Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.8.

Pravda o škole - Cevin Soling

8. června 2018 v 0:54 | Alue K. Loskotová |  Psychologie
Co je pravda a co jsou pseudopravdy? Jak těžké je zamýšlet se nad skutečnými příčinami a důsledky něčeho, co je nám dlouhá desetiletí předkládáno jako něco dobrého a chvályhodného? Máte odvahu skutečně přemýšlet nad empirickými důkazy, nebo se raději podržíte toho, čemu z nějakého důvodu velmi silně věříte? Co skutečně dělá povinná školní docházka s našimi dětmi? A víte, co se stalo Gusovi v newyorské zoo?

Pravda o škole - Cevin Soling
https://www.youtube.com/watch?v=5NOyFsR6zzA&feature=youtu.be



 


Komentáře

1 aston aston | E-mail | Web | 8. června 2018 v 8:48 | Reagovat

To je dobré video, už jsem ho nedávno viděl :)

2 Tereza Tereza | 8. června 2018 v 12:03 | Reagovat

Nemám slov. Paráda, takových lidí víc :-)

3 Ježovka Ježovka | 11. června 2018 v 1:47 | Reagovat

[2]: Přesně. Video naprosto pravdivé. Až teda na to, že já mám slov - je jich asi tak milion a všechny jsou to urážky na účet veřejného školství a ním mého zprzněného dětství.

Ono vtipný na tom je(nebo spíš depresivní - že by depresivně vtipný?), že školy vlastně fungují přesně naopak, než by fungovat měly. Ničí i jen samotnou chuť se vůbec ještě někdy něco v životě učit, nazvala bych to geniální nástroj zkázy. Mimochodem kdyby mi naši v dětství řekli "už nebudeš nikdy chodit do školy, neboj, budem tě učit doma - nebo tě dámě do jiné školy, kde to není tak hrozný" tak se tehdy rozpláču štěstím a byla bych štastnější i než kdyby řekli "koupíme ti poníka", což bylo mé největší dětské přání.

Co se týče povinné četby, vždy jsem byla naprosto proti.

Škola(obzvlášť ta základní) je hnusné místo, kde se spoustu dětí spíš jen více psychicky poničí než cokoliv naučí. Naučí se tak leda to, že mají sedět a držet hubu, i když nesnášejí to, co dělají... Vím, že to všichni víme, ale já si prostě vždycky musím znovu zanadávat :-D Kdyby se tam děti měly fakt něco užitečného naučit, muselo by se to celé změnit a ještě by se doba celého procesu zkrátila z 9 let na nejméně 4 i míň. Ještě, že alespoň v dnešní době existují i nějaké ty školy alternativní. Já prostě nechci, aby moje děti zažívaly v životě v budoucnosti stejnou nechuť a depresi ze života(v tak mladém věku! děs)jako kdysi já. I kdybych je měla učit sama nebo si na to někoho platit. Stejně tak nemám ráda ani školky, tomu rozumím maximálně tak jako na pohlídání když někam musím, ale denní docházka? Ne, dobrý. Jen další příprava na budoucí otročinu. Prostě jak říkáš ty, Alue - moderní sirotčince. Svoje děti bych neposlala nikam, kde to neznám. Jen tak je vystavit možné šikaně jak od ostatních dětí tak i učitelů? Pche.

Se mnou měli už na základce velký problém, odjakživa nerespektuju autority, oklepu se jen, co tohle slovo slyším... Normálně jsem tichý člověk co si hledí svého, ale jakmile začal nějaký učitel s tím, ať jdu za dveře za to, že při hodině piju, strhla se hádka - a na střední to bylo ještě mnohem horší. Už tehdy jsem se dokola a dokola a dokola neustále ohrazovala, že jsem svobodná bytost(takže když měla vychovatelka sarkastickou zbytečnou poznámku, oplatila jsem jí to větou proč se mnou jako takhle mluví? Nestačila se divit. A začala si jet svoje, že takhle s ní mluvit nesmím. Heh, co? Takže jsme se tehdy extrémně pohádali o tom, že já jsem svobodná bytost a mluvím s ní jako se sobě rovnou, jelikož to taky je. Bába jedna arogantní), že si nenechám omezovat svobodnou vůli, že když mám žízeň, tak se napiju a že když se něčemu uchechtnu, není to důvod jít za dveře. A ne, nebyla jsem žádný drzý spratek, nikdy jsem zbytečně neprovokovala. Jen jsem si bránila čistě sama sebe(jako ještě větší drzost mi přijde, když jim má člověk odevzdat nějaké svoje osobní věci. To bych byla schopná drtit skály zubama, když tohle slyším. A ještě lepší je varianta "vrátíme až na konci školního roku"... K tomu mám jednu poznámku - je to MOJE. Na základce jsem tohle řešila tak, že jsem si jednoduše vypůjčila klíček ve sborovně kterou po vyučování nikdo nehlídal a zašla si pro hračku do šuplíku. Vůbec totiž nerozumí, proč by dítě nemohlo mít na stole plyšáka nebo jakoukoliv jinou hračku, když s ní nikomu nic nedělá, vždyť je to dítě a chce do háje mít u sebe alespoň něco z domova) Stejně tak nechápu takový to "můžu na wc?" "ne" "proč jako?" "měl sis dojít o přestávce"... haha. Jako neříkám, že to člověk 45 minut nevydrží, ale já prostě přirozeně jdu až ve chvíli, kdy potřebuju, ne když je nějaká přestávka. Vždyť se člověk sotva stihl přesunout z jedné třídy do druhé a vydechnout si, eventuelně něco zakousnout, natož ještě myslet na to, že mám jít na záchod. Boha jeho, který mladistvý na tohle myslí?! Stejně tak mi přijde debilní, abych nemohla při hodině jíst. Chápu, že si tam nemůžu jako rozbalit tři talíře s obědem nebo si ugrilovat steak :-D ale sušenky bych snad přikusovat mohla. Fakt jak ve vězení. A proto jsem si ani neuměla představit, že bych šla na vysokou, i když je to tam volnější. Ústav zvaný škola mi lezl na nervy už ve třetí třídě základky a na střední jsem si přišla jako zombie, co prostě jenom přežívá a zbytečně tráví svůj čas někde, kde to k ničemu není, jen, aby měl ten blbej papír.

Další rys, kterej je hnusnej na škole(a hlavně středních)je ona věčná hierarchie. Ať chcete nebo ne, děcka se všude skupinkují a většinou vzájemně šikanují, přičemž jedna ze skupin je "alfa". Já vždycky ty rádoby huliče co si mysleli bůhví jako nejsou cool nesnášela, ale na střední jsem se k nim na chvíli přidala(jelikož jsem nechtěla být "outsider", bylo mi patnáct a bála jsem se nového prostředí a případné šikany tolik známé z těch stupidních AM středoškolských filmů, je to docela pochopitelný)a během chvíle se mi tak zhnusili, že jsem radši rychle utekla k "outsiderům". A právě že to nebyli vůbec žádní outsideři, na rozdíl od těch vyhulenců měli mozek. Fuj, nerada na to vzpomínám, kdybych u nich zůstala... Ehh. Ti kluci si pak totiž nechutně hnusně nárokovali holky ze "své skupiny". Nevím jak ony, ale já nejsem ničí majetek a už vůbec ne tak hnusnejch lidí. Což absolutně nebyl jediný zrůdný rys téhle "alfa skupinky" idiotů. Což je další fakt o středních školách - že člověk má maturu a papír na to, že není blbej, vůbec nic neznamená. Protože střední často udělá i vyhul.

Nejlepší data co když v životě jsem se dozvěděla z Aluška.org - a ta jsem se "učila" s chutí a přirozeně. Tak to má být. Čtení tvého blogu je asi tak tisíckrát užitečnější než mnoho mnoho let blbý školní docházky. Já to tak tak nesnášela, že jsem spoustu let prosezených ve třídách strávila v něčem jako je "mentální trans", prostě duševní nepřítomnost, jinak bych to psychicky nemohla přežít. Prostě tělo bylo kde bylo, ale mysl se nacházela naprosto jinde nebo jsem si něco vybarvovala, cokoliv. Prostě se snažit nemyslet na to, kde právě teď zase jsem.

Že školy potlačují kreativitu je svatá pravda... Naprostá. A ne, jedna blbá hodina výtvarky kde musíme tvořit co se nám řekne to fakt nezachrání! to by dětem radši mohli dát hodinu života navíc, to je jak s hudebkou. Já o výtvarkách odjakživa dělala to, že když nám učitelka nadiktovala co máme kreslit(jak absurdní!!!), schválně jsem na protest vždy nakreslila něco trochu jiného(smutný je, že mě to došlo už jako fakt hodně malému děcku a učitelky nic, zůstaly zaseknutý v době kamenný). Kupodivu to nikdy nikoho z ostatních děti nenapadlo, jen kamarádka se to ode mě tehdy "naučila" :-D

... Co bych dělala bez Alušky.org. Blogu, kde se můžu vypsat ze svých názorů a křivd :-D

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama