že "jsou v procesu". "Já mám teďka nějakej proces, zase to frčí." "No, ale tos ještě nezažil semináře s… (doplňte jméno)…, to je teprv fičák".
Začala jsem chápat, že ti lidi to mají jako drogu, kterou jim lektor ochotně servíruje a jeho strategie je, prodávat pseudoduchovno spojené se sexem (to naláká dost lidí) zabalené do luxusního balíčku (pro luxusní zámožnou klientelu) a "na úrovni" (lektor byl vystudovaný psycholog, který se učil od jednoho slavného indického gurua a navíc uměl vybraně a přesvědčivě hovořit v psychologických souvislostech, takže ti účastníci mu skutečně upřímně věřili, že to, co dělá, je dobré, že je to někam posune a vyléčí z traumat či zlepší vztah).

Jenže ti lidé asi neměli žádnou sebereflexi, jinak si to neumím vůbec vysvětlit! Jinak by si asi kladli otázky, proč to všechno, proč tam mají trápit partnera a předhazovat mu, že žárlí když oni si užívají v té samé místnosti s jinou, ptali by se, proč nejsou výsledky a hlavně by měli taky snahu něco sami pro svůj rozvoj udělat!
Namísto toho jsem o přestávkách slyšela jen tlachání jako v hospodě u piva a předhánění se v tom, kdo má více duchovních zážitků, kdo byl na jakém semináři, kdo už byl v Peru na ayahuasce a kdo zkoušel houbičky. Byl to prostě takový luxusní zážitkový kurz pro českou pseudoduchovní "smetánku".
Pak jsem se doslechla, že i náš lektor se účastní rituálů s ayahuaskou. Začala jsem mít vážné pochybnosti. Na poslední kurz jsem nechtěla jet, řekla jsem si, že už toho bylo dost a že toto nemám zapotřebí. Slušně jsem sdělila, že to pro mě není.

Lektor mě začal přesvědčovat, jak to ostatně dělával se všemi, kdo chtěli odejít. Že to je moje ego a že se vyhýbám řešení svých problémů, že jsem zablokovaná atd. Rozhodla jsem se, že pojedu a řeknu jim osobně, co si o tom myslím.
Na posledním kurzu z této ďábelské série jsem tedy počkala na vhodný okamžik, kdy jsme jako obvykle při povídání seděli v kruhu a sdělila, že jim mám co říct. Cítila jsem v ten moment proud energie, jaký cítívám, když něco důležitého říkám a kdy cítím, že to je pravda. Úplně jsem se třásla, ale ne ze strachu, ale z té energie.
Řekla jsem té skupině šedesáti lidí, že to, co se tam děje, je řešení uměle vytvořených problémů, že to ve skutečnosti žádné řešení není a že lidem to způsobí nové problémy a nová zranění namísto vyřešení těch starých. Že není normální, aby byl někdo od prvního kurzu do posledního, během roku a půl, permanentně ve s….čkách. Že tomu programu nevěřím a že nevěřím lektorovi, že se mi to nelíbí a stojím si za tím.
A bylo ticho. Nikdo nic neřekl, až lektor. Obrátil se na mě s tím, že mám velké ego, že se bráním a že mám vážný problém a že je připraven ho se mnou řešit, pokud budu souhlasit. Já jsem nehnula brvou, věděla jsem jistě, že když kývnu, úplně se propadnu a ztratím se sama sobě. Ale bylo to snadné, protože já už jsem se rozhodla a byla jsem si jistá, že mám pravdu já a ne ten manipulátor.
Tím to pro mě skončilo. Po dvou dnech jsem si sbalila věci a už s těmi lidmi nejsem v kontaktu. S partnerem jsme se rozešli. Nikdo se před skupinou nepostavil na moji stranu, tak jsem myslela, že jsem jediná. Ale po kurzu za mnou přišli asi tři účastníci a říkali, že to cítí stejně jako já, ale nic neřekli protože…. ani už nevím proč. Jiní na mě plivali.
Lektor mi před mým odjezdem sdělil, že jestli budu někde vykládat, že jeho škola je "bullshit", tak ať si uvědomím, že mluvím o sobě. Nekomentovala jsem to. Přišlo mi, že to celé je podvod, že ti lidi co tam jezdí jsou zbabělci a že sami sebe obelhávají.


Kdo je tantrik?
Dovolte mi malé zamyšlení o tom, kdo je to, podle mých pozorování, "tantrik". Jsou asi tři druhy. Ten první je upocený, moc o sebe nedbá, prdí před vámi, je vegan a obráží všechny možné kurzy. Povoláním je nejčastěji masér nebo terapeut (nepochopila jsem, kdo by se nechal masírovat od smradlavého prdícího individua). Sbírá osvědčení z duchovních kurzů. Tento typ si dost věří a neustále vám hlásí, jak na sobě pracuje a kolik má tantrických milenek. Druhý typ je od pohledu člověk, který má mindrák, má nejistý a provinilý pohled a objíždí kurzy proto, aby na sobě pracoval. Nechá si všechno líbit a říká, že hodně věcí ještě nemá zpracovaných. Neustále omílá své nešťastné dětství / dospívání / jak mu ublížili rodiče nebo kamarádi ve škole. Třetí typ je seriózní, velmi sebevědomý, luxusně oblečený a hmotně zajištěný. Jezdí na ty nejdražší kurzy se zahraničními lektory. Má pocit, že čím dražší a slavnější lektor, tím rychleji získá duchovní osvícení. Už byl v Peru a Brazílii u šamanů a za měsíc jede zas, ale ne jen tak k nějakým komerčním šamanům nýbrž k těm co to dělají jako jediní správně. Má manželku, děti a mnoho milenek. Pokročilí tantrici (co se tomu věnují dlouho a například to i sami v nějaké míře učí) mají jeden společný rys, a to je jakási slizkost. Mají tendenci vás na přivítanou objímat a líbat a automaticky předpokládají, že toto vítání provozujete taky.

Zbývá ještě dodat, že mnoho z účastníků tohoto konkrétního kurzu je samo lektory nebo terapeuty a mnohdy i dost slavnými v naší republice. Mnohým z nich se rozpadlo manželství, jiní žijí i v pokročilém věku jako singl a mají akorát milenky nebo milence, které po měsíci až půl roce střídají. Nedaří se jim ve vztazích. - Tak ty semináře jim asi moc nefungují, že? - Asi jich ještě obrazili málo.

Mechanismus této "seminářové turistiky" funguje tak, že lidi jedou poprvé, podruhé, jsou zpočátku nadšení z nějakých nadpozemských zážitků a pak už nemůžou přestat, potřebují ještě tento kurz a pak ještě další, kde už si konečně vyřeší to a to. Jenže nikdy nic nevyřeší. Je to past. Jedete si dobít baterky a po nějaké době to zase potřebujete, tak seženete peníze a jedete zase meditovat, a příště jedete naučit se ještě jinou "techniku". Po několika letech ježdění na kurzy většinou tito lidé mají pocit, že už těch osvědčení mají dost a sami začnou pořádat své semináře, kde své naučené programy předávají dalším lidem. Tak si vlastně vyrobí továrnu na energii, místo aby jezdili meditovat na cizí kurzy, tak vedou své vlastní a nechávají si za to platit. Nejčastěji se prezentují jako terapeuti, tantra maséři, lektoři meditací nebo všelijakých podobných duchovních technik. A jakmile si na tom postaví živnost, tak už v tom jedou i existenčně, je to jejich obživa, pohodlný životní styl, životní filozofie, mají v tom své přátele a pak už opravdu horko těžko někdy prozřou, to už je v tomto stadiu skoro nemožné. A jakmile začnete zpochybňovat jejich praktiky, ohrožujete jejich existenci a oni se postaví proti vám.

Co je to vlastně tantra?
Tantra se nám v západní Evropě prezentuje jako duchovní učení z Indie, které je přizpůsobené pro moderního člověka, Evropana. Co bylo původní tantrické učení v Indii se asi nikdy nedozvíme, ale co jsem zjistila o evropské tantře je to, že je to učení překroucené, každý lektor si z něj v podstatě může udělat co chce a často slučuje techniky skupinových meditací (nejvíce podle Osha) a jiných terapií které kopírují rodinné konstelace, individuální terapie, velmi často masáže, v podstatě s čímkoli se to dá zkombinovat a všechno se propojuje se sexem. Účelem je, podle těch, kdo tantra kurzy nabízí, vyléčit sexuální traumata, zbavit se studu, být lepší milenkou nebo milencem, získat kvalitnější prožitek při milování, získat atraktivitu a osobní a duchovní růst.

To, co většina tantrických adeptů na kurzech hledá - pocit hlubokého souznění a lásky v partnerství, zbavení se tíživých traumat a svobodné prožívání vlastní sexuality - jim kurz stejně není schopen dát, protože toto jsou věci, které přicházejí jen pokud jste psychicky zdraví a vyrovnaní, máte rádi sami sebe a jste schopni si věci uvědomovat a ne se pořád za něco schovávat, hrát si na duchovní rozvoj a spoléhat se na nějakého guru, který vám řekne, jak na to.
Tyto kvality se podle mých zkušeností začnou projevovat v dlouhodobém zdravém partnerském vztahu, kde je vzájemná úcta a důvěra a kde partneři mají zvládnuté základní věci jako je sebeovládání, úcta k druhému a zdravý vztah k sobě. Tantrické kurzy tomuto nenapomáhají. Hlubokou lásku v partnerství vám určitě nepřinese promiskuita ani to, že budete partnera záměrně trápit nevěrou!!!

A výsledek?
Výsledkem kurzů tantry podle mých dlouhodobých pozorování jsou lidé neuvěřitelně promiskuitní, nezodpovědní, kteří se neštítí zranit svého partnera ve jménu "osobního rozvoje". Nebyla jsem svědkem žádného osobního růstu u spolu-účastníků, naopak byla vidět stagnace a neschopnost si uvědomit a přiznat si jádro problému. Neustále se spoléhali na vnější autoritu, která jim dá rozhřešení a řekne jim, co mají jak dělat, například jestli se s tím partnerem mají rozejít. Jelikož na kurzu nás učili "bez omezení projevovat své emoce a nic nepotlačovat", přijali účastníci za normu, že k vám můžou přijít a začít na vás sypat své emoce, křičet na vás u oběda nebo vás kritizovat a ponižovat, protože oni jsou přece tak vyspělí, že své emoce umí vyjádřit. Ve výsledku se z nich stali lidé labilní, bez sebekontroly, kteří se svými projevy přibližovali rozmazleným děckám. Jestli je toto slibovaný osobní rozvoj tak potěš koště.
(pozn. Alue: Vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka. Vaše osobní důstojnost končí tam, kde by narazila na důstojnost druhého člověka. Vaše projevování skutečných citů a emocí končí tam, kde by druhému ublížilo. Duchovní rozvoj není omluva ani ospravedlnění pro asociální chování, nebo chování na pomezí zákona. A kdo toto nepochopí, nikdy se ze svých mindráků nevyhrabe.)

A co já?
Po odchodu z tohoto kurzu, už je to pár let, jsem si na nějakou dobu dala pauzu od veškerého duchovna. Potřebovala jsem si sama srovnat věci v hlavě a dát se psychicky i fyzicky dohromady. Podařilo se. Jsem mnohem vyrovnanější než dřív, mám krásný dlouhodobý vztah s partnerem, kterého mi snad poslalo nebe (a který mimochodem stál celou dobu opodál a čekal, až vystřízlivím!). Doteď se mi stane, že mi vyplave z podvědomí nějaká myšlenka, o které vím, že je z té doby, že jsem se to naučila tam. Tak si ji zpracuju. Ale už je jich velice málo. Tato zkušenost mě na jednu stranu dost poznamenala, ale na druhou stranu jsem jí prošla se ctí, i když jsem se několikrát pustila do experimentů, které mi dnes přijdou nechutné a už bych je nikdy nechtěla opakovat, tak toho zpětně nelituji a jsem vděčná, že jsem pochopila o co šlo. Poznala jsem odvrácenou stránku pozlátka duchovních kurzů, pochopila, co s lidmi dělá manipulace, dnes ji dokážu dobře rozpoznat a lidi ve mém okolí varovat.
Přeji i vám, ať umíte dobře zvážit, komu se svěříte s důvěrou do péče. Pseudoduchovní kurzy a terapie mění lidem myšlení a v důsledku toho potom ovlivňují jejich jednání a osobnost a bohužel člověk potom v zaslepení může udělat chyby, které už nejdou napravit.

 


Komentáře

1 Ježovka Ježovka | 4. listopadu 2017 v 1:32 | Reagovat

No ani mi nemluv, jak se říká... O tantrickém sexu už jsem četla dávno, od začátku mi na tom něco nesedělo. Tak teď mám jasno. Popravdě mě nikdy nenapadlo tahat do milování cokoliv jiného než to co při něm cítím a chci cítit, natož hluboké duchovno. Protože mi připadá, že kdyby něco "hlubšího" při sexu přijít mělo, přijde to samo během něj, když jsou oba partneři připravení, a to stojí na hluboké důvěře a tak dále... Nikdy mě nenapadlo budovat naopak hlubokou důvěru a nevím co ještě jen skrze sex. Natož si skrze něj léčit traumata. Já si NEUMÍM představit, že bych s partnerem šla na nějaký takový seminář, mám z toho trauma jen, když si to představím. Článek má v sobě hodně, zároveň mi připadá i docela smutný. Třeba někoho zachrání před podobnými hrůzami. Nechápu, co si lidé na těchhle seminářích myslí - vždyť nevěrou vztah rozhodně nespravíte :-( To už si radši s partnerem doma sednu ke stolu a s ledovým klidem mu upřímně a bez přílišných emocí(ale citlivě)řeknu, co si myslím, co mi vadí, o čem potřebuji mluvit a poprosím ho o jeho názor a jeho pohled na věc, zeptám se, jak by to řešil a případně opatrně probereme, z čeho vznikla ta minulá hádka. To je můj systém a když je partner ochotný spolupracovat, je to skoro vždy nejlepší co se dá dělat, alespoň pro mě. Tahle debata je dobrá i preventivně, prostě dvě rovnocenné upřímné bytosti si řeknou o tom, co cítí, i když je to někdy trochu bolestivé... Tohle ano, ale semináře? Ne. :-(

2 Renata Renata | 4. listopadu 2017 v 9:17 | Reagovat

toto je tak odporne,nechutne,  ze ked som si predstavila, zeby ma nejaka skupina ludi osahavala, tak na nich nakricim a uteciem, brrr. Ako na nejaky takyto kurz moze niekto ist a este grupac nazivo, fuj. Toho lektora by som pred odchodom kopla asi niekam este..Inak vsimate si tych duchovnych ludi a tie ich kecy vseobecne, ako svoje problemy  stale hadzu na nejake precistovanie, spracovavabnie, karmicke cistenie, kolektivne cistenie energii a pod. Minuly vikend nam tu bolo mnohym "na prd ", normalne to nebolo, zistli sme z coho vdaka ALue, ale duchovni ludkovia si to urcite vyhonodtili, ze mali vela nespracovaneho a cistili sa 8-O

3 Alue Alue | 4. listopadu 2017 v 9:18 | Reagovat

[1]:  Sexuální traumata a dětské zneužívání se dají vyléčit velice jednoduše. Člověk musí mít milujícího něžného partnera, který má trpělivost, pochopí to a který svým jemným hlazením postupně přepíše všechny destruktivní programy, kterých se člověk potřebuje zbavit. Může to trvat půl roku nebo rok, podle toho jako moc je situace vážná.
V žádném případě se to nezlepší tím že se to bude řešit s někým cizím a když na tebe budou sahat cizí lidé, to je přesně opačná cesta a naopak to původní trauma se aktivuje a posílí. Jenomže to, že se při tantře naženou cizí nazí lidé do místnosti kde spolu smilní, opravdu jako pozorující zvenku nevíš, tváří se to pro naila spíš jako meditativní cvičení pro páry či tak nějak.

A co se týče vycházení s partnerem, u chlapa je to velmi jednoduché. Chlap potřebuje lásku a neustálý obdiv, potřebuje se cítit jako chlap, nesmí být ponižován a žena vedle něj musí být krásná  a působit žádoucně, aby věděl že si ulovil dobře. Pokud mu žena tohle nedokáže dát, protože třeba ten chlap je padavka a neumí se o sebe postarat, tak ať si najde jiného, zase nemá smysl za každou cenu zachraňovat cokoliv. To samé pokud chlapa partnerka ponižuje protože je to zakomplexovaná kr.. tak venku čeká milion dalších. 8-)

4 Renata Renata | 4. listopadu 2017 v 9:20 | Reagovat

ozaj, nepozerali ste  serial Sex v meste? tam tie 4 holky isli raz na kurz tantrickej masaze, bola to sranda :D

5 Alue Alue | 4. listopadu 2017 v 9:21 | Reagovat

[2]:  Díky no... snažím se si prostě věcí všímat.

Já bych se taky nesvlíkla :-D no ale já bych tam hlavně ani nešla, i kdybych třeba v nějakém paralelním vesmíru uvěřila tomu že mi tam pomůžou, tak jsem přílišný introvert na to, abych to řešila s cizími. Vlastně si neumím představit že to tam něco před cizími fakt řeší. O_O

6 áťa áťa | E-mail | 4. listopadu 2017 v 9:45 | Reagovat

Fůůj to je naprosto odporné :O jak tomuhle může někdo uvěřit? Jasně, že to je jen o tom, že tam chodí "...nezadaní chlapi a ačkoli vykládali něco o duchovním rozvoji, tak se časem ukázalo naprosto nepřehlédnutelně, že si tam jezdili pouze za****t."

7 Ama Ama | E-mail | 4. listopadu 2017 v 9:58 | Reagovat

Podle textu to vypadá na tohohle lektora http://www.maitrea.cz/alan-lowen. Myslím, že není důvod být v tomto případě útlocitný a nezveřejnit jeho jméno. Nabízí lidem nějakou službu, tak by měl ustát její negativní recenze jako profík. On taky podle popisu není útlocitný ke svým klientům, tak nechápu, proč by měl být zvláštně šetřen.

Cosi shnilého se provaluje z české tantry po letech ven: klientka podla trestní oznámení na Richarda Vojíka (http://www.denisaarichard.cz) pro sexuální zneužívání během terapie. Je o tom diskuse na FB, viz třeba profily https://www.facebook.com/michaela.zavrelova.5
nebo
https://www.facebook.com/petr.havlan.5 - post 24. 10., kde zveřejnil příběh poškozené Pavly s Richardem Vojíkem.

Inspirativní jsou taky články Vojty Jisty Chládka o hranicích, které v tantrických kurzech a u jejich účastníků nejsou zdravě definovány, např. https://www.facebook.com/vojta.chladek/posts/10154719189760388

8 R@d€k H@mr$mid R@d€k H@mr$mid | 4. listopadu 2017 v 10:08 | Reagovat

Kvalitní článek. Jak se někdo nazve guru nebo duchovní učitel, je to nějakej zamindrákovanej vocas. Život je totiž úplný a sám sebe vysvětluje. Netřeba kurzů. Ale lidi jsou rádi, když jim někdo říká, co maj dělat a ještě radši si pak stěžovat na toho, kdo jim to řekl. Každej, kdo mi slibuje návod na štěstí je podezřelej.

9 Alue Alue | 4. listopadu 2017 v 10:19 | Reagovat

[8]:  ,,duchovní učitel" si může o sobě napsat kdokoliv, protože ve své podstatě pro tebe může být učitel naprosto kdokoliv koho v životě potkáš, nikdy nevíš čím tě obohatí. Pro mě je duchovní učitel i každé z mých čtyř morčat, když je hladím a když mi do života přináší klid, optimismus, radost a vděčnost.
Proto si myslím, že kdo sebe nálepkuje jako ,,duchovní učitel" nepochopil vůbec nic a ve své aroganci se domnívá, že ostatní ho neučí.

10 budoucí "učitel" budoucí "učitel" | 4. listopadu 2017 v 10:32 | Reagovat

[9]: Tvůj komentář mi připomněl, jsem na učitelství prvního stupně a pokud se mi podaří přežít, rozhodně nechci pracovat nikde jinde, než na Waldorsdké škole (nebo na podobné alternativní, kde se neznámkuje). Já totiž ani nechci být pořád "učitel". Chci aby mě děti vnímaly jako průvodce v povinném vzdělávacím systému. A to ještě nevím, jaké metody budu používat nebo jestli nakonec nebudu tvrdě prosazovat domácí vzdělávání, což je vysoce pravděpodobné. Učitel si tam pořád něco tlachá, pak za to co natlachal dává známky a absolutně ignoruje opravdové potřeby dětí, jejich zájem o to, co se chtějí skutečně učit a tak se zabíjí chhuť se doopravdy učit.

11 boudíc "učitel" boudíc "učitel" | 4. listopadu 2017 v 10:34 | Reagovat

[9]: a taky myslím, že dětem budu občas říkat, že ony vlastně učí mě :D

12 Satakieli Satakieli | 4. listopadu 2017 v 10:39 | Reagovat

Výborný a přínosný článek, díky 👍

13 martin martin martin martin | 4. listopadu 2017 v 12:57 | Reagovat

Smutné. Kolik to vlastně stojí? Jestli to je dražší, než si zajít do bordelu nebo nějakou swingers party?

Jinak super článek, je dobře, že o tom lidé začínají mluvit.

14 Jirka Jirka | 4. listopadu 2017 v 13:04 | Reagovat

Díky autorce článku za zkušenost.
Snad k tomu není moc co dodat, než co dodala Alue: "Vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka." Neubližovat, neponižovat druhé ani sebe ...
Přesto: Mystérium sexu je skutečné, sexualita skutečně je způsob jakým se dotýkáme hlubokých sil v nás samých a způsob, jakým se velmi hluboké síly dotýkají nás. Snaha s tím pracovat, něco na tom pochopit či prožít, nemusí být sama o sobě špatná ani neužitečná. Bez ohledu na to, jak špatně na to někdo jde, jsou tam nějaké původní, pravé hodnoty, kvůli kterým vlastně ty napodobeniny typu moderní evropské "tantry" vznikají.
A kdo měl to štěstí, že někdy dokázal ve skupině důvěryhodných lidí trochu posunout hranice konvencí a intimity, aniž by se někomu ubližovalo či ponižovalo a dělala se z lidí jen šu.jící zvířata, ví, že jde o cenné a dobré zážitky, i když nejde o grupáč. Jen je to další skutečná, pravá hodnota, skupinová důvěra a sdílení je krásná dobrá věc, pokud je pravá, ze srdce a nejde za hranici lidské důstojnosti.
A tak lze chápat, že tu máme dvě hluboké oblasti, sexualitu a lidskou důvěru a vzájemnost, které se obtížně získávají v pravé čisté podobě. A proto se pochopitelně objevují jejich komerčně zneužívané padělky, jako u většiny jiných cenných věcí, počínaje "smetanovou" zmrzlinou z palmového tuku a konče božským osvícením z trochy LSD. Ale ty pravé původní hodnoty stále jsou skutečné.

15 Renata Renata | 4. listopadu 2017 v 14:17 | Reagovat

V podstate ale takyto "duchovni" lektori, ako je pan z tatnrickeho kurzu nie su taki nebezpecni, lebo okrem pohlavnej choroby, pripadne rozchodu s partnerom po tejto spolocne absolvovanej divocine nic az tak zavazneho nehrozi. Horsi su ti duchovni guru ako u vas v CR ta pani Iva /neviem cia/ co perlila v Cesty k sobe - vse je jak ma byt, nesmite se nicemu branit, neklast odpor, aj co sa tykalo najazdu migrantov sa takto vyjadrila a tiez  pani Blechova, ktora tuto temu riesila ako karmu, ktoru si musime pretrpiet a ze celkove nase europske zeny su tak pysne a namyslene, ze vyslovene potrebuju si nieco taketo zazit /narazala na zivot zien v moslimskych krajinach/, ze to by ich naucilo pokore a ine nezmysly a este jej to magori lajkovali a dakovali za vyborny clanok, no tak takym zelam prijemne "obohacovanie". Toto su fakt uz nebezpecne vyplachy mozgov, je to akoby mi horel dom a ja to podla ich ideologie mam nechat tak a byt v klidu a v klidu to prijmout, lebo to potrebujem zazit,ake je to asi byt bez strechy nad hlavou,  hlavne sa nebranit a poddat sa tomu.. Tak nejaky psychopati, par samozvanych vladcov sveta tu s nami rozohrali nepeknu hru a realizuju ju  podla svojich choromyselnych predstav a ja sa mam tvarit, ze vojna, migranti, a ine zlo co sa deje podla niekoho planov je cistenie mojej karmy..Tak toto teda  NIE !

16 :) :) | 4. listopadu 2017 v 20:01 | Reagovat

Jezisi, pardon, ale tohle uz je jako moc...to snad nemuze nikde ani probihat ne? to preci ty lidi mohli jit radsi do normalniho bordelu a je to, vyslo by je to uplne stejne, ne-li lip...Nebo jestli maji chut delat takovyhle nechutarny, tak jsou seznamky apod. Jako sahat na cizi lidi bych urcite nechtela a aby sahali oni na me??? Ja preci nejsem nejakej hadr se kterym si kazdy muze delat co chce...Dovoluji na sebe sahnout jen nekomu. Nehlede na vsechny ty nemoce co si mohli prenest a na to jak moc si mohli od druhych nechat pekne zpackat energie tim vsim osahavanim...Uprime jsem si teda tantru a kurzy s tim spojene predstavovala uplne jinak...A jeste to stoji takovy prachy. Dobre, ze to vim. Jinak se mi moc libi Alue, tvoje poznamka k tomu, ta je maximalne dokonala, a taky ten komentar o tom jak pises, ze se umi prepsat ty negativni sexualni zazitky spolu s partnerem kdyz je milujici a citlivy, to je uplne presny, mam na to stejny pohled a i jsem si driv rikavala, ze kdyby me neco zleho potkalo, tak ze s nynejsim partnerem bych to resila presne, tak jak si to napsala :) super clanek!!

17 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 4. listopadu 2017 v 21:18 | Reagovat

Už z minulého článku na tohle téma jsem byla docela otřesená, ale tohle je hnus :D Až se divím, kolik lidí je schopno do toho jít, pro mě naprosto nepochopitelné. Já jsem zase opačný extrém, nemám ráda moc pohled na lidskou kůži a doteky a cítím se nepříjemně i když nosím tílko, protože nejsem dostatečně zahalená, takže takové kurzy by mě asi dost poznamenaly.

18 Ayeri Ayeri | 4. listopadu 2017 v 22:03 | Reagovat

Hezky napsáno. Ale je to teda humus. Já bych měla dost velkej problém se před cizíma lidma svlíknout, natož něco víc. Naprosto nechápu ty lidi, který mají potřebu řešit svoje problémy na seminářích přes lektory. Já mám vždycky potřebu si nabít hubu sama :D

19 LenkaL. LenkaL. | E-mail | 4. listopadu 2017 v 22:53 | Reagovat

3) První odstavec - tak na tohle jsem přesně myslela, když jsem četla tento článek.

Vždyt snad musí být naprosto jasné, že když měl někdo sex. trauma, tak od cizí osoby mu to nemůže pomoci a naopak to zhorší situaci. Já to prostě nechápu, co je tohle za lidi...jak jim to jako v hlavě nefunguje, nesepne. Ptala jsem se vubec, jak je tohle možný? Jako kdyby to byl blbý vtip.
Za autorku jsem ráda, že si vše uvědomila a odešla z této skupiny a také za sdílení příběhu. Silná káva.

Lidi by si měli o tom víc zjistit, když už na něco takového jdou nebo je mnohem více metod, možností. Stačí jen hledat. Navíc, si z tohoto článku ještě více uvědomuju, že je vážně důležité věřit sám sobě a svým pocitům, intuici a když mi je něco nepříjemný ( i od nejlepšího kamaráda), tak se umět ozvat. Říct si, takovou cestou to nechci, určitě jsou i jiné možnosti. Nakonec si vlastně člověk sám rozhodne, to co udělá.

20 Alue Alue | 4. listopadu 2017 v 23:00 | Reagovat

[15]:  ,,Jsme namyšlené pipky, oni nás naučí se slušně oblíkat/chovat" ... wtf. Pěkná vlastizrada. Za tohle by se mohlo zavírat, ne chválit.

21 Aťa Aťa | E-mail | 4. listopadu 2017 v 23:18 | Reagovat

Niekedy viac platíme ako tušíme, citujem:
"Znamená to, že pri každom pohlavnom styku muž okrem odtlačku svojich Obrazov Ducha a Krvi stráca ešte aj rok života?
Ak žije so ženou, u ktorej je on prvým mužom v jej živote, tak len prvý raz stráca energiu 1 roka, bez ohľadu na to, koľko kontaktov so ženou bude mať do narodenia sa dieťaťa. Po narodení dieťaťa, pri nasledujúcom kontakte dáva žene energiu 9 mesiacov na narodenie sa druhého dieťaťa a tak ďalej. Ale ak muž vedie voľný pohlavný života, tak pri každom pohlavnom kontakte dáva každej žene energiu 1 roka svojho života."
Vybrala som to z rozhovoru na https://www.tartaria.sk/zaklady/zakony-rita/3-pater-dij-hlavny-rec-slovanov-v-rozhovore-o-telegonii

22 mariankosnac mariankosnac | 5. listopadu 2017 v 5:45 | Reagovat

[15]: To zlo (imigranti atď...) čo sa deje môže mať súvis s karmou ale nejedná sa o karmu jednotlivca - moju/tvoju ale o karmu spoločnosti! Takže i keď bude spoločnosť dostávať na frak, každý jednotlivec sa môže brániť. Tvrdiť že sa nesmieme ničomu brániť a máme sa všetkému poddať je samovražda.

23 Alue Alue | 5. listopadu 2017 v 8:49 | Reagovat

[21]: to je ale hovadina...

24 Daisy Daisy | 5. listopadu 2017 v 9:21 | Reagovat

[15]: Této paní Ivě úplně propadla moje kamarádka a je to dost smutný pohled-i na to,když ji partner bije si sama odpoví "všechno je dobře"!?!Je to pro ni asi "jednodušší",než něco sama řešit. O_O A z přednášky paní Blechové jsem odešla po té co mně řekla,že jsem ještě slabá a musím zesílit☺Odpověděla jsem totiž na otázku, jak bych se zachovala,kdybych doma potřebovala přestěhovat ledničau, že bych poprosila manžela a společně bychom ji přestěhovali-chyba!!!!Opravdu silná žena  (ale ne fyzicky :-D ,i když přestěhování lednice je makačka :-) )už partnera k ničemu nepotřebuje! A k tomu se přidal její "duchovní partner",který po vykládal, jak si Zdenička sama odvezla ze stavebnin několik palet obkladů pro její egyptského lázněmi, zatímco on doma připravoval palačinky pro jejich babi ???Tak takhle jsem si naběhla naposledy ☺

25 tauri tauri | 5. listopadu 2017 v 9:37 | Reagovat

[21]:
Ano, při pohlavním styku přenese muž ženě energii k tomu, aby mělo dítě energii do začátku, s tím ale má i vibrace otce. Ale neztrácí tím otec roky života..Je to energie mana, která se zase doplní. Proto partnerovi při orgasmu dojdou baterky a chce se mu spát a žena je najednou nabitá a chtěla by si tak povídat..Jenže žena si myslí, že muž je slaboch a nic nevydrží..Bohužel ji dal co měl..většina nedorozumění je jen z nepochopení situace :(

26 Daisy Daisy | 5. listopadu 2017 v 11:30 | Reagovat

[24]:...omlouvám se za chyby,díky "chytrému"mobilu 😐

27 Renata Renata | 5. listopadu 2017 v 12:00 | Reagovat

Marian Kosec, nesuhlasim ,ze migranti v Europe  su karma spolocnosti. Toto je umelo riadene aj financovane, nie je to prirodzeny dej /karmicky/. Navyse cesi a slovaci  sme nikdy nikoho neutlacovali, vzdy sme boli pod niekoho nadvladou, nikomu nic nedlzime, len si to musia ludia konecne uvedomit, ale asi im je to fuk.. Daisy , chcem tu Blechovu  vidiet vynasat si chladnicku po schodoch :D,  pride mi to ako ten novodoby vyplach mozgov, ze gender neexistuje, idu to tlacit v skolach ceskym detom /dnes som to citala/ uvonili nato hromadu financii, treba z nas vytvorit bezpohlavne bytosti /vedomim/, alfasamcom z Afriky to urcite vraviet nebudu... Pani Blecha je silna manipulatorka a vidis , dari sa jej oblbovat a este jej zato platia asi hodne, ze si zato mohla zriadit egyptske lazne, co sa nimi v jednej relacii chlubila. Skromnost jej isto nechyba. Ma ciganske rysy tvare, takze obelhavat je jej prirodzena vlastnost. Toto nie je duchovny clovek, neposobi prijemne na mna.

28 mariankosnac mariankosnac | 5. listopadu 2017 v 12:16 | Reagovat

[21]: Tak to by vysvetlovalo prečo ženy žijú dlhšie ako muži :-D

29 iri iri | E-mail | 5. listopadu 2017 v 18:07 | Reagovat

Souhlasím. Jistá paní Iva jakoby si přála, ať neználkové padají do těch jam.
Povídání s pí Blechovou jsem vyslechla na Cestách k sobě. Vážně tam hlásala, že ženy mají mít víc pokory a přišedší je tu pokoru naučí. Naštěstí takový názor není nutné sdílet s touto koučkou. Ta má za sebou život s alkoholikem a bitím. Stejně zcela určitě pokorná není a vždy by se bránila.

30 Alue Alue | 5. listopadu 2017 v 18:24 | Reagovat

[27]:  Ať si kdo věří čemu chce, ženská je oproti chlapovi prostě fyzicky slabá a neutáhne to co on, k životu ho potřebuje a hotovo. Já už posiluju třetím rokem, konečně zvládám práce ze kterých jsem dřív brečela bolestí a vyčerpáním, ale nakonec stejně když přijde chlap a zvedne to na co já jsem poctivě dřela a trénovala jako nic, jen tak bez tréninku, tak se můžu jít závistí zakopat pod fialky. Tyhle nesmysly o tom že správná ženská chlapa na nic nepotřbeuje, se samy vyvrátí ve chvíli, kdy baba zjistí co všechno musí tahat sama, když chlap odjede na týden do řiti.

31 Verča Verča | 5. listopadu 2017 v 19:04 | Reagovat

fajn článek:-) tahle to přesně vypadá v mnoha centrech!

32 Alue Alue | 5. listopadu 2017 v 19:24 | Reagovat

[31]:  neříkej, tys to taky zažila?

33 Daisy Daisy | 5. listopadu 2017 v 20:26 | Reagovat

A co Mohendžodáro v Brně-Lažánkách?Máte někdo zkušenost?

34 Vika Vika | E-mail | 5. listopadu 2017 v 20:36 | Reagovat

[24]:Pokud se jedná o Ivanku Adamcovou,
tak je to jenom velké nepochopení toho, co říká.Bránit se samozřejmě můžete, ale tělem, což ona říká.Ale bez negativních emocí,  ne tak, že v tu chvíli pocítíte nějakou ošklivou negativní emoci, např. nenávist, vztek apod. protože tím si tak akorát zapíšete karmu, kterou Vám pak někdo v budoucnu opět musít vybít.
Je to jenom o pochopení. Jestli to ještě nemáte pochopit, tak to nepochopíte a budete si myslet, že říká nesmysly. Jsme jednota, není žádný nepřítel, je to tu taková hra... :-)

35 Daisy Daisy | 5. listopadu 2017 v 20:44 | Reagovat

[27]:Taky mě docela překvapilo,že pí.Blechová má pod posledním videem na Cestách k sobě, že k videu není možno vkládat komentář :-!Asi by tato Supermanka neunesla,co by se tam mohla dočíst,tak to má takto ošetřené :-P

36 Daniela Daniela | 5. listopadu 2017 v 22:14 | Reagovat

[30]:Přesně tak. Mi se to navíc i líbí. Je to hezké, když něco nezvládám a chlap mi může pomoct. Cítím se pak žensky a on jako chlap a tak to má být. Jsme sice ve 21. století, ale to, co se dneska dělá z chlapů a ženských je proti přírodě. Rovnoprávnost ano, ale ne dělat z chlapů padavky a z ženských mužatky. No a paní Blechová říká sice občas hezké věci - něco se mi fakt líbilo a souhlasím s tím, ale třeba se mi už vůbec nelíbí, jak tvrdí, že žena, která potřebuje sex, ještě není dostatečně vyspělá duchovně a blá blá. A podobné věci, že ta, která touží po partnerovi, není ještě silná a je ještě závislá a bude moci najít duchovního partnera teprve, až po něm přestane toužit a nebude nikoho potřebovat a mít potřebu sdílet. Dřív jsem si říkala, že na tom něco asi bude, ale pak jsem si řekla, že je to přece taky proti přírodě ne? Nechtít sex je úplná blbost. Jí se to dobře řekne, když tohle všechno už má odžité a možná, že už ho fakt nepotřebuje :D Ale pokud je člověku přes dvacet, tak asi těžko dospěje do tohohle bodu proboha. To samé s tím sdílením. Já jsem třeba samostatná. Klidně se seberu a odletím do Ameriky. Zařídím si cokoli. Ale pořád si přeji partnera a mít z toho s ním radost a někoho milovat a milovat se s ním i fyzicky a užívat si toho člověka. Tak to ať si paní Blechová někam schová takové poznatky. Už to nečtu, protože to tak necítím.

37 Daisy Daisy | 5. listopadu 2017 v 22:40 | Reagovat

[34]:Já její názory osobně neznám,protože její video jsem nedala ani 10 minut,bylo mně z toho fyzicky špatně,takže je mám zprostředkované jen díky známé,která je její velkou obdivovatelkou a sleduji,jak se v tom (životě)plácá.Ale máš pravdu,že je to i o interpretaci.

38 LucTuc LucTuc | 6. listopadu 2017 v 0:51 | Reagovat

[27]: Ty vogo, že neexistuje gender nedává absolutní smysl. Udivuje mě jak ti ,,liberální, dokážou všechno tolerovat a přijímat. Ku příkladu obhajovat transsexualitu, ve které právě se řeší úzkost z pohlaví, nu a pak do toho budou spát teorii o bezpohlavnosti. Max tito lidé jen po všem šlapu a původního člověka o kterém to celé je, se ani na jeho názor nezeptají. Udivuje mě k příkladu jak si někdo může brát do huby m*slimy a pak k tomu obhajovat práva homosexálů. To je tak příšerná hloupost, štve mě to.

39 Jan Jan | 6. listopadu 2017 v 13:16 | Reagovat

Mohla by jsi prozradit inicialy toho experta?

Byl nekdo u Johna Hawkena? :-)

40 Renata Renata | 6. listopadu 2017 v 15:58 | Reagovat

[38]:v Britanii nedavno schvalili dodatok k zmluve, ze oslopvenie tehotna zena  sa nesmie pouzivat, je to urazajuce, takze oni maju tehotnu osobu uz...  Navyse tam chcu zrusit damske a panske WC, pre tych, co nie su  si isti pohlavim, je to vraj diskriminujuce  a teda malo by byt len jedno wc / v opacnom pripade by ich muselo byt aspon 7  podla gendrov ./Vcera bolo v TV novinach, len nahodne som prepla /uz takymto pomatencom davaju priestor/ ze jedna zena sa vydala sama za seba..Druha sa vydala za Eiffelovu vezu, vola sa teda pani Eiffelova /obijmala ju a bozkavala sa s nou, vesala na nu/.. Moja mala dcera nechapala chuda..A takyto ludia namiesto liecebni maju dnes priestor v mediach a este im ten "sobas " niekto aj umozni a este aj bojuju za svoje "prava" a zakladaju spolky a neziskovky ich podporuju, ako vsetko chore a zvratene, vratane politikov.

41 Verča Verča | 6. listopadu 2017 v 16:18 | Reagovat

[32]: ovšem že ano, já jsem ta, co psala ten první článek o ezopříšerách:-) tady je to jen podrobněji rozepsané, skoro bych tipla, co je to konkrétně za centrum:-/. mimochodem je fajn nápad, když na své stránky dáváš zkušenosti lidí - třeba i ty z terapeutických sezení a reiki...to jsou velmi podnětné a pravdivé zdroje informací pro všechny..moc děkuji!

42 Verča Verča | 6. listopadu 2017 v 16:21 | Reagovat

[33]:ano  mám zkušenosti...PROSÍM NECHOĎ TAM!! v článku je to velmi blízce popsáno..ačkoli masáž prsou(nesexuální) vypadá zkraje nevinně..

43 Vika Vika | E-mail | 6. listopadu 2017 v 16:26 | Reagovat

[37]:
Je takové povinné pravidlo, že ten, kdo chce slyšet Ivanku, tak by si měl nejprve
poslechnout základní přednášky ze Starých Křečan. Jak to někdo přeskočí, tak nechápe, musí se postupně. :-)  :-)

44 Verča Verča | 6. listopadu 2017 v 16:41 | Reagovat

a co tady čtu o paní Ivě a paní Blechové, to je echt:-D ...cesty k sobě oceňuju za zveřejňování zajímavých lidí a jejich práce v duševním směru...ale je to už teda total úlet! ...na ty videa se nedá koukat - akdyž jsem tam viděla úryvek rozhovoru s jistou Veronikou - "mluvčí galaktické rady"...tak asi pozvolna opustím youtube - kanál šílenců:-D

45 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 17:12 | Reagovat

[40]:  Tak to jo, budeme podle bláznů co patří do blázince raději přepisovat zákony :-?

46 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 17:14 | Reagovat

[44]:  Já se na duchovní videa taky nedívám :( Je to plný zakomplexovaných chudáků co se mají za převtělení ježíše. Normálního člověka abys v ezo sféře hledal jak jehlu v seně.

47 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 17:16 | Reagovat

[41]:  Mně to došlo až potom, že to bude ta konkrétní Verča. :D  :D

48 iri iri | E-mail | 6. listopadu 2017 v 18:57 | Reagovat

Aha. Můj komentář z dnešního rána zřejmě neprošel a docvaklo mě kvůli čemu.
Chtěla jsem o určitém tématu  kdysi diskutovat, ale nakonec jsem to vzdala.
Bylo by to na delší až dlouhý text a já nejsem zas tak dobrá spisovatelka. Nicméně mám své zkušenosti, a to nejen ty dobré.Kvůli nim však nezavrhnuto, co mě prospělo.

49 Netantrička Netantrička | 6. listopadu 2017 v 19:04 | Reagovat

Nedá mi to nereagovat... Poslední dny a týdny krásně vyplouvá na povrch špína, která je tímhle oborem prostoupena. A je to dobře!!!

Už je to několik let, kdy jsem pracovala jako tantrická masérka ve špičkovém a velmi luxusním salonu. Dnes se musím smát své bezbřehé naivitě, s jakou jsem polykala všechny ty ezoterické řeči, které byly jen a pouze vábničkou – pro hloupé masérky a ještě hloupější zákazníky. Majitelka zapáleně hovořila o našem poslání, léčení láskou, probouzení energií, terapeutickém potenciálu tantrických masáží – inu, měla jsem pocit, že zachráním celý svět :)

Dalo by se říct, že salony s touto masáží se u nás dělí na dva druhy – jeden typ používá tantru jako zástěrku pro obyčejnou erotiku a sexuální služby, druhý se rafinovaně zašťiťuje duchovnem, ale cílem je jen a pouze finanční zisk majitele salonu, stejně jako u prvního typu. Pracovala jsem v tomto oboru dostatečně dlouho, abych to mohla tvrdit s jistotou. Věřte mi, že někomu, kdo provozuje takovýto podnik, je celé vaše duchovní probuzení úplně pumpička :) :) :)

Ve své podstatě se jedná o vědomý podvod, ačkoliv nepopírám, že ze začátku je většina nových masérek horlivá a opravdu se snaží dát klientovi to nejlepší. Pravda je taková, že je to odporná práce, která přitahuje nečisté duše a samaritánské naivky, jako jsem byla já -  a pak vás to semele jako mlýnek na maso.
V salonu, kde jsem pracovala, jsme všichni museli před vypuštěním do praxe projít tréninkem. Ten si samozřejmě majitelka nechala velmi dobře zaplatit (ačkoliv u podpisu smlouvy o ničem řeč nebyla) a tak jsme nikdo nevydělal ještě ani korunu, ale už jsme byli zadlužení v řádech desetitisíců. Tento rádoby intenzivní trénink probíhal pod vedením dvou nejzkušenějších (rozumějte nejotrlejších) kolegyň, které ovšem sužovaly nejrůznější zajímavé neduhy – oblíbené byly zejména zablokované čakry či záchvat psychospirituální krize, jako na potvoru zrovna když nás měly učit a nebo, jak se později ukázalo, když se jim prostě nechtělo pracovat. Pracovat nemohly hlavně když se jednalo o krátkou, málo placenou masáž nebo masáž v pozdních hodinách. Běžně se stávalo, že jsem byla povolána jako náhradnice s vysvětlením, že dotyčná má zablokovanou srdeční čakru a nemůže pracovat (zkouším si představit, jak by s touto výmluvou uspěla v normální práci ;)
Zpětně už nechci vůbec hodnotit kvalitu tohoto tréninku, který člověku nedal vůbec nic, byla to zkrátka má hloupost, na něco takového přistoupit. To, že majitelku vůbec nezajímalo, jestli někdo umí opravdu dobře „technicky“ masírovat, to už je jen taková perlička :) Já měla akreditovaný kurz, mnoho nadstavbových a několik let praxe, ale třeba mé kolegyně dostaly kontakt na rekvalifikační středisko, kde stačilo pouze zaplatit a obdrželi jste papír o absolvování. To jen tak na okraj, že se tantrické masáže leckdy nedají považovat ani za předraženou exotickou masáž, protože úroveň mnoha masérek (i masérů) je opravdu tristní. Ostatně, 90% klientely stejně přichází za erotikou, takže nač se zdržovat kvalitní a poctivou masáží svalů, že?

Dále jsme si museli povinně nakoupit od majitelky různé pomůcky (jako peříčka či vějíře) samozřejmě s pořádně tučnou přirážkou, ač šlo o laciné zboží z tržnice :) Paní majitelka si naprosto cíleně vybírala dívky z rozvrácených rodin, špatných poměrů, bez rodinného či partnerského zázemí – šlo s nimi totiž báječně manipulovat a málokdy měly správně nastavené hranice. Když jsem nastupovala, odcházelo v té době několik dívek. Vzpomínám si, jak měly prázdné oči, strhané obličeje, jedna mě dokonce varovala, ať uteču, dokud je čas, že mě to zničí. Zažila jsem rovněž jednu zcela zoufalou dívku, která tam všechny proklela. Na druhou stranu, ony „nejzkušenější“ masérky-trenérky nás upozorňovaly, že pokud máme partnery, ať se připravíme na to, že naši muži tuhle práci nevydýchají a tak je to správně. Že jim se vztahy taky rozpadly, protože tantra a to je přece děsně cool ;) Byly na to nefalšovaně pyšné!!! Dneska nechápu, že mě to tehdy nevarovalo a netrklo… ale bylo to tak, že my nováčci jsme byli opravdoví jelimánci, s pocitem, že doteď jsme vlastně nevěděli, jak má takové duchovno vypadat a oni na to mají recept a když se nám cokoliv nezdá, je to proto, že máme „bloky“.

Poměrně dlouho mi trvalo, než jsem pochopila, do čeho jsem to vůbec vlezla. Největším šokem pro mě nebylo ani tak to, že se žádné opravdové duchovno nekoná, ale jaká koncentrace hysterických, nevyrovnaných, těžce promiskuitních, zákeřných a opravdu zlých žen se vyskytovalo v našem kolektivu. Můžu upřímně říct, že to, co se tam dělo, se snad nemůže odehrávat ani mezi herečkami nebo modelkami. Znovu se mi tak potvrdilo, že ezoterika přitahuje špatné lidi, od kterých se nedočkáte ničeho dobrého. „Tvrdé jádro“ masérek, semknutých kolem majitelky, byly ty nejšílenější ženštiny, jaké jsem kdy v životě poznala. Mnohokrát jsem je viděla v křeči, válet se po zemi jak posedlé nějakým démonem. Divoce se oháněly duchovnem, ale měly oficiální psychiatrické diagnózy, užívaly léky na hlavu, měly totálně rozvrácené životy a provozovaly ty nejodpornější intriky a naschvály. Na denním pořádku bylo donášení, lži, závist, černá magie proti „konkurentkám“, které byly žádanější než ony samy. Sama jsem se nemohla jsem se vymanit ze série úrazů, nemocí, nepříjemností a problémů, jedna z kolegyň, ač se tvářila jako největší přítelkyně, se mi opakovaně zjevovala ve snu jako zrůda se slovy, že mě zabije, pak jsem se vždy probudila paralyzovaná a přidušená, lapající po dechu, protože jsem nemohla dýchat. Prožila jsem těžko vysvětlitelné momenty, kdy do mě vstoupilo něco velice temného, toužícího po krvi a mase a stálo mě mnoho sil vymanit se. V momentě, kdy člověk prozřel a začal se ohrazovat a bránit, přišla na řadu manipulace. Nejdřív byl obviněn, že není dostatečně duchovně vyspělý a má mnoho bloků, toto se obvykle dělo veřejně na skupinových supervizích, které sloužily k hromadnému smažení ovečky, která už nechtěla být součástí tohoto prohnilého stáda. Když to nepomohlo a ovečka dělala problémy dál, došlo na to, že přestala dostávat masáže, čili vyschl přísun peněz a dotyčný byl ve vší tichosti „vyobcován“ z kolektivu. Zažila jsem to, že má kolegyně byla klientem znásilněna, byla nucena mlčet, byla před námi totálně zesměšněna a samozřejmě zapuzena, protože už odmítala hrát tu hru… Zažila jsem mnohá ponížení od klientů, zažila jsem x opilých klientů, kteří si dovolovali a majitelce to bylo šumák…Ještě dnes je mi zle, když si na to vzpomenu.

Za jediný klad této práce by se dal považovat plat, který je opravdu velmi slušný, ovšem zvážíte-li, že vlastně prodáváte svou duši, zmíněné peníze se najednou ukazují jako tvrdě zaplacené a zcela bezcenné.

Chtěla jsem ti Alue poděkovat za to, že zveřejňuješ informace na tohle téma, co bych za to bývala dala v době, kdy jsem se pro tuhle práci rozhodovala. A chtěla bych všechny, co s tantrou koketují, důsledně varovat. Nemůžu samozřejmě hodnotit individuální práci na sobě či v páru, ačkoliv se domnívám, že celé tantrické učení je jen a pouze démonická záležitost, ale to je pouze můj osobní názor a nemohu ho nijak dokázat.
V každém případě mohu s čistým svědomím říct – nechoďte na tantrické masáže, v lepším případě vám někdo, kdo ani nemá základní kurz masáží, pochroumá neodbornou masáží záda, v horším případě vyfasujete těžce nevyrovnanou masérku, která nenávidí muže a vlastně všechny kolem. Mé kolegyně svou práci nesnášely a bylo naprosto běžné, že z tříhodinové masáže trvala intimní masáž třeba 2-3 minuty :) Jediná duchovní disciplína, kterou tak můžete během tantrické masáže a po ní praktikovat, je sebeovládání :D
Nerada bych zveřejňovala víc, než je nutné, ale věřte, že ani v zákulisí se o klientech moc hezky nehovoří.
Nu a v tom nejhorším případě se na vás nalepí „něco“, čeho se budete velice složitě zbavovat.

Pokud moje slova čte někdo, kdo uvažoval o práci tantrické masérky (maséra), tak dobře radím – berte fofrem nohy na ramena, nenechte se zlákat vidinou tučného zisku – ty peníze jsou špinavé a nepřinesou vám nic dobrého. Dnes už rozumím tomu, proč jsme všechny byly věčně bez peněz, navzdory tomu, že se denně dalo vydělat třeba 4-5 tisíc. Na nějaké úrovni ty peníze prostě nechcete a musíte se jich rychle zbavit.

Všechno to vaginální nebo anální mapování, sexuological bodyworking, tantra – je to jen byznys!!! Kdyby vás „jen“ obral o peníze, budiž, ale ono vás to poškodí, byť to není na první pohled znát! Pouštět si do těchto tělesných partií někoho, o kom vůbec nic nevíte, je čirá šílenost! Ona i obyčejná masáž, prováděná duševně nevyrovnaným člověkem vás vykolejí, umí si někdo představit dopad nějaké soustavné „terapie“?
Nerada bych se dotkla někoho, kdo se tímhle zaobírá a dělá to srdcem a se záměrem pomoci, má zkušenost je taková, že i když se někdo nazývá terapeutem, koučem a tvrdí, že on to dělá jinak, lépe, tím jediným „správným způsobem“ – je to jen druh prostituce a to, že jí někdo pojmenuje jako „posvátnou“, bohužel nebo díkybohu, na celé věci vůbec nic nemění.

50 Daisy Daisy | 6. listopadu 2017 v 19:28 | Reagovat

[43]:Omlouvám se,ale netuším, co jsou to přednášky ze Starých Křečan :-! Jsem tady jediná natvrdlá? A můžeš to,prosím,trochu objasnit?Děkuji!

51 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 19:36 | Reagovat

[48]:  ahoj iri, v této diskuzi není ani jeden vymazaný komentář, ani spam, nic. Takže nevím co jsi psala, ale očividně se ti to nepodařilo odeslat.

52 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 19:37 | Reagovat

[50]:  Neboj daisy, já jsem taky totálně mimo mísu :D

53 Daisy Daisy | 6. listopadu 2017 v 19:45 | Reagovat

[42]:Děkuji za odpověď!Teď už se tam nechystám,ale asi tak před dvěma lety jsem o tom uvažovala.Tak jsem ráda,že bylo pořád něco,takže nebyl čas😐Dnes nezbývá než poděkovat Konstruktivní síle Vesmíru za ochranu!Děkuji!

54 Renata Renata | 6. listopadu 2017 v 19:50 | Reagovat

mne to neda, ja to sem strelim, aj ked je to v AJ :-D
https://www.youtube.com/watch?v=xhgIWajuCjk

55 Vika Vika | E-mail | 6. listopadu 2017 v 19:51 | Reagovat

[50]:Na youtube si najdeš videa Ivanky Adamcové ze Starých Křečan(což je obec, kde se to natáčelo), je to několik dílů,
tak začni od jedničky... :-D

56 Daisy Daisy | 6. listopadu 2017 v 19:51 | Reagovat

[52]: :-)  :-) Aluško,přidávám se k Verči a moc děkuji,že sem dáváš tyhle články,jsou pro nás všechny velikým přínosem-je to vidět i na diskuzi k tomuto článku.Díky moc!

57 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 19:58 | Reagovat

[49]:  No, já bych třeba i zpublikovala něco dřív, ale je to závislé na ochotě lidí se podělit o svoje zkušenosti. Já se o ty svoje sice dělím, ale nikdy nemůžu napsat něco z tohoto druhu zkušeností, protože na takové věci prostě nechodím a zdaleka se jim vyhýbám.. vlastně ne, jednu masáž co mi napovídá že asi šlo o nějakou pofidérní napodobeninu tantry jsem kdysi dostala od Jirky Maška a to nedopadlo moc dobře, neb byl poslán někam, když se zvrhnul... mám to sepsané, tehdy jsem se chtěla pomstít tím že to vykecám u sebe, když mě na svém webu pomluvil, nakonec jsem to neudělala že neklesnu na jeho úroveň, ale pořád to co se mi stalo je trapný slabý odvar, který se může jít zahrabat v porovnání s tímto.

O těchto věcech je potřeba mluvit, jak jinak se dozvíme pravdu? Majitelé těch salonů nebo zneužití klienti co se tím obviňují, nám to sami neřeknou.

58 Alue Alue | 6. listopadu 2017 v 20:00 | Reagovat

[54]:  Díky žes nám to našla, už tady o tom byla řeč :D

59 Daisy Daisy | 6. listopadu 2017 v 20:02 | Reagovat

[55]:Děkuji za odpověď!Ale tohle není moje cesta,to cítím celým srdcem.

60 Verča Verča | 6. listopadu 2017 v 20:21 | Reagovat

[49]: děkuju za tvou zkušenost!..teď je vag. mapování strašně v módě, provozují to i "terapeutky" ve spolupráci s institucí "Ženy ženám"...jejich stránky jsem mívala ráda..
ještě jsem chtěla nadhodit - nemá tu někdo konkrétní zkušenost s indickými guru, co i jezdí do čech na daršany? myslím ohledně sex. aktivit se svými oddanými atd.. mám tam dost podezření, ale nemám žádný podklad či důkaz. pár mých bývalých přátel se hrozně změnilo od doby, co tam chodí

61 Siren Siren | E-mail | Web | 7. listopadu 2017 v 10:59 | Reagovat

Je mě z toho na bliti kolik věci se ve světě děje a mi o většině z nich ani nemáme tušení.
Nikdy jsem na takových “ezo” věcech nebyla. Vždy jsem si naštěstí pomohla sama jak by to mělo být.
Bývalé kolegyně spolu chodí na tyto masáže a týden po tom jsou vždy úplně jakoby bez života a je jim strašně zle. Prý jim řekli ze to tak bývá, ze se z těla dostávají všechny ty destrukce jejich.
No chápete to?
A čirou náhodou moje babička přemýšlí o tom ze tuto zvrhlost zaplatí dědovi. Vždyť ani nevědí většina o co jde.

62 jirik jirik | 7. listopadu 2017 v 11:48 | Reagovat

[61]: možná by babička měla dědovi raději koupit knihu o Kamasutře a bude to daleko lepší investice
(Příspěvek myslím v dobrém úmyslu)

63 Doktorka se srdcem Doktorka se srdcem | E-mail | Web | 7. listopadu 2017 v 17:29 | Reagovat

[49]: O_O Nestačím zírat... Znovu mě to utvrzuje v tom, že jsem měla velké štěstí a zas tolik se mi vlastně nestalo, byť mi to tak ještě před časem nepřipadalo... To je děs!

Díky za tvůj text! :-)

64 Jakub Jakub | 7. listopadu 2017 v 20:01 | Reagovat

[49]: Je mi líto, že to tak dopadlo. Popisované centrum dobře znám, znám i mnoho masérek, ale tak špatné to tam snad nebylo. Je pravda, že šéfová holky dusila a dusí, neplatí je fér a už dávno tam není dobrá atmosféra.
Jsou i centra, kde to funguje mnohem lépe.
Mně tantra před léty opravdu pomohla a pomáhá dodnes.

65 Netantrička Netantrička | 7. listopadu 2017 v 21:53 | Reagovat

[64]:Nejsem si jistá, zda oba hovoříme o tom stejném podniku. Nemůžu říct, že bych se cítila ze strany majitelky jakkoliv dušená, vydělala jsem jí za ty roky tolik peněz, že se ke mně chovala vždy velmi slušně, i když byla křivá. Finanční ohodnocení bylo rovněž dost férové. To, o čem mluvím, je fakt, že vědomě pouštěla masérky v prokazatelně velmi špatném psychickém stavu ke klientům. Že k nim pouštěla i děvčata, která neovládala ani základní masérskou anatomii. Že klientům vědomě lhala, jak má kvalifikovaný personál, ačkoliv trénink neprobíhal po mnoho měsíců, jak tvrdila, ale obnášel v řádu hodiny velmi pofidérní kvality. Že se ve skutečnosti nezajímala o to, co masérky trápí, čeho se bojí, s čím potřebují pomoct, místo toho je pomluvila, vysmála se jim za zády a pak je veřejně zostudila... a to vše ve jménu peněz. To by možná mohlo být v pořádku ve výrobně náhradních dílů, ale tady? To, že se vůbec nestarala o bezpečnost svých zaměstnankyň ( a že se při nočních masážích alkoholem posilněných arabů bylo čeho bát), i když - jak trefně poznamenala jedno z děvčat, ochranku mají i v obyčejném bordelu. Mluvím o té odporné přetvářce, pokrytectví a lžích, které se tam dnes a denně odehrávaly. Ta samá duchovně "vyspělá" masérka, která se smrtelně vážným výrazem a důstojně sepjatýma rukama pronesla, že tantra nehodnotí a nesoudí a ke všem přistupuje stejně, úplně běžně velmi nemilosrdně hodnotila velikost a pevnost mužství klienta, kterého zrovna měla a věřte, že když na tom nebyl nejlépe, nijak ho nešetřila, k velkému pobavení ostatních. A nebyla sama, běžně se tam pomlouvali tlustí či neatraktivní lidé - ti samozřejmě měli tu smůlu, že jim byla cíleně krácena intimní masáž, jak jinak, když to byly šeredy, neměly nárok :-D Objevila-li se nová, atraktivní masérka, samozvaný koncil jí bez jediného důkazu obvinil z toho, že nabízí souloží s klienty a už to jelo, protože znamenala ohrožení jejich vlastních zisků.
Je to v pořádku? V duchovním centru, které má lidem zprostředkovávat osobnostní rozvoj? Mým cílem není svou bývalou nadřízenou  poškodit či jí způsobit škodu v jejím podnikání, proto se záměrně vyhýbám jakýmkoliv jménům. Odešla jsem dobrovolně, protože jsem cítila, jak mě to ničí. To, nač chci upozornit je fakt, že pod svícnem bývá obvykle největší tma a pakliže můžeme všude číst, jak tantra léčí tohle a tamto, je fér pustit do světa i opačný názor. Pokud někdo tantru vnímá jako svou cestu, je to jeho volba a já mu přeju mimořádnou dávku štěstí, i když můj názor je, že je to člověka svede pouze na zcestí, ale to by bylo asi na dlouho diskuzi, kterou nemám chuť vést. Osobně se po všech zkušenostech domnívám, že ta největší tajemství sexu člověk neodhalí nikde jinde, než v hlubokém a upřímném intimním vztahu se svým partnerem. To pak přichází transformující zážitky, o kterých na tantra kurzech ještě neslyšeli ;-) Ale holt si je člověk nemůže koupit, ani na ně nedostane papír :-D

[64]:

66 Netantrička Netantrička | 7. listopadu 2017 v 22:11 | Reagovat

[63]:Rádo se stalo! Kdyby to otevřelo oči i třeba jen jednomu člověku, tak to mělo smysl sepsat! Musela jsem pousmát těm řečem o tom, že se nic nesmí vynášet ven, protože by to nikdo nepochopil, také nám to říkali, i ty cinty o jedné velké rodině :-D
Rovněž můžu potvrdit a vlastně to i píšu, že všichni ti kovaní odborníci a terapeuti přes vztahy a sex nemají stálé partnery ani normální vztahy, ať už partnerské, přátelské či rodinné - chyba je ovšem vždy na straně protějšku, holt mají smůlu na ten duchovně nevyvinutý plebs 8-O

67 Verča Verča | 8. listopadu 2017 v 10:33 | Reagovat

[65]: to jsi napsala krásně a naprosto souhlasím...milování z lásky je zázračný level, na který si žádné tantrické učení nesáhne. Pamatuju si, jak tady Aluška dala článek, ve kterém Kalia psala, že sex pro sex je jen nevědomé PŘEHAZOVÁNÍ VLASTNÍ BOLESTI na druhého.Často na tu definici myslím, je v tom obrovská pravda. Hodně s tebou soucítím a naprosto rozumím, co to znamená, že Ti tahle práce vezme všechno - duševní síly a zdraví. Jinak to ani být totiž v této oblasti nemůže..

68 Kamala Kamala | E-mail | 12. listopadu 2017 v 21:39 | Reagovat

Asi jsem chodila na nějakou jinou tantru,i když jsem si tam řešila celkem závažné věci, jako byl pokus o znásilnění,potraty, těžký porod a odcizení ve vztahu s partnerem ( to jsme věděla již před tím  a proto jsem tam šla), tak mě cesta tantry posílila a mnohé mi pomohla vyléčit. Nějakou dobu jsem i vedla skupiny, ale vadila mi komercionalizace těchto kurzů a i když jsem měla spokojené žáky, tak jsem přestala. Cítila jsem, že práce s kundalini je velmi náročná a já musela řešit svoji vlastní cestu a rodinu. O tantru se zajímám již od první poloviny 90. let a je pravda, že jsem narazila na několik mužských učitelů, kteří svoje postavení zneužívali.U svého hlavního učitele Johna Hawkena jsem přes všechny jeho chyby, které nezakrýval, nikdy nic podobného nezažila. Je mi líto, že máte takové špatné zkušenosti. Ale stále nosím v hlavě jednu věc: počet tantriků je karmicky omezen, je to těžká cesta, která klade velký nárok na to naučit se přijímat své temnoty a pracovat se svými démony. Osobně se domnívám, že se na tuto cestu dalo mnoho lidí, kteří se nechali nalákat na reklamu, povrchní sliby sexuálních prožitků a někteří se nechali ovlivnit těmi, kteří nadšeně vyprávěli o svých zážitcích. Já osobně poznala i jiné tantriky, ty kteří přistupují k sexualitě s úctou a vnášejí ji nejen do partnerství, ale celkově do vzájemného vztahu mezi pohlavími. Pro  mě je tantrická cesta především o míru mezi muži a ženami. Díky ní jsem s mužem, který i když je netantrik co se týče kurzů, má krásnou a hlubokou duši a pomáhá mi svojí moudrostí. Beru  vztah s ním jako nádhernou odměnu na své tantrické cestě, i když už dávno na žádné kurzy nejezdím, neboť to k filosofii tantry od jisté chvíle nepotřebujete. Namasté.

69 Jana Jana | 13. listopadu 2017 v 8:09 | Reagovat

Zajimave, prosla jsem tim samym a za cele 2 roky jsem nemela potrebu se s nikym z ucastniku vyspat, a rozhodne jsem nemela pocit, ze by nejaky z muzu mel potrebu uslintane tlacit na sex...
  I na poslednim bloku jedna z nas, myslim vseobecne oblibena zena, mela na sobe obvykle alespon spodni pradlo, akze hazet sve svlekani na okoli nebo facilitatora, ktery ani v nejmensim na to nikdy netlaci je jen hazeni na jine sve vlastni kroky.
Dokonce u tohoto muze jsem se ja ucila jasne vyslovovat a hlavne si uvedomovat svoje hranice, protoze pred kazdym cvicenim se na to dava velky duraz a jasny prostor.
Takze za me chapu popis z mista zraneni, ale rozhodne to neodpovida skutecnost.

70 Petr Petr | E-mail | 13. listopadu 2017 v 9:54 | Reagovat

Zde se vyjadřuji, jakožto absolvent obsahově identického výcviku, který absolvovala dotyčná osoba, jen v následujícím období. Celý výcvik v délce 18 měsíců má celkem 7 samostatných částí. Je překvapivé, jak tato traumatizovaná osoba byla schopna takovou dlouhou dobu v tomto "pekle" vydržet. Proč neodešla, když jí to nevyhovovalo, jak se může divit, že při tantrickém výcviku se setkává s nahotou, dotýkáním. Je to místy až arogantní snůška pocitů vycházejících z vlastních traumat a specifického vidění situace. Pro mne jsou tento a podobné výcviky, pracující s tělem a sexualitou skutečně hlubokým propojením se sebou samým. Bez vlastní zkušenosti však písmem nepředatelným.

71 Michal Michal | 13. listopadu 2017 v 19:58 | Reagovat

Rad se pripojim jako ucastnik tohoto vycviku se svym pohledem.
Predem upozornuji, ze nepracuji jako prdici maser, nejsem zbohatla smetanka, nejsem single a k tomu vsemu mam dceru....

V popisu seminare je hodne rozporu, ktere vnimam:

V prvni rade pary - neni pravda, ze pary skonci v ruznych skupinach. Pary si pred kazdym cvicenim voli, zda budou ci nebudou spolu. Vim o parech, ktere byli cely vycvik vzdy spolu....

Popis zeny, ktera se milovala s jinym muzem pred svym manzelem - a mate pocit, ze toto byl funkcni partnersky vztah? Nebo je to spis zveliceny naschval jedne zeny, ktera chtela timto zpusobem svuj nefunkcni vztah ukoncit a zneuzila k seminar?

Zena, ktere nekdo rozbil iluzi dokonalosti a ona spadla do deprese? Proboha, ja kolem sebe vidim spousty lidi, co jsou v depresi trvale nekolik let a na zadnem seminari v zivote nebyli....

Ze se nekdo musi svlekat a dokonce nechat na sebe sahat? Opet nesmysl, nikdo a dokonce ani skupina nikoho nikam netlacila. Vzdy plne respektovala kazdeho. Nekdo se svlekne, nebot je pro nej nahota prirozena a citi se tak dobre. Nekdo zustane ve svetru, protoze je mu tak dobre. Zazil jsem oboji a skupina neodsoudila ani jedno, ani druhe....Vzdy byla moznost volit dle sebe, prosel jsem nektera intimni cviceni plne v meditaci ci v energii bez jedineho fyzickeho kontaktu s kymkoli. Byla to ma volba a byla plne respektovana.

Ze se nektere vztahy rozpadly? A to se snad v beznem zivote se tak nedeje? To, ze nekdo jede posilit partnersky vztah neznamena, ze vztah je funkcni. Naopak, mnohdy navenek vypadajici funjcni vztahy se v ramci seminare ukazaly jako naprosto prohnile. Je spise dobre, ze se nakonec rozapdly, nez kdyby v tomto bylo pokracovano nekolik dalsich let...

Za si tam jede nekde jen zas....t? Delas si legraci? Pokud spoctu kurzovne, ubytovani, jidlo, dopravne a kolik mne to sezere dovolene, mohl bych si za ty prachy kupovat zenu kazdy tyden celych 18 mesicu, co seminar trva. Navic s jistym vysledkem (tedy s jistotou sexu) a navic od profesionalky, ktera vi a umi.... Tohle je ooravdu nejusmevnejsi hloupost, kterou jsem po dlouhe dobe slysel. :-(

72 Sonia Sonia | 16. listopadu 2017 v 5:18 | Reagovat

Popravde Tantra mi pomohla celkove v mem zivote. Diky kurzum sem se naucila hlidat svoje hranice a tim i citit hranice ostatnich. Musim rict ze jsem byla na jednom vykendu kde toto nerespektovali a tak jsem odjela. Na druhou stranu jsem byla na hodne jinych kurzech kde je toto ten nejdulezitejsi zaklad. Je na kazdem z nas jak chceme prijmat a davat, urcite bych to nehazela na tantru. Je urcite hodne lidi co pod tantrou ma jen sex s vice lidmi ale z me cesti a uceni mich ucitelu je to ba naopak. A neni nic krasnejsiho mit bezpecne misto kde se da poznat sama sebe.
Sice jsem trochu spiritualne zalozena ale mam rada kdyz to ladi s realnym zivotem.
Prosim nebojte se jit a poznat veci za hranicema sebe ale but te zodpovedni sami za sebe a nehazejte na sebe obet nevinou ze oni ( tantricti ucitele jsou spatni)

73 :) :) | 25. listopadu 2017 v 21:36 | Reagovat

Zdenka i Ivanka to jsou kapitola sama pro sebe, staci jedno video a moc se na to koukat neda, je to max nezazivne, nudne, bez prozitku a jasneho sdeleni kdy je videt, ze clovek o tom o cem tam mluvi si tim absolutne vubec neprosel, jen mele a mele...nechapu ze se na to vubec nekdo jeste diva.

74 Lu Lu | E-mail | 28. listopadu 2017 v 12:42 | Reagovat

Myslím, že by bylo fajn přiblížit o koho se jedná. :-)

75 Cossete Cossete | E-mail | 2. února 2018 v 22:48 | Reagovat

Aljusko, diky moc za napsani tohoto clanku!

76 Liběna Liběna | E-mail | Web | 4. února 2018 v 12:20 | Reagovat

Když jsem si přečetla tento článek, první, co mi bliklo hlavou je TROLL. Pak jsem si ale řekla: Liběno, nesuď, protože autorka ten článek napsala v souladu se svým postojem, zkušenostmi a současnou duchovní úrovní. Takže za ten rozbor tantrického kurzu děkuji. Co z přečteného vyplynulo? Pochopila jsem to tak, že autorka v určité životní fázi svého hledání narazila na duchovní směr zvaný tantra. Zřejmě jí to nějak oslovilo, takže se rozhodla tento kurz na pokračování absolvovat. Určitě tam nejela jako úplný neználek, ale něco si o tantře nejdříve přečetla, nastudovala, případně se s někým poradila. Pravděpodobně se snažila získat informace i od nějaké osoby, která již tento tantrický seminář absolvovala. Jenže tady je malý zádrhel a to v tom, že absolventi těchto kurzů jsou vázáni mlčením. Každopádně autorka nějaké informace o tantře měla a musela tudíž vědět, že tantra není o koukání do očí, ale že se tam pracuje s tělesnými prožitky. Tyto prožitky je potřeba získat na fyzické úrovni. Ano, je pravda, že vysocí tantrikové si umí tyto prožitky vyvolat na mentální úrovni a dokonce jsou schopni prožít mentální bezdotykový orgasmus. Jenže jak se dostali na takovou úroveň? Tak, že nejdříve ty prožitky museli mít na fyzické rovině. Ve 3D realitě to tak prostě je. Narodili jsme se do tohoto hmotného časoprostoru proto, abychom získali fyzické zkušenosti.

Jak jsem pochopila z uvedeného článku, autorka v určité fázi semináře měla pocit, že cvičení, která navrhoval lektor, přesahují hranici toho, co je ona schopna akceptovat. Konkrétně jí vadila nahota, dotyky a střídání partnerů. To je ale princip práce se sexuálními energetickými poli. Každý z těchto úkonů má specifický význam.

Nahota - nahé tělo je přirozený stav člověka, nazí jsme se narodili a nazí z tohoto světa odejdeme. Pocit studu je program, který jsme obdrželi již v našem dětství a neseme si ho sebou stále. Co je stud? Proč nechceme ukazovat svoje tělo? Máme snad o něm pochybnosti? Nemáme svoje tělo dostatečně rádi? Na tantrickém semináři je stud docela tristní postoj, neboť přes svetr se těžko dostaneme k fyzickým prožitkům.

Dotyky - všichni máme rádi, když se nás někdo dotýká. V tantře mají dotyky zásadní význam, protože stimulují určitá místa na těle, erotogenní zóny a to pak v nás vyvolává pocity libosti až rozkoše. Jenže my rozlišujeme, kdo se nás má dotýkat. To je v pořádku. Není potřeba, aby se nás dotýkal někdo jiný, můžeme se dotýkat sami sebe. Ale ve skupinové práci se jedná o velmi silné prožitky, vzájemné předávání energetických polí, a to to hlavně jde.

Střídání partnerů - autorka článku píše, že jejich lektor jim vysvětlil, že je to o nevlastnění. S tím se musím plně ztotožnit. Na seminář přijely páry, které se během doby intimně stýkali s ostatními účastníky. Jeden muž to prý neustál a odjel, když partnerka souložila s jiným mužem. Otázka je, proč to neustál. Myslel si, že partnerka je jeho majetek? Cítil, že mu partnerka ubližuje, že ho ponižuje, že je mu nevěrná? To má spíš problém on, ne jeho partnerka. Já bych se na jeho místě sama sebe zeptala: Co mohu já zlepšit sama na sobě, aby partnerka vyhledávala moji společnost a ne cizí? Co ona u mě nemá, že to hledá jinde? Jak se já mohu změnit a chci se vůbec změnit? Proč jí nedopřeju ty prožitky, i když nejsou zrovna se mnou? Miluju partnerku BEZPODMÍNEČNĚ? To znamená miluju ji i v náruči někoho jiného?

Podle mého názoru je kurz tantry ideální příležitost na prověření životnosti mého vztahu. Kurz je nabitý zážitky a dalo by se říci i extrémními situacemi, které jak známo prověří pevnost vztahů.

Manipulace - dále autorka článku měla neodbytný pocit, že je manipulována lektorem, který nastavoval takové situace, kdy pracovalo kolektivní vědomí účastníků a ti se dříve nebo později přizpůsobili nastaveným pravidlům kurzu. Čili se tam vytvořilo kolektivní morfogenetické pole, které ovládlo myšlení a jednání účastníků. To byl podle mě záměr lektora, aby účatníci pocítili vibraci určitých energií a doslova se v těchto erotických energiích koupali. Autorka to nazvala manipulací. Já to nazývám sladění bytostí na stejnou jemnohmotnou vibrační úroveň. Autorka do těchto energií nezapadla a měla by se ptát proč. Takoví lidé jsou noční můrou všech dobrých lektorů, protože energeticky naruší průběh semináře a v extrémních případech mohou celý kurz totálně rozhodit. V tomto případě je samozřejmě lepší, když takový seminář opustí, a dost mě překvapilo, proč to autorka článku neudělala.

Čištění - první část tantrického kurzu byla o čištění a povídání si. Naprosto souhlasím, že toto je první, co by každý, kdo chce pracovat s jakýmkoliv druhem sexuální (a nejenom) energie, měl učinit. Síla řízené sexuální energie je tak silná, že jedincům, kteří si nevyčistili energetické kanály, může spíše uškodit než pomoci. Musíme si uvědomit, že se zde pracuje s nejsilnější tvůrčí silou Vesmíru (projevená skrze fyzickou lidskou sexualitu), zvedání kundalini a vysokými vibracemi. Na druhou stranu se divím, že to lektor ustál, protože při tantrické práci vybíhají na povrch nezpracované bloky a traumata. (To byly ty zvuky, které autorka slyšela při praktických cvičeních.) V jistém smyslu musím před lektorem smeknout, protože když má na starosti šedesát lidí, z nichž každý má nějakého kostlivce ve skříni a vše vyplouvá na povrch, tak víte, kolik tam lítá ve vzduchu kostlivců?

Deprese - autorka podotkla, že někteří účastníci přijeli na kurz v depresích a ve stejných depresích byli i na konci posledního semináře za rok a půl. Já vidím problém v tom, že lidi spoléhali, že jim seminář vyřeší jejich problémy, bez toho, aniž by se museli  běžném životě o to nějak přičinit. Zajímalo by mě, kdo z účastníků praktikuje naučené techniky každodenní prací na sobě. Kdo z nich ŽIJE tu cestu, kterou si zvolili? Pokud to nežijí, nejen že nemohou očekávat nějaké pozitivní změny ve svém životě, ale navíc jsou to vyhozené peníze pouze za jednorázový zážitek. A to je hlavní problém seminářové turistiky. Lidé stále hledají, že pro samé hledání zapomínají na sobě pracovat. Hledají inspirace na různých seminářích a za to hledání si platí penězi.

Finance - autorka se o účastních vyjádřila jako o esoterické smetánce, protože si mohou dovolit jezdit na drahé kurzy zahraničních lektorů. Nesoudím, zda to dělal lektor špatně nebo dobře, zda si to finanční ohodnocení zasloužil či ne. Nebyla jsem na tom kurzu a mohu vycházet jen z uvedeného článku, z komentářů pod ním, a z útržků osobních rozhovorů s těmi, kteří se takových seminářů zúčastnili. Jenže, jak jsem již podotkla, účastníci jsou vázáni mlčením, čili nikdo přesně do detailu nepopíše, co se na takových kurzech děje.

Lektor jistě prošel nějakým učením, zasvěcením a zdá se, že si vše, co učí, odžil. Lidi za ním jezdí, protože je známý, je to ikona, má spoustu certifikátů a účast na takovém semináři je pro někoho spíše prestižní záležitost. Tím nechci říct, že by se na takové kurzy jezdit nemělo. Naopak, je to velmi silná inspirace k vlastní práci. Někteří esoterici s oblibou říkají, že není potřeba mít žádné guruy, že všechno máme v sobě, stačí hledat. S tím mohu souhlasit jen do určité míry, neboť nyní je vypjatá doba a blíží se období konvergence, neboli splynutí s vyšší vibrační rovinou 5D. Planeta a lidstvo se vbrzku chystají postoupit na evolučním žebříčku. Lidé to cítí a snaží se na sobě co nejrychleji a nejefektivněji duchovně pracovat. A vědomá sexualita je bezkonkurenčně nejrychlejší cesta k duchovnímu rozvoji. A skupinová vědomá sexualita účinky mnohonásobně zvyšuje. Proto nemám nic proti tomu, když lidé na takovéto kurzy jezdí a jsem si vědoma toho, že práci lektora je potřeba finančně ocenit.

Za normálních okolností nepíšu komentáře k článkům, ale v tomto případě jsem měla potřebu se vyjádřit, neboť s vědomou sexualitou pracuji. Nebyla jsem na žádném semináři ani kurzu tohoto typu. Techniky práce se sexualitou jsem získala napojením se na univerzální vědomí, formou channelingů s vyššími bytostmi a také otevřením svých rodových linií. Je to práce trochu odlišná, než učí tantra, je to mnohem silnější a intenzivnější. Ráda bych to i někoho naučila, kdo by o to stál, avšak nemám certifikát od peruánských šamanů, ani lektorské zkoušky. Ale pokud by někdo přijel, určitě bych si kurz nechala zaplatit, protože dostat se k takovým informacím mě stálo 7 let intenzivní práce na sobě, boj s egem a někdy i bolest a slzy. Dala jsem do toho vše a stalo se to mým žitím. Mým životním naplněním.

77 Miloš Miloš | 20. února 2018 v 7:54 | Reagovat

su to bludy, a to i z jednej i z druhej strany..
tantra teda myslim ten original z indie, ma tri odnoze..Kaula tantra pouziva dualne praxe..a nejde tam o sex a dokonca ani o lasku..  Kaula odnoz.konkretnepchat vsade slova ako energia a energeticke centra..uz len toto je blabol..
je vadou chybou ze navstevujete podobne seminare a s podobnymi ludmi. VY ste si to vybrali..dobrovolne..
a tak vam treba..
budete chodit od jedneho podobneho seminara k druhemu..kym vas to nevycerpa emocne a fyzicky..ale znovu vravim..vy ste si to vybrali..dobrovolne..tak nehadzte vadu spinu na inych..

78 Martin Martin | 20. února 2018 v 19:49 | Reagovat

To je vtipny jak lidi hledaji potvrzeni vlastnich nazoru, kolik chytraku si tady notuje a plive fuj to je odporny ja bych se nikdy pred nikym nesvlekla... Holt ze mas mindrak ze sveho tela je jenom tvuj problem.

Nechci moc komentovat masazni salony, protoze bych byl zlej a rekl ze 99% lidi co tam jde pracovat prilaka predevsim vidina tucneho vydelku, jeeeje kolik penez dostanu kdyz budu jenom nekoho hladit a nemusim mit vubec zadnou kvalifikaci! V zivote bych to nesel delat, umim si i bez nejake zpovedi maserky predstavit jak to cloveka semele ze za par let mu bude spatne jenom z predstavy ze se nekoho dotyka. Ani nemusim byt varovan, staci trocha pouzit hlavu abych videl ze vyrostla hromada masaznich salonu pochybne kvality ktere chteji jen vydelat, ja bych tam v zivote nevlezl ani jako maser ani klient, a kdo jo, muze vinit JENOM sam sebe.

Chci se ale zastat tantrickych seminaru. Ne ze bych si nemyslel, ze vetsina nasich "slavnych ucitelu" nepropadla komerci, nezada neadekvatni sumy za kurzy, nebo neni schopna zneuzit svuj vliv na slabsi povahy. Autorka tu ale naznacuje, ze vas tam donuti se vysvlect a nechat se osahavat v grupaci, ze pary tam rozdeluji a nuti k sexu s jinymi. NIC se tam nedeje bez vaseho svoleni, kdyz se pary rozdeli do jinych skupin, delaji to dobrovolne a nikto tam z vas obleceni nestahuje, sama autorka pise ze dane skupince reknete co muzou a co ne.

Ano, chodi tam i lidi co si tam vlaceji problemy a mysli si, ze se tam zazrakem vyleci. A v tech srackach se valeji rok a pul protoze se nesnazi problem skutecne resit, pri masazi jenom padaji zabrany a vyvera na povrch to bahno zevnitr. Krici a placou, pri zdileni pak melou bludy o kterych si mysli ze zni vedome a osvicene, lzou sami sobe jak si neco zpracovali, jenze nic se nestalo protoze nemaji odvahu skutecne pohlednout do sebe. To ale NENI vina tantrickych kurzu, snad krome toho ze slibuji vic nez dokazou zarucit, a lektori predstiraji ze vi co se deje "jasne neco ze zpracovava blablabla". Zazil jsem i lidi, kterym se skutecne otverelo nejake potlacene trauma, mleli se v tom pak i tydny, ale prekonali to a byli pak stastnejsi. Ale je to mensina pripadu, zvysek tam prijde totalne nevyrovnany a ocekava ze to tantra vyresi za ne.

Ano, chodi tam lidi zoufale hledajici partnera, cisi to z nich a pusobi slizce, ale rozumni lidi s nimi do kontaktu proste nejdou.

Chodi tam i lidi zoufale zavreni(asi pani autorka) kteri maji kolem sebe neproniknutelnou bublinu, maji pocit ze nahe lidske telo je nechutne a malo by se skryvat, ze kdyz je nekdo v pozdravu obejme je to slizke, a nedejboze by na ne melo sahat nekolit lidi jemnymi, vlidnymi, davajicimi doteky. To prece neeee, to by se museli svetu otevrit, a to se chce nebat :) A kdyz na sebe nechate sahnout od cloveka, ktereho znate jen par hodin ci dni, jste automaticky promiskuitni, ach jo...

Ja jsem na par tantrickych kurzu sel i s manzelkou, protoze jsme byli zvedavi, a muzu rict, ze nas vztah to jenom vylepsilo, i kdyz jsme se tu a tam (fuuuuj!) rozdelili a zkusili doteky jinych (to neznamena automaticky sex, mame sve hranice a vime kde). Zjistili jsme, ze dani guruove nejsou zadni vsevedove, ze hodne z toho co rikali uz vime/delame, a ze tu a tam tomu davaji pozlatka az prilis aby jim to lide zrali. Ale zaroven jsme spoznali nove hluboke a skvele prozitky, spoznali jsme par fajn lidi. Stacilo nam par kurzu nez jsme zjistili, ze zbytek cesty ujdeme lepe sami a usetrime hodne penez :D Nejake dvere jsme ale diky tem kurzum otevreli, zacali vic experimentovat a dalsi dvere uz otevirami sami. Do masaznich salonu nechodime, ani intenzivni kurzy za desetitisice nepotrebujeme.

Ja jsem moc rad ze jsme na tantra kurzy sli, nas obohatili. A vrele je doporucuji kazdemu cloveku, co je otevreny novym vecem a lidem, ako tak vyrovnany, a ma vlastni hlavu dost na to aby se nesvlekal jenom proto ze jini se svlekaji :)

79 naivka naivka | 13. dubna 2018 v 10:06 | Reagovat

ako je to pekne referovat o takych podvodoch, a chapem ze ludia mozno nieoedy hladaju vchodisko a pomoc inde. No zacat by mali u seba, iba presvedcenim sameho seba, a zmenou svojich podvedomich pohnutok sa clovek moze naozaj zbavit bordelu. Treba sa do toho vnorit, prejst, rozobrat, a pripadn odpustit, alebo sa naladit na to pozitivne po com tuzime. ako s fajcenim. Prestat treba preprogramovanim svojho navyku. Mne sa to takto podarilo a odvtedy som pochopil ze vsetko co je v nas, je v nasej hlave, a teda mozme s tym pracovat len my!, nikto iny. Takze v zufalosti chodit na taketo kurzy je proste naivita, lenivost a presvedcenie ze niekto vase problemy vyriesi za vas. Tak uz konecne zacnite od seba, sami so sebou. :-)

80 naivka naivka | 13. dubna 2018 v 10:18 | Reagovat

nahliadol som do komentarov, a zas len taa kratkozrakost ludi,,hned odsudia tantru ako zvrhlost. boze moj,, to ze niekto zhovadi a zneuzije cosi magicke, a urobi pred naivkami z toho morbiditu, je jedna vec, a ozajstny vyzbam a spravne postupy vec druha. Pre autorku clanku,, Aluska, mali by ste si uvedomit ze clanok mate napisany stylom kde dehonestujete tantru. Tantra je ok, len to treba asi vediet ze jo. Stacilo aspon uviest ze napriek tejto skusenosti verite ze ste len narazili na nespravneho "ucitela". Tak by to aspon malo neutralny podton. Takto manipulujete obrazotvornost a tvorbu nazorov u mnohym nedomyslavych ludi. Co na to,, skoda toho. Nato ze mate takyto web by ste si mali taketo veci uvedomovat.

81 Alue Alue | 13. dubna 2018 v 11:13 | Reagovat

[80]:  Vážený anonyme, toto je autentická zkušenost čtenářky kterou mi zaslala a nebudu do toho zasahovat ani to přepisovat aby se ti to hodilo do krámu. Napsala to popravdě jak to zažila a jak to cítí a nevidím důvod proč by jí to někdo měl cenzurovat.

82 Jakub Jakub | E-mail | 14. června 2018 v 22:29 | Reagovat

Ahoj Alu. Když jsem si přečetl odstavec "A co já?" nemůžu neříct, že i takovýhle Tantrakurz může mít obrovský význam. Gratuluju k velkému duchovnímu posunu a pochopení. A jestli tak jak popisuješ řešíš problémy s partnerem i vůbec, chtěl bych Tě mít za partnerku. Měj se a já si jdu hledat svůj tantrický kurz.

83 Jana Jana | E-mail | 19. června 2018 v 16:01 | Reagovat

Alu, úplně vám věřím. Pro spoustu lidí je tantra droga. Já sama jsem byla na několika seminářích, dost mi to dalo, a přesně, už jsem cítila, že dost. Tantra, jak se v čechách podává, může člověku hodně dát, když si z učitele nebude dělat gurua a bude se soustředit fakt jen na "ten svůj problém." A důvěřovat intuici. Jakmile zavelí DOST, tak dost.

84 gaia gaia | Pátek v 13:03 | Reagovat

Semináře Alana Lowena

Také jsem před lety absolvovala, a také s podobnými šokujícími zážitky, jako autorka článku. Při zpětném pohledu mne však napadá, že je to celé jedno velké nedorozumění:
1)    Vlastně se tu nejedná o Tantru,  ale tzv. Neo-tantru, která spíše pomáhá lidem na Západě zbavit se falešných, dogmatickou církví natlačených programů VINY, hanby, studu, bezmoci  a ošklivosti,  spojených se sexualitou. Takové zbavování, samo o sobě velmi žádoucí, však může probíhat  tolika způsoby, kolik je lidí na světě. V těchto seminářích je spousta lidí, které popsala autorka, ale taky spousta normálních, milých a poctivých účastníků. A některým z obou skupin to pomůže, a některým ne. Je tam taky skutečně mnoho nasávačů a slídilů, ale zase je dobré se naučit je poznat a kopnout někam. Všeobecně takový směr není vhodný pro andělské duše, které už dávno mají přístup tam, kam se ti zemitější, elfové a podobní, horko těžko teprve pokoušejí otevřít a dostat. Andílkovi to akorát pocuchá peří, ten má být lehounký, jemný a odlehčovat těžkou hustotu zde na Zemi. On už má to, co je v Galaxii, aspoň myslím dle vlastních prožitků, normálním způsobem propojení obou polarit.
2)    Ptala bych se, proč zrovna já se dostala do skupiny takových blbců? Že by to chtělo trochu něco pořešit ve vlastních vibracích?... A  co? Když chci být Evou a nikoli Lilith, najdu samé Lilith, aby mi to zrcadlily. Než jsem na toto přišla, vyplakala a vyzuřila jsem potoky slz, a až pak přišla na to, že TOTO byl důvod, proč jsem tam měla být, a ne ten sexotělocvik. Také jsem na rozdíl od autorky vypadla po dvou víkendech, a ani by mne nenapadlo jít někam, kde se necítím dobře. Jen já jediná vím, co je pro mne dobré: tahle věta mne stála vážně majlant.
3)    Vřele souhlasím s tezí o narušování osobních hranic. Nám bylo řečeno, že budeme natáčeni non-stop na video, „aby bylo co dát na web“. Komu bude vadit, může se ozvat. Bylo mi to jedno, ale následující den ráno při dynamičce dle OSHA jsem měla ošklivý kolaps a potřebovala jsem řádit , tak, jak jsem znala i odjinud – plakat, ječet, mlátit, šklebit. Když jsem uprostřed tohoto katarzního prožitku, nic zlého netuše, otevřela oči, našla jsem Alanovu manželku, jak natáčí moji tvář ze vzdálenosti cca 30 centimetrů. Katarze zamrzla, já taky, i požádala jsem, ať mne nenatáčí. Poodešla, já se pokusila dostat znovu do proudu, otevřela znovu oči, a divte se, byla tam zas. Odešla jsem tedy dozadu tváří ke zdi, katarzi zdárně dokončila. No comment. Při závěrečném sdílení jsem příhodu zmínila a polovička lidí vylítla překvapením až ke stropu, ale neřekli nic. V tomto okamžiku jsem je hodila přes palubu, ale ještě čekala, jak se to vyvine a skrytě doufala, že také budu jednou patřit k těm zářivým… Prostě klobáska před psím čumáčkem, klasika.
4)    Většina seminářů osobního rozvoje je založená na tzv. skupinové psychoterapii dle Carla Rogerse, který ji vymyslel v šedesátých letech. Domníval se, že plaší a jemní jedinci zde dostanou větší prostor k vyjádření a šikanéři budou naopak skupinou odkázáni do patřičných hranic. Vše dopadlo přesně naopak – plašouni jsou zatlačeni často do kouta a dostanou nakládačku ne od jednoho, ale padesáti aurických polí a s tím žijí až do smrti, a píšou o tom články na weby . A chvastouni strhnou na sebe veškerou pozornost, místo jednoho aurického pole jich sežerou padesát, zesílí, a už s nimi nikdo nic nepořídí. To je holt život, průšvih je však v tom, že Carl Rogers sám před smrtí veřejně jako vědec uznal svůj omyl a nesprávnost své hypotézy, ale lektoři s tím pracují dál a nekorigují to, a doufají, že to nikdo neví. Možná to neví ani oni sami. Je to pohoda, dáte skupinku, hodíte jim kost těžkého tématu, dáte jim šedesát minut a nezasahujete, ať se děje cokoli. Můžete si u toho zdřímnout. A když někdo pláče, je vám vděčný, že mu podáte kapesníček. Tohle opravdu NENÍ léčení, a souhlasím s autorkou, že to často nikam moc nevede.
5)    Pravá Tatra probíhá tzv. od úst k uchu, protože jest to věc velmi mocná a náročná a je VELMI spirituální, a to tak, že absolutně. Obřad „108 krát se Šakti dotkne ostří, aniž se zraní“ je transformativní zážitek, po kterém už nikdy nejste stejní. A všechny učitele Neo-tantry touto cestou mohu ujistit, že na žíněnce s padesátkou funících a plakajících lidí okolo se to opravdu dělat nedá. Dalším typem je sexuální Tao – joga, která se liší akorát počtem vonných tyčinek kolem lože, Číňani jsou holt o dost střízlivější . Místo čaker a nádí se pracuje s dan-tieny a meridiány. A klíčem je u obou práce s vizualizací a dechem. Jestli má adept stálého partnera nebo ne, je už na něm, a obě varianty jsou, řekla bych, obrovsky těžké.
6)    Myslím také, že učitelé pravé Tantry jsou velmi čistí, skromní a oddaní lidé, vidí svět a vesmír v souvislostech, disponují obrovskou empatií, soucitem a tolerancí, a ovšem jsou svobodomyslní, což pouze nabídnou, a dál už je to na každém. Odpovědnost ale i tady nese za sebe každý sám.
7)    Takoví učitelé mají velmi skromné finanční nároky, žijí skromně a v ústraní a někdy rádi přijmou i věcné dary nebo pracovní pomoc. Jsou to alternativci k dnešnímu alternativnímu mainstreamu!
8)    Story s Alanem a jeho ženou měla u mne překrásné rozuzlení, které by mohlo svědčit o tom, že tu bylo opravdu něco energeticky v nepořádku a boží mlýny musely přece jen zasáhnout: na pražském koncertě Devy Premal, Mittena a milovaného Manose jsem dostala darem lístek do první řady doprostřed, číslo 11 )). Sedím a čekám na zahájení, a v tom z opačné strany přichází - kdo jiný než Alan Lowen s manželkou, a on má také číslo 11! Stojí, čeká, kouká, jak to řešit, vtom si na mne vzpomněl a znejistěl, ošíval… vyřešili to oba tak, že posunuli celou řadu o jedno místo, aby měl kde sedět. Na čísle 12 )). Celý koncert nádherné Devy seděl vedle člověka, kterému možná kdysi hodně ublížil a celé to chroustal. Po koncertě pak objímám krásnou mladou dámu, která dělala catering, a oba, Alan i jeho žena, se ptají - Ty se znáš s touto mladou dámou? My ji také známe. A já říkám: jistě, je to MOJE DCERA. Ten výraz v jejich tvářích si budu pamatovat do konce svých dnů a došlo k energetickému vyrovnání, jaké nebe nezažilo. Takže – pokud Alan pochybil v mém osobním případě, musel to vyrovnat. O ostatních nemohu mluvit. Celou lekci pochopil a nakonec jsme se objali skutečně velmi láskyplně, dlouze a vřele, jako přátelé. A VÍM, že tato malá životní lekce nezůstala u nich nepovšimnuta. On je vyhlášený spirituální a psychologickou nepodporou svých oveček v krizi, protože věří, že je to tak správně, a toto byl prstík Boží.

Celé je to mým skromným osobním, dnes už snad nestranným příspěvkem.  V zásadě jde o šokující poznání  zpohodlnělého západního člověka, že sexualita NENÍ ta věc, co děláme párkrát týdně doma pod duchnou a chceme si to trochu vyšperkovat. Je to proud základní Božské síly o brizanci dynamitu. Účast na semináři vede k důkladnému zamyšlení, jak vlastně každý chceme a můžeme pod vlivem takové nezkrotitelné síly žít. Otázkou zůstává, zda jsou si tito lektoři vědomi své vlastní role v celém procesu.

Přeji Vám všem, pokud jste dočetli až sem, nejvyšší Požehnání, kterého se Vám dostane cestou, již si určíte, jako vždy, Vy sami.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama