Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 17.6.

Komentáře

1 anet anet | 11. června 2018 v 1:10 | Reagovat

já dělám zkoušku 22. 6, v centru prahy :( to fakt nikomu nepřeju ty nervy, drž mi palce prosím :-)  8-O

2 anet anet | 11. června 2018 v 1:20 | Reagovat

jo a učebnici nám dali v autoškole zadarmo :)

3 Ježovka Ježovka | 11. června 2018 v 2:25 | Reagovat

:-D  :-D Tak to je moc :-D

Já se chystám dělat příští rok papíry na moped. Se uvidí, jak to dopadne. Upřímně řečeno, fakt doufám, že líp než u tebe. Takovou teorii bych fakt nechtěla.

4 Dexter Dexter | 11. června 2018 v 7:52 | Reagovat

V 18 me naucil ridit tata. Do autoskoly jsem si sel jenom pro potvrzeni, protoze podle instruktora jsem prisel jako hotovy ridic.
Navic, kdyz vidim autoskolu nekde na silnici, chce se mi brecet - vetsinou brzdi dopravu a zaclani.

5 Alue Alue | 11. června 2018 v 8:20 | Reagovat

[4]:  Já ti řeknu proč. Protože jsi žáček, nestíháš pedály a matlat volantem, do toho se ti tam batolí chodci, do toho máš stíhat zrcátka, značky a blinkry.... takže jedeš 30. A učitel tě v začátku ani nenechá jet rychleji, protože když se něco nečekaně zjeví na cestě, tak jako žák nemáš dost rychlou reakci. Seš zahlcenej tím vším co musíš stíhat.

6 Dexter Dexter | 11. června 2018 v 10:41 | Reagovat

[5]: Dovol, ale musím oponovat. Ty jsi účastník provozu a nesmíš zaclánět, resp. nesmíš blokovat. Na silnici už máš být na to všechno zvyklá. Je velký průser, když dneska autoškoly kašlou na cvičení na parkovišti a hned šup šup do porovozu.
Ty musíš všechno stíhat. Fakt to nelze řešit stylem "tak holt pojedu pomalu" - blokuješ ostatní, což jaksi nejde, navíc je to jaksi ošetřený v předpisech.

7 Alue Alue | 11. června 2018 v 11:14 | Reagovat

[6]:  :D Nemůžeš chtít po člověku, který v tom sedí podruhé potřetí a sotva umí pár předpisů a pořádně tam neumí ani narval správně dvojku, aby jezdil v obci 50. Akorát někoho zabije, nebo sebe zabije. Od toho je to AUTOŠKOLA, to není řidič, ale žák. Kdyby to byl řidič, tak nesedí v autoškole.
Jednotlivé úkony se za volantem učíš postupně, to nejde naráz, mozek to nestíhá. A spousta autoškol cvičák prostě nemá. Naše taky neměla.
Ty budeš asi ten typ cholerického řidiče, co se podělá pokaždé, co vidí autoškolu a nemá žádné pochopení pro toho, kdo tam sedí, kolikrát totálně vyděšenej a v očích smrt že někoho přejede.

8 Andrea V. Andrea V. | E-mail | Web | 11. června 2018 v 11:38 | Reagovat

[7]: Vetsinou se to resi treninkovym prostredim - ja jezdila po arealu skoly, nez jsem to dostala do rukou. Meli tam velky prostor a byli na to pripraveni. Uplni "zelenaci" by po silnici jezdit nemeli. Kdyz ublizis sobe budiz, ale muzes zmrzacit nekoho druheho

9 Alue Alue | 11. června 2018 v 11:46 | Reagovat

[8]:  No ano, ale spousta autoškol cvičák nemá, žáka narve rovnou na silnici a co v takovém případě... prostě nepojedeš 50 v obci. A nikdo to neřeší, protože autoškoly jsou soukromé firmy, dělají si to každá po svém, ministerstvo s tím nic nedělá. To není o žákovi, ale o firmě.

10 Jarek VanEk Jarek VanEk | E-mail | 11. června 2018 v 12:08 | Reagovat

Jezdím dlouho a tisíce maličkostí z vyhlášky,  takové ty prkotiny nepodstatné pro řízení, jsem dávno zapomněl.

Člověk v reálném životě stejně jezdí po svých vyježděných trasách, kde jezdí automaticky. Doporučuji si je nejdříve projet o víkendu za slabého provozu. Přesto se mi občas stane, možná jednou za rok, že se ocitnu na nějaké divné křižovatce,  kde není dost jasná dopravní situace a nejsem si jist, jestli jsem určítě v přednosti k jízdě. Pak je nejlepší zůstat stát, nasadit úsměv a velmi výrazně ukázat rukou, druhému řidiči,  že mu dávám přednost.

Tato situace nevzniká na křižovatce s hustým provozem, ale naopak při slabém provoze.

11 Dexter Dexter | 11. června 2018 v 12:51 | Reagovat

[7]:Člověk kterej v tom sedí podruhé NEPATŘÍ na silnici do provozu. Od toho je dopravní hřiště. Aby právě věděl jak řadit, jak dávat blinkr a podobně a nebyl z toho vyjukanej. Ale jak říkám, autoškoly na tuhle část výuky prostě kašlou, nejdůležitější je přece inkasovat peníze od žáčka, kvalitu nikdo neřeší.

12 :) :) | 11. června 2018 v 14:07 | Reagovat

Taky mam v planu psat clanek o autoskole, co tam se odehrava tak to nikomu nepreju...myslela jsem si ze je to snad spatny vtip, ale bohuzel nebyl. Nedodelala jsem to a uz nikdy me nenapadne to delat v Praze kde si kazdy dela co chce...ucebnice ani nekomentuju, to je jak jiny jazyk ktery me nikdo nikdy neucil, takze to sem nechapala vubec nic, krizovatky mi sly nejlip ze vseho ale pouze v testech, na silnici pak konecna...a ucitel? Kreten nejvetsiho kalibru kterej mi delal pouze naschvaly a pak na me akurat rval...navic jsme jezdily jednou za ctvrt roku skoro takze pro me to bylo vzdy jako poprve sedet zase v aute...

13 Arleta Arleta | 11. června 2018 v 14:11 | Reagovat

Souhlasím, když jsem jela autoškole poprvé, udělaly jsme 2 kolečka na parkovi3ti  a paní instruktorka na mě: Tak jedeme do provozu! Já: Nezlobte se prosím, ale já se neítím. Ona: (potáhla si ze své úzké cigaretky, vyfukujíc dým) za 30 let zatím všichni jeli, myslíš, že budeš první? Tak jsem jela. 30 km/h. Vlasy mi vlály, v očích zoufalost a myslela jsem, že se zákonitě musíme zabít při této smrtící rychlosti. Do toho pedály, zrcátka, točit volantem, šajtrpáka, auta kolem, pruhy... :D Ráda na ni vzpomínám, byla trpělivá a klidná. Autoškola naučí jen používat auto, řídit se naučíte až sami v provozu. Hlavně nestresovat z ostatních řidičů, co mají pocit, že se narodili s volantem v ruce. :)

14 :) :) | 11. června 2018 v 14:45 | Reagovat

Jo a zadnej trenazer ani cvicak, CD, ucebnici a dokonce ani hodiny teorie, nic takovyho, za to hned druhou hodinu do provozu, takze to co si mela ty je jeste asi vpoho 😂 ja se ucila pouze z testu na netu...😂

15 Tereza Tereza | 11. června 2018 v 14:52 | Reagovat

[7]: Naprosto souhlasím. Přesně kvůli takovým, jako je Dexter, jsem se k autoškole odhodlávala skoro 3 roky a čeká mě to za pár týdnů.
Mnohdy pak po autoškole nepomáhá ani "zetko", spíš naopak na některé dutohlavy působí jako červený hadr na býka. Kamarádka jela takhle asi potřetí sama a na tom nejblbějším místě ji začal předjíždět machýrek, který přeci jezdí rychleji. Kamarádka jela 48 km/h na značce s 50. Dutohlav předjížděl na přerušované čáře, ze strany na ni gestikuloval, troubil, že zdržuje, a než se zařadil před ní, vyrazilo před nimi auto, neboť mu gestikulace trvala tak dlouho, že se dostali do úseku s plnou čárou. Kamarádka strávila skoro 4 týdny v nemocnici - za to, že dodržovala předpisy ;-)

16 misa misa | 11. června 2018 v 15:01 | Reagovat

Ale no tak lidi, copak Aluška chtěla hned jezdit v ostrém provozu? Toto je opravdu problém Autoškol, že ženou "mimina" hned do ostrého provozu. Když nejsou soudní v autoškolách, mělo by ministerstvo (či nějaké občanské sdružení?) udělat třeba Doporučení - 3 jízdy někde mimo ostrý provoz. Na malém městě to zajistit LZE (kdekoliv). 1 jízda by mohla být také vzorová - lektor jede třeba 5 km, komentuje vše a žák se dívá, jak lektor řídí, co dělá, na co upozorňuje atd.

17 misa misa | 11. června 2018 v 15:07 | Reagovat

Jako žena vím, že pro mě bylo velmi těžké naučit se dělat v autě více úkonů najednou. A doteď říkám, že bych potřebovala mít do auta jednu nohu kratší a druhou delší :-D  :-D  :-D

No kratší nohu, abych velmi rychle pustila spojku a delší nohu na sešlápnutí plynu na podlaze :-D

18 Malina Malina | 11. června 2018 v 15:50 | Reagovat

Já jsem absolvovala autoškolu v Praze, příjemný prostředí, po známých jsem si zjistila jakýho učitele si přímo vyprosit, takže supr. Byl to skvělej člověk,byla s nim sranda,párkrát sem ho vezla pro golfovou hůl nebo na chatičku pro nějaký věci. :D Autoškola jako taková supr, jen co se týče teorie,tak nám pustili cd, párkrát něco řekli a to bylo v podstatě vše. Trenažér tam neměli,takže mě dali rovnou na silnici,no to byl docela šok :D ale když máš supr učitele tak to jde. Měl velkou trpělivost, dokázal se zasmát, upozorňoval na značky a křižovatky,nemám na co si stěžovat. Jediný problém byl že jsem nedala praktickou jízdu, jela jsem hrozně pomalu po obytný zoně, fakt mega pomalu, a zpoza keře vyšla ženská,kerou sem zaregistrovala moc pozdě,protože jsem jí zkrátka neviděla, a ikdyž sem zastavila skoro hned a jela sem vážně jako šnek,komisař mi řekl že moje reakce nebyla dostatečně rychlá a nedal mi to,takže jsem musela na další pokus :D A to si mě ta ženská snad ani nevšimla :D Už nevím zda nám tam dali učebnici,myslím že CD 100%,ale tuším že učebnici jsem si kupovala, ale jsem s ní spokojená,no už je to pár let. Bohužel teď nemám auto a nemám čím jezdit... :D A tvoje zážitky jsou teda opravdu kuriózní, ještě jsem neslyšela o někom kdo by učil jak obelhat policajty. :D

19 hanka hanka | 11. června 2018 v 16:47 | Reagovat

To se vám to mluví když řídíte roky. Učit se řídit fakt není sranda a na cvičáku se všechno naučit předem nejde, musíte do provozu. Jo a já taky kolikrát v obci jedu 30 nebo prostě míň jak 50 protože si to žádá situace, kolem spousta chodců, mamin s kočárkama, úzká ulice, tam prostě 50 nepojedu. Kolikrát taky potkám řidiče co jede pomalu a vůbec mě to nestresuje. Autoškolu normálně nechám žít i když jede jak slimák, však o co jde, taky jsem se to učila. Můj kamarád říká, kdo spěchá, asi chce být rychle v hrobě. No asi tak ... :o) Nemám ráda bezohledné řidiče.

20 manu manu | 11. června 2018 v 17:59 | Reagovat

[8]: Proto mají označení Autoškola, aby o tom ostatní věděli a mohli počítat, že to nebude třeba perfektní výkon, ne?

21 Manu Manu | 11. června 2018 v 18:03 | Reagovat

Jo, pamatuju, jak mě šokoval kdysi učitel, když jsme sedli prvně do auta a on mi řekl: Takže vy už jste řídila, že? A já: jak jsem mohla řídit, když nemám řidičák? Vůbec nbetuším, jak se to dělá a za volantem sedím prvně! Dal mi tehdy dost najevo, že jsem teda pěkná  votrava a debil, protože podle něj lidi řídit už umí a chodí si do autoškoly jen pro papíry a on se teď se mnou má dřít a cosi mi od začátku vysvětlovat...

22 Grétka Grétka | E-mail | 11. června 2018 v 18:16 | Reagovat

Já dělala autoškolu minulí rok,a můžu říct jen to že pokuď si to sám člověk nenastuduje je v háji 😱 zkoušky jsem udělala s přehledem,ale jízdy jsem udělala až na potřetí!!!jednou jsem nenechala dost místa na vytočení zatáčky druhému autu asi jsem to podle komisaře měla střihnour do příkopu😂 podruhé jsem špatně odbočovala vlevo prý jsem přejela dělící čáru🤗mě ale učili že když nevidím mám si víc popojet do výhledu.na potřetí jsem to teda dala ale to jen proto že mi to už bylo jedno, říkala jsem si,buď to dám nebo nedám 😇😇 ještě bych zmínila že jsem přestupovala po prvních zkouškách na jinou autoškolu a udělala jsem dobře tam mi vše úplně jinak vysvětlovali a učili takže vážně záleží jakýho učitele máš.taky jsem sledovala manžela jak řídí a ptala jsem se na kde co a výš co jsem zjistila?? radši se neptat protože každý si pak osvojí ježdění jinak a není to to učebnicový co po tobě budou chtít na zkouškách 😂😂 můj manžel rád vyhazuje rychlost to správně nesmíš, musíš samozřejmě podřazovat.ale už bych do toho nešla ty nervy by mi za to nestáli.

23 Ježovka Ježovka | 11. června 2018 v 18:58 | Reagovat

[6]: Tyo... Heh. To by bylo přejetejch chodců, kdyby autoškola "nezacláněla". Spoustu autoškoláků kdyby si to na blbym cvičáku vyzkoušeli třeba milionkrát, tak v provozu budou i na několikrát dost vystresovaný a pojedou pomalu, pochopitelně. Oni nezaclání, oni prostě jednou opatrně. Neba? Jaksi je předjeď(je-li možnost) je nebo se jaksi zklidni. Trochu empatie by to chtělo. On se jaksi autoškolák v provozu prostě otrkat musí. Navíc kolik jich člověk potká za týden? Moc ne. To potkám víc dědulů co si to prdí ve starém autíčku třicítkou.

24 Alue Alue | 11. června 2018 v 20:45 | Reagovat

[12]:  Jakou jsi měla knížku? Ta co ji ukazuju ve videu je srozumitelná, dobře udělaná... jenom ty křižovatky jsou nedostatečně udělané.

25 Alue Alue | 11. června 2018 v 20:46 | Reagovat

[14]:  hm, aha.... to je ale fakt už extrém

26 Alue Alue | 11. června 2018 v 20:48 | Reagovat

[15]:  wut O_O ... tak já nevim, mám si to zetko nalepit, nebo ne? Já s ním chtěla minimálně 2-3 roky jezdit.
Často taky zpomaluju. Vidím dementa co předjíždí když nemá výhled, v protisměru samozřejmě vyletí auto, tak prostě uberu, když můžu a nikoho nemám nalepenýho na zadku..... Někteří řidiči jsou strašný prasata, všichni hrozně spěchají darovat svoje orgány, že jim to za to stojí....!

27 Milan Milan | 11. června 2018 v 20:59 | Reagovat

Na video jsem nekoukal, zdá se mi moc dlouhé, chápu že se Aluška musela vyzpovídat ale takových problémů okresního formátu zažíváme všichni nespočet. Mne s čerstvým řidičákem druhý den v práci "potěšili" hláškou, hele tak už máš řidičák? výborně, vezmeš auto a dojedeš pro materiál, byli to kruté 4 hodiny jízdy a sám, pak se mnou jezdil kolega než jsem s zvyknul, to byli časy, byl jsem mladý a naivní.
Jasně beru v potaz, jak každým rokem a zvláště poslední dobou provoz nepřekonatelně houstne, jsme ohrožováni kamiony, důchodci a blbci a to i na cyklostezkách
Dle mého skromného názoru by se měli základy chování na silnici vyučovat už na základní škole a takové ty "důležité" prvky už ve školce... Stejně se to nevyučuje ba už ani etiketa ale co, děti neučíme životu, děti učíme "jak být dobrým otrokem" vždy mne vytočí když se na chodníku neumí vyhnout ani dospělí jsouc při tomto manévru k tomu natlačen na zdivo pak neznám bratra, tuhle šli slečinky ze školy, jsem se zastavil a vyčkal až obejdou, dvě do mne fakticky šťouchli abych se uhnul, načenž následovala dvouminutové kázání základy etikety ... se těším na důchod až budu o holi abych ji také mohl náležitě využívat...
Tak hlavně opatrně. Milan

28 Tereza Tereza | 11. června 2018 v 21:14 | Reagovat

[26]: Já si ho tam lepit budu, i když jsem hodně dlouho váhala. Takových případů je minimum, oproti nim stojí řada lidí, kteří jsou k začátečníkům schovívaví. Třeba můj táta vždycky hlásí: "Hele, zajíc, toho pustíme."
Nechci globalizovat a nikoho urážet, ale tihle blbouni - ti, co spěchají darovat své orgány, jak říkáš - bývají mladí kluci z velkých měst, zbohatlíci. Na ně ale připadá o mnoho víc holek a kluků rozumných. Teda aspoň v to doufám :-) A i kdyby ne, myslím, že po prvním takovémhle karambolu už budou jezdit opatrněji i ti největší blbci. Bohužel to nejprve odnesou nevinní.
Myslím, že dotyčný měl tenkrát docela stažené půlky. Zavinil to on a kamarádka měla ošklivou zlomeninu ruky, která se jí neléčila, dostal se jí do toho zánět, v důsledku stresu celé hojení rány (po operaci) zhoršoval ekzém, který vylezl ve velkém. Takže bych řekla, že minimálně on už jenom nerudně "přešlapuje" a vyčkává na chvíli, kdy bude moct předjet :D

29 hanka hanka | 11. června 2018 v 21:15 | Reagovat

[26]: Já zetko nemám...myslím že to vyjde nastejno, kolikrát potkám řidiče se zetkem co jede jak prasák, tak nevím jestli to má nějakou vypovídající hodnotu. Ale jezdím delší cesty se zkušeným řidičem, od toho se hodně naučím:)

30 romča romča | E-mail | 11. června 2018 v 22:06 | Reagovat

Na SVK to tí so Zetkom nemajú vôbec ľahké bo darcovia orgánov im robia doslova zle. Ja keď si raz urobím vodičák si Zetko lepiť nebudem. A inak presne kvôli darcom orgánov ešte ten vodičák nemám, moc sa mi do toho nechce keď mám nervy na dranc len jak spolujazdec. Moja častá hláška na môjho milého: "Ten pred nama co nacvičuje?"

31 jab jab | E-mail | 11. června 2018 v 22:14 | Reagovat

[28]: Oni to nejsou hlavně zbohatlíci, jsou to všichni chlapy kteří si potřebují dokazovat že jsou lepší, ať jezdí ve drahém fáru, nebo v levném.

32 Tina Tina | E-mail | 11. června 2018 v 22:33 | Reagovat

Moje autoškola byla podobně katastrofální... Dědula nás krmil tím, že budeme mít za dva měsíce hotovo.Začínala jsem 18. února 2016 a končila 12.června 2016. To byl jen začátek. Hodiny teorie byly úplně zbytečné, spočívaly jen v tom, že jsme dělaly testy (těch cca 900 otázek jsem se naučila potom, co jsem to třikrát projela, takže už mě nic nenutilo se učit) a nebo nám pouštěl předpotopní videa, ze kterých se člověk stejně nic nenaučil. O jízdách radši ani nemluvit. Naplánovat to nešlo vůbec, protože si nabral trilión lidí a jezdilo se tak jednou za 2 týdny, když to dobře šlo. Samotné jízdy byly horor. Několikrát jsem si vyslechla, že jsem úplně k ničemu, že si budu muset doplatit další jízdy, že dělám všechno špatně a vrchol bylo to, když mi řekl, že někteří lidi prostě řidičák mít nemůžou - ano, tohle vám řekne učitel v autoškole, při jízdě v provozu. Ze začátku jsem to nechávala být a snažila se spolupracovat, potom jsem se to snažila ignorovat. Ano, teď už vím, že jsem měla jít jinam, protože za tohle deptání mi to nestálo. Nebo ho aspoň pořádně poslat do .... Dneska už bych to udělala, ale tehdy jsem na to psychicky neměla postavit se za sebe a tohle jsem musela snášet všech těch 16 jízd nebo kolik jich bylo. Zkoušky jsem nakonec udělala na poprvé, písemný test na plný počet bodů. Když dědka potkám na ulici, otáčím se na druhou stranu a haním jeho autoškolu kde se dá. Řízení mi znechutil natolik, že jsem od té doby, co mám řidičák řídila tak 5x, poslední rok vůbec.

33 mariankosnac mariankosnac | 11. června 2018 v 22:46 | Reagovat

[6]: Jasne ale i ty musíš byť zvyknutý na to že sa na ceste občas objaví nejaká prekážka...
Ja teda jazdím len ako cyklista väčšinou mimo provoz, predpisy nepoznám, ono časť vodičov cyklistov stejne nerešpektuje, na bicykli skôr intuitívne.

Známa čo robila autoškolu v Bratislave ešte za komunizmu chodila trénovať vedľa provozu na voľné priestransvo, lenže dnes je tam obchodné centrum Polus a vôbec voľné priestranstvá sú dnes zastavané a neni moc kde trénovať, tak sa ide rovno do provozu.

34 Dexter Dexter | 12. června 2018 v 8:20 | Reagovat

Hele, damy, co kdybyste si precetly zakon o provozu na pozemnich komunikacich? Ridic nesmi omezovat ani ohrozovat ostatnu ucastniky. Za omezovani je povazovana bezduvodne pomala jizda. Dal nemam co bych dodal.

35 Alue Alue | 12. června 2018 v 8:45 | Reagovat

[33]:  mariáne, já jako cyklista jsem si v provozu jistější a nedělám blbosti, právě po nastudování předpisů... myslím že by měla vyjít nějaká kniha pro cyklisty se vším základním co potřebují vědět i značky. Když jsem hledala něco takového, na netu jsem nic nenašla, až nakonec v té učebnici. myslím že je to hlavní problém cyklistů, většina z nich nezná předpisy, nezná značky a proto na ně řidiči tak nadávají. Třeba když jezdí na kole přes přechody, i když je to zakázané.

[34]:  pojem bezdůvodně pomalá jízda je relativní a různí lidi v tom vidí různou věc. A to že je někde dovoleno jet max. 90, neznamená že máš jet 90.

36 hanka hanka | 12. června 2018 v 9:10 | Reagovat

No zase na druhou stranu, když se bavíme o rychlé jízdě, já chápu že někdo jezdí rychle protože je výborný řidič, má to v ruce, v oku, přesně ví co dělá, jezdí rychle když si to může dovolit (malý provoz, dobrá situace na dálnici). To jsou ti co se narodí s volantem v ruce, mají pro řízení cit a nechápou že ostatní to tak nemají, nerozumí tomu vozu a jsou ztuhlí a prkenní. Jízda je jako hra na nástroj. Potom chápu že si to chtějí užít, zkouší co to dělá, hrají si. Nejčastěji samozřejmě chlapi :) s takovýma lidma je radost jezdit i se učit. Pokud jsou vyzrálí, neriskují ale přesně vyhodnotí situaci a vědí co můžou a co ne. To je rozdíl mezi machrováním a  nebo nepřiměřeně rychlou jízdou která ohrožuje ostatní, a na druhé straně máme právě ty skvělé zkušené řidiče kteří si prostě ve vhodné chvíli pohrajou s autem a zahrajou si na závodníky. Je pravda, že když člověk nic nezkouší, například v zimě nesmykuje, nezkusí si co udělá prudké brždění apod. tak nemá zkušenost. Právě takové zkoušení potom přijde vhod když je krizová situace protože člověk už něco zažil, předvídá jak se to auto může zachovat.

37 Arleta Arleta | 12. června 2018 v 10:01 | Reagovat

Já si Zetko jako začátečník lepila, cítila jsem se lépe, i při parkování, i když jsem třeba jela za traktorem a nebyla si jistá předjížděním. A co se týče užití si jízdy - za mě jednoznačně ano. Je to samozřejmě na risk, ale ověřit si, co auto dokáže, jak zareaguji já, když auto "ustřelí" atp., je pak dobrá průprava pro nenadále situace, jako např. smyk na mokrém listí. On se pak člověk zklidní.

38 Yrianna Yrianna | 12. června 2018 v 10:30 | Reagovat

[34]:O co ti jde ???1/Každý nemá tátu,který by ho naučil jezdit a jestli jo,tak nezapomeň,že na veřejnou komunikaci smí vyjet jen ten,kdo má platné řidičské oprávnění (s výjimkou žáka autoškoly jezdícího pod dohledem učitele).Tudíž máte asi rozlehlý dvorek ?
2/Jak strašně ti autoškola překáží ?Na pomalém provozu kdekoliv je viníků víc a zdaleka to nejsou autoškoly.Ve městě kde je hustý provoz,semafory,kruháky a různá omezení se autoškola tak strašně neplazí,když náhodou jo,trvá to jen kousek.Na silnici mimo město je brzdičů taky dost(zemědělské stroje,autobusy,náklaďáky a pomalí řidiči.Většinou se to dá předjet a když ne,nezblázním se.
Schválně,když potkáš pomaleji jedoucí autoškolu,o kolik tě zdrží ?O půl minuty,celou minutu,nebo dokonce dvě ?
Oni se to opravdu někde naučit musí,i sebelepší cvičák není nic proti ostrému provozu a situace vypadá jinak z pozice spolujezdce,kdy si začátečník všímá všeho okolo,snaží se hodnotit situace a pozoruje učitele a jinak když si za to sedne sám.Většinou ještě ztrémovaný a vystresovaný.To po pár jízdách přejde.Sorry,ale od toho je to AutoŠkola.Jasně,úrovně mají různé a všude by mělo být normální se úplné základy - rozjezd,řazení,otáčení,couvání,zastavení - naučit někde třeba na velkém parkovišti,ale to je jiná věc.Pak se jednou vyjet musí.
3/Znalci vyhlášky jako tobě jistě neuniklo,že potká-li řidič autoškolu,má za ní jet ohleduplně,předvídat,případně na vhodném místě jí předjet.To tam fakt je !
Sakra chlape,od toho jsi zkušenej řidič,aby sis poradil :-P.

Holky co řešíte Zetko - klidně si ho tam dejte.Neberte si osobně to,že někdo jede jak prase.Prasata na silnici budete potkávat pravidelně,nemyslím,že je to tím "Z".I když se tak fakt chová někdo i v autě se Zetkem - třeba je to rodinné auto a nálepka je tam kvůli mladšímu bráchovi.A nebo jezdí už rok a právě se učí prasečit...A nebo prostě jenom udělal chybu.
Prostě hlavně se nedejte vystresovat,vím,že zkraje budete jezdit opatrně už proto,že o svém handicapu začátečníka víte,pokud budete jezdit někam pravidelně,požádejte v autoškole,aby s vámi učitel trasu projel v týdnu,až budete jezdit samy,trénujte v sobotu v podvečer,to je nejmenší provoz.Žádnej učenej z nebe nespad a ty "chytrý" začínali taky,jen mají krátkou paměť.Povinnost každého řidiče je předvídat a reagovat,takže při klidné a opatrné jízdě by se nemělo nic stát a ti zkušení si s vámi případně poradí : -).Přeju vám abyste brzy zjistili,že řízení auta je fajn !

39 sasanka sasanka | 12. června 2018 v 10:45 | Reagovat

Hezký video Alu, oceňuji Tvůj komediální talent.Od srdce jsem se zasmála.Mě nejvíc pomohly testy stažené do telefonu. Mohla jsem tak k učení využít každou volnou chvíli, kdy člověk třeba na něco čeká a měl by zbytečné prostoje.Autoškolu jsem si dělala zároveň se synem, dost mi to pomohlo, že jsme vše mohli spolu sdílet.Ale i když vlastníme řidičák přes půl roku, do řízení se nehrneme.Stejně radši všude jdeme pěšky, nebo na kole.

40 Dexter Dexter | 12. června 2018 v 17:06 | Reagovat

[38]:
1) Trénoval mě na zapadlý silnici, ne na dvorku. Věděl co dělá. Není třeba se striktně držet zákonů, ale jaksi lidsky přemýšlet. Ani ta policie to tak nebere, pokud k ničemu nedojde.
2) Autoškola, jedoucí ve městě něco mezi 20 a 30 km/h brzdí opravdu hodně. Dost často u nás v Plzmi jezdí v levém, rychlejším pruhu. Takže ani, brzdí a často hodně významně. Kde jde, předjíždím a neřeším.
Bohužel ale nejde o to brždění, ale taky o to, že začínající řidič získá naprosto šílené návyky. Místo toho, aby mu intruktor řekl "šlápni na to, brzdíš ostatní", s čímž jsem se v autoškole setkal, používají dneska přístup "jeď jak se cítíš". Sorry, ale takhle to prostě nejde. Brzdíte ostatní svojí nezdůvodně pomalou jízdou. A jet na rovné, přehledné silnici 20 je prostě bez důvodu a neokecáš to. Vymlouvat se na to, že jsi vyjukaná z řízení - nemáš na silnici co dělat. Možná je to tvrdé, ale je to tak.
3) Taky to tak dělám. Ale pokud počkám autoškolu, která jede v levém pruhu 20 , troubím na ně, protože tam nemá co pohledávat. A ten instruktor to má vědět - jenže instruktor má často v paži a čistě si to jenom odsedí.

41 ginze ginze | 12. června 2018 v 17:14 | Reagovat

Hezké video, zase mě to vrátilo do doby, kdy jsem si dělala řidičák :-D Jak už jsem psala, měla jsem příšerného instruktora, ale teorie u nás byly úplně v pohodě :-) Měli jsme možnost si přímo v autoškole koupit učebnici, se kterou jsem byla spokojená, ale ta vyšla už někdy v roce 2012, tak nebude moc aktuální :-D  Na první hodině jsme všichni dostali sešit s propiskou, nikdo nepředpokládal, že vše umíme a známe, jeli jsme pěkně pomalu. Probírali jsme značky, předpisy, hooodně jsme kreslili křižovatky, protože to bylo opravdu nutné pochopit. Během celé teorie jsme několikrát dělali testy na internetu, kdy nás pak učitel ještě obcházel a koukal, kde kdo udělal chybu :D Vtipné historky proběhly taky, ale vždycky to byla historka s ponaučením, že jsme se opravdu něco dozvěděli, nebylo to tlachání na prázdno. V tomto ohledu jsem byla naprosto spokojená...jízdy jsou už jiný příběh :D
Jinak, můj táta má řidičák přes 40 let, je to i jeho práce a za celý život měl jedinou nehodu (kterou nezavinil) a ten úplně nesnáší řidiče, co jezdí více, než je povolená rychlost...viděl na cestách už spoustu nehod i mrtvých a to si prý pak člověk rychle rozmyslí, jestli jet rychle. Já mám ze řízení velký respekt, protože občas může jet člověka naprosto podle předpisů a i tak se může na silnici potkat s debilem, který ho vybourá.

42 Alue Alue | 12. června 2018 v 19:45 | Reagovat

[40]:  Troubit na Autoškolu, no větší hovadinu snad ani udělat nemůžeš. Mimojiné tím porušuješ předpisy, když už se s nimi tak vehementně tasíš.

43 Jiří Jiří | 12. června 2018 v 20:17 | Reagovat

V době  kdy jsem dělal řidičák toho hodně bylo jinak,v té kam jsem chodil já,bylo vše dopodrobna probráno a i dost času na dotazy.Ani s jízdama nebyl žádný problém.Zato dnes už mě občas ani nebaví jezdit,protože chybí tolerance k jiným účastníkům kteří jedou menší rychlostí než je maximalní povolená.Pokud jedu ve městě 50 a mimo 90 tak se stávám pro hodně řidičů brzdou a musí mě předjet a mnohdy v místech kde by se nemělo,potom se vehementně cpou před vás i když se jede v koloně.Docela se divím,že je tak málo nehod.Ono to vypadá na to,že když někteří sednou za volant se změní a začne si dokazovat že zrovna on je ten nejlepší.Jsem jen zvědav kam až to dojde.Mnohdy mám pocit ,že ani neznají předpisy,použití blinkru je pro ně obtíž ale telefon u ucha samozřejmě nechybí.Jinak všem přeji pohodovou a klidnou jízdu bez nehod

44 Ježovka Ježovka | Středa v 0:13 | Reagovat

[40]: Tak radši předjížděj a neřeš. To bude radši celý co k tomu řeknu. O zákonech radši ani nemluv, nemám chuť dneska vypisovat metr dlouhý komentář který stejně k ničemu nebude, maximálně ufouknu páru z pobouření co jsem si to zase přečetla... Takže má každýho trénovat táta na dvorku? heh, tak to mě mrzí, že jsme neměli ani dvorek ani tátu/a ono dobře, s tím člověkem nechci už nikdy mít nic společného a fakt by nebylo dobrý, abych se učila řídit zrovna od něj/. Kdyby všechny "trénoval táta" tak mám pocit, že by to na silnicích a hlavně vesnicích nevypadalo dobře. Vím, že tohle jsi tím celým asi nechtěl říct, ale stejně. Takže autoškoláci mají strávit mnoho hodin na cvičáku(který možná ani nemají k dispozici, že)jen kvůli tomu že "blokují"? O minutu o dvě? Ano, tak moc blokují, to se na to podívejme. Blokují možná tak choleriky co jedou darovat svoje orgány/jak už bylo řečeno přede mnou/.

"Místo toho, aby mu intruktor řekl "šlápni na to, brzdíš ostatní", s čímž jsem se v autoškole setkal, používají dneska přístup "jeď jak se cítíš". Sorry, ale takhle to prostě nejde. Brzdíte ostatní svojí nezdůvodně pomalou jízdou. A jet na rovné, přehledné silnici 20 je prostě bez důvodu a neokecáš to. Vymlouvat se na to, že jsi vyjukaná z řízení - nemáš na silnici co dělat. Možná je to tvrdé, ale je to tak." Pobavilo :-D /není můj záměr do někoho rýpat, neber si to tak osobně, ale jako prostě... to nešlo/. Jojo, ta jízda je pomalá zcela "bezdůvodně".

[38]: Co k tomu dodat. Jop.

[14]: Tak to jo :-D

45 @ @ | Středa v 0:47 | Reagovat

[23]:Tak dnes jsem jich po Praze "vyžral" 10 adeptů na řidičák a fakt mne sr@li.Omlouvám se,ale všeho moc škodí... ;-)

46 misa misa | Středa v 19:17 | Reagovat

1)Dexter - pravdu má v tom, že pomalí řidiči (autoškola, kamiony,...) nemají v levém rychlém pruhu co dělat. Ohledně pomalosti by se musela změnit celá koncepce autoškol podle stupně znalostí uchazeče:
- pomalejší noví řidiči by měli garantováno 10 jízd pouze na hřišti (povinná hřiště v každém městě)
- rychlejší noví řidiči (většinou muži)
pouze 2 jízdy na hřišti

Kluci se většinou "rodí" s volantem v rukou, co si budem namlouvat opak. Fór je, že za různé prasečinky více o ten řidičák přicházejí.

2)S řidiči alá "rychlá vulgární troubící prasátka" se potkávám hlavně v Praze :-((

3) Udělat autoškolu bych vás pozvala do města kousek za Prahou. Učitel sexy chlap, v pohodě, klidný flegmatik. Alespoň před lety. Pamatuju si ještě zkušební testy a že jsem ze závěrečných zkoušek byla vystreslá.

4) učebnice - mrkněte do knihkupectví naživo či online. Aktuálně mají hodně druhů, každý si může vybrat dle svého gusta:
Autoškola 2018 Matěj Barták
Autoškola 2018 Minář Václav (klasika)
Autoškola 2018 pravidla, značky, testy
Hravá autoškola Pospíšilová Zuzana (nejen pro děti a zde je Aluško i o chodcích a cyklistech)
Autoškola Pohodlně 2018 Zdeněk Schroter

A milé dámy nezapomeňte na jednu věc:
Já jsem zákazník, já platím a já si říkám učiteli, KDY chci jet do ostrého provozu, zda tam chci jet ráno nebo v poledne ve špičce. Nebuďte z učitelů připopo....Když se necítíte jet po první jízdě do ostrého provozu, tak si ZA TÍM STUJTE. Nemůžou vás potrestat, ani vynadat, protože - VY JSTE PLATÍCÍ ZÁKAZNÍK.

47 Alue Alue | Středa v 19:21 | Reagovat

[46]:  hm, ano.... teoreticky by to tak mělo být.
ten můj debžo by ti řekl ,, jsem plnej nemám čas". A koncepce platícího zákazníka jde do kytek, protože nehodlám třeba 2 týdny počkat až se uvolní temrín co chci já. Prostě otřesný.

48 misa misa | Středa v 19:23 | Reagovat

[30]:milá Romčo taky mám nervy v kýblu a šílený strachy v očích, když řídí někdo jiný než já.

Paradoxně jsem velmi klidná, když řídím osobně. Mám auto pod kontrolou a jsem naprosto v pohodě. A hlavně jezdím tzv. na pohodu.

Nenech se tím odradit od řidičáku.

49 romča romča | E-mail | Středa v 22:18 | Reagovat

[48]: Díky moc za povzbudenie 😊 Mám v pláne ešte tento rok sa aspoň prihlásiť, tak budem rada keď mi budeš držať palce 🙂

50 zuzani_ca zuzani_ca | Web | Středa v 23:09 | Reagovat

Já mám autoškolu už rok za sebou a bylo to naprosto šílené, hrozný přístup a všechno bylo strašně špatně...

51 Maja Maja | Čtvrtek v 0:02 | Reagovat

Jak to tady čtu, tak pak člověk v autoškole nemá být nervózní, když jsou takoví blbci, co nemají pochopení. Za prvé - žádný učený z nebe nespadl a nezlobte se na mě, i když budu do úmoru jezdit na cvičáku/parkovišti, kde není ani noha, natož další vozidla, stejně mě to nepřipraví na běžný městský provoz. Za druhé - ne každý má k řízení přirozené vlohy a už od začátku bystré reflexy. Proto autoškola zdržuje a zaclání. A troubící a jiná hovada fakt nepomáhají. Nehledě na to, instruktoři vás stejně rychle jet zpočátku nenechají. Tak prosím mějte trochu pochopení, každý se někdy něco učil. Prostě předjeďte a hotovo (btw. ve městě se většinou stejně všichni sejdeme na dalším semaforu :D).
Jinak já měla autoškolu super, nemůžu si stěžovat, teorie k věci, i to cvičné parkoviště bylo, učebnice přehledná a srozumitelná, instruktoři trpěliví :)

52 Alue Alue | Čtvrtek v 7:58 | Reagovat

[50]:  klidně se rozepiš, ráda si počtu

[51]:  Já měla ze sebe pocit, že jsem typ lenochoda a že mám pomalé reakce. Pak mi ale došlo, čím to bylo. Zahlcením mého mozku. Měl dělat až moc věcí co neměl zautomatizované naráz. Pak na těch pokročilejších jízdách už to bylo ok, protože jsem nemusela přemýšlet nad každým prdem a případné nedostatky byly spíš dané nezkušeností.

53 xind xind | Čtvrtek v 13:17 | Reagovat

co váš přítel / manžel ti nenaučí nebo nemáte ? manželka se mnou jezdila tak rok před autoškolou každy vikend na parkovišti nebo opuštěnych cestach a pak autoškola bez problemu

54 adelain-dorothea adelain-dorothea | Čtvrtek v 23:19 | Reagovat

[26]: Zetko nalep, rozumní řidiči na to berou ohled :), no a když narazíš na blbce... těm není pomoci. Je teda pravda, že když potkám zetko, tak si držím odstup, ale nevztekám se, když se déle rozjíždí na křižovatce, nebo když mu to chcípne na zelený. Každý jsme nějak začínal. Já taky první rok jezdila se zetkem.

55 adelain-dorothea adelain-dorothea | E-mail | Čtvrtek v 23:44 | Reagovat

Já měla v autoškole skvělého učitele, dodnes na něj nedám dopustit a to je to už pět let. Byl to kliďas, vše vysvětlil a hlavně na nikoho nespěchal. Já mám teda auta ráda odjakživa a s technikou si rozumím, takže já se vyloženě nemohla dočkat, až začnu řídit - do té doby jsem řídila tak jednou a ještě k tomu automat, takže jsem v tom taky byla úplně nová. První jízdu jsem absolvovala mimo provoz v ulici, kde projelo tak jedno auto za hodinu, učil mě naprosté základy - rozjíždění, řadění apod. a druhou hodinu už jsem byla normálně v provozu. Taky jsem ze začátku jezdila "třicítkou" po městě a mimo vesnicemi byla pro mě "padesátka" šílená rychlost, no a když jsem se takhle jednou ocitla na dálnici, instruktor zrovna na telefonu a jeď si, já poslušně stovkou, asi měl v tu dobu už ve mně jakousi důvěru :-D . Ale jak jsem řekla, auta mě baví, takže jsem se celkem rychle rozjezdila. Naopak chápu lidi, kterým to moc nejde nebo se bojí, tou dobou dělala autoškolu i sestra a ta potřebovala pár hodin navíc, protože se bála a neměla ještě tu jistotu a on si udělal čas, protože to chápal a hlavně ji to chtěl naučit. Zkrátka perfektní individuální přístup.

Jinak na testy jsem se připravila pomocí otázek na netu, můžu kdyžtak poslat odkaz. Knížku jsem otevřela možná tak jednou ze slušnosti na teoretických hodinách, kam jsem mimochodem chodila z jeho žáků většinou jen já, taky to tak vypadalo na závěrečných zkouškách, které jsem ten den udělala skoro jediná. :D

56 Léňa Léňa | Neděle v 9:46 | Reagovat

Lidi, na to zetko bacha, když ho nalepíte na auto, chovají se k vám někteří řidiči opravdu jako hovada, čímž jenom zbytečně vytvářejí nebezpečné situace. Pokud se ještě necítíte při řízení komfortně a považujete se za začátečníka, dejte tomu čas a jezděte pouze po místech kde je minimální provoz.  Nežeňte se nikam do jámy lvové dokud to nemáte zažité. Život máme jen jeden, věřte své intuici, však ono se to neto ... nepoto. Člověk si kolikrát sice říká že "musí", .... no nemusí ;-)

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.