Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 21.5.

Když se to přežene s liberální výchovou, aneb Pyšná princezna fakt existuje / Doporučuji

29. ledna 2018 v 0:54 | Alue K. Loskotová |  Zamyšlení
Tak jsem si zase vyslechla zajímavý příběh, který mě přivádí k napsání tohoto článku. Protože vím, že pikantnosti ze života máte rádi :) Dejme tomu že mám známou, která má známého, který má spolužačku... ano, už teď to začíná být složité.
Vyprávěla mi o tom, jak se známý do spolužačky zamiloval, takovým zvláštním a hezkým způsobem. Vlastně ona sbalila jeho, prostě k němu přišla a narovinu mu řekla, že by s ním ráda byla a on to s ní zkusil, protože je moc hezká. Potud je to roztomilé povídání. Člověk si říká ,,Ó, odvážná a silná to žena, ta se v životě neztratí." Jenomže ten příběh nabral nějaké podivné obrátky.
Postupně se zjistilo, že ona silná a odvážná dívčina je z velice duchovní rodiny... Známý byl údajně uveden do jejich domácnosti, představen rodičům, přijat rodiči a vypadalo to docela růžově. Rodina nejí maso a v domě nejsou žádné postele, všichni spí na zemi, asi jenom na nějaké úplně nízké podložce, prý aby byla zdravá záda, že z postelí bývají lidé křiví a nemocní...



Teď si dovolím odbočku. Tohle je věc se kterou já osobně nesouhlasím, protože na rovné zemi můžu ležet pouze na znak a nemůžu se přetočit na bok, protože když máte opravdu žensky tvarované boky, potřebujete automaticky měkký důlek pro svou pánev co si přísně vyžaduje prostor a ideálně i pro rameno. Když to nemáte, tak na boku dlouho nevydržíte a když jo, musíte vybočit pánev a vybočit rameno, tím se úplně zkřivíte jak paragraf. Jinak vás po chvilce zatraceně hodně bolí ramenní a kyčelní kloub. Z ležení na tvrdé matraci, která mi nevyhovovala, jsem taky mírně zkřivěná byla, před pár lety se na to přišlo, když jsem šla preventivně k paní která se zabývá rovnáním pohybového aparátu. Dneska spím na hodně vysoké a měkké matraci H2 (tvrdost matrace má být přizpůsobena podle zdravotního stavu a váhy spáče, pro lidi kolem 60kg se doporučuje měkká H2, až H3... H4 je pro velké a tlusté chlapy nad 100kg, nebo pro lidi se skoliozou, které naopak z měkkého bolí záda) a můžu konečně spát rovně a na boku, aniž bych se musela tvarovat podle tvrdého podkladu.

Ta představa, že celá rodina spí jenom na zádech na tvrdém jak faraon v rakvi, bez ohledu na jejich osobní potřeby, nebo že se kroutí a křiví páteř když se chtějí přetočit na bok a musí uhýbat kloubům, mi připadá nepředstavitelná a reálně neuskutečnitelná, ale prý to tak mají všichni a mladá na tom vyrostla a připadá jí to úplně normální. Dokonce když přijela na návštěvu, spala na zemi na koberci... Tak mi nezbývá než čučet jako sova z nudlí a nechápavě kroutit hlavou.
Nějaký odborník na matrace a pohybový aparát by se k tomu mohl vyjádřit, zasvěcený názor by mě fakt zajímal.


Upřímně, kdyby mi můj nastávající ukázal že doma spí jenom na karimatce nebo čemsi, asi bych už zpozorněla a začala uvažovat, jestli nemám raději zdrhnout (protože se dá předpokládat že toho bude víc a že tohle je jenom začátek podivností dotyčného), ale známý to vzal jak to je. Pak přišla nová rána. Zjistil, že se vlastně dostal do rodiny totálních sluníčkářů, kde panuje víra, že když nevěříte na zlo a nemyslíte na to špatné, tak to nepřitahujete a tím pádem se vám nic špatného nemůže stát....
No, že tomu věří třeba patnáctiletá holka, která zatím bydlí s rodiči a chodí jenom do školy, to se nějak pochopit dá. Představte si situaci, kdy v tom odmalička vyrostete a že vám tím doma soustavným opakováním vymyjí mozek. Nemůžete to mít za zlé takovému dítěti, že v tom jede taky. Ono vlastně nemá na výběr, jinak z něho doma rodiče budou vymítat ďábla za jeho rouhačské tendence. (To se děje taky, nic nezveličuji)
Není to nezvratný stav, člověk pochopí že to funguje jinak, když vyleze ven z komfortní zóny, když ho přestanou chránit rodiče a pozná SVĚT. Děje se to obecně u všech rodin s extrémní vírou, nebo náboženským fanatismem. Vychází z nich úplně domotané děti, které neví kde je vlevo a kde vpravo. Ratolest pak dostane dávku reality a rychle se probudí. Teda většinou. Když ne, zůstane bydlet u rodičů a je z ní chudák, protože svět je pro ni neznáný prostor kde se nedokáže pohybovat, kde nic není jak ji to učili doma a nikdo z lidí tam venku nemluví stejnou kmenovou řečí.
.... Ale že sluníčkovému dokonalému světu je schopný věřit dospělý člověk, který evidentně musí mít mnoho let praktických zkušeností ze života a už se musel potkat s hromadou všelijakých blbců, to mi hlava nějak nebere. To je nějaký zvláštní novodobý druh duchovní slepoty.

Známý s nimi začal o této víře diskutovat. Ale když použijete normální selské rozumové argumenty s jednoduchou logikou, tak spíš docílíte toho, že sluníčkáře naštvete a řekne vám že jste temný a že se na to temné programujete a tím to přitahujete. A tak začaly spory, protože na něj rodina začala dost tlačit a útočit, aby věřil na stejnou blbost. Sice vyznávají svobodu, ale očividně jenom sami sobě, jemu ten luxus nedopřáli.
Po pár týdnech z mladého vypadlo, že s ní nic nemá, že jsou jenom kamarádi... Vůbec se mu nedivím, že nahodil zpátečku.

Dokonce jsem si vyslechla i jednu příhodu jako příklad. Ti dva jedou kamsi na nějakou akci, mladá dojde pozdě jako vždy a ujede jim před nosem vlak. Mladý suše konstatuje jednoduchý fakt, že už to nestihnou a přijedou pozdě. A ona mu dost podrážděně odvětí, že to vůbec není pravda, že je programuje na to špatné, že nepřijedou pozdě, když tomu nebudou věřit. (No jasně, tohle je přece lepší odpověď než se omluvit za svůj pozdní příchod. Ona je přece dokonalá a nedělá chyby. Za všechno můžou jenom ti přízemní materialističtí pitomci, co ještě nepochopili, že svět je uháčkovaný z kytiček.) Když ji upozorní na to že jenom jednoduše říká to co je evidentně zjevné, jelikož další vlak jel až za delší dobu, byl poslán do pr. Protože na to prostě nejsou argumenty.
Teď je jenom otázka, jestli mladá dá na vymývárnu od rodičů, nebo jestli přijme první dávky reality tak jak jsou a začne otvírat oči.

Tahle víra, že ,,když si člověk nepřipustí nic špatného nic se mu nemůže stát", je nejenom velice hloupá, ale také extrémě nebezpečná pro praktický život. Představte si, že jste tak naivní a věříte tomu, že ,,musíte čekat od každého jenom to nejlepší a vidět na každém jenom to nejlepší", to znamená automaticky zavřít oči před vším, co je špatně a co by se vám nemuselo líbit. Nic špatného pro vás přece neexistuje, takže to ignorujete.
Tím se stanete velice jednoduchým terčem pro všechny zloděje, podvodníky, vydřiduchy, parazity, sépie, hybridy, zmetky, lháře a gobliny všeho druhu.

Též jsem pár takových lidí poznala, ve smyslu ,,co si nepřipustíš to se tě netýká". A jestli vám můžu něco doporučit, pokud někoho takového poznáte, utíkejte. Protože tito lidé přitahují strašné průšvihy, jelikož jsou strašně nepozorní, do všeho se vrhají bez rozmyslu, aniž by zvážili rizika nebo chyby, které se po cestě mohou vyskytnout a vy to pak musíte žehlit za ně, pokud vás do něčeho namočí. Jsou to lidé bez kontaktu s realitou.
Obvykle jim dávám rejpavou otázku: ,,Takže ty věříš, že když na tebe jede vlak a ty mu budeš posílat lásku, sluníčka a kytičky, tak tě nepřejede?"
Jednou jsem na to dostala odpověď takovou: ,,No když budeš vysílat jenom lásku, tak tam ten vlak ani nebude."
A to je ta chvíle, kdy je na čase vzít nohy na ramena, dřív než vás ten člověk stáhne do problému.

Mladá kromě tohoto byla ještě vychována s tím, že NIC NEMUSÍ. Jako ta pyšná princezna z pohádky o zpívající květině. Úplně jsem si na to vzpomněla, když jsem poslouchala smutné příhody našeho mladého hrdiny.

Zavaž mi střevíček!
https://www.youtube.com/watch?v=H0bCcjcSLo4

Co mě dostalo do kolen úplně nejvíc, bylo sdělení, že mladá si klidně odchází v půlce vyučovací hodiny. Bez vysvětlení. Prostě se sbalí a odejde. Že chodí furt pozdě je jedna věc, to dělá kde kdo, ale toto je úplně jiný level anarchismu.
Ptám se proč to dělá (Já jsem nikdy za dobu své školní docházky nepřišla pozdě, ani jsem nebyla za školou, nedovolila jsem si to. Tyhle věci tudíž absolutně nechápu).... No protože ona přece nic nemusí. Když tam nechce být, tak prostě jde pryč. Protože rodiče ji učili, že je svobodná bytost.

Můžete se na to dívat z různých úhlů pohledu, můj úhel vypadá asi takto:
Ano, člověk je svobodná bytost a má právo volby. Ale mladá je na střední škole. To znamená, že tam nemusí být, vůbec tam nemusí chodit. Mohla jít po základce do práce, když ji učení nebaví. Ona to totiž nedělá jednou za měsíc třeba že by ji chytly měsíčky a že by byla v takovém stavu že by nešlo vyučování doklepat (pro mě takové úlevy nebyly a přála bych si aby je každá dívka měla, protože když vás to fakt chytne, tak jenom sejít schody je mor, natož pak se na něco ještě soustředit). Ona to dělá poměrně dost často, vlastně běžně.
A tady je rozpor. Když se pro něco svobodně rozhodnete že to budete dělat, tak tím směrem máte jít a dělat to pořádně. Že se mladá přihlásí na školu, kde odchází uprostřed vyučování, podle mého názoru není žádný projev svobody, ale projev absolutního a odporného rozmazleneckého frackovství. Mladá princeznička si může jít kam chce, rodiče jí nic neřeknou a na to jak se asi cítí zbytek třídy nebo jak se asi cítí učitel který má už i bez jejích manýrů dost těžkou práci, absolutně nebere ohledy. Ona se totiž vůbec nemusí ohlížet na to jak její chování působí na druhé, pro ni neexistuje přece nic špatného, ona žije v dokonalém a sluníčkovém světě který je tvořen jenom láskou a světlem.

Navíc tohle odcházení z hodin je jenom jedna věc, ta druhá, ještě závažnější je, že do té školy opravdu skoro vůbec nechodí, že má extrémní počet zameškaných hodin. Když se jí náš známý ptal proč, řekla mu že když se jí do školy nechce, tak tam jít nemusí, rodiče ji klidně nechají doma. Tak. A jsme zase u té otázky: Proč se na tu školu teda hlásíš, když tam nechceš chodit? Studovat střední není povinnost, mohla jsi jít do práce.

Jedno vysvětlení, které se zdá docela logické a nabízí se, bych tu viděla: Když chodíte do školy, tak nemusíte platit zdravku a ještě se za vás platí i socka. Přihlásit se na střední, být student a pak tam nechodit, je perfektní způsob jak se jako správná líná pijavice přicucnout na náš systém. Využívat finanční výhody studenta, všude mít slevy a prodloužit si dětství a slastné lenošení a nic nedělání o čtyři roky. Když pak maturitu neuděláte a propadnete, tak je to jedno, protože vy jste tam nešli kvůli té škole, vy jste se prostě jenom chtěli 4 roky válet doma a udělat si prázdniny...
Dokonce i já jsem osobně poznala spoustu mladých lidí, co tento systém uplatňují v rámci ,,studia" na vysoké škole. Jsou tam jenom pro to, že je to finančně výhodné a líné řešení. Když to pak neudělají nebo je vyhodí, nic se neděje, jim o školu nešlo, prostě se chtěli válet a nechtěli platit zdravku během nezaměstnanosti.


Jestli na tom nevidíte nic špatného a říkáte si že to je vlastně labůžo nápad, zkuste se na to podívat v dlouhodobém kontextu. Tak zaprvé, student co nepracuje, nevydělává a nechodí ani do školy, je rodičovská noční můra. Každý rodič dostane strach, jakmile pojme podezření že se z ratolesti stává líný rozmazlenec, co si myslí že má všechno zadara a nic nemusí dělat, že mu to dítě zůstane na krku a bude ho muset živit donekonečna.
Rodiče téhle pyšné princezny si to nepřipouští a ani tím způsobem nemyslí, protože v jejich světě neexistuje nic špatného, v jejich světě je přece všechno dokonalé, růžové a z poníků.

A co mladá, poté co se čtyři roky válela, protože nic nemusí? Myslíte si, že ji bude něco motivovat, aby pracovala? Když má doma fullservis? A když jí ten fullservis skončí, jakože se to může stát z mnoha různých důvodů a nemusí to být nutně jenom tím že rodičům dojde trpělivost nebo finance, jak si asi poradí?
Vy byste zaměstnali člověka, který vám odejde uprostřed pracovní doby, protože ho to tam nebaví? Já teda fakt ne. Vlastně nechápu že ji ještě nevyhodili z té školy.
A na živnosťák? - Vy myslíte, že takový člověk něčeho v životě dosáhne, když ,,nic nemusí" a nebude dělat když ho to nebaví? V růžovém a dokonalém světě z poníků totiž přece nemůže existovat něco jako neúspěch, dluhy, nuda, rutina, nebo otravné aktivity do kterých se vám strašně nechce ale musíte je dělat.
Jenomže tyhle věci nezmizí tím, že na ně nevěříte. Jste v zajetém systému. Složenky se vám samy nezaplatí, nebo nezmizí tím, že řeknete že na ně nevěříte.

Na světě ani neexistuje něco takového jako dokonalá práce. I když děláte to co vám dává smysl a máte to rádi, stejně se ze všeho jednou stane rutina a stejně všude máte i nepříjemné povinnosti, které vám z toho plynou a které k vykonávání práce, kterou jinak máte rádi, neoddělitelně patří a musíte je přetrpět. Nikdo na světě nedělá jenom to co ho baví a nikdo na světě nejede v konstantním nadšení z práce. Se vším přichází i odvrácená strana mince.
Když si koupíte vysněný dům, tak se o něho taky musíte starat, uklízet ho a spravovat. Tak je to se vším.

Jsem prostě v šoku, jak strašně může někdo zblbnout z předuchovnělé a sluníčkové svobodné výchovy. Když zavzpomínám na své zkušenosti, třeba s chlapama, tak věřit na tyhle věci, už jsem pod drnem. Tolik jsem potkala lidí co se tvářili jak mě mají rádi, jen co jsem se trochu rozkoukala už se mnou začali manipulovat, využívat mojí dobroty a mých zdrojů, přisáli se na mě jako pijavice. A trvalo to tak dlouho, dokud jsem si nesundala růžové brejličky a nepřiznala si pravdu: ,,Je to zmetek, využívá mě, tohle není láska ani kamarádství, tohle je hnusný kalkul, končím." Nechcete to vidět, když máte někoho rádi, ale nakonec do toho kyselého citronu kousnout musíte, když vidíte že vaše růžové pojetí vztahu nějak pokulhává a nenese ovoce jaké by mělo, když do toho přitom dáváte maximum.
Kdybych věřila jenom na lásečku a sluníčka, nebyla bych schopná tyto situace vyřešit, protože ,,na každém je potřeba vidět přece jenom to nejlepší a každý to s náma myslí dobře..."

Navíc si myslím, že systém víry, který nám nedovoluje vidět a přiznávat si objektivní realitu tak je, to znamená přijímat všechno, i to co je nám nepohodlné, co se nám nelíbí a co bychom raději neviděli, je ,,výborný" způsob, jak si zadělat na celou řadu chronických a závažných chorob. Zejména bychom zde mohli zmínit poruchy zraku. Lidé, kteří před něčím zavírají oči a nechtějí něco vidět, postupem času ztrácí zrak, nebo dokonce oslepnou. Je to symbol jejich vnitřního postoje k životu. (Teď mě prosím nechytejte za slovíčko, důvodů proč má někdo slabý zrak může být hromada, toto je jenom jedna z mnoha možných příčin.)


K úrazu můžete s touto vírou přijít také velmi snadno. Představte si tuhle pyšnou princeznu, co nic nemusí, kdyby jela na výlet do Černobylu. Ona na škodlivou radioaktivitu nevěří, takže jí to nic neudělá, když si to nebude připouštět. A taky může skočit ze dvou metrů z okna, protože věří tomu že se jí nic zlého nemůže stát.

Vychovávat dítě ve víře že svět je hezké místo, je v pořádku, samozřejmě. Vychovávat dítě k tomu že je svobodná bytost, je samozřejmě také dobré, ale nesmíte u toho zapomenout, naučit dítě SMYSLU PRO ZODPOVĚDNOST ZA SVÉ ČINY. Protože když žádnou zodpovědnosti nemá a myslí si že může všechno bez jakýchkoliv následků, dopadne to s ním takhle.

Svoboda rozhodnutí je pevně a neoddělitelně spojena se zodpovědností za tuto svobodu. Když něco uděláte, musíte být připraveni přijmout následky, bez ohledu na to jestli se vám to líbí, nebo ne. A také je nutné učit druhé respektu vůči druhým a vůči okolí. Uzavřít se do světa sluníček, kde si děláte jenom to co se líbí vám, aniž byste se pozastavili nad dopadem na druhé osoby, není nic duchovního, je to jenom odporné sobectví a extrémní sebestřednost.

Toto není příklad dokonalého duchovního života, je to odstrašující případ toho, jak to může dopadnout, když se to přežene s duchovní filozofií a liberální výchovou, aniž by člověk myslel na důsledky a aniž by vzal v potaz svět takový jaký je, s jeho dobrými i špatnými stránkami.

V životě není dobrý ani jeden, ani druhý extrém. Když se soustředíte jen na to špatné, budete mít deprese, nuzný nudný život a skončíte na psychiatrii. Když si nastavíte optiku jenom na to hezké, stane se z vás neopatrný úlet bez smyslu pro realitu, riziko, bez odpovědnosti a bez ohleduplnosti pro druhé a to vás dříve nebo později přivede do stejného maléru jako první případ, protože na sebe uvalíte neřešitelné problémy a nakonec vás realita dostihne v takové míře, že si ji budete muset přiznat a pak to na vás padne.

Život je o rovnováze. O vyvážení všech aspektů života, bez jejich potlačování, omezování a bez přílišného jednostranného lpění pouze na jediném. Pouze tehdy, jsme-li schopni přijmout vše tak jak to k nám přijde a v klidu a s chladnou hlavou řešit každou situaci ať je jakákoliv, teprve tehdy dojdeme k duševnímu klidu, míru a teprve tehdy můžeme mít spokojený život. Dokud budeme před realitou zavírat oči, rovnováhy se nedočkáme.

Skutečné duchovno není o tom překrucovat realitu tak jak se nám hodí, chovat se bezohledně, nerespektovat druhé lidi ani žádná pravidla, nebo využívat sociální systém. Není to ani omluva pro špatné, sebestředné, nezodpovědné a bezohledné chování. Duchovno má být přesný opak toho všeho, má být o lásce a respektu k sobě i ke svému okolí. Jinak jde jenom o alibismus, sobectví a vyčůranost.




 


Komentáře

1 zdeněk zdeněk | E-mail | 29. ledna 2018 v 2:09 | Reagovat

To mi připomnělo jednoho vzdáleného člena rodiny, který měl taky problém pocházející z výchovy. No, spíš výchova ten problém držela při životě a neřešila. Už před roky se to řešilo na jedné rodinné sešlosti, to jsem moc nechápal, protože jsem byl prostě v šoku. Nakonec se to vyřešilo a je všechno v pořádku (aspon...dejme tomu, k tomu se dostanu) a hlavně "člen rodiny" to dokázal vysvětlit jak to probíhalo, takže s odstupem času se na to díváme všichni jinak, hlavně na způsob jak se to mělo řešit už dřív. No ale k věci. Komu není příjemné číst o problému s vylučování exkrementů, nečtěte dál, bude to asi hodně silné kafe :-D nevim, mě už to nepřijde za ty roky co o tom vim. A abych nepsal o členu rodiny takto divně, dám mu falešné jméno Pepa. Když se děti učí kadit klasicky na záchodě, u Pepy tohle nefungovalo. Nebyl toho schopen, do dnes těžko říct kde byla chyba jestli u rodičů nebo u Pepy. Já myslím, že u Pepy, protože jeho mladší sourozenci tohle zvládali v pořádku. Ten problém přetrvával až do Pepy 15ti (nebo 16ti, nejsem si jist) let ! Nebyl schopen se vykadit. Probíhalo to následovně - cítil, že je potřeba jít, šel na záchod a stál u záchodu. Nic víc, prostě stál a "držel" exkrement v sobě. Možná se nějaká pidimidi "kulička" dostala ven, ale to je vše. Něco ho záhadně drželo pryč od toho si sednout na ten záchod. Nešlo to překonat. A stejně i když, nefungovalo to. Pochopitelně jak byl přeplněný za ty roky tak bylo běžné, že část "ušla za chodu". No muselo to být velice příjemné pro lidi kolem. Teď po letech kdy už je to vyřešené se o tom rozmluvil do podrobna, jak to cítil on. Bylo to tak, že kdykoliv chtěl jít vykonat potřebu, sednout na ten záchod a prostě se vykadit, svěrač se sám od sebe stáhl. Nemohl to nijak kontrolovat vědomě. Fakt že taková věc člověku podrazí sebevědomí jako blázen, že nezvládá úplně základní věc, to je jedna strana mince, ale druhá strana mince byl přístup rodičů. Ti na něj neustále křičeli ať s tím něco dělá, křičeli, že všechno smrdí po ..., jak to asi vypadá mezi lidma, a tak podobně. Jako důsledek si ani nevodili domů návštěvy, ze strachu, že by třeba gauč smrděl. Oni nevěděli co je příčina, proč se Pepa nebyl schopný vykadit jako každý jiný "normální" jak vždycky dávali důraz, ale to proto, že ho nepodpořili v tom smyslu aby si věřil a řekl to, popsal to podrobně. Takto říkal jen "prostě to nejde". Chodil k psychologovi, psychiatrovi, dokonce i u nějaké paní přes alternativní medicínu ale nikdo mu nebyl schopný pomoct, protože ze strany rodičů byla špatná podpora. Nikdo totiž nevěděl jak to probíhá, takže vlastně ani nevěděl co řešit. :-D Myslim kvůli tomu byl snad i v nemocnici na nějakých testech nebo co, nevim přesně. Stejně na nic nepřišli. A víte jak to vyřešil? :-) Začal se zajímat o buddhismus. V knihovně našel nějakou knížku na toto téma kde bylo popsané nějaké cvičení na zpracování strachu a on ho použil na zpracování tady tohoto. Určitě nějaký typ meditace. No, takže sumasumárum co doktoři nevyřešili za nějakých snad 10 let on vyřešil za 10 minut v meditaci a od té doby je to v pohodě. Relativně, protože má neustálé problémy s trávícím traktem. Je jasné, že je asi trochu poškozený. Má časté žaludeční nevolnosti a tlusté střevo občas nefunguje jak by mělo. A když jsem ho naposled viděl před asi rokem tak mi říkal, že se mu to stejně občas vrátí. Ale teď už ví jak na to, takže to není žádný problém, ikdyž stejně je to zbytečné trápení. Na počátku to byla určitě chyba Pepy, asi lenost. Ale řekněme někdy v 6 až 8 roku života už měly zpozornět rodiče a zajímat se víc. Ne jenom tak, že budeme řvát a doufat jak se to vyřeší, nevyřeší. Ne každý je super-genius na všechno, i když se jedná o tak základní věc jako se úspěšně vys..... :D
Já jsem třeba sociálně slabší. Je hrozně málo lidí s kterými si rozumím. A s ostatními? No jeden velký trapas pro obě strany. Akorát že já už si za ty roky zvykl. 8-) A vím, že v době kdy jsme si ještě rozuměli s jednou kamarádkou, která mě i přes to všechno měla ráda a podporovala mě, tak se moje sociální schopnosti lepšily. Pak jsme se přirozeně v průběhu puberty změnili, přestali si rozumět no a moje sociální schopnosti jsou tu a tam. Ale to už je zase příběh, který nesouvisí s článkem.

2 Honza Honza | E-mail | 29. ledna 2018 v 9:12 | Reagovat

Ahoj Alue, děkuji za pěkný článek o výchově. Zajímavé postřehy od někoho, kdo ještě nemá vlastní dítě, bude z tebe jednou dobrá matka. Podle mě je ideální výchova demokratická, jasně vymezit práva a povinnosti, konstruktivní diskuze atd. Je-li výchova příliš liberální nebo autoritativní brání to potomkovi dospět. Svoji neschopnost domluvit se s nedospělým jedincem začne rodič nazývat pubertou. :-D

3 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 29. ledna 2018 v 9:20 | Reagovat

Ono je to nějak populární víra, ne, onehdá jsem v televizi viděla rodinu, která tohle taky vyznávala :D

V práci se u nás občas objevují brigádníci, kteří mi připomněli tu holku z článku. U rodičů bydlí zadarmo, když je práce nebaví, tak ji nedělají, a když je šéfka o něco požádá, řeknou třeba: "Tak si to udělejte sama", v horších případech prostě odejdou. Některé z těch holek si už dělají plány, že si s nějakým chlapem udělají dítě a budou z nich tahat alimenty, aby měly alespoň nějaký přísun peněz.

Znala jsem i jednoho člověka, který nepracoval 15 let, protože prostě nemusel a měl peníze na to, aby se uživil, ale když mu zdroj peněz odešel na onen svět, byl nucen si najít práci, což, přiznejme si, když někdo nepracoval tak dlouho, tak moc možností nemá. A teď si každému stěžuje na to, jak je hrozné pracovat, a že práci neuznává, i když si za to může sám, protože je teď kvůli své lenosti a neschopnosti myslet dopředu, nucený trčet v podřadném zaměstnání, kde ho to nebaví. Co hůř, ještě očekává, že lidi pro něj budou dělat věci zadarmo. I když jsem se asi nezachovala nejlíp, když jsem s ním beze slova zpřetrhala všechny kontakty, nemohla jsem prostě udržovat kontakt s někým takovým, natož pro někoho takového pracovat.

4 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 29. ledna 2018 v 9:26 | Reagovat

[1]: Já bych neřekla, že to byla lenost, ona totiž existuje fobie z vyprazdňování, ať už to zní jakkoliv šíleně :D Zvlášť s tím může mít problém člověk, který nebydlí sám a nemá na to dostatek soukromí, aby se uvolnil. Existuje spousta takových případů, jedna holka kvůli tomu dokonce umřela, protože se jí to všechno hromadilo uvnitř a rozházelo jí to orgány, až se jí to nakonec dostalo k srdci, fakt to není sranda.

5 Alue Alue | 29. ledna 2018 v 9:45 | Reagovat

[3]:  Nevím, proč bys měla mít výčitku svědomí, že se odmítáš stýkat s někým takovým. Je to tvůj čas a tvoje energie a jestli je někomu věnuješ, je čistě tvoje věc.

[4]:  Taky mi první koment připadá jako fobie z toho se vykadit. Jako dítě se mohl třeba leknout když byl na záchodě/nočníku a někdo mu vzal za kliku nebo vlítl do místnosti, lekl se, stáhl zadek a pak to nemohl odblokovat.
Když jsem já byla malá, stávala na jeden záchod i fronta čtyř lidí naráz, bylo to šílený, prakticky jste skoro nikdy neměli na tom záchodě klid a když jo, tak jste to považovali za svátek. Tohle fakt není sranda, to jsou vážné věci.

6 Renata Renata | 29. ledna 2018 v 10:40 | Reagovat

Tiez som pred rokmi poznala jednu holku z Moravy a to bolo uplne slunicko. Bola prave som s nou , ked volala  moja naj kamoska, bola nestastna prave z dovodu, ze dostala vazne podozrenie, ze jej manzel zahyba a ci sa vecer nestretneme na pivku, potrebovala sa vykecat. Samozrejme som prikyvla, prebrali sme to, dali nejake pivka, bola stastna, ze som ju vypocula, ja som bola rada, ze som ju troska pozdvihla  a nakoniec sme sa este aj zabavilia zasmiali. Ukazalo sa, ze ju naozaj muz podvadza, ale ona je dost odolna, rychlo sa z toho spamatala :D Ale ta moja kamoska slunickova zareagovala, ze ona by na taketo stretnutie nesla, ze kamoska na mna prenesie negativnu energiu, ze to su jej problemy , nech si to riesi sama atd... Len som cumela..Tak som jej vysvetlila, ze toto je kamoska s ktorou sa vzdy zasmejem a rada stretnem a ze ma momentalne trable, tak sa jej neotocim chrbtom, ze priatelstvo je aj o tom, ze ked je cloveku tazko, ze ma s kym pokecat, samozrejme ked to nie je kamoska co vyslovene stale vysava a stazuje sa , take nemam. Potom ta moravacka slniecko povedala ze vy slovenky ste take negativne, len frflete, stazujete..No uz sa roky ani nestretavame.

7 Gray Gray | 29. ledna 2018 v 14:14 | Reagovat

Škoda, že slečna z článku nevyfasovala moji třídní na střední. :-) Na rudo obarvená čtyřicátnice s pěticentimetrovými drápy, deseticentimetrovými podpatky, upnutými džíny a halenkou s leopardím vzorem. Jednou si tři spolužáci v prváku dovolili odejít před poslední hodinou dříve domů a vyfasovali ředitelskou důtku s tím, že příště vyhazov. Jinak se u nás řešil nejen pětiminutový pozdní příchod ale dokonce i to, jestli jsme přezutí :D To byla komandérie! Dnes je to všechno ale na těch školách asi už nějak jinak.

8 :) :) | E-mail | 29. ledna 2018 v 14:36 | Reagovat

To je neco podobneho jako, když je díte nemocne, rodice se modli misto toho aby to resili a ono se preci uzdravi! Buh ho uzdravi a kdyz ne, tak si ho pravoplatne buh taky vezme! :D Takovy bych strkala do vezeni, tyrani a nechapu, ze na tuhle rodinu o ktere jsi psala jeste neposlali socialku...kdyby to proverili urcite by neprosli, kort kdyz chodi pryc z hodin kdy chce a kdyz se ji nechce tak nejde do skoly. Ale zase na druhy strane ti muzu rict, ze presne takovyhle lidi se dneska maji nejlip, takovym nikdo nic nemuze a nikdo si k nim nic nedovoli, zatimco oni si dovoluji ke komu chteji a kdy chteji...takze vyzirkove tomuhle svetu vladnou a maji se. Plus bych jeste rekla, ze bych se ani nedivila tomu, ze jestli ma takhle nastavenej mozek od rodicu se ji fakt nic zleho nikdy neprihodi, pac tomu proste bezmezne veri a mozek vysila vibrace a podle toho se i utvari jeji realita :-D a dalsi bych teda chtela zminit, ze tam kde je dovoleno, tak se bude dovolovat, takze to neni jenom o ni, ale taky o druhych lidech, pokud je proste ucitelka hloupa, tak si to necha libit, pusti ji, nebo to proste nijak neresi, za me by letela ze skoly, jedna basen... :-D Takze ona hezky cvici s druhyma aby se naucili mit svoje hranice a stat si za nimi. Dokud se ji nekdo nevzepre a vsichni jeji chovani budou tolerovat, tak se u ni nic nezmeni. A taky je jasny, ze pokud jsou nekde v zakonech nejaky mezery nebo v systemu, tak lidi toho budou vyuzivat a vyuziji to pro zejmena pro svuj vlastni prospech

9 Ayeri Ayeri | 29. ledna 2018 v 14:57 | Reagovat

Krásný příklad toho, když někomu hrábne z alternativního života. Jsem ráda, že nemám podobné existence ve svém okolí, i když pár takových, kteří chodí za školu s tím, že se to přece nějak vyřeší, ano. Tenhle přístup úplně nechápu.

10 kalia kalia | 29. ledna 2018 v 15:50 | Reagovat

Třeba spí pouze na zádech (jsou tak zvyklí a vyhovuje jim to - to by pak žádné problémy z tvrdé země mít neměli).

Párkrát se mi stalo, že když jsem šla někam pozdě, ale věřila jsem tomu, že přijdu včas, jsem záhadně dorazila včas. Nefungovalo to vždy, max cca 50/50. Někdy byla funkčnost takového postupu spíše náhodná (není to náhoda, má to své zákonitosti, ale jako náhoda se to zvenčí chová).

Tady u toho příkladu kluk místo "vadí mi, že jsi přišla pozdě, protože jsem tu na tebe např. 10 minut čekal a neměl jsem co dělat" řekl "přijedeme pozdě" (a myslel to spíš jako výčitku toho, že byl nespokojený při čekání - on mohl, stejně jako to dělá ona když jí něco nebaví - bez vysvětlení a s dobrou náladou odejít). Jí by to samozřejmě nevadilo, protože ona vidí jen to dobré, tak by se nějak zařídila i bez něj, stejně jako on bez ní (už způsob, jakým ho požádala o vztah, je zvláštní, ale v nějakém malém procentu vztahů by to mohlo vyjít - pokud je kluk na určité úrovni smýšlení, tak by to mohlo klapat, jinak spíš ne). Rázem by tímto způsobem bylo po vztahu, který stejně ani neměl vzniknout.

Když vidím na každém to nejlepší, tak vidím potenciál člověka (to neznamená, že věřím, že se naplní).

Ano, jestli vám můžu také něco doporučit, pokud někoho takového potkáte, utíkejte CO NEJRYCHLEJI CO NEJDÁL (ideálně se už nikdy s dotyčným nesetkat). Tito lidé jsou napojení na docela silný egregor a díky tomu se jim "daří" uskutečňovat své záměry a tato víra jim jakoby "funguje" (proto tomu i dospělí lidé věří). Ten egregor, na který jsou napojení, skrze ně dostává do špatných situací ostatní lidi v jejich okolí a za to jim dává výhody (a ty výhody jsou přesně to, že jim tato "víra" v realitě funguje). Také tuto víru takový člověk vesele šíří (i skrze svůj příklad) a přivádí egregoru nové "ovečky". Oni pouze dostávají od egregoru "zaplaceno" za práci, kterou vykonali. Ideálně takovému člověku nic nevysvětlovat, vůbec se s ním o názorech na to či ono nebavit a hned jak to bude možné, zmizet. Nezachraňovat ho (stejně by vám nevěřil a nelepší pro toho člověka bude, když si na to přijde sám). Pokud vám ale na tomto člověku záleží, tak tam to bude individuální, jestli a jak to řešit.

Lidé, kteří věří této víře, počítají s tím, že jim to buď vyjde a nebo zemřou (a tím pádem nebudou muset svojí "nepravdu" nikomu dokazovat) a žijí život podobný "kasinu", jak když prohrajete, zvýšíte sázku na dvojnásobek. Funguje to, ale z dlouhodobého hlediska (kdy už nikdo z okolí nebude podporovat egregor emocemi "ten má ale peněz, jak k nim přišel? já mu tak závidím, to vyhrál v kasinu? kasina jsou špatná apod.", se tento egregor, když už nebude mít kde jinde brát energii, obrátí proti člověku samotnému a ten všechno prohraje s tím, že to přeci nemusí nikomu říkat a pro něj to je "jako by se nic nestalo". Chvíli si žil dobře, nepřímo díky napojení na egregor útočil na ostatní lidi, a pak byl zase chudý - prostě "jako by se nic nestalo, jenom si na omezený čas přilepšil". Dál už musí zase řešit svoje problémy a začínat od začátku (v případě zatvrzelých sluníčkářů v nejhorším případě nové narození do nového života, v případě kasino hráčů bankrot a začínat s penězi v lepším případě od nuly).

Naopak chodit do školy kdy se mi zachce a bez nějakého vysvětlování prostě odejít když mě to tam nebaví (či do práce) mi připadá normální a je to podle mě součást svobody. Která tu moc není a proto když se má mladý člověk rozhodovat mezi "chozením 4 roky na střední" a "jít do práce se základním vzděláním někam k pásu na 12h směny", tak jeho svobodná volba není ANI JEDNO a proto volí "menší zlo" chození do školy s tím, že ve škole je lehčí přiblížit se "svobodné volbě" (nechození tam) nežli by tomu bylo v práci. A proto asi zvolila střední školu. (PS a argument "měl jsi se víc učit" či "šplhat po kariérním žebříčku" a pak už se dostaneš na lepší pracovní místo a nebudeš ten u pásu podle mě moc nefunguje a to z toho důvodu, že někdo tu práci u pásu dělat "musí" - tedy podle tohoto egregoru viz níže - a pokud by se všichni učili na jedničky a měli všichni stejně dobrou inteligenci, podle čeho by se rozhodovalo, kdo půjde k pásu - losováním? Pak už by argument "měl jsi se víc snažit než ostatní a byl bys na tom dobře" neplatil.)

Možná to vypadá, že nahoře píšu, že to funguje nebo dolejc píšu, že vyznávám (podobnou) svobodu, ale zároveň před takovými lidmi důrazně varuji.. To proto, že tato víra je založená na určitých prvcích pravdy, ale je překroucena a zneužita proti lidem egregory, stejně jako je překrouceno a zneužito proti lidem to, že "je na výběr pouze mezi sluníčkářským přístupem k životu, tedy egregorem který skrze sobecké lidi napadá okolí a tak získává energii, a mezi lidmi co musí plnit svoje povinnosti i když je to ubíjí, tedy dalším egregorem který čerpá energii přímo z takto povinnostmi zotročených lidí". Což podle mě není pravda. Pravda je podle mě trochu jinde a je jedno, jak moc se tyto dva přístupy (egregory) hádají nebo který je (v dané situaci) horší. Já jsem "proti" oběma těmto extrémům a vypadá to, že jsem jakoby vždy "proti", což není pravda, nemůžu za to, že lidi zde znají pouze jeden egregor nebo druhý (např. pravice vs levice) a nic více. Tím neříkám, že všichni lidi se kloní k jednomu nebo druhému extrému, většina lidí je naopak slušná (doufám). Slušná znamená, že svým sobectvím přehnaně a "schválně" neubližují druhým a zároveň ani druhé násilím nenutí do věcí, které se podle nich "musí" udělat, protože jim to někdo někdy řekl jako jedinou pravdu (ač to pravda není) či se to učili ve škole.. Pokud je něco opravdu potřeba udělat, samozřejmě to je jiná (ale ani to neopravňuje k násilí).

11 Alue Alue | 29. ledna 2018 v 18:39 | Reagovat

[8]:  Ano máš pravdu že tam kde je dovoleno bez hranic, tam je prostor na cokoliv... když budeš skálopevně přesvědčená o své nedotknutelnosti, není ti to nic platné, protože život se neskládá pouze z tvé osoby a musíš počítat s lidmi kolem, kteří tak úžasní nejsou a klidně se můžou A BUDOU chovat jako idioti bez ohledu na tvoji dokonalost. Jenomže než to téhle slečně dojde (nebo lidem tohoto typu) tak už může být hooodně pozdě na nápravu nadělaných chyb.

12 kalia kalia | 29. ledna 2018 v 20:35 | Reagovat

Víra, že když budu dobrá a budu se ke všem chovat hezky, tak se ke mně ostatní také "MUSÍ" chovat hezky je podle mě nebezpečná (protože jeden čas jsem podobné věci věřila a doplatila jsem na to).

Naopak víra v to, že člověk nemá na to, co se v jeho životě děje, žádný vliv (že vše je jen náhoda), je podle mě nepravdivá.

Asi to bude nějak tak, že "nemůžu ovlivnit, jak se který člověk (ke mně) chová, ale můžu si vybrat, se kterými lidmi budu v kontaktu".

(i když ani to není tak docela pravda, protože např. v práci/ve škole si člověk většinou lidi nevybírá a nebo při náhodných setkáních venku např. obtěžující ožrala na ulici, si to také nemohu vybrat a pokud mi intuice neřekne "tudy nechoď", tak tomu ani nemohu nějak zabránit - a zase na druhou stranu jsem zažila, že každý má kolem sebe jakési "jeho pole", do kterého se "vpustí / spustí" náhodní lidé / konflikty převážně dle "naladění" toho člověka. Ne vždy to ale podle toho naladění daného člověka je. A to proto, že když na vás někdo zaútočí, tak můžete být naladění jak chcete, ale ten útok, pokud je útočník silnější, to může prolomit. A pokud spoléháte jen na své naladění a nepočítáte se svobodnou vůlí okolí mít špatné záměry a útočit, tak i přes vaši víru a dobrotu se může stát něco špatného. Když na vás ale nikdo neútočí, tak pokud jste naladěni dobře, tak si otravný ožrala najde někoho jiného / nikoho jako svůj cíl. Proto je lepší být přirozeně - vynuceně to je zase o něčem jiném - dobře naladěn. Nemusí to ale řešit všechny problémy a nemusí to být všemocná ochrana a je dobré to vědět a počítat s tím.)

Podle mě to funguje tak, že když na vás např. někdo špatně myslí, tak ožrala na ulici, který by jinak normálně šel dál (pokud tedy zrovna nemáte konfliktní náladu - to by se u vás možná zastavil), se otočí proti vám a začne obtěžovat. On neví, proč to dělá, ale vysvětlení je asi takové, že špatná myšlenka ho "strhla", jelikož byl ovlivněn alkoholem a tak byl oslaben. Když by žádný člověk nepil alkohol, tak se špatná myšlenka projeví např. pouze větrem, který "vaje proti vám a hůře se vám jde". Ač vzdálenost v myšlenkách nehraje roli, tak existují způsoby (trochu složité), jak nebýt v kontaktu s myšlenkami druhých lidí.

Jelikož se lidi nechávají snadno strhnout různými emocionálními poli, tak z toho důvodu "jsem proti" povolení zbraní (víc než jsou teď povoleny) - to jsem chtěla ještě napsat ohl. tématu voleb. Podle mě by si lidi těmi zbraněmi spíše ublížili. Pokud by ale lidi byli uvědomělejší, pak by zbraň na obranu neměla být problém (sama ale na zbraně moc nejsem). A pak je taky otázka, jak žít ve světě, kde může jeden člověk svým svobodným rozhodnutím ublížit druhému a např. zabít jeho tělo. To je záhada, že to fyzikální zákony umožňují/dovolují.

13 Ceneon Ceneon | E-mail | 29. ledna 2018 v 23:20 | Reagovat

[5]: Asi to tak bude, že se muselo stát nějaké trauma.

Jinak zde je duševní příčina: http://empatia.cz/prehled-pricin-nemoci/rakovina-tlusteho-streva-konecniku

Jsem rád za to, že máme záchody dva.

14 :) :) | 30. ledna 2018 v 0:49 | Reagovat

[11]:Ver mi, že to skutecne platne je, ale jen nejakou dobu, protoze jednou prohlednout musi kazdy a cim vic jsi byl doted v ruzove bubline, tim horsi a silnejsi bude pad na tvrdou zem reality...

15 Luz Luz | 30. ledna 2018 v 7:32 | Reagovat

Docela by me taky zajimalo, jaky je dlouhodobe zivot takovych lidi.
I na ceskem netu jsem nejakou dobu sledovala takovou pani (stranky uz ma zrusene, zajimalo by me, jestli v praktikovani toho uceni pokracuje a s jakymi vysledky), svym zpusobem me to fascinovalo. Taky velmi extremni forma zamerovani se vyhradne na dobre mysleni a pocity, nevsimani si spatneho. Take to znamena necitlivost k problemum jinych lidi a neochotu jim pomahat. Take zminovala, jak se ji splnil jeji sen mit hojnost a nemuset chodit do prace - diky tomu ovsem, ze ma bohateho muze podnikatele. A taky jak bezva clovek je jejich syn prave diky tomu, ze mu nic nenarizovali a nechavali mu hojnost. (coz netusim, jestli to opravdu zafungovalo, neznam ho).

16 micka micka | 30. ledna 2018 v 7:50 | Reagovat

Kalia to skvěle vystihla. Dnes máte na výběr mezi chozením do školy, která je často vybrána jako nejmenší zlo, než jako vysněný obor, nebo chodit do práce, která je nudná, náročná a málo se vydělá. Čest všem, kdo se vzchopí natolik, aby v tomto systému dokázali dělat co je baví a co je i užitečné pro společnost. Sama na sobě pozoruju, že zaměstnání ubírá obrovské množství síly, kterou by chtěl člověk dát do toho, co ho baví. Není to jen těch 8 hodin, ale ukrojí to další hodiny nutné na, abych tak řekla, "duševní regeneraci" od práce. Teď mám práci, kde můžu být celkem dost svým pánem, díky Bohu za to, ale zároveň cítím touhu po něčem víc. A ty časy, kdy jsem dělala u pásu nebo v supermarketu, to bylo peklo! Nedělat nic není řešení, ale na druhou stranu je to signál, že tenhle systém prostě akceptovat nebudou, hotovo, finíto.

Rodiče kluka z prvního příspěvku jsou s prominutím hovada, když jediná "pomoc", na kterou se svýmu dítěti zmohli je řvát na něj "vys** se a buď normální!"

17 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 8:53 | Reagovat

[14]:  Otázka jestli to dočasně funguje, nebo je to spíš dáno mírou slepoty dotyčného, že tomu tak věří, že realitu nevidí. Já sázím na to druhé, neboť pro první variantu nevidím funkční systém na jehož základě by to mohlo jet.

18 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 8:56 | Reagovat

[15]:  Nebyla to tamta paní z já jsem? Ty stránky nevím proč, jsem nikdy nečetla, něco mi na nich nedělalo dobře, i když tam někdy byly hezké články. Tak vlastně o její filozofii nic nevím. Ani proč je zrušila. Nějaké řeči typu ,,uvědomila jsem si že nemohu dál učit protože se sama učím" co psala jsem taky moc nepochopila. Já měla za to že má prostě webovky kde si svobodně píše o tom co ji zajímá a koho to taky zajímá ten to čte, ne že to má pojaté jako školu a že ona je nějaká duchovní učitelka.

19 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 9:00 | Reagovat

[16]:  Je to takové jaké si to člověk udělá. Paušalizace že po škole zbývá jenom dělat na kase nebo u pásu se mi moc nelíbí, na světě je možností hodně, ale záleží na daném člověku jestli je vidí a jestli se za nimi vydá.
Ale povede se to opravdu jen minimu, protože ta cesta je neprošlapaná a těžká zase v jiných věcech.

Pracovat na kase to je fakt něco, uznávám všechny co tam jsou, naposledy se mi stalo že paní pípala nějak zbrkle, když dopípala, tak volá ,,prosimtě prosimtě já už to nevydržím, vem to za mě" utíkala na záchod... no práce kde se nemůžete jít v pohodě vyčůrat, to fakt díky.

20 micka micka | 30. ledna 2018 v 10:09 | Reagovat

Určitě jsem to nemyslela paušálně, že jsou jen tyto dvě možnosti, říkám, že jsem tyto dva druhy práce jednu dobu dělala. Na výběr je nakonec ledacos, otázka je, jestli si zatím člověk půjde a jestli na to bude mít sílu a taky je to na zamyšlení nad (celosvětovým) systémem. Ty máš svou dost speciální cestu, která Ti na jednu stranu dává určité právo říct, jak těžké to bylo (a je) takovou cestou jít a že tou cestou může jít kdokoli, kdo bude makat jako Ty, ale možná nedokážeš pochopit, že někdo se zkrátka nedovede hecnout jako Ty, což by ho nemělo automaticky zařazovat k neschopným lidem. Taky ze své cesty podle mě nemůžeš až tak dobře posoudit jak těžká je cesta "obyčejnýho matrixáka", který nedokáže jít podobnou individuální cestou jako Ty. [19]:

21 Luz Luz | 30. ledna 2018 v 10:15 | Reagovat

[18]: Ano, to je ona.
Zaznamenala jsem, že ohlásila kdysi už předem zrušení, ale důvod si nepamatuju.
Mě to docela zajímalo ze zvědavosti, protože jsem neznala nikoho jiného, kdo by to opravdu bral takhle důsledně a extrémně. Jednalo se hlavně o učení podle Hicksových ("Abraham") a ještě nějakých dalších na stejné vlně.
A občas to bylo inspirativní, motivující, ale někdy naopak šokující ne v dobrém smyslu, třeba, že je v pořádku přehlížet špatné věci, tedy třeba i nespravedlnosti, co se dějou jiným, nechat je v tom, protože si to stejně z duchovního hlediska nějak tvoří sami, a protože si přece nemůžu kazit tu svou jednostrannou iluzi, že všechno je krásné.

[19]: Musí to být opravdu hrozná práce, nejen mnoho stresu za málo peněz ale i potenciálně zdraví škodlivá -  pokud se málo pije a málo čůrá, může z toho snadno být zdravotní problém (hlavně u žen).

22 micka micka | 30. ledna 2018 v 10:16 | Reagovat

[18]:jo, taky mě napadlo, že je to ona. na jejích stránkách jsem četla něco v tom smyslu, že dosáhla určitého stupně vědomí a při tom si uvědomila, že to, že tyto stránky dále existují, vlastně znovu zhmotňuje to dřívější, ne až tak dokonalé vědomí, takže se vlastně jakoby ve vývoji vrací zpět, čili ji to brzdí, proto se rozhodla stránky zrušit. Chtěla jsem je zrovna začít nějak systematicky číst, ale její zdůvodnění jsem pochopila. Ale tak nějak jsem doufala, že to neudělá. A za pár dní - stránky nenalezeny....Pro skalní fandy dala možnost poslat kontakt na sebe na její mail, že jim budou chodit nějaké články atp., mail jsem poslala, ale nikdy mi nic nepřišlo. Podle mě pro to, že jsem nebyla skalní fanda:-)

23 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 10:23 | Reagovat

[21]:  Týjo, si představ kdybys našla ztraceného psa u popelnic, nebo znásilněnou holku v křoví a šla dál s tím, že to je jejich matrix a ty si s nimi nebudeš špinit auru o_O za to by měl být nějaký zákonný postih, protože to by byl konec lidstva.

24 Mára Mára | E-mail | 30. ledna 2018 v 10:24 | Reagovat

Ta holka se mi svým způsobem líbí :DD

25 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 10:28 | Reagovat

[22]:  Mno tak to bude ono pověstné setkání s realitou, kdy jí odezvy publika ukazovaly, že jsou věci jinak a ona ten tlak nesnesla. Ono se to nezdá, ale někdy číst po lidech diskuze, když jsou mířeny na vás a vaši tvorbu, bývá pěkný stres, znám jednoho nejmenovaného redaktora co kvůli tomu bere antidepresiva. Čtenáři jí asi nabourávali její iluzi o dokonalém světě, nechtěla to vidět, tak skončila. Jednodušší než si přiznat, že je něco blbě v té víře... a jako psát lidem že si splnila sen o tom že nemusí do práce protože ji živí manža, takže manža dře za dva a ona si válí šunky u počítače, tomu jako říká splněné přání? Tomu já říkám vyčůránek, na tom není nic duchovního.

27 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 10:35 | Reagovat

[20]:  Já jsem se tě nechtěla dotknout, promiň. Jenom sděluji jak se mi to obecně jeví.
Jinak na své cestě nevidím zase až takovou výjimku, těch lidí co to pojali podobně je dost. Vem si třeba youtubera Standu (dávala jsem nedávno dvě jeho videa do článků). Na střední kadil, nějak ji udělal a místo učení se věnoval programování, ještě na škole vydělával zajímavé peníze bokovkama a když dostal papír od maturity, tak nešel k pásu, ale dělal soukromé zakázky, dělal lidem weby, až se dopracoval do českého rozhlasu, do týmu seznam.cz a dneska ho živí youtube a streamy.... i takhle může vypadat individuální originální cesta.
Společné tihle lidi mají to, že se odmalička věnují něčemu konkrétnímu pro co mají vztah a pak bez ohledu na školu v tom jedou dál. A to ,,něco" může být cokoliv... A obvykle se to v té počáteční fázi nelíbí rodině a jiným autoritám, jakože Standa se moc neučil a to celkem vadilo a já seděla pořád nad články a to taky vadilo, odpojovali mě od internetu a byly tvrdé tresty, snažili se mě izolovat od světa, protože riskovali že s tím můžu něco dokázat a hlavně že se svěřím venku lidem s tím co se mi doma děje, což jsem taky dělala. Prostě člověk se tím musí v nějakém ohledu probojovat, když nejde obvyklou cestou.

28 Mára Mára | E-mail | 30. ledna 2018 v 10:38 | Reagovat

[26]: ale fakt, je to sice přehnané v co věří, ale obdivuji její rozvinutou formu "mámvpičismu" a to že si dělá co se jí zachce a že je taková "rebelka" :D umím si představit že z ní bude například úspěšná zlatokopka.

29 Verča Verča | 30. ledna 2018 v 10:42 | Reagovat

[10]: Kalio, děkuju opět za Tvé velmi zajímavé komentáře!! Velmi mě zaujala taky část, kde píšeš o egregorech, protože dlouho luštím záhadu, ohledně toho, že jsem poznala 2 lidi, kteří oba chtěli dosáhnout společenského uznání: z toho je jedna osoba velmi atraktivní manažerka. Ale prostě z divných důvodů tito lidé jakoby "přebírají úspěch z okolí"...je to divné, ale opravdu, jakmile někdo něco umí atd, oni ten talent, nebo úspěch náhle"převezmou" jakoby náhodou na sebe..nachomýtnou se prostě v pravý čas na pravé místo a takhle i "kradou cizí partnery"..zní to divně..ale opravdu se to děje, jakoby přebírali neviditelnou rukou to, co se povede druhým..lidé kolem nich vždy skončí na hranici sil a jakoby neúspěšní a nuly, přesto že to jsou talentovaní skvělí lidi. Kdyby to byl jen osobní vampyrismus, ale tady to skoro vypadá, na to, co píšeš - o těch egregorech - jakoby někdo "za ně kradl ten úspěch druhým na objednávku"...přitom tito lidé nejsou šťastní a úspěch jim vydrží vždy dočasně, pak je pád dolu ..ale jak tohle dělají?...je tam egregor, že lidi okolo nich začnou jakoby "upadat"..bez důvodu?
DOSLOVA ZTRÁCEJÍ ŠTĚSTÍ A ÚSPĚCH VEDLE NICH..je to nezvyklé silové pole, které je pro mě nečitelné..už jsi se s tím setkala?

30 Verča Verča | 30. ledna 2018 v 11:14 | Reagovat

[28]: :D  :D  :D mámvpičismu..??
Chlape - díky takovým, jako jsi Ty, se z češtiny stává učiněná krasomluva!..hrozně jsi mě pobavil- díky!

31 lenka f lenka f | E-mail | 30. ledna 2018 v 11:56 | Reagovat

Kalia asi trefila hřebíček na hlavičku. Taky čtu ráda její komentáře. Něco zajímavého si o těch astrálních egregorech přečtu. :-)

32 Žabák Kvak Žabák Kvak | E-mail | 30. ledna 2018 v 12:31 | Reagovat

Velice se mi líbí ten odstavec "Svoboda rozhodnutí je pevně a neoddělitelně spojena se zodpovědností..."
Tu zodpovědnost za naše rozhodnutí máme nejen vůči svému okolí, ale zejména vůči nám samotným, protože každým zásadnějším rozhodnutím můžeme "přehodit výhybku" v našem životě a dostat se na jinou kolej. A pokud jsme své rozhodnutí udělali neuváženě tak může být obtížné, ne-li přímo nemožné, se zase vrátit do původního směru nebo si vybrat takový směr, který by znamenal lepší naplnění našeho života.

33 kalia kalia | 30. ledna 2018 v 12:56 | Reagovat

[21]: stránky já jsem jsem jednu dobu četla (asi jak nějak začínaly), některé články tam byly pěkné a nic proti jsem neměla. Pak jsem šla vlastní cestou, protože ti lidi jakoby "stáli na místě", články byly stále o tom samém. I když se v jejich životě pravděpodobně zhmotňovala hojnost, tak články byly stále stejné a mě to začalo nudit, i když se mi to u moc věcí nestává (že by mě něco nudilo).

Ten splněný sen že ji živí manžel nevidím jako nic špatného, protože on nemusí pracovat za dva (on může pracovat jako jeden člověk, ale vydělávat 2x, 3x či 10x tolik - to se normálně děje a nikdo se tomu nediví - množství vložené námahy či energie do práce nerovná se v tomto systému množství vydělaných peněz - naopak ti, co jsou v práci nejdéle a dělají fyzicky nejtěžší práci, mnohdy vydělávají nejméně např. minimální mzdu, která je sotva na přežití a naopak lidi, kteří to jakýmkoli způsobem dokázali, vydělávají hodně za téměř žádnou vlastní práci či vloženou vlastní energii, někdy dokonce nemusí ani vykořisťovat práci či energii druhých lidí a vydělávají "jen tak peníze ze vzduchu" - ta poslední možnost, takových lidí je hodně málo, ale je to můj ideál, protože takový člověk neubližuje druhým lidem a sám dostává "jen tak" peníze, aby mohl dělat, co ho baví - tedy je to podobné jako základní příjem - oproti tomu podnikatelé povětšinou žijí na úkor zaměstnanců či zákazníků kterým vnucují své nepotřebné produkty reklamou, zaměstnanci zase v práci mnohdy ubližují sobě a pak jsou různá MLM a podobné pyramidy, kde se všichni účastníci snaží do egregoru zapojit co nejvíce lidí a vylákat z nich peníze a díky tomu ti nahoře pyramidy bohatnou nejvíce a ti dole pouze ztratí - tedy v tomto systému většinou platí "ubližuj někomu a za to dostaneš peníze, jinak si je nezasloužíš" ale pokud někdo dostává peníze např. od manžela či jen tak, tak to je naopak ideální, protože takový člověk nikomu neubližuje při honbě za penězi - může ale ubližovat ve volném čase a u takových lidí je lepší, aby pracovali pokud se bez práce nudí natolik, že jsou např. hádaví či se jinak navážejí do okolí, tak se možná potřebují zaměstnat. Kdo se ale umí zabavit sám, tak je lepší, když kvůli penězům neubližuje druhým a pokud někdo dostává zaplaceno za to, co ho baví a nebo někdo dostává peníze jen tak a dělá co ho baví zadarmo, to je podle mě jedno - u toho prvního případu je jakási "garance", že to, co ho baví, pomáhá okolí a zároveň i garance, že neškodí ostatním lidem. U druhého případu je zase "alespoň" garance toho, že druhým např. svou účastí v MLM, či podobných věcech kvůli penězům, neškodí.).

Poté, co jsem šla vlastní cestou, jsem se jednou k těm stránkám vrátila, že si po delší době pár článků přečtu - a tehdy jsem právě vnímala silný egregor, který když jsem se nezapojila "do těch povznášejících energií" (tzn. energeticky jsem se na něj nenapojila), ale ponechala jsem si energie vlastní, na mě zaútočil tak, že jsem cítila silnější bolest v břiše a když jsem stránky hned zase přestala číst a ujasnila jsem si s egregorem, ať mi dá pokoj, tak to přešlo stejně rychle, jako to začalo. To, co jsem psala jako varování, jsem myslela hlavně před egregorem, který vytváří učení Abrahama Hickse a podobných (už si nepamatuji, jak se jmenují, ale člověk se selským rozumem by to měl poznat).

Naopak jednou se mi díky "praktikování zhmotňování" dle návodu na stránkách já jsem (zkoušela jsem to pouze asi 3x a z toho jednou úspěšně) ihned zhmotnilo něco, co nebylo špatné a myslím si, že to mělo souvislost s nějakými "vyššími mimozemšťany", pokud existují. Ale i přes tuto jednu dobrou zkušenost, která podle mě nebyla dílem egregoru (i když i to je možné, že mě chtěl pouze "nalákat" na to dobré, tak si myslím, že pravděpodobně v tomto egregor nebyl), nedoporučuji. A to proto, že i kdyby za tím byl původně dobrý záměr hodných mimozemšťanů, egregor to zneužil a pouze vysává z lidí sílu, pomocí které pak manifestuje hojnost pro skalní vyznavače těchto učení, kteří mu tam přivedou nejvíce lidí (opět pyramida).

34 hanka hanka | 30. ledna 2018 v 13:15 | Reagovat

[22]: Stránky já jsem jsem taky znala, ale ta paní byla dost extrémní. Třeba tvrdila že za ni řídí auto její duchovní průvodci a proto jezdí tak dobře. Nebo že dělá reconnection. Pár článků jsem četla, hlavně o zdraví, parazitech apod, ale ty duchovní články mi přišly hrozně mimo.

No a k tématu...bohužel takových sluníčkových lidí jsem poznala dost, často se vyskytují na seminářích. Měla jsem jednu kamarádku co jí nedělalo problém na poslední chvíli zrušit schůzku protože "to přestala tak cítit". A já už měla koupenou jízdenku na vlak, zorganizovaný den... zklamalo mě to. Ta kamarádka dneska bojuje s depresí, nepracuje, vede duchovní semináře. Od takových lidí a jejich přesvědčení radši ruce pryč.

35 Aeonsun Aeonsun | E-mail | Web | 30. ledna 2018 v 14:42 | Reagovat

Tvrdé probuzení se sluníčkům dostane, až zemřou rodiče, žádný partner/ka a přátelé. Pak se probudí. A musí ukázat svoje světlo, které se projeví. Když je malé tak se zhroutí. Bezvýchodnost, bezvýznamost je zničí duševně. A plní psychiatrické léčebny. Ale je dobré, že se stát o ně nějak postará. Začnou získávat zkušenosti sociálního dna. Pak se ukáže světlo jejich slunce.

36 kalia kalia | 30. ledna 2018 v 15:11 | Reagovat

[29]: setkala jsem se s tím, že když někdo záviděl, tak "měl pravdu" - to, co druhému záviděl, měl mít ve skutečnosti on, ale ten druhý mu to nějakým způsobem "přebral" (nevím jak). Možná to bude tím "ZPŮSOB" jak fungují egregory. Egregor "vidí" přítomnost, minulost i budoucnost a "ví", jestli když ti sebere nějakou věc "v budoucnosti" a "dá" ji místo toho sousedovi, tak jestli ty budeš závidět, vypustíš špatnou energii, kterou se egregor živí a nebo ne. On to ví jistě. Což znamená, že pokud ty máš charakter takový, že by ti to bylo např. jedno (ale ne tak, že pouze předstíráš, že jsi nad věcí) a nebo že bys to přijal a nevypouštěl energii kvůli tomu, tak ti to ten egregor neudělá (vložil by svou energii a nic by za to nezískal, ztratil by - v případě toho přijetí se někdy ale egregor útoku dopustí a to proto, že se po tvém přijetí egregor "posune" v útoku na další zůčastněnou osobu a např. ten kdo "lehce získal" a komu mělo být záviděno, zase "lehce ztratí" pokud by při té ztrátě vypustil emoční energii. Takto egregor postupuje přes všechny zůčastněné a když už zaútočí, tak vždy od někoho z té skupiny zapletených lidí, získá energii, jinak by útok vůbec nezahájil - přesto je dobré emoční energii nevypouštět pokud to jde, !ale zase nic nepotlačovat!).

Zkoušela jsem několikrát egregor "přelstít", ale egregor byl vždy "chytřejší", protože prostě vidí do budoucnosti i do tvého charakteru či jak to nazvat. Nevím, jak to dělá ani co a jak vidí či ví. Podle mě jde pouze po energiích a umí vycítit slabinu. Možná vidí auru člověka a v ní např. "trhlinu" či slabé místo a ví, čeho/jakého tématu se to týká tak na to zaútočí, nevím. Ale když už zaútočí, vždycky mu to vyjde.

Což neznamená, že každý, kdo závidí, má vždycky pravdu a měl by jít a "vzít si zpět" majetek souseda..:) Někdy je závist neoprávněná (v takovém případě egregor "ponouká" či "podsouvá" špatné myšlenky ohledně oprávněného majetku souseda, aby mu to, co sousedovi právem patří, dotyčný záviděl a bere energii přímo z toho člověka, na kterého působí a který tu závist provozuje, protože je k ní náchylný, je to jeho slabé místo, že takto podsunutým myšlenkám věří), někdy je závist oprávněná a někdy pouze poukazuje na to, co bychom doopravdy chtěli (jakým směrem se vydat) - viz dole sen. Když někdo předstírá, že je mu to jedno, egregor útočí na slabé místo tak dlouho, dokud není emoce vyvolána (egregor ví, že člověk jednou "povolí" či ten tlak na slabé místo už pak neunese - proto "předstírání" nepomáhá).

Zrovna nedávno se mi zdál sen, ve kterém jsem upřímně záviděla to, co měl někdo přirozeně. Tato závist ale byla spíše to, že jsem v sobě měla potlačené utrpení, že nemám to, co bych přirozeně (také - jako ti lidé, kterým jsem záviděla) mít měla (a nemám např. proto, že tu vládnou egregoři). Ten sen jsem si s ještě dalšími poznatky sepsala a jednou ho možná zveřejním, protože je to zajímavé (ale píšu tam o věcech, které by mohly být rasistické a proto jsem to ještě nikde nepsala).

A takováto závist (ve snu) možná, MOŽNÁ, nebyla napojena na egregor, protože to bylo podvědomí, kde se pouze uvolnily potlačené emoce. Ve dne závist nezažívám proto, že když bych někomu záviděla, tak bych se s tím člověkem asi nestýkala (protože bych se nechtěla tou závistí trápit, a to ani kdyby za to ten člověk nemohl). Když by se se mnou někdo nestýkal proto, že mi závidí, tak by mi to nevadilo.

Dále jsem zažila to, že když měl nějaký člověk nadání "neprávem" (i když to není to správné slovo - spíš díky nesprávné motivaci - bylo to falešné), tak když přišel nějaký uvědomělý člověk, tak to falešné zmizelo (ale nepřeneslo se to na uvědomělého člověka, ten nic "neukradl"!!). Motivace je podle mě "pravá" a to je to, co bychom dělali, i kdybychom byli na planetě sami (jediný člověk na pustém ostrově). A pak je "kvůli ostatním" a to je např. že se hezky obleču či namaluju když jdu do společnosti (kdo by se ale maloval, i kdyby žil bez ostatních lidí, protože se tak cítí líp a zároveň za tím není pocit méněcennosti že si nepřipadá dost hezký, toho motivace k malování se může být "pravá"). Motivace "kvůli ostatním" není vždy špatná (pokud mám druhého rád, tak můžu jen kvůli němu či pro něj něco dobrovolně udělat a to je dobré). Také pokud něco dělám "kvůli ostatním", např. abych si vydělal peníze a díky tomu přežil, tak to je "motivace pravá", protože když by člověk byl na planetě sám, tak by si např. zasadil nějaké plodiny nebo ulovil rybu, aby přežil (tzn. taky by něco dělal). Takže i rozlišit mezi těmito dvěma motivacemi je těžké. A té "falešné motivace" není tak moc, přesto může někdy daná činnost či dovednost zmizet, když to bylo falešné. To člověk ale většinou pozná a "uvnitř" mu to není líto (že to zmizelo, naopak se mu někdy i uleví).

Tady se dostáváme k přebírání partnera - pokud partnerství není falešné, tak ho nemůže nikdo "přebrat". Tedy stát se to může, ale když už se to někdy stane, tak je to "chyba". Člověk se poučí a příště už se mu to nestane (nebo v menší a menší míře - tím myslím chyba toho, kdo se "nechal přebrat" že vidí, že ten vztah "bokem" byl falešný a i když mu to ten "hlavní" partner neodpustí, příště už to neudělá, když bude mít zase nějaký "pravý" vztah).

A s tím souvisí další věc - když si představíme, že funguje zákon přitažlivosti (nevím, jestli a jak moc funguje), tak člověk si např. přeje mít takovou a takovou barvu vlasů, takový či takový vzhled, takové či takové bohatství/věci okolo sebe atd. A všechno se mu splní. Když by tento zákon fungoval a když by si teoreticky dva lidé přáli úplně to samé, tak by pak byli úplně stejní. Podle mě je ale každý člověk "jedinečný" a ta jedinečnost zůstává, ať už by byl kdekoli a přitáhl si cokoli a i kdyby si další lidé přitáhli TO SAMÉ (tedy by vypadali všichni jako dvojníci či kloni, měli stejnou povahu i charakter atd.). Této jedinečnosti říkám duše a v partnerském vztahu by pro partnera (jako jediná věc, která je důležitá) měla být důležitá právě ta jedinečnost/duše. A tu nemůže nikdo napodobit ani "přebrat" a tím pádem nemůže ani nikdo DOOPRAVDY přebrat partnera (pokud má partner rád vaši duši a ne váš majetek, vzhled apod. - i když se vzhled od duše odvíjí, dle zákonu přitažlivosti by si stačilo zvýšit vibrace či napojit se na vyšší energie a okolí se změní, což je sice trochu pravda, ale ta zlá past je "napojit se na", zvýšení vibrací pouze znamená, že zvýším vibrace svého těla a to přitáhne lepší zkušenosti v souladu s duší, což může fungovat, nevím - nedělala bych to). Ono když by byli všichni lidé v souladu s duší (a ta duše by byla vyspělejší), tak by všichni vypadali skoro stejně a žili v hojnosti a byli zdraví a měli mladé tělo a dožívali se vysokého, téměř nekonečného, věku apod., ale stejně podle mě by byl každý jedinečný, i když nevím, v čem HMOTNÉM tato jedinečnost spočívá - hmotné věci či energie se mohou měnit (někdo může být laskavý a pak se třeba změní na dobrodružného člověka či naopak, někdo se může změnit vzhledově - když by byli všichni stejní, v čem by ta jedinečnost spočívala, když to není ani povaha, ani tělo, ani charakterové vlastnosti a musí to být něco, co se u každého liší, je to jedinečné, a není to stejné? Nedá se to "získat" ani "přitáhnout" zákonem přitažlivosti?

Když nad tím tak přemýšlím, tak si člověk (teoreticky) může přitáhnout osobnost, nadání a cokoliv jiného člověka (dokonce i bez toho, aniž by mu to bral), ale.. Ale tím se vzdává té své duše (té své jedinečnosti)!! Proto možná ti lidé nejsou šťastní.

I když podle mě duše "přetáhnout" ani přebrat nejde, ta jedinečnost každému zůstává ať se děje cokoli. Jde jen dočasně potlačit a proto pokud má někdo nadání opravdové, tak ho může jakoby "ztratit", ale je to pouze potlačené a když se člověk dostane z toho špatného vlivu, tak se mu daná schopnost obnoví.

Ale to, o čem píšeš, je podivné - už jsem se setkala s tím, že egregor v práci mi dal pouze po pracovní dobu jiný vzhled, protože tam musely všechny ženy mít stejné proporce (jestli mě ale tuk přidal a nějaké silnější ženě zase ubral, to nevím a asi by si na to nestěžovala :D). Když jsem skončila v práci a odešla odtamtud, byla jsem zas ihned hubenější. Dále jsem se setkala s tím, že jsem "přebrala" celulitidu od holky (ne že bych to udělala přímo já), protože tam musely být holky bez celulitidy, když ji "egregor?" přenese na mě (tedy na někoho, kdo umí celulitidu "rozpustit/nechat zmizet", tak vyhraje protože budou všichni v dané práci bez celulitidy a to potřeboval a asi to stálo míň energie než shánět nového zaměstnance bez celulitidy). Chtěla jsem tím říct, že to se v práci děje, některé pracovní egregory jsou vytvořeny např. "získat co největší zisk" a pokud k tomu slouží hezké holky, mohou je do "ideálních proporcí" i nějak upravit. Ne všechny egregory pouze kradou energii. A pokud je v práci člověk, který např. vypadá reprezentativně a měl by při jednání se zákazníkem nebo klientem větší úspěch než někdo, kdo sice má lepší schopnosti, ale horší vzhled či charisma, tak to MOŽNÁ může přenést na něj, ale podle mě se dá přenést POUZE to, co je falešné (např. celulitida, přebytečný tuk), nesetkala jsem se ani v práci s tím, že by egregor přenesl to "pravé", to "pravé" umí v případě potřeby potlačit (např. "okno", člověk se začne při řeči zadrhávat, vymazání paměti, potlačení svobodného názoru a dosazení názoru falešného). A falešné mohou být i "nabiflované vědomosti" či "naučená schopnost, která není pro daného člověka tzv. daná od boha" - kterou se např. naučil aby vynikl nebo aby ho šéf povýšil - což samozřejmě neopravňuje nikoho mu to brát, jelikož ten člověk do toho dal svojí energii, aby se to naučil. Ale jinak jsem se s tím, o čem píšeš, nesetkala.

37 Alue Alue | 30. ledna 2018 v 19:04 | Reagovat

[33]:  vydělávání peněz ve vzduchu mi celkem připomíná youtube money.. když máš vidění, tak to sype samo, ale pak na nic už nemáš čas... takže jaká jiná lepší forma ze vzduchu tě napadá?

38 kalia kalia | 30. ledna 2018 v 21:54 | Reagovat

[37]: tím jsem myslela spíš když někdo má hodně peněz a investuje je (např. akcie), tak pak nemusí nic dělat a chodí mu dividendy/zisk. I tomu se ale člověk většinou musí na začátku věnovat (promyslet do čeho investovat) a pak může zažívat stres (obavy, aby ta firma, do které investoval, nezkrachovala) - proto jsem psala, že málo lidí je tak bohatých, aby mohli libovolně investovat beze strachu ze ztráty a pak už se nemuseli shánění obživy nijak věnovat, peníze by jim samy přibývaly.. (a měli by čas na svoje zájmy, youtube bude asi časově náročnější kvůli stříhání videí - zase ale když někoho youtube baví, tak dělá to, co ho baví a tím si vydělá - a to je stejně dobré někdy i lepší než ten nepodmíněný příjem)

I když investovat do akcií znamená podporovat danou firmu, tedy pokud s ní nesouzním, tak to také nejsou "peníze úplně ze vzduchu" a pokud s ní souzním tak je to spíš "dělat co mě baví", v tomto případě tedy podporovat, co se mi líbí.

Peníze ze vzduchu by asi byly investované peníze do něčeho, co ti má pouze vydělat peníze (a nic jiného to nedělá). To by pak člověk nemusel s ničím souznit nebo podporovat nějaký záměr (kromě svého záměru získat peníze) - něco jako tiskárna na peníze - což je trestné. Říkám, že moc lidí toto nemá :D (snad pouze FED či nějací nelegální falšovatelé peněz)

[29]: ještě mě napadlo, že by to mohla být černá magie - buď to na ty lidi nějak přehodí egregor (to by o tom ani nemuseli vědět) a nebo sami praktikují nějaké magické rituály (v tom se nevyznám jak se to dělá, ale v tom případě by o tom věděli). S černou magií jsem se moc nesetkala, jenom párkrát, a ti lidi ani neřeknou jak to dělají, takže o tom moc nevím. A i kdyby řekli, tak bych si to asi nevyslechla, protože s takovými lidmi se taky nebavím (to je ještě horší než učení Abrahama Hickse a podobná).

39 kalia kalia | 30. ledna 2018 v 22:09 | Reagovat

[37]: když nad tím tak přemýšlím, tak "dělat co mě baví a za to dostávat peníze" je asi jediná dobrá možnost, protože i když bych si postavila tiskárnu (nebo do něčeho investovala), tak bych musela strávit pár hodin přemýšlením o investici a nebo sestavováním tiskárny a to mě nebaví! Tedy by to opět bylo "dělat něco, co mě nebaví, za peníze" (ač počáteční čas by byl malý a zisk už by byl (v ideálním případě) pravidelný, tak stejně by to bylo to samé, akorát poměr toho, co mě nebaví, k zisku by byl např. 1 : 1 000 000, pořád dělat co mě baví za peníze je 0 : nekonečnu (pokud dělám to co mě baví pořád).

Naopak jít si vyzvednout základní příjem nebo si vybrat v internetovém obchodě povolenou tiskárnu na peníze, by mě bavilo. Když druhá strana nechce, abych si peníze tiskla, tak mě to nebaví (a nechci to dělat). Možná že to, co člověka baví, ho baví proto, že ostatní lidi jsou s tím v souladu (že cítí souznění?).

40 kalia kalia | 30. ledna 2018 v 22:49 | Reagovat

A ještě jsem chtěla napsat k egregorům, že někdy se stane, že se člověk dívá např. na film. Nic se neděje, z té obrazovky na tebe nemůže "vyskočit" energie (no i když někdy může - např. přednáška jednoho člověka, youtube kanál, video z MLM propagačního "webináře" ..vždy když mluví jeden člověk a není to herec, tzn. on sám něco doopravdy zastává - u běžného filmu se to ale snad mimo hororů nebo nějakých psychicky náročných filmů neděje, tam jsou herci
a "emoční otisk předlohy filmu" není tak silný jako u hororu - emoční otisk předlohy filmu proto, že věřím, že každý film i když je smyšlený, má v realitě předlohu, která se stala - to je ale pouze má víra). Takže když se dívám třeba na film a žádná energie z obrazovky na mě nejde, tak přesto se někdy stane, že se mnou při "emočně vypjaté situaci" ve filmu trhne "egregor" i když tu situaci zrovna nijak neprožívám, tak když to egregor vyhodnotí jako že bych mohla uvěřit tomu, že mě to emočně dojalo, zkusí to (většinou mě to pak doopravdy emočně dojme). A to se děje i když mluvím s někým, kdo má např. opačný názor, tak i když mi to nevadí a jemu také ne, situace se někdy stane "vypjatou" (protože egregor zkouší útočit na obě strany a rozeštvat je proti sobě). Někdy je však situace "vypjatá", protože druhému odlišný názor v duchu vadí a pouze předstírá, že je tolerantní. Jestli to je egregor nebo potlačené emoce druhého člověka (nebo vlastní potlačené emoce ale to každý snad ví:-) se dá naučit rozlišit zkušeností. A někdy si dokonce druhý člověk myslí, že to je jeho názor (a přitom to je názor egregoru, který skrz něj mluví) - někdy je však druhý člověk velmi emoční a je to proto, že mluví od srdce. Egregor skrze člověka totiž také někdy mluví velmi emočně. Toto se však dá lehce rozlišit (když se umíme do druhého vcítit).  

Naopak z druhého pohledu, když má v sobě člověk potlačené emoce, tak tyto emoce "vyvolají" ve vnějším světě situaci, ve které by se mohly projevit či uvolnit (po takovém uvolnění přijde někdy úleva a bývá to jednorázové, spíš to souvisí s uvědoměním si něčeho). "Egregor" říkám tomu, když na vás útočí cizí potlačené emoce (či emoce skupiny lidí) - s cizími emocemi totiž nemůžete nic udělat, nemůžete je "uzdravit" - i když je uvolníte např. vztekem, pláčem - tak egregor přijde znovu a znovu, nemá to konce, protože příčinu si musí uvědomit/vyřešit ten člověk sám. U emočních egregorů více lidí nevím, kdo si co musí uvědomit - tam to je buď složitější nebo to funguje jinak - podle mě by totiž emoční egregory více lidí neměly vůbec existovat (asi - ale jestli se spojují do jednoho potlačené emoce podobného ražení od více lidí, to nevím).

A nebo může být egregor např. ve firmě "egregor záměru" (všichni lidi v té firmě si přejí co nevětší zisk, pořád vysílají tuto energii až z toho vznikne "pole energie", které nějak koná (dle daného záměru). Egregory záměru většinou nenapadají lidi aby jim brali energii, konají daný záměr a když už někoho napadají, tak lidi, kteří např. v realizaci záměru překáží nebo smýšlejí jinak apod.

41 Aimee Aimee | 31. ledna 2018 v 9:10 | Reagovat

Tento kus věty (i když teď úplně vytržený z kontextu): "...nebo jak se asi cítí učitel který má už i bez jejích manýrů dost těžkou práci, absolutně nebere ohledy." mě zaujal a vážím si Tě za něj, protože téměř poprvé na podobně zaměřených stránkách nečtu jen něco s tom smyslu, že učitelé jsou spiknuté zrůdy naprogramované k vymývání mozků dětem. Také jsou to jen lidé a dělají svou práci, někteří hůře, jiní lépe, ale ti, kteří se snaží, to lehké rozhodně nemají. :-)

42 Alue Alue | 31. ledna 2018 v 9:42 | Reagovat

[41]:  Učitelé mají problém. Oni by to klidně dělali líp, ale ti staří jsou po letech úplné vycucaní a už na změny nemají elán a sílu a nikdo se jim nemůže divit a ti mladí jsou držení pod krkem osnovama. Kdo má rozum, ten zkouší zakládat alternativní školy, ale v Čechách to ještě tolik nefrčí jako ve zbytku světa.
Krotit nějakých 6 hodin denně 20 rozmazlených harantů kteří si tě ještě tajně budou točit na mobil když se náhodou ve třídě ztrapníš, takovou práci by fakt dělal každej... :-| a ani lupnout pohlavek jim nesmíš a poslání za dveře není žádný trest. Za nás to bylo strašné, dneska si to radši ani nepředstavuju. Co mi píšou školou povinní čtenáři do mailu, o tom jakou mají třídu a co se ve škole děje, tak mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě.

43 Daisy Daisy | 31. ledna 2018 v 10:11 | Reagovat

Mě by zajímalo, jak se živí rodiče té holčiny-mají to zřejmě nastaveno stejně a kdo dnes zaměstná člověka,který si odejde z práce,kdy se mu zamane? A neumím si představit, jak by se u živili sami?!

44 Verča Verča | 31. ledna 2018 v 10:38 | Reagovat

[40]: Kalio, moc děkuju za všechny komenty!..
přečetla jsem je jedním dechem a velmi mě obohatily..
no tedy nakonec to vypadá na tu magii - protože vím, že dotyčná žena svého času spolupracovala s jistým "léčitelem" a společně praktikovali učení Františka Bardona. Jak to používali, netuším, ale nakonec se postavili jeden proti druhému. p.s. - s těmi egregory mě to velmi poučilo :-D děkuji!

45 blankytně zelená blankytně zelená | 31. ledna 2018 v 18:46 | Reagovat

Prosím, co je to ten egregor?
Díky,
docela by mě to zajímalo, klidně i podrobně.

46 mariankosnac mariankosnac | 31. ledna 2018 v 21:59 | Reagovat

[45]: Ako egregor si zjednodušene predstavujem niečo ako nehmotných parazitov ktorí sa nalepia na ľudí ktorých ovplyvňujú, títo nakazení ľudia sú potom na jednej vlne. Egregory sa používajú na ovládanie politikov teda i politiky. Agenti ovládajúci prácu s egregormi sú sem nasadení zo zahraničia, aj preto tu aj máme toľko vlastizradnych politikov. Títo politici sami nevedia že sú ovládaní egregorom. Ale nefunguje to úplne na všetkých.

Ešte som našiel toto vysvetlenie slova  egregor:
Výraz je často používán v magii nebo esoterních naukách. Dle těchto může mít egregor dvě formy: emocionální a myšlenkovou. Vzniká jako emocionální nebo myšlenková emanace lidské mysli a představuje energetický útvar, do kterého byl vložen příslušný záměr. Tento útvar pak je schopen samostatné existence a má tendenci přitahovat podobné myšlenky nebo lidi smýšlející podobným způsobem. Tím se časem posiluje a může zpětně ovlivňovat původce těchto emanací. Egregory jsou vlastně nehmotným vyjádřením emocionálního a myšlenkového světa jednotlivých lidí, nebo skupin. Dá se říct, že všechny možné skupiny vytvářejí a posilují své vlastní egregory, např. sportovní kluby, školy, náboženství, národy, apod.

47 All All | 1. února 2018 v 13:40 | Reagovat

[40]: Kaila ďakujem za komentáre,tiež som hltala každé slovo, bolo by super ak by si mala vlastný blog. Tuším raz som niečo ako Tvoj blog videla, no bol tam len jeden príspevok.

48 kalia kalia | 1. února 2018 v 14:01 | Reagovat

[44]: není zač - intuice mi poradila tu magii, ale jistě to nevím, protože ty lidi neznám..

[45]: psala jsem o tom trochu v komentu 40 (druhý odstavec - začíná to větou: "Egregor" říkám tomu, když na vás útočí cizí potlačené emoce (či emoce skupiny lidí).. a pokračuje to dál). I mariankosnac to dobře popsal. Dle mě to je prostě vyslaná (emocionální či záměr) energie z několika lidí, která se pak chová jako samostatná (nehmotná) "bytost" (nemusí mít ale žádný tvar či tělo, může to být pouze "pole vědomí"). Některé egregory vznikly pravděpodobně i za pomocí nějakých magických rituálů. Některé vznikají samovolně. Některé egregory asi i zanikají, když je nikdo už dál nepodporuje. Můžou to být potlačené emoce, záměrně vyslané myšlenky+emoce (to bude asi ten magický vznik) a nebo záměr (např. jak jsem psala o záměru firmy - dokud lidi v té firmě daný záměr udržují, egregor existuje, jakmile přestanou, např. se daná firma rozpadne, tak egregor zanikne a nebo se spojí s jiným, který má podobný záměr).

Když např. holka na ulici potká kluka, který je frustrovaný a snaží se jí sbalit, tak ta "frustrovanost" nemusí být ten kluk (může to být egregor, který je na kluka napojený a i když si ten kluk myslí, že to on je frustrovaný a musí balit každou holku, kterou potká, tak ve skutečnosti ten egregor ho ponouká, aby bral energii např. co nejvíce ženám). Výhoda egregorů je, že když žena potká jednoho takového kluka a "vyříká" si to s ním (=s tím egregorem) a energii mu nedá např. ho slušně odmítne či jakkoli jinak to vyřeší, tak jelikož všichni "podobní" kluci jsou napojeni na ten samý egregor (a když mluvila s tím jedním klukem, vlastně mluvila "se všemi takovými kluky"), dalšího takového kluka už nepotká a když by šel vedle ní na ulici, tak "ho nezaujme" na to, aby ji oslovil a obtěžoval. Samozřejmě když chce kluk holku tak nějak začít musí a může balit holky na ulici. Nebude to ale takový ten "chronický balič", který oslovuje téměř každou a který těm holkám krade svými nevhodnými narážkami energii (nemusí ale dělat jen narážky, může mít dotěrné až nevhodné otázky či jde kluk k holce velmi blízko do její osobní zóny a dělá na tak "nátlak"). Naopak nevýhoda egregoru je, že když holka takto jednomu klukovi "odevzdá" při odmítnutí energii, tak přijde další (jiný kluk, ale stejně frustrovaný = stejný egregor). A další a další, dokud to nějak nevyřeší. Dokonce i když jednou energii neodevzdá, tak egregor pozná, jestli když za ní pošle pár kluků, tak u 10. např. "ztratí nervy" - musí to být navždy vyřešeno tak, že např. je s tím smířená a  emocionálně se toho neúčastní (navždy).

Frustrovaný kluk byl emoční egregor. S egregory záměru se setkáváme např. na úřadech - stačí jednat s jedním úředníkem a když skrze něj mluví "egregor firmy", tak když si s ním něco např. v dobrém dohodneme a příště se setkáme s jiným úředníkem, tak to "může jít hladce" i když všichni ostatní mají s tímto procesem či s tímto konkrétním úředníkem "špatnou zkušenost". Naváže se tam, kde jsme skončili, protože nemluvíme se dvěma různými lidmi, ale s jedním egregorem (ne všichni lidi přes sebe ale nechávají mluvit vždy egregory když pracují na úřadě). Někdy úředník dělá problémy, protože má on sám např. špatnou náladu a žádný egregor přes něj nemluví. Každopádně ve většině zaměstnání konají lidé "záměr svého šéfa" či "záměr toho, kdo je platí" (ve skutečnosti to je většinou záměr egregoru firmy - v některých případech plní záměr doopravdy pouze např. šéfa a "šéf pak přes ně mluví" - to je ale spíše výjimečné, záleží co to je za firmu, jak je velká atd.).

Kniha "Vadim Zeland - Ovlivňování reality - 1. díl" popisuje egregory dopodrobna (nevím, jestli ve všem má pravdu, četla jsem jen prvních pár dílů s tím, že se k tomu někdy vrátím).

Pak ještě existují tzv. "pravá, levá a zadní bytost" (přední bytost je v pohodě) - to nevím, jestli jsou egregoři a nebo tmavé bytosti, které egregory řídí (to má podle mě něco společného s magií) - píše se o tom např. zde:
http://www.jitrnizeme.cz/view.php?cisloclanku=2013080005
(jinak kniha AllatRa nic moc - tu jsem ani nedočetla s tím, že se k ní už nevrátím, ale v tomto má asi pravdu, jelikož jsem se s tím setkala - další zajímavé, co píše jsou věci o převtělování a duši, ty ale nevím jistě, jestli jsou pravdivé).

49 kalia kalia | 1. února 2018 v 14:17 | Reagovat

* doplnění k úřadům: "protože nemluvíme se dvěma různými lidmi" kteří by si historii předchozího jednání neměli šanci při tolika lidech, se kterými se na úřadě setkají, zapamatovat, natož si to mezi sebou předat (když neví, kdo s vámi bude jednat příště a pokud tam nemají nějaké "centrální poznámky k jednotlivým zákazníkům" což většina úřadů nemá a nebo jste tam neudělali takové "faux pass" že si o tom povídají ještě dlouho).. Když mluvíte s druhým člověkem a on jakoby "navazuje na historii" toho, co jste probrali s danou firmou minule s někým jiným, přičemž si to ti dva mezi sebou nepředali, tak se většinou jedná o egregora (někdy ale má ten daný zákazník "nadpřirozené schopnosti" a ani o tom neví a dokáže z vás tu historii "vyčíst" a proto ne vždy). Pokud by vás to ale vyděsilo a lidi by se "začali hromadně proti úřadům bouřit - a přestali by tím pádem k egregoru daného úřadu chodit", protože by to lidem připadalo nějaké divné, že o nich ten úředník ví těměř vše i to, že např. mrkli okem či utrousili nějakou malou nevýznamnou poznámku při jednání s jeho kolegou, kterou o měsíc později nějaký náhodný kolega nemůže absolutně vědět, tak ten egregor bude např. dělat, že si nepamatuje vše, na pár podrobností se vás zeptá. On ví, co vám ještě přijde "normální" i když logické to třeba není a co už by vám přišlo "divné" a dle toho se může i přizpůsobit. Když jednat s egregorem nechcete a chcete "jednat s člověkem" (to chce celkem hodně lidí, ač o egregorech nic neví), může egregor i ustoupit a nechat jednotlivé zaměstnance se samostatně projevit, to už záleží na něm.

50 Verča Verča | 1. února 2018 v 15:20 | Reagovat

[45]: Ahoj!
Egregor si lze představit jako sběrnici energie - emoční i myšlenkové.
když je podobné energie hodně, tak egregor sílí a začne jakoby fungovat sám za sebe - ožije, chová se jako samostatná "bytost", která aby žila, potřebuje si dodávat další energii stejného typu, z jaké byla vytvořena. podle mého názoru a zkušenosti existují přirozené "egregory", které mohou být i konstruktivní (třeba když hodně lidí má stejný skvělý cíl) a svými myšlenkami a pocity vytvoří egregor, který je balík konstruktivní energie, která pak jakoby podporuje kohokoliv, kdo se na stejný cíl připojí taky. ale  jsou i destruktivní egregory, které vznikají strachem, nenávistí, majetkovými spory atd..a pak jsou egregory vytvořené uměle - hodně se o nich mluví v souvislosti s ilumináty. to jsou uměle vytvořené sběrnice energie(pyramida), kam lidi cpou energii (často to ani nevědí), kterou přebírá ten, kdo egregor vytvořil a je na vrcholu pyramidy. V těchto případech se často používají symboly a modly, přes které z lidí energie proudí do egregoru až k tvůrci egregoru. například se lidé budou slepě modlit k figurce boha, který neexistuje, ale existuje sběrnice energie, za ním schovaná. tedy energie , kterou lidé dávají figurce proudí tomu, kdo figurku vymyslel. taky je dobrý případ Reiki systém - lidi se zasvětí - napojí na egregor a pak rukama léčí - egregor jim vydá malou část energie zpátky, aby měli pocit, že ta činnost má efekt, ale ta energie je vlastně ukradená jiným, kdo jsou taky napojeni na egregor a navzájem o tom nevědí. osobně si myslím, že temná strana kopíruje tvorbu světlé strany, a že egregor je přirozený jev cíleně zkoncentrované energie, která pak působí zpětně. ovšem záleží, jaká energie je koncentrována...a za jakým účelem. někdy si představuju, kdyby se všichni zamilovaní na planete sešli v jednom místě a vyzářili ze sebe co cítí:-)...to by asi sežehlo všechny umělé egregory na popel:-D

51 verča verča | 2. února 2018 v 10:57 | Reagovat

[49]: Kalio - to jsem nikdy vědomě nezkusila, vyříkat si to s egregorem - takže když se mu postavím (i jen virtuálně) a nebojuju, jen si s ním ujasním situaci a svůj postoj, může to zafungovat, aby mě jeho vliv už netrápil a nenapadal?...to je perfektní nápad:-)...ač nevím, jestli i funkční..díky!!

52 Aeonsun Aeonsun | E-mail | Web | 4. února 2018 v 16:56 | Reagovat

[49]: Tvoje vidění světa a egrogorů je nesmírně zajímavé. Ponětuje mně k zajímavým magickým praktikám.

53 Amálka Amálka | Web | 8. února 2018 v 13:51 | Reagovat

[42]: ...jen poznámka - posílat žáky za dveře už se taky z hlediska bezpečnosti nesmí :-D Jinak toto je naprosto perfektní článek na velice aktuální téma. Díky za něj!

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama