Kniha Anděl strážný: Je v prodeji na Alue.cz ZDE!
Sledujte Zápisníček, kde vycházejí aktuální zprávičky. Nejnovější příspěvek: 15.7.

Dutá země - Pokus se zakřivením země na v.n. Nechranice (16.díl)

5. července 2018 v 0:54 | Alue K. Loskotová |  Dutá země
V roce 2012 provedl (na internetu anonymní) pán s iniciány J.U., praktický pokus se zakřivením země, aby zjistil, jak je to doopravdy. Dnes se můžete podívat, co J.U. zjistil.
Pokus probíhal na vodní nádrži Nechranice (na západ od Prahy, poblíž Krušných hor). Přesněji si tuto lokalitu můžete prohlédnout na mapách ZDE.




Toto je dobře viditelná reflexní značka, kterou umístil na jeden břeh nad vodní hladinu.


Na druhou stranu jezera odešel s fotoaparátem.


Vzdálenost mezi značkou a foťákem si prohlédněte na první fotografii nahoře (červená linka).
Vzdálenost dle mapy je 5168m.

Je potřeba vybrat si dostatečnou vzdálenost, kvalitní fotoaparát a pokud možno vodní hladinu. Mělo by být dobré počasí a bezvětří. Potom si sami pro sebe vyfotíte důkaz, se kterým však zůstanete sami.

Tato krátká definice obzoru (horizontu) pochází z wikipedie, pro naše lepší pochopení:

Viditelnost horizontu je podmíněna optickými podmínkami, panujícími v daném okamžiku v místě pozorovatele. Můžeme rozlišovat trojí horizont:
  • astronomický - vodorovná rovina, protínající oko pozorovatele
  • viditelný horizont - tvořený například horami, stavbami, lesy a podobně
  • pravý horizont - tvořený ideálním povrchem Země, například na moři.
Vzdálenost pravého horizontu závisí na výšce oka nad povrchem Země podle přibližného vzorce:


kde d je vzdálenost v kilometrech a h je výška v metrech. Vzdálenost pravého horizontu při výšce oka 1,70 m činí asi 4,7 km, při výšce 100 m asi 36 km.


Výška oka fotoaparátu je 1m a 5cm nad hladinou, takže výsledné fotografie ukazují něco, co by mělo být skryto za horizontem. Proč to tak není, už asi tušíte.


Dle výpočtu pana J.U. činí rozdíl 2,08m, tedy 2metry a 8centimetrů. Výpočet byl proveden pythagorovou větou, tedy delší odvěsna je poloměr Země 6371km a kratší odvěsna - vodní plocha 5,15km /i když dle měření z mapy viz foto to
bylo ještě o pár metrů delší - to nehraje roli/. Přepona vychází o 2,08m delší oproti poloměru Země.




Zhruba v podobné době, možná o trošku dřív, provedl můj kamarád (který už dnes není mezi námi), stejný pokus na Máchově jezeře se stejným výsledkem. Měl na to i svědka, který mu s pokusem pomáhal. Své pozorování popsal tehdy v diskuzi pod přezdívkou ivtrade na starém Osudu, ale jeho materiál už se mi bohužel nepodařilo sehnat, protože zmíněná stránka zanikla. Další tip pro vás na dobrou lokaci, pokud byste se chtěli přesvědčit sami na vlastní oči. Čím větší jezero, tím lépe.

(pokračování příště)
 


Anketa

Věříte v UFO a jiné mimozemské civilizace?

Ano
Ne

Komentáře

1 Dexter Dexter | 5. července 2018 v 8:37 | Reagovat

Zakriveni zeme neni na 2 km videt. Pokus zopakujte na 20km, pak bude mit nejakou vypovidaci hodnotu.

2 Kaia Kaia | 5. července 2018 v 9:56 | Reagovat

Já mám naopak dostupné důkazy od (bývalého?) čtenáře prvopodstaty, že tento pokus nefunguje. Jsou dostupné na stránce dutozem.wz tečka cz (nevím,jestli se tu smějí uvádět odkazy).

3 armag armag | 5. července 2018 v 11:37 | Reagovat

na 5 km by už vidět být mohlo, každopádně je vidět, že ten foťák bez problému ten protější břeh vyfotil.

Jinak jsou známy fotky, kdy fotili přes řeku Hudson v New Yorku a ta už je doopravdy hodně široká a druhý břeh také v pohodě vyfotili.

4 @ @ | 5. července 2018 v 16:44 | Reagovat

"Miluji tyto důkazy-je to jako číst pohádku o Karkulce" :D

5 *** *** | 5. července 2018 v 19:52 | Reagovat

O duté zemi jsem si toho přečetl hodně, takže to vysvětlím:
Země dutá je, ale není celá dutá, ale obsahuje velké jeskyně. Jak by fungovala gravitace, obloha a slunce? Obzor by nekončil, nefungovaly by satelity - jak by asi mohly obíhat uvnitř duté země? Těžko by byla nad hlavou vidět obloha! My žijeme na povrchu.

Doporučuju si nejdřív přečíst tento blog:
http://bod-zlomu.blogspot.com/2016/01/interview-s-cobra-ze-dne-15122015-rob.html

Rob – Někdo chce mít jasno ohledně Duté, obydlené Země.
...
COBRA – Nesouhlasím s Dutou Zemí ani s dírami na pólech, ale souhlasím se Zemí ve formě včelínu. Je tam mnoho jeskyní, mnoho velkých systémů tunelů, podzemních řek, obrovských prostor, ale nic jako centrální slunce ani žádné otvory na pólech, a Země není plochá.

6 Tereza Tereza | 5. července 2018 v 20:46 | Reagovat

K teorii dutozemě jsem já osobně skeptická. Přesto tento názor nikomu nevyvracím, neboť je možné, že jsem sama dobře zpracovaná systémem ;-)
Myslím, že aby měl tento pokus nějakou vypovídající hodnotu, měl by být proveden na daleko větší vzdálenosti. Když si vezmu obvod Země nějakých 40 075 km, jestli si to dobře pamatuju, a "pokusnou" vzdálenost nějakých 5,17 km, tak se jednoduchým výpočtem (40 075:5,17) dostanu k tomu, že posuzujete (vyjádřeno zlomkem) 1/7751 zemského obvodu. Hloupost, na tak malém úseku se to měřit nedá. Stálo by za to pokus provést znovu a na větší vzdálenost - samozřejmě u vody, tam je to vypovídající.

7 zdeněk zdeněk | E-mail | 5. července 2018 v 22:03 | Reagovat

[4]: Ono jsou podrobně, velice podrobně, zdokumentované měření zakřivení např. za pomocí interferometru. Ale k pochopení je třeba znát základy vysoké matematiky a krom toho je to docela nuda. Kdo by to četl, kdo by tom rozuměl? Ti co by tom rozuměli se dělí na dva tábory - už to ví a nebo jsou tak zatvrdlí že by to okamžitě odsoudili.

8 Hmmm Hmmm | 6. července 2018 v 0:08 | Reagovat

Stačí si kúpiť za 200 € drona a môže človek lietať hore a pozerať sa na tú rovnú zem :D

9 ggNoobs ggNoobs | E-mail | 6. července 2018 v 17:19 | Reagovat

nechápu jak to souvisí s dutozemí. Země ohýbá světlo kvůli gravitaci takže vše co je rovné je veskutečnosti nepatrně zakřivené. Země je kulatá. Ale jak timhle chceš dokázat dutost země? Nechápu

10 armag armag | 6. července 2018 v 20:27 | Reagovat

Jednoduše, kdybys nežil uvnitř, tak bys prostě na větší vzdálenost nemohl vidět druhý břeh, protože vodní hladina je vodorovná, tam ti nikdo nemuže říct, že je mezi dvěmi tyčkami prohlubeň.

11 Tauri Tauri | 6. července 2018 v 23:36 | Reagovat

Letěl jsem 11,2 hodiny, jak je možný, že jsem letěl přímo do cílové země, namísto směru uplně jinam, protože Země by se měla za tu dobu solidně otočit a být uplně jinde. Vzdálenost přes 9500km.

12 Půllitr vody z kohoutku Půllitr vody z kohoutku | 7. července 2018 v 4:04 | Reagovat

Zajímavý pokus. Našel jsem na anglické wikipedii blok textu, který tento jev vysvětluje https://en.wikipedia.org/wiki/Horizon#Distance_to_the_horizon

Ve zkratce jde o to, že pokud je povrch Země (v našem případě voda) chladnější, než vzduch nad ním, pak se světlo láme směrem k Zemi a jde tak vidět přes horizont. V opačném případě (jako třeba fata morgana na poušti nebo mžitky nad rozpálenou silnicí) se světlo láme nahoru a pozorovatel tak vidí velmi vzdálené objekty na zemi nebo nebe. Wikipedie taky píše, že pro odborné měření je potřeba mít aparát alespoň 1.5 metru nad zemí, aby se těmto jevům lomu světla zabránilo.

13 armag armag | 7. července 2018 v 12:25 | Reagovat

[12]: To je nesmysl, teplota nemůže mít vliv na lom světla. Tady wikipedie hodně ujela.

14 Tereza Tereza | 7. července 2018 v 12:54 | Reagovat

[11]:  Vždyť i na letadlo působí gravitace, téměř srovnatelná s tou na povrchu :-) Letadlo se tedy hýbe (otáčí) společně se Zemí a ve vzduchu nad ní se pohybuje vlastním pohonem. Gravitace nepůsobí jen na objekty spojené se zemí, ale i na ty v jejím gravitačním poli - a že není malé, jukni večer na Měsíc ;-)

15 Tauri Tauri | 7. července 2018 v 14:48 | Reagovat

[14]:
No ale nahoře je dosti řídký vzduch už, chápu, že se otáčí i vzduch..ale není konstantní, tak jako dole. No a Měsíc je kapitola sama o sobě..Měsíc nemůže být přirozený satelit, že. Jak mi vysvětlíš, že je otočený stále jen jednou stranou k Zemi :)) Snad téměř vše se otáčí, jen Měsíc ne? Vážně se otáčí jen kolem Země tak, že neukáže nikdy svoji odvrácenou stranu? A co že to je ta gravitace? :D Jsi si natolik jistá tím, co ses naučila ve škole? :D
Nikdo z nás kloudně neví, kde jsme, dokud sami nezjistíme pravdu, kterou uvidíme na vlastní oči, ale každý si je  jistý tím, co se naučil. Protože nechce ztratit drahocenný čas a energii jen tím, že mu to je k h*** :)))
Já sám za sebe nevím, kde je pravda, ale jen cítím, že ne uplně vše je pravda, co nám říkají. Tím chci říct, že můžeš mit pravdu a já ne..Jen nevím, jak to skutečně je.

16 Firzen Firzen | 8. července 2018 v 20:03 | Reagovat

[11]: To proto, že v tom letadle byl pilot! Proboha svatého...

17 Tauri Tauri | 8. července 2018 v 22:02 | Reagovat

[16]:
A myslelo mu to politicky! :-D

18 chleba chleba | 9. července 2018 v 12:12 | Reagovat

[13]: bohuzel, neni to nesmysl. treba tady: https://anl.zshk.cz/vyuka/refraktometrie.aspx

19 armag armag | 10. července 2018 v 6:09 | Reagovat

[18]: Ty příčiny ale spočívají také v něčem jiném, než je teplota. V ČR taky bývají vysoké teploty, ale fatamorgány tu nejsou.
V létě je vidět, jak se tetelí vzduch horkem a fatu morganu neuvidíš.
Co láme světlo je hodně velká vlhkost vzduchu.

20 amicus amicus | 11. července 2018 v 23:43 | Reagovat

Asi mi něco nedochází, ale na 1km mám necelých 8 cm

21 armag armag | 12. července 2018 v 12:23 | Reagovat

[20]: to tak může být. Na 5 km už to je více než 40 cm, takže bys břeh neměl vidět a vidíš vše úplně s přehledem.

22 amicus amicus | Neděle v 8:54 | Reagovat

[21]:Ale stativ s fotoaparátem je na 105 cm

23 armag armag | Pondělí v 21:18 | Reagovat

to nevadí, že je 105 cm vysoko. To je správně, protože kdyby byl přesně nad hladinou, tak dojde k velkému zkreslení.
Jde o to, že i na druhém břehu vidíš úplně vše a to by vidět být nemělo, ono je totiž vidět hladina hodně daleko před břehem.
Každopádně je problém, že 5 km není moc. Lepší je dělat daný pokus na mnohem větších vodních plochách.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama